Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

JJ Virtanen

Ja jos tuollaista 5ovista manuaalia alkaa ocuksi katsomaan niin senkin hinta sitten tipahtaa ihan kivasti. vaikka näin http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5020928
14490 on jo aika eri summa kuin 26900.

bowtie81

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 22.08.12 - klo:13:55
1.7 Ecodiesel näkyy maksavan 24200 ekee LTZvarusteilla. siihen päälle 600 euroa kuluja, 600 euroa maalipintaan, reilu tonni talvirenkaisiin ja pari satkua lohkoon. Elikäs noin 26900 tonnia. Ã,,kkiseltään olisi siis eroa noin yhdeksän tonnia ja Cruze olisi vain manuaali ja pikkuisen vähemmän potkua.


no näin on nyt, hinnat näköjään nousseet tai jotain. Mutta saahan noitakin käytettynä, tämäkin oli jotain hieman yli 20kâ,¬ uutena muistaakseni, halvin dieselmalli: http://www.nettiauto.com/chevrolet/cruze/4637783

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 22.08.12 - klo:13:55
1.7 Ecodiesel näkyy maksavan 24200 ekee LTZvarusteilla. siihen päälle 600 euroa kuluja, 600 euroa maalipintaan, reilu tonni talvirenkaisiin ja pari satkua lohkoon. Elikäs noin 26900 tonnia. Ã,,kkiseltään olisi siis eroa noin yhdeksän tonnia ja Cruze olisi vain manuaali ja pikkuisen vähemmän potkua.

Hinnat alkaen -mallista tässä kaiketi puhuttiin.. Se on 19 tonnia ja sataset päälle. Talvirenkaat ym. maksaa tietysti extraa, mutta yleensä uudesta saa rabattia.

Jos kilometrerjä tahkoaa siihen malliin, että dieseliä kaivataan, niin harva kai ostaa jo reilusti sisäänajettua autoa.

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.08.12 - klo:14:32
Hinnat alkaen -mallista tässä kaiketi puhuttiin.. Se on 19 tonnia ja sataset päälle.

Mun hinnastossa halvin 5-ov disukka on 23 tonnia. Onkohan meillä eri listat?

Vai katoitko sä hinnastosta halvimman Cruzen eli jonkun pienen bensakipon ja vertaat sitä 2L TDI DSG ocuun?? Otetaan sitten toki 150 tonnia ajetuista ocuista joku alkaen malli: http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4929289 Eihän toi ole kuin puolet halvempi kuin uusi letukka vaikka sun mielstä 150 tonnia ajettu ocu on samanhintainen kuin uusi letukka.

Cayman

Autoliikkeet siirtyneet netti-ilmoituksissaan nettohinnoitteluun? ???
Kysyin tarjousta tuosta;

http://www.nettiauto.com/audi/a5/5014121

Niin hinta olikin vaihtotarjouksessa pompsahtanut 3000â,¬ ja oli  50900â,¬.Vielä en ole kuullut myyjän perusteluja moiselle,mutta bruttohinnoittelusta varmaan puhuu,oma vaihturi tosin oli yllätysyllätys Nettohinnoiteltu.

Jännä ilmiö myös se että usein esittelyautot hinnoiteltu uutta kalliimmaksi niinkuin tämäkin nyt tuolla yli 50ke hinnalla,tähän myyjä varmaan toteaa että tässä on kahdet renkaat.
ID.3 Business
Golf VIII

Dirti

Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Audis - 26.08.12 - klo:05:31
Autoliikkeet siirtyneet netti-ilmoituksissaan nettohinnoitteluun? ???
Kysyin tarjousta tuosta;

http://www.nettiauto.com/audi/a5/5014121


Nyt selvisi syy eli 19" vanteet ei sisälly tuohon 47900â,¬ hintaan vaan niiden kanssa ostettaessa hinta 50900â,¬,rupeaa autoliikkeiden ilmoitukset kuulostamaan yksityisten ilmoilta  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Levjsa

Eikö tuo kuitenkin ole Black Edition? Siinähän pitäisi olla vakiona 19" Rotorit. ???

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 26.08.12 - klo:17:52
Eikö tuo kuitenkin ole Black Edition? Siinähän pitäisi olla vakiona 19" Rotorit. ???

Ei ole,tämä rekisteröity jo maaliskuussa,BE tuli vasta kesäkuussa,tämä ilmeisesti siis BE esituotanto-auto?  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Audis - 26.08.12 - klo:18:06
Ei ole,tämä rekisteröity jo maaliskuussa,BE tuli vasta kesäkuussa,tämä ilmeisesti siis BE esituotanto-auto?  ;D

Ahaa, mielenkiintoista, jotain esituotantoa selvästi sitten :D

kazzu

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 20.08.12 - klo:17:52
...koeajettua tuli myös tämä yksilö viikonloppuna...

Tästä tehtiin kaupat, hieman sain välirahaa vielä painettua alaspäin, kun toiseen vaihtoehtoon kilpailutin. Hyvä mieli, ainakin tällä hetkellä. Vaakakupissa painoi paljon se, että samalta myyjältä ostettiin edellinenkin auto ja jos autossa ilmenee jotain ongelmaa, niin onpahan helpompi asioida autoliikkeen kanssa, kun se samalla paikkakunnalla. Auton luovutus on sitten parin viikon päästä, nyt pitäisi yrittää olla ruttailematta tuota Rellun pimpulaa ;D
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 20.08.12 - klo:17:52
Eli valkoinen siis harkinnassa ja koeajettua tuli myös tämä yksilö viikonloppuna,

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 28.08.12 - klo:14:12
Tästä tehtiin kaupat,

Onko -08 TDI:ssä jakohihnan vaihtoväli 120 vai 150 tonnia? Jos 150, niin kannattaa luonnollisesti tarkistaa, että se on vaihdettu. Se on kuitenkin noin 600 - 700 euron jobi vesipumpun kanssa.

Ennen auton luovutusta, kannattanee myös tarkistaa huoltokirjasta, että DSG-öljyt on vaihdettu 60 ja 120 tonnissa.

kazzu

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.08.12 - klo:14:25
Onko -08 TDI:ssä jakohihnan vaihtoväli 120 vai 150 tonnia? Jos 150, niin kannattaa luonnollisesti tarkistaa, että se on vaihdettu. Se on kuitenkin noin 600 - 700 euron jobi vesipumpun kanssa.

Ennen auton luovutusta, kannattanee myös tarkistaa huoltokirjasta, että DSG-öljyt on vaihdettu 60 ja 120 tonnissa.


Tarkistettiin jo koeajovaiheessa, tehty molemmat. Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Autolla kävin ekan kerran koettamassa ihan pikaiseen ja silloin katsottiin huoltokirja läpi. Auto oli vielä toisenkin kerran koeajolla, yön yli, ja tuntui kyllä tosi jämäkältä peliltä. Vaihtoi pehmeästi, ei juuri nykimisiä tuntunut. Ja turbosta ei kuulunut "paloauton" ääniä :P
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

RSOCUstin

#1003
Tuollaista Räsästä kävin eilen Nummelan Kamuxsissa kattoon. Liike lähellä, 2km himaan :D
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5027710

Saksan tuonti, konepelti kuin haulikolla ammuttu pohjamaali paistaa tosi pahasti kiven iskuista, melkeen sakko 18" alla, talvirenkaita en ees kysellyt kun näin konepellin. Myydään CR:nä mutta huoltokirjan moottorikoodi paljastaa oleva BMN ei CEGA eli CR kone. 20.5.2008 oli valmistuspv eli suuttimien vaihtoon kannattaa varautua. Pointsin aukottomasta Skoda huolloista merkkareilla 25tkm välein + Audience + SS.

Muuten siisti auto ja ihan ok. Vähän kyllä ihmetyttää tuo konepellin tähtitaivas, tietysti sinkoileehan ne kivet saksassakin  :)


bowtie81

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 29.08.12 - klo:08:18
Tuollaista Räsästä kävin eilen Nummelan Kamuxsissa kattoon. Liike lähellä, 2km himaan :D
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5027710

Saksan tuonti, konepelti kuin haulikolla ammuttu pohjamaali paistaa tosi pahasti kiven iskuista, melkeen sakko 18" alla, talvirenkaita en ees kysellyt kun näin konepellin. Myydään CR:nä mutta huoltokirjan moottorikoodi paljastaa oleva BMN ei CEGA eli CR kone. 20.5.2008 oli valmistuspv eli suuttimien vaihtoon kannattaa varautua. Pointsin aukottomasta Skoda huolloista merkkareilla 25tkm välein + Audience + SS.

Muuten siisti auto ja ihan ok. Vähän kyllä ihmetyttää tuo konepellin tähtitaivas, tietysti sinkoileehan ne kivet saksassakin  :)



meinasinpa jo kehasta että verrattuna aiempiin tässä keskustelussa näkyneisiin ocuihin tuo on järkiostos, mutta jos saksantuonti ja tuossa kunnossa niin ehkei sittenkään. Melko varmasti on enemmän ajettu oikeasti, 100tkm vuodessa ei ole vielä ihmeellinen lukema sikäläisille, dieseleillä ajetaan paljon. Joten tossa voi varautua kaikenlaisiin kulutusosien vaihtoihin.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 29.08.12 - klo:08:41
Melko varmasti on enemmän ajettu oikeasti, 100tkm vuodessa ei ole vielä ihmeellinen lukema sikäläisille, dieseleillä ajetaan paljon. Joten tossa voi varautua kaikenlaisiin kulutusosien vaihtoihin.

Ai kui? Suomessa vuotuinen ajosuorite per auto on EU:n suurin. Saksassa ei myöskään ole käyttövoimaveroa eli diesel säästää ensimmäisestä kilometristä lähtien.

En nyt tuosta Skodillacista tietenkään mitään osaa sanoa, mutta yleisellä tasolla ei ole mitään perustetta väittää Saksassa ajettavan enemmän kuin Suomessa.

Golffari

LainaaJoten tossa voi varautua kaikenlaisiin kulutusosien vaihtoihin.
Ja etenkin kamuxin kanssa saa varautua kaikennäköisiin kokemuksiin, ja ei ehkä aina niin positiivisiin.
nimim..kokemusta omaava.
VW....?

RSOCUstin

Juu en ole harkitsemassa kyseisen Räsä ostoa. Kaikenlaista pikkuvikaa oli :) Eihän auto uusi ole ja kilsoja takan. Tietyllä varauksella noita kohtaan aina oltava. Hyvää kun etsii niin osuu siihen matkalle huonojakin.
Tuosta konepellistä vielä:
Omalla Räsällä oli ajettu 174tkm ja 4v vanha kun laitoin kiertoon, ei ollut noin paha. Nastan jälkiä kyllä oli yms. Mutta tuohon verrattuna niin tuossa kyllä oli tasasesti sentin välein pikku pistettä ja voi sanoa että oli kauttaaltaan valkoinen.

Uutta matoa koukkuun.

Qrainderi

Mites Accord vs. A4 vs. V60. Farkuista siis puhe. Vähän käytetyistä 2012. Mites tuo tavaratila? Accordissa varmaan isoin, mutta onkohan kuinka paljon isompi. V60 konttia en ole livenä nähnyt, mutta ainakin testeissä tuomittu pieneksi.

Pitäisi siis vaunut tyyliin emmaljungat mahtua ja mielellään jäisi vähän tilaa muillekkin tavaroille.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 29.08.12 - klo:21:01
Mites Accord vs. A4 vs. V60. Farkuista siis puhe. Vähän käytetyistä 2012. Mites tuo tavaratila? Accordissa varmaan isoin, mutta onkohan kuinka paljon isompi. V60 konttia en ole livenä nähnyt, mutta ainakin testeissä tuomittu pieneksi.

Pitäisi siis vaunut tyyliin emmaljungat mahtua ja mielellään jäisi vähän tilaa muillekkin tavaroille.
Mitä olen V60:n takakonttia katsellut, niin valitettavan pieni se on. Erityisesti se on matala, eikä suojaverhon alle mahdu kovinkaan paljoa tavaraa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 29.08.12 - klo:21:11
Mitä olen V60:n takakonttia katsellut, niin valitettavan pieni se on. Erityisesti se on matala, eikä suojaverhon alle mahdu kovinkaan paljoa tavaraa.

Onko se oleellisesti A4 B7aa pienempi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tikka

#1011
Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.08.12 - klo:21:13
Onko se oleellisesti A4 B7aa pienempi?
No on se minun mielestäni selkeästi matalampi, joka syö paljon tilan tuntua. Mitat ja tilavuudet toki netistä löytyy jostakin, sieltähän sen näkee olenko nähnyt unta vai käynyt oikeasti Volvo-liikkeessä.  ;D

Edit: Näköjään nopeasti löytämieni tavaratilan tilavuuksien mukaan A4 B7 on hiukan tilavampi (442 vs. 430 litraa). En mene takuuseen siitä, että nuo ovat oikeat mitat, kun tosiaan nopeasti vain katsoin.

Qrainderi

Accordin tavaratila Hondan sivujen mukaan 406 litraa. Onko oikeasti muka noin paljon pienempi kuin Audissa ja Volvossa. Omiin silmiin vaikuttanut isommalta,  mutta ei kai sitten. Kyllä sinne ainakin vaunut mahtuu. Onkohan se vain paremmin muotoiltu?
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

jptimone

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 30.08.12 - klo:20:20
Accordin tavaratila Hondan sivujen mukaan 406 litraa. Onko oikeasti muka noin paljon pienempi kuin Audissa ja Volvossa. Omiin silmiin vaikuttanut isommalta,  mutta ei kai sitten. Kyllä sinne ainakin vaunut mahtuu. Onkohan se vain paremmin muotoiltu?
Se Accordin tavaratila on kyllä ihan oikeasti melko pieni. Itselläni se oli yhtenä vaihtoehtona kun autonvaihtoa pohdiskelin. Tippui ainakin itseltäni välittömästi listalta vaikka muuten auto olisi miellyttänyt ulkonäön puolesta. En usko että ihan kaikkia vaunumalleja saa sinne konttiin mahtumaan, varsinkin kun nykyisin vaunuissa tahtoo olla isot renkaat jotka osaltaan kasvattavat vaunujen pituutta vaikka menisivätkin muuten näppärästi kasaan. Ja sen verran laiska olen että renkaita en vaunuista jaksaisi ruveta irrottelemaan farkkuautojen ollessa kyseessä, sedanit on sitten asia erikseen.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 29.08.12 - klo:21:01
Mites Accord vs. A4 vs. V60. Farkuista siis puhe. Vähän käytetyistä 2012. Mites tuo tavaratila?

Valitettavasti joudun toteamaan, että mielestäni nuo mainitut vaihtoehdot eivät oikein sovi sille joka tarvitsee takaloosteriin tilaa lastenvaunuille ja lisäksi "muille tavaroille". Katselisin suosiolla tilavampia malleja, ei mitään lifestyle-varkkuja, ettei tarvitsisi autoa aina lastata kenkälusikalla..
Octavia III RS TDI

Flat

LainaaMites Accord vs. A4 vs. V60. Farkuista siis puhe. Vähän käytetyistä 2012. Mites tuo tavaratila?

LainaaNäköjään nopeasti löytämieni tavaratilan tilavuuksien mukaan A4 B7 on hiukan tilavampi (442 vs. 430 litraa)

mutta eikös 2012 auto ole A4 B8 ja tavaratila on tällöin 490 litraa ?

LainaaValitettavasti joudun toteamaan, että mielestäni nuo mainitut vaihtoehdot eivät oikein sovi sille joka tarvitsee takaloosteriin tilaa lastenvaunuille ja lisäksi "muille tavaroille".

Lapsiperheille vinkiksi. Kiinnittäkää huomiota vaunuihin jotka hankitte. Hankkikaa vaunut jotka menevät pieneen tilaan kokoon taitettuna, ( niitäkin on) tällöin ns lifestyle farkut kelpaavat varsin hyvin. Esim A4:seen menee lastenvaunut pitkittäin tavaratilaan, joillon sivulle jää reilusti tilaa muulle tavaralle. Lisäksi vaunujen sisälle saa vaikka millä mitalla tavaraa ( sehän on kokoon taitettuna kuin pyörillä oleva muuttolaatikko.  Ja näkösuojankin saa vedettyä päälle veilä varsin hyvin. Puhun kokemuksesta ( x3), en mutua. Etsikää siis vaunuja jotka sopivat autoon, älkää autoa johon vaunut sopivat.

BLMC

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.08.12 - klo:07:38. Etsikää siis vaunuja jotka sopivat autoon, älkää autoa johon vaunut sopivat.

Tätä asiaa olen aina ihmetellyt ja olen täysin samaa mieltä! Ainoa vaatimukseni vaunujen suhteen oli, että niiden piti mahtua Polon takonttiin, muut yksityiskohdat sai vaimo päättää. Geslein vaunut mahtuivat juuri sopivasti. Ei tarvitse irroittaa renkaita, ainoastaan vaan taittaa kasaan. Sittemmin on vaimon auto vaihtunut Golf Variantiin, joten nyt on todella tilaa myös muillekin tavaroille. Vaunut mahtuvat myös hyvin pitkittäin A4 sedaniin, rinnalle saa vielä kunnollisen putkikassin.

Gudmund

Korjaan sen verran, että tosiaan A4 B8 sopii jo jotakuinkin pienelle lapsiperheelle, B7 ei oikein hyvin.

Ja kyllä, lastenvaunut kannattaa jokatapauksessa hankkia sellaiset, jotka eivät vie älyttömästi tilaa. Mutta kun se lapsi tuppaa tuomaan tullessaan vähän muutakin tavaraa sinne autoon kuin pelkät lastenvaunut, niin tilaa ei ole helposti liikaa. Toki myönnän että joku pärjää pienemmällä tilalla, mutta meille (2 pientä lasta) em. tilatkaan eivät oikein riitä...

Octavia III RS TDI

Korvaton

Muistuu mieleen esikoisen kanssa tapahtunu tapahtuma. Meillä oli sillon nissan micra ja kumminkin parikymppisenä piti vähän musalaitteitakin olla autossa niin sain luvan pistää muutaman subbarin autoon mutta sinne piti mahtua rattaatkin.
Näppäränä ostin sit matkarattaat mitkä mahtu kivasti muutaman 12"subin kanssa takaluukkuun. :D
Kaikki oli tyytyväisiä sillon.

Flat

LainaaToki myönnän että joku pärjää pienemmällä tilalla, mutta meille (2 pientä lasta) em. tilatkaan eivät oikein riitä...

Meillä 3 ja kaikki on saatu aina mukaan :)  Mutta ymmärrän että eri ihmisillä on erilaisia tarpeita ja tapoja . Eikä tilaa koskaan likaa ole.  Eihän tuo nelonen "viisihenkisen" perheen ideaaliauto ole, mutta kun 90 % ajoista teen yksin, niin en näe sille mitään syytä että ostaisin auton tuota 10% ajoa varten. Tuskin seuraavakaan on yhtään isompi. Ja halvemmaksihan (hankinta) se tulee ajella pienellä autolla. Pitäsi varmaan 10KEUR laittaa lisää, että saisi isomman.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy