Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.08.13 - klo:16:05
Eipä nuo uudet US autot enää niin paljon eurosäännöksistä poikkea, että tuo mahdotonta olisi. Ja ei kait noita jenkkilavoja Suomen kamaralla edes näkyisi, jos se mahdotonta olisi :) Toki vaatii jonkin verran vaivaa ja paneutumista asiaan sekä joutuu jotain muutoksia tekemään, mutta kyllä itse tuon olisin valmis tekemään jos samalla rahalla saa uuden uitettua Suomeen kuin ostaa Suomesta monta vuotta käytetyn. Etkös itsekin juuri auton tuonut Hollannista kun oli niin paljon halvempi? Sama periaate tässäkin, lähtömää on vain eri ;) Vaivaa joutuu kummassakin näkemään enemmän kuin kävelisi lähimpään kauppaan ja ostaisi Suomesta.

Pidin kyllä visusti huolen siitä, että Prius oli euroversio. Jenkkiversiota on tarjolla paljon halvemmalla ja useimpiin muihin maihin sellaisen paljoa Suomea helpommin kilpiin.

Pysyn edelleen kannassani, että tuollaisen jenkkipakuksi väitetyn upouuden auton tuomiseen usuttaminen on melkolailla edesvastuutonta. Varsinkin jos on tuomassa vain yhtä autoa, niin muutosten selvittäminen ja tekeminen tullee todella kalliiksi. Jos on valmiudet tuoda vaikkapa 10 kpl autoja, niin silloin yksikkökustannuksia voisi saada viilattua kohtuullisimmiksi. Silloinkin voidaan ensimmäisen kohdalla törmätä ylittämättömään muuriin. Voin vakuuttaa, että Ramien ja muiden lavapelien kohdalla on palanut tupakkia ja luultavasti osassa on harjoitettu myös vilunkipeliä. Kuten nyt esimerkiksi kierrättämällä E-hyväksyttäjä valoja ja laseja lukuisissa samanlaisissa autoissa vain katsurin syynin ajaksi.

Kannattaa tehdä selvä ero muuttoautona ja muutoin tuotavien suhteen. Suomessa lainsäätäjä on armahtanut muuttajia ja muuttoauton saa kilpiin moninverroin helpommin kuin muutoin tuotavan auton.


sambolo

Esimerkiksi valot ei tarvitse tuontiautoissa enää olla e hyväksytyt, riittää että niillä on oman maan tyyppihyväksyntä.. Näin on ollut muistaakseni jo vuoden päivät, silti näkee välillä kottikärryn valoja japskeissa :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

nikob

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 20.08.13 - klo:11:42
Eipä astra opc:kaan kovin pahan hintainen enää ole. Entä turbo yaris? Tai räyhäkkä mutta edullinen toyota glanza turbo, se on kyllä jo vanhempi mutta huomattavasti halvempikin. Sitten olis mitsun colt turbo malli, miinusta ulkonäöstä mutta pitäisi olla luotettava ja pirtsakka.
Sinun ehdottamista malleista itseäni kiinnostaisi eniten corsa, upea sisältä ja ulkoa ja menohalujakin on.
Yaris turbo on kyllä mielenkiintoinen ja harvinainen, eipä noita yhtään myynnisäkään ole. Melkein tuo Type R ja Corsa Opc kiinnostavat eniten, onneksi tässä on viellä hyvin aikaa tutkiskella. Jos ylläpito kulut eivät olisi tarkat niin laskuihin ehdottomasti tulisi mukaan Evo ja STI imput, mutta nuo täytyy jättää kyllä pois  :'(.
Uusi Fiesta ST olisi myös todella kiinnostava, mutta niiden käytettyjen hinnat ei hetkeen alas viellä tule.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

toukopouko

Vaimolle pitäisi auto hankkia. Kriteereinä takaovet, bensa, luotettava, sen verran tilava että pari lasta istuimineen menee kyytiin ja "sporttinen" ulkonäkö.

Seat Altea on vaimon mieleen ulkonäöllisesti. Tällaisen bongasin nettiautosta:

http://www.nettiauto.com/seat/altea/5798019

Onko tuossa hinta kohdallaan ? Pystyykö tuollaisen lommon ammattimies edullisesti oikaisemaan ? Muuta mitä kannattaisi ostaessa ottaa huomioon ? Budjetti max 8kâ,¬. Tulisko raadilla mitään muita hyviä ehdotuksia mieleen ?

ram1

#1954
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 21.08.13 - klo:20:25
Vaimolle pitäisi auto hankkia. Kriteereinä takaovet, bensa, luotettava, sen verran tilava että pari lasta istuimineen menee kyytiin ja "sporttinen" ulkonäkö.

Seat Altea on vaimon mieleen ulkonäöllisesti. Tällaisen bongasin nettiautosta:

http://www.nettiauto.com/seat/altea/5798019

Onko tuossa hinta kohdallaan ? Pystyykö tuollaisen lommon ammattimies edullisesti oikaisemaan ? Muuta mitä kannattaisi ostaessa ottaa huomioon ? Budjetti max 8kâ,¬. Tulisko raadilla mitään muita hyviä ehdotuksia mieleen ?
Mun mielestä tossa hinta kohdillaan.Pikku lommo ei menoa haittaa, ja korjauskin inhimillisen hintainen.Samaan hintaluokkaan mahtuu H Astra, mutta ei mielestäni muita varteenotettavia vaihtoehtoja jos puhutaan kohtuuajetuista autoista, joissa perusvarusteet.Jotain tällasta vois harkita.Duunikamu osti tollasen uutena.Nyt ajettu 210tkm.ilman vikoja.http://www.nettiauto.com/opel/astra/5826183
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: nikob - 20.08.13 - klo:20:49
Yaris turbo on kyllä mielenkiintoinen ja harvinainen, eipä noita yhtään myynnisäkään ole. Melkein tuo Type R ja Corsa Opc kiinnostavat eniten, onneksi tässä on viellä hyvin aikaa tutkiskella. Jos ylläpito kulut eivät olisi tarkat niin laskuihin ehdottomasti tulisi mukaan Evo ja STI imput, mutta nuo täytyy jättää kyllä pois  :'(.
Uusi Fiesta ST olisi myös todella kiinnostava, mutta niiden käytettyjen hinnat ei hetkeen alas viellä tule.

Unohdat nyt ne muut lelut ja haet Type-R:n. Siinä on kaikki kohillaan. Sitä paiskoo mielellään mutkiin  ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.08.13 - klo:20:44
Mun mielestä tossa hinta kohdillaan.Pikku lommo ei menoa haittaa, ja korjauskin inhimillisen hintainen.Samaan hintaluokkaan mahtuu H Astra, mutta ei mielestäni muita varteenotettavia vaihtoehtoja jos puhutaan kohtuuajetuista autoista, joissa perusvarusteet.Jotain tällasta vois harkita.Duunikamu osti tollasen uutena.Nyt ajettu 210tkm.ilman vikoja.http://www.nettiauto.com/opel/astra/5826183

Joo, toi Astra H olikin jäänyt huomioimatta tyystin. Kiitoksia vinkistä.  Vaimokin näyttäisi kelpuuttavan moisen ulkonäön puolesta. Tämä yksilö vaikuttaa suht halvalta:

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5815126

Vakkari puuttuu, mutta sen kai pikagoogletuksen mukaan saattaisi saada jälkiasennettua. Kilometrejä on, mutta hintakin on alhainen, viidellä tonnilla varmaan sais tuon hakea pois. Vaimo ajaa varmaan 5tkm vuodessa joten kyllä tuolla vielä luulisi olevan pitkästikkin elinaikaa jäljellä meidän käytössä ennen paalauskonetta.


nikob

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.08.13 - klo:22:46
Unohdat nyt ne muut lelut ja haet Type-R:n. Siinä on kaikki kohillaan. Sitä paiskoo mielellään mutkiin  ;).
Tämän päivän perusteella tarvii unohtaa muut, kävin liikkeessä kokeileen EP3:sta  Ã,,rrää ja suorastaan mahtava auto. Ã,,rrä tarjosi semmoista ajonautintoa mitä monet kalliimatkaan autot ei tarjoa, eli aikalailla kyseessä auto joka tarjoaa hienot fiilikset. Moottoristakin tykkäsin ja se vetecin potku 6000 kierroksen jälkeen oli nannaa  :P. Myöskään type r ei ollut niin epämukava mitä odotin, alusta sopi autoon kuin nenä päähän. Kun autolla ajeli noin 60km/h niin tuntui kuin olisi paikallaan ollut, ärrä suorastaan huusi että lisää vauhtia ja makea tuolla oli mutkiin vetää.  :)
Penkeistä joutuu hieman antaa miinusta ei tue oman kokoista kroppaa täydellisesti 178/82, eli sopii isompi kokoiselle varmasti paremmin.
Ajamisesta jäi semmoinen fiilis että tänään on tiuhaan nettiautossa Type  Ã,,rriä selailtu, liikkeen auto ei oikein ajokilometreiltä ja yleiskunnolta tyydyttänyt tarpeeksi ottaen huomioon hinnan. Ruosteettoman yksilön jos jostain löytäisi niin hieno juttu olisi.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.08.13 - klo:22:46
Unohdat nyt ne muut lelut ja haet Type-R:n. Siinä on kaikki kohillaan. Sitä paiskoo mielellään mutkiin  ;).

+1

Zaasa

Kävitkö Tonto Ecoboostin koeajamassa?

Tonto

Joo kävin paikallisessa liikkeessä, itseasiassa kahteen kertaan kun ekalla kerralla en kerennyt paljoa ajamaan. Pidemmällä lenkillä totesin myyjälle, että eipä kuumetta syntynyt.. Juden ex Foccerista kauppaa meilailin, välirahat liian kaukana.
Ihan jees mottihan se oli, mutta Hondan moottori on mielestäni parempi.

Edit: ja ajettavuus Hondassa paljon jämäkämpi omaan makuuni

ram1

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 21.08.13 - klo:23:03
Joo, toi Astra H olikin jäänyt huomioimatta tyystin. Kiitoksia vinkistä.  Vaimokin näyttäisi kelpuuttavan moisen ulkonäön puolesta. Tämä yksilö vaikuttaa suht halvalta:

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5815126

Vakkari puuttuu, mutta sen kai pikagoogletuksen mukaan saattaisi saada jälkiasennettua. Kilometrejä on, mutta hintakin on alhainen, viidellä tonnilla varmaan sais tuon hakea pois. Vaimo ajaa varmaan 5tkm vuodessa joten kyllä tuolla vielä luulisi olevan pitkästikkin elinaikaa jäljellä meidän käytössä ennen paalauskonetta.
Viiksi ja koodaus on satkun paikkeilla jos vakkarin haluaa.Itsellä on nyt monien Vagien jälkeen H Astra, ja olen kyllä ollut tyytyväinen.Huollot,osat,vakuutukset on varmasti halvimpia mitä löytyy.Ajettavuus ja melukin ok.Miinuksina hallintalaitteet, jotka ei oikein istu mun käteen, ja penkit on huonot.Itsellä on 1.6 turbo, ja kyllähän se aikaansa jäljessä, mutta kulutus, verrattuna paperilukemiin on huomattavasti alhaisempi.1.6 koneissa ei ole niin usein hihnanvaihtoa kuin 1.8.Ja näissä vaihto maksaa alle 300e.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: nikob - 21.08.13 - klo:23:05
Tämän päivän perusteella tarvii unohtaa muut, kävin liikkeessä kokeileen EP3:sta  Ã,,rrää ja suorastaan mahtava auto. Ã,,rrä tarjosi semmoista ajonautintoa mitä monet kalliimatkaan autot ei tarjoa, eli aikalailla kyseessä auto joka tarjoaa hienot fiilikset. Moottoristakin tykkäsin ja se vetecin potku 6000 kierroksen jälkeen oli nannaa  :P. Myöskään type r ei ollut niin epämukava mitä odotin, alusta sopi autoon kuin nenä päähän. Kun autolla ajeli noin 60km/h niin tuntui kuin olisi paikallaan ollut, ärrä suorastaan huusi että lisää vauhtia ja makea tuolla oli mutkiin vetää.  :)
Penkeistä joutuu hieman antaa miinusta ei tue oman kokoista kroppaa täydellisesti 178/82, eli sopii isompi kokoiselle varmasti paremmin.
Ajamisesta jäi semmoinen fiilis että tänään on tiuhaan nettiautossa Type  Ã,,rriä selailtu, liikkeen auto ei oikein ajokilometreiltä ja yleiskunnolta tyydyttänyt tarpeeksi ottaen huomioon hinnan. Ruosteettoman yksilön jos jostain löytäisi niin hieno juttu olisi.

Tampereella olis -05 tiukka paketti myynnissä todelliselta harrastajalta ja ekalta omistajalta ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 21.08.13 - klo:20:25
Seat Altea on vaimon mieleen ulkonäöllisesti. Tällaisen bongasin nettiautosta:

Tuolla koeajeluketjussa omia mietteitä vuokra-Alteasta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=773.msg361983#msg361983

Kiitokset mukavasta foorumista.

rob-s

Taas tuo RS4 B7 kummittelee! Eli pohdin olisiko nykyisen (328i F30 2012) vaihto Audi RS4 B7:aan paikallaan? Audi on kuvissa erittäin siistikuntoinen ja ajokilometrit maltilliset n.80tkm.

+V8 soundit
+quattro
-kulutus
-vanha auto

Jos tietäisin kestäisinkö talviajoa takavedolla, niin elämää helpottuisi..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Ã,,lä nyt tuollaiseen "paalivalmiiseen raatoon" hienoa Bemua vaihda  ;D. Kyllä sen kanssa talvi hyvin menee !

Karvis

Ei nyt varsinaista vaihtopohdiskelua, paremminkin ostopohdiskelua.

Puoliso innostui viikonlopun vanhojen autojen cruisingissa iäkkäämmästä kalustosta ja sellainen pitäisi kuulemma saada, ja minuahan ei moiseen paljon tarvitse houkutella ;D
Ehkäpä joku eurovehjes eikä mitään pommia, esim MR-kilpinen kupla tai Volvo Amazon on pyörinyt mielessä, onko kellään kokemusta museoautoilusta? Kiinteät kuluthan on pienet kun ei ole käyttömaksua ja vakuutuskaan ei vissin maksa juuri mitään, mutta riittääkö se 30vrk ajoaika mihinkään tai onko ajopäiviä mahdollisuus saada lisää jos autolle ottaakin normaalin vakuutuksen?
Entä kuinka hermoja raastavaa museokapineen ylläpito on? Kuplaanhan kyllä saa palikkaa vaikka kuinka mutta auto pitäisi kuitenkin pitää alkuperäiskunnossa.

Vai kannattaako ennemmin etsiä hyvä normikilpinen peli jota saa laitella kuten haluaa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pertsa

Ilman muuta RS4 Bemun tilalle :)
Nythän tuo on vielä siedettävän ikäinen ja vähän ajettu. Muutaman vuoden päästä harmittaa ettei tullut silloin kokeiltua ja silloin muutaman vuoden päästä se on taas vanhempi kuin nyt. Varsinkin kun se on kummitellut mielessä aina. Bemareita tulee vastaan joka kulmalla vaikka hieno auto on sekin. RS4:sta ei näe kuin kerran pari vuodessa.  Taitaa olla se sama joka oli silloin viimeksi Keminmaalla myynnissä?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.08.13 - klo:21:42
Kiinteät kuluthan on pienet kun ei ole käyttömaksua ja vakuutuskaan ei vissin maksa juuri mitään, mutta riittääkö se 30vrk ajoaika mihinkään tai onko ajopäiviä mahdollisuus saada lisää jos autolle ottaakin normaalin vakuutuksen?

Ei normaali vakuutuskaan ole mitenkään pois laskuista kun liikenteeseen otto/pois otto on helppoa pankkitunnareilla, netistä "on" kun haluaa ajaa ja "off" kun pois liikenteesä, a 4â,¬/ilmoitus kun auto on normaalisti katsastettu.
Näin kallimman vakuutuksen autollekaan ei jää mitenkään pahasti maksettavaa.

Tällekin suvelle on on/off operaatioita 5-6 kpl:tta tullut tehtyä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.08.13 - klo:21:42
Ei nyt varsinaista vaihtopohdiskelua, paremminkin ostopohdiskelua.

Puoliso innostui viikonlopun vanhojen autojen cruisingissa iäkkäämmästä kalustosta ja sellainen pitäisi kuulemma saada, ja minuahan ei moiseen paljon tarvitse houkutella ;D
Ehkäpä joku eurovehjes eikä mitään pommia, esim MR-kilpinen kupla tai Volvo Amazon on pyörinyt mielessä, onko kellään kokemusta museoautoilusta? Kiinteät kuluthan on pienet kun ei ole käyttömaksua ja vakuutuskaan ei vissin maksa juuri mitään, mutta riittääkö se 30vrk ajoaika mihinkään tai onko ajopäiviä mahdollisuus saada lisää jos autolle ottaakin normaalin vakuutuksen?
Entä kuinka hermoja raastavaa museokapineen ylläpito on? Kuplaanhan kyllä saa palikkaa vaikka kuinka mutta auto pitäisi kuitenkin pitää alkuperäiskunnossa.

Vai kannattaako ennemmin etsiä hyvä normikilpinen peli jota saa laitella kuten haluaa?
Heh, veljen vaimolle iski myös kesällä "kupla-kuume" ja heinäkuulla hakivatten lähes meidän naapurista kuplan itselleen. Kupla on kyllä hieno harraste auto ja osia löytyy erittäin hyvin. Itseäkin hiukan kutkuttelisi, varsinkin kun yhden todellisen helmen tietäisin ;) ehkäpä muutaman vuoden päästä alan siitä kauppaa vääntämään...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

rob-s

LainaaÃ,,lä nyt tuollaiseen "paalivalmiiseen raatoon" hienoa Bemua vaihda  . Kyllä sen kanssa talvi hyvin menee !

Markun kommentin osasin jo odottaakin:)

LainaaIlman muuta RS4 Bemun tilalle
Nythän tuo on vielä siedettävän ikäinen ja vähän ajettu. Muutaman vuoden päästä harmittaa ettei tullut silloin kokeiltua ja silloin muutaman vuoden päästä se on taas vanhempi kuin nyt. Varsinkin kun se on kummitellut mielessä aina. Bemareita tulee vastaan joka kulmalla vaikka hieno auto on sekin. RS4:sta ei näe kuin kerran pari vuodessa.  Taitaa olla se sama joka oli silloin viimeksi Keminmaalla myynnissä?

Samaa autoa olen jo 2 kertaa aiemmin yrittänyt ostaa. Hieman tietenkin ihmettelen kun monet laittavat RS:nsä lähes saman tien myyntiin ostettuaan..liekö korkea bensan kulutus syy vai jokin muu?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

konga

#1971
LainaaSamaa autoa olen jo 2 kertaa aiemmin yrittänyt ostaa. Hieman tietenkin ihmettelen kun monet laittavat RS:nsä lähes saman tien myyntiin ostettuaan..liekö korkea bensan kulutus syy vai jokin muu?
Tai ehkä ne vaan haluaa minimoida tappionsa|yrittää jopa tehdä pieni tili sillä autolla lyömällä kalliimmalla myyntiin mitä itse maksoivat. Mikäs tommosella olis ns ilmaseks ajella ja pitää huvikseen myynnissä ja myy sit vaan pois jos esim +- nolla kaupoilla saa myytyä pois  ;)

olis kyllä varmasti mahtava auto talveksi!

Lainaus korjattu. - Quality -
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.08.13 - klo:22:01
Samaa autoa olen jo 2 kertaa aiemmin yrittänyt ostaa. Hieman tietenkin ihmettelen kun monet laittavat RS:nsä lähes saman tien myyntiin ostettuaan..liekö korkea bensan kulutus syy vai jokin muu?

Itse en moista ole edes kokeillut mutta epäilen k.o. auton olevan aavistuksen 'kankia' nurkkakäytössä, ehkä ne kiiltokuva-ajatukset autosta vaan karisevat nopeasti pois ja kuvaan iskee totuus kalliiden käyttökustannusten muodossa. Autohan sekin lopppujen lopuksi on.

Jos voisin vaikeuksista (=raha  ;D  ) vapaana ajella tuollaisella niin takuulla ajelisin !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Sapphire

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.08.13 - klo:21:29

Jos tietäisin kestäisinkö talviajoa takavedolla, niin elämää helpottuisi..

Varmasti kestät!

Ajoavustimet vain aina lähtiessä pois päältä, niin perinteisestä työmatkastakin tulee viihdyttävä ja antoisa pienen hauskanpidon merkeissä.

Itsekkin kardaanivehkeen ratissa huomaa edelleen lähes odottavansa talvea...

Toki jos tuntuu, ettei F30 liiku, niin Quaife vain tilaukseen ja ajettavuus vain paranee.  8)

Squamish

Itsekin katselin tuota ko. RS4:ää ja se on kyllä houkutteleva tapaus, koska vastaava Saksasta tuotuna tulee helposti viisi tuhatta kalliimmaksi.

Ishvan

Eikös tuosta B7:sta ole kuitenkin aika ajanut jo pikaksen ohi. Kyllä itse pitäisin ehdottomasti BMW:n.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:08:55
Eikös tuosta B7:sta ole kuitenkin aika ajanut jo pikaksen ohi.

Hmmm., jos tuolla tarkoitat puuttuvia nippeleitä ja ja muovisia listoja/osia sisustassa niin joo mutta muutoin tuo on kyllä ihka hieno klassikko jonka muotoilu kestää aikaa ja hyvin.

Tosin tämä kommentti on hieman puolueellinen ...... mutta se meille jokaiselle on selviö että nykyvermeet tehdään todella kovissa kustannuspaineissa, B7:n kantaisä B6 suunniteltiin aikana (90-l loppu) jolloin vielä muut arvot olivat tärkeämpiä.

Ja kuten sanottu - itsekin varmaan ajaisin moisella jos perse kestäisi, niin penteleen tyytyväinen olen tuon oman autoni laatuun ja toimivuuteen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.08.13 - klo:09:51
Hmmm., jos tuolla tarkoitat puuttuvia nippeleitä ja ja muovisia listoja/osia sisustassa niin joo mutta muutoin tuo on kyllä ihka hieno klassikko jonka muotoilu kestää aikaa ja hyvin.

Tosin tämä kommentti on hieman puolueellinen ...... mutta se meille jokaiselle on selviö että nykyvermeet tehdään todella kovissa kustannuspaineissa, B7:n kantaisä B6 suunniteltiin aikana (90-l loppu) jolloin vielä muut arvot olivat tärkeämpiä.

Ja kuten sanottu - itsekin varmaan ajaisin moisella jos perse kestäisi, niin penteleen tyytyväinen olen tuon oman autoni laatuun ja toimivuuteen.

Kyllä itsekin tulee välillä istuskeltua B7:an kyydissä. Laadukas autohan se on kaikin puolin, mutta kyllähän 10-vuodessa on tapahtunut aika paljon muotoilussa/fiiliksessä. Laadukas ja tasapaksu kuvaa hyvin B7:aa nykyään ;). Meinaatko, että tuolloin ei vielä tiedetty kustannuspaineista ?. Ei se autonvalmistus tuohonkaan aikaan hyväntekeväisyyttä ollut vaan ihan samaa raakaa bisnestä, kuin nykyään.  Lisäksi aikaa kestävä muotoilu tarkoittaa minusta aina jo lähtökohdissaan "konservatiivistä" otetta, joka taittuu usein sinne tylsyyden puolelle todella nopeasti, koska mallisukupolvet muistuttavat liikaa toisiaan. Aasialaisille pisteet nykyään rohkeasta otteesta muotoiluun. Miksi auton tarvitsee kestää aikaa mahdollimman pitkään ja miksi uusi auto ei voisi näyttää aina myös uudelta. Kyllä minusta uusi malli saa erottua selkeästi aina vanhasta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:10:06
Aasialaisille pisteet nykyään rohkeasta otteesta muotoiluun. Miksi auton tarvitsee kestää aikaa mahdollimman pitkään ja miksi uusi auto ei voisi näyttää aina myös uudelta. Kyllä minusta uusi malli saa erottua selkeästi aina vanhasta.

Jep, täysin samaa mieltä. Olisi todella piristävää, jos selkeästi huomaisi uuden mallin liikenteessä.
Nämä nykyiset audit, bemarit jne. ovat melkoisen konservatiivisia muotoilun muutoksien suhteen. Volvo sentään päivitti nyt koko naamataulunsa, joten uutuus on helpommin havaittavissa.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.13 - klo:10:06
Kyllä itsekin tulee välillä istuskeltua B7:an kyydissä. Laadukas autohan se on kaikin puolin, mutta kyllähän 10-vuodessa on tapahtunut aika paljon muotoilussa/fiiliksessä. Laadukas ja tasapaksu kuvaa hyvin B7:aa nykyään ;). Meinaatko, että tuolloin ei vielä tiedetty kustannuspaineista ?. Ei se autonvalmistus tuohonkaan aikaan hyväntekeväisyyttä ollut vaan ihan samaa raakaa bisnestä, kuin nykyään.  Lisäksi aikaa kestävä muotoilu tarkoittaa minusta aina jo lähtökohdissaan "konservatiivistä" otetta, joka taittuu usein sinne tylsyyden puolelle todella nopeasti, koska mallisukupolvet muistuttavat liikaa toisiaan. Aasialaisille pisteet nykyään rohkeasta otteesta muotoiluun. Miksi auton tarvitsee kestää aikaa mahdollimman pitkään ja miksi uusi auto ei voisi näyttää aina myös uudelta. Kyllä minusta uusi malli saa erottua selkeästi aina vanhasta.

B7 on keulan muotoilultaan Audin nykymalliston tyyliä ja siksi selvästi tuoreempi kuin B6. Myös koko auto on minusta vanhentunut jopa hitaammin kuin edellisen sukupolven A6, jonka perusmuoto sentään tuli markkinoille 3 vuotta myöhemmin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy