Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Iro

Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 15.01.24 - klo:13:31Pakoputkessa / äänenvaimentimessa ollut vesi jäätyny ja käynnistyksen jälkeen tullut paine halkaisi äänenvaimentimen. Rakennetta en tunne enkä tiedä, mutta paineen purkautuminen oli todella iso pamaus.

Pohjoisen ongelma, etelässä ei tällaista ole vielä ollut. Mitähän lie maahantuoja tai tehdas aikoo tuolle sitte tehdä ku normi talvikelejähän nämä on. Pari vkoa arvioitu korjausaika. Jee jee

Aika lyhkästä ajoa ollut sitten?
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

heller

Lainaus käyttäjältä: Iro - 15.01.24 - klo:13:41Aika lyhkästä ajoa ollut sitten?
Mielestäni kuulostaa tosiaan vähän turhan lyhkäseltä ajolta. Voi olla että joutuu omaa taskua sorkkimaan.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

migis2

Lainaus käyttäjältä: heller - 15.01.24 - klo:18:37Mielestäni kuulostaa tosiaan vähän turhan lyhkäseltä ajolta. Voi olla että joutuu omaa taskua sorkkimaan.

Tää taitaa olla PHEV. Määrittele mitä on liian lyhkänen ajo? Aina vähintään akku tyhjäksi ja 10 minuuttia bensalla vai? Auto päättää pitkälti itse millä käyttövoimalla edetään, jos akkua jäljellä. Ei voi mennä omaan piikkiin.

Työkaverin ranskalaisessa plugarissa jäätyi äänenvaimennin ja vietiin lavetilla pajalla. Korjaus oli reiän poraaminen vaimentimeen (pysyvästi) ja sulatus.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

roosperi

Lainaus käyttäjältä: roosperi - 07.01.24 - klo:10:47Kaksi kuukautta vanha patteri-Octavia sai siipeensä pakkasista. Infotainment näyttö pimeänä ja luonnollisesti kaikki sen kautta ohjattavat asetukset pois käytöstä. Lisäksi mittaristossa seuraavat vikailmoitukset:

  • Vika: peruutusavustin
  • Poistumisvaroitus ja peruutusavustin eivät ole tällä hetkellä käytettävissä
  • Vika: liikennemerkkien tunnistus
  • Vika: pysäköintitutka
  • Hätäpuhelutoiminto on rajoittunut. Hakeudu korjaamolle
  • ACC:n ennakoiva säätely ei ole tällä hetkellä käytettävissä.

Maanantaina soittoa pajalle, niin katsotaan milloin saa korjaukseen.
Infotainment lähti sitten kuitenkin käyntiin power-nappulasta pitkään buuttaamalla, mutta käytin auton varuiksi pajalla. Vikakoodien historiasta näkyy, että yhteys infotainmenttiin katkennut ja tälle ei löydy huoltotietokannasta korjausta, joten huolto laittoi kysymystä tehtaalle, notta tarviiko jotain korjata. Uusin päivitys kuitenkin pistettiin sisään.

Vikahistoriassa näkyy myös alhainen akun varaus. Kieltämättä meillä paljon lyhyttä nurkkapyöritystä, mutta en ollut ehtinyt ajatella ylläpitolaturin hommaamista 2 kk vanhaan kulkineeseen.

Octavia 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition -23
Ex. Octavia 1,5 tsi Style dsg -19

Tomppa76

Lainaus käyttäjältä: migis2 - 15.01.24 - klo:21:04Tää taitaa olla PHEV. Määrittele mitä on liian lyhkänen ajo? Aina vähintään akku tyhjäksi ja 10 minuuttia bensalla vai? Auto päättää pitkälti itse millä käyttövoimalla edetään, jos akkua jäljellä. Ei voi mennä omaan piikkiin.

Työkaverin ranskalaisessa plugarissa jäätyi äänenvaimennin ja vietiin lavetilla pajalla. Korjaus oli reiän poraaminen vaimentimeen (pysyvästi) ja sulatus.

Joo PHEV on kyseessä. Eikä todellakaan tarvi ite maksaa penniäkään. Maksimirange kyllä mainitaan, mutta ei minimiajomatkaa  ;D

Uusi pakoputki tulee ja kai ne siihen kondensioveden poistamiseksi reiän sorvaa. En ole ongelman kanssa yksin, näin ymmärsin.

Tunumppi

Lainaus käyttäjältä: roosperi - 15.01.24 - klo:21:08Infotainment lähti sitten kuitenkin käyntiin power-nappulasta pitkään buuttaamalla, mutta käytin auton varuiksi pajalla. Vikakoodien historiasta näkyy, että yhteys infotainmenttiin katkennut ja tälle ei löydy huoltotietokannasta korjausta, joten huolto laittoi kysymystä tehtaalle, notta tarviiko jotain korjata. Uusin päivitys kuitenkin pistettiin sisään.

Vikahistoriassa näkyy myös alhainen akun varaus. Kieltämättä meillä paljon lyhyttä nurkkapyöritystä, mutta en ollut ehtinyt ajatella ylläpitolaturin hommaamista 2 kk vanhaan kulkineeseen.



Mulla täysin samat ongelmat ja samanlainen "ajoprofiili". Tavallaan harmittaa, että ois pitänyt älytä ettei tätä autoa ole tehty tällaista ajamista varten... kerrohan, jos korjaamolla kertovat jotain ratkaisua ongelmaasi.

1.5kk ollut auto ajossa ja ensimmäisen puolikkaan viikon jälkeen on ollut jatkuvasti jotain vikaa. Harmitus on ehkä erityisen suuri siksi, että kaikki neljä edellistä skodaa ovat olleet erinomaisia  :'(

Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

Occux

Kohtalaisen hyvin olen saanut Webaston käyntiin kännykällä. Tänään pari kertaa yritin refreshiä, mutta ei onnistunut. Menin auton luokse ja yritin kakella. Ei onnistunut. Myöskään lukot ei auenneet hipaisusta, mutta kaken napilla aukesi. Käynnistin koneen ja aika pitkään kesti ennen kuin sai profiiliasetukset ladattua, jonka jälkeen sain infonäytöstä pensalämmityksen päälle. Luulen, että syy oli pitkään kestäneissä kovissa pakkasissa ja auto oli ollut parkissa kaksi viikkoa ja kaksi päivää niin kuin yleensäkin. Akun jännitteet varmaan hieman laskeneet. Auto pääsi pariksi tunniksi kuntosalin kellariin lämpimään ja kaiken kaikkiaan noin kolmen ja puolen tunnin neljästä pätkästä koostunut lenkki varmaan latasi akkua riittämiin, kun moottori oli kokonaisuudessaan käynnissä tunnin. Sillä pärjää taas pari viikkoa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Auto77

Termostattikotelo hajosi, jäähdytysnesteet vuosi ulos ja auto hinattiin korjaamolle. Korjaus kesti viikon ja maksoi 900 eur, vaikka Skoda tuli vastaa osissa 70% Auto 2,5v vanha ja 88tkm ajettu. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria... En kovin tyytyväinen, kun auto muutenkin käynyt monta kertaa ylimääräisissä korjauksessa ja päivityksissä (3 rattia vaihdettu, ovenkahva vaihdettu). Kyseessä 2.0TDI 200hv 4x4.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Auto77 - 25.01.24 - klo:10:10Termostattikotelo hajosi, jäähdytysnesteet vuosi ulos ja auto hinattiin korjaamolle. Korjaus kesti viikon ja maksoi 900 eur, vaikka Skoda tuli vastaa osissa 70% Auto 2,5v vanha ja 88tkm ajettu. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria... En kovin tyytyväinen, kun auto muutenkin käynyt monta kertaa ylimääräisissä korjauksessa ja päivityksissä (3 rattia vaihdettu, ovenkahva vaihdettu). Kyseessä 2.0TDI 200hv 4x4.

Oletko ensimmäinen omistaja?

Tomahaukka

#2529
Lainaus käyttäjältä: pujoli - 14.12.23 - klo:14:58Mielenkiintoinen tapahtuma eilen omalla -21 e-tec octavialla. Himasta lähtiessä auto aivan normaali. Pysähdyin tankille muutaman kilometrin ajon jälkeen, niin auto ei sitten tankkauksen jälkeen käynnistynytkään enää. Käynnistystä kun yritti, niin ovet vaan naksahteli ja mittaristoon ilmestyi varoitusvalo toisensa perään. Virrat kokonaan pois ja ovet lukkoon, niin ajovalot ja näyttö jäivät päälle. Ei muuta sitten kun soitto ajoturvaan. Siinä sitten odotellessa apua kokeilin välillä käynnistellä autoa, niin ehkä viidennellä kerralla auto hurahtikin käyntiin eikä mitään varoitusvaloja enää missään. Samalla sitten soitti hinausauto mistä pitäisi tulla hinaamaan... :D
Tuon jälkeen autossa ei mitään ongelmia ollut. Joku sähkövika vai mikä lie tuo ollut?

Noniin, taas sai syyn kirjoitella tähänkin otsikkoon.
Eli pari pv sitten Skodillac (1.0 etec) kuoli parkkipaikalle. Virrat meni sen verran päälle, että vikavalot vilkkui kuin diskossa, mutta käyntiin ei lähtenyt. Parinkymmenen minuutin päästä tapahtui kuolleista nousu, kuin raamatussa konsanaan ja auto lähti käyntiin kuin palmun alta. Heitin puolen tunnin ja vajaan parinkympin lenkin, jotta akku saisi virtaa sopivasti ja toivoin homman olevan taputeltu.

Eilen aamulla napsautin Webaston päälle ja eihän se mennyt. Kake vilkutti vihreää virheen merkiksi ja koetauluun oli tullut enteilevä punainen kolmia. Auto lähti kuitenkin käyntiin normaalisti vikavalojen vilkkuessa. Lähdin siltä seisomalta viemään autoa pikahuoltoon ja sen aikana viat katosi yllättäen, kuin herätysliikkeen kokouksessa.

Huollossa huomasivat vaan akun alhaisen varauksen, eli ei pitäisi olla ihmeellisempää ongelmaa. Vaadin, että nyt se saatana selvitetään, koska tämä ei ole eka kerta kun noiden sähköjen takia ollaan pajalla.

Tänään tuli sitten tuomio, kun sähkäri oli kurkannut autoa. Tulos, start/stop paskana. Korjaus alkaen 2 tonttua ja kesto vähintään 1,5 viikkoa.

Kun liisari umpeutuu, vaihtuu merkki. Nyt ei enää pysty puolustelemaan tätä millään.

ToyoCorolla

Onko syytä huoleen, jos näyttöön tulee ilmoitus: Polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään.

Muuta ilmoitusta ei tullut.
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.01.24 - klo:14:43Onko syytä huoleen, jos näyttöön tulee ilmoitus: Polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään.

Muuta ilmoitusta ei tullut.
Kertoo vaan että ei voi vaihtaa vielä sähkölle esim. siksi että moottori on kylmä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tunumppi

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.01.24 - klo:14:43Onko syytä huoleen, jos näyttöön tulee ilmoitus: Polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään.

Muuta ilmoitusta ei tullut.

Onko sulla webastollinen auto ja käytätkin sitä? Mulla tuo viesti tuli alle kuukauden päästä käyttöönotosta ja syynä oli kun 12v akku oli alkanut jo piiputtaa
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.01.24 - klo:14:43Onko syytä huoleen, jos näyttöön tulee ilmoitus: Polttomoottori pitää olla käynnissä pitkään.

Muuta ilmoitusta ei tullut.

Omassa Seatissa tuo teksti "moottori oltava käynnissä pitkään" tarkoitti sitä että öljyn sekaan oli kertynyt liikaa polttoainetta. Tilanteen korjaamiseksi piti ajaa pitkään, jotta öljyn lämpötila nousee 96 asteeseen polttoaineen haihduttamiseksi öljyn seasta.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

mr panu

Siitä käynnistä pitkään herjasta pääsee nopeammin eroon, kun antaa koneelle kunnolla töitä. Kevyt köröttely maantiellä voi kestää pitkäänkin, että riittää.

Auto77


Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Auto77 - 28.01.24 - klo:14:39Olen tai siis firma on

No sitten on aika huono vastaantulo,tähänhän ei ole pakko tyytyä vaan voi pyytää huoltoliikkeen välityksellä parempaa vastaantuloa!

heller

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 27.01.24 - klo:08:05Omassa Seatissa tuo teksti "moottori oltava käynnissä pitkään" tarkoitti sitä että öljyn sekaan oli kertynyt liikaa polttoainetta. Tilanteen korjaamiseksi piti ajaa pitkään, jotta öljyn lämpötila nousee 96 asteeseen polttoaineen haihduttamiseksi öljyn seasta.
Vähän epäilen, että auto tietää mistään onko siellä öljyn seassa jotain :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

R-N

Onko muilla ongelmia avaimettoman lukituksen kanssa etenkin kostealla ilmalla?  Minun uusi Octavia on välillä pakko lukita avaimella, kun ei rekisteröi oven kahvan hipaisua, vaikka kuinkaa hiplaa.

Edellisen Superb-III:n kanssa ei ollut mitään ongelmia tässä.

migis2

Lainaus käyttäjältä: R-N - 29.01.24 - klo:16:00Onko muilla ongelmia avaimettoman lukituksen kanssa etenkin kostealla ilmalla?  Minun uusi Octavia on välillä pakko lukita avaimella, kun ei rekisteröi oven kahvan hipaisua, vaikka kuinkaa hiplaa.

On. Puitu tälläkin palstalla useampaan kertaan. Nykyään tilanne parempi mitä oli mallin tullessa markkinoille. Itsellä ollut ongelmia ehkä kymmenisen kertaa  parin kuukauden aikana ja nimenomaan kosteilla keleillä.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

Tonzu

Jatkan auton softan päivitys asiaa tänne tuolta iv phev puolelta.
Mulla on 1803 softa Octaviassa ja äänet häviää välillä (Canton) ja siihen on korjus uudemmalla softalla kuulema.
Kävin Skoda liikkeestä kyselemässä asiasta nii kuulema kaikki Ota päivitykset ei tule langattomasti.
Onko näin että tuo 1803 ei välttämättä päivity uudempaan ilman liikkeessä päivittämistä?

Sano että menisi 2-3h päivityksessä.
Auto on pikkasen yli 2.5 vuotias,kuulema tehtaan linja on että päivitys pitää itse maksaa.

Pääkäyttäjä tehty,kaikki sallittu yms mitä ilmeisesti tarvitsee että auto vastaanottaisi päivityksiä.
Olen omistanut auton noin 2kk,jolloin tullut muistaakseni kartta päivitys ja joku muu.

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 29.01.24 - klo:16:56Jatkan auton softan päivitys asiaa tänne tuolta iv phev puolelta.
Mulla on 1803 softa Octaviassa ja äänet häviää välillä (Canton) ja siihen on korjus uudemmalla softalla kuulema.
Kävin Skoda liikkeestä kyselemässä asiasta nii kuulema kaikki Ota päivitykset ei tule langattomasti.
Onko näin että tuo 1803 ei välttämättä päivity uudempaan ilman liikkeessä päivittämistä?

Sano että menisi 2-3h päivityksessä.
Auto on pikkasen yli 2.5 vuotias,kuulema tehtaan linja on että päivitys pitää itse maksaa.

Pääkäyttäjä tehty,kaikki sallittu yms mitä ilmeisesti tarvitsee että auto vastaanottaisi päivityksiä.
Olen omistanut auton noin 2kk,jolloin tullut muistaakseni kartta päivitys ja joku muu.
Aika käsittämätön linjaus valmistajalta. Maksatko vaikka Windowsin päivityksistä? Näillähän korjataan tuotteiden vikoja. Jos tällainen on kuluttajansuojan mukaista, niin se kannustaa valmistajia keskeneräisten tuotteiden julkaisuun. Oma auto alkaa pian olla vaihtovuorossa, ja seuraava merkki ei ole Skoda. Auton infotainment ei edelleenkään toimi niin kuin sen pitäisi edes reilun kolmen vuoden jälkeen, enkä aio maksaa päivityksistä. 
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Aultmore

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 30.01.24 - klo:08:26Aika käsittämätön linjaus valmistajalta. Maksatko vaikka Windowsin päivityksistä? Näillähän korjataan tuotteiden vikoja. Jos tällainen on kuluttajansuojan mukaista, niin se kannustaa valmistajia keskeneräisten tuotteiden julkaisuun. Oma auto alkaa pian olla vaihtovuorossa, ja seuraava merkki ei ole Skoda. Auton infotainment ei edelleenkään toimi niin kuin sen pitäisi edes reilun kolmen vuoden jälkeen, enkä aio maksaa päivityksistä. 

Tietysti riippuu mitä tarkoitat sillä että "infotainment ei edelleenkään toimi niin kuin sen pitäisi", mutta jos on jotain selkeää vikaa josta olet takuuaikana huollossa valittanut/reklamoinut, ei se päivitys sinulle silloin mitään maksa?

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 30.01.24 - klo:09:26Tietysti riippuu mitä tarkoitat sillä että "infotainment ei edelleenkään toimi niin kuin sen pitäisi", mutta jos on jotain selkeää vikaa josta olet takuuaikana huollossa valittanut/reklamoinut, ei se päivitys sinulle silloin mitään maksa?
Kyllä siitä on valitettu heti alusta alkaen. Se on hidas, hukkaa välillä valikoita, apillä ei saada yhteyttä useinkaan autoon jne. Valmistajan pitäisi ainakin huollon yhteydessä asentaa päivitykset ilman erillistä ruinaamista maksutta.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 30.01.24 - klo:08:26Aika käsittämätön linjaus valmistajalta. Maksatko vaikka Windowsin päivityksistä? Näillähän korjataan tuotteiden vikoja. Jos tällainen on kuluttajansuojan mukaista, niin se kannustaa valmistajia keskeneräisten tuotteiden julkaisuun. Oma auto alkaa pian olla vaihtovuorossa, ja seuraava merkki ei ole Skoda. Auton infotainment ei edelleenkään toimi niin kuin sen pitäisi edes reilun kolmen vuoden jälkeen, enkä aio maksaa päivityksistä. 

Näinhän sitä luulis jos viat tiedossa valmistajalla ja siihen korjaus uudemmalla softalla.
Se että näiden pitäis tulla  Over the air päivityksinä ilmaisena ja jos ei tule niin sit siitä pitäisi maksaa...

Aultmore

Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 30.01.24 - klo:11:15Kyllä siitä on valitettu heti alusta alkaen. Se on hidas, hukkaa välillä valikoita, apillä ei saada yhteyttä useinkaan autoon jne. Valmistajan pitäisi ainakin huollon yhteydessä asentaa päivitykset ilman erillistä ruinaamista maksutta.

Hitaus ei taida valitettavasti riittää(?) viaksi tässä tapauksessa. Jos valikoiden hukkaaminen voidaan todentaa huollossa tai voit videoida asian, niin päivittävät kyllä infotainmentin softan sinulle ilmaiseksi, vai ovatko tässäkin tapauksessa kieltäytyneet? Apin yhteysongelmat eivät taida olla riippuvaisia varsinaisesti infotainmentin softa-versiosta.

Ja kyllä, autossa on/oli paljon softa-ongelmia sitä ei kai kukaan kiellä, mutta paljon niitä on saatu myös korjattua. Tietenkään alunperin näin keskeneräistä tuotetta ei mielellään näkisi markkinoille tuotavan...

Autoseppo

Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 30.01.24 - klo:11:37Hitaus ei taida valitettavasti riittää(?) viaksi tässä tapauksessa. Jos valikoiden hukkaaminen voidaan todentaa huollossa tai voit videoida asian, niin päivittävät kyllä infotainmentin softan sinulle ilmaiseksi, vai ovatko tässäkin tapauksessa kieltäytyneet? Apin yhteysongelmat eivät taida olla riippuvaisia varsinaisesti infotainmentin softa-versiosta.

Ja kyllä, autossa on/oli paljon softa-ongelmia sitä ei kai kukaan kiellä, mutta paljon niitä on saatu myös korjattua. Tietenkään alunperin näin keskeneräistä tuotetta ei mielellään näkisi markkinoille tuotavan...
Takuun jälkeen on kerran palautettu kadonneet valikot, ja tosiaan ainakin silloin ilmaiseksi. Joo hitaus ei varmaan käy viasta, mutta silti se kielii huonosta ohjelmistosta. Auto on toki parantunut, mutta ei itselleni riittävästi ja mikä tärkeintä, tarpeeksi nopeasti.
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

TonttuX

SW1941 On uusin firmware ja vii itse päivittää
Skoda Octavia g-tec 2021

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 30.01.24 - klo:11:35Näinhän sitä luulis jos viat tiedossa valmistajalla ja siihen korjaus uudemmalla softalla.
Se että näiden pitäis tulla  Over the air päivityksinä ilmaisena ja jos ei tule niin sit siitä pitäisi maksaa...

Itsellä näkyy ainakin oman auton tiedoissa,kun kokeilee varata huoltoa skodan sivuilta seuraavaa:
Autollanne on avoinna seuraavat valmistajan huoltokampanjat, jotka suoritetaan seuraavan huoltokäynnin yhteydessä veloituksetta.
Ohjelmiston päivitys 1941...

Occux

Onkohan OTAna tullut jokin päivitys, jonka seurauksena parkkitutkat on käyneet agressiivisemmaksi. Auto on 3.5 vuotta vanha ja tänään ekan kerran löi jarrut lukkoon ryömintänopeudella poistuessani Helsingin Ristikon kellarista. Aina en on tuossa oven läheisyydessä kiljuneet, mutta vähän yllättäen rysäytti jarrut kiinni lähestyessäni täysin auki olevia ovia. Olin hyvin tarkka siitä, että olin jo pysähtynyt kokonaan odottamaan, että ovet ovat avautuneet täysin. Liikkeelle lähdettyä iski jarrut kiinni. Tätä ennen olin ajanut noin 6 kilometriä kotoa ja samaa reittiä Ristikon kellariin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy