Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - -o-

#1
Maanantaina kävin Kotkan suunnalla (270 km) keskikulutus "long term memory" 4.2 l/100 aika 1:19h 96 km/h 127.9 km, per suunta.
Eilen kävin Kaukaalla (Lappeenranta) n. 460 km ja tänään Joutsenossa n. 484 km. Autoon tuli matkalla kaikki perusnestevaje ilmoitukset, löpö loppuu, adblue pitäisi lisätä, samoin pissapoika finaalissa. Matkaa tankinpohjilla jäljellä näytti 10 km tankkaamaan päästyä, löpöä upposi 53.1l ja ajosuorite per eilen ja tänään kaupunkiajoineen 1035 km. Jakolasku antaa 5.1l todellisen kulutuksen. Onkohan tankin vetoisuus 55l?

Mukavaa ajella ympäri kyliä näpsäkällä matka-autolla.

2.0 tdiQS
#2
Lainaa
Onko kyseessä sedan vai avant?
Mulla oli edelliskoppasen (B8) avantin kanssa ongelmia takaluukun avautumisen kanssa boxi katolla, takaluukun "spoileri" otti kiinni suksiboxin takareunaan ja vaarana takaluukun naarmuuntuminen. En ole vielä sovitellut boxia (Thule Spirit 780) uuden B9:n katolle. Tässä takaluukun nousukorkeuden saa onneksi säädettyä niin ettei se aukea liian ylös ja osu boxiin. Sitten joutuu taas kyyristelemään kamoja takaluukusta...
Mulla on thulen kattotelineet, jotka kiinnittyvät kattokiskon "reikiin" eli boxia ei voi siirtää eteenpäin siirtämällä kattotelineitä eteenpäin. Ainoa pituussäätö on boxin oma, n. 15 cm säätövara.
Avantista on kyse myös omalla kohdalla. Pieni jännitysmomentti odottaa kuinka boksi istuu telineisiin, ja kuinka kattoantenni ja takaluukku aukiasennossa mahtuvat olemaan. Tuo minun valitsema suksiboksi (Thule motion XT XL) on jo melko isokokoinen (215x91,5x44cm), joten etuylitystä tuulilasin päälle taitaa jonkun matkaa tulla.
#3
Hienosti tehty mielikuvamainonta osui ja upposi:
https://www.google.fi/url?q=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DTBWVduCNvY0&sa=U&ved=0ahUKEwiY9q_assbRAhWHlSwKHYm4AkcQtwIIFDAD&sig2=PkKhAfcLfTUJU10t7l5XSw&usg=AFQjCNHaL582FNYpEA1qFGbSxaUSDQVUTA


Tämmöisestäkään en tiennyt kun en ole bokseista kiinnostunut ollut, boksiin sopiva laukkusarja: https://www.thule.com/fi-fi/fi/cargo-carrier/cargo-accessories/thule-gopack-set-8006-_-8006

Mainio ajatus. Jokaiselle lapselle oma kapsäkki jotka pannaan sitten katolle poksiin. Kesämökkimatkalla tuo helpotusta kun saa ehkä ruokakassit takaluukkuun, eikä tarvitse jalkatiloihin tunkea.
#4
Pitkällisen pohdinnan ja vertailun jälkeen päädyin tilaamaan ensimmäisen suksiboksini ja sille kaveriksi kattotelineet. Kriteerit boksille ja telineille: siedettävän näköinen, helppokäyttöinen, tilava/kantokyky, riittävän laadukas ja kohtuuhintainen.

The winner is....
https://www.thule.com/fi-fi/fi/cargo-carrier/car-top-carrier/thule-motion-xt-xl-_-629801
http://www.atera.de/atera-signo-rtd-relingtr%c3%a4ger.html

Ilmeisesti joku muukin on iskenyt silmänsä tähän poksiin kun ne on jatkuvasti tukkurilta loppu ja tukkuri valittelee pieniä eräkokoja. Seuraavasta erästä luvattiin toimittaa. Kattotelineet luulin ostavani Thulet, mutta osoittautui melkoisiksi palapeleiksi ja ennestään minulle tuntematon Atera puolestaan vaikuttaa pätevältä ja simppeliltä, sama teline sopii useaan autoon, joka lisää käytettävyyttä olennaisesti.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.01.17 - klo:12:06
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 15.01.17 - klo:11:20
Ai niin, ne "ylimääräiset pollet" eivät ole kaikille ylimääräisiä - joidenkin mielestä elämässä pitää olla myös hauskuutta eikä vain senttien pihistelyä ;)
Joo, täytyy myöntää että olen aina ollut tarkka taloudenpidon suhteen ja minulta loppuu huumori sillon kun koen että rahaa tuhlataan. Omat nykyiset kärryt n. 105000â,¬ josta autoveron osuus n. 17000â,¬.
#6
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.01.17 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 14.01.17 - klo:22:43
Tietääkseni VAG pistää nyt paukut hybridi- ja erityisesti sähkömallien kehitykseen ja n 2020 paikkeilla pitäisi olla jo laajahko kattaus. Kun päästösotkun takia pitää säästää, niin paukkuja vähennetään polttomoottoripuolelta. Erityisesti dieselin aika alkaa uusissa henkilöautoissa olla pian lopussa, jos nykyinen kehityssuunta jatkuu. Kiristyvät päästömääräykset nostavat erityisesti dieselien rakennuskustannuksia ja useat isot kaupungit suunnittelevat dieselmoottoristen autojen kieltoa. Voipi jälleenmyyntiarvot alkaa pian kääntyä alaspäin...

Autoveromuutos kulman takana. Mitä luulet kumpi ottaa enemmän takkiin jälleenmyyntihinnassa bensaquattron (autovero n. 12800â,¬) vai dieselquattron (autovero n. 8200â,¬) omistaja? Ylipäänsä "järkevänoloista" maksaa yliääräisistä polleista edellisten erotus ihan vaan valtion pohjattomaan kirstuun....kyllä varmaan on 😜
#7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.01.17 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.01.17 - klo:14:44
Ja jos ne housut sattuvat käytetyllä bemarilla ajaessa kuivahtamaan, saa ne uudestaan märiksi ilkkumalla VAG-areenalla uusien autojen ostajille. Pyykkiä riittää.  ;D ;D ;D

Eipä siinä käytetyssä Bemmissä mitään vikaa, itselläkin kaksi ekaa autoa oli käytettyjä bemuja, olin kovasti tyytyväinen niihin. Kaksituhattaluvulla olen ostanut pelkästään uusia autoja. Tuota siellä täällä tapahtuvaa ilkkumista vaan en ymmärrä, yksinkertainen kun olen.

Jos jollakin tavalla pitää taas liipata palstan aihetta, niin hiukan oudoksun b9:n rakennetta a pilarien juuressa. Siellä on kuminen "mutatasku" molemmin puolin, joka ei taida tykkää sen raottelusta, mutta onko se kertyneen möhnän jatkuva muhiminenkaan niissä hyväksi?
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.01.17 - klo:10:04
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.01.17 - klo:01:35
Onhan se myös selvää että uudempi malli on uudempi kuin vanhempi malli?  ;D
Ei siinä, kumpikaan ei aiheuta ostokiimaa.

...mutta että vanha BMW sai ostohousut kosteiksi  ;)

Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä...ja on niitäkin kun ei kumpikaan kelpaa  ;D
#9
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.01.17 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: sepinki - 01.01.17 - klo:01:35
Käyttötarve sen verran muuttunut, että pääsääntöisesti enää 2/4 lapsesta matkustelee mukana. Ei ole mun ja vaimon lisäksi muita eläimiä, joten tarve kuudelle istumapaikalle ja isolle tavaratilalle poistui. Sharan oli vm 2011 joten siitä sai vielä vaihdossa edes jotain, kiitettävästi kyllä hinta suli siitä kun ostin sen uutena. Mielelläni ajelisin vieläkin Sharanilla, mutta elämässä ei passaa liikaa ajatella asioita kun täältä ei mitään mukaansa saa.... Kun vaimoa ei kehtaa vaihtaa niin valkkasin sitten autonvaihdon :)

Onneksi meitä ihmisiä on monenlaisia, itse yksinäni ajelen mieluiten perheen kolmosautolla, -04 mallisella Focuksella jolla on poljettu melkein 200tkm. Toisen hyvän ajofiiliksen tuo tuo vaimon a6. Katumaasturia en tartte, ajan sitten Valmetillani jos tarvin ns. etenemiskykyä

Oho, meillähän on enemmänkin yhteistä  :)

Täällä myös Sharani uutena hankittu ja tarkoitus kyllä pitää pitkään, kilometrejä tulee maltillisesti vaikka auto liikkuu päivittäin ja päivittäminen ei tuo käytännöllisyyteen mitään lisää, kun kaikki pelaa.

Minullekin oikealla nelkulla möyriminen tuo erilaista positiivista virtaa ehdottomasti, mitä autoista ei saa. Serkkupoika valitsi uusimman Valtra versunsa hiukan vähemmällä elektroniikalla, josko kestäisi edellistä paremmin. Huikeita laitoksia nykyään. Itse koneinsinöörinä arvostan puhtaampaa (yksinkertaista) mekaniikkaa ja hydrauliikkaa, mitä oli vielä 80-luvun koneissa, oma suosikki Volvo Bm Valmet 605, eka neliveto tilalla vuonna -1984, pääsin polkemaan 90-luvulla teininä.

Minä olen aikaisemmassa elämässä pohtinut kolme kertaa, ostanko a4 (b5, b6, b8) vai Passat, ja aina Passat vei viimemetreillä voiton käytännöllisyyden vuoksi, joka hieman aina korpesi uutta autoa noutaessa. Nyt kun b9 oli aivan uusi malli, päätin korjata fiilispuolen, siitäkin huolimatta että väliraha oli 15kâ,¬ pidempi Audiin kuin Passattiin, eikä kaduta yhtään.

Olen pahoillani niiden puolesta jotka kamppailevat temppuilevan elektroniikan kanssa b9:ssä, minulle ylimääräinen elektroniikka jo sinällään, ja varsinkin sen mukanaan tuomat aikaa vievät murheet selvittelyineen on sitä vihon viimeistä huttua, mistä en osaakaan vapaaehtoisesti ota, edellisestä murheenkryynistä päästyäni. Poukkoileva radion äänenvoimakkuus vetää mietteliääksi, tämän tason tuotteessa...
#10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.12.16 - klo:23:26
Lainaus käyttäjältä: sepinki - 31.12.16 - klo:21:54
Enemmän itseä on närästänyt "downgreidaus" 7N Sharanista... Nelkku vaan ei taivu samaan sarjaan sen ja perheen kakkosauto a6:n kanssa. Valitettavasti vaan se tietty järkälemäisyys ja ison auton hiljaisuus puuttuu tästä kulkineesta. Ajettavuus on suht ok (sivutuuliherkkyys miinuksena), kulkupuoli 140kw bensan kanssa ok, mutta kun on tottunut isompiin kulkineisiin niin... Tässä nyt sitten rauhassa tullut katseltua sopivaa vaihdokkia.

Jos teillä käyttötarpeet ovat pysyneet samoina, hiukan ihmettelen edellistä auton päivitystänne. B9 ja 7N ovat täysin eri käyttöprofiilin autoja, ja itseasiassa juuri siksi meillä molemmat. Sharania en ostaisi kuin "pakon edessä", meitä 6 hlöä + koira. Samaan rahaan olisi saanut hinnat alkaen Q5:den. Luokassaan 7N on suvereeni, mutta kyllä yksinään ajan aina Audilla kun voin. Joka ikinen kerta kun Audiin laskeudun ja moottori käynnistyy, on hyvä fiilis ja siksi sen ostin.
#11
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
31.12.16 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 31.12.16 - klo:20:14
Lisääntynyt teho ja vääntö on kunnon perusteluja ja siitä seurannut ajamisen helppous ja turhat vaihdot jää pois. Edellisen takuun alaisen auton ohjelmoitutin ja ei ollut ongelmia, lisääntynyttä ajamisen iloa vain.

Lisäteho ja vääntö tässä tapauksessa on peruste maksaa lisää, mutta uuden auton ja ensimmäisen omistajan tapauksessa ehdottomasti vain alkuperäisenä. VAGgineilla ei tietääkseni ole vastaavaa sopimusohjelman toimittajaa kuin Volvolla Polestar, joten alkuperäisen kirjottajankin mukaisesti varman päälle toimii kun välttää potentiaaliset takuukahnaukset jättämällä ns. kolmannen osapuolen ohjelmoinnit uudessa autossa, jotka nekin maksavat rahaa. Viriohjelmoitu auto pitäisi myös muutoskatsastaa.
#12
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 31.12.16 - klo:18:15
Mun kaveri sanoi kerran nähneensä Jari Kurrin. Alasti. Joulupukin ja Elvis Presleyn vieressä, saunassa.

Vajaa parikyt vuotta sitten Teemu Selänne tuli kyytiin Jari Kurrin omistaman ravintolan edestä, heitin Kirkkonummelle...

Mutta asiaan, onko muille tullut kutsu ohjelmistopäivitykseen? Minulle viimeisin viesti on muistaakseni alkuvuodesta, postilaatikkoon tullut tiedote jossa pahoiteltiin huijausohjelmaa ja kerrottiin että myöhemmässä vaiheessa lähetetään kutsu päivitykseen. Kutsua ei ole tullut.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.12.16 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 30.12.16 - klo:12:26
Hyvä että keskustelette välillä edes tavaratilan koosta.

Tämä A4 B9 -ketju on ollut uskomatonta saissea seurattavaksi, kun jengi kirjoittelee sivutolkulla siitä miten Audi Connect / BT / Interface / wtf softa tai pinta ei toimi ja kun en saa mun lempibiisiä soimaan uusista BO-kajareista. Siis käsittämättömän pilipalivehkeen kuvan saa autosta, kun lukee tätä ketjua! Autonahan A4 on varmasti sinänsi ihan hyvä ja kiinnostavakin tuote, mutta tämä sivusta toiseen jatkuva nintendo-keskustelu vie kyllä maun koko hommalta. Onko se oikeasti noin huono tuote, ettette saa sitä Nostalgiaa kuulumaan tai ette löydä mummulaan pyhien viettoon ilman jatkuvaa opastusta? Ei voi kuin ihmetellä että mikä siinä hiertää...

Ja anteeksi tämä avautuminen, mutta kun tätä tuskaa on kestänyt jo viikkotolkulla... Aina välillä tulee kurkittua että oisko täällä jotain kiinnostavaa tässä säikeessä.....mutta eipä vaan meinaa olla.

Mutta jatkakaa toki, painun muiden merkkien alle murjottamaan... :)

Hehhehhee , yhdyn edelliseen ;D

Meillä autoilla pääasiassa ajetaan ja pelit pelataan toisaalla. Toiset perehtyvät nippeleihin suurella pieteetillä, toiset eivät. Itse olen rämplännyt valikoita ja painellut nappeja lähinnä aikaa tappaakseni, junnua lätkätreeneistä odotellessa. Auto jo 10 kk vanha ja uusia ominaisuuksia löytyi taas; kun painaa sopivaa nappia ratista, voi puhua autolle sen radiokanavan, jonka toivoo kuulevansa - näppärää  8)

Takaloosterin kokoon liittyen, meillä ei tunnu Sharanissakaan tila enää riittävän ja on laajennettava ylöspäin, kärryä en rupea vetämään. Muutaman päivän surffauksella löytyi vain yksi taakkateline, joka on laadukkaanoloinen ja sopii sekä A4 avanttiin (b9) että Sharaniin: Atera Signo RTD aluprofiiliputkella. Harmittavasti juuri eilen kun lopulta varaosaliikkeestä soitettiin takaisin, oli Thule motion xt xl mustana loppunut, myös maahantuojalta, prkle! Aikaisemmat linnut vei taas madot. Täytynee soittaa Britteihin ja kysyä mitä maksaa rahti Soomeen, ainakin boksi ja telineet olisi himpun edullisemmat.

Onko muilla kokemuksia Atera telineistä tai muuten vaan rakentavia vinkkejä, hyviä lähteitä, tai teknisesti perusteltua suosikkiboksia?
#14
Lainaus käyttäjältä: tet - 07.11.16 - klo:08:41
Oliko tarkoituksellisen asenteellinen kommentti, vai ihan oikeastiko luulet noin? Siis että nastarengas ilman kunnon nastoja on sama asia kuin kitkarengas? Taitaa kuitenkin olla aika iso ero, niin kuvioinnin kuin materiaalinkin puolesta.

Olisin voinut tietenkin kirjoittaa kitkarenkaat lainausmerkkien sisään. Kyseisessä tiukassa mutkassa kesäkelilläkään ei ajeta kuin maks 15 km/h. Nopeahko ohjausliike, joten renkaaseen kohdistuu sivusuuntaisia voimia. Ei mikään dramaattinen paikka, mutta hyvä herätys rouvalle kitka-arvojen rajallisuudesta. Itse olen oppini ajanut autoilla joissa ei ollut edes ohjaustehostinta, ABS jarruista puhumattakaan, kevyt perä ja takaveto. Kesärenkailla toimi mm. Vanhat nastarenkaat joista nastat oli revitty helvettiin. Koskaan en ole ajanut mälliä ja arvelisin sen johtuvan ennakoivasta varovaisesta ajotavasta. Kaikenlaisilla paskarenkailla on tullut ajettua kesät talvet mm. taksia opiskeluaikana pääkaupunkiseudulla. Kun nyt kyse on ajoneuvosta, jota kuljettaa muu henkilö kuin minä, ja kyydissä on omia jälkikasvuja, nostan riman niin korkealle renkaiden suhteen kuin mahdollista, jotta omalta osaltani olen tehnyt voitavani taatakseni turvalliset kyydit.
#15
Tänään on ollut ihan tavallinen talvisää, pakkasta, lunta ja jäätä. Rouva tuli kotiin puolen päivän aikaan ja totesi, että meinasi ajaa päin naapurin aitaa. 40 km/h pientaloalue 90 asteen mutka. Etupää lähti alta kun nastarenkaat oli kuluneet kitkarenkaiksi, ei otetta jäähän. Renkaita vaihtaessa varoitin, että on yllättävän huonossa kunnossa vaikka pintaa reilusti, olisko n. 7 mm (hakka 7 Sharanin alla). Suurin osa nastoista poikki tai puuttuu kokonaan. Suurinpiirtein samalla ajosuoritteella ICE contactit Touranin alla lähtivät autoineen päivineen kiertoon helmikuussa - kaikki nastat paikoillaan ja hyvässä kunnossa. Nyt harkinnassa joko Ice contact 2 tai hakkapeliitta 8. Aiempien kokemusten valossa Continentalit vois toimia paremmin(?).

Olisi mielenkiintoista jos autolehdet tekisivät samoilla rengassarjoilla uusintatestit vaikka 15 tkm kohdalla, niin selviäisi kulutuskestävyys. Meillä ollut aiemmin vain nokian nastarenkaita, mutta tuo seiskojen totaalinen kuluminen nastojen osalta kummastuttaa. Toisen auton alla pyörinyt Nokian kasit varmaan tuhannen kilometriä, ainakin melua piisaa, joten Contit kiinnostaisivat seiskojen tilalle.

Autolehtiä en ole enää muutamaan vuoteen viitsinyt lukea, ainoastaan testien tuloksia, nekin googlaamalla netistä.
#16
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
06.11.16 - klo:10:16
Lainaus käyttäjältä: jpvain - 01.11.16 - klo:15:06
Uuden auton hankinta alkaa olemaan edessä, farmaria olen tällä hetkellä vailla ja olen katsellut vaihtoautoja melko paljon. Uusi A4 avant kiinnostaa todella paljon 2.0 TDI Quattrona, mutta olen miettinyt vaihtoautoja selatessani sitä, että tahtoisin nuo säätyvät niskatuet uuteen autooni. Vaihdolla on sen verran kiire, etten uutta varmaankaan tilaa, niin ajattelin onkohan mahdollista vaihtaa nuo "perinteiset" niskatuet säädettäviin malleihin? Tämä säätymättömyys on ollut nykyisessä A4:sessani suurin vika, sillä oma pääni ei tuonne tukeen mitenkään mukavasti taivu.

Täällä 2.0 TDi Q avant sporttiin (kuli?) kääntyi juuri mittariin 10tkm. Omiin tarpeisiin erinomainen auto, likimain ainoita ekstroja säädettävät pääntuet. Näiden puute vaivasi minuakin aiemmin omistamissani autoissa, ja toisen auton (volkkari) kokemusten perusteella itselle must varuste toiminnallisesta syystä, ajoasento nyt erinomainen, kuin hanska käteen (olen 175cm pätkä). Tulihan vihdoinkin quattrokelit tännekin  ;D
#17
Otsikkoon liittyen voin tyytyväisenä todeta, että meidän Sharanissa ei ole ilmennyt yhtäkään vikaa talviolosuhteisiin liittyen, kiitos automyyjien eliittiin kuuluvalle henkilölle Hämeenlinnaan. Kuten autoa tilatessa (vm -13) jo kirjoittelin (loogisesti Alhambra säikeeseen), myyjä neuvoi olemaan ruksimatta sähköovia mahdollisten toimivuusongelmien vuoksi (!?). Pari muuta laatuongelmaa osunut omalle kohdalle, joista huijarikoodi moottorinohjauksessa on vielä tekemättä, kun ei ehtinyt vielä 60tkm huoltoon.
#18
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
29.09.16 - klo:14:18
Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.09.16 - klo:07:17
Oman auton takaluukku saatiin vihdoin kuntoon., Samalla kyselin olisiko päivitystä MMI/radioon, mutta ei kuulemma ole.
Totesivat itse myös valittamani äänenvoimakkuuden vaihtelun.  Lähettivät nootin tehtaalle aiheesta.


Muutama tunti sitten hain omani (tdiQ) laadunparannuksesta todetakseni saman, että se ainoa asia mikä minua autossa on vaivannut, ei korjaantunutkaan tällä kertaa, eli äänenvoimakkuuden vaihtelu. Tulipahan ajettua A3 tdi manuaalina, ihan ok. Itseasiassa ihan mukavaa oli pitkästä aikaa päästä kepittämään, mutta silti tuntui olennaisesti paremmalta rullata omalla takaisin työpaikalle. Ajettu nyt 9tkm, kulkee suoraan, tanakasti ilman mitään sirinöitä tai särinöitä. En keksi mihin vaihtaisin jos pakko olisi vaihtaa. Yritin jopa nostattaa kuumetta perehtymällä A6 ja 5-sarjan tarjouskampanjoihin turvallisen etäisesti kotisohvalla, mutta vanhentunut tyyli vaan tökkii niiin pahasti että edes houkuttavat varusteet ei anna aihetta raahautua kaupoille asti. Volvo on outolintu porukassa; Olen aina pitänyt V70 muotoilusta ja kierrellyt autoa kuin kissa kuumaa puuroa, mutta nyt v90 tyyli on niin (nätisti sanottuna) erikoinen, ettei kiinnosta. Seuraava aidosti poltteleva auto tulee olemaan alkuvuodesta (ehkä) esiteltävä 5-sarja.
#19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
27.06.16 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: msuomal - 27.06.16 - klo:14:01
Eikö ole yhtään ihmettänyt ne väliverkon kiinnityskohdat katossa? Sellaiset löytyy myös takapenkin kattokahvojen etupuolelta, koska tuon verkon saa irti ja kiinnitettyä kaadettujen penkkien selkänojiin. Siitä verkon saa vedettyä ylös kattoon, jos ei halua, että ne isommat tavarat hätyyttelee etupenkin matkustajia. Näin on ollu kaikissa omistamissani Avanteissa.

Huomasin kiinnityskohdat katossa vasta tänään väliverhoa vemputellessani. Ei ole ollut tarvetta tuijotella katonrajaan. Ainoa penkki jolla olen istunut on kuskinpukki tässä autossa. Takaluukku on tosiasiassa niin pieni, että kun sinne heittää lätkäkassin niin edes pierunhaju ei mahdu mukaan. Isommat tarpeet meillä ajetaan Sharanilla. Viimeviikolla likalle sohvasänky Ikeasta. Isompi kolli reilu 2 x 1 x 0,1m, eikä olis tarvinnut apukuskin penkkiäkään kaataa.
#20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
27.06.16 - klo:13:21
Vielä neljän kuukauden käyttökokemusten jälkeen pääsi nelkkuavantti yllättämään positiivisesti; Tuli poikkeuksellisesti tarve laittaa isompi kappale takaluukkuun (lämyalusta) ja ekaa kertaa kaataa penkit. Irrotin näkösuojaverhotangon ja yllätykseksi alta paljastui toinen tanko verhoineen. Olin harkinnut tavaratilan välisuojaverkkoa ajatuksissani, mutta enpä arvannut että semmoinen kuuluu varustukseen. Hyvä näin. Todella näppärän kokoinen kärry ja tanakka ajettava. Ei ole jaksanut poikkeuksellisesti enää selailla autosivuja, kun valinta olisi edelleen sama, jos valintatilanteeseen joutuisin.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
04.04.16 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.04.16 - klo:16:49
mikäs ihme esine se takahutlari oikein on?

Kirjoitusasu vähän sinnepäin, mutta eikös ne legendaariset tiepalvelumiehet telkkarissa kutsuneet saappin peräluukkua noin...😃
#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
04.04.16 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.04.16 - klo:14:27
Työkaluissa pitäisi olla mutterisuojuksen poistotykalu? ("pihdit") En löytänyt.

Minä ihmettelin pitkään millä mutterinsuojukset saa pois ja sen verran jouduin ohjekirjaa raottamaan, että a) selvisi mikä on se työkalu ja b) mihin työkalut on piilotettu. Musta muovinen n. 5 cm pitkät pinsetit löytyi vararenkaan vierestä takahutlarin pohjalta.
#23
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.04.16 - klo:15:50
Kitkoilla ei olisi tätäkään ongelmaa  ;)

Kaikista nastarenkaista tulee vanhetessaan kitkarenkaita  :P

Noissa omissa seiskoissa katsoin että löytyy noin 30 asteen sektori (yhdessä renkaassa) missä ei ole yhtään ehjää nastaa, voisko olla että rouva olis kuitenkin vetänyt liinat kiinni jossakin? Toisaalta ABS jarrujen aikakautena pyörä ei lukkiudu, aika outoa. Pintaa kahdessa 8mm ja lopuissa renkaiden oma indikaattori näyttää 6.
#24
Talvirenkaiden vaihto pesuineen tehty ja samalla havaitsin että Sharanin alla nyt noin 15 tkm pyörineet Nokian seiskat ovat yllättävän huonossa kuosissa. Nastoja puuttuu ja on katkeilut kymmeniä per rengas, ja pintaa lähtenyt noin 2 milliä. Siinä mielessä outoa kun helmikuussa vaihtoon lähteneessä Touranissa alla oli noin 20 tkm ajetut ice contact 2:et, joissa kaikki nastat tallella. Rouvan kanssa ollaan molempia ajettu vuorotellen, joten samaa kohtelua ovat saaneet ajotapojen osalta. Paikallaan ratinkääntämisen olen jo aikaa sitten kieltänyt, joten ei sekään pitäisi olla syynä. Voisiko olla että joko Sharani painavampana autona runnoo renkaita enempi, tai sitten seiskat vaan ovat heikommat pitämään nastoja paikoillaan? Youtubesta löysin mielenkiintoisia pätkiä firmalta, joka tekee uusionastoja renkaisiin ja toisen videon ruopimisesityksen mukaan ne näyttäisi jopa pysyvän paikoillaan. Mahtaakohan Suomessa kukaan tehdä näitä uusionastoituksia?

http://youtu.be/FW6EU9WHK3w

On tuossa kyllä aika vahvasti DIY henkeä...ehkä parempi hankkia vaan uudet gummit.

http://youtu.be/us1i2xVfZpk
#26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
23.03.16 - klo:19:41
Tänään kääntyi 2 tkm mittariin. Toinen oma tankkaus: 45 litraa dieseliä per 844 km, tekee maantieajon kulutukseksi 5,3 l/100 km. Todella hyvä matka-auto kaikin puolin. Android auto (navi) toimii kohtuullisen hyvin, vaikka naisääni "ei ymmärrä mitä tarkoitin". Tunteeko kukaan oikeita komentoja? Aja (osoite) - ei toimi.
#27
Eilen illalla päätin jatkaa toisen juniorin toimimattoman Huawein kytkemistä sillä olettamalla että identtisen puhelimen on pakko toimia, ja että puhelimen käyttiksen päivitys ehkä poistaisi kytkentävian (usb johdon kytkemisellä ei mitään vaikutusta). No ei toiminut, mutta aikani tapeltua, muutaman toiston jälkeen puolivahingossa päädyin puhelimessa valikkoon, jossa valitaan usb kytkennän tila. Valitsin sieltä multimediatilan ja samantien rupesi Android auto toimimaan auton näytöllä.
#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
12.03.16 - klo:22:44
Android Apple juupas eipäs kamppailua sivusta seuranneena luotan edelleen windowsphonen navigointiin, kun ei tiedä kumpaan suuntaan kallistua. Ensiviikolla pukkaa ensimmäistä työmatkaa läntiseen naapuriin b9:llä ja todella hyvillä fiiliksillä odottelen. Vielä ei arvaa nastarenkaista luopua vaikka mieli tekisi. Aiemmin karsastamani sporttialusta tuntuu todella sopivan jämäkältä. Sporttipenkkien sivutukea voisi olla vielä enemmän, vai auttaisiko jos olisi lihavampi...bemmissä oli hiukan tyköistuvampi penkki. Eka kerta tankilla imaisi 41 litraa reilun 600 km kaupunkiajon jälkeen, varsin kohtuullista tämmöiseltä tupaöljykauppakassilta n.6.8 l/100km.
#29
Lainaus käyttäjältä: \o/ - 20.02.16 - klo:15:15
Asensin muksun Huawei mikälie lollipop 5.0 puhelimeen kokeilumielessä Android auton ja olen yrittänyt parilla eri USB johdolla yhdistää autoon tuloksetta. Audiopuoli kyllä yhdistyy bluetoothin kautta, mutta navia olisin vailla.

Taitaa olla meikäläisellä parasta ennen päivämäärä tullut ohitettua. Esikoinen 10 v. latasi omaan identtiseen Huawei puhelimeensa Android Auton, USB johdolla kiinni autoon ja esitteli minulle kuinka se toimii navigointeineen spotifaineen kaikki. Muuten kiva mutta äänentunnistusnainen ei osannut käsitellä annettuja komentoja, tai sitten komentajat eivät tienneet oikeita komentoja. Naviin kuitenkin ilmaantui oikeassa kirjoitusasussa äänikomentona annetut osoitteet ja näyttäisi toimivan.
#30
A4 B8 (07–) / Vs: quattro-tarrat
20.02.16 - klo:19:32
Omaan valkoiseen b9 avanttiin pyysin myyjältä tarrat ja asiahan järjestyi. Kyseessä kuulemma uudempi kevyemmän näköinen malli, jossa kirjaimista vain ääriviivat, eli keskiosat näkyy valkoisena. Ã,,äriviivat harmaalla. Kyllä itse pidän näkemästäni, sano muut mitä tahansa. :D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy