Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Edi - 24.03.13 - klo:19:15
Kiitos Santeri toivotuksista :)

Aika näyttää miltä Octavia tuntuu kun kilometrejä on takana.

Ensituntuma ei ollut huono kunnollisten sporttipenkkien johdosta, DSG sinänsä jo tuttu.
Lisävarusteita mukavasti, eikä tällä hetkellä tule heti mieleen mitä puuttuisi.
Bensakoneella liikkeellelähtö on niin kaukana dieselistä (se alavääntö!), se saattaa ottaa aikansa tottua.

Kulutus tulee olemaan kovempi, se on selvä ja siihen on varauduttu.

Passat oli kyllä erittäin hyvä kokemus kaikkinensa, omat pikkuvikansa huomioimatta.

BTW. PK-seudulla jos joku on käyttänyt hyvää ja edullista paikkaa ikkunoiden tummennukselle, vinkkejä otetaan vastaan!

Itelläni on myös passatissa noi sporttipenkit ja niitten jälkeen perusjakkarat tuntuvat surkeilta.

1.8tsi todella vie nestettä aikasta paljon verrattuna 2.0tdi. Työ kaveri puhu että sillä meni keskimäärin manuaali ocsu 1.8tsillä n.8.5l/100km (ajotietokoneen väittämä).
Itellä passatti vienyt näin talvella (aloin vasta tammikuussa seuraamaan kulutusta) keskimäärin 10.2l/100km (tankkauksista laskettu) mikä on tosin 80% kaupunkiajelua ja tuo tiptronic-loota lisää omansa verrattuna dsg:n.


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Edi - 24.03.13 - klo:19:15BTW. PK-seudulla jos joku on käyttänyt hyvää ja edullista paikkaa ikkunoiden tummennukselle, vinkkejä otetaan vastaan!

Tuolta löytynee vinkkejä ja linkkejä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1766.0

Niin, ja onnea ja turvallisia kilometrejä uudelle autolle !  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Edi

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 25.03.13 - klo:17:13
Tuolta löytynee vinkkejä ja linkkejä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1766.0

Niin, ja onnea ja turvallisia kilometrejä uudelle autolle !  :)
Tänx toivotuksista Paha71 :)

Nyt kahlattu netti läpi, nuokin ketjusta on huomattu.
Aivan huikea hintahaitari!
Samat kalvot, samat takuut, 150 - 350e Huhhuh!

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Edi - 25.03.13 - klo:18:29
Samat kalvot, samat takuut, 150 - 350e Huhhuh!
Helpoimmalla pääset kun soitat Lustiqille. Ei ehkä halvin, mutta ei kalleinkaan. Jos hyvin käy ja tilat löytyy, niin voipi käydä asentamassa vaikka kotipihassa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Nipademu

Jahas... Ei tuo kasipätkä lievittanyt keväistä autokuumetta kovinkaan kauaa. Ilmeisesti areenan aktiivinen seuranta alkaa vaikuttaa ja autonvaihtotaajuus meinaa kasvaa. Toki tuon kasipätkän oli alkujaankin tarkoitus olla väliakainen ajokki syksyyn saakka, kunnes saisi uuden Octavian Combin tai VII variantin alle. Nyt ilmeisesti molempien osalta toimitukset hivuttautuvat lähelle vuodenvaihdetta, joten joutuu pohdiskelemaan uudestaan.

Vanha kuume neliveto Superb:ia kohtaan on siis taas voimissaan ja mielenkiinnon kohteena 170 hv:n versio manuaalilaatikolla noin 100tkm ajettuna. Tuntuu olevan aika harvinainen yhdistelmä ja valikoimaa aika vähän, mutta onneksi ei ole kiire. Kalleimmat kilometrit tuollaisessa olisi jo ajettu, eikä arvo varmaankaan parissas vuodessa juurikaan laskisi. Ainoastaan mietityttää se, miten uusi Octavia vaikuttaa käytettyjen Superb:ien hinnoitteluun? Octavian tilathan on lähes samat ja ominaisuudet nykyaikaisemmat. Puhumattakaan ulkonäöstä.  ::)

Tässäpä sitä riittää pohdiskelua.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Tuollasta Exeota tuli Espoossa käytyä ruokkiksella kateltua.
Seat Exeo 2010 - ID 5251833
2,0 TDI 143 Style

http://www.nettiauto.com/seat/exeo/5251833

Ihan rauhassa sai pälyillä, pyöriä ympärillä ja kolistella luukkuja. Pari myyjääkin oli näköpiirissä mutta ei nyt tainnut herättää myyjillä haluja jutusteluun.
Kuitenkin pääsiäinen takana ja vasta tiistai pv.

Etupenkki ja takapenkki tuli istuttua omilla säädöillä ja taaksekkin sopi silti. Ihan laadukkaan olonen tuote ja tosiaan selvää laatua tuossa oli. Vertaa nykyiseen Altea XL:ään. Netissä hinta näyttää olevan 18900e ja paikan päällä oli lasissa 19900.

Kai tuohon sopisi.

Trifid

Onko auto rekisteröity jo 2009 ja vuosimallia 2010, koska ilmoituksessa lukee "katsastettu 7/2012" Katsastuksen liukuma-aika eikös ole 4 kuukautta, joten auto olisi voitu rekisteröidä 11 / 2009.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.04.13 - klo:12:53
Ihan rauhassa sai pälyillä, pyöriä ympärillä ja kolistella luukkuja. Pari myyjääkin oli näköpiirissä mutta ei nyt tainnut herättää myyjillä haluja jutusteluun.
Kuitenkin pääsiäinen takana ja vasta tiistai pv.
Ilmeisesti autokauppiaita ei kaupanteko kiinnosta. Itse laitoin sähköpostilla tarjouspyynnön yhdestä vaihtoehdosta, eikä vastausta kuulu...  :( Itse en jaksa soittaa, koska silloin menee aina siihen että: "Muistaakseni siinä oli hyvät renkaat" tai "En nyt osaa sanoa, kun ei se auto ole tässä vieressä".
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 02.04.13 - klo:13:42
Onko auto rekisteröity jo 2009 ja vuosimallia 2010, koska ilmoituksessa lukee "katsastettu 7/2012" Katsastuksen liukuma-aika eikös ole 4 kuukautta, joten auto olisi voitu rekisteröidä 11 / 2009.
En tiedä kun kukaan ei ollut vastailemassa kysymyksiin :D Perus siistissä kunnossa oli, ainoa että takapuskuri oli peruutettu tolppaan, v-vekki puskimessa.
Ja takapenkillä oli tainnut olla turvaistuin kuskin takana kun oli penkki kulunut istuinosan reunasta.

Ihan jees.

Nipademu: Aina voi tarjousta pyytää sähkösenä... taisivat nähä kun tulin Altealla pihaan että tota ei vaihdossa oteta :D

monster

Seatin hinta kyllä hiuma. Saksa/Hollanti saat samanvuotisen sporttinahkoilla ja isolla navilla ~11-12keur ja verot ei ole kuin 3,5-4,0keur...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.04.13 - klo:14:41
Nipademu: Aina voi tarjousta pyytää sähkösenä... taisivat nähä kun tulin Altealla pihaan että tota ei vaihdossa oteta :D
Taisin laittaa molemmat yhteydenottomahdollisuudet :) Jos ne pelkää suorankaupan myyntiä, kun loppuu vaihdokit kesken?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

rambleri

Tuli tuo C2 hävitettyä ja joku edullinen tilavampi automaatti VAG voisi olla seuraava. Mitenkäs noi laatikot ennen DSG aikaa? Keston kanssa ongelmia tai kalliita tyyppivikoja? Esim. joku ensimmäistä korimallia oleva Superb tai joku saman ikäluokan A4/A6 voisi olla vaihtoehtoja muiden joukossa.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 02.04.13 - klo:13:53
Ilmeisesti autokauppiaita ei kaupanteko kiinnosta. Itse laitoin sähköpostilla tarjouspyynnön yhdestä vaihtoehdosta, eikä vastausta kuulu...  :( Itse en jaksa soittaa, koska silloin menee aina siihen että: "Muistaakseni siinä oli hyvät renkaat" tai "En nyt osaa sanoa, kun ei se auto ole tässä vieressä".
Tulihan sieltä soitto: Käteisostajalle hinnasta alennusta 1000â,¬!? Kyseessä kumminkin yli 30kâ,¬:n kampe ja lähtöhinnaltaankin nettiauton kalleimpia. Ehkäpä se siksi on ollutkin myynnissä jo pitkältä viime syksyltä. Noh, onneksi ei ole kiirettä Superb:n ostolle.  8)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 02.04.13 - klo:13:42
Onko auto rekisteröity jo 2009 ja vuosimallia 2010, koska ilmoituksessa lukee "katsastettu 7/2012" Katsastuksen liukuma-aika eikös ole 4 kuukautta, joten auto olisi voitu rekisteröidä 11 / 2009.

25.8.2009 rekisteröity auto. Siis noin 1 400â,¬ halvempi kuin jos olisi rekisteröity 1/2010.

Trifid

Katsoitko Turvan vakuutuslaskurista  8) ?
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

skriko

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 02.04.13 - klo:18:27
Katsoitko Turvan vakuutuslaskurista  8) ?

Rekisteröintipäivän kyllä.

RSOCUstin

Tuli tarjouksin jo Altea XL vs. Exeo 11500e. Ihan jees hinta ulos myydään tietysti 15000e. No laitetaan tuo kippo kuntoon ja harkitaan sitten taas lisää.

Näyttäis olevan tuo Hki taksissa ollut SCOUT DSG kaupan, ihan on mittavat kilsat 2v.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5502152

Vesihiisi

Autonvaihtohanke on osaltani tänään päässyt maaliin. Tuolla uusien Autonvaihtopohdiskelussa minulla oli työn alla mm. Forester, Kuga ja CX-5. Kiitos teidän kollegoiden - erityisesti Qualityn, Panteron ja KVeen - pohdiskeluavun saatiin ajatukset ohjattua myös käytettyihin. Autokatoksessa nököttää nyt 2011-mallinen Q5 TDI. Sain kaupan yhteydessä vuoden/20 tkm takuun, mikä helpotti osaltaan päätöksentekoa.

Quality

Onnittelut tässäkin ketjussa onnistuneesta valinnasta ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pantero

Onnittelut hyvästä päätöksestä! Tunnepuoltakin oli tuossa varmasti mukana, mutta ei liikaa. Audin vuosikerta kun tuntuu olevan oikeaa sorttia.

Nyt vielä autonvaihtobudjetista viimeinen rutistus, eli uudet autonhoitotuotteet. Kevät- ja lähestyvä kesäkumien vaihtoaika kun on itsekullekin auton puunauksen ja puhdistuksen parasta aikaa...

Ranssi

Onnea vaan komeasta kärrystä!

On aika mielenkiintoista, että verrattaessa samanikäisten A4 2.0 TDI quattrojen ja Q5 2.0 TDI:den hintatasoa markkinoilla, on eroa varmaan kymppitonnin verran jälkimmäisen "eduksi", vaikka autoissa on ymmärtääkseni prikulleen sama tekniikka.

SnaG

Heips!

Eli täällä olisi pientä autonvaihtohommaa meneillään, olisi tarkoitus nykyinen 3b passatti päivittää uudempaan ja diesel VAG-konserniin.
Mielessä on pyörinyt joko Passat 3C Variant tai Golf V Variant, manuaali vaihteistolla. Koneena tulee olemaan 1.9TDI, kun kakslitrasista ole kuullut kuin huonoa. Ja hakusessa olisi meleko idioottivarma kone, eli siinä tappauksessa tuo 1.9. 

Golf miellyttää ulkonäön ja "turhien" varusteiden poissaolon takia, mutta tuleeko sitten peräkontin koko vastaan. Koirahan sinne pitäisi häkkineen mahtua.
Vanhemmilta löytyy IV Golf joka on aivan älyttömän matala! Onko V-koppaseen korjattu tuota vai onko kuin edeltäjänsä? Katukiveltä ei pääse vanhalla pois ilman kolinaa.
Myös olen kuullut paljon Golffin rengasmelusta. Muutama vuosi sitten olen ajanut TSI-koneellista V Golffia, mutta en ainakaan muista että olisin ulinaa laittanut merkille

Passat on kyllä kokonsa puolesta hyvä, mutta jo kaksi 3B passattia omistaneena voisi mallinvaihto olla paikallaan. Kerran olen 3C-koppasta ajanut ja ensituntuma oli kyllä hyvä. Tosin vasemman jalan lepuuttelutuki on kyllä olematon ja kuinka highline varustelutaso pitää olla, että taakse saa sähkölasit? :D
Myös Passatin "epävarmuus" mietityttää verraten Golffin helppouteen. Vai puhutaanko aikalailla samanlaisista pirsseistä?

Nyt tarvittaisiin vähän uutta näkökulmaa asiaan, kun päätös on kyllä hieman hankala!

Vesihiisi

Tattista vaan Q5-onnittelijoile! Hiukan ensituntumia...

Piti tietenkin eilen ryhtyä autoa pesemään, tulee siinä mukavasti tutuksi. Yllättävän hankalaa oli ylettyä kattoa pesemään, on sen verran korkea ja leveä kapistus...

Minulla ei koskaan aiemmin ole ollut mustaa tai näin tummaa autoa, pinta paljastaa aika armotta kaikki epäpuhtaudet. Jäi jopa kuivatessa ihmeesti viiruja maalipintaan. Noh, kaipa tuohon tottuu...

Tuossa toisessa kuvassa näkyy tuo sport-istuin, mikä miellytti kovasti jo koeajon aikana, eikä ole siitä huonommaksi muuttunut.

Siihen kiinnitin huomiota, että joissakin suhteissa yllättävän niukka on varustelu. Etupenkin selkänojissa esimerkiksi ei ole minkäänlaisia taskuja takapenkkiläisten tavaroille. Edestäkään ei löyty säiliytyslokeroita läheskään samaan malliin kuin vanhasta Passatistani. Takaa näyttää puuttuvan takamatkustajien tuuletussuuttimet, vaikka sellaiset ovat vaimon Golfissakin vakiona. Edessä kummallakin puolella kaksi kaiutinpaikoista lienee tyhjänä - ei ainakaan ritilän takaa ääntä kuulu...

Ajo on tietenkin "holjakampaa" kuin matalammalla Passatilla, etenkin mutkissa. Tietenkään nämä plussakelit eivät asiaa nastarenkaiden kanssa juuri paranna, kuten eivät myöskään tiestömme urat... Suorallahan mennään toki hiljaa ja mukavasti. Maltan tuskin odottaa kesärengasaikaa, joka tosin tänään taisi lykkääntyä hiukan eteenpäin ;)

Automaattivaihteiston viritystapa hiukan oudoksutti, D-asennossa pitää puoliväkisin isoja vaihteita päällä jopa reippaammassakin kaasun tarjonnassa. Passatissa tottui erilaiseen meininkiin ja tuntui aika paljon puhdikkaammalta. En ole S-asennossa ehtinyt vielä tehdä tutkimuksia, pitää tuohon palata.

Noihin nappuloihin ja monitoiminäyttöihin ole koettanut perehtyä, pikku hiljaa alkavat asiat valikoista löytyä. Hetken aikaa kesti tosin hoksata että isolla ruudulla ei olekaan kosketusnäyttöä... :-[

BlueM

Oma auton tarve muuttui kertaheitolla kun työmatka muuttui kymmenesosaan alkuperäisestä (firma siirti toimintansa muualle). Onneksi olin ostanut diesel-Golfin juuri puoli vuotta aiemmin...Ajattelin aikoinaan nimittäin niin, että laadukas saksalainen on helpompi tarvittaessa myydä kuin esim. ranskalainen. Nyt Golf on ollut myynnissä jonkin aikaa, vaan ei tunnu menevän kaupaksi. Ja hintakin on mielestäni kohdallaan ja kunnon mukainen. Sen kyllä ymmärrän, että yksityishenkilö ei ehkä uskalla ostaa toiselta yksityiseltä vajaan parinkympin autoa. Liikkeissä kun ostajalle on turvallisempi vastuukysymysten sun muiden asioiden vuoksi.

Jonkin aikaa sitten ostettiin perheeseen toista autoa. Liikkeestä saatiin edellisen omistajan nimi, jolle sitten soitettiin ja saatiin auton historia selville (kolareineen päivineen). Ja omistaja todellakin kertoi mitä auton kanssa oli käynyt (ei tässä siitä sen enempää). Asiasta tietoisena, ennen kaupan tekoa, tiedustelin mahdollisista kuvioista autoliikkeen myyjältä. Vastauksena oli hieman siloiteltu versio auton historiasta...Kaupat kuitenkin tuli ja tyytyväisiä ollaan.

Summa summarum: Eipä liikkeen tarina myytävästä autosta välttämättä koko totuutta. Ja tarkka saa olla yksityisenkin kanssa. Jos joku haluaa lähes uutta vastaavan diesel-Golfin, niin löytyy Nettiautosta id 5364971. Itsellä on bensakäyttöinen auto hakusassa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: BlueM - 07.04.13 - klo:19:19
Oma auton tarve muuttui kertaheitolla kun työmatka muuttui kymmenesosaan alkuperäisestä (firma siirti toimintansa muualle). Onneksi olin ostanut diesel-Golfin juuri puoli vuotta aiemmin...Ajattelin aikoinaan nimittäin niin, että laadukas saksalainen on helpompi tarvittaessa myydä kuin esim. ranskalainen. Nyt Golf on ollut myynnissä jonkin aikaa, vaan ei tunnu menevän kaupaksi. Ja hintakin on mielestäni kohdallaan ja kunnon mukainen. Sen kyllä ymmärrän, että yksityishenkilö ei ehkä uskalla ostaa toiselta yksityiseltä vajaan parinkympin autoa. Liikkeissä kun ostajalle on turvallisempi vastuukysymysten sun muiden asioiden vuoksi.

Jonkin aikaa sitten ostettiin perheeseen toista autoa. Liikkeestä saatiin edellisen omistajan nimi, jolle sitten soitettiin ja saatiin auton historia selville (kolareineen päivineen). Ja omistaja todellakin kertoi mitä auton kanssa oli käynyt (ei tässä siitä sen enempää). Asiasta tietoisena, ennen kaupan tekoa, tiedustelin mahdollisista kuvioista autoliikkeen myyjältä. Vastauksena oli hieman siloiteltu versio auton historiasta...Kaupat kuitenkin tuli ja tyytyväisiä ollaan.

Summa summarum: Eipä liikkeen tarina myytävästä autosta välttämättä koko totuutta. Ja tarkka saa olla yksityisenkin kanssa. Jos joku haluaa lähes uutta vastaavan diesel-Golfin, niin löytyy Nettiautosta id 5364971. Itsellä on bensakäyttöinen auto hakusassa.

Sun autossas ei varmasti ole mitään vikaa. Nyt on vaan niin, että pienet ja keskikoisetkin autot kiinnostaa ostajia lähinnä turbolla varustetuilla bensakoneilla ja kiinnostavin bensamoottorin koko on jossain 1-2.0-litran välillä. Dieselhuuma on mennyt ohi.

Monet ihmiset ajaa nyt vähemmän kuin aiemmin eikä niillä ole intoa tai varaa maksaa dieselveroa. Diesel on toki halvempaa kuin bensa, mutta ero ei ole järjettömän iso, jos ajaa vähän. Uutta 3-sarjan bemariakin on myyty nyt enimmäkseen 2-litran bensaturbolla. Siitä koneesta on tullut todella suosittu vaikka luulis, että kaikki ostaa 3-sarjan bemaria pääsiasssa kuutoskoneella tai sitten jonkun dieselin.

Markku J

Tuo on varmasti yksi syy hiljaiseen markkinaan dieselin kanssa. Minäkin tätä pikkuautoa hankkiessani laskin, että dieselveroa en halua maksaa ja päädyin tuohon todella pieneen bensakoneeseen (1.2 TSI).

SamKoo

#1616
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.04.13 - klo:20:47
Sun autossas ei varmasti ole mitään vikaa. Nyt on vaan niin, että pienet ja keskikoisetkin autot kiinnostaa ostajia lähinnä turbolla varustetuilla bensakoneilla ja kiinnostavin bensamoottorin koko on jossain 1-2.0-litran välillä. Dieselhuuma on mennyt ohi.

Monet ihmiset ajaa nyt vähemmän kuin aiemmin eikä niillä ole intoa tai varaa maksaa dieselveroa. Diesel on toki halvempaa kuin bensa, mutta ero ei ole järjettömän iso, jos ajaa vähän. Uutta 3-sarjan bemariakin on myyty nyt enimmäkseen 2-litran bensaturbolla. Siitä koneesta on tullut todella suosittu vaikka luulis, että kaikki ostaa 3-sarjan bemaria pääsiasssa kuutoskoneella tai sitten jonkun dieselin.
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.04.13 - klo:21:18
Tuo on varmasti yksi syy hiljaiseen markkinaan dieselin kanssa. Minäkin tätä pikkuautoa hankkiessani laskin, että dieselveroa en halua maksaa ja päädyin tuohon todella pieneen bensakoneeseen (1.2 TSI).
Tässä nopeasti päissäni laskeskelin polttoaine eroja BlueM:än diesel golffille vs. vastaava pikku bensaturbona. Porin seudun keskihinnoilla 95E 1.665e/l  ja diesel 1.545e/l Oletetaan että pikkubensa vie 6,5l/100km ja diesel vastaavasti 5l/100km, 10tkm näillä kulutuksilla tekee säästöä noin 300e dieselin hyväksi + vielä 45e pienempi perusvero eli karkeasti noin 350e/10tkm ajosuoritteella dieselin hyväksi.

Diesel vero oli muistaakseni hieman yli 300e vuositasolla, eli 10tkm ajolla diesel vs. bensa lähes +-0. Diesel kalliimpi hankkia mutta uskon sen myös säilyttävän paremmin arvon käytettynä varsinkin kohtuullisilla kilometreillä.

Volvo XC60 R-Design -12

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.04.13 - klo:20:47
Uutta 3-sarjan bemariakin on myyty nyt enimmäkseen 2-litran bensaturbolla. Siitä koneesta on tullut todella suosittu vaikka luulis, että kaikki ostaa 3-sarjan bemaria pääsiasssa kuutoskoneella tai sitten jonkun dieselin.

Mahtaako kolmosia mennä "pääasiassa kuutoskonella" edes Saksassa... ainakin täällä niiden markkinaosuus lienee olemattoman pieni, veikkaisin noin 10 prosenttia kokonaismyynnistä.

Vitosessakin väittäisin neloskoneisia menevän enemmän kuin enempimukisia.

Yksi syy tähän on varmasti mallit 328i ja 525d, jotka ovat korvanneet matalaviritteisimmät kuutoset.

BlueM

#1618
Kun ostin ensimmäisen diesel-auton n. 6 vuotta sitten, polttoaine maksoi vajaa 60 senttiä vähemmän kuin nyt. Ja ero bensaan oli suurempi. Silloin paljon ajavan oli helppo valita diesel. Sitten hintojen suhde muuttui, samoin valtiovallan (sun muiden) näkemys hinnoittelusta muuttui myös. Moni muukin on miettinyt siirtymistä bensavehkeeseen. Nyt diesel-bensa -litrahintojen erot vaihtelevat 6-12 sentin välillä. Vanha "diesel-verokin" pysyy mukana, eikä varmaan koskaan häviäkään.

Arvaankin seuraavaa: jos nyt vaihdan bensa-autoon, niin ihan varmasti polttoaineiden hinnoitteluun tulee joku muutos, varmaan tällä kertaa dieselin hyväksi  >:(

monster

#1619
Tallinnassa olisi teille diisel vero pelkoisille edukkaita 1-2v vanhoja 1.2-14TSI Golffeja VW:n paikallisessa merkkiliikkeessä. Veroa noihin 2011 1.4TSI:hin tulee ~3.700eur ja 2012 1.2TSI tulee 4.000eur. Autot tuolla ->

Linkki kliks

Eipä kannata uutta 1.2TSI:tä Suomesta ostaa jos vuoden vanhaa saa veroineen alle 17keur:lla. Ylihintaa muuten hyvittävät Suomessa jos hyvittävät 2011 1.2TSI:stä 21-22keur vaihdossa  ;D ;D ;D

Lyhennetty linkkin järkevän pituiseksi -Karvis-
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy