Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

#180
Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 26.02.12 - klo:11:42
Kiitoksia tiedoista! Pitää varmaan oikein peräänajatuksella vielä tutustua tuohon e90 touringiin, koska sedania ei voi edes kuvitella. Mun pitää kuljettaa isoja soittimiaa ja suksia autossa. Vitoskoppainen Golf on siitä hyvä, että takaboksiin mahtuu tuuba ja tenoritorvi, BMW sedanin luukku oli turhan ahdas. Vaikka sinne mahtuis niin hankalaksi menis sovitteleminen. Passat on kyllä ainakin riittävän iso ja Saksasta löytyy kyllä kattoluukullisia comfort- tai highline -malleja mukavasti. No, myynpä nyt tuon nykyisen ensiksi pois.

No tuo E91 (farkkku on mallinimeltään E91 eikä E90) Touringin takaloosteri on kyllä isompi kuin vitoskoppaisen viisiovisen Golfin mutta ikävä kyllä nykytyylisesti erittäin viisto takaluukun muoto syö paljon tilaa korkeussuunnassa ja sitten nuo massiivisen taka-akseliston pahkat, eli nuo kaksi koteloitua möykkyä jotka kuvassa näkyvät syövät sitten tilaa sivusuunnassa. Eli ei tämä nyt ainakaan merkittävästi isompi ole konttinsa puolesta

http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWcars/e91/e91_5.jpg

http://www.travall.co.uk/imgskin.ashx?i=images/products/Zoom_a58a5jvkth6js.jpg

Tossa vähän parempi kuva:

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=470014&stc=1&d=1293752962

ja tuossa (kuva nro 15/18)

http://www.carpoint.com.au/Gallery.aspx?R=12037006&index=17&track=IMAGEVIEWER&h_mid=5215855&f_mid=0&c_mid=4420481&TabId=2208824

Niin ja siellä kontin välipohjan alla on hyvin vähän käyttökelpoista lisätilaa. Siellä on ainoastaan tuollainen pieni syvä potero jonne saa vaikka kuuden kaljan packin piiloon...

http://imageshack.us/photo/my-images/6/img1456i.jpg/

nikob

Tätä tullut kuolattua brittien sivustolta http://pistonheads.com/sales/3644463.htm
Olisi harvinaista herkkua.  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 25.02.12 - klo:20:33
Tuli käytyä vähän potkimassa kumeja ja kattelemas, mikä vois olla seuraaja tuolle vitoskoppaiselle 2.0 TDI Golfille. BMW 3-sarjalaista 320d vm. 2006-2007 tai saman ikäistä VW Passat variantia 2.0 TDI:nä oon kaavaillu. Bemari oli kyllä yllättävän ankea ja ahtaan tuntuinen sisältä ja farmari Passat vasta tuntui harppaukselta eteenpäin Golfiin verrattuna. Lisäksi nähdyt  BMW -yksilöt olivat huonoilla varusteilla, mikä ei yhtään auttanut vaikutelman luomisessa.

Mulla on ennemmin ollut e46 touring BMW joten tiedän, että se Bemarin juttu aukeaa ajamisen kautta, mutta onko e90-malli kuitenkaan vertailukelpoinen Passatiin? Minkälainen BMW on pitkän matkan ajossa, hakeeko uria tai puutuuko perse? Entäs autom. ilmastoinnin toiminta, valot, panoraamakattoluukun toimivuus ja tekniikan sekä sisustusmateriaalien laadukkuus? Passatin kyydissä oon istunut monta kertaa ja siitä tiedän sen, että kyyti on hyvää, kulutus kohtuullinen ja ainut miinus on toisinaan auton isot ulkomitat.



E91 ei ole vertailukelpoinen Passattiin, kuten ei ole C-mersukaan näistä "premiumeista". Tuo BMW on kyllä hyvä ajaa, ei voi muuta sanoa. Mutta se, että se on "ajajan auto" tekee siitä vielä vaikeamman verrattavan Passattiin (käyttäjäkunta erilaista, mielipiteitä vaikea verrata). Minun mielestäni E91 on käytännössä aika lailla uuden farkku-Golfin kokoinen. Ja sitten se ihmeen pylpyrä, josta ajotietokonetta hämmennetään...Voi tulla yllärinä sen käytön "helppous" VAG-kuskille ;D

Jamo

Lainaus käyttäjältä: nikob - 29.02.12 - klo:14:10
Tätä tullut kuolattua brittien sivustolta http://pistonheads.com/sales/3644463.htm
Olisi harvinaista herkkua.  :P

Tuo(llaise)sta pitäisi ehdottomasti tehdä lava-auto - edellyttää vain muuttoa länsinaapuriin, jotta olisi mahdollista.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Skula

Katellu täs hetken tämmösiä... Jos vaikka...

Diudi

Ã,,sDiudi

Ihan vaan siksi että vituttaa nää uusien autojen ostamisen rokottaminen/verottaminen..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Ã,,ssä tietysti ihan jo senkin takia että se päästää enemmän muttei se näy verotuksessa ;D Tokikin ylläpitokulut ovat... jotain ihan muuta.

Vesihiisi

Sen verran on risonut tämän lyhyenkin talven aikana Passatin 2-vetoisuus ja kiinnijuuttuminen, että nelikkoa taas himottaisi. Tuossa päivänä muutamana klikkailin Legacyn tietoja. Ei ole tolkuttoman pahan hintainen uutena ja voisi olla käytettynänkin hyvä vaihtoehto. Ehkä. Laadun pitäisi oleman hyvän. Muistaakseni niissä kyllä on aika vaatimaton istuin ainakin tällaiselle pidemmälle kuskille. Recaro-kaupan kautta siis?

nemos

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 02.03.12 - klo:15:20
Tuossa päivänä muutamana klikkailin Legacyn tietoja. Ei ole tolkuttoman pahan hintainen uutena ja voisi olla käytettynänkin hyvä vaihtoehto. Ehkä. Laadun pitäisi oleman hyvän. Muistaakseni niissä kyllä on aika vaatimaton istuin ainakin tällaiselle pidemmälle kuskille. Recaro-kaupan kautta siis?

Eipä ole McVAG kertonut täällä kokemuksiaan Legacysta.
Volvo XC60 T8 Inscription

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 26.02.12 - klo:12:49
No tuo E91 (farkkku on mallinimeltään E91 eikä E90) Touringin takaloosteri on kyllä isompi kuin vitoskoppaisen viisiovisen Golfin mutta ikävä kyllä nykytyylisesti erittäin viisto takaluukun muoto syö paljon tilaa korkeussuunnassa ja sitten nuo massiivisen taka-akseliston pahkat, eli nuo kaksi koteloitua möykkyä jotka kuvassa näkyvät syövät sitten tilaa sivusuunnassa. Eli ei tämä nyt ainakaan merkittävästi isompi ole konttinsa puolesta

http://www.bmwdrives.com/gallery/BMWcars/e91/e91_5.jpg

http://www.travall.co.uk/imgskin.ashx?i=images/products/Zoom_a58a5jvkth6js.jpg

Tossa vähän parempi kuva:

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=470014&stc=1&d=1293752962

ja tuossa (kuva nro 15/18)

http://www.carpoint.com.au/Gallery.aspx?R=12037006&index=17&track=IMAGEVIEWER&h_mid=5215855&f_mid=0&c_mid=4420481&TabId=2208824

Niin ja siellä kontin välipohjan alla on hyvin vähän käyttökelpoista lisätilaa. Siellä on ainoastaan tuollainen pieni syvä potero jonne saa vaikka kuuden kaljan packin piiloon...

http://imageshack.us/photo/my-images/6/img1456i.jpg/

Joo, kävin katsomassa touringia. Ei se oikein tilava kyllä ole se loosteri näin käytännössä. Aika pieni oli takalasikin peruuttelun kannalta. BMW 325d Touring: Der beliebte Bayern-Kombi im Motorvision-Dauertest Kestotestaajat kyllä tykkäsivät ajaa sillä, mutta tuo takaloosteri on kyllä pieni muihin samantyyppisiin verrattuna.

Tässä sitten Passatin testi:VW Passat Variant 2.0 TDI: Wie schlägt sich Deutschlands Lieblingskombi im Motorvision-Dauertest? Ei ainakaan ahdas, mutta hieman alimotorisoitu toimittajan mielestä. Airbagin merkkivalo aiheutti vertaskäyntejä.

Etupenkin osalta VW ja e91 ovat leveydeltään samansuuruisia, puolen sentin ero VW:n eduksi. Takapenkillä ero on 5 cm ja takaloosterissa valtava käytännön ero. Tykkäisin kyllä takavetoisesta, pitänee koeajaa molempia. Emäntä ei tykkää appiukon Passatista, kun se on niin pitkä ja iso muutenkin. Mulle kyllä kelpaa molemmat vaihtoehdot. Ovat kyllä aika erilaisia!
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

HJP

#189
Uuden auton ostamisprosessi kesti päivää yli kuukauden Golfin myymisen jälkeen. Eilen sitten tehtiin kaupat nykyisestä autosta, ja tämmöinen tuli lopulta ostettua:

Mercedes C 220 CDI T A Avantgarde, vuosimalli 2008

Poimintoja tehdasvarusteista (Mercedes.de):

•   5-Gang-Automatik-Getriebe
•   AMG LMR Doppelspeichen-Design 17"
•   AMG Styling
•   Abbiegelicht
•   Adaptives Bremslicht blinkend
•   Bi-Xenon-Scheinwerfer Rechtsverkehr
•   Durchlademöglichkeit
•   EASY-PACK-Fixkit
•   Einbruch- und Diebstahlwarnanlage (EDW)
•   Elektronisches Stabilitäts-Programm
•   Innenraumabsicherung
•   Klimatisierungsautomatik (THERMATIC)
•   Kneebag Fahrerseite, Windowbag, Sidebag
•   Komfort-Multifunktionslenkrad
•   Lederlenkrad und -schalthebel
•   Lenkrad-Schaltpaddels
•   Nebelscheinwerfer
•   PARKTRONIC System (PTS)
•   Parameterlenkung
•   Radio Audio 20 CD
•   Reifendruckverlust-Warnung
•   Scheibenwischer mit Regensensor
•   Sitzheizung Vordersitze
•   Sportfahrwerk
•   Sportpaket AMG
•   Sportsitze vorn
•   Tempomat inklusive SPEEDTRONIC
•   Unterschutz
•   Zierteile in Edelholz "Vogelaugenahorn"

Nyt on sitten uuden opettelua pitkän VAG-historian jälkeen. Päälimmäiset tuntemukset ovat kuitenkin positiiviset.

Quality


Onnittelut, HJP ! Päätitkin sitten kerralla siirtyä oikeaan premium-luokkaan ;). Eikä varusteitakaan näytä puuttuvan.

Kuvia odotellaan autotalliin sekä raporttia matkan varrelta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HJP

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.03.12 - klo:18:32
Onnittelut, HJP ! Päätitkin sitten kerralla siirtyä oikeaan premium-luokkaan ;). Eikä varusteitakaan näytä puuttuvan.

Kuvia odotellaan autotalliin sekä raporttia matkan varrelta.
Kiitoksia. Premiumista en tiedä sen enempää, mutta etenkin ulkoisesti pidän tämän C-sarjan muodoista. Autotalliin en taida vääränmerkkistä laittaa mutta edelliseen viestiini lisään yhden kuvan heti.

Varusteita saisi aina olla enemmin, itselleni mahdollisesti tarpeellisia, mutta tästä autosta puuttuvia varusteita olisi Comand Navi, Panoraamakattoluukku ja sähkökäyttöinen takakontti. Webastostakaan ei olisi haittaa  :)

Antza

Lainaus käyttäjältä: nemos - 02.03.12 - klo:17:38
Eipä ole McVAG kertonut täällä kokemuksiaan Legacysta.
Se McVAGin Subbe taisi olla Forester eikä Legacy..
Skoda

Quality

Lainaus käyttäjältä: Antza - 03.03.12 - klo:21:18
Se McVAGin Subbe taisi olla Forester eikä Legacy..

... eikä se ollut ostohetkellä käytetty.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

JeanC


Markku J

HJP:llä on tosi hieno Mersu kunnon varusteilla. Laita ajotunnelmia tulemaan, kun niitä kertyy.

Lindroos

HJP:llä komea MB, itsekkin tässä arvon vähän samaan suuntaan. Koeajossa C-sarjan 250cdi 4Matic, kelvolta peliltä tuntuu ja erityisesti tuo tekninenpuoli hieman kiehtoo ajatusta tähän suuntaan.

http://img.photobucket.com/albums/v608/Lindroos/MB1.jpg  

HJP

4matic olisi kyllä näillä liukkauksilla loistojuttu. Takavetoisella ajaminen vaatii taas totuttelua vaikkakin alla on uudenkarheat Bridgestonen nastat.

Premium-elämä alkaa ensimmäisen ongelman selvittämisellä, 2kpl takaparkkitutkan antureita pitäisi vaihtaa. Onneksi Mersun tutka-anturit ovat halpoja, alkuperäiset maksavat ebayssä 25e/kpl. Anturit ovat järkevästi puskurin alareunan mustassa muovidiffuusorissa kiinni, joten antureita ei tarvitse maalata vaan ovat tehtaalta tullessakin mustia. Antureiden kestävyys sen sijaan ei ole hirveän hyvä kun viime vuonnakin oli 2kpl taka-antureita vaihdettu.

autofanaatikko

#198
Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 02.03.12 - klo:12:50
E91 ei ole vertailukelpoinen Passattiin, kuten ei ole C-mersukaan näistä "premiumeista". Tuo BMW on kyllä hyvä ajaa, ei voi muuta sanoa. Mutta se, että se on "ajajan auto" tekee siitä vielä vaikeamman verrattavan Passattiin (käyttäjäkunta erilaista, mielipiteitä vaikea verrata). Minun mielestäni E91 on käytännössä aika lailla uuden farkku-Golfin kokoinen. Ja sitten se ihmeen pylpyrä, josta ajotietokonetta hämmennetään...Voi tulla yllärinä sen käytön "helppous" VAG-kuskille ;D

Farkku Golfissa on kyllä pikkusen isompi takakontti kuin E91:ssä. Kontin leveys on aavistuksen isompi, kokeudessa eroa ei ole.... Paitsi sitten jos ottaa farmari Golfista välipohjan pois niin se kontti on syvempi.

Ajotietokoneen päätoimintoja käytetään E91:ssä ihan Golfin tapaan, eli perinteisesti viiksestä. Varsinainen ajotietokonehan on mittaristossa. Jos autossa on navi niin sitten tulee se isompi ylimääräinen keskinäyttö jossa on sitten lisänä kaikkia ylimääräisiä säätöjä ja toimintoja joita ei ole siinä mittariston ajotietokoneessa. Perusasiat saa silti edelleen näkyviin viiksestä ja mittariston tietokoneelle.

En kyllä ymmärrä mitä vaikeaa sen säätökiekon käytössä on. Ainakaan jos puhutaa siitä 2008 tulleesta uudistetusta iDrivestä eikä siitä vanhemmasta kivikautisesta kiekosta. Avokkikin sanoi, että on tosi looginen ja helppo käyttää ja hän oppi sen kaikki toiminnot heti vaikka ei ole mikään tekniikan ihmelapsi...

Mulla on 3-sarjassa tuollainen samanlainen iDrive ja on helppo käyttää

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/7series/sedan/2008/allfacts/ergonomics/idrive.html


Tuollainen vastaava valikko sielllä näytössä on. Tosin kaikkia valikon tomintoja autossa ei ole vaikka ne onkin siinä listassa

http://bmwnavigation.co.uk/wp-content/uploads/2011/11/BMW-Professional-navigation.jpg

Viiksen päästä saa sitten näkyviin mittariston väliselle näytölle mm. keskikulutuksen jne. Tuota iDriven kiekkoa tarvii koskea melko harvoin ajon aikana koska soittimen äänilähdettä voi vaihtaa ratin nappulasta ja niistä ratin nappuloista säätyy myös soittimen volumet, saa sisäilmankierron päälle ja voi hyppiä levyn tai usb-tikun kappaleita sekä radioasemia ees-taas.


Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 02.03.12 - klo:14:25
Ã,,ssä tietysti ihan jo senkin takia että se päästää enemmän muttei se näy verotuksessa ;D Tokikin ylläpitokulut ovat... jotain ihan muuta.

Melkein voisin sanoa että täysin irrelevantti asia tuo ylläpitokulupuoli.. Jos autolla ajetaan 5-8tkm/vuosi..

Aika näyttää...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

RSOCUstin

Kevät on tulossa. Sen huomaa siitä kun Nettiautossa oleva suosikki autojen listaus lyhenee viikonlopussa 10 ajoneuvolla :)

Ja kovasti se kuumottaa auto kuume päällänsä. Eikä asiaa yhtään auttanut vkolopun STARTssa ollut A4 Q esittely.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 12.03.12 - klo:15:22
Nettiautossa oleva suosikki autojen listaus lyhenee viikonlopussa 10 ajoneuvolla :)
Öö... Ja kuinkakos pitkä tuo lista sitten on ??? Meinaan itse käytän tuota suosikkien listaa vain kun olen tosiaan autoa metsästämässä ja jos ehdokkaat ei enää mahdu yhdelle sivulle (max. 16kpl), suoritetaan karsintaa :-X

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.03.12 - klo:18:50
Melkein voisin sanoa että täysin irrelevantti asia tuo ylläpitokulupuoli.. Jos autolla ajetaan 5-8tkm/vuosi..

Aika näyttää...
Siinä tapauksessa ei ole mitään epäselvää siitä mikä tulee seuraavana ;D

Ton-1

Tuntuu moni muukin omaavan yhtä 'ervon automaun kuin minä, viimeisistä 4 autosta joita olisin 'voinnut' koeajaa oli kaikki joko myytyjä tai varattuja, silloin n. 2 kk sitten Mazda 6 MPS + Saab 93 2.0t Vector, tänään Volvo S60 D5 ja se S5  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 12.03.12 - klo:17:43
Siinä tapauksessa ei ole mitään epäselvää siitä mikä tulee seuraavana ;D

Joo, ei taida olla.. Ã,,s8 tullee olemaan haarukassa vahvasti sitten kun tilanne iskee päälle... En todellakaan ole syrjäyttämässä nykyistä vanhaa herraa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. Jotenkin vain tuntuu perin typerältä ostaa joku 1.3 Corolla samalla rahalla, kun sais ihan autonkin..

En kyllä ole ihan täysin luopunut sellaisestakaan ajatuksesta että joku 1.9TDI Golfi/Ocu tulis pihaan.. Sitten voisi harkita perusautoksi sitä isomman moottorin omaavaa bensasyöppöäkin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Mahtaisiko tuolloin vain ykkös- ja kakkosauton roolit vaihtua keskenään :) Miksei kakkosauto voisi olla jollain tapaa erikoinen ja sillä voisi käydä höyryämässä sillointällöin ja sitten käyttöautona joku 2.0TDI tylsä perhefarkku?

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.03.12 - klo:22:13
Mahtaisiko tuolloin vain ykkös- ja kakkosauton roolit vaihtua keskenään :) Miksei kakkosauto voisi olla jollain tapaa erikoinen ja sillä voisi käydä höyryämässä sillointällöin ja sitten käyttöautona joku 2.0TDI tylsä perhefarkku?

Ei ja ehkä.. Onhan esimerkiksi BMW 320daX perustylsä perheauto  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

No sitähän se todellisuudessa onkin :D

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Antza - 03.03.12 - klo:21:18
Se McVAGin Subbe taisi olla Forester eikä Legacy..

Joo, Foresteri on. Oli uusi Legacykin ajossa päivän verran, ei sytyttänyt rattivaihteineen. Foresterista olisi tarkoitus kirjoitella kokemuksia nyt kun on 3000 km raja lähes rikki niin on jotain mistä kirjoitellakin.

Mutta ei tuo autonvaihtokuume ole parantunut sitten yhtään...  ::)

Nimittäin ensimmäinen askel rahanmenoa kohti otettu. Saksassa oleva kaveri jutteli tänään puhelimessa kohde auton omistajalle. Puhelimessa kaikki kuulostanut ok ja huomenna menee kaveri katsomaan/koeajamaan. Parkkipaikkakin olisi kohtuuhintaan tarjolla ihan omasta talonyhtiöstä vuoden sopparilla...

Taitaa tulla Pääsiäiseksi roadtrip... Se vaan olisiko pidemmän kautta Tanskan-Ruotsin kautta vai Travemündeen ja laivaan (jos on paikkoja).

Prkl, tulee harrastaminen kalliiksi, mutta kivaa on... taisin vielä mennä marraskuussa sanomaan, että nyt työsuhdeautoiluun vaihtamisen kanssa jää autonvaihtamisleikit sikseen, jepjep. Harrasteauto olisi siis tulossa, avonaista kivaa kesäksi  ;D 8) 8) ;D

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 14.03.12 - klo:22:41
Joo, Foresteri on. Oli uusi Legacykin ajossa päivän verran, ei sytyttänyt rattivaihteineen. Foresterista olisi tarkoitus kirjoitella kokemuksia nyt kun on 3000 km raja lähes rikki niin on jotain mistä kirjoitellakin.

Mutta ei tuo autonvaihtokuume ole parantunut sitten yhtään...  ::)

Nimittäin ensimmäinen askel rahanmenoa kohti otettu. Saksassa oleva kaveri jutteli tänään puhelimessa kohde auton omistajalle. Puhelimessa kaikki kuulostanut ok ja huomenna menee kaveri katsomaan/koeajamaan. Parkkipaikkakin olisi kohtuuhintaan tarjolla ihan omasta talonyhtiöstä vuoden sopparilla...

Taitaa tulla Pääsiäiseksi roadtrip... Se vaan olisiko pidemmän kautta Tanskan-Ruotsin kautta vai Travemündeen ja laivaan (jos on paikkoja).

Prkl, tulee harrastaminen kalliiksi, mutta kivaa on... taisin vielä mennä marraskuussa sanomaan, että nyt työsuhdeautoiluun vaihtamisen kanssa jää autonvaihtamisleikit sikseen, jepjep. Harrasteauto olisi siis tulossa, avonaista kivaa kesäksi  ;D 8) 8) ;D

Ohhoh, onko kyseessä siis joku kiva kaksipaikkainen, esim. vaikkapa MX-5? ;)

Edit: se siis oli kuin olikin se, pahoittelut häiriköinnistä ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy