e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

S.N-83

Kauhea kuume iski golffiin. Onneks oli just kattoremppa ni voi hetkeksi unohtaa  ;D

Polygon

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 18.10.22 - klo:17:26
Täällä auto kyllä muistaa edellisen asetuksen. Muistaakohan peräti vielä eri avainten profiilien mukaan, mutta tästä en nyt ole varma.

Viimeinkin oli aikaa testailla tätä vähän enemmän ja asia on just noin kuin muistelinkin eli kummallakin avaimella on eri profiili ja auto muistaa niiden asetukset radiokanavista lämpötila-asetuksiin.
Milloin käyttöönotettu?

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 18.10.22 - klo:21:02
Milloin käyttöönotettu?
Tilattu helmikuussa 2020 ja toimitettu viikkoa ennen juhannusta 2020.

Polygon

Täällä on jotain juttua asiaan liittyen:
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/14022/

Viikonloppuna voisin pistää testiin.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 11.10.22 - klo:14:51
Ton lämpöasetuksen täytyy olla joku vuosimalli/firmware - versio juttu.
Jotain tuollaista sen täytyy olla. Muutenkin on tullut huomattua, että näissä autoissa on eroja, kun kaverin e-Golfista irtoaa API:n kautta huimasti enemmän dataa kuin omasta e-Golfista, vaikka omani taitaa olla uudempi. Mutta maahantuojan täällä aiemmin esitetty toteamus "[k]yseessä on ominaisuus eikä ilmastoinnin asetukset kuulu tallentua käyttäjäprofiilin taakse" osoittaa kyllä melkoista tietämättömyyttä edustamistaan autoista.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 13.10.22 - klo:07:43
Saako ihan kotikonstein VCDS:llä vai vaatiiko marmorilla käyntiä?
VCDS / OBDeleven hoitaa. Meidän -20 ikäisessä tallentuu myöskin avaimen mukana radiokanavien ja mittariston yms. asetusten lisäksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

prinne

Muutaman kuukauden omistuksen jälkeen ensimmäinen ongelma lataamisessa. Työpaikalla on Type2 AC lataustolppa. Tolppaa ohjataan eParking sovelluksen kautta. Nyt laitoin johdon kiinni ja käynnistin latauksen, tolpan valo meni heti punaiselle. Ei lataa. VAihdoin viereiseen tolppaan. Sama homma. Tuntia ennen ainakin toinen tolppa oli toiminut ihan ok.

Pihassa myös vieraspaikka, missä virta kokoajan. Alkoi lataamaan heti.

Kun tolpassa ei ole mitään näyttöä tai muuta älyä, niin tuleeko auton lokeihin näistä latausongelmista jotain (en ole siis vielä tarkastanut autosta mitään) vai ollaanko näissä ihan arvailujen varassa miksi ei toimi.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: prinne - 02.11.22 - klo:14:40
Muutaman kuukauden omistuksen jälkeen ensimmäinen ongelma lataamisessa. Työpaikalla on Type2 AC lataustolppa. Tolppaa ohjataan eParking sovelluksen kautta. Nyt laitoin johdon kiinni ja käynnistin latauksen, tolpan valo meni heti punaiselle. Ei lataa. VAihdoin viereiseen tolppaan. Sama homma. Tuntia ennen ainakin toinen tolppa oli toiminut ihan ok.

Pihassa myös vieraspaikka, missä virta kokoajan. Alkoi lataamaan heti.

Kun tolpassa ei ole mitään näyttöä tai muuta älyä, niin tuleeko auton lokeihin näistä latausongelmista jotain (en ole siis vielä tarkastanut autosta mitään) vai ollaanko näissä ihan arvailujen varassa miksi ei toimi.

eParkingilla oli aamulla jotain ongelmia noiden tolppien kanssa - samassa tolpassa viereinen auto sai sähköä, itsellä vain pyöri tuo ledirinkula ja samalla parkkiksella oli kaksi muutakin jotka tuskailivat samaa. Olettaisin että liittyi hintamuutokseen. Itselläni ei passatti lähtenyt aamulla lataamaan, joten jätin piuhan kiinni ja painelin toimistoon.  ~9.30 tuli tekstari parkkisähköltä: "Aloitit latauksen paikassa X. Sait tämän viestin koska hinta on muuttunut blaa blaa blaa". Hinta oli siis noussut 15c -> 17c.

prinne

Voiko mistään tietää että mistä joku latausongelma johtuu, autosta vai tolpasta. Jääkö auton lokeihin jotain jälkeä tms.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.11.22 - klo:09:26
Voiko mistään tietää että mistä joku latausongelma johtuu, autosta vai tolpasta. Jääkö auton lokeihin jotain jälkeä tms.

Type 2 tapauksessa ei oikein mistään. Meillä on duunissa suko-pistokkeet joten kun matkalaturiin ei tullut valoja oli helppo päätellä ettei pistokkeesta tule virtaa. Type2 on siitä vähän hankalampi kun latauspönttö keskustelee suoraan auton kanssa niin noiden valojen signaalessa voi olla merkkikohtaisia eroja.

Autoon ei varsinaisesti jää mitään käyttäjän luettavaa lokia miten lataus on mennyt. Passatissa muistaakseni mittaristoon tulee pistokkeen kuva kun plugi on kiinni - mutta jos virtaa ei tule ei oranssi latausvalo syty eikä "Aika täyteen" teksti tule näkyviin. Ja toki, itse lähden noissa aika vahvasta oletuksesta että auton päässä kaikki on kunnossa.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.11.22 - klo:09:26
Voiko mistään tietää että mistä joku latausongelma johtuu, autosta vai tolpasta. Jääkö auton lokeihin jotain jälkeä tms.
Ei voi varmuudella tietää, mutta jos auto lataa toisilla latureilla ilman ongelmia, on todennäköisesti kyseessä laturin vika.

Latauksen virhetilanteet tallentuu virhekoodeina, joita voi lukea esim. Obdelevenillä. Mitään kummempaa noista ei ainakaan itselle ole selvinnyt, vaan huollossa pystyvät ehkä päättelemään virhekoodeista enemmän.

prinne

Pari latausta tuosta edellä mainitusta ongelmasta sujui hyvin. Nyt tilanne on se että auto on tallissa, rangea noin 20km jäljellä, ei lataa suko laturilla.

Vika koodeista löysin

-------------------------------------------------------------
BD Battery Charger

    System description: LMSG
    Software number: 5QE915022AM
    Software version: 1096
    Hardware number: 12E915022F
    Hardware version: H20
    Serial number: 01147074530032
    ODX name: EV_HVChargManagVWMQB
    ODX version: 003004
    Long coding: CA0914040400

    Trouble codes:
        P33E100 - Charge socket A Electrical error
            Intermittent
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: prinne - 09.11.22 - klo:20:34
Pari latausta tuosta edellä mainitusta ongelmasta sujui hyvin. Nyt tilanne on se että auto on tallissa, rangea noin 20km jäljellä, ei lataa suko laturilla.

Vika koodeista löysin

-------------------------------------------------------------
BD Battery Charger

    System description: LMSG
    Software number: 5QE915022AM
    Software version: 1096
    Hardware number: 12E915022F
    Hardware version: H20
    Serial number: 01147074530032
    ODX name: EV_HVChargManagVWMQB
    ODX version: 003004
    Long coding: CA0914040400

    Trouble codes:
        P33E100 - Charge socket A Electrical error
            Intermittent
Jos kerran tekee tuota sekä Type2-kaapelilla, että sukolaturilla, on vika luultavasti auton latausliittimessä. Eihän liittimen pinneissä ole likaa tai roskaa? Hinausautoa varmaan kannattaa soitella jos ei lähde pelaamaan, jos liikkumisturva on voimassa, ajat vaikka lähimmälle bussipysäkille ennen soittoa.

prinne

Sen verran updatea että laskelmoin pääseväni merkkiliikkeen pihaan vielä viimeisillä mehuilla. Ja matkan varrella on Kempowerin CCS laturi. Yllättäen alkoi lataamaan siitä ihan normaalisti. No, latasin melkein täyteen ja palasin kotiin. Koitin vielä sukoa, että olisko CCS vapauttanut jumin. Ei ollut, eli type2 johdolla lataaminen ei toimi.

Huoltoaika varattu ensi viikolle. Toivotaan että CCS lataus pysyy hengissä siihen asti.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Daatta

Mahdollisesti auton oma laturi hajonnut, toivottavasti ei ole kallis keikka eli menee johonkin takuuseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jaripetteri

Tuli Passat GTE:n kaveriksi hankittua e-Golf 2019. Onkohan näissä tuo VW Connect kuinka pitkään toiminnassa ja miten sen saa käyttöön käytetyssä autossa eli siirrettyä itselle? GTE:ssä ei sitä koskaan ollut käytössä kun oli jo kolmen vuoden jälkeen umpeutunut ja en sitä silloisten toimimattomuus raporttien takia halunnut hankkia.

Muuten vaikuttaa mukavalta peliltä mutta tuolle sisustalle joutuu jossain kohtaa tekemään jotain. Adaptiivista vakkaria aloin jo suunnittelemaan tähän kun autossa ACC tutka valmiina, ilmeisesti front assistantin ja kaukovaloautomatiikan takia. Alkuviikosta pitäisi (Passat) GTE:n ratti ACC nappuloilla ilmestyä ja päästään kokeilemaan.

Hollannista saisi highline kangas/alcantaara sisustuksia luokkaa 600e+rahdit. Onko kukaan vaihtanut? Joku GTE/GTI täysnahkasisustus olisi toki upea mutta niitä harvassa ja hintaa luokkaa 2ke.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

TemeW

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 11.11.22 - klo:21:09


Hollannista saisi highline kangas/alcantaara sisustuksia luokkaa 600e+rahdit. Onko kukaan vaihtanut? Joku GTE/GTI täysnahkasisustus olisi toki upea mutta niitä harvassa ja hintaa luokkaa 2ke.

Sisustan vaihto ei ole kovin kummallinen juttu. Golf 7 ja 7.5 sisustat käyvät ristiin myös farmarin sekä viistoperän, vaatii muutaman erikoistyökalun, kärsivällisyyttä ja aikaa.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

jaripetteri

Joo näin olen ymmärtänyt. Airbagit joutuu vaihtamaan nykyisistä, se ehkä eniten jännittää että ovatko sopivat. Pitäisi ETKA kaivaa ja tarkistaa onko samalla osanumerolla.

Ovipahvit varmaan farkussa eri jos nekin haluas vaihtaa. Passatin nahka alcantara penkkejä saisi myös edukkaasti mutta ovipahvit eivät ainakaan sovi. Penkit ilmeisesti sopivat, liittimissä ehkä eroja.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Eekolffi

Mun autoon on edellinen omistaja vaihtanut Ergoactive penkit.
Hierontatoiminto ei toimi mutta muuten todella hyvät. En kyllä hierontaa odottanutkaan.

jaripetteri

Huojentavaa huomata etten ole yks penkinvaihtoajatukseni kanssa. Ergot on varmaan Passatista. Tuossa olisi sekin mahdollisuus että upgreidaisin Passatin penkit ja siirtäisi vanhat Golfiin. Tosin ne on 180tkm ajetun auton ja Golf vasta 40tkm. Ihan siistit ja ehjät kyllä. Kesällä putsattu ja puunattukin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

TemeW

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 11.11.22 - klo:21:34


Ovipahvit varmaan farkussa eri jos nekin haluas vaihtaa.

Ovipahvit ja penkit ovat ihan yksi yhteen sekä viistoperässä että farmarissa. Airbagit joudut irroittamaan vanhoista, mikäli uusissa niitä ei ole.

Passatin penkkien sopivuudesta Golffiin en osaa sanoa.

Itse vaihdoin siis GTD viistoperä Golffin sisustan Farmari Golffiin.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

jaripetteri

Hyvä tietää niin voi noita farkkujenkin sisustoja katsella
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

prinne

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.22 - klo:14:15
Mahdollisesti auton oma laturi hajonnut, toivottavasti ei ole kallis keikka eli menee johonkin takuuseen.

Yllättäen muutama päivä ennen huoltoaikaa laturi heräsi henkiin. Vikakoodi oli toki muistissa, mutta "ei mitään löytynyt". Joku softa päivitettiin. Tarkkaillaan....

Pari asiaa askarruttaa
-Since charging tilasto ei aina nollaudu latauksesta ja joskus päätti nollaantua vaikka ei mitään latausta edes tehty. Ymmärrän jos tuo ei nollaudu jos ladataan "liian vähän", mutta ei tämäkään aina ole tilanne.
-Kun puhelimen appilla laittaa auton lämpeämään, niin onko siinä joku aikaraja kuinka kauan lämmittää tms. Aina ei ole lämmitys päällä kun menee autoon, mutta huomaa kyllä että on se lämmittänyt.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.11.22 - klo:10:04
Yllättäen muutama päivä ennen huoltoaikaa laturi heräsi henkiin. Vikakoodi oli toki muistissa, mutta "ei mitään löytynyt". Joku softa päivitettiin. Tarkkaillaan....

-Kun puhelimen appilla laittaa auton lämpeämään, niin onko siinä joku aikaraja kuinka kauan lämmittää tms. Aina ei ole lämmitys päällä kun menee autoon, mutta huomaa kyllä että on se lämmittänyt.

On siinä joku aikaraja, ei se maailman tappiin pidä lämpöjä. Nyt en kyllä osaa sanoa mikä se aika on ja onko esim eroa type2/ccs latauksessa ollessa.

jalauros

#684
Meidän 2019 mallissa 30min letkun päässä ja 10min ilman. Näin ainakin We Connect ID appi ilmoittaa. Käytän sitä koska en pysty kirjatumaan ”oikeaan” appiin enää. Voihan olla että noi arvot tulee appista suoraan eikä liity todellisuuteen  :) .

Edit. Piti vielä koittaa tuota. Voipi noi ajat pitää paikkansakin. Iidalle se ilmoittaa 30min ja golfille 10min kestoksi jos lämmittää ilman piuhaa.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

prinne

10min voi kyllä pitää kutinsa. Ehkä 15min kohdilla olen pari kertaa tullut autolle ja huomannut että ei lämmitä enää, mutta selvästi on lämmittänyt.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 18.11.22 - klo:14:24
Meidän 2019 mallissa 30min letkun päässä ja 10min ilman. Näin ainakin We Connect ID appi ilmoittaa. Käytän sitä koska en pysty kirjatumaan ”oikeaan” appiin enää. Voihan olla että noi arvot tulee appista suoraan eikä liity todellisuuteen  :) .

Edit. Piti vielä koittaa tuota. Voipi noi ajat pitää paikkansakin. Iidalle se ilmoittaa 30min ja golfille 10min kestoksi jos lämmittää ilman piuhaa.
WC ID appi ei anna e-golfin lämmittää ilman piuhaa. Ei löydy edes asetusta sallia tuota, toisin kuin perus WC-apissa.

jalauros

^ Kyllä antaa.. ainakin mun  :).
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

S.N-83

Oliko se niin, että 2017 eteenpäin löytyy se ilmalämpöpumppu?

Eekolffi

Lämpöpumppu on optio. Mun 2020 ei löydy

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy