Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.01.12 - klo:21:30
Muutamaan kivaan nelikkoon kyselin vaihtoa, Golf arvotettiin 6000e arvoiseksi. Liikkeessä onkin myyntihinta sitten 8000e tai jotain.

Kirjoitettua on välillä vaikea ymmärtää niin kuin tarkoitettu - vaihdatko autosi sitten kun sen vaihtoarvo nousee 8 tuhanteen euroon ? Vai sitten kun saat sen suoraan kaupaksi ? Vai kokeilit vain autosi reaaliarvoa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 24.01.12 - klo:10:27
Kirjoitettua on välillä vaikea ymmärtää niin kuin tarkoitettu - vaihdatko autosi sitten kun sen vaihtoarvo nousee 8 tuhanteen euroon ? Vai sitten kun saat sen suoraan kaupaksi ? Vai kokeilit vain autosi reaaliarvoa ?

Autoliike ilmoitti että autosi arvo on vaihtokaupoissa 6000e. Loput saat maksaa rahalla. Ite myymällä ehkä vois saada enemmän.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 24.01.12 - klo:09:08
Joku V70 D5 AWG A voisi olla passeli referenssi.

Mikäs malli tuo on? Sori, oli pakko, kun autofoorumilla ollaan :)

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.01.12 - klo:11:01
Mikäs malli tuo on? Sori, oli pakko, kun autofoorumilla ollaan :)

Osui ja upposi :)

Vesihiisi

Taitaa olla tänään mennyt tuolla pääkaupunkiseudulla suuri määrä potentiaalisia vaihdokkeja rusinaksi? Tai ainakin peltiremonttiin.

RSOCUstin

Pitäis pysyä pois tuolta nettiautosta, kai se on laitettava esto tai jotain. Aina löytyy jotain kivaa johon voisi Golfn vaihtaa.
Siis joka päiväiseen ajoon jees ja sillä pärjää. Kuitenkin jotain kaikkea pientä tekisi mieli autolta lisää kuin tuo :D

HJP

Jotenkin heikkoa on tarjonta käytetyissä 2008-> A3, A4 ja Golf 160hv tai tehokkaammissa bensaturbomalleissa. Tai onhan niitä myynnissä, mutta hintapyynnit etenkin Golfeissa aika mielettömiä, 2009 ensirekisteröity ja 50tkm ajettu peli hintapyynniltään 3600e alle uuden auton hinnan  :o Oikeastaan voidaan sanoa että 2009 vuoden 160hv Golf maksaa käytettynä melkein yhtä paljon kuin 2009 vuoden 160hv A4. Katsetta on jo suunnattu ulkomaille jos ei kotimaasta ala sopivaa löytyä.

RSOCUstin

Nelikko Ocuja on tuossa tullut seurailtua ja aika haitaria siellä kyllä on. Erityisesti SCOUTssa hinta erot suuria. Nyt jo muutama ollut myynnissä 2 korilla mutta FL sisustalla ja pikkuhiljaa noita FL korisiakin alkaa olemaan. Melkeen toi 2 korinen parempi FL sisustalla. Valot ainakin paremmat kuin FLssä. 150tkm tollasella ei oo viel mitään.

Cubbe

Audilla on tullut ajettua vuodesta 1998. Välissä tapahtui yksi hairahdus. Ostin 2.0 TDCi mondeon, kun uuden auton hinta laski yhdessä yössä 6000e veromuutoksen kynnyksellä. Hinta 31000. Aattelin, että tulevan veromuutoksen aikana hinta ei enää NIIN paljon laske ja myyjä väitti, että ongelmat on saatu korjattua. Moni sanoi, että älä osta foordia, taivaspaikka on varma... Ensimmäinen ½ vuotta sujui hyvin, mutta sitten oli kaikenlaista pikkuvikaa... Vetareista rasvat pihalle, nirinää ja narinaa osista jotka oli asennettu väärin, iskari korkkasi, moottori tiputti öljyä kolmesta kohtaa ja neljännestä aloitti kun auto meni vaihtoon, vaihteet eivät menneet päälle alle 10 asteen pakkasella, jarrulevyt vaihdettiin kahdesti ja pari muuta juttua. Omituisin asia oli tärinä, joka tuntui samalta kuin olisi istunut linkoavan pesukoneen päällä tietyissä ajonopeuksissa. Tärinää tutkittiin useasti ja liikkeen lopullinen kanta oli asiaan, että kaikki autot tärisevät... Eipä mulla ainakaan muut kunnossa olleet ole tärisseet. Pidemmän tutkintarupeaman jälkeen suorittivat liikkeessä "eleenä" sisäpesun ja "kiillottivat" maalipinan autosta joka oli säännöllisesti pesty käsin ja vahattu sekä autossa oli pääasiassa istuttu vain kuskin penkillä puhtailla housuilla. Lopputuloksena naarmuton maalipinta oli laikkakäsittelyn jälkeen "komiassa kunnossa". Auto oli pajalla viimeisen vuoden aikana 18 kertaa.

2 vuotta myöhemmin hyvitys 60t ajettuna uuteen Audiin oli 18000, joten eise hinnanlasku veromuutoksen jälkeen ollutkaan sen pienempi kuin muihin autoihin. Sääli vain niitä jotka ostivat mondeonsa kuukautta aiemmin... :'(
Extercore ferrum durum

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.02.12 - klo:22:07
Nelikko Ocuja on tuossa tullut seurailtua ja aika haitaria siellä kyllä on. Erityisesti SCOUTssa hinta erot suuria. Nyt jo muutama ollut myynnissä 2 korilla mutta FL sisustalla ja pikkuhiljaa noita FL korisiakin alkaa olemaan. Melkeen toi 2 korinen parempi FL sisustalla. Valot ainakin paremmat kuin FLssä. 150tkm tollasella ei oo viel mitään.

Ittellä Scoutissa 164 tkm mittarissa, ja nyt ekat ongelmat. Palaa mittaristossa ensimmäistä kertaa autonvaihdon merkkivalo  ;D (pakokaasujärjestelmä). Lisäks uusin akun, mutta enemmänki kaikenvaralta. Entinenkin pelittää tallin nurkassa vara-akkuna ja oli tänään tarpeen käynnistellessä kuukauden seisonutta mönkkäriä lumitöihin :/
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

tmr97

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.02.12 - klo:22:07
Nelikko Ocuja on tuossa tullut seurailtua ja aika haitaria siellä kyllä on. Erityisesti SCOUTssa hinta erot suuria.

Käytettyjen 4x4 ocujen hinnat ovat sillä tasolla, ettei mielestäni kannata: ainoa -09 Fl scout 30kâ,¬ vrt uusi elegance 4x4 33,5kâ,¬ tai uusi Freetrack alle 32kâ,¬. Uuteen elegance 4x4:ään saa korotetun alustan ja plus-paketin samaan hintaan.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.02.12 - klo:07:48
Käytettyjen 4x4 ocujen hinnat ovat sillä tasolla, ettei mielestäni kannata: ainoa -09 Fl scout 30kâ,¬ vrt uusi elegance 4x4 33,5kâ,¬ tai uusi Freetrack alle 32kâ,¬. Uuteen elegance 4x4:ään saa korotetun alustan ja plus-paketin samaan hintaan.

;D Köyhälle kaikki on kallista...

Sori, ei provota. Totta se kyllä on, että nelikko Octaviat on pitänyt hintansa ihan kohtuullisesti. Mutta ei syyttä. Kysynnän ja tarjonnan laki katos...
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 10.02.12 - klo:09:31
;D Köyhälle kaikki on kallista...

Sori, ei provota. Totta se kyllä on, että nelikko Octaviat on pitänyt hintansa ihan kohtuullisesti. Mutta ei syyttä. Kysynnän ja tarjonnan laki katos...

Halpa ei ole tuokaan, uuteen verrattuna ainakaan:

http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=LZG-443

Sande

Taitaa nostaa 4x4 Skodien hintoja uusien pitkät toimitusajat ja haldexin kehno tuotantokapasiteetti?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 09.02.12 - klo:22:50
Ittellä Scoutissa 164 tkm mittarissa, ja nyt ekat ongelmat. Palaa mittaristossa ensimmäistä kertaa autonvaihdon merkkivalo  ;D (pakokaasujärjestelmä). Lisäks uusin akun, mutta enemmänki kaikenvaralta. Entinenkin pelittää tallin nurkassa vara-akkuna ja oli tänään tarpeen käynnistellessä kuukauden seisonutta mönkkäriä lumitöihin :/

Minkäslainen SCOUT sulla on? Voisi vaikka kiinnostaa  :)

Ton-1

#165
Tuo 'double trouble' turbo ala bemari on koklaamatta, josko huomenna kävis pruuvaamas ?

http://www.kamux.fi/Vaihtoautot/VaihtoautotEsittely.aspx?Liike=raisio&Rekisteri=CGM221/BMW/335

edit:Kuvan auto sininen, ilmossa metalli valkoinen ...... eiköhän sieltä löydy sitten auto Misanon Punainen.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality


... no mitäs, mitäs, joko TonIllakin silmät harittaa, kun alkaa ruoho aidan toisella puolella kiinnostaa ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Eikä mitä, on hyvä tietää muistakin 'laaduista' joskin joissakin tilanteissa tieto kasvattaa tuskaa, sää tiiät.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.02.12 - klo:08:13
Eikä mitä, on hyvä tietää muistakin 'laaduista' joskin joissakin tilanteissa tieto kasvattaa tuskaa, sää tiiät.  ;)

Näitä varoittavia esimerkkejä löytyy mm. näiltä sivuilta liiaksi asti - joten pidähän varasi ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.02.12 - klo:08:05
Tuo 'double trouble' turbo ala bemari on koklaamatta, josko huomenna kävis pruuvaamas

Ai saakeli, tuollainen olisikin pitänyt hommata tämän perhevankkurin sijaan! Navi tuosta näyttäisi kyllä uupuvan.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 10.02.12 - klo:18:29
Minkäslainen SCOUT sulla on? Voisi vaikka kiinnostaa  :)

Ensimmäisiä Suomeen tuotuja, tais olla toinen Oulun alueella luovutettu aikoinaan luovutus 28.7.2007. Sai ajella tovin, ennen kuin tuli samanlaista vastaan. Metallinmusta, kahdet 17" alut, normaalin Scout-varustelun lisäks koukku, häly, parkkitutka taakse, välipohja kontissa ja ehkä viel jotain mitä ei muista. Flaspower ohjelmoi 2009 keväällä ja sen jälkeen ollut kyll tosi tyytyväinen tulos oli n. (168hv/385 nm). Varsinkin alavääntö parani ja kärryn veto talvikelissäkin herkkua (n. 1150 kg kahden kelkan kanssa). Kulutus pyöriny kesän 5,4 litrasta kärryn vedon 9,5 litraan.

Ongelmia ei tosiaan juurikaan ole aikaisemmin ollut, eikä nytkään ajamista haittaavia. Tuo pakokaasujärjestelmän valo palanut jo toistatuhatta kilometriä. Pitäisi kait se käydä analysoimassa, mutta todennäköisestihän siellä EGR-venttiili on karstottunut. AInoa vioittunut osa on ollut joku tiiviste ilmastoinnista, mikä meni takuuseen toisena kesänä. Lisäksi 150 tkm:ssä vaihdettiin molemmat Xenonit, kun alkoi jo teho vähä hiipua. Uskaltaa kyllä suositella ja itse en vois tyytyväisempi olla.

(Automaattia aina välillä kaivannut, mutta silloin ei ollut saatavilla. Toisaalta kun lukee DSG:n ongelmista, niin ehkä ihan hyvä vaan. Lisäähän se myös huoltokuluja joka toisella kerralla.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

tuRboman

Kuulostaa kyllä hyvältä valinnalta tuo Scout. Ja arvo on näkynyt pysyvän perusmalleja huomattavasti paremmin.

Lainaa(Automaattia aina välillä kaivannut, mutta silloin ei ollut saatavilla. Toisaalta kun lukee DSG:n ongelmista, niin ehkä ihan hyvä vaan. Lisäähän se myös huoltokuluja joka toisella kerralla.

Tuo on kyllä katkera pala! Ottaa pannuun, että VAG on niin hurahtanut DSG:n autuuteen. Aina välillä on ollut itselläkin harkinnassa Scout, mutta kyllä se on tuo DSG joka pitää poissa. Eikä niinkään ongelmien vuoksi vaan ihan toiminnaltaankin. Siitä saa hyvät käryt jos tiukemmassa paikassa joutuu vetämään kärryä jne. Eli juuri Scoutin tyyliseen autoon ihan perinteinen momentinmuunnin -tomaatti ois paikallaan. Ja kulutuskin niillä nykyään saadaan alas, joten harmittaa tuo selkeä linjaveto johon ei muutosta näy olevan tulossa.
"All 4 The Driver"

Sande

Juuri tuon VAG automaattivaihteisto politiikan vuoksi jouduin hylkäämään koko leirin...
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

karmolis

Hyppäänpä tänne kun käytettyä oon kuitenkin ostamassa. A3 Sportback tai Golf VI. Koneena (autosta riippuen) joko 1.6, 1.9 tai 2.0 81kW diesel ja vuosimalli jotain 2009 ja uudemmat.

Onko noista koneista joku parempi kuin toiset? Ajanut olen ainoastaan 1.6 dieseliä, sekin koeajo-Caddyssä 75kW versiona mutta pidin kyllä koneesta. Siihen joka meille sitten tilattiin tulee tuo 2.0 81kW (hinnat alkaen neliveto Caddy) - mutta se on vaimon auto. Minäkin haluan uude(mma)n.

Golfin suuntaan puoltais se, että olis ohjaamo suurin piirtein samanlainen eli ei tarvis kummankaan etsiä namiskoja. Audissa taas olis vähän enemmän omaan makuun sopiva ajoasento ja tuntuma. Muuten se nyt on ihan se ja sama kumpi noista. Mutta siis koneista lähinnä mielipiteitä toivoisin. 103kW CR:stä tietty voi myös kokemuksia mainita vaikka sillä myllyllä varustetun auton hankinta onkin aika epätodennäköistä.

VW Fahrer

Tuli käytyä vähän potkimassa kumeja ja kattelemas, mikä vois olla seuraaja tuolle vitoskoppaiselle 2.0 TDI Golfille. BMW 3-sarjalaista 320d vm. 2006-2007 tai saman ikäistä VW Passat variantia 2.0 TDI:nä oon kaavaillu. Bemari oli kyllä yllättävän ankea ja ahtaan tuntuinen sisältä ja farmari Passat vasta tuntui harppaukselta eteenpäin Golfiin verrattuna. Lisäksi nähdyt  BMW -yksilöt olivat huonoilla varusteilla, mikä ei yhtään auttanut vaikutelman luomisessa.

Mulla on ennemmin ollut e46 touring BMW joten tiedän, että se Bemarin juttu aukeaa ajamisen kautta, mutta onko e90-malli kuitenkaan vertailukelpoinen Passatiin? Minkälainen BMW on pitkän matkan ajossa, hakeeko uria tai puutuuko perse? Entäs autom. ilmastoinnin toiminta, valot, panoraamakattoluukun toimivuus ja tekniikan sekä sisustusmateriaalien laadukkuus? Passatin kyydissä oon istunut monta kertaa ja siitä tiedän sen, että kyyti on hyvää, kulutus kohtuullinen ja ainut miinus on toisinaan auton isot ulkomitat.

Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

autofanaatikko

#175
Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 25.02.12 - klo:20:33
Tuli käytyä vähän potkimassa kumeja ja kattelemas, mikä vois olla seuraaja tuolle vitoskoppaiselle 2.0 TDI Golfille. BMW 3-sarjalaista 320d vm. 2006-2007 tai saman ikäistä VW Passat variantia 2.0 TDI:nä oon kaavaillu. Bemari oli kyllä yllättävän ankea ja ahtaan tuntuinen sisältä ja farmari Passat vasta tuntui harppaukselta eteenpäin Golfiin verrattuna. Lisäksi nähdyt  BMW -yksilöt olivat huonoilla varusteilla, mikä ei yhtään auttanut vaikutelman luomisessa.

Mulla on ennemmin ollut e46 touring BMW joten tiedän, että se Bemarin juttu aukeaa ajamisen kautta, mutta onko e90-malli kuitenkaan vertailukelpoinen Passatiin? Minkälainen BMW on pitkän matkan ajossa, hakeeko uria tai puutuuko perse? Entäs autom. ilmastoinnin toiminta, valot, panoraamakattoluukun toimivuus ja tekniikan sekä sisustusmateriaalien laadukkuus? Passatin kyydissä oon istunut monta kertaa ja siitä tiedän sen, että kyyti on hyvää, kulutus kohtuullinen ja ainut miinus on toisinaan auton isot ulkomitat.



E90/E91 bemu ei hae uria ainakaan facelift mallisena, mutta siinäkin on kasvatettu raideleveyttä 2006-2007 malleihin nähden. Eikä hae uria jos on 205/55R16 tai max. 225/45R17 renkaat ja tavallisin kumein ilman run flateja. Nämä siis minun omat käyttökokemukseni mutta jokainen tietty valitsee sen auton minkä parhaammakseen kokee. Ksenonvalot on tosi tehokkaat ainakin tässä facelift mallissa. Tosin ei niin tehokkaat kuin apupitkin (H7) toteutetussa V korimallin farmari Golfissa. Materiaalit tuntuvat sisustassa muuten laadukkailta mutta etupenkkien istuinkangas venyy hieman käytössä istuinosan takareunasta (lähinnä kuskin penkki on mulla vähän venynyt). Ilmastointi toimii todella hyvin ja kuten testit osoittavat bemari jäähtyy nopeasti ja sitten talvella taas lämpiää äkkiä, lämpö jakautuu tasaisesti joka puolelle ja ikkunat pysyy hyvin auki yms. Kiakki sähköiset lämmittimetkin ovat tosi tehokkaat.

Perse ei oo puutunut ainakaan 200km:n pituisilla siivuilla. Pidempiä en ole ajanut. Nyt kun on nuo korkeus&leveyssuunnassa säätyvät ristiseläntukien säädötkin (nämä on aina bemarissa lisävaruste),  niin selälläkin on hyvä olla. Tuo penkki on ollu ok vaikka on siis se ihan perusjakkara lisättynä tuolla sähköisellä ristiseläntuen säädöllä. Eli ilman muuta eti sellainen auto jossa nuo säädöt on ja/tai on myöskin osittain tai kokonaan kaikki sähkösäädöt muutenkin. Noi korkeus- ja selkänojan kaltevuusäädöt on meinaan niin ärsyttävän kivikautiset ilman sähkösäätöjä. Itellä ei noita muita sähkösäätöjä oo (olisin ottanut nekin jos ois ollu mania) ja se vähän harmittaa.

Sportpenkkejä moni kehuu ja ne on varmaan bemarissa ihan must jos ne vaan sopii omalle vartalotyypillesi. Säätöjä on paljon enempi kuin peruspenkissä vaikka suurin osa niistä toimiikin manuaalisesti.

3-sarjan bemari (erityisesti sedan) ei oo tilaihme ja on enempi sellainen ajajan auto sekä hansikas käteen/istuu kuin mittatilauskenkä filosofian auto kuin perhekuljetin. Ajettavuuden ja takavedon kustannuksella sisätilat menee pieniksi. Moottori joka on edessä, mutta erittäin takana ja poikittain syö etutiloja ja takaveto/taka-akseli syönee taas takatiloja, painojakakauman ideaalisuuden nimissä ja sen tasaamiseksi takakontin pohjan alla on akku yms. ja se pienentää varmaan tuota kontinkin tilaa yhdessä taka-akselin jykevän rakenteen kanssa. Iso takavedon vaatima keskitunneli syö leveyssuunnassa sisätiloja.

Passat on tilavampi ja jos tosiaan tarvitset isoa konttia ja paljon takatilaa niin sitten valitset Passatin. Passat on varmasti sekin ihan hyvä auto.

repe59

Entäs ocu, kelpaisko, miust se on hyvä kiesi ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

TKU

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 25.02.12 - klo:20:33
Mulla on ennemmin ollut e46 touring BMW joten tiedän, että se Bemarin juttu aukeaa ajamisen kautta, mutta onko e90-malli kuitenkaan vertailukelpoinen Passatiin? Minkälainen BMW on pitkän matkan ajossa, hakeeko uria tai puutuuko perse? Entäs autom. ilmastoinnin toiminta, valot, panoraamakattoluukun toimivuus ja tekniikan sekä sisustusmateriaalien laadukkuus?

Itse sanoisin tuon sigun ex-kulkineen perusteella, että pitkä matka tuolla taituu mukavammin, kuin Oculla. Jos selän kanssa on ongelmia, voi nuo ristiselänsäätö ja muut sähkösäädöt olla hyvät, mutta itse pärjäsin manuaalisäädöillä ilman edes tuota ristiselän säätöä. Alussa haki jonkun aikaa, ennenkuin löytyi sopiva asento, mutta sama se on ollut kaikilla autoilla. 500 km rupeamilla sen huomasi seuraavana päivänä, jos asento ei ollut ihan ok - pykälän muutos suuntaansa vaikutti paljon.

Suuntavakaus oli hyvä nelipistesuuntauksen jälkeen, herkkä tuo on tien kallistuksille kyllä. Myös heitto rengaspaineissa akselin eri puolilla vaikuttaa heti. Sanovat myös, että olisi herkkä rengastukselle. Itsellä ainakin toimi Continental/Bridgestone hyvin. Urat tuo haukkaa ihan samalla tavalla, kuin mikä tahansa muukin, jos tykkää seilata niissä.

Automaatti-ilmastointi toimi niin, että keväällä asetin lämpötilan 22 'C ja syksyllä 20 'C. Hämmästyttävän hyvä Ocun jälkeen. Kertaakaan ei ikkunat huurtunut kahden vuoden aikana. Lämpöä tuossa riitti muutenkin dieseliksi ihan riittävästi. Myös koneen lämmöt nousi pakkasilla termarin rajalle.

Valot, varsinkin pitkät oli hyvät, ajovalot olisi voineet olla paremmat, mutta xenonien reuna oli tervämpi, kuin Ocussa, joka antoi hajavaloa enemmän ja vaikutti varmaan tästä syystä paremmilta. Tästä varmaan myös puheet Ocun häikäisystä. Tosin FL Ocussa nuokin heikkenivät. Valojen suuntaus bemussa oli oikein, mitä ensin epäilin.

Passattiin en osaa verrata, kun ei ole sellaista ollut, mutta tuo kolmonen vaikuttaa näköistään ahtaammalta mitä oikeasti on. Sedaniin meni 1/3 selkänoja kaatamalla kahden ihmisen kuukauden kesälomavarusteet korpeen plus kaksi golf bägiä ja koira helposti. Kuukauden kaljat mahtui määränpäässä vielä kyytiin ;)
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

Raimo Miettinen jr.

BMW:llä karvalakkiversiot ovat kyllä aika ankeita varsinkin varustelun yläpään autoihin verrattuna. Edessä istuu herroiksi (sporttipenkit ovat suht naftit isolle miehelle (itsellä säädöt leveimmillään 180cm/70kg)). Muuten ohjaamoergonomia on ajajakeskeistä eli namiskat lähellä kuskia. Takana tilat kahdelle aikuiselle, keskeltä kardaanitunneli syö jalkatilan minimiin. Kulutuksen pienuus ei taida toteutua varsinkaan Suomen pakkaskeleissä, joten ei kannata sokeasti luottaa tehtaan lupauksiin. Imuläpät dieseleissä ovat aheuttaneet tuhoja koneissa, joten moni poistaa ne. En tiedä, onko ongelmia ollut tuoreimpien vuosimallien kohdalla. Ajoltaan nämä ovat kyllä hienoja vaunuja. Kesää odotellessa!

VW Fahrer

Kiitoksia tiedoista! Pitää varmaan oikein peräänajatuksella vielä tutustua tuohon e90 touringiin, koska sedania ei voi edes kuvitella. Mun pitää kuljettaa isoja soittimiaa ja suksia autossa. Vitoskoppainen Golf on siitä hyvä, että takaboksiin mahtuu tuuba ja tenoritorvi, BMW sedanin luukku oli turhan ahdas. Vaikka sinne mahtuis niin hankalaksi menis sovitteleminen. Passat on kyllä ainakin riittävän iso ja Saksasta löytyy kyllä kattoluukullisia comfort- tai highline -malleja mukavasti. No, myynpä nyt tuon nykyisen ensiksi pois.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy