Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Poni

Lainaus käyttäjältä: Routa - 19.07.13 - klo:11:57
Ihan vuotta en ole nykyisellä ehtinyt ajaa, mutta kyseinen laite ottaa sen verran pannuun, että vaihtoon menee.

Vähän käytetty Golf-kokoluokan bensafarkku etsinnässä. Kovin on vaihtoehdot vähissä. Eka koppanen Ceed tai i30 ei tule kyseeseen ominaisuuksiensa takia. TSI:n ostaminen on täysin arpapeliä. Japseilla ei ole tarjota mitään eli ranskikset ja Opel näyttää olevan ne vahvimmat vaihtoehdot  ???

Vai pitääkö tinkiä korimallista..

Mikäs se nykyinen onkaan? Vähän on vaikea edes olla antavinaan neuvoja, jos ei tiedä entisestä, mikä ottaa kupoliin, sekä mitkä ovat tarpeet.

Sitäpaitsi neuvoja otetaan vastaan, että on joku, jota syyttää.  :D

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Nisbu - 19.07.13 - klo:01:02
Pyysin pari päivää sitten apuja Vagin hankintaan ja hyviä neuvoja tulikin. Kiitoksia. Tällä hetkellä kiikarissa olisi tämä yksilö:

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5124371

Onko tämä nyt 8v vai 16v, ja mihin se vaikuttaa? Eikä taida olla DPF, joka oli ilmeisesti hyvä asia?

Hyvin pitävät Skodat arvonsa - 6 vuotta ikää, 138 tkm mittarissa ja taitaa olla vielä >50% uuden hinnasta jäljellä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Routa

Lainaus käyttäjältä: Poni - 19.07.13 - klo:18:23
Mikäs se nykyinen onkaan? Vähän on vaikea edes olla antavinaan neuvoja, jos ei tiedä entisestä, mikä ottaa kupoliin, sekä mitkä ovat tarpeet.

Sitäpaitsi neuvoja otetaan vastaan, että on joku, jota syyttää.  :D
Niin tosiaan. Nykyinen on Mazda 6 sedan. Käytettynä ostettu sekin ja mittarissa on yli 100tkm. Kupoliin ottaa lähinnä sedanin hankalakäyttöisyys kun pitää kuljettaa isompaa tavaraa sekä se että Mazda ei ole ollut teknisesti ihan niin huoleton kuin japsilta voisi olettaa. Lisäksi sisustan laaduttomuus ja isohko kulutus suorituskykyyn nähden häiritsee. Nämä uudet turbot kun karkaa vaparilta horisonttiin. Pärjään ihan hyvin pienemmälläkin autolla ja harrastusten vuoksi monikäyttöinen tavaratila on lähinnä tärkeä ja takapenkin tilat on vähemmän tärkeät, joten Golf-luokan farkku vaikuttaisi tilanteeseen passelilta.

Itse näistä hankinnoista syyt kyllä aina otetaan niskoille  8)
Entinen VAG-kuljettaja.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 20.07.13 - klo:09:26
Hyvin pitävät Skodat arvonsa - 6 vuotta ikää, 138 tkm mittarissa ja taitaa olla vielä >50% uuden hinnasta jäljellä.
Totta, Skoda pitää arvonsa paremmin kuin yksikään premiumi tai moni muukaan merkki. Onhan tuosta julkaistu tietoa jo ihan lehdistössäkin.  :D

Toki tuo on autoliikkeessä myynnissä ja lopullinen hinta on kiinni neuvottelutaidoista, joskaan autoliikkeet ei tunnu taantumasta huolimatta kummoisia alennuksia myöntävän.

Nisbu: Mikäli et vielä ole hankintapäätöstä tehnyt, niin kysy myyjäliikkeeltä moottorin tyyppi (kolme kirjaiminen esim. mainitsemani BMM). Tyyppikoodin kun laittaa googleen, niin pitäisi alkaa löytyä vastauksia. Samalla saa arvokasta tietoa mm. kyseisen moottorityypin mahdollisista ongelmista. (mutta oma suodatin on oltava kunnossa ja arvioida mikä tieto on oleellista)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Taky

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.07.13 - klo:07:16
Nisbu: Mikäli et vielä ole hankintapäätöstä tehnyt, niin kysy myyjäliikkeeltä moottorin tyyppi (kolme kirjaiminen esim. mainitsemani BMM).

http://www.mekonomen.fi/default.asp --> auton rekkari niin antaa moottorityypin auton infossa.

MOOTTORITIEDOT

Polttoaine:   Diesel
Moottorikoodi:   BKD
Moottoritilavuus cc:   1968
Teho:   103
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Nisbu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.07.13 - klo:07:16
Totta, Skoda pitää arvonsa paremmin kuin yksikään premiumi tai moni muukaan merkki. Onhan tuosta julkaistu tietoa jo ihan lehdistössäkin.  :D

Toki tuo on autoliikkeessä myynnissä ja lopullinen hinta on kiinni neuvottelutaidoista, joskaan autoliikkeet ei tunnu taantumasta huolimatta kummoisia alennuksia myöntävän.

Nisbu: Mikäli et vielä ole hankintapäätöstä tehnyt, niin kysy myyjäliikkeeltä moottorin tyyppi (kolme kirjaiminen esim. mainitsemani BMM). Tyyppikoodin kun laittaa googleen, niin pitäisi alkaa löytyä vastauksia. Samalla saa arvokasta tietoa mm. kyseisen moottorityypin mahdollisista ongelmista. (mutta oma suodatin on oltava kunnossa ja arvioida mikä tieto on oleellista)

Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.07.13 - klo:08:09
http://www.mekonomen.fi/default.asp --> auton rekkari niin antaa moottorityypin auton infossa.

MOOTTORITIEDOT

Polttoaine:   Diesel
Moottorikoodi:   BKD
Moottoritilavuus cc:   1968
Teho:   103

Kiitoksia.

Pohdiskelinkin itsekseni, että mistähän tuon moottorin tyypin helpoiten selvittäisi.

Autonvaihtoprojekti on varmaankin pari viikkoa tauolla erinäisistä syistä johtuen...

Kvee

#1896
Näitä on varmaan useasti jo kysytty, mutta valitsen laiskan miehen tien  ;)

Kyseessä siis kulkineen hankinta Vaimolle. Budjetti liikkunee 15 Kâ,¬ ylöspäin 20 Kâ,¬ ollessa ehdoton maksimi. Itsellä ykkösvaihtoehtona on VW Golf - 5 ovisena jos vaunut mahtuvat - ja se on alustavaa hyväksyntää saanut. Manuaali myös hänellä toivelistalla, vaikka automaattikin kelvannee...Golfien DSG laatikoiden kestävyydestä en ole montaa ylistävää lausuntoa lukenut. Itsellä ollut pari Multia ja yksi Tiptronic, ja niissä ei ole ollut valittamista.

Eli;
- Jos Golf, niin onko manuaali selkeästi varmempi valinta kestävyyden osalta?
- Tuleeko mieleen jotain muuta naiselliseen(kin) makuun olevaan laitetta joka olisi myös jollain tapaa järkevä?
- Oletan itsekin "joutuvani" autolla satunnaisesti ajelemaan, joten sen täytyisi miellyttää myös itseä...Vaimon makua kuitenkin preferoiden  :)
- Tulee mahtua turvaistuin ja vaunut

Joitain makumieltymyksiä siis ennakkoon jo kuitenkin on...itsellä ehkä enempi VAG leiriin, toinen osapuoli avoimemmin mielin.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 25.07.13 - klo:22:13
Näitä on varmaan useasti jo kysytty, mutta valitsen laiskan miehen tien  ;)
Eli;
- Tuleeko mieleen jotain muuta naiselliseen(kin) makuun olevaan laitetta joka olisi myös jollain tapaa järkevä?
- Oletan itsekin "joutuvani" autolla satunnaisesti ajelemaan, joten sen täytyisi miellyttää myös itseä...Vaimon makua kuitenkin preferoiden  :)
- Tulee mahtua turvaistuin ja vaunut

Joitain makumieltymyksiä siis ennakkoon jo kuitenkin on...itsellä ehkä enempi VAG leiriin, toinen osapuoli avoimemmin mielin.
Kun autohistoriaasi katsoo, niin paremmin pihaanne sopisi A4 Avant tai 3-sarjan Touring. Tietenkin, mikäli farkku ei ole poissuljettu vaihtoehto.
Entäs RS Octavia?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 26.07.13 - klo:09:02
Kun autohistoriaasi katsoo, niin paremmin pihaanne sopisi A4 Avant tai 3-sarjan Touring. Tietenkin, mikäli farkku ei ole poissuljettu vaihtoehto.
Entäs RS Octavia?

Ocussahan on se tilavin laatikko farkkuna. Sopii ne lastenrattaat pitkittäin ja jää reippaasti tilaa vielä rinnalle.
Meillä saa kaikki kamat aina suojakankaan alle vaikka isojakin laukkuja mukana. Näkyvyys taakse siis turvattu.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 26.07.13 - klo:09:02
Kun autohistoriaasi katsoo, niin paremmin pihaanne sopisi A4 Avant tai 3-sarjan Touring. Tietenkin, mikäli farkku ei ole poissuljettu vaihtoehto.
Entäs RS Octavia?
Taitaa BMW ja A4 mennä hinnaltaan vähän yli...tai sitten joutuu tyytymään hieman vanhempaan. RS Octavia voisi olla mielenkiintoinen, en tosin tiedä miten auton tuleva pääkäyttäjä siihen suhtautuu? Auto tulisi olla hankittuna Elokuun loppuun mennessä, joten kunhan tässä ensin mietitään tuota talouspuolta, niin täytyy aktivoitua tarjouskyselyihin. Ilman vaihtoautoa luulisi olevan helpompaa, ja jopa yksityiseltä voisi hankkia.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 26.07.13 - klo:09:12
Ocussahan on se tilavin laatikko farkkuna. Sopii ne lastenrattaat pitkittäin ja jää reippaasti tilaa vielä rinnalle.
Meillä saa kaikki kamat aina suojakankaan alle vaikka isojakin laukkuja mukana. Näkyvyys taakse siis turvattu.
RS luonnollisesti olisi kiva peli - ainakin minun kannaltani - mutta katsotaan nyt minne se Vaimon katse suuntautuu  :). Jotenkin se Golf on vahvana mielessä.

beedro

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 26.07.13 - klo:13:32
Taitaa BMW ja A4 mennä hinnaltaan vähän yli...tai sitten joutuu tyytymään hieman vanhempaan. RS Octavia voisi olla mielenkiintoinen, en tosin tiedä miten auton tuleva pääkäyttäjä siihen suhtautuu? Auto tulisi olla hankittuna Elokuun loppuun mennessä, joten kunhan tässä ensin mietitään tuota talouspuolta, niin täytyy aktivoitua tarjouskyselyihin. Ilman vaihtoautoa luulisi olevan helpompaa, ja jopa yksityiseltä voisi hankkia.

Minulla olisi hyvin pidetty RS jouten. http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5772181

Kvee

Lainaus käyttäjältä: beedro - 26.07.13 - klo:15:44
Minulla olisi hyvin pidetty RS jouten. http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5772181
Siisti peli...ensisijaisesti listalla on bensiiniauto - mitä en muistanutkaan mainita - koska ajetut kilometrit lienevät luokkaa 5-10 tkm.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 26.07.13 - klo:13:32ja jopa yksityiseltä voisi hankkia.
Itse puuttuisin kohteeseen tämä... Liikkeestä ostettu käytetty on "aina" turvallisempi valinta verrattaessa yksityisten väliseen kauppaan.

repomies

Eikös noita ole jotain vakuutuksia joilla voi paikata tämän epäkohdan yksityisten välisessä kaupassa?

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: repomies - 27.07.13 - klo:07:37
Eikös noita ole jotain vakuutuksia joilla voi paikata tämän epäkohdan yksityisten välisessä kaupassa?
Jos myyjä ostaa kuntoturvan niin se kattanee samoin ehdoin moottorin & voimansiirron viat kuin liikkeen virhevastuu. Ifillä 3kk voimassa ja jos uusi omistaja ostaa vakuutuksen IFistä, jatkuu turva vielä toiset 3kk, eli saman ajan kuin liikkeen virhevastuu.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 27.07.13 - klo:14:11
eli saman ajan kuin liikkeen virhevastuu.

Virhevastuulla ei ole määriteltyä kestoaikaa. Voi olla jopa 5 vuotta.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.07.13 - klo:14:15
Virhevastuulla ei ole määriteltyä kestoaikaa. Voi olla jopa 5 vuotta.
Kas. Onko tullut jossain vaiheessa joku muutos kun muistaakseni oon aiemmin viralliselta taholtakin lukenut että se 6kk olisi. No anyhow, ei varmaan tarvi uneksia 5v tsi/dsg-laatikkotakuusta käytettyyn.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 27.07.13 - klo:14:23
Kas. Onko tullut jossain vaiheessa joku muutos kun muistaakseni oon aiemmin viralliselta taholtakin lukenut että se 6kk olisi. No anyhow, ei varmaan tarvi uneksia 5v tsi/dsg-laatikkotakuusta käytettyyn.

Virhevastuu perustuu tuotteen oletettuun kestoikään. Dsg:ssa kestoikä on se ikä mitä vaihdelaatikon oletetaan kestävän kilometreissä ei ajassa. Kuluttajariitalautakunta tulee saamaan lähitulevaisuudessa taulukot autojen eri osien kestoijästä. Niiden perusteella voi paremmin määrätä kuinka paljon asiakas joutuu maksamaan omasta pussistaan saadessaan vähän käytetyn osan tilalle uuden ja näin hänen autonsa " arvo nousee".

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.07.13 - klo:14:40
Virhevastuu perustuu tuotteen oletettuun kestoikään. Dsg:ssa kestoikä on se ikä mitä vaihdelaatikon oletetaan kestävän kilometreissä ei ajassa. Kuluttajariitalautakunta tulee saamaan lähitulevaisuudessa taulukot autojen eri osien kestoijästä. Niiden perusteella voi paremmin määrätä kuinka paljon asiakas joutuu maksamaan omasta pussistaan saadessaan vähän käytetyn osan tilalle uuden ja näin hänen autonsa " arvo nousee".
Eikai se ihan noin pelkistetysti voi mennä? Tossa tapauksessahan 200tkm ajettu DSG menis lahotessaan varmaan kokonaan ostajan piikkiin, vaikka hajoais heti pihasta pois lähtiessä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 27.07.13 - klo:02:27
Itse puuttuisin kohteeseen tämä... Liikkeestä ostettu käytetty on "aina" turvallisempi valinta verrattaessa yksityisten väliseen kauppaan.
Yksityiseltä ostaessa saat taatusti paremman selvityksen auton historiasta, kuin liikkeeltä. Itse lasken tälle enemmän arvoa, kuin käytetyn auton takuulle. Todennäköisempää on kuitenkin se, ettei uudehkolle autolle tule suurempia ongelmia.

Toki yksityinen myyjä voi huijata, mutta nämä ovat kuitenkin hyvin yksittäisiä tapauksia. Näissäkin omalla maalaisjärjellä ja auton kunnollisella tutkimuksella voi välttyä paljolta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 27.07.13 - klo:02:27
Itse puuttuisin kohteeseen tämä... Liikkeestä ostettu käytetty on "aina" turvallisempi valinta verrattaessa yksityisten väliseen kauppaan.
Onhan tuokin totta. Itse olen pari autoa itse myynyt, ja kyllähän ostajalla isompi riski yksityiseltä ostettaessa, vaikka myyjä olisi kuinka vilpittömin mielin. Toisaalta yksityiseltä voi saada hyvänkin kaupan. Eiköhän intuitiolla ja pienellä järjenkäytöllä pääse hyvään lopputulemaan  :)

Tonto

Pientä autokuumetta päässyt tulemaan, kyselisinkin arenalaisten mielipiteitä onko älytöntä harkita seuraavia autoja vai jatkaa nykyisellä  ;D

Kilsoja tulee nykyään sen verta, että diesel auto voisi olla kannattavampi...

Accord:
http://www.nettiauto.com/honda/accord/5442353

Volvo:
http://www.nettiauto.com/volvo/v50/5805219

JakeS

Varmasti hyviä vaihtoehtoja kummatkin mutta auton tuntua Hondassa taatusti enemmän. Tuo volvon 1,6 l on aika vaatimattoman tuntuinen voimanlähde. Hondan 2,2 on taas hyvin urheilullisen tuntuinen dieseliksi ja selkeästi tilavampi/hiljaisempi.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Tonto

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 06.08.13 - klo:21:59
Varmasti hyviä vaihtoehtoja kummatkin mutta auton tuntua Hondassa taatusti enemmän. Tuo volvon 1,6 l on aika vaatimattoman tuntuinen voimanlähde. Hondan 2,2 on taas hyvin urheilullisen tuntuinen dieseliksi ja selkeästi tilavampi/hiljaisempi.

Itselläni samoja fiiliksiä noista ehdokkaista, volvo taitaa olla liian pieni ja kulkupuoli kehnoa. Pitää käydä potkimassa Accon renkaita, pelkäämpä että tarjous omastani on heikko...

Skula

Valmistelen tässä seuraavaa autonvaihtoa hyvissä ajoin..

Uudet ei herätä mitään kipunoita, kertakaikkiaan, massakauraa..

Siksipä harkinnassa "kakkos"-autoksi jokin vähemmän järkevämpi peli, hinnaltaan kuin myös olemukseltaan, ja käyttöominaisuuksiltaan kuitenkin erinomaisen upea laitos.

Varmasti täältä löytyy joitain keillä on kokemuksia esimerkiksi linkin takaa löytyvästä automallista.. Lähinnä talvikokemukset yms..

LINKKI

Jep.. Tässä on autovalinnat alkaneet siirtyä siihen suuntaan että mikä eniten ärsyttää kautta herättää närää ja provosoivaa keskustelua on vain parempi! Ja ecoviherhippeily ei vois vähempää ottaa pattiin..

Mittariin tulee varmaan 5-10tkm/vuosi. Ehdottaa saa myös muita vastaavia idiotismejä.. Cayenne on myös mukana listalla.. Mutta toistaiseksi, katselen muita..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:13:39
Jep.. Tässä on autovalinnat alkaneet siirtyä siihen suuntaan että mikä eniten ärsyttää kautta herättää närää ja provosoivaa keskustelua on vain parempi! Ja ecoviherhippeily ei vois vähempää ottaa pattiin..

Nyt alkaa olemaan valintakriteerit kohdallaan! Ja tähän pakettiin kun vielä valitsee sellaisen ulkovärin, mistä naapurin isäntä salaa saunassa unelmoi, niin AVOT!

ConD

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:13:39
Jep.. Tässä on autovalinnat alkaneet siirtyä siihen suuntaan että mikä eniten ärsyttää kautta herättää närää ja provosoivaa keskustelua on vain parempi! Ja ecoviherhippeily ei vois vähempää ottaa pattiin..
Jos linjaus on tuo ja lompakosta löytyy sopivia merkintöjä omaava kortti sekä riittävällä "voimalla" varustettu Visa (etc.) niin en jättäisi näitä tupaöljyvehkeitäkään huomiotta:
Murrr
Grrrr

Muutama tuollainen täällä pohjolan perukoilla kulkee, ja kyllä.. ne tekevät juuri sitä mitä olet vaillakin. Närää... katetutta... savua... ehkä mummoissa jopa pelonsekaisia tunteita. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Skula

Noi nyt ehkä on sieltä ääripäästä, mikä ei välttämättä ole huono asia...

Tämmöinenkin riittäisi : LINKKI

Täytynee siirtää keskustelu Chevy osastolle, jotta niitä käyttökokemuksia tulis..

Kesällä sain tyypittää yhtä Silveradoa ja siitä jäi pysyvät arvet, joita ei todennäköisesti paikkaa kuin tuollaisen ostaminen.. Se ääni, se koko(vaikkei isoimmasta päästä ollutkaan) ja sitten se huolettomuus tiestöstä..

Kyseinen yksilö ei ole kuin kesäajossa, työn takia, joten talvikokemuksia ei ollut omistajalla jakaa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ranssi

Joku tällainen olisi kyllä oiva kusipääauto, jossa on kuitenkin jotain hyvin alkukantaisen kiehtovaa:

http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/5617129

Diesel sen olla pitää, mutta moottorin osalta ehkä mieluummin vastaava perusviritteinen.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy