Itselläni oli moottorin lämpiäminen (ja sisätilojen) heikko. (2.0 TDI CR DSG). Testerillä havaittiin, että moottorin lämpötila nousee hitaasti ja jäähdyttimen ulostulo lämpiää liian aikaisin ja liikaa. Moottorin lämpötilamittarista asiaa oli vaikea täysin tajuta, koska mittari näyttää +90 lämpötilan ollessa +75...105 C-astetta. Mittari on suunniteltu toimimaan näin, viisari lähtee kyllä nousemaan kun lämpötila on +50 C. Autoon vaihdettiin moottorin termostaatti ja DSG-vaihteiston jäähdytyksen termostaatti. Nyt sekä auto lämpiää ajossa nopeammin sekä Eberspächer lämmittää moottorin ja sisätilan paremmin (öljykin lämpiää enemmän) kun termostaatit eivät päästä läpi jäähdytysnestettä liian aikaisin jäähdyttimeen - lämmitettävä nestemäärä on pienempi.
Tuo termostaattien vuoto/jumittuminen lienee melko yleinen kun autolla on ajettu yli 100...150 tkm. Niiden vaihto on ainakin CFHC-moottorissa melko työläs. Termostaattejahan ei vaihdeta automaattisesti vesipumpun vaihdon yhteydessä. Itse laitatin Behr/Mann merrkiset termostaatit.
Tuo termostaattien vuoto/jumittuminen lienee melko yleinen kun autolla on ajettu yli 100...150 tkm. Niiden vaihto on ainakin CFHC-moottorissa melko työläs. Termostaattejahan ei vaihdeta automaattisesti vesipumpun vaihdon yhteydessä. Itse laitatin Behr/Mann merrkiset termostaatit.