Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaKovasti alkoi kiinnostaan tollanen A4 1.9tdi Q farkku.

Tosiaankin näyttää siltä että olisi laitettu s-line helmat jälkikäteen kun ei mitään s-lineen viittaavaa muuten autossa. Eikä taida 1.9TDI:ssä olla putkenpäät molemmin puolin puskuria..siistin näköinen auto!

Näyttää olevan myytykin jo joten ei tarvitse harkita.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jake

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 06.01.12 - klo:18:49
Eikä taida 1.9TDI:ssä olla putkenpäät molemmin puolin puskuria

quattrossa on vakiona putket molemmin puolin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.12.11 - klo:13:57
Makuasia, meillä emännälle autoa ostaessa kyllä Jeti päihitti plussan. Plussan ongelmaksi tuli se ettei se sytyttänyt yhtään, henkilökohtaisesti paljon laimensi intoa osin Golf V tyylinen interiööri vaikka oli jo tätä uudempi keulaista mallia. Samalla kun ajettiin myös Golf VI niin eron huomasi. En tosin tiedä onko nyt kaupassa saatavassa Plussassa uudistettu sisustaa vuoden takaiseen.

Aika tuttu tunne tuo ettei muut autot tunnu paremmalle kuin vanha, olen itsekin ainakin kaksi kertaa sen takia päätynyt ostamaan uudemman samanmallisen. Vaikka osin sen voi laskea tottumisen piikkiin, niin suurin syy mielestäni on kuitenkin jälkikäteenkin katsottuna ollut se että oma auto on vaan ollut todellakin hyvä.

Ihan alkuun: vasta nyt löysin tämän ketjun; olen muina miehinä tähän asti kirjoitellut käytettyjen kommentteja tuohon toiseen AUTONVAIHTOPOHDISKELUA -ketjuun. No, parempi myöhään kun ei ollenkaan.

Ja sitten asiaan... Olen yllä olevasta kommentista samaa ja eri mieltä. Kyllä olisin toisen A6:n jälkeen mielellään ostanut kolmannenkin, mutta kun kaupantekokuume oli pahimmillaan, en saanut mieleistä kauppaa samasta merkistä tehtyä. Tuli päädyttyä Hondaan, jota ei sitten neljän vuoden jälkeen enää ollut ikävä, etenkään kun uudempi koppa ei todellakaan mielyttänyt. Mutta se on kyllä totta, että jotkin ominaisuudet kokonaisuudessaan ei-mielyttävässä vanhassa kulkineessa saattavat jäädä positiivisina mieleen myöhemminkin.

Tällä hetkellä Passat tuntuu hyvältä valinnalta ja mielelläni vaihtaisin sen tuonnempana vastaavaan uudempaan tai uuteen. Saas nähdä muttuuko mieli myöhemmin :D

Uppe

Kävin viime viikolla ostamassa vain yhdellä omistajalla olleen, reippaat 240tkm ajetun Peugeot 405 Mi 16;sen käyttöautoksi siihen asti kun Mersu joskus helmikuussa tulee,sen jälkeen jää tuokin harrasteautoksi. Ai että on suu messingillä kun tuolla päästelee  :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.01.12 - klo:16:54
240tkm ajetun Peugeot 405 Mi 16;sen käyttöautoksi

Ai ai ...... se auton keveys ........ ja reipas TEHO ........ (jos vaan kunnossa niin) kyllähän tuolla kelpaa päästellä !  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.01.12 - klo:16:59
Ai ai ...... se auton keveys ........ ja reipas TEHO ........ (jos vaan kunnossa niin) kyllähän tuolla kelpaa päästellä !  8)

Liukkaat kelit ja talvirajoitukset vain hieman häiritsevät  :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.01.12 - klo:17:04
Liukkaat kelit ja talvirajoitukset vain hieman häiritsevät  :)

Tässä hehkuttaessani tuli vaan mieleen ne saamani kyydit Mazda SS GTI 148 hv-autoltani ......  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

repe59

Kuka tykkää ja kaiholla muistelee mitäkin kyytejä ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 07.01.12 - klo:16:54
Kävin viime viikolla ostamassa vain yhdellä omistajalla olleen, reippaat 240tkm ajetun Peugeot 405 Mi 16;sen käyttöautoksi siihen asti kun Mersu joskus helmikuussa tulee,sen jälkeen jää tuokin harrasteautoksi. Ai että on suu messingillä kun tuolla päästelee  :D
Kahden muun lisäksi? :D Et ole ensimmäinen jonka olen kuullut kehuvan ko. kippoa...

Uppe

Kun niitä on kolme niin aina on katos nääs yksi ajokunnossa  ;D

Ton-1

Toi ( että omistaa 3 x sama +20 v. vanhaa GTI-rassi) on varsinaista harrastamista, eikä kyseessä ol kait muu kuin tilaongelma sillä eihän nuo enää 'mitään' maksa.

Jos mulla olis tilaa niin samaa touhua harrastaisin itsekin, mutta kun ei niin on vaan 8 polkupyörää.  ;D

Ja Trace Elliot:in 580 watin bassotorni.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

#101
Tuli käytyä hieman renkaita potkimassa, ohessa pari paikallista kiinnostavaa n. 20 te:n bongoa:

Tämmöstä 'masaa' en olekaan ikuna vielä kokeillut, enkä ole edelleenkään:
http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/30D58A22BABEEC96C225797B0052AC4E?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0

Jotenkin kiinnostava, mutta ehkäpä vaan kuvissa ( eli tätä en ollut 'hiplaamassa'):
http://autokaupat.net/uusi/Saab-vaihtoauto.php?/sedan/SAAB/9-3/automaatti/etuveto/bensiini/Rinta-Joupin+Autoliike%2C+Turku/&view=1597128

Parissa liikkeessä oltiin ihan välittömästi 'palvelemassa' huolimatta siitä että olin ( huonon tapani mukaan) kesätakissa ja kengännauhat auki.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nikob

Suobista en tiedä. Mutta MPS voi olla maukas laite  :P
Kuvat ei vain näy.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Quality


Pojallani oli vastaava Saabi Aerona. Vähävikainen, tehokas (olikohan hieman piristetty), lämmin, erinomainen ajettava. Kyllä Saab tarjoaa edelleen rahoille hyvän vastineen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: nikob - 09.01.12 - klo:21:37
Suobista en tiedä. Mutta MPS voi olla maukas laite  :P

Otin siitä sentään 'räkä'tyypit, penkkeinä ( look a like sporty ) peruspenttipenkit luikkaiksi fixatuilla nahoilla, varsin orpo olo istua niillä vs. B7 sporttipenkit, ymmärtääkseni kulkupuoli tuolla laitteella pitäisi olla kyllä kunnossa.

Mutta ihan persdynoa ja tuntuman tiedostaakseni linkattu Saappia pitäis kyllä mennä kokeilemaan, on työmatkallani, vois poiketa joku päivä, siellä se yksi automyyjä on se joka joskus otti sen Mazda SS GTI -88 vaihtoautona ensimmäiseltä omistajaltaan, ja joka oli sitten oleman mun käskytyksessä seuraavat 8 v.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Heh, kait mulla jotain silmää autoihin, eilinen räkätyyppi Mazdassa tuli tehtyä 'myyty'-lapulla merkittyyn autoon ja äskettäin piipahdus Saabin myyjään aiheutti vesiperän sillä k.o. yksilö oli myyty tänään Mikkelin haarakonttorin toimesta.

Semmottis.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nikob

No eipä Audia kannata saabiin vaihtaa  ;)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: nikob - 10.01.12 - klo:21:16
No eipä Audia kannata saabiin vaihtaa  ;)

Eipä kait ..... mutta Skoda Fabia Monte Carlo:on ?  ;D

Näytti ja etenkin TUNTUI istahtaessani siihen hyvältä.

Mutta en ole vaihtamassa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

En uskoisikaan, että Ton-1 olisi vaihtamassa mihinkään. Hienoa oli saada hänet palstalle alun jahkailun jälkeen.

Ton-1

^ Kiitos tunnustuksesta, tämä taisi olla positiivinen palaute. 8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Kyllä. Positiivinen minulta. Hienoa, että olet mukana palstalla nyt, Ton-1 !
Mikäs minä olen tätä arvioimaan, mutta sanon kuitenkin, että olet tuonut paljon mielenkiintoista luettavaa palstalle.

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.01.12 - klo:21:38
Eipä kait ..... mutta Skoda Fabia Monte Carlo:on ?  ;D

Näytti ja etenkin TUNTUI istahtaessani siihen hyvältä.

Mutta en ole vaihtamassa.

Otin pari viikkoa sitten myös kyseisestä kylmätyypit. En saanut itseäni millään mukavasti sopimaan kuskin penkille, 187/100. Ongelmana olivat penkin (ja ratin) todella riittämättömät säädöt. Sitä ei saa menemään tarpeeksi taakse eikä tarpeeksi alas, ei siis minulle ainakaan tuommoista keksintöä. En saanut reisille tukea juurikaan lainkaan. Itse olen tottunut ajamaan istuin melko alhaalla ja selkänoja aika pystyssä, ratti sitten niin lähelle kun vain saa.

Muuten auto kylläkin oli ihan...Skoda  8)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 10.01.12 - klo:22:46
Otin pari viikkoa sitten myös kyseisestä kylmätyypit. En saanut itseäni millään mukavasti sopimaan kuskin penkille, 187/100. Ongelmana olivat penkin (ja ratin) todella riittämättömät säädöt. Sitä ei saa menemään tarpeeksi taakse eikä tarpeeksi alas, ei siis minulle ainakaan tuommoista keksintöä.

Olen hieman sipposempi ( 178/76) joten penkin parempisopivuus selittynee sillä mutta tuota rattiongelmaasi ihmettelen, mielestäni juurikin Fabiasta sai sen ratin tarpeeksi alas ja sisään (moottoriin päin) ainakin omaan makuuni (mulla tahtoo olla joka autossa noin, niin tässä beeseiskassakin eli maks. alhaalla/ maks. sisällä).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

_Mikko_

Vaikuttaakohan ratin ongelmaan se etten penkkiä saanut mukavaan ja tuttuun asentoon. Tiedä sitten. Samalla tavalla ratti tosiaan minullakin on, alhaalla ja lähellä. Penkit ja ratti varmaankin ovat säädöiltään oikein sopivat, mies vaan väärän kokonen.

RSOCUstin

Oiskohan jonkun vanhanpapan Audi saaresta. Ei oo paljoa kilsoja.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4514787

Uppe

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 12.01.12 - klo:20:02
Oiskohan jonkun vanhanpapan Audi saaresta. Ei oo paljoa kilsoja.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4514787

Ei,ja varmasti muutenkin kilometriensä mukaisessa kunnossa,mutta silti tuo hinta tuntuu kovalta kahdeksan vuotta vanhasta aanelkusta.

Ton-1

Noilla tapana huutaa aluksi pitkää hintaa, kyllä se sieltä laskee jos ei käy kaupaksi.

Siellä oli syksyllä pitkään siisti MX-5 2007, ensin hinta, 19 900, jonkinajan kuluttua 17 900, en tiedä millä kaupat tehtiin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Docw

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 12.01.12 - klo:21:12
Ei,ja varmasti muutenkin kilometriensä mukaisessa kunnossa,mutta silti tuo hinta tuntuu kovalta kahdeksan vuotta vanhasta aanelkusta.

Voihan se olla että se on käytännössä uusi auto, eli rekisteröity tammikuun alussa 2004 eikä esimerkiksi viikkoa aiemmin jolloin se olisi ikäloppu. Kyllähän tammikuun mallista voi hyvinkin maksaa mansikoita ;D ;D

(viittaus siis tuolla muualla velloneeseen vuosimallikeskusteluun)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 12.01.12 - klo:20:02
Oiskohan jonkun vanhanpapan Audi saaresta. Ei oo paljoa kilsoja.
Laitoinko paremmaksi ;D

Peugeot 1007 Sporty 1.6 3d 2Tronic -05, ajettu 22tkm :o

Ja kyllä, huoltokirja leimattu tasaisesti vuosittain. Jopa jakohihna on vaihdettu vuosi sitten. Ja vaikka autosta kuinka etsi mahd. rotanpesiä, niin ei vain löytynyt. Joka nurkka on kuin juuri tehtaalta tullessaan, alustan sopukoita myöten 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Rice

Isällä on VW Bora vm -99. Autolla ajettu noin 30 000 km tällä hetkellä.
Tuota voi olla aikanaan hiukan hankala hinnoitella.
Opel Astra
Volvo V60

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy