Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

MVA

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 20.04.12 - klo:21:39
Kyllä se A4 on aika pitkälti yksinäisten bisnesmiesten ja käytettynä sinkku "geelitukkien" ajokki!! (Provo!)
+1  ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 19.04.12 - klo:12:28
Haluaisin irrottaa tämän aiheen k.o. henkilöstä, tuntuu vain siltä että juurikin siksi koska asiakas ei ole tyytyväinen tai epävarma autonsa laadun suhteen joutuu hän vaihtamaan auton ennen takuuajan umpeutumista ? Muutoinhan tuntuisi järjettömältä vaihtaa täysin toimiva, alle 20 tkm. ajettu auto toiseen vastaavaan mutta takuun omaavaan autoon ?

Toivottavasti en itse moiseen rumbaan ikinä joutuisi.  :-\

Vaikka et minua tarkoittanutkaan, niin itse en vaihda autoa takuun umpeutumisen vuoksi. Ajokortin sain 18-vuotiaana ja nyt menossa 19. auto. Hondissa ja Toyotissa ollut kolmen vuoden takuu ja bemareissa, fordeissa ja sciroccossa 2 vuotta. Takuuajan umpeuduttua kaikissa autoissa olisin nyt 69 vuotias, joten ei kannata pitää autoa niin kauan, että takuu menee umpeen.
Ei se Ton-1 mitään rumbaa ole sampaa paremminkin. Auton vaihto on mukavaa. Muuten kun aloitin tarjouskierroksen Sciroccon vaihto rcz eka väliraha oli 14 000 sisältäen helmiäisvärin ja 19 tuuman mustat vanteet. Lauantaina tuli paras tarjous 5 500. Hyvin on pudonnut. Voihan siinä käydä niinkin, että koeajettuani auton se tuntuu surkealta sciroccon 17 700 km jälkeen. Kesällä 2010 ajoin autolla 500 km. Oli ihan mukava peli, mutta se oli 2004 mallin Celican jälkeen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.04.12 - klo:18:02
Ei se mitään rumbaa ole sampaa paremminkin. Auton vaihto on mukavaa.

Juu ihan kivaa touhua se on, tulee olo kuin pikkupojalla karkkipäivänä.  :)

Itse tulee monasti 'tuunattua' autoa omaan makuun niin en kyllä 'jaksa' tehdä sitä niin usein, ja jos kosla pelittää muuten niin en pidä itse vaihtamista niin hirveen tarpeellisena, lykätään se raha sitten muihin harrastuksiin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jukikyy

Tuli itselle ostettua tuollainen C32 AMG Mersu "perheen kakkosautoksi". Perjantaina käyn sen hakemassa ja puunailujen jälkeen taidan muutaman kuvankin siitä laittaa vaikka autotalliin! Muutama päivä täytyy vielä jaksaa odottaa :)

RTWteam

Itselläni on kiikarissa kesäauto. Auto josta olen haaveillut jo useita vuosia. Auto on jopa vanhempi kuin minä itse.  ;D

nikob

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 25.04.12 - klo:09:31
Tuli itselle ostettua tuollainen C32 AMG Mersu "perheen kakkosautoksi". Perjantaina käyn sen hakemassa ja puunailujen jälkeen taidan muutaman kuvankin siitä laittaa vaikka autotalliin! Muutama päivä täytyy vielä jaksaa odottaa :)
Iso peukku AMG:sta  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Nipademu

Hitto... Budjetti vaan venyy ja venyy. Nyt on mukaan ideoihin nostettu jo A6 Avant Quattroki... 2,7 tai 3,0 tdi. Kokemuksia tai syitä, miksi välttää tuota`?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: nikob - 25.04.12 - klo:20:14
Iso peukku AMG:sta  :P

Kiitos!

Itsekkin tässä vesikielellä odotan huomista, että saan auton alle ;D Autoa täytyy tosin hieman "ehostaa", että saa sen omanlaiseksi ja virheettömäksi, mutta mitään teinituunausta ei ole luvassa vaan hieman OEM/OEM+ tasoa.

Ensin piti ostaa 335i coupe talouden "kakkosautoksi" (lue itselle nautiskelu välineeksi), mutta vaimo vaati, että auton täytyy olla farmari, joten päädyin 2003 malliseen farkku "pappa" Mersuun. Tuo 335i farkkuna ei oikein innostanut.

Onneksi on kaveri Veholla töissä, niin saa alkuperäisosia edes hieman kohtuullisempaan hintaan...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 25.04.12 - klo:17:50
Itselläni on kiikarissa kesäauto. Auto josta olen haaveillut jo useita vuosia. Auto on jopa vanhempi kuin minä itse.  ;D
Mikäs on kiikarissa? :D

Ranssi

Autonvaihtopohdiskelu käy täälläkin kuumana, sillä entinen auto lähti pihasta eilen, ja pitäisi löytää kätevä kulkupeli loppukesästä kolmihenkiseksi paisuvaan perheeseen. Käteisnettohinnan pitäisi asettua kolmeenkymppiin, ja muita vaatimuksia ovat vuosimalli -08 tai uudempi, miel. farkkukori ja kohtuullinen km-määrä sekä suomi-tausta. Esim. tällainen voisi tulla kyseeseen, mutta lisävarustelun niukkuus hieman latistaa mielenkiintoa:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4748397

Kaivosmies

Pitää kaiketi olla nelikko?

Jos ei, menisikö noilla spekseillä tämä http://www.nettiauto.com/honda/accord/4725579

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 27.04.12 - klo:14:38
Pitää kaiketi olla nelikko?

Jos ei, menisikö noilla spekseillä tämä http://www.nettiauto.com/honda/accord/4725579


Ei tarvitse olla nelikko eli kaikki vetotavat tulevat kyseeseen, kuten myös molemmat käyttövoimat.

Accord on kyllä ihan fiksun näköinen, mutta ei ehkä ensisijainen valinta... Kiitos linkkauksesta joka tapauksessa!

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 25.04.12 - klo:09:31
Tuli itselle ostettua tuollainen C32 AMG Mersu "perheen kakkosautoksi". Perjantaina käyn sen hakemassa ja puunailujen jälkeen taidan muutaman kuvankin siitä laittaa vaikka autotalliin! Muutama päivä täytyy vielä jaksaa odottaa :)

Hienoa!! Iso plussa AMG:stä!  :)
C32 AMG on yllättävänkin räväkkä peli kulkemaan, mielestäni parempi valinta kuin saman korimallin myöhempi C55 AMG vaparikasilla. Varmasti saat hymyn irtoamaan pitkään AMG:n ratissa!  :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.04.12 - klo:20:42
Hitto... Budjetti vaan venyy ja venyy. Nyt on mukaan ideoihin nostettu jo A6 Avant Quattroki... 2,7 tai 3,0 tdi. Kokemuksia tai syitä, miksi välttää tuota`?


Tuli otettua hetken mielijohteesta yön yli koeajoon A6 Allroad 2,7Tdi -08. Ei juurikaan huonoa sanottavaa, mutta jotenkin en ole saanut itselle aivan sopivaa ajoasentoa. Ainakin vasen käsi jää jotenkin liian alas tai jännittyneenä ilmaan, eli pidemmän taipaleen jälkeen odotettavissa niskakipua. Mutta äänimaailma on kyllä jonkin verran erilainen, kuin Octaviassa  ;D

Toisaalta kyseisen yksilön kohdalla kalusto ei juurikaan nuorentuisi, ainoastaan kilometrit leikkautuisi vähemmäksi. Taidan siis palauttaa auton huomenna ja jatkaa metsästämistä. No Alltrack koeajoon tuota palautettaessa, niin saa persdynolla arvioida Audia ja VW:tä peräkanaan.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 27.04.12 - klo:18:59
Tuli otettua hetken mielijohteesta yön yli koeajoon A6 Allroad 2,7Tdi -08. Ei juurikaan huonoa sanottavaa, mutta jotenkin en ole saanut itselle aivan sopivaa ajoasentoa. Ainakin vasen käsi jää jotenkin liian alas tai jännittyneenä ilmaan, eli pidemmän taipaleen jälkeen odotettavissa niskakipua. Mutta äänimaailma on kyllä jonkin verran erilainen, kuin Octaviassa  ;D

Toisaalta kyseisen yksilön kohdalla kalusto ei juurikaan nuorentuisi, ainoastaan kilometrit leikkautuisi vähemmäksi. Taidan siis palauttaa auton huomenna ja jatkaa metsästämistä. No Alltrack koeajoon tuota palautettaessa, niin saa persdynolla arvioida Audia ja VW:tä peräkanaan.

Minkälainen oli muuten kulkupuoli, painoa enempi mut tehot melko samat kuin SCOUTssa?
Kyllä siinä kuule käy niin että Audiin se valinta päätyy ;D
Pitäis kans farkku A6/Allroad käydä tyypittään, sedanista on huonoja kokemuksia.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 27.04.12 - klo:21:49
Minkälainen oli muuten kulkupuoli, painoa enempi mut tehot melko samat kuin SCOUTssa?
Kyllä siinä kuule käy niin että Audiin se valinta päätyy ;D
Pitäis kans farkku A6/Allroad käydä tyypittään, sedanista on huonoja kokemuksia.

Aika laiskan sutjakka. Loppuak kohden alkoi piristyä, kun laatikko alkoi oppia mun tavoille :) Tuo ennen FL:ä olevat versiot päästöiltään ja tehoiltaan nykyiselle verotukselle aika huonoja. Tuon kyseisen version yhdistetty 8,6 l/100km ja reilut 230 g/km. FL:n jälkeinen 3,0Tdi manuaalina 179 g/km ja yhdistetty 6,7l/100km!  :o

Tuo olis nimittäin seuraavana Alltrackin jälkeen koeajolistalla. Ensi viikolla Etelä-Suomen keikka, niin pitäis käydä samalla Vantaalla tuollaista kokeilemassa.

Mitäs noi mainitsemasi huonot kokemukset on?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 26.04.12 - klo:12:02
Mikäs on kiikarissa? :D

Italialainen...ei Ferrari mutta melkein eli Fiat.  ;D

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 27.04.12 - klo:22:31
Aika laiskan sutjakka. Loppuak kohden alkoi piristyä, kun laatikko alkoi oppia mun tavoille :) Tuo ennen FL:ä olevat versiot päästöiltään ja tehoiltaan nykyiselle verotukselle aika huonoja. Tuon kyseisen version yhdistetty 8,6 l/100km ja reilut 230 g/km. FL:n jälkeinen 3,0Tdi manuaalina 179 g/km ja yhdistetty 6,7l/100km!  :o

Tuo olis nimittäin seuraavana Alltrackin jälkeen koeajolistalla. Ensi viikolla Etelä-Suomen keikka, niin pitäis käydä samalla Vantaalla tuollaista kokeilemassa.

Mitäs noi mainitsemasi huonot kokemukset on?

1,5v sitten  tyypitin 2006 A6 sedan 3.0tdi Q tomaattia. Alusta kokemukset silloin oli tosi huonot. Meni kuin mäyräkoira ja haki kokoajan + tuntuma tiehen kumma. Autolla oli ajettu 115tkm. En tiedä mikä siinä oli. Silloin jäi vähän huono maku A6:sta. Pitää varmaan mennä uudestaan koeajolle.

Skula

Taisin ajaa tänne Savoon eilen mun seuraavalla (odotusajan) autolla..

Sitä Superbia olin meinannu. Nyt kuitenkin on tulossa myyntiin hyväkuntoinen(tietyin varauksin ja korjauksineen) 2005 Mondeo diesel koneella. Auton historia on ns. Perhetuttua.. Tämä menee toooosi vakavaan harkintaan, eikä pelkästään hintansa puolesta.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality

LainaaKuka viitsii ajaa just sillä sopivalla, edullisella ja käytännöllisellä autolla jos se kuitenkin on ruma?

Tuota olen itsekin usein pohtinut ja tullut samaan tulokseen. Jos ulkonäkö on edes siedettävä, niin kompromissina sen voi hyväksyä, mutta omaan silmään todella ruma auto on mahdoton yhtälö.

Ja pätee niin käytettyihin kuin uusiinkin ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Toisaalta jos auto on vain väline siirtymiseen niin ulkonäkövaade ei ole niin kriittinen.

Mondeota on vaikea kauniiksi ajatella, mutta se ajaisi asiansa kulkineena oivasti. Antaisi mahdollisuuden hävittää A4 tai jättää se talvileluksi.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.04.12 - klo:10:35
Nyt kuitenkin on tulossa myyntiin hyväkuntoinen(tietyin varauksin ja korjauksineen) 2005 Mondeo diesel koneella. Tämä menee toooosi vakavaan harkintaan, eikä pelkästään hintansa puolesta.

Nyt on kyllä hartaalla VAG-miehellä alkanut kesähormonit jylläämään tosi pahasti ;)

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.04.12 - klo:10:58
Toisaalta jos auto on vain väline siirtymiseen niin ulkonäkövaade ei ole niin kriittinen.

Mondeota on vaikea kauniiksi ajatella, mutta se ajaisi asiansa kulkineena oivasti. Antaisi mahdollisuuden hävittää A4 tai jättää se talvileluksi.
Auto EI VOI KOSKAAN olla pelkästään siirtymisväline. Kyllä autossa pitää ainakin minulla olla aina jotain erityistä. Tehoa, ulkonäköä, fiilistä tai vastaavaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.04.12 - klo:04:57
500 vai 600 ;D ?

Ei valitettavasti kumpikaan mutta itselleni erittäin tärkeä auto. Auto on malliltaan Ritmo. ;) Muistelisin että tämä automalli on haukuttu täällä jopa rumimmaksi autoksi tms..  ;D

Skula

Voisit Wilburi kuitenkin aina muistaa mainita että puhut itsestäsi, ja ehkä niistä sun kavereista, joilla kaikilla on sitä mitä sullakin on :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.04.12 - klo:11:41
Voisit Wilburi kuitenkin aina muistaa mainita että puhut itsestäsi, ja ehkä niistä sun kavereista, joilla kaikilla on sitä mitä sullakin on :)
Tämä on aivan totta, itselle vain joskus vaikea ymmärtää, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla autoista ja toisille se voi tosiaan olla vain kulkuväline.

Edit: Välillä asiat hämärtyvät mielessä, kun kavariporukka ajattelee asiasta samalla tavalla ja kenellekään auto ei ole vain kulkuväline.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.04.12 - klo:11:20
Nyt on kyllä hartaalla VAG-miehellä alkanut kesähormonit jylläämään tosi pahasti ;)

Ei hyrrää, ainakaan autohormonit..

Käytännöllisyys jyllää autosarallani par aikaa.. Se mitä sitten vuoden päästä alan pähkäilemään niin on vähän jotain muuta-ehkä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Wilburi. Ja joidenkin on tosi vaikee tajuta etta A4 businesssedanisoillakiiltävillävanteillajaepäkäytännölliseneleveinerenkaineen olis jotenkin jotain erikoista ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.04.12 - klo:11:46
Wilburi. Ja joidenkin on tosi vaikee tajuta etta A4 businesssedanisoillakiiltävillävanteillajaepäkäytännölliseneleveinerenkaineen olis jotenkin jotain erikoista ;)
Hmmm. Ei se nyt mitään erityistä ole, mutta omaan silmään ja makuun todella mukava peli. Eikös se ole tärkeintä, että tyydyttää omat mielihalunsa?  :D

Ymmärrän hyvin, että moni haluaa jotain aivan muuta. Itse vain pidän sedan korisesta autosta samoin kuin vaimo. Farmaria ei tähän perheeseen tule, kun eivät miellytä silmää. Coupe olisi hienompi, mutta on liian epäkäytännöllinen, koska 5-ovinen Coupe ei ole omaan mieleen millään muotoa. A4 on omasta mielestäni hienoin markkinoilla oleva sedan, joten valinta oli aikanaan helppo tehdä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy