Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

VAGNeverAgain2

Lainaus käyttäjältä: JKK - 08.04.17 - klo:23:01
Mitä vaihteisto/moottori -kombinaatiota kannattaa välttää? Onko DSG-vaihteistojen suhteen edelleenkin niin, että niihin ei kannata käytettynä koskea? Vai oliko niissä jotain eroja (kuiva/märkä)-versio?? En niistä juurikaan ymmärrä mitään. DSG kiinnostaa, mutta vain jos kyseessä on tunnetusti kestäväksi todettu versio. Manuaalilla vatkaaminen ei tosin minua paljoa haittaa, koska VAG-manuaalit on tosi hyvä tatsiltaan meikäläisen makuun.

Näihin kysymyksiin toivoisin myös jonkun todellisen VAG-gurun näkemyksiä. Mikä olisi hyvä kombinaatio ajamisen ilon ja luotettavuuden suhteen? Kävin jo koeajamassa uutta A3 sedan 1,4TSi DSG:tä ja sen fiilis kyllä puhutteli meikäläistä. Siitä saisi hyvän paketin täydellä takuulla ja huolenpitosopparilla, mutta tilat oli vähän pienenlaiset....

Kuiva-DSG (7-vaihteinen) on ainakin epäluotettava. Niistä hajoaa mekatroniikka, kytkimet tai parhaimmassa tapauksessa molemmat. Kuiva-DSG:tä käytetään halvimmissa malleissa. Jos luotettavuutta haluaa, kannattaa unohtaa VAG-merkit ja marssia suosiolla Toyota-liikkeeseen.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain2 - 13.06.17 - klo:08:57
Kuiva-DSG (7-vaihteinen) on ainakin epäluotettava. Niistä hajoaa mekatroniikka, kytkimet tai parhaimmassa tapauksessa molemmat. Kuiva-DSG:tä käytetään halvimmissa malleissa. Jos luotettavuutta haluaa, kannattaa unohtaa VAG-merkit ja marssia suosiolla Toyota-liikkeeseen.

Toki Tojo voi olla luotettavampi, vaihdetaanhan tuttavan Corollaan jarrunesteenkin 20tkm välein. Ajan silti mielummin vääntävällä moottorilla autolla, jonka sisustus ei ole halpaa ämpärimuovia.  :o

OT: Sukulaiseni appiukon Yariksesta ruostui tankki keskisaumasta puhki (palovaara , :() kuinka monesta VW konsernin autosta näin on tapahtunut ?
Yritetään pärjätä.

VAGNeverAgain2

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 13.06.17 - klo:09:04
Toki Tojo voi olla luotettavampi, vaihdetaanhan tuttavan Corollaan jarrunesteenkin 20tkm välein. Ajan silti mielummin vääntävällä moottorilla autolla, jonka sisustus ei ole halpaa ämpärimuovia.  :o

OT: Sukulaiseni appiukon Yariksesta ruostui tankki keskisaumasta puhki (palovaara , :() kuinka monesta VW konsernin autosta näin on tapahtunut ?

VW Touran räjähti tankatessa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016071221895452_au.shtml

vwmies

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain2 - 13.06.17 - klo:09:10
VW Touran räjähti tankatessa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2016071221895452_au.shtml

Kirjoittelisitko ystävällisesti Ruotsin volkkaripalstalle tai vaikkapa Teknikens Värld - lehteen.

Onnettomuus sattui Ruotsin Göteborgissa viikko sitten maanantaina.
Alustavan arvion mukaan räjähdys johtui kaasusäiliön maalipinnan vauriosta ja vauriokohdan korroosiosta.
909 Touran Ecofuelia on kutsuttu tarkastukseen Ruotsissa. Suomessa tarkastetaan 18 autoa.
Tarkastukset koskevat vuosien 2006 ja 2009 välillä myytyjä autoja.

Suomen maahantuojalla ei Ecofuel-mallia ollut tuolloin myynnissä. Mallin myynti meillä alkoi faceliftin jälkeen 2010.

Myös ah niin (yli)arvostetun Volvon kaasutankeissa on ongelmia niiden uusimisen kanssa, kun niiden tekninen käyttöikä päättyy.  :(  Tästä on naapurissammme ollut kirjoituksia.

Tojo pärjää kyllä paremmin katsastustilastoissa, kun huoltoväli on tiheämpi.  Tojon myyjäkin myönsi kahden kesken, että Transportteri on parempi ajaa kuin Hiace, mutta toisessa on "ehkä enemmän huollettavaa ja korjattavaa".  :o
Yritetään pärjätä.

torput

Muutana vuoden vanhaa Octaviaa harkitsen. Löytyisikö jostakin yhteenvetoa moottorivaihtoehdoista; mitkä ovat pommeja ja mitkä luotettavia? Vaihtoehtoina varmaankin lähinnä 1.4 TSI tai 2.0 TDI.

transit

mulla oli vitoskoppanen Golf, -08 7-Dsg xenoneilla. huoletonta ajoa noin 110t km / 8v, sitten vaihdatin ennakoiden ketjun ja mekatroniikassa oli oikosulku jonka maksoin. mutta sen verran pidin kulkineesta että ostin uuden Yetin, -17 7-Dsg mutta 1.2, edellen on xenonit jotka ennakoiden uusin Golfiin ketjunvaihdon yhteydessä.

oli kiva ajaa ja ohikin pääsi vaivattomasti

RSOCUstin

Just tossa kattelin autoja. Keväästä on tietynlaisten autojen hinnat tippuneet 3-4te, itseasiassa kauttalinjan on hinnat tippuneet. Keväällä joku Alltrack / Scout maksoi 27te ja nyt niitä saa samoilla kilsoilla 21-22te. Samalla Ruotsista näyttää tulevan uutta vähän käytettyä autoa Suomeen paljon. Autoliikkeillä myynti sakkaa uusissa autoissa ja Ruottista tuodaan uusia vähä päästösempiä tilalle. Sekoittaa myyntiä aikalailla...

sambolo

Ite taas miettiny leonin vaihtoa toiseen leoniin mutta tuntuu, että hinnat ois jopa noussut, näkyisköhän hyvityshinnassa myös :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

RSOCUstin


padawan

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 13.06.17 - klo:09:04
Toki Tojo voi olla luotettavampi, vaihdetaanhan tuttavan Corollaan jarrunesteenkin 20tkm välein. Ajan silti mielummin vääntävällä moottorilla autolla, jonka sisustus ei ole halpaa ämpärimuovia.  :o

OT: Sukulaiseni appiukon Yariksesta ruostui tankki keskisaumasta puhki (palovaara , :() kuinka monesta VW konsernin autosta näin on tapahtunut ?

Samaa jarrunestettä sinne tojoonkin menee. Huolto-ohjelma kun on sopiva tänne pohjoisen olosuhteisiin, öljyt ym. nesteet tulee vaihdettua riittävän useasti, niin näitä kehtaa ostaa reilusti käytettynä.

Mikäli uudella ajaa niin eihän tuolla ole mitään väliä miten niitä vaihtaa. Kyllä ensimmäiset 100tkm menee pelkällä öljynvaihdolla, mutta myöhemmät omistajat eivät kiitä

Onneksi vwmiehellä löytyi appiukko, jonka tojosta löytyi ruostetta. Meilläkin töissä työkaveri kiroaa jokusen vuoden vanhaa Octaviaa, jossa pellit kuplivat kuin teinin finninaama  ;)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: padawan - 20.02.19 - klo:10:06
Samaa jarrunestettä sinne tojoonkin menee. Huolto-ohjelma kun on sopiva tänne pohjoisen olosuhteisiin, öljyt ym. nesteet tulee vaihdettua riittävän useasti, niin näitä kehtaa ostaa reilusti käytettynä.

Mikäli uudella ajaa niin eihän tuolla ole mitään väliä miten niitä vaihtaa. Kyllä ensimmäiset 100tkm menee pelkällä öljynvaihdolla, mutta myöhemmät omistajat eivät kiitä

Onneksi vwmiehellä löytyi appiukko, jonka tojosta löytyi ruostetta. Meilläkin töissä työkaveri kiroaa jokusen vuoden vanhaa Octaviaa, jossa pellit kuplivat kuin teinin finninaama  ;)

Pitää oikaista: ei ole oma appeni, mutta Tojo oli kuulemma vaihtanut tankin veloituksetta jos oikein ymmärsin 7-8v. autoon.

Skodasta: pihassa on 2004 Ocu 1 HB, jossa eivät metallivärin kiveniskemät ruostu - eikä ole kuin 1 ruostekukkanen toisen takalokarin kaaressa. Paljain silmin ei "vakavaa" ruostetta löydy mistään. Ehkä tämä on se Skodan malli, jolla maine kestävänä (mm. jakajapumpulliset disukat) luotiin. Tiemelukaan ei ole niin raaka kuin aikanaan omassa 2001 farkussa, jossa kaikki kuului sisään.
Yritetään pärjätä.

padawan

Jos rehellisiä ollaan niin Toyotan jälkimarkkinointi on täysin omaa luokkaansa verrattuna lähes kaikkiin muihin valmistajiin. Firmalla on ollut muutamia tyyppivikoja autoissa 2000-luvulla (mm. 1.8 bensa öljynsyönti, 2.2 diesel kansi) ja näihin muistaakseni tuli hyvissä ajoin maahantuojalta ilmoitus laajennetusta takuusta. Esimerkiksi edellä mainitussa taisi olla 8v/200tkm mikäli oikein muistan. Mites tämä TSI/DSG -saaga meni tähän verrattuna?

Täällä jotkut myös kauhistelivat Toyotan takaisinkutsuja. Kaikilla noita tulee, mutta foorumilla varmasti tiedetään miten esimerkiksi Kesko on hoitanut leiviskänsä asian osalta. Maksatettu asiakkaalla tai korjailtu salaa huoltojen yhteydessä

Suomessa kun on vanha autokanta niin tällaisilla asioilla vain on merkitystä ihmisille. Toyota nyt luotettavuuden osalta ei ihan Hondan tasolle pääse, mutta maine luotettavana käytettynä autona on täysin ansaittu. Itsekin ajelen vanhoilla ns. romuilla, nyt Volvo alla ja aikaisemmin Hondaa ja Golffia, niin kaikkeen tulee kiinnitettyä huomiota.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy