Volvo XC60 D3 AWD Momentum (2011)

Aloittaja Anshjelm, 23.03.11 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

heki

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.01.12 - klo:16:35
Onko helppo ohittaa rekkoja... Ei juma.... Puhutaan nykypäivänä yli 100hv autosta. Kuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla? Ja tää kulutus, miten se on ensimmäisenä mielessä, kun ostetaan uutta autoa... Sori ot, mut hieman naurattaa ainakin täällä päin nuo kysymykset... Eiköhän sillä 1.1litrasella jariksellakin pääse rekan ohite jos haluaa...

Aika paljon kertoo sinusta tälläisen kirjoittaminen! Toivottavasti tämä areena ei muutu provoamiseksi. Kysymys oli ihan aiheellinen, ja hienoa, jos olet sitä mieltä, että 100 hv:llä ja 1,1 l on hienoa ohitella rekkoja Suomen mutkikkailla teillä. Joillekin se ei ole noin.

Eipä tästä sen enempää, joskus olisi vaan parempi olla kirjoittamatta mitään, kun haastaa pelkkää riitaa.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.01.12 - klo:16:35
Onko helppo ohittaa rekkoja... Puhutaan nykypäivänä yli 100hv autosta. Kuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla?

Ihan relevantti kysymyshän tuo on. Kyllä autolla kuin autolla rekasta ohi pääsee, mutta kysymys olikin koko prosessin helppoudesta. Minun vanhemmilla on "kolmosautona" Ocu 1.6 ja ei sillä ole "helppoa" ohittaa, vaikka tehoa on selkeästi yli 100 hepoa. Sen kanssa ohitusta pitää suunnitella ja valmistautua siihen. Ahtaisiin väleihin pitää ottaa alkuvauhtiakin. Helppo ohitus on taas sellainen, että paikan auetessa painetaan lusikka pohjaan ja mennään heittämällä ohi sen suuremmin miettimättä.

XC60:sen korissa voisi kuvitella olevan isokin ero D3:sen ja vitosen kohdalla juurikin ohituskiihtyvyydessä.

JoJio

Ei oo tarkotus haastaa mitään riitaa. Vaan tuoda ilmi, et nykypäivän suomessa myytävillä autoilla, pystyy kaikilla ohittaa rekan.. Kun ennakoi. Autokoulussakin puhutaan ennakoimisesta liikenteessä. Joten siksi pidän huvittavana että 120kilovatin moottoriteholla epäillään, että miten pystyy rekan ohittamaan. Ite olen pystyny ohittaan joka kerta rekan, kun olen tarvinnu. Ennakoimisesta ja muun liikenteen huomioon ottamisesta se on kiinni... Ja ite oon ajanut viimiset 7vuotta 100hv autolla. Ikinä ei ole tarvinnut epäillä, et voiko ohittaa rekan. Kyllä voi, kun ennakoi ja miettii millon kannattaa ohittaa.. Sori ot..

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.01.12 - klo:16:49
Kyllä voi, kun ennakoi ja miettii millon kannattaa ohittaa..

Jos autossa on riittävästi potkua, niin silloin pystyy ohittamaan ilman ennakointeja ja miettimisiä, eli helposti.

Qrainderi

Jaahas. Toivon, ettei koko foorumi ole samanlaista porukkaa kuin JoJio. Anteeksi todella paljon jos pahoitin jotenkin mielesi kysymällä omasta mielestä ihan relevantin kysymyksen liittyen D3:n ja D5:n vertailuun. Itsellä on ollut autoja 74hv:sta-180hv:n välille ja kyllä sillä Peugeotin 206:lla(74hv) rekkoja ohitettiin myös, mutta kuten tuossa on jo edellä todettu niin se ohittamisen helppous/turvallisuus on tässä se ajatus mitä hain. Tuosta sun viestistä oikein paistaa ylimielisyys ja kuinka olet aivan prkl hyvä kuski. Eli ei enää kiitos mitään neuvoja ennakoinnista ja miettimisistä.

XC60 painaa kuitenkin ~2000kg niin kyllä sillä varmain jotain merkitystä on ostaako 163hv vai 215hv.

Ja joo kyllä mua hieman uutta autoa ostettaessa kiinnostaa minkälaisia kulutusarvoja on porukka saanut, en tajua miten tämäkin on niin outo kysymys.

Kiitos lämpimästä tervetuliais viestistä! :)

EDIT: Ja jos haluat keskustella asiasta lisää laita vaikka yv:tä, ei spammata tätä Anshjelmin otsikkoa enää.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Quality


Siirrytään keskustelemaan tuonne yleiseen Volvo-topicciin, koska XC60lle ei ole omaa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=257.0
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 25.01.12 - klo:15:35
Terve! Olen jo jonkin aikaa lukenut vagarenaa, mutta päätinpä nyt kirjautua, että pääsen hieman osallistumaankin!

Eli itse olen myös katsellut viime aikoina Volvon XC60:stä. Varmaankin Summumia tai R-Designia olen etsimässä, moottorina on ollut mielessä D5, kun on tuo D3:n puhti mietityttänyt. Eli onkos se millainen esim. maantiellä? Onko helppo ohittaa rekkoja jne.

Toinen, että mites tuo kulutus? Tuo sinun polttoaine-linkki ei jostain syystä toimi(ainakaan minun koneella). Eli minkälaisia lukemia olet saanut?

Ja viimeiseksi vielä: Onkos tullut mitään ärsyttäviä vikoja autoon? Eli kuuluko jotain räminöitä/kilinöitä/natinaa jostain penkeistä/autosta?

Kiitos jo etukäteen! :)

Jep hyvä peli tämä on. Moottori riittää aivan hyvin maantieajossa esim. nopeisiin 80>120 kiihdytyksiin. Ei ole kertaakaan ollut ongelmia, riittää munkaltaiselle ainakin. Eli muut syyt saa olla jos D5:n tehoja kaipaa. Ja tietty tuo varma junamainen liikkuminen esim. motorilla vakkari päällä 130km/h on nautinnollisen helppoa.

Kulutus on nyt vakiintunut enemmän 7,5-8,5 välille. Aiemman 9,0-9,5 verraten. Tietty viimeisimmät talvisään tankkaukset ovat olleet rankemmasta webaston käytöstä johtuen asteen verran kovempia. Siis janoinen tämä on, muttei mikään aivan mahdoton. Koitetaan pitää hiilijalanjälki muilla tavoilla kevyempänä.

Mitään vikaa ei ole ilmennyt, kaikin puolin meno on mallikasta ja varmaa. Elektroniikkakin pelaa kuin voi toivoa. Natinaa harvemmin myöskään kuuluu, jotain pientä saattaa ilmetä mutta ulkopeilien "huhuttua" ulinaa ja vinkunaa ei ole ilmentynyt myöskään.

Kapa

LainaaJaahas. Toivon, ettei koko foorumi ole samanlaista porukkaa kuin JoJio. Anteeksi todella paljon jos pahoitin jotenkin mielesi kysymällä omasta mielestä ihan relevantin kysymyksen liittyen D3:n ja D5:n vertailuun. Itsellä on ollut autoja 74hv:sta-180hv:n välille ja kyllä sillä Peugeotin 206:lla(74hv) rekkoja ohitettiin myös, mutta kuten tuossa on jo edellä todettu niin se ohittamisen helppous/turvallisuus on tässä se ajatus mitä hain. Tuosta sun viestistä oikein paistaa ylimielisyys ja kuinka olet aivan prkl hyvä kuski. Eli ei enää kiitos mitään neuvoja ennakoinnista ja miettimisistä.

Sekö otti noin koville, että pitäisi käyttää korvien väliä? Varmaan tuo teho sitten korvaa ajattelun?

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.01.12 - klo:19:21
Sekö otti noin koville, että pitäisi käyttää korvien väliä? Varmaan tuo teho sitten korvaa ajattelun?

Ei tietenkään korvaa vaan tuohan on itsestäänselvyys. Moni kyllä tajusi tun kysymykseni ihan alunperinkin oikein. En kysynyt pääseekö Volvolla ohi vaan onko se kuinka ripeää/helppoa.

Kiitokset Anshjelmille vastauksista! Itsekkään en mitään tykkiä tarvitse. Huomiseksi sovittu koeajo R-Design D3sta niin sittenhän sen näkee.

Ei muutaku onnittelut hienosta autosta ja nautinnolisia kilometrejä! Toivotaan, että pääsen samaan remmiin ennen seuraavaa talvea.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.12 - klo:16:54
Jos autossa on riittävästi potkua, niin silloin pystyy ohittamaan ilman ennakointeja ja miettimisiä, eli helposti.


Tuo juuri oli minunkin pointtini... Mut jos jollekkin ei saa sanoa asiasta, niin en voi mitään. Oli vaan niin huvittavan olosto, et pääseekö rekan ohite. Onneksi tuo ei tullut volvofoorumilla  ;D

heki

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.01.12 - klo:20:09
Tuo juuri oli minunkin pointtini... Mut jos jollekkin ei saa sanoa asiasta, niin en voi mitään. Oli vaan niin huvittavan olosto, et pääseekö rekan ohite. Onneksi tuo ei tullut volvofoorumilla  ;D

"Kuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla? "

Jos sanominen on tätä luokkaa, niin kyllä peiliin katsomista suosittelen! Kyllähän tuo on aivan puhdasta riidan haastamista, ja sitten muka viattomana levitellään käsiä, että mites se nyt noin suuttui, kun mä vaan sanoin....


JoJio

Jos noin haluaa tulkita, pikemmin jären käyttö sallittu tässäkin asiassa...

Markku J

Tehontarve on kovin henkilökohtainen asia. Sen osalta on vaikea vastata muiden kysymyksiin. Esim. itse pärjäsin kohtalaisesti Bemarin kanssa vastaavan tehoisella 163 hv dieselillä, mutta ei se mitään ajamisen iloa tarjonnut moottorin suhteen. Kokolailla usein sai kiihdytellä poljin lattiassa. Hyvinhän sillä likenteen rytmissä pysyi, mutta lisätehoa kaipasin vaivattomaan ajamiseen. Tämän pohjalta olen varma, että valitsisin D5:n, jos XC60:n ostaisin.

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

eGetin

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 25.01.12 - klo:16:35
Onko helppo ohittaa rekkoja... Ei juma.... Puhutaan nykypäivänä yli 100hv autosta. Kuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla? Ja tää kulutus, miten se on ensimmäisenä mielessä, kun ostetaan uutta autoa... Sori ot, mut hieman naurattaa ainakin täällä päin nuo kysymykset... Eiköhän sillä 1.1litrasella jariksellakin pääse rekan ohite jos haluaa...
Kannattaa kokeilla ajaa jollain muullakin kuin 1.6 ooppelilla niin ymmärrät. Nuhapumpulla ei ole kivaa ohittaa, on tosi mukavaa jos se auto sitten oikeasti kiitää äkkiä sen rekan ohi eikä tarvitse viipyä kauaa rinnalla. Kulutuksella on merkitystä nykyään kun viitsisit joskus käydä katsomassa vähän huoltoasemilla litrahintoja, ja vilkaiset millä perusteilla autoverokin määräytyy. Voihan se toki tuntua hassulta ihmisestä joka ostaa parin tonnin ooppelin ja ajaa pari tuhatta kilometriä vuodessa, mutta vähänkin enemmän ajavalle sillä alkaa oikeasti olla jo vähän merkitystä. Uuden auton osto ei tarkoita automaattisesti sitä että ihminen olisi jollain asteella rikas - päinvastoin, jos ei osaa hallita rahankäyttöänsä ja säästää oikeassa paikassa niin ei siihen uuden auton hankintaan ole ikinä mahdollisuutta vaikka olisi mitkä tulot. Kannattaisi miettiä vähän ennen kuin kirjoittelee.

E: Näköjään oli toinenkin sivu, pahoitteluni etten jatkanut tuolla toisaalla.

Quality


Laitetaan tämä nyt hetkeksi lukkoon, ei minkään häiriköinnin vuoksi, vaan yksinkertaisesti siksi, että saadaan ohjattua keskustelu sinne minne se oikeasti kuuluu. Linkki oli jo aiemmin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy