Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Tourano

Lainaus käyttäjältä: carro - 06.02.15 - klo:09:40
Järkyttävän suuria noi TSI+DSG-yhdistelmien arvonalenemat. Ei kyllä pystyis ostamaan uutena, kun arvonalenema samaa luokkaa kuin premiumeissa. Vanhana (ilman takuuta) en noihin koskis pitkällä tikullakaan  ;D

Uusimmassa asiakaslehdessä kerrottiin huolenpitosopimuksen mahdollisuudesta myös käytettyyn autoon? Se voisi helpottaa tilannetta?
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

fish

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.01.15 - klo:14:25

Ja kaiken laista pikkuvikaa ollut citikassa. Ei suosittele :)
On citikoita ja citikoita. Mulla ensimmäinen menossa samalla laatikolla, eikä mitään vikaa, päin vastoin.
Touran 1.6 TDI DSG7

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: fish - 14.02.15 - klo:08:42
On citikoita ja citikoita. Mulla ensimmäinen menossa samalla laatikolla, eikä mitään vikaa, päin vastoin.

Tuossa suurimmat ollut että webastoa ei ole saatu toimiin kunnolla ja lisäksi takatutkia vaihdettu varmaan seitsemän kertaa.
No nyt appiukko ollut tyytyväinen skodan kyytiin :)

Alkaa ensinmäisiä III koppasia Ocuja tulemaan taksista ulos myyntiin.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6981649

partasuti

Tuolla Octavialla on kelattu mittariin vuodessa saman verran kuin omallani kymmenessä. Ei ihme että on laitettu jo myyntiin. Auto on edelleen vain vuoden vanha.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: partasuti - 19.02.15 - klo:19:39
Tuolla Octavialla on kelattu mittariin vuodessa saman verran kuin omallani kymmenessä. Ei ihme että on laitettu jo myyntiin. Auto on edelleen vain vuoden vanha.

Ja maksaa melkein saman kuin uusi! Kuka hullu tollasia ostaa?

V-O

Hyvin kyllä kuvitellaan hinnan säilyvän...

Toi on kai uutena maksanu joku 30 Kâ,¬?

enkero

#2406
Kaipa tuo elegance on metallivärillä reilut 30kâ,¬ ollut.

Miten hinnan pitäisi käyttäytyä noin uudessa autossa, jos vertaa vaikka viisi vuotta vanhaan saman verran ajettuun? Pitäisikö uuden ja paremmin varustellun olla halvempi?

Tuolla aiemmin kertasin oman autoni vaihtohyvitystarjousta (20kâ,¬ Ja 32tkm ajettu), auto on toki vuoden vanhempi ja paremmin varusteltu (paitsi että tuo "ex-taksi" lienee oikeasti käyttöönotettu 2013, koska ei front assistia), niin onhan toi vähän pitkän tuntuinen, mutta kun vertaa pyynteihin muista, niin tuosta "taksista" joku "hullu" saanee ihan fiksun kulkineen. Ja tunnetusti pyytäjähän se hullu ei ole, mutta niitä maksajia kyllä löytyy.

Edittiä: (Jaah, lukihan tuolla rek. -13...)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Tourano

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.02.15 - klo:23:08
Ja tunnetusti pyytäjähän se hullu ei ole, mutta niitä maksajia kyllä löytyy.

Niin ja on siinä jo mahdollisesti pari omistajanvaihdosta takana eli parhaimmillaan merkkiliike ottanut vaihdossa uuteen, jonka jälkeen käytettyjen autojen liike ostanut sen merkkiliikkeeltä. Ja eiköhän se ensimmäisen omistajan saama vaihtohyvitys ole jotakin ihan muuta kuin tämänhetkinen pyyntihinta, kun yleensä liike-elämässä on tarkoitus tehdä voittoa.

Ja näyttäisi tuo auto olleen liikenteessä jo pitkän aikaa vuoden 2013 puolella, katsastuksessa käyty 7/2014....
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Telehell

Mikähän noita Skodia vaivaa, kun pyytävät RS Skodista 10 000euroa vaikka autoilla ajettu yli 250tkm ja moottorina usein 2,0TDI PD 170hv (sama kuin passatissa) - eikä edes nelivetoja yleensä ole? Mitä "är ässää" niissä oikein on?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

mol

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.02.15 - klo:19:03
Mikähän noita Skodia vaivaa, kun pyytävät RS Skodista 10 000euroa vaikka autoilla ajettu yli 250tkm ja moottorina usein 2,0TDI PD 170hv (sama kuin passatissa) - eikä edes nelivetoja yleensä ole?

Tosiaan, ei ole minunkaan silmiini osunut yhtään nelivetoista RS-Octaviaa...

Telehell

Lainaus käyttäjältä: mol - 21.02.15 - klo:20:51
Tosiaan, ei ole minunkaan silmiini osunut yhtään nelivetoista RS-Octaviaa...

On niitä nelivetoina, mutta saa lykätä hintaan +3000e, että löytyy kohtuullisesti ajettuina.

Mutta ihmettelempä vaan, että millä perusteella se tuo "karvahattu" skoda on RS mallimerkintänsä saanut? En minä ainakaan maksaisi tiukemmasta alustasta montaa tonnia enempää ;D
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

mol

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 22.02.15 - klo:11:47
On niitä nelivetoina, mutta saa lykätä hintaan +3000e, että löytyy kohtuullisesti ajettuina.


Tuo minun heittoni oli sarkasmia mutta epäilen että tämä ei ollut. Laitatko linkin vaikka nettiautossa myytävään neliveto RS-Octaviaan että minäkin näkisin sellaisen joskus?

konga

Lainaus käyttäjältä: mol - 22.02.15 - klo:12:23
Tuo minun heittoni oli sarkasmia mutta epäilen että tämä ei ollut. Laitatko linkin vaikka nettiautossa myytävään neliveto RS-Octaviaan että minäkin näkisin sellaisen joskus?

;D Jännän äärellä.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Telehell

Lainaus käyttäjältä: mol - 22.02.15 - klo:12:23
Tuo minun heittoni oli sarkasmia mutta epäilen että tämä ei ollut. Laitatko linkin vaikka nettiautossa myytävään neliveto RS-Octaviaan että minäkin näkisin sellaisen joskus?

Tosiaan, eivät kannakkaan RS mallimerkintää nuo nelivedot. Tämäpäs mielenkiintoista; ne autot jotka voisivat kantaa rehellistä rs-merkintää (eli 4x4) eivät sitä tee, ja sitten tälläiset wannabe rs autot kantavat, joista löytyy punaiset jarrusatulat ja puolikuppipenkit jotka eivät vaikuta ajamiseen saatika huippunopeuteen.  ;D ;D
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 22.02.15 - klo:12:56
Tosiaan, eivät kannakkaan RS mallimerkintää nuo nelivedot. Tämäpäs mielenkiintoista; ne autot jotka voisivat kantaa rehellistä rs-merkintää (eli 4x4) eivät sitä tee, ja sitten tälläiset wannabe rs autot kantavat, joista löytyy punaiset jarrusatulat ja puolikuppipenkit jotka eivät vaikuta ajamiseen saatika huippunopeuteen.  ;D ;D
Niin no, kyllähän tuo neliveto pienentää ainakin ilmoitettua huippunopeutta 5 km/h.  ;)

Mulle kelpais kyllä edelleen nelivetoRäSä.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

Atro

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.02.15 - klo:23:08
Tuolla aiemmin kertasin oman autoni vaihtohyvitystarjousta (20kâ,¬ Ja 32tkm ajettu), auto on toki vuoden vanhempi ja paremmin varusteltu (paitsi että tuo "ex-taksi" lienee oikeasti käyttöönotettu 2013, koska ei front assistia)
Edittiä: (Jaah, lukihan tuolla rek. -13...)

Omassa 2013 rekisteröidyssä vm 14 autossa front assist. Tuosta puuttuu luultavasti sähköinen takaluukkukin. Nuo tulleet käsittääkseni syksystä 2013 alkaen valmistettuihin elegance ocuihin.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Atro - 22.02.15 - klo:19:23
Omassa 2013 rekisteröidyssä vm 14 autossa front assist. Tuosta puuttuu luultavasti sähköinen takaluukkukin. Nuo tulleet käsittääkseni syksystä 2013 alkaen valmistettuihin elegance ocuihin.

Ekat asiakastilausautot (Elegancet) oli jo power tailgatella, omani muistaakseni otettu käyttöön 28.6.2013 ja siinä sähköluukku on. Front assist taisi tulla varusteeksi suunnilleen samaan aikaan kuin ACC:n sai lisävarusteeksi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Atro

OK, sähköluukku on sitten puuttunut vain ensimmäisistä ocu 3 kombi -esittelyautoista. Muistikuvani perustui keskusteluun jonka syksyllä 2013 kävin autokauppiaan kanssa kun silloin mietin tälläisen essarin ostoa. Verrattiin sitten tämän essarin varusteita vm 14 varusteisiin. Autokauppiaan kommentti oli silloin jotain tyyliin "ai on se sähköluukkukin tullut varusteeksi uuteen mallivuoteen". Mitähän muuta "protoa" noissa essareissa on ollut :o

enkero

Autokuumeilu sitten loikkasi osastolle "ei-käytetyt" ja tuo hyvityshinta omasta kulkineesta on petraantunut yli kolmanneksen. Autokauppahan on harvoin järkevää, mutta nyt tuntuisi etäisesti järkevältä painaa liipaisinta, semminkin kuin siirtymä olisi DSG7:sta DSG6:een, saisi takavedon mukaan pakettiin ja takapenkinkin lämmitetyksi :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 22.03.15 - klo:22:31
tuo hyvityshinta omasta kulkineesta on petraantunut yli kolmanneksen.
Minullakin oli parhaan ja huonoimman pyynnin välirahan erotus samaan autoon 6 100â,¬.

enkero

Juu, mulla siis uuden auton kolmessa tarjouksessa hintaeroa sen viitisen tonnia. Käytettyyn ei vaan pysty vaihtaa, ja uuteen Meseen ei kynnet pysty. Vaihtoehtoina siis ajaa uudella tai uudenkarhealla Skodalla :). 184hv disukka oli kyllä mukava paketti vanhan DSG:n kanssa. Toivottavasti autokauppias ei nappaa huomenna kiinni mun vastatarjoukseen  ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 22.03.15 - klo:23:24
184hv disukka oli kyllä mukava paketti vanhan DSG:n kanssa. Toivottavasti autokauppias ei nappaa huomenna kiinni mun vastatarjoukseen  ;)

Jos jo nyt tarjouksen teko kaduttaa, niin eihän sun kauppaa enää tarvi tehdä jos et halua. Tarjoushan on voimassa silloin kun se tehdään, ellei erikseen ole sanottu tarjouksen voimassaoloaikaa.
Aikamoisia pellejä nämä nykyajan asiakaspalvelijat. Automyyjiähän ei enää ole. Kun niille tekee tarjouksen, niin eivät osaa vetää kiinni eikä heillä ole mitään päätäntävaltaa. Kyselevät ja soittelevat ympäri kyliä ennen kuin voivat tehdä mitään.

Ranssi

Tässä on Iltasanomien laadukas ja kattava koeajoraportti autokuumetta nostamaan:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1426919317415.html?pos=ksk-trm-auto-etp

PS. En tuota DSG6:tta varsinaisesti vanhaksi kutsuisi, sillä onhan se kaikin puolin kuivaa 7-pykäläistä parempi laatikko.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: enkero - 22.03.15 - klo:23:24
Juu, mulla siis uuden auton kolmessa tarjouksessa hintaeroa sen viitisen tonnia. Käytettyyn ei vaan pysty vaihtaa, ja uuteen Meseen ei kynnet pysty. Vaihtoehtoina siis ajaa uudella tai uudenkarhealla Skodalla :). 184hv disukka oli kyllä mukava paketti vanhan DSG:n kanssa. Toivottavasti autokauppias ei nappaa huomenna kiinni mun vastatarjoukseen  ;)

Mitenkäs se vähän ajettu mese, voi olla parempi kuin uusi Octavia, mikä taas on käytetty heti kun sen ajat liikkeestä pihalle  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

En ole ihan varma ymmärränkö, mutta neliveto-Meseä ei ihan huokeasti saa kohtuullisesti ajettuna, ja käytettyyn vaihdatellessa väliraha ei tunnu järin mukavalle. Ei sen puoleen kyllä uuteen Skodaankaan.

Kaikista ajamistani autoista mielestäni paras kokonaisuus on C-sarjalainen (hintaluokasta riippumatta), mutta Octavia ilmeisesti paras mihin minä koen ylettyväni ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

DasAuto

Koetin etsiä Golf GTI:n historiatietoa rekisterinumeron perusteella, ei löytynyt. Löytyykö valmistenumeron perusteella tietoja, esim. huolto tai maahantuontitietoja? Onko kellään kokemusta tuosta autosta tai ko. liikkeestä?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7090748
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Antti

Hirvee autokuume iskeny vaihteeksi.. 
Nyt liikutaan akselilla S80 - V70, A6 tai Superb. Ehkä 5 srj bemarikin voisi maistua.

Volle D5:sena ja Haldexilla, Audi 3.0 TDI:llä ja tietenkin Torsenilla, Superb myös nelikkona.
Bemu menisi takapotkunakin. Jostain syystä Volvo on aikalailla listan kärjessä   :o
Se olisikin eka harppaus pois konsernista yli kymmeneen vuoteen.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

ram1

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 30.03.15 - klo:18:58
Koetin etsiä Golf GTI:n historiatietoa rekisterinumeron perusteella, ei löytynyt. Löytyykö valmistenumeron perusteella tietoja, esim. huolto tai maahantuontitietoja? Onko kellään kokemusta tuosta autosta tai ko. liikkeestä?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7090748
Just tuotu, niin eipä siitä tietoja ole.Luottamus..
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

RSOCUstin

Mitä tässä nyt autoja seuraillut, vaikka yritän välttää kuumeilua. Se yksi disu AMG polttelis :) no kuitenkin. Taitaa tuo käytettyjen liikkuvuus olla tosi huono nyt kun aika moni autoliike mainostaa matalaa korkoa ja 0e käsirahaa. 2006/2008 210-2500tkm ajettuja RS Combi oguja / Scout manuskana saa jo 7-13t/e. Ja selvästi Skodissa on vaihto menossa omistajilla vanhemmasta uudempaan kun noita 2006-2010 tippuu tasasesti vaihtoon. Melkeen tekis mieli downgreidata vanhempaan ja saman verran ajettuun.
Mut kai se tää on pidettävä kun kaikenlaisia päivityksiä tullut kyseltyä.

heifetz

Tänään potkittu kahden auton renkaita: MB SLK200 -04 70tkm ja 525dA Touring LCI -08 240tkm. Molemmat samanhintaisia ja täysin erilaisia autoja. SLK oli km määrään nähden aika väsähtänyt vaikka perustekniikaltaan hyvässä kunnossa. Bemari taas tuntui lähes uudelta! Vitonen vaatisi kenties jarruremppaa ja uudet umpiot, mutta auto kulki niin pehmeästi ja ketterästi että olen jo lähes laittamassa nimmareita papruun. Autossa oli kaikki mitä toivoin: Panoraamakatto, navi, puolinahat, 3litran suora kutonen. Tarkoitus olisi ajaa pari vuotta ja 'säästää' vrt liisari, mutta noilla km määrillä se taitaa olla ihan arpapeliä. Huoltokirjan mukaan autoa pidetty hyvänä.

SLK oli hauska mutta motariajo arvelutti (urautui) sekä talvipärjääminen kyseenalainen.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy