Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

kazzu

Kävin eilen koeajamassa tämän yksilön: http://m.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/4746763?vifAdCount=5&vifNav=Y ja hyvältä tuntui meno. Minulla ei ole koskaan ennen ollut dieseliä tai automaattia, mitä minun tulisi ottaa huomioon, jos ja kun ostotarjouksen teen? Tuulilasissa oli pelkääjän puolella halkeama, joka oli ensin lähtenyt ylhäältä ristikulmaan mutta kääntynyt sitten alaspäin ja ulottui noin puoleen väliin tuulilasia. Lisäksi edellisessä huollossa maininta huonoista talvirenkaista. Kesärenkailla vielä ajelee. Ajettu nyt 85 tkm, pitäiskö jakohihna tinkiä hintaan? Entä vaihteistoöljyn/moottoriöljyn vaihto? Kun kysyin alustasta, myyjä sanoi vain, että olisi ollut edellisessä merkkihuollossa maininta tullut papereihin, jos se ei olisi kunnossa... Onko Plus miten ruosteherkkä? Jos pyydän, että tekevät pyyntihintaan öljyjen vaihdot, uudet talvirenkaat ja tuulilasin vaihdon, niin olisiko hyvä kauppa? Kilometrejä tulee vuodessa 20-30 tkm. Niin ja vaihdokkia ei tulisi, tarkoitus kaupata Laguna -06 itse (saa tarjota  ;) )
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 10.06.12 - klo:11:03
Kävin eilen koeajamassa tämän yksilön: http://m.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/4746763?vifAdCount=5&vifNav=Y ja hyvältä tuntui meno. Minulla ei ole koskaan ennen ollut dieseliä tai automaattia, mitä minun tulisi ottaa huomioon, jos ja kun ostotarjouksen teen? Tuulilasissa oli pelkääjän puolella halkeama, joka oli ensin lähtenyt ylhäältä ristikulmaan mutta kääntynyt sitten alaspäin ja ulottui noin puoleen väliin tuulilasia. Lisäksi edellisessä huollossa maininta huonoista talvirenkaista. Kesärenkailla vielä ajelee. Ajettu nyt 85 tkm, pitäiskö jakohihna tinkiä hintaan? Entä vaihteistoöljyn/moottoriöljyn vaihto? Kun kysyin alustasta, myyjä sanoi vain, että olisi ollut edellisessä merkkihuollossa maininta tullut papereihin, jos se ei olisi kunnossa... Onko Plus miten ruosteherkkä? Jos pyydän, että tekevät pyyntihintaan öljyjen vaihdot, uudet talvirenkaat ja tuulilasin vaihdon, niin olisiko hyvä kauppa? Kilometrejä tulee vuodessa 20-30 tkm. Niin ja vaihdokkia ei tulisi, tarkoitus kaupata Laguna -06 itse (saa tarjota  ;) )

Itse olisin ensisijassa huolissani tuossa pumppusuuttimista, kuulunee vaaravyöhykkeen autoihin. Tästä voit lukea lisää: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0

Ruoste ei vaivanne, mutta ainahan sinne auton alle on hyvä kurkata. DSG:n öljyt pitäisi olla jo vaihdettu 60 tkm:ssä.

Tuossa on todennäköisesti 90 tkm/LL huolto tulossa lähiaikoina? Minusta kannattaa pyytää koko huolto eikä pelkästään öljyjen vaihto, siellä on polttoainesuodatinta, ilmansuodatinta yms. Tinkiähän aina voi oman taidon mukaan.
Uuden lasin hinta ainakin kannattaa tosiaan huomioida, itse en ainakaan jaksaisi haljennutta katsella kauaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

kazzu

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.06.12 - klo:11:37
Itse olisin ensisijassa huolissani tuossa pumppusuuttimista, kuulunee vaaravyöhykkeen autoihin. Tästä voit lukea lisää: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0

Ruoste ei vaivanne, mutta ainahan sinne auton alle on hyvä kurkata. DSG:n öljyt pitäisi olla jo vaihdettu 60 tkm:ssä.

Tuossa on todennäköisesti 90 tkm/LL huolto tulossa lähiaikoina? Minusta kannattaa pyytää koko huolto eikä pelkästään öljyjen vaihto, siellä on polttoainesuodatinta, ilmansuodatinta yms. Tinkiähän aina voi oman taidon mukaan.
Uuden lasin hinta ainakin kannattaa tosiaan huomioida, itse en ainakaan jaksaisi haljennutta katsella kauaa.

Huh huh... Aika riskaabelilta alkoikin tuntua tuo vehje. Toki, se ei ihan pahimmasta päästä mutta silti. Ketjussa ei oltu vissiin kertaaakaan mainittu, että Plussasta olisi mennyt pumppusuuttimia mutta on veemäinen vika, kun kohdalle sattuu!

Enpä tiedä. Täytynee nukkua yön yli ja jututtaa huomenna myyjää, ainakin selvitettävä onko ko. yksilöön vaihdettu jo suuttimia tai onko se BMR tai BPK - tai onko siinä nyt Siemensin vai Boschin suuttimet.

Voi persus, just kun aattelin, että nyt löysin THE AUTOn :-\
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

Antza

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 10.06.12 - klo:22:47
Ketjussa ei oltu vissiin kertaaakaan mainittu, että Plussasta olisi mennyt pumppusuuttimia mutta on veemäinen vika, kun kohdalle sattuu!
Sehän ei sinänsä ole korimallista kiinni - samoja moottoreitahan käytetään mallista riippumatta.

Siitä ruosteesta.. kannattaa tarkistaa takaluukku - rekisterikilven valojen alta/ympäriltä ruostuu helposti (kokemusta kahdesta eri yksilöstä ja molemmissa sama). Muita erityisiä ruostekohtia en muista. Etuovien alaetukulmat kannattaa myös tsekata että ovat suorat.
Skoda

wtf

Tuo auto on sitä ikäluokkaa jossa on vielä perinteisemmät pumppusuuttimet joissa ei laukeamisia ole ollut.
Mielestäni nämä pietzoelementeillä toimivat pumpparit VW:n puolella ovat hiukkassuodattimillisissa autoissa joita on siis hajonnut.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

duke7

Lainaus käyttäjältä: wtf - 11.06.12 - klo:06:53
Tuo auto on sitä ikäluokkaa jossa on vielä perinteisemmät pumppusuuttimet joissa ei laukeamisia ole ollut.
Mielestäni nämä pietzoelementeillä toimivat pumpparit VW:n puolella ovat hiukkassuodattimillisissa autoissa joita on siis hajonnut.
Ainakin Passateissa on vuosimallissa 2006 jo pietzosuuttimia. Samoin niitä on autoissa, joissa ei ole hiukkassuodatinta. Itseasiassa 2006 Passateissa menee juuri toisinpäin eli DPF:llä varustetuissa (BMP) on perinteiset suuttimet ja ilman olevassa 103 kW koneessa (BKP) on pietzosuuttimet. En tosi tiedä miten menee Golfissa.

Paha71

Tuolla jo hieman pohdiskelin autonhankintakuvioitani... Näemmä pitää sittenkin paikkansa, että asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella.  ::)

Eilinen / viime öinen :) nettiauto-surffailu johti lopulta siihen, että tänään aamupäivällä lyötiin alustavasti kaupat lukkoon "uudesta" ajokista.  ;D Eikä hyvin palvelleen, katsastuksessa hylätyn ranskattareni tarvitse - ainakaan vielä - joutua romuttamon paalaimeen. Rellu menee vaihdossa osana kauppahintaa, ja myyjän kanssa saatiin sovittua välirahakin kohdalleen. Lauantaina edessä matka Kanta-Hämeeseen, ja kotiin sitten toisella kulkineella.  ;)

Ai niin. Vaikkakin tämä viestiketju on otsikon "Yleinen VAG-keskustelu" alla, tuleva menopeli ei kuitenkaan ole VAGgine. Anteeksi.  :P
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Quality


No Hyvä, Paha, kun löysit oma-aloitteisesti tähän ketjuun. Onhan otsikko sentään oikea, vaikket uutta peliä oikeasta karsinasta löytänytkään :D. Onnittelen heti, kun saan kuulla, millaisen hienon ajokin olet hankkinut ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.06.12 - klo:12:54
No Hyvä, Paha, kun löysit oma-aloitteisesti tähän ketjuun. Onhan otsikko sentään oikea, vaikket uutta peliä oikeasta karsinasta löytänytkään :D. Onnittelen heti, kun saan kuulla, millaisen hienon ajokin olet hankkinut ;).

Veli Q, olen kuitenkin jo sen verran kauan viettänyt aikaa sekä täällä että aikoinaan UVW:llä, että osannen kohdistaa viestini oikeaan topiciin.  :P  ;D

Voinen raottaa salaisuuden verhoa sen verran, että Rellu vaihtuu Relluun.  ::) Onko se sitten onnittelemisen arvoinen asia, lienee harkintakykysi varassa.  ;)

Tuleva ajoneuvo on kuitenkin sen verran paremmin varusteltu aikalaisiinsa saman mallisiin verrattuna, että varmaankin esittelen nuoremman ranskattaren "Autotalli"-osiossa jossain vaiheessa.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Quality

Lainaaosannen kohdistaa viestini oikeaan topiciin

Hetken kyllä epäilin ja olin ehdottamassa parin viestin siirtämistä tänne siitä toisesta threadista ;). Mutta hyvä näin.

Mitä Relluun tulee, niin eipä minulla ole henkilökohtaista suhdetta kyseiseen merkkiin. Jotkut vaan ilkeyttään puhuvat kaikenlaista ... Joten Onnittelut uudesta ajokista anyway! Toivotaan sille pitkää ikää ja kärsivällistä kuljettajaa ;).

Ainiin, Relluhan taisi olla naimisissa erään oikeanmerkkisen firman organisaation kanssa takauvosina, mutta lienee sittemmin tämä kytkös tyystin purettu? Tipahtelen näistä tuon tuostakin ...
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.06.12 - klo:13:41Onnittelut uudesta ajokista anyway! Toivotaan sille pitkää ikää ja kärsivällistä kuljettajaa ;).

Välttääkseni pahemmin  ;D syyllistymistä off-topiciin, tässä yhteydessä vain kiitän veli Qualitya onnitteluista ja toivotuksista !!!   :)

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.06.12 - klo:13:41Ainiin, Relluhan taisi olla naimisissa erään oikeanmerkkisen firman organisaation kanssa takauvosina, mutta lienee sittemmin tämä kytkös tyystin purettu? Tipahtelen näistä tuon tuostakin ...

Ymmärtänen, mitä tarkoitat, mutta keskustelua lienee syytä jatkaa "Muut merkit"-osiossa...ettei ylläpidon tarvitse puuttua asiaan...  :P  ;)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

vuotuo

Kertokaahan asiasta enemmän tietävät, että kannattaako edes harkita ns. eläkeläisautoksi seuraavaa Audi A4 2.0 103 KW TDI vm 2007 ajettu peräti 239 tkm.
Mitä on huomiotava? Mitähän seuraavaksi huollettava?
Vai ostanko mersun?
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4740682
Yritän näes saada osamauksun sopivan suuruiseksi kun nykyisesssa Skoda Octaviassa 1.6 tdi vm 2011 se käy kukkarolle liiaksi.
Kiitoksia asiallisista ja muistakin vastauksista jo näin aluksi.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: vuotuo - 16.06.12 - klo:17:40
Kertokaahan asiasta enemmän tietävät, että kannattaako edes harkita ns. eläkeläisautoksi seuraavaa Audi A4 2.0 103 KW TDI vm 2007 ajettu peräti 239 tkm.
Mitä on huomiotava? Mitähän seuraavaksi huollettava?
Vai ostanko mersun?
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4740682
Yritän näes saada osamauksun sopivan suuruiseksi kun nykyisesssa Skoda Octaviassa 1.6 tdi vm 2011 se käy kukkarolle liiaksi.
Kiitoksia asiallisista ja muistakin vastauksista jo näin aluksi.

Näin äkkiä tulee mieleen, että Audissa pitokulut on korkeammat. Kasko tuplat, verot suuremmat ja huoltoihin ehkä varattava enemmän kilsojen takia. Toisaalta kulku paranee.
Itselläni ei ole ollut B7 koppaa eikä 2.0TDI:tä, joten muut kommentoikoot paremmalla kokemuksella tuon tekniikan ongelmista.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Skula

Lainaus käyttäjältä: vuotuo - 16.06.12 - klo:17:40
Kertokaahan asiasta enemmän tietävät, että kannattaako edes harkita ns. eläkeläisautoksi seuraavaa Audi A4 2.0 103 KW TDI vm 2007 ajettu peräti 239 tkm.

Ihan vaan ystävällisenä ajatuksena heitän että minä aion jatkossa kiertää nää kaikki dieselit mahdollisimman kaukaa.. Ikinä en enää sorru moisiin.. Ainakin VAG dieseleiden tuo pumpparisukupolvi on kokemuksesta jotain ihan yhtä painajaista... (vaikka yksilöitä nämä ovat kaikki, uskon että bensaversiot ovat 6x turvallisempia ostoksia, samoin kuin CR koneiset uudemmat VAG dieselit)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

vuotuo

Kiitoksia aivotyöstä jota teitte puolestani.
Olen yrittänyt etsiä tietoa pumppari 2.0 TDi:tä ja niiden ongelmista näiltä sivuilta mutten ole löytänyt. Osaako joku kertoa lisää?

msvahn

#705
Lainaus käyttäjältä: vuotuo - 17.06.12 - klo:09:22
Kiitoksia aivotyöstä jota teitte puolestani.
Olen yrittänyt etsiä tietoa pumppari 2.0 TDi:tä ja niiden ongelmista näiltä sivuilta mutten ole löytänyt. Osaako joku kertoa lisää?

Tuolla saa enimmät autokuumeet kakslitrasesta laantumaan.. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0

Tiedettyjä heikkouksia on muitakin, mutten viitti niitä kuulopuheina enempiä kaiuttaa, kun koostuvat useista moottorityypeistä eikä tarkkaa omaa kokemusta.. (ahdin, öljypumpun akseli, siirtopumppu..)

Jo vuosia sitten kuitenkin lukemani tiedon perusteella päätin, että meille ei tule koskaan 2.0TDI koneella olevaa VAGia (poikkeus CommonRail koneet -08-->)

Noilla kilsoilla toki monet heikkoudet on jo kertaalleen laitettukin, jos on ollut tuossa yksilössä edes ongelmana. Silti äkkiä tuntuu, että varsinaista kustannussäästöä ei uudenkarhea Octavia vanhaan Audiin vaihtamalla tuo. Arvonalennuskin on varmasti vielä hetken lähes samoissa.

EDIT: ainiin, tämä on olennaista linkittää myös, kun auto ei ole vielä yli 7v. vanha..  http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161781
Vaikka tuolla taidettiin mainita, ettei kilometrirajaa tehtaan vastaantulossa ole, niin ainakin täys huoltokirja on varmasti plussaa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

RSOCUstin

Ot: Eikös ne Piezo-suuttimet mene 125kw malleista ja erityisesti ennen 9-10/2008 tehdyistä. CR-koneissa ei onkelmaa ole. Käsittääkseni 103kw malleista ei ole suuttimia paukkuneet. Tuo tieto minulla on.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 17.06.12 - klo:11:05
Ot: Eikös ne Piezo-suuttimet mene 125kw malleista ja erityisesti ennen 9-10/2008 tehdyistä. CR-koneissa ei onkelmaa ole. Käsittääkseni 103kw malleista ei ole suuttimia paukkuneet. Tuo tieto minulla on.

Toisaalta tuon linkittämäni ketjun aloittajalla on kirjoittelun mukaan juurikin BKP eli 103kW:nen.. Olen myös luonut itselleni käsityksen, että 125kW olisi vielä yleisempi suutinvikojen kanssa. Voi johtua siitä, että kaikki 103kW mallit eivät kuulu käsittääkseni riskiryhmään (ainakaan ihan ekat -05 3C passatit??).

Lisätään nyt vielä, että kaikissa malleissa on omat tyyppivikansa.

Jos ajaa vähän, en ainakaan silloin lähtisi tuohon konetyyppiin (kun dieselissä on yleensä syy edullisemmat kilsakustannukset). Eikös 1.8t bensa ole hyvässä maineessa ja softalla erittäin taloudellinenkin? Jos taas dieselin haluaa, katsoisin sitten jo mieluummin 1.9 pumpparia ja siihen softa koneeseen (kun CR-koneet vähän arvokkaampia vielä).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 17.06.12 - klo:11:17
Toisaalta tuon linkittämäni ketjun aloittajalla on kirjoittelun mukaan juurikin BKP eli 103kW:nen.. Olen myös luonut itselleni käsityksen, että 125kW olisi vielä yleisempi suutinvikojen kanssa. Voi johtua siitä, että kaikki 103kW mallit eivät kuulu käsittääkseni riskiryhmään (ainakaan ihan ekat -05 3C passatit??).

Lisätään nyt vielä, että kaikissa malleissa on omat tyyppivikansa.

Jos ajaa vähän, en ainakaan silloin lähtisi tuohon konetyyppiin (kun dieselissä on yleensä syy edullisemmat kilsakustannukset). Eikös 1.8t bensa ole hyvässä maineessa ja softalla erittäin taloudellinenkin? Jos taas dieselin haluaa, katsoisin sitten jo mieluummin 1.9 pumpparia ja siihen softa koneeseen (kun CR-koneet vähän arvokkaampia vielä).

Itselläni olevaa Scoutin konetta (103 kw:n Tdi) automyyjä kehui 8-venttiilisenä versiona paremmaksi, kuin vastaavaa 16-venttiilistä (joka ilmeisesti ilman DPF:ää). Ei syö öljyä, vauhtipyörät kestäneet paremmin jne. Ja pakko on kyllä allekirjoittaa, että ongelmia ei ole ollut tuon 177 tkm:n aikana, joskin ajuni on enimmäkseen maantiellä.

Mutta asiaan: Autokuume taas hetkellisesti nousi korkeammalle ja nyt olen alkanut katsella uudestaan noita Superb 4x4 DSG:tä. Ilmeisesti tuo 6-lovinen on kuitenkin suhteellisen luotettava myyntimääriin nähden, kun ne kilometrit kuitenkin on maantiepainotteista. Tällä hetkellä olis muutamakin varteenotettava myynnissä. Voi olla, että heinäkuun kesäloman yksi tavoite on auton vaihto :P
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

vuotuo

Kiitoksia asian valaisemisesta. Kyllä Audi A4 2.0 TDI:llä jää nyt näillä eväillä ostamatta. Pitänee tutkia mersuja lähemmin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: vuotuo - 16.06.12 - klo:17:40
Yritän näes saada osamauksun sopivan suuruiseksi kun nykyisesssa Skoda Octaviassa 1.6 tdi vm 2011 se käy kukkarolle liiaksi.

Näin uuden auton vaihtaminen liikkeessä paljon halvempaan (merkistä ja mallista riippumatta) on yleensä auton omistajalle varsin huono diili. Kannattaa kyllä hyvin tarkkaan pyöritellä lukuja ennen päätösten tekemistä.

Skula

Kaikki autonvaihdot on huonoja diilejä..

Joskus on pakko viedä auto autoliikkeeseen vaihdettavaksi, esim jos on tämmöinen 2.0TDI joka mulla on, viat löytyy vähänkin kokeilemalla  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.06.12 - klo:21:49
Kaikki autonvaihdot on huonoja diilejä..

Näinhän se menee, mutta on huonoja diilejä ja tosi huonoja diilejä.

Jos nyt ajatellaan vaikka tuota uudenkarheaa Ocu 1.6 TDI:tä ja sen vaihtamista johonkin 200 tonnia ajettuun premiumiin. Vakuutusmaksut nousee, vuotuinen käyttömaksu nousee, käyttövoimavero nousee, huollot kallistuvat ja kaikki yllätykset menevät omasta pussista, kulutus kasvaa,... Ja vaihdossa saat tolkuttoman surkean hyvityksen lähes uudesta autostasi.

Paljonko sitä todellista säästöä tulee per kuukausi, kun kaikki laskee yhteen ja vähän laskee päälle vielä yllätyksien varalle? Onko säästetty summa per kuukausi missään suhteessa menetettyihin "etuihin"?

Jos talous on todella tiukalla, niin kannattanee kokeilla ensin itse myydä autoa ja ostaa sen jälkeen tilalle joku enemmän ajettu vastaavan hintaluokan auto.

vuotuo

Näinhän se on kun asiaa laskee tarkemmin, eli sen minkä kuukausi maksussa säästäisi, menettää muuten.
Joku onkin sanonut, että edullisinta olisi luopua autosta kokonaan ja ajaa taxilla ne vähät ajot joita tulee.
Kiitos selkeyttävistä kommenteista.
Tällä kertaa ei sitten tullut tehtyä hätiköityä johtopäätöstä, joten ajo jatkuu Skodalla, josta ei ole tähä asti ollut muuta kuin hyvää sanottavaa.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.06.12 - klo:21:49
Kaikki autonvaihdot on huonoja diilejä..

Joskus on pakko viedä auto autoliikkeeseen vaihdettavaksi, esim jos on tämmöinen 2.0TDI joka mulla on, viat löytyy vähänkin kokeilemalla  ::)

Oma räsä silloin joskus tuli vaihdettua sillä perustella pois että ois pitänyt tehä kaikkea pientä.
Talvirenkaat, hehkut, imuilmankotelo, ja sitten oli 2 suutinta jotka ehkä laukeaa. Vaikka mittarissa ei ollut ku 174tkm silloin. Jos noi ois tehnyt niin ei ois ollut hätää. Ja automaatti piti tietysti olla ku kaupunki ajoa. No nyt sitä taas tarttis.
Useempi tonni olis noihin saanut meneen. Vaihtoehto sai vielä rahaa ja tilalle tuli 67tkm ajettu 1.9tdi+dsg, oli uutta rengasta ja selvis vain huolloilla.
Mielestäni tuossa voitin silloin, kerrankin  :D

kazzu

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4672426

Noo, Golf Plussaa ei vielä ainakaan tullut ostettua mutta tuollainen olisi tarjolla. Niistä pumppareista edelleen, 103kW näyttäisi olevan tuossa Skodassa, miltäs vaikuttaa vai heitänkö pyyhkeen taas kehään??? :P
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 25.06.12 - klo:10:16
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4672426

Noo, Golf Plussaa ei vielä ainakaan tullut ostettua mutta tuollainen olisi tarjolla. Niistä pumppareista edelleen, 103kW näyttäisi olevan tuossa Skodassa, miltäs vaikuttaa vai heitänkö pyyhkeen taas kehään??? :P

En oikein ymmärrä tuota "Scout"-lookkia, kun ei kerran ole edes nelivetoa. Mutta autona varmasti luotettava ja kohtalaisesti varusteltu.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.06.12 - klo:10:56
En oikein ymmärrä tuota "Scout"-lookkia, kun ei kerran ole edes nelivetoa. Mutta autona varmasti luotettava ja kohtalaisesti varusteltu.

Kyselin tuosta autosta tarkempia speksejä joku kuukausi sitten. Mustat osat teipattuja joten irtoo helposti. Onhan tuo hirveen näkönen noin. Ihan ok hintainen mielestäni, jossain voisi olla pyynti enemmänkin.

kazzu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 25.06.12 - klo:11:08
Onhan tuo hirveen näkönen noin.

... ;D kauneus on kai katsojan silmässä, kun toi on musta tosi siistin näköinen valkomustana..!
Toyota Corolla -88 (vuosina 2001-2005), Toyota Corolla -98 (2005-07), Citroen Xsara Picasso -01 (2007-10), Renault Laguna -06 (2010-12), Skoda Octavia -08 (2012-...)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: kazzu - 25.06.12 - klo:11:54
... ;D kauneus on kai katsojan silmässä, kun toi on musta tosi siistin näköinen valkomustana..!

OT: Aattele jos musta ocu olisi teipattu vastaavasti valkoisella  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy