Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - heller

#1
Lainaus käyttäjältä: Freeze - 31.03.24 - klo:16:57... ja tässä yllä kulminoituu toinen juurisyistä, minkä vuoksi olen menossa täyssähköstä manuaalilootalla olevaan täysbensaan. Ei DPF:ää, ei AdBlueta, ei DSG:tä, ei kahta voimalinjaa, ei 50 km ajokapasiteetin häviämistä autosta pakkasyön aikana.
Missäs autossa katoaa 50km pakkasyönä?
#2
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
02.04.24 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: 95e - 01.04.24 - klo:22:58Saako jostain säädettyä latauspiuhan luukun aukioloaikaa pidemmäksi? Kun tulee autolle ja avaa ovet jotta muut pääsevät jo sisään, ottaa piuhan irti tolpasta ja kerii johdon rullalle, ni luukku on jo taas kiinni ku pitäis irrottaa itse laturi autosta. Pienet on murheet, en minä valita mutta kyrsiihän se.
Muistaakseni OBD11 pystyy säätämään, ainakin sisarmallissa.
#3
Lainaus käyttäjältä: mickel - 05.03.24 - klo:18:08Mistä johtuu että akkua on jäljellä 40% kun saapuu kohteeseen, hybrid mode päällä ja asetus että saa tyhjentää akun. Huollosta sanottiin että kylmyydestä johtuu? Lämpötila 0 astetta ja ajomatka noin 110km.
Motarilla auto ymmärtää olla kauhiasti käyttämättä akkua, kun moottorilla parempi ajella.
#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
07.03.24 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 06.03.24 - klo:18:10Omalla Octavialla ei ole nyt vähään aikaan pystynyt ajamaan sähköllä lainkaan, koska polttis lähtee aina käyntiin. On ajettu pidempiäkin matkoja, jotta pakokaasujärjestelmä puhdistuisi kunnolla. Auto ei anna mitään erillisiä ilmoituksia, vaan käynnistyy aina bensan kanssa, tätä on nyt jatkunut varmaan pari viikkoa. Onko jollain käynyt samoin..?
Eihän tuo toki kuulosta normaalilta. Akku on täynnä vai?
#5
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia RS iV PHEV
28.02.24 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.02.24 - klo:12:31Onko muilla minkälaisia vanteita octavia rs:sissä?

Itsellä harkinnassa 8,5x19 ET40 ja rengaskoolla 225/40/19.
Vakio vanteisiin verrattuna positiivinen camber +8mm.
Kesällä vakiot 19" vanteet eli 19/7.5J. Sopivat 225 kumeille.

8.5" vanne on aika leveä 225 kumille. Talvella on 225/45/18 ja ne on liian kaposat jo 8" vanteilla.
#6
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
28.02.24 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: Janne82 - 28.02.24 - klo:21:23Onkohan muilla ollut ongelmia farmari octavian huurtumisesta?
Itselläni automaatti-ilmastointi päällä ja takalasit sekä takakontin sivu-, ja takaikkunat koko ajan huurteessa.
Mikäköhän tähän auttais?
Märät matot? Automatiikka hidas-asetuksessa?
#7
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
20.02.24 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 20.02.24 - klo:10:38Mitä öljyä tähän laittavat huolloissa? 0w-20 tarjotaan kovasti. Yleensä tottunut laittamaan autoihin 5w-30 tai vastaavaa niin tuntuu oudolta laittaa tuollaista. Onko jotain syytä miksi phev malliin varsinkin tuota laitetaan?
Maailma muuttuu. Tuo 0w-20 on nykyään kovin yleinen litku.
#8
Jotain häikkäähän tuossa on jos paikoitusjarrustakin herjaa kesken ajon. Ehkä perinteinen päivityskierros autolle tarpeen? Eli narinat huoltoon ja auto kuntoon. Ei tuo normaalia ole.
#9
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
16.02.24 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: KKN - 01.02.24 - klo:15:011.5 TSI koneita tosiaan ollut markkinoilla jo hyvän aikaa eri versioina ja aika varman koneen maineessa ovat, jos vertaa niihin tiettyihin vanhempiin ketjukoneisiin. Itsellä DPCA version kanssa menty nyt sen 80tkm. 30tkm öljynvaihtovälillä litran verran tarvinnut lisätä uudesta saakka. Se kevythybridiversiokin lienee aika pitkälti sama kone, mutta mutua tämä kaikki toki on.
Itellä oli -17 vuoden 1.5TSI golffi (DADA?) enkä 90tkm aikana koskaan lisännyt öljyä. Pari kertaa katsoin tikkua, enkä nähnyt tarvetta. Huollot oli 300/500e marmorilla.
#10
Ottakaa pois se automaattinen sisäilmankierto niin helpottaa huurtuminen.
#11
Lainaus käyttäjältä: migis2 - 13.02.24 - klo:08:29Itse huomannut ettei sähköajossa tyrkkää yhtä paljon lämpöä hyttiin mitä polttiksella ajettaessa, vaikka climan asetukset samat. Lisäksi jalat ja reidet tuppaa helposti palelemaan riippumatta millä käyttövoimalla edetään. Ainakaan omiin mieltymyksiin automaatti-ilmastointi ei toimi.

Saa vinkata, jos joku tietää miten OBDelevenillä saisi ohjattua lisää lämpöä jalkatilaan climan ollessa automaatilla.
Entä jos pistät käsin kaikki suunnat päälle?
#12
Lainaus käyttäjältä: Ocuttelija - 10.02.24 - klo:13:49Alla uusi Ocu PHEV. Pakkasta noin 15 astetta. Kun ajan hybriditilassa ja polttomoottori käy ja lämpöpyyntö 22 astetta automattiasetuksilla kabiini lämpiää erinomaisesti ja kaikki hyvin. Kun ajan sähköllä samoilla asetuksilla auto on kuin jääkaappi. Mistään ei tule pihaustakaan lämmintä. Käsisäädöillä saa tulemaan haaleaa ilmaa joka ei juuri matkustamoa lämmitä. Pitäisihän tuon auton lämmetä sähköajossakin - vai? Onko joku asetus tai säätö, mitä en hoksaa? Ohjekirjaa olen kyllä tavaillut, mutta ei ole vielä apua löytynyt.
Kyllä tuo vialta kuulostaa. Sähköajossa on sama sähkövastus joka tekee lämmön.
#13
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
11.02.24 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 09.02.24 - klo:20:58Pitäiskö tuon navin käyttö jotenkii optimoida sähkön kulutusta vaikka pitemmällä matkalla?
Eli päämäärä laitetaan nii auto käyttää optimaallisesti bensa ja sähkömoottoreita että sähkö riittäisi pitemmälle.
Navi päällä ja hybridimode päällä nii tosi herkästi lähtee bensamoottori käyntiin.
Ei tarvii olla ku aivan pieni ylämäki nii heti hörähtää bensalle.
Kyllä se kantsii käyttää navia pitkillä matkoilla. Osaa paremmin käyttää akkua koko matkalle.
#14
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
04.02.24 - klo:16:15
Jaa näemmä mittaristo päivittynyt tuore octavia vs -21 malli.



Itsellä ei saa karttaa tuohon mittariston taustalle, joka harmittaa pirusti. Taitaa olla ihan eri rautaa, että saisi tuon?

Itsellä on Hardware: H58 ja tuo kuva otettu autosta jossa on H61.
Softa uudempi itsellä.
#15
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
01.02.24 - klo:22:11
Lainaus käyttäjältä: markusmm - 30.01.24 - klo:20:06Ihan turvallisuussyistä, jos on vaikka kirkas sää ja pöllyävää lunta. Itse ainakin vihaan sitä kun monella takapää ihan pimeenä tuollasilla keleillä.
Nojuu toki. Itsellä tosiaan palaa aina myös perä. Valothan menee toki päälle jos pyyhkimet pyyhkäsee pari kertaa.

Mielestäni se valokytkimen valo on erilainen jos palaa vain edessä huomiovalot. Ainakin mk7.5 golffissa valokytkin oli erilainen jos takavalot ei palanut.

#16
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
30.01.24 - klo:18:50
Lainaus käyttäjältä: markusmm - 27.01.24 - klo:23:15Pöh.. onko navi tosiaan ainoa mistä sen näkee. Hölmöä kyllä, että enää ei ole ajovalojen merkkiä kojetaulussa.
Saako kysyä mihin tarvitset tätä tietoa? Niitten automatiikka on lähes parasta automaailmassa, eikä sitä juuri tartte seurata.
#17
Lainaus käyttäjältä: miz - 21.01.24 - klo:13:37Mulla on ollut automaatilla kohta kolme vuotta, ei juurikaan koskaan tarvitse muuttaa mitään, edes lämpötilaa.
Toiminut harvinaisen hienosti.
Ja siellä valikossa on valittu puhallus myös alas?
Toki jos valikossa on valittuna suunta alas, ei ole enää automaatilla. Puhalluksen suunta ohjautuu automaagisesti vain, jos et käsin valitse suuntaa.
#18
Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 27.01.24 - klo:08:05Omassa Seatissa tuo teksti "moottori oltava käynnissä pitkään" tarkoitti sitä että öljyn sekaan oli kertynyt liikaa polttoainetta. Tilanteen korjaamiseksi piti ajaa pitkään, jotta öljyn lämpötila nousee 96 asteeseen polttoaineen haihduttamiseksi öljyn seasta.
Vähän epäilen, että auto tietää mistään onko siellä öljyn seassa jotain :)
#19
Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.01.24 - klo:14:43Onko syytä huoleen, jos näyttöön tulee ilmoitus: Polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään.

Muuta ilmoitusta ei tullut.
Kertoo vaan että ei voi vaihtaa vielä sähkölle esim. siksi että moottori on kylmä.
#20
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
26.01.24 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: janiraut - 25.01.24 - klo:22:02Bensalla/webastolla kysyy pin koodia.
Mutta silti lämmittää sähköllä? Vai ei ollenkaan?
#21
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
25.01.24 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: janiraut - 23.01.24 - klo:22:00Tiedän useamman octavia omistajan jolla on ollut ongelmaa webaston käynnistämisessä sovelluksen kautta. Ongelma ollut päällä noin 1.5 viikkoa. Erillisellä kauko-ohjaimella webasto käynnistyy kyllä.

Sovellus sanoo että lämmitys käynnistetty bensalla/webastolla, mutta kun menee autolle niin se on joko kylmä tai lämmittää sähköllä.
Miten sovellus sanoo sen että käynnistetty bensalla/webastolla? Kysyykö ennen tätä pin koodia?
#22
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
25.01.24 - klo:16:37
Lainaus käyttäjältä: mattikemp - 24.01.24 - klo:22:14Joo, kokeilin nyt myös autosta tuota säätöä ja ei tuolla ainakaan omassa phevissä näytä olevan mitään vaikutusta. Loogisesti ajatellen kun minimitasoksi laittaa 0% niin olettaisi, ettei se lähde silloin automaattisesti lataamaan, mutta joo. Eipä tuolle minkään mahda
Tuo vaikuttaa mielestäni vain ajastuksiin? Itse käytän tuota niin, että vedän tuon palkin 80% asti ja ajastuksen mukaisesti sitten imastaan ne loput 20% akkuun.
#23
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
23.01.24 - klo:19:36
Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 23.01.24 - klo:09:15Millä asetuksilla ootte pitempää matkaa ajanut? Eli lähinnä hybridimoden asetus manuaali vai auto? Ohjeessa sanotaan että jos asettaa manuaalisen rajan akulle, niin voi lisätä kulutusta. Mitäs jos tuon rajan laittaa 0%? Ajattelin että ei silloin lataisi mutta vaikuttaa se silloinkin polttiksella lataavan. Tuntuu että myös auto-asetuksella latailee akkua polttomoottoria paikotellen. En ihan ole keksinyt logiikkaa tuolle. Omasta näkökulmasta tuo lisää kulutusta turhaan.
Naviin osoite ja jos ei tartte säästää akkua perille niin auto päälle. Käyttää akkua kartan mukaan.
#24
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
22.01.24 - klo:21:03
Lainaus käyttäjältä: Octaavi16 - 26.12.23 - klo:21:41Webasto ei toimi aplikaatiolla ilman huollon toimenpiteitä, näin vastattiin aplikaation ylläpidosta. Vaatii siis auton käyttämisen huollossa jossa päivittävät jotain ohjelmistoa.
Vaatii aktivoinnin huollossa, koska vaatii henkilöllisyyden todentamisen.

Lainaus käyttäjältä: nordman - 22.01.24 - klo:11:45Minkähän ihmeen takia tuollainen perustoiminto vaatii huollossa käyntiä? Olen tuota ihmetellyt aina, että vaikka lämmönlähteeksi valitsen bensiinin, niin sähköllä vain lämpenee. Joskus alkuaikoina tuota huoltotiskillä kysyinkin, mutta ei heillä ollut mitään tietoa asiasta.

Onhan Webastossa toki kaukosäädin, mutta sen kantama on aika onneton, siksi tuo sovellus olisi kätevämpi (jos vain sattuu juuri silloin toimimaan, sekään ei aina ole takuuvarmaa).
Itse voin sujuvasti valita sähkö/bensiini. Bensiinin käyttö vaatii s-pin antamisen, joka on "vahvempi todennus". En tiedä liittykö jotenkin siihen, ettei vahingossa laita bensaa palamaan esim hallissa.
#25
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
17.01.24 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: Silver - 17.01.24 - klo:08:23Noh, taisi tämä IV:n logiikka vihdoin ja viimein avautua minullekin eilen  :-[

Eli Travel Assist pois päältä oman painikkeen takaa, ja lisäksi eri painikkeen ja valikon takaa vielä tuo Lane Assist (joka oletuksena tosiaan aina päällä aloituksessa). Sitten sai ohjailla rauhassa pelkän ACC:n kanssa.
En alkuun päässyt logiikkaan kiinni sen suhteen, että ohjaukseen (kaistavahtiin) vaikuttavia asetuksia oli tosiaan kahden eri painikkeen takana omissa valikossaan. Kiitoksia kaikille oikeaan suuntaan ohjanneille.
(toki sähköistä käyttöohjekirjaa oli tullut luettua, mutta ei se sieltäkään ensimmäisellä lukaisulla avautunut)
Lane assariin saa muistin ohjelmoitua niin, että muistaa edellisen valinnan. Omasta en ole koodannut kuin pesurit pois lampuilta.
#26
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
15.01.24 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Silver - 15.01.24 - klo:13:39Laitan vakkarin aina päälle viiksestä. Liekö III koppaisen peruja - siinä kun ei kaistavahtia ollut "kiusana".
kaistavahdin saa pois assarivalikosta. Voi myös ohjelmoida muistin.

Missäpäin Silver sijaitsee?
#27
Lainaus käyttäjältä: Iro - 15.01.24 - klo:13:41Aika lyhkästä ajoa ollut sitten?
Mielestäni kuulostaa tosiaan vähän turhan lyhkäseltä ajolta. Voi olla että joutuu omaa taskua sorkkimaan.
#28
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
15.01.24 - klo:18:37
Lainaus käyttäjältä: Wilz - 15.01.24 - klo:15:35Muutama viikko nyt Octavialla (2021) takana.
Takapenkin turvavöiden lukituksien symbolit mittaristossa ihmetyttää.
Pari kertaa olen nähnyt niiden palavan. Kerran vilahtivat näkyviin n. puoleksi sekunniksi.
Näidenhän pitäisi palaa aina käynnistyksen jälkeen hetken aikaa riippumatta siitä, istutaanko takapenkillä, eikö?
Ei kuuluisi. Vilkahdella voi jos siellä joku kassi pyörii.
#29
Lainaus käyttäjältä: R-N - 01.01.24 - klo:10:14Minulla vaihtui Superb 2.0 TDi Octavia Combi 1.0 eTeciksi.

1.0 eTec on yllättävän pirteä eikä auton vajaatehoisuus haittaa minua lainkaan, mutta suuntavakaus moottoritiellä sivutuulessa on aivan onneton vs. diesel-Superb.

Minulla muuttui siis Superb Octaviaksi, viistoperä farmariksi ja 2.0 diesel 1.0 bensaksi. Lisäski tuli vielä korotettu maavara (huonon tien paketti).

Nämä kaikki varmasti selittävät ongelmaa, mutta olisi mielenkiintoista joskus kokeilla esim. Octavia 2.0 dieselinä. Epäilen, että 1.0 eTecin kevyt paino selittää paljon heikkoa suuntavakautta.
Voi olla ihan korotettu alusta joka tuon ajo-ominaisuuksien puutteen lisää.
#30
Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 13.01.24 - klo:20:24Octavia IV polttomoottorista kuului lähes heti käynnistyksen jälkeen räjähdys jonka kuuli myös naapuri kahden talon päässä. Niinku painekattila ois haljennut. Auto hinurilla huoltoon ja nyt ootellaan tuomiota, et mikä siellä laukes. Autolla ajettu 1kk ja noin 1000km. Hyviä vehkeitä! valistuneita arvauksia aiheuttajasta?
Oho. No tuo kuulostaa aika eksoottiselta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy