Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - arniem01

#1
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.08.16 - klo:00:09
1. Passat GTE

Tuulilasin testin mukaan Passatti oli meluisin omassa kokoluokassaan.
#2
Octavia Rs Tsi dsg 09/2014ja ajettu 35tkm. Laakkonen ehdottaa öljynvaihdon ja inspectioniin lisäksi DSG vaihteistoöljyn vaihtamista, polttoainejärjestelmän puhdistusta ja jarrujen vaihtoa. Hintaa noin 850e edellinen huolto tehty 18tkm kohdalla ja silloin vaihdettiin öljyt yms.

Hämmentävää vai onko? Mielestäni ajan seka-ajoa maantie/kaupunki ja vielä rauhallisesti.
#3
Moikka.

Onko kukaan asentanut/asennuttanut jälkikäteen vetokoukkua uuteen Octavia RS:n? Kaikki vinkit tervetulleita? Tarvitseeko vetokoukun olla alkuperäinen Skoda tuote?
#4
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 17.09.15 - klo:15:17

Kai nauroit päin naamaa,tuolle selitykselle ;D

Selitys ontui, mutta maksoin kiltisti. Ensi kerralla huollot ja autokaupat sit jossain muualla kun Hertsikan Aritassa. :)
#5
Autohuolto kyllä osaa aina yllättää. Auto on III Octavia RS ja mainitsin sitä huoltoon viedessä, että kattoluukku on kilissyt auton ostohetkestä lähtien. Kerroin, että auto on loistava, mutta kilinä vie ajonautinnon. Herttoniemen Arita kuittas ja otti auton sisään. Laskun maksun yhteydessä oli laitettu 25, lisämaksu kattoluukun putsauksesta ja rasvaamisesta. Kattoluukun kolinan kuulemma aiheuttaa autossani olevan jälkiasennettu H&R alustasarja :o

En tiedä pitäisikö tässä olla vihainen? Nyt fiilis on, että seuraava huolto tehdään jossain muualla. :)



#6
Skoda / Vs: Skoda Octavia RS 230 DSG Combi
23.07.15 - klo:10:01
Penkkien VRS logo on muuttunut 2016 mallissa. Itselläni ei ole tuollaisia 09/2014 mallissa.
#7
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 08.05.15 - klo:07:25
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u

Kauppalehdessä oli myös tänään asiaa aiheen tiimoilta.

Ruotsin autoliitto kritisoi ankarasti Volkswagenia siitä, ettei yhtiö ota vastuuta autojensa jakoketjuvaurioista. Järjestö julkaisi listan autovalmistajan merkeistä ja malleista, joiden ostamista se neuvoo harkitsemaan kahteen kertaan.

Ruotsalaisen autoilijoiden etujärjestön Motormännens Riksförbundin mukaan jakoketjuongelma koskee Volkswagen-konsernin useita merkkejä ja malleja. Yhteistä näille autoille on, että niissä on joko 1,2- tai 1,4-litrainen TSI-moottori.

Järjestön mukaan Volkswagen ei ole ottanut vastuuta virheestä, vaan maksattanut sen kuluttajilla ja vakuutusyhtiöillä. Jakoketjuvaurio voi pahimmillaan rikkoa moottorin niin pahasti, että se joudutaan vaihtamaan.

"On erittäin huono asia, että yksi maailman suurimmista autovalmistajista ei ota vastuuta huonosta tuotteestaan. Volkswagen on tiennyt jakoketjuongelman jo useita vuosia, mutta he eivät tee asialle mitään", sanoo Motormännenin tekninen asiantuntija Carl-Erik Stjernvall Aftonbladetissa.

"Ketjun katkeamisen aiheuttama vaurio menee omistajan piikkiin. Siksi pyydämme järjestömme jäseniä harkitsemaan huolellisesti tiettyjen automallien ostoa", sanoo Stjernvall.

Stjernvall sanoo varoituksen antamisen olevan harvinaista, mutta toisaalta järjestössä ollaan "hyvin vihaisia" Volkswagenille.

Ruotsissa Motormännenin kannasta on uutisoitu viime päivinä laajasti. Paikallinen lehdistö pitää varoituksen antamista hyvin poikkeuksellisena. Samalla on kerrottu, että USA:ssa Volkswagenilla on ollut asian tiimoilta takaisinkutsukampanja. Ruotsissa kampanjaa ei ole ollut.

Volkswagenin ruotsalainen edustaja on puolestaan muistuttanut esimerkiksi Expressenissä, että ongelma ei koske yhtiön nykyisiä, uusia automalleja. Samalla on korostettu määräaikaishuoltojen tekemisen tärkeyttä.

Myös vakuutusyhtiö Trygg-Hansassa on kiinnitetty huomiota jakoketjuongelmaan.

"Volkswagen myönsi vuonna 2012 Auto Bild- lehdessä, että VW:n autoihin on asennettu alihankkijan valmistamia virheellisiä jakoketjuja. Tästä huolimatta Volkswagen ei ole ottanut vastuuta, koska ei tiedetä, mihin autoihin virheellistä ketjua on asennettu", sanoo Aftonbladetin haastattelema Stefan Brala. Brala on Trygg-Hansan autovakuutusasiantuntija.

Ruotsin autoilijoiden etujärjestö Motormännens Riksförbund julkaisi viime viikolla listan niistä automerkeistä ja malleista, joissa mahdollisesti voi olla 1,2- tai 1,4-litrainen TSI-moottori. Aftonbladetin mukaan lista koskee mallivuosia 2006-2014:

Volkswagen: Polo, Golf, Beetle, Jetta, Tiguan, Touran, Passat

Audi: A1, A3 (moottoriperheen mallinimi on Audilla TFSI)

Skoda: Fabia, Yeti, Rapid, Superb, Octavia
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Posti/DSG
23.04.15 - klo:20:01
Lainaus käyttäjältä: välkky - 23.04.15 - klo:13:40
Tampereen taksarit puhuivat että 6-lovinen DSG kestää kaupunkipyörityksen mutta 7-lovinen sanoo sopimuksen irti noin 60 tkm...

Ruotsissahan VW on suositellut taxiyrityksiä välttämään DSG7 vaihteisia malleja. Eivät kuulemma sovellu ks. käyttötarkoitukseen.
#9
Moottori ja voimansiirto / Vs: Posti/DSG
23.04.15 - klo:10:25
Kuvaksi oli otettu Skoda Octavia RS, jossa myös käytetään kyseistä DSG vaihteistoa ::)
#10
Lainaus käyttäjältä: zerai - 19.01.15 - klo:22:48
laittaisitko kuvaa h&r jousien kera kiitos kiitos :)


Lisäsin linkin tuonne ensimmäiseen viestiini. Siellä on muutama kuva autosta.

Alla on tosiaan H&R jouset. Takana 40mm ja edessä 20mm spacerit
#11
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
07.01.15 - klo:19:27
Räsässä ei ole aurinkolippojen peileissä valoja. Avovaimo kaipaa valoa ja itse en ole keksinyt ratkaisua. Onko kukaan foorumisti keksinyt ratkaisua miten tuohon saisi valon?
#12
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 28.08.14 - klo:20:28
Itse irroitin tuon etu kattovalon,muistaakseni seuraavasti,muovisen k-plussa kortin kampesin sinne kirkkaan valosuojan ja reunan väliin ja sillä väänsin niin suoja irtosi senverran,että sai sormet väliin ja sit vaan vetämällä irti! Sitten siellä on vielä valojen ympärillä muovinen suoja joka lähti vaan vetämällä irti ja sit valot vaan vaihtoon...

Tänään tuli vaihdettua katon etuvalot Ledperfin valoihin. Ei erityisen vaikea jos on oikeat työkalut. Minulla on muutama kovamuovinen työkalu joita käytämällä sain päällisen ja sen alapuolella olevan levyn melko kivuttoasti irti. muovityökalua vain rohkeasti sinne väliin ja vääntämään.

#13
Omaan Octavia RS TSI DSG HB on nyt asennetu H&R madallusjouset. Auto putosi luvatut 2.5cm ja ajomukavuus säilyi. Spacerien kanssa auto näyttää todella hyvältä.
#14
Onko kenelläkään vinkkejä miten jalkatilan valojen muovisen kannen saa auki näppärästi? Otin yhden irti ja totesin, että kansi on tiukka ja pistin takaisin.

#15
Lainaus käyttäjältä: lasol - 12.03.14 - klo:09:48
Noudin eilen omani karkkivalkoisen RS Ocuni Silver One käsittelystä, ensitunnelmat ovat hyvin positiiviset. Ulkokuori oli putsattu huolellisesti ennen käsittelyä, joka tuli todella tarpeeseen rapakelien jälkeen. Nakkelin testimielessä vettä kylkiin käsittelyn päälle, ja mukavastihan tuo näkyi helmeilevän pois. Uskoakseni auton ulkopintojen puhtaanapito on jatkossakin merkittävästi nopeampaa ja helpompaa.
Käsittelyn kestosta on vielä paha mennä sanomaan enempiä, mutta alustavasti hinta/laatu näyttäis olevan kohdillaan.

Työlle annettiin vuoden takuu, ja se tuli kustantamaan 125, (forumialennuksella), joka on huomattavasti huokeampi verrattuna alunperin kiikarissa olleisiin Brilliant+ / Ceramic Pro9H käsittelyihin (alk. 400,).

Missä paikassa tuo Silve one maksoi vain 125,?
#16
Itsellä kanssa työnalla ledperfin ledit. Miten sait etuosan katossa olevien valojen päällisen avattua? Kaikki vinkit on tervetulleita? Itse kun väänsin, nin tuli fiilis, että kohta se hajoaa ja jätin kesken.



#17
Kuvat lisäty ja ekat 500km ajettu hymyissä suin ;D
#18
Tilattu: 6.3.2014
Valmistunut: 2.9.2014
Lähtenyt tehtaalta: 11.9.2014
Hangossa 22.9.2014
Luovutus: 30.9.2014

8)
#19
Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.09.14 - klo:14:03
Itse tilasin päivään myöhemmin 7.3 ja vko 42 tuotannossa...

Noh itsellä on tulossa HB ja sinulla Kombi. Kombissa taitaa olla odotusaika aika pitkä.
#20
Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.09.14 - klo:12:58
Milloin sulla kasattiin auto? Pääset vielä kesänakeilla hetkeks hurjastelemaan 8)

Tilattu: 6.3.2014
Valmistunut: 2.9.2014
Lähtenyt tehtaalta: 11.9.2014
Hangossa 22.9.2014
Luovutus: ??...

Ilmeisesti aika tarkalleen 7kk menee kun pääsen auton rattiin.
#21
Auto on saapunut eilen Hangon satamaan. Ilmeisesti odottelua on jäljellä 1-2 viikkoon.  ???

#22
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.09.14 - klo:22:07
Riippuu vanteista ja kumeista, itsellä tosiaan ylikoon (225/45R18) misukat 8" vanteellaja ET takana 25, ei ota kiinni, edessä 35 eikä sielläkään raavi, mullahan on lisäksi vielä Eibachin jouset.

Itselle tulee myös H&R madallusjouset ja olen hieman huolestunut, että tuliko tilattua liian isot spacerit taakse.
#23
Jyrillä ei taida olla Räsässä alkuperäisiä vanteita, mutta 15mm spacerit kuitenkin? Osaatko sanoa onko tilaamani 20mm spacerit taakse liian suuret?
#24
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
20.09.14 - klo:15:12
Itse olen sitä mieltä, että RS on vakiona aivan liian korkea ja renkaat aivan liiaksi sisällä. Tämän vuoksi hankin H&Rn madallusjouset ja spacerit.
#25
Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 19.09.14 - klo:12:22
Onko tuo pallokanta 60 asteinen kuten yleensä?

Itseasiassa 60 asteinen kulma taitaa olla vain kaartiossa, ei pallokannassa. 
#26
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.09.14 - klo:12:20

pallokanta,kierreosan pituus 27mm

Onko tuo pallokanta 60 asteinen kuten yleensä?
#27
Pystyykö joku kertomaan millaiset pultit on Octavian alkuperäisissä vanteissa?
#28
Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.09.14 - klo:13:06
Ei kesällä kannata ajaa nastarenkailla  ;)

Hyvä huomio. Soitin myyjälle ja pyysin vaihtaan kesärenkaisiin. ;D
#29
Skoda Octavia 2.0 TSI RS DSG (HB) " Candy white

Tilattu: 6.3.2014
Valmistunut: 2.9.2014
Lähtenyt tehtaalta: 11.9.2014
Hangossa: 22.9.2014
Luovutus: 30.9.2014



Tehtaalta:

Kesärenkaat 18” Gemini (black)
Talvirenkaat 18” HKPL 8 Gemini (black)
Intelligent Parking Distance
Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjauksella
RS Challenge-paketti
RS nahkaverhous (punaiset tikkaukset)
Sunset tummennukset
Canton
Panoraama kattoluukku

Omat lisäykset:

H&R madallusjouset 28833-2
H&R black spacerit etuakseli 2cm (B2055573A)
H&R black spacerit taka-akseli 4cm (B4055571)
Ledpef:n Pack interior Full LED (valkoiset)
Superskoda: rekisterikilven Mega-led
Superskoda: sivupeilien Mega-led
Superskoda: OEM VRS takaoven koristelista
Superskoda: tavaratilan verkko (punainen)
Superskoda: etupenkin VRS merkit (kahvassa)

Kuvat:


https://flic.kr/p/qFpGgf

#30
Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 09.09.14 - klo:17:34
Alta parin viikon tuli kuitenkin..

Itsellä tuli aika iso paketti 6 päivässä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy