Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ishvan

#1
Jumalauta, isot ihmiset kinaavat, kuin tarhaikäset kakarat. Osa vielä ihan tosissaan ;D ;D.
#2
Lainaus käyttäjältä: KeravanKolli - 22.03.18 - klo:13:17
Lämmittää ainakin omassani sekä moottorin että sisätilan.
Ensimmäinen Webasto itselleni ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Asennutin tuohon luovutuksen jälkeen tarvikeliikkeessä ThermoConnectin, jolla ohjaus ja akun jännitteen valvonta onnistuvat kännykällä, loistava varuste verrattuna tavalliseen kaukosäädinohjaukseen.

Eikös tuo kaukosäädin kikkailu ole ollut dinosaurusten hommaa jo vuosia.
#3
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
22.03.18 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: Makke - 12.02.18 - klo:12:24
Katselin tuolta Rengas-onlinestä juuri 235/35 19 kesärenkaita ja siellä on merkattuna selkeästi tuo renkaan melu, vierintä ja märkäpito(kannattaa vielä varmistaa valmistajan sivuilta tietojen oikeellisuus). Itse päädyin Nokian z-lineen, jolle ilmoitetaan 72dB. Taitaa olla sieltä keskivaiheilta, mutta vierintä C ja märkäpito A, sai kelvata mulle. Listan mukaan ainakin Dunlop Sport Maxx RT2 on merkkirenkaista hiljainen (68 dB) eikä mikään älyttömän hintainen.

Eipä tuo ohiajomelun db-lukema totuutta kerro. Nokia nyt on aina suht äänekäs, oli sitten kesä tai talvi. Kokemuksen mukaan tuo Dunlopin kumi ei todellakaan ole myöskään mikään hiljainen rengas.

EDIT: Kuka tilaa rengasonlinesta nykypäivä mitään kun kivijalasta saa samaan hintaan. Poislukien kehäteiden sisäpuoli.
#4
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 22.03.18 - klo:11:16
Mulle se Webasto myytiin juurikin sellaisena, että kyllä lämmittää moottorin hyvin. Otin vielä varusteeksi kiinteän akkulaturin ja sisäpistokkeen ohjaamon lämmittämistä varten. Elikäs on oikein hyvin jymäytetty mua. Tekeekö merkkiliike siihen lämmittimeen tarvittavat ohjelmamuutokset? Tuskin.
Aikaisemmissa autoissa webaston lämmitys painotus on ollut kyllä moottori painotteinen.

On se vieläkin autoissa moottoripainotteinen, tai sanotaanko että molempien sillä kuuluu lämmetä ( moottori ja sisätilat ). Ilmeisesti kaikki merkit eivät osaa tehdä autoa joka lähtee kunnon pakkasilla käyntiin, jos kone kunnolla esilämmitetty.
#5
Lainaus käyttäjältä: joukose - 13.03.18 - klo:13:59
Ilolla olen seurannut miten nasta ja kitkauskovaiset ovat omia näkökantojaan perustelleet.
Noista poimin seuraavat:

- kitkat kuluttaa vähemmän teitä eikä näin synny keväisin kaupunkeihin niin paljoa pölyhaittoja astmaatikoille.
- Nastat kuluvat ja muodot pyöristyvät sekä kumiseos vanhenee siinä missä kitkoissakin.
- Nastoja ja kiviä lentelee kivasti tuulilaseihin ruuhkaliikentteessä. uusia nastoja ei vanhoihin renkasiin tule lisää mutta kiviä kylläkin kun teitä hiekoitetaan. Kivet vielä muuttuvat entistäkin terävämmiksi kun ne renkaissa pyöriessään kuluvat.

Nyt olisikin kiva saada 10 v vuotta vanhoista nasta ja kitkarenkaista joilla ajettu 40 t km joku taho esim. iso rengasliike tekemään testejä. Nythän oli vain pari vuotta vanhoista renkaista testituloksia. Voisi olla todella valaisevaa normijampallekkin lukea testejä. Voisi tehdä uudet renkaat kauppansa.

Eikai kukaan täysjärkinen aja 10-vuotta vanhalla renkaalla, oli siinä pintaa tai ei.
#6
Lainaus käyttäjältä: abelgarcia - 09.03.18 - klo:09:02
Pakokaasujen merkkivalo syttyi ja auto pajalle. Ketju vaihtoon on tuomio. Vm.2011 ja ajettu 95th Ocu 1,4 TSI. Sitä vaan, että auto on kaupattu liikkeeseen, kun tulee uutta pihaan keväämmällä. Miten tähän nt pitää suhtautua kun se on "heidän" omaisuutta kun hyvitys on määritelty ja nimet on kauppasopimuksessa.

Auton normaali ylläpitovelvoite on omistajalla siihen asti kunnes autot vaihtavat lopullisesti tonttia. Eikös se siellä sopimuksissa näin lue.
#7
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 2017
26.09.17 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 26.09.17 - klo:10:29
Joo, makuasioitahan nuo ovat. Jos saat loppuvuodesta hyvä diilin niin oletettavasti joudut ottamaan autoliikkeen tilaaman auton missä on mitä on etkä itsellesi tarkkaan räätälöityä kulkinetta. Tällöin mielestäni alennusten jne. tuleekin olla todella tuntuvat ja varmaan ovatkin.

Itse en taas ymmärrä jengiä jotka ostavat omalla rahalla itselleen uuden auton mutta ovat niin kiimassa että ottavat mitä saatavilla on nopeaan toimitukseen kun ei ole malttia odottaa 3kk ja saada tarkalleen sellainen pirssi kuin oikeasti haluavat. Nämäkin ovat toki makuasioita.

Kaikki "hyvät"  diilit itsellä ollut tehdastilattuja. En ole koskaan uutta ostanut muulla keinolla.
#8
Golf VII (12-) / Vs: Golf facelift 2017
25.09.17 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 25.09.17 - klo:15:56
Tuolla rekisteröintipäivällä ei ole enää merkitystä mallivuoteen - eikä vaihtoarvoon. Kyllä se nähdään tänä päivänä sähköisesti mikä MY on kysymyksessä. Tämä rekisteröintipäiväkikkailu ei liene merkityksellistä muutoin kuin "verosuunnittelussa".

Samaa mieltä rekisteröintipäivämäärästä. On tullut osteltua vuoden molemmin puolin ja itse en ole vaihto-arvossa nähnyt juurikaan mitään eroa. Monasti saanut loppuvuodesta omasta mielestäni pirun hyviä diilejä, jos sellaisia nyt autokaupassa voi jonkun mielestä saada. Oma ego kestää ajamisen "vuoden" vanhalla autolla, jos olen joulukuussa rekannut :P. Aina ihmetellyt jengiä joka seisottaa autoja liikkeen pihassa viikkoja, että saa vain rekisteriotteeseen eri vuoden.
#9
Lainaus käyttäjältä: BMF - 24.09.17 - klo:16:13
Aika edullinen paikka. Taitaa Kymenlaaksossa olla riistohinnat noihin hintoihin verrattuna. Vähän turhan kaukana vaan.

Monasti samaa ihmetellyt kun hintoja vertaillut suomen sisällä. Puhutaan todella isoista eroista. Pääkaupunkiseutu ympäristöineen tuntuu olevan aika riistopaikka. No, onneksi täällä on halpaa  :P. Kuten totesin, rengashinnoilla joita täälläpäin harrastetaan, on aivan turha lähteä ulkomailta enään tilailemaan.
#10
Lainaus käyttäjältä: seatts - 24.09.17 - klo:20:17
Sähköinen takaluukku puuttuu  ;D ::)

Sähköinen luukku oli POP joskus kymmenen vuotta sitten. Enää en itsekään koe sitä tarvitsevani  :D.
#11
Lainaus käyttäjältä: BMF - 24.09.17 - klo:14:42
Juu. Nuo halvemmat nettihinna perustuu osaltaan suureen tilausvolyymiin. Nuo 16 ja 17 rengaskoot on yleisimpiä joten tilaavat näitä isoja määriä. Tämän vuoksi parhaat aletkin saa näille "pikkurenkaille". Isomman erikoiskoon rengasta on aina riski hankkia suuria määriä kun voi olla ettei saada kaupaksi.

En jaksa uskoa että goodyearin ultragrip ice 2 kitkatengasta saisi mistää 640 eurolla 225/45 17 koossa. Hinnat pyörii 800 hujakoilla. Yhdestä liikkeestä jaksoin kysyä hintoja  ja sieltö olisi saanut 940 eurolla alle asennettuna nokian r2 kitkat... en ottanut  :D

Ilman tinkausta rengastöineen näyttäisi ihan netissä olevan tasan 700e renkaasi.

http://kktakala.com/kitkarenkaat/kitkarenkaat-henkiloauto/kitkarenkaat-17-tuumaa

EDIT: Tuollakin se hinta aina parikymppiä vielä laskee kun tinkaa inan.
#12
Lainaus käyttäjältä: BMF - 24.09.17 - klo:14:42
Juu. Nuo halvemmat nettihinna perustuu osaltaan suureen tilausvolyymiin. Nuo 16 ja 17 rengaskoot on yleisimpiä joten tilaavat näitä isoja määriä. Tämän vuoksi parhaat aletkin saa näille "pikkurenkaille". Isomman erikoiskoon rengasta on aina riski hankkia suuria määriä kun voi olla ettei saada kaupaksi.

Osittain totta. Toinen esimerkki. 205/55R16, joka taitaa olla yksi suosituimmista talvirenkaista. Renkaana Continental IceContact 2 205/55 R16 94T XL. Rengasonline 568e. Suomesta 558e ilman tinkausta suoraan nettihintana.
#13
Lainaus käyttäjältä: BMF - 24.09.17 - klo:13:21
Missä on niin kilpailukykyiset hinnat?

Ainakin useammassa länsirannikon rengasliikkeessä.

EDIT: Hinnoissa tietty heittoa merkkien välillä. Otetaan nyt vaikka hyväksi esimerkiksi Goodyear Ultra Grip ICE Arctic 235/40 R18 95T. 1001 renkaissa karvan päälle 880e. Suomesta asennettuna ~850e + Goodyearin 100e hyvityskampanjasta vielä 100e pois. 750e ja rengas vanteella allelaitettuna.
#14
Lainaus käyttäjältä: seatts - 22.09.17 - klo:20:47
Katso 1001renkaat.com, siellä ainakin on pohjoismaiseen talveen tarkoitettuja renkaita ja halvemmalla kuin täällä.

Viimeisinä vuosina tullut paljon tilailtua ulkomailta renkaita, kuitenkin nykyisillä kursseilla siitä on kyllä mielestäni hyödyt kadonneet. Erityisesti talvirenkaissa hinnat ovat usein Suomesta ostettaessa jopa halvemmat, kuin näistä suosituimmista nettikaupoista. Itse pitkästä aikaa pyörittelin aika laajan tarjouskyselyn 235/40R18 nastoista/kitkoista sillä tuloksella, että parin kympin takia en ala enään tilailemaan ulkomailta.

#15
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
29.06.17 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.06.17 - klo:23:57
Edellisen auton kanssa tein niin ja tuli niillekin 18" hintaa yli 2kâ,¬, nyt sitten 19" eli kenties ei sitten niin paha, paitsi että autovalmistajan vanteista tuo on paljon, kun eivät ole sieltä keveimmästä päästä. Noh elämä on...

Ei nuo nyt ihan mahdottoman painaviakaan ole. XC60:en 20" taitaa olla inan päälle 13kg. Ei tuo nyt mahdoton paino ole.
#16
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
28.06.17 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 25.06.17 - klo:15:28
Te olette hassuja. Ei kukaan ole koskaan maksanut vanteista ja renkaista tuommoisia summia. Onko esim ebay.de tuttu konsepti?

Vähän just näin...itselle ei ole tullut kyllä koskaan mieleen ostaa toista vanne/rengassettiä liikkeestä autonoston yhteydessä. Noita uusia ajamattomia settejä saa juurikin Ebayn kautta ihan suoraan merkkiliikkeistä melkein puoleen Suomihinnoista. Toinen vaihtoehto ottaa suoraan yhteyttä sinne merkkiliikkeeseen, parilla sähköpostilla saksanmaalle voi säästää yllättävän paljon.
#17
Octavia III (13-19) / Vs: RS TSI vai TDI?
21.06.17 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.06.17 - klo:19:31
Paljonkos on litravääntö?
Ohi...lukuvirhe
#18
Lainaus käyttäjältä: pjaar - 30.03.17 - klo:19:10
Ctn kaveri paikalle ja orkkissofta sisään. Merkkihuolto ei tietäs mitään.


VÃ,,Ã,,RIN

Softan päivityksestä jää aina tieto.

PS. Mikään voimasiirtoon liittyvää takuu ei ole enään voimassa. Celticin, kuten kaikkien muidenkin softapuljujen takuut eivät korvaa oikeasti yhtään mitään siinä tapauksessa, että kone, laatikko tai muu voimansiirron osa leviää. Sinä maksat kaikki.
#19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.03.17 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: Latexi - 26.03.17 - klo:15:33
Onhan Anelkkua saatavana suuremmallakin teholla 122 hv (TDI) - 252 hv (TFSI) . Kaikki kakkosen koneella. Kolmosen myllyssä on sitten jo 272 hv ja V6 kone ja erilainen hinta. S4 on sitten taas luku erikseen.

Niin...tehdasoptimoinnilla saadaan "edullisesti" päivitettyä kone esim. lähemmäs tehokkaampaa mallia, jättäen kuitenkin pienen hajuraon seuraavaan. Esim. omaan kikottimeen alkuperäinen Polestar optimointi 1199e jolla sai sen 30hp lisää ( päivittyi "D5:ksi", kun tehtaalta ei enään suoraan sitä saa ) ja takuut säilyy. Suhteellisen edullisia hevosia uuteen autoon.
#20
...Ei sittenkään mitään  ;D
#22
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
07.03.17 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: tet - 07.03.17 - klo:13:45
Näköjään nykyään vakiintunut tämä tietokoneanimaatioiden käyttö uusien autojen esittelyssä. Jotenkin en jaksa noista innostua, vasta oikean auton näkeminen kertoo lopullisesti miltä se näyttää.

Ei silti, ihan hienohan tuo on - tietokonegrafiikaksi.

http://www.volvocars.com/se/bilar/modeller/xc60
#23
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.03.17 - klo:17:39
Omassa kokoluokassaan octavia on yksi suurimmista tiloiltaan, monia ei ulkomitat niin kiinnostakaan. Golffin kokoluokasta siis puhutaan. S60:n ja octavian leveysero sisällä kääntyy octavian eduksi. Raideleveys on ocuissa suhteessa pieni, koska renkaat uivat aika sisällä kaarissa, toki siihen voi vanteilla vaikuttaa missä pyörät kulkee. Akselväli on isompi, kuin konsernin muissa merkeissä, puhumattakaan monista muista merkeistä, tuoden jalkatilaa ja lasten istuimille helpotusta. Nämä ovat siis faktoja. On niitä oikeasti leveitäkin autoja, joissa istutaan käsikynkässä, tosin ihan eri segmenteissä.  ;D

Ps. Massan hitaus taas tuo alivoimaa kulutuksessa ja suunnan muutoksissa.

Automies mittaakin auton koon sen alustan mukaan, ei korin pokkauksien ;). Onhan esim. A4 akseliväli ihan toista luokkaa ? Vollessakin 9cm pidempi ja Audissa vielä enemmän ?? Octavia on nimenomaa pieni myös "alhaalta" jos katsotaan noita alustan mittoja.

PS. Kuten mainitsin, uusi A4:nen ei ole yhtään kevyempi...vaikka onkin uudempaa suunnittelua. Onko Volvo siis niin läski mitä aina sanotaan ?
#24
Volvo / Vs: Uusi Volvo XC60 (MY18)
06.03.17 - klo:17:16
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.03.17 - klo:17:14
^Ensireaktio ei kyllä ole kovinkaan ihastuttava, mutta pitää odottaa että näkee muistakin kulmista, mutta tällä hetkellä tuo peräosa ei oikein miellyttänyt omaa silmää...

Samaa mieltä...tosin kuten mainitsit, pitää nähdä eri kulmasta. Surkea kuvakulma.
#25
Volvo / Vs: Uusi Volvo XC60 (MY18)
06.03.17 - klo:16:50
#26
1667kg itsellä rekisteriotteessa. Eihän se keiju ole, mutta kolarissa ylipaino on ylivoimaa. Sen verran tullut työmatkolla istuttua uuden Ocun kyydissä, ettei se paino ihan paskaraudan piikkiin mene ;).

EDIT: Niin...en muista tarkkaan mitä esim. uusi A4 painaa mutta minusta se oli diesel koneella ja nelivetoautomaattina aika lähellä samaa.

Ja tupla...
#27
Lainaus käyttäjältä: TTO - 06.03.17 - klo:15:24
Totta, mutta muuten kyllä ihan vertailukelpoinen näihin D-segmentin tuotteisiin. Hivenen tuo S60 kyllä kärsii suuresta massastaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/D-segment

1667kg itsellä rekisteriotteessa. Eihän se keiju ole, mutta kolarissa ylipaino on ylivoimaa. Sen verran tullut työmatkolla istuttua uuden Ocun kyydissä, ettei se paino ihan paskaraudan piikkiin mene ;).
#28
Lainaus käyttäjältä: TTO - 06.03.17 - klo:14:59
Ja sitten taas mielellään jotain faktoja/arvoja näiden heittojen tueksi.

Taitaa tuo omakin olla lähemmäs 9cm leveämpi ( ilman peilejä tai niiden kanssa ), joka on aika paljon. Myös akseliväli ja raideleveys ovat suht pienet Ocussa.
#29
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.03.17 - klo:11:54
Jos paikka on kapea, ei liian leveä mahdu. Jossakin se raja menee. Octaviakin on leveä verrattuna pienempiin autoihin, joissa etupenkillä istutaan käsikynkässä.

Onhan se pienenpiin verrattuna, omassa kokoluokassaan taas ei.
#30
Lainaus käyttäjältä: Peke - 06.03.17 - klo:11:02
Miten pieniä autopaikkoja teillä on? :o Mä en edes ostas tommosta kämppää mihin ei auto sovi normaalisti pihaan. ;D

+1. Eikä tuo Octavia tai Superb ole edes leveitä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy