Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.05.12 - klo:23:37
Valitettavasti asia ei ole aivan näin yksinkertaista. Merkkiliikkeen aukottomalla huoltohistorialla on oma merkityksensä esimerkiksi uudehkon auton jälleenmyynnissä. Toisekseen, jos autosta porsii joku isompi kokonaisuus takuun jälkeen, niin aukottomalla merkkiliikkeen huoltohistorialla on käytännön merkitystä maksumiehen selvittämisessä. Periaatteessa eroa ei pitäisi olla, mutta käytännössä on.

Toki siellä mukana pyörii myös Ajoturva, mutta se löytyy myös kaskosta, joten sen merkitys on marginaalinen. Saattaa silläkin olla merkitystä jälleenmyynnissä.


Varmasti juu. Yleensä katsotaan autoa eikä leimoja.

Maximus

Itse kyllä katson sekä autoa että leimoja... Jos auto on asiallinen, niin sitten katson aina leimatkin. En tiedä mitä itsekukin hakee, mutta kyllä minulla muuten passeli auto on siirtynyt takariviin, jos leimat ei ole kunnossa. Tai huoltokirja on kokonaan hävinnyt. Olen kyllä valmis hieman maksamaan siitä, että leimat on ok. Mutta sehän on selvä, että auto se on jolla ajetaan...   8)
"Age quod agis - tee mitä teet"

auri

Se on ihan sama, missä jonkun  uudehkon peruskinnerin huoltaa. Erikoisautot sitten erikseen. Kunhan vaan vaihtaa/vaihdattaa öljyt ja suotimet riittävän usein. ;D Toki kaikki käyttää rahansa miten lystää, mutta turhasta en halua maksaa (lasipalatsien rakennusta rahoittaa).

ekiX

Osa arvostaa merkkiliikkeen leimoja huoltokirjassa, toiset taas ei. Turhaa kai tuosta kinastelee. Itse en osta käytettyä autoa, jossa ei ole merkkiliikkeen huoltohistoriaa. Kukin tekee rahoillaan mitä lystää, yksinkertaista.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:19:42
Yleensä katsotaan autoa eikä leimoja.

Yleensä joo. Yllättävän moni ostaja tuntuu olevan kiinnostunut molemmista. Tiedä sitten mistä johtuu. Ehkä minun kohdalleni osui vain joku kummallinen otos autoista kiinnostuneita, kun lähes jokainen autoista kiinnostunut kysyi, että onko huollot tehty merkkiliikkeissä vai muualla. Molemmat autot mitä myin olivat reilun satkun ajettuja.

Lopulliset ostajat kummankin auton kohdalla katsoivat huoltokirjan tarkkaan läpi ja toinen vielä kyseli tarkemmin, kun ensimmäiset leimat olivat ulkomailta. No, minulla oli alkuperäiset huoltokuitit mapissa tallessa, joten se selvisi sillä.

Uskaltaisin edelleen väittää, että yleensä aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria on positiivinen juttu myynti-ilmoituksessa.

jf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:19:39
Tuo on täydellinen ll-huolto Sciroccon ohjekirjasta. Kyllä Karvis vaihdetaan, raitisilmasuodatin ja tulpat 60 000. Ilmansuodatin 90 000. Mulla kun tulee niin vähän kilometrejä, että ei ole auto minulla enää kun nuo huollot tulevat ajankohtaisesksi, joku muu vaihtelee. Jos viisi vuotta ajelen niin alta 50 000 mittarissa.
Oikeasti? Kaveri paukuttelee henkseleitä kertoen olevansa rahamies ja niin saita, että ei vaihda raitisilmasuodatin viiden vuoden aikana...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

RSOCUstin

Eilen kävin tosiaan koeistumassa Espoon Metro-Autossa muutamaa Subbea.
Siellä oli sellanen valkonen 2010 Elegance 170hp+DSG sedan entinen taksi ajettu 212tkm , hinta 18t/e.
Greenlinet piti kans tsekata, olisihan tuossa autoa nuissa pitkäksi aikaa. Kiva ois kyl tyypitysmielessä käy kolisteleen tollasta 212tkm ajettua,

Tuosta ex-taksista tsekkasin huoltokirjan ja kaikki oli tehty Espoon Metrossa. Eli vaikka DSGhen tulis jotain niin kaikki ois merkattu ja tehty joten eiköhän siitä jotain hyvää sais kun mietitään maksajaa.
Vaikka ne huoltto ehkä maksaa enempi silti olen siitä valmis maksamaa että ne on tehty ja leimat papereissa.
No näistäkin vois maailman tappiin vääntää ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: auri - 08.05.12 - klo:21:22
Se on ihan sama, missä jonkun  uudehkon peruskinnerin huoltaa. Erikoisautot sitten erikseen. Kunhan vaan vaihtaa/vaihdattaa öljyt ja suotimet riittävän usein. ;D Toki kaikki käyttää rahansa miten lystää, mutta turhasta en halua maksaa (lasipalatsien rakennusta rahoittaa).

Samaa mieltä. Mutta jokuhan ne aina maksaa, niin me voimme sitten odotella myyjien puheluita, koska kiintiöt on liipasimella ja ostaa aina uusi auto niin että liike myy sen pienellä tappiolla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.05.12 - klo:22:18
Oikeasti? Kaveri paukuttelee henkseleitä kertoen olevansa rahamies ja niin saita, että ei vaihda raitisilmasuodatin viiden vuoden aikana...  ::)

Onko huono päivä?

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:22:21
Onko huono päivä?

Hyvä ketju. LOLz :) Itselläni on tapana pitää autoa varsin pitkään ja mielestäni olen joutunut luopumaan merkkihuolloista huonon laadun takia. Ex amarikanihmettä huollatin 'nyrkkipjalla' toki hinnankin takia, mutta myös siksi, että siellä työt tehtiin kunnolla. Uuden takuu auton kanssa en samaa uskalla tehdä, mutta jos tämäkin kottero on itsellä +10v, niin voi merkkihuollot jäädä vähemmälle iän karttuessa.

LasseP

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 08.05.12 - klo:21:48
Osa arvostaa merkkiliikkeen leimoja huoltokirjassa, toiset taas ei. Turhaa kai tuosta kinastelee. Itse en osta käytettyä autoa, jossa ei ole merkkiliikkeen huoltohistoriaa. Kukin tekee rahoillaan mitä lystää, yksinkertaista.

Juu se on oma asia mihin rahat laittaa - kerrotko perheelle että samalla erotuksella mitä auton huoltoihin menee merkkiliike vs. (Bosch Service, Audi Tallinn, etc...) koko perhe (4 henk.) kävisi heittämässä viikonloppureissun keski-eurooppaan vuosittain. Itse käyn mieluummin katsomassa vähän mualimaa kun poltan rahaa lasipalatsissa  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

skriko

#461
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 08.05.12 - klo:22:24
Hyvä ketju. LOLz :) Itselläni on tapana pitää autoa varsin pitkään ja mielestäni olen joutunut luopumaan merkkihuolloista huonon laadun takia. Ex amarikanihmettä huollatin 'nyrkkipjalla' toki hinnankin takia, mutta myös siksi, että siellä työt tehtiin kunnolla. Uuden takuu auton kanssa en samaa uskalla tehdä, mutta jos tämäkin kottero on itsellä +10v, niin voi merkkihuollot jäädä vähemmälle iän karttuessa.

Kaverillani on yhden miehen huoltoliike, jossa meidän pögö on huollettu uudesta asti.Tekee hyvän työn ja kaiken pilkun tarkasti mitä pyytää. Vieressä saa odotella ja auton saa ajaa itse huoltoon ja pois ettei klopit sotke penkkejä paskasista housuistaan ja rattia rasvasista käsistään, niin kuin merkkiliikkeissä usein tapahtuu. Hän otti viime kesäksi ammattukoulusta valmistuneen kaverin töihin, mutta ei voinut pitää häntä kauaa kun mokaili niin paljon että asiakkaat valittivat jatkuvasti. Sama kaveri pääsi Laakkosella Skodia huoltamaan ja on yhä siellä.

Ei mars, nyt nukkuun, että jaksaa nousta aamulla hommia tekemäään jos sais vaikka sen varran palkkaa itselleenkin, että vois vaihtaa turhaan ensi vuonna uutta vastaavasssa kunnossa olevan raitisilmasuodattimen.
Muuten, Nallen poika meni ostamaan uutta autoa taannoin itselleen. Jätti kaupat 300â,¬ taakse. On se kumma kun miljonäärin poika säästi 300 ja jätti auton ostamatta. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:22:31
Hän otti viime kesäksi ammattukoulusta valmistuneen kaverin töihin, mutta ei voinut pitää häntä kauaa kun mokaili niin paljon että asiakkaat valittivat jatkuvasti. Sama kaveri pääsi Laakkosella Skodia huoltamaan ja on yhä siellä.

Tätä se just on. Itse arvostan rehellistä asennetta ja laatua. Mikäli jotain mokataan ei koiteta keksiä mitään tähtitieteellisiä selityksiä jne... Vastaavaa palveluasenneta kun näkee siellä täällä. Tota omaa takuuautoakin kun käytin huollossa ja muu meni ok, niin lähinnä huoltokaverin viimehetken selityksistä jäi sellainen "wtf" mielikuva. No otsikkoon palatakseni silti suurionosa arvostaa merkkiliikkeen huoltokirjaa uudehkoissa autoissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 08.05.12 - klo:22:38
Tätä se just on. Itse arvostan rehellistä asennetta ja laatua. Mikäli jotain mokataan ei koiteta keksiä mitään tähtitieteellisiä selityksiä jne... Vastaavaa palveluasenneta kun näkee siellä täällä. Tota omaa takuuautoakin kun käytin huollossa ja muu meni ok, niin lähinnä huoltokaverin viimehetken selityksistä jäi sellainen "wtf" mielikuva. No otsikkoon palatakseni silti suurionosa arvostaa merkkiliikkeen huoltokirjaa uudehkoissa autoissa.

Niin kun eivät ymmärrä, että autoja huoltaa ihmiset eivätkä leimat.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:22:41
Niin kun eivät ymmärrä, että autoja huoltaa ihmiset eivätkä leimat.
Yleensä sen leiman siihen kirjaan laittaa ihminen ja jopa vahvistaa allekirjoituksella tekemisensä. Kun on se kirja, se leima ja se allekirjoitus, niin on hiukka helpompi tarvittaessa reklamoida tekemättömästä/väärintehdystä työstä kuin tyhjällä (vitriinissä säilytetyllä) kirjalla.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: clacson - 09.05.12 - klo:08:10
Yleensä sen leiman siihen kirjaan laittaa ihminen ja jopa vahvistaa allekirjoituksella tekemisensä. Kun on se kirja, se leima ja se allekirjoitus, niin on hiukka helpompi tarvittaessa reklamoida tekemättömästä/väärintehdystä työstä kuin tyhjällä (vitriinissä säilytetyllä) kirjalla.

Niin tarkoitin kyllä sitä, että haluan, että autoni tai moponi huoltaa ihminen, jonka tiedän tekevän tunnollisesti ja hyvin ammattitaitoisesti ne asiat jotka haluan, vaikka en leimaa saisikaa, kun että ne tekee joku hutiloija tosi huonosti ja jättää puolet tekemättä, sotkee auton, naarmuja jää yms. mutta laittaa jonkun merkkiliikkeen leiman.
Esim. Honda antaa mopoilleen 4 vuotta takuuta ja 5 vuotta jos huollattaa bike worldissä. Kaveri joka on huoltanut pyöriäni 15 vuotta siirtyi 10 vuotta sitten Hondan merkkiliikkeestä yks. yrittäjäksi eikä hänellä ole mitään merkkihuoltoa. Ostaessani 2005 uuden pyörän soitin Brandtin huoltovastaavalle ja kysyin miten käy takuun jos huollatan pyöräni ei merkkiliikkeessä. Kertoivat että takuu on 2 vuotta. Sanoin huoltavani kuitenkin ei merkkiliikkeessä ja kerroin että kaveri on ollut monet vuodet Hondalla huoltajana. Kysyin miksi teillä huollettu on parempi kun tämän kaverin työ joka oli ennen teillä. Voihan se olla että pyöräni huoltaa kokematon kloppi jolle en tosiaankaan vie mopoa. Sanoin tyytyväni ennemmin kahden vuoden takuuseen. Kysyi kaverin nimen ja kuultuaan sen, lupasi kaikkiin uusiin pyöriin neljän vuoden takuun, vaikka huollan tällä kaverillä. Se merkkiliikkeen leimoista.
Useasti kun vaihtopäällikkö kuulee kuka auton on huoltanut ei heitä kiinnosta leimat. Ja monesti kun vaihtoautopäällikkö kuulee kellä auto on ollut ei häntä kiinnosta leimat eikä edes auton näkeminen.Kaupat tehdään puhelimessa eikä autoa tarvitse tulla edes katsomaan.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.05.12 - klo:20:27
Niin tarkoitin kyllä sitä, että haluan, että autoni tai moponi huoltaa ihminen, jonka tiedän tekevän tunnollisesti ja hyvin ammattitaitoisesti ne asiat jotka haluan, vaikka en leimaa saisikaa, kun että ne tekee joku hutiloija tosi huonosti ja jättää puolet tekemättä, sotkee auton, naarmuja jää yms. mutta laittaa jonkun merkkiliikkeen leiman.
Kukapa ei haluaisi?

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.05.12 - klo:20:27
Esim. Honda antaa mopoilleen 4 vuotta takuuta ja 5 vuotta jos huollattaa bike worldissä. Kaveri joka on huoltanut pyöriäni 15 vuotta siirtyi 10 vuotta sitten Hondan merkkiliikkeestä yks. yrittäjäksi eikä hänellä ole mitään merkkihuoltoa. Ostaessani 2005 uuden pyörän soitin Brandtin huoltovastaavalle ja kysyin miten käy takuun jos huollatan pyöräni ei merkkiliikkeessä. Kertoivat että takuu on 2 vuotta. Sanoin huoltavani kuitenkin ei merkkiliikkeessä ja kerroin että kaveri on ollut monet vuodet Hondalla huoltajana. Kysyin miksi teillä huollettu on parempi kun tämän kaverin työ joka oli ennen teillä. Voihan se olla että pyöräni huoltaa kokematon kloppi jolle en tosiaankaan vie mopoa. Sanoin tyytyväni ennemmin kahden vuoden takuuseen. Kysyi kaverin nimen ja kuultuaan sen, lupasi kaikkiin uusiin pyöriin neljän vuoden takuun, vaikka huollan tällä kaverillä. Se merkkiliikkeen leimoista.
Hyvä esimerkki, mutta kuinka monella tosielämässä on mahdollisuudet hoitaa asiat noin?

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.05.12 - klo:20:27
Useasti kun vaihtopäällikkö kuulee kuka auton on huoltanut ei heitä kiinnosta leimat. Ja monesti kun vaihtoautopäällikkö kuulee kellä auto on ollut ei häntä kiinnosta leimat eikä edes auton näkeminen.Kaupat tehdään puhelimessa eikä autoa tarvitse tulla edes katsomaan.
Kuinka monella autonvaihtajalla on tosielämässä mahdollisuus keskustella vaihtoautopäällikön kanssa? Veikkaan, että valtaosa autoa myyvistä joutuu tekemään kauppaa vain tavallisen vaihtoautomyyjän kanssa.
Kuinka moni autoilija voi valita nimetyn huoltomiehen tekemään työt? Veikkaan, että valtaosa autoa huoltoon vievistä joutuu tyytymään siihen, joka on vuorossa.

Kun maailma on tällainen, niin kaiken vakuutena leimat kirjassa (kuten muutkin takuulaput tallessa) tekee elämän hiukkasen yksinkertaisemmaksi tavalliselle autoilijalle ja kuluttajalle. Näitähän meistä on varmaankin 90% eli jotain kolmisen miljoonaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

skriko

^^

Jos olet tuota mieltä, niin kuin varmaankin olet, koska noin kirjoitit, niin kai olet oikeassa. Hyvä näin, etteivät kaikki pyri tekemään kauppoja päättäjien kanssa vaan käyttävät juoksupoikia välissä. Täytyyhän heidänkin jotain tehdä. Edes kysellä päälliköiltä millä kaupan saa tehdä.

lortti

Nyt pääsi käymään niin että lyhyen ajan sisällä sekä työpaikka & asunto vaihtuivat, seurauksena että työmatkaan en tarvitse enää autoa. Lisäksi uudehkon A4:n säilyttäminen Helsingin kantakaupungin kaduilla alkaa harmittamaan. Autoa töhrivät känni-ääliöt ja lokit vuorotellen ja jo pari taskuparkkeeraajaa on jättänyt puskureihin terveisiä komeiden naarmujen muodossa. Harrastusten vuoksi autosta ei voi kokonaan luopua mutta harrastuksille alkaa tulemaan hintaa jos laskee A4:n arvonalenemisen ja vakuutukset siihen päälle =)

Olisiko raadilla ehdotuksia halvemmaksi kulkupeliksi luokassa 10k euroa? "Sporttisuus" ja pieni yksilöllisyys olisi ehdotonta plussaa, ensimmäisiä ykkösbemareita olin ajatellut mutta kalliita tuntuvat olevan vielä nuokin vähän ajettuna.

jf

Lainaus käyttäjältä: lortti - 18.05.12 - klo:10:50
Olisiko raadilla ehdotuksia halvemmaksi kulkupeliksi luokassa 10k euroa? "Sporttisuus" ja pieni yksilöllisyys olisi ehdotonta plussaa, ensimmäisiä ykkösbemareita olin ajatellut mutta kalliita tuntuvat olevan vielä nuokin vähän ajettuna.
Fiesta ST. Ei hajuakaan onko edes suunnassa mitä olet hakemassa. Kunhan siinä ei ole niitä hirveitä valkoisia teippejä, niin on pikkuisen yksilöllinenkin ehkä?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

heifetz

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.05.12 - klo:22:31

Muuten, Nallen poika meni ostamaan uutta autoa taannoin itselleen. Jätti kaupat 300â,¬ taakse. On se kumma kun miljonäärin poika säästi 300 ja jätti auton ostamatta. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Itse näkisin että Nallen opit ovat menneet hyvin perille myös jälkikasvulle. Rikastumisen perussäännöistähän on että budjetista pidetään kiinni. Itseäkin hävetti pienenä kun faija ei antanut automyyjille mitään saumaa ja piti tinkimättömästi kiinni budjetista. Nyt vanhempana ja toivottavasti vähän viisaampanakin ymmärrän tämän hyvin.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

jkvi

Toisen auton kauppa saattaa olla tälle vuodelle meillä lähestymässä. Alunperin haaveena on ollut Corolla farkku, mutta hinnaltaan sopivampia näyttäisivät olevan 2004- 2005 mallin max. 150 tkm ajetut Golf Variantit bensakoneella (1.6). Vieläköhän tuota uskaltaisi VAG-konsernin vehkeisiin sotkeutua?
CRDi & Collection

rob-s

Nyt tuli Nettiautoon meikäläisen unelma myyntiin! Ainut ongelma on, ettei pelimerkit tällä hetkellä riitä:(

http://www.nettiauto.com/aston-martin/vantage/4793284

..ja onhan se jo vähän vanhakin:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.05.12 - klo:22:03
..ja onhan se jo vähän vanhakin:)


Huoh! Kyllä kelpaisi, vaikka sitten noinkin "vanhana", vaikkei Aston Martinit varsinaisesti edes vanhene. Muuttuvat vaan brittiklassikoiksi!  ;)

eGetin

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.05.12 - klo:22:03
Nyt tuli Nettiautoon meikäläisen unelma myyntiin! Ainut ongelma on, ettei pelimerkit tällä hetkellä riitä:(

http://www.nettiauto.com/aston-martin/vantage/4793284

..ja onhan se jo vähän vanhakin:)


Eikös niitä pelimerkkejä saa pankista (nyrkkikseen viitaten)? ;D

heifetz

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 22.05.12 - klo:22:03
Nyt tuli Nettiautoon meikäläisen unelma myyntiin! Ainut ongelma on, ettei pelimerkit tällä hetkellä riitä:(

http://www.nettiauto.com/aston-martin/vantage/4793284


Aika korkeahko hinta, ettei vaan ole saksasta ostettu 20% halvemmalla ja tuotu suomeen myyntiin? Profit  8)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

RSOCUstin

#476
Just kävin äsken kopistelemassa muutama RS Ocu Combia ja yhtä SCOUT:a olivat 2008 malleja.
Musta DSG Combi 153tkm ja valkoinen 96tkm manuaali. Musta on jo uusilla pumppusuuttimilla ja valkoinen mallia "laukeehan ne jos paljon ajat".
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4422499
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4462502

SCOUT:lla veivattu jo 213tkm mutta ryhdikäs oli sekin, pitkää matkaa ajettu. Räsät olleet kaupparatsuilla ja varmaan tuo SCOUT kans.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4338374

Yks Superb sedan ois tossa josta jo laittelinkin ex-taksi, pitää se vielä kopistella ja järjestää noihin aikaa kalenterista koe-ajoille.
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/4806587

Pari muuta subbea.
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/4690123
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/4743712
http://www.nettiauto.com/skoda/superb/4600238

KUUME nouseee :D


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 23.05.12 - klo:14:20
Aika korkeahko hinta, ettei vaan ole saksasta ostettu 20% halvemmalla ja tuotu suomeen myyntiin? Profit  8)

Löytyyhän tuo Aston Martin tullin veropäätöstaulukosta..

Näkyy verotetun vuosi sitten ja Jurpilaisen kassaan on kilahtanut mukavat 85.318,90 euroa. Kansa kiittää!  ;)

Nyt hintapyynti 118.500 ja jos siitä vähentää maksetut verot 85.318, niin melko halvalla on pitänyt Saksasta ostaa, jos voittoa aikoo takoa.  ???

skriko

Joo, huvittaa kun ihmiset puhuu aina kuinka hyviä tilejä tekee kun tuo auton Saksasta. Ennen olikin niin. Tossa yksikin kauppias aina leuhkii voitoillaan. Vuokralla asuu, kesäpaikkaa ei ole, ajaa vanhalla koslalla ja pörssiinkään ei ole sijoittanut. Taitaa pitää miljooniaan tyynyn alla, eikä käytä. Jos siellä niin hyviä tilejä tekisi, niin itsekin noin 100 autoa -80 luvulla tuoneena rupeaisin heti hakemmaan sieltä.

monster

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy