Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 24.11.11 - klo:20:47
Oliko tuo ajomatka 250 km per viikkoa jaettuna pariin edestakaiseen reissuun? Eli 62,5 km per siivu neljästi viikossa? Kyllähän tuollaisen matkan nyt ajaa ihan normaalilla autolla, pääasia että toimii varmasti.

Minulle ei vieläkään auennut että paljonko sitä ajoa on. 250km/viikko vai 1200km/viikko? Jos ensinmainittu, niin senhän ajaa tosiaan vaikka mopoautolla kuten yllä todettiin. Jos taas tien päällä pitää viettää enemmän aikaa, niin ei ainakaan minulla riittäisi kestävyyttä suorittaa sitä jollakin kinnerillä, ja se kuuden tonnin budjetti edellyttäisi kompromisseja toisarvoisemmista ominaisuuksista.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 25.11.11 - klo:06:29
Laittakaa nyt lisää ehdotuksia että pääsen haukkumaan  ;D Omasta päästä ei nyt aamulla tule mitään järkeviä.

Pistäppä ihana pääsi ruksuttamaan,
pahoja sanoja latelemaan,

3B/3BG 1.9TDI:llä.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 25.11.11 - klo:06:29
Kun hintaluokka on noin pieni täytyy autonkin olla pieni, jos huolettoman haluaa.

Olen aivan samaa mieltä. Kuudella tonnilla on aivan turhaa etsiä jotain isoa loppuunajettua diesellinttaa, kun juuri sellaisen kuudella tonnilla saa. Jos tavoitteena on päästä mahdollisimman huolettomasti paikasta toiseen, niin keskikokoinen bensakottero on varmasti parempi vaihtoehto, kun kilometrejäkin tulee noin vähän.

Ja se Civicin ohjaustehostin ei tosiaan ole parhaimmaista päästä. Nopeissa ohjausliikkeissä se alkaa puuroutumaan ja voimaa tarvitaan hiukan enemmän kuin rauhallisesti kääntäessä. Mutta sen kanssa oppii kyllä elämään. Autoon kun laittaa vielä 195/65R15 rengastuksen vakion tilalle, niin äänimaailma vaimenee ja talvella saa hiukan lisää maavaraa.

ConD

#63
LainaaMinulle ei vieläkään auennut että paljonko sitä ajoa on. 250km/viikko vai 1200km/viikko?
LainaaOliko tuo ajomatka 250 km per viikkoa jaettuna pariin edestakaiseen reissuun? Eli 62,5 km per siivu neljästi viikossa?
LainaaMitenkäs tuo yhtälö saadaan toimivaksi? Jos työmatka on 2 x 250 x 2 x 50, niin siitähän tulee jo 50000 km? Missä mättää?
Koitetaas ny vääntää vielä rautalangasta. Oulusta Veteliin tulee n. 250km matkaa per suunta. Viikossa karkeasti siis 500km. Montaa kertaa viikossa tuolla ei edestakaisin käydä, ja välillä tulisi tuttavalla todennäköisesti oltua pidempiäkin pätkiä töissä tai kotona. Lomatkin pyörii ja töitä voi tehdä hieman etänäkin. Arvio 15tkm/vuosi on ehkä alakanttiin mutta antaa suuntaa. Muutto tuonne "keskelle ei mitään" ei ole vaihtoehto tietyistä syistä.

3BG Passat, A4 Audit on tarjottu ja ovat ihan ok vaihtoehtoja. Saabista ei vielä olla keskusteltu. Tässä Oulussa olisi myynnissä yksi 9-3 bensaturbo edukkaasti. Mitähän nuo syö matka-ajossa ja mitä tuollaisen vakuuttaminen maksaa?
2009 CR-V jolla tuttu on muutaman kerran käynyt tuolla töissä on kuulemma hirveä auto, kun syö bensaa rohmuna eikä sisällä sitä vakkaria. Onko esim Civicissä kylmäkone ja vakkari tuossa <6ke hintaluokassa?

Tarkoituksena olisi siis löytää se "hyvä" auto tuohon matkalle tuohon rahaan, ja teoria on itsellä tiedossa millainen tuon auton kannattaisi olla mutta ne vaihtoehdot joita tarjota pitäisi keksiä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ConD - 25.11.11 - klo:10:21
Onko esim Civicissä kylmäkone ja vakkari tuossa <6ke hintaluokassa?

Lämpöjen kanssa ei ollut ikinä ongelmia 1.6:lla. Japskien tyyliin automaatti-ilmastointi puskee aika paljon lämpöä jalkoihin, joten kovimmilla pakkasilla kannattaa kääntää puhallus manuaalisesti siihen asentoon, että puhaltaa tuulilasille ja jalkoihin.

Vakkaria ei ainakaan 2002-malliin saanut tehtaalta. Meille asennettiin ennen luovutusta jälkiasenteinen.

Emil Eagle

Vakkari on itsellenikin ehdoton matkavaruste, mutta se on myös sellainen josta voi autonvalintatilaisuudessa tinkiä, koska sen saa lisättyä jälkikäteenkin. Puute pitää vain huomioida budjetoinnissa. Uusi tarvikesarja korjaamolla asennettuna pulittaa 500+e, automallikohtaisen alkuperäiscruisen saattaa saada mahdollisesti edullisemminkin.
Kiitokset mukavasta foorumista.

ConD

#66
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.11.11 - klo:10:31
Vakkaria ei ainakaan 2002-malliin saanut tehtaalta. Meille asennettiin ennen luovutusta jälkiasenteinen.
Onko tuollainen jälkiasenteinen vakkari iso homma asentaa itse?
Kylmäkoneella tarkoitin ilmastointia, lämpöjen jotenkin uskoisi japskeilla pysyvän kohtuudella.

http://www.nettiauto.com/honda/civic/4402201
Oiskos tollanen paha?

*edit* Jukolauta, ton Civicin vakuuttaminen yhden laskurin mukaan maksaa yli 200e enemmän pelkällä liikennevakuutuksena kuin 2.0T 9-3 Saabin! Hohhoi... ja se mersukin vielä civicciä enemmän.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

VAG!

#67
Lainaus käyttäjältä: ConD - 25.11.11 - klo:10:35
Kylmäkoneella tarkoitin ilmastointia, lämpöjen jotenkin uskoisi japskeilla pysyvän kohtuudella.

LS-mallissa on manuaalinen ja ES:ssä automaattinen ilmastointi. Vakkarin asennuksesta en tiedä mitään, kun liikkeessä asennettiin ennen luovutusta.

Katsoitko muuten vakuutuksen hinnan 3- vai 5-oviselle? Jotenkin on sellainen hämärä muistikuva, että niissä oli iso ero. 5-ovinen siis halvempi.

ConD

Tuolle linkin 3-oviselle katsoin...

Yllättäviä eroja, joten pitää näköjään tarkkana olla nuidenkin kanssa. 200e:lla vuodessa ajaa kuitenkin hyvän matkaa bensa-autollakin. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: ConD - 25.11.11 - klo:10:51
Tuolle linkin 3-oviselle katsoin...

Yllättäviä eroja, joten pitää näköjään tarkkana olla nuidenkin kanssa. 200e:lla vuodessa ajaa kuitenkin hyvän matkaa bensa-autollakin. :D

Kaipa se syy on siinä, että kun Honda on nuorten suosiossa, niin tietty joka toinen typeRä + wannabee typeRä -honda poistuu säännöllisesti metsähallituksen puolelle... Ja siihen päälle perinteiseen jaappanialaiseen tyyliin suolaisen hintaiset korjausosat, niin vakuutusmielessä paketti on valmis.

VW-golf-plus

Onko kellä kokemusta Nissan Qashqai 1.5dCi että tarkeneeko talvella? Kiikarissa 40 tuhatta ajettu niin mitä pitäisi tutkailla ja maholliset tyyppiviat kiinnostaa myös?

Skula

Sähkövikoja näkyy olevan.. Tiedän kolme tämmöstä tapausta... Kaikki työmatkaltani hyvin usein bongattavissa.. Samantyyppisin vioin  8)

http://img585.imageshack.us/img585/8483/pyw.mp4
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tsiih

Huonosti tehty romu, siis kaskai. En kajoaisi. Ja vielä rellun moottorilla...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

vasara

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 02.12.11 - klo:20:27
Onko kellä kokemusta Nissan Qashqai 1.5dCi että tarkeneeko talvella? Kiikarissa 40 tuhatta ajettu niin mitä pitäisi tutkailla ja maholliset tyyppiviat kiinnostaa myös?
AutoBild 8/2010 oli Qashqai 100000km kestotesti.. Koneena tosin 2.0 bensa.
"Perustaltaan kestävä, ei suuria yllätyksiä testissä, luotettavuus testattujen keskitasoa, korroosio harmina."


RSOCUstin

#75
Jotenkin tuntuu että pitäisi vaihtaa auto ja tuleekin katseltua sellaisia 60-120tkm ajettuja nelikkoja/etuvetoja manuaalina. Kun tuota kaupunki ajoa ei enään ole siihen malliin kuin ennen ei DSG tarvetta ole. 13kk aikana tullut veivattua 62tkm jotenkin on puutunut istumaan samalla penkillä, vaikka se hyvä onkin. Ja auton ajo-ominaisuudetkin on hyvät, tehoja saisi olla sen +30 enempi niin ois tyytyväinen.

Suurin hidaste tällä hetkellä on vielä se että uudessa työssä koe-ajalla joka loppuu kuukauden päästä ja sen jälkeen on luvattu työsuhdeauto. Sitäkin laskenut ja laskenut että sellainen sitten ja joku kiva kippo 30-35tkm väliltä siihen sitten. Toisaalta oma ois oma ja saisi vaihtaa koska haluaa :D no tästä keskusteltu jo toisaalla.

Muistuu vuosi sitten hyvin mieleen kun mietin että tollaisen kun vaihtaa niin ei tartte hetkeen, kyse nykyisestä ocusta. Kuitenkin tekisi edelleen mieli Räsää/SCOUTa. Jomman kumman kun laittaisi niin voisi sanoa että hetkeen en vaihda :D Vai vuoden jälkeen taas uusissa mietteissä.

Autoon istumisen pitäisi jotenkin säväyttää ja tuoda se tuntuma että nyt mennään. Ikuinen oravanpyörä.

Sande

LainaaKuitenkin tekisi edelleen mieli Räsää/SCOUTa. Jomman kumman kun laittaisi niin voisi sanoa että hetkeen en vaihda 

No jaa... niin minäkin ihan oikeesti luulin jokseenkin tasan 2 vuotta sitten Scouttia tilatessa. Onhan se ihan hyvä auto ja 1,8 TSI ihan mukava kone, mutta vaikka diisel Scoutti-miehet ovatkin kehuneet autoa hiljaiseksi, niin itse petyin siinä eniten kesärenkaiden aiheuttamaan meteliin. Toisekseen se oli vähän onneton venettä nostaessa ja siirrellessä. Ja kolmantena syynä varmaankin että se oli vaan liian samanlainen aikaisemman 4x4 octaviani kanssa ja kun sitä edellinenkin auto oli Ocu.... 11 vuotta Octavialla vaan alkoi kyllästyttää.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

tn62634

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.12.11 - klo:10:06
13kk aikana tullut veivattua 62tkm jotenkin on puutunut istumaan samalla penkillä, vaikka se hyvä onkin.

Suurin hidaste tällä hetkellä on vielä se että uudessa työssä koe-ajalla joka loppuu kuukauden päästä ja sen jälkeen on luvattu työsuhdeauto.

Tuleeko sulla tuosta ajomäärästä kuinka paljon työmatka-ajoa, työajoa ja muuta ajoa?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 08.12.11 - klo:10:45
Tuleeko sulla tuosta ajomäärästä kuinka paljon työmatka-ajoa, työajoa ja muuta ajoa?

Vikan 3kk saldo 10tkm työajoa ja 5tkm omia ajoja. Jostakin niitä omiakin ajoja kertyy. Periaattessa tuolla kaavalla voi laskea koko vuoden ajot eli se huitelee siellä 60tkm vuoteen kilsat siis. Joista omia 20tkm ja työ 40tkm, ellen väärin laskenut

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Sande - 08.12.11 - klo:10:43


No jaa... niin minäkin ihan oikeesti luulin jokseenkin tasan 2 vuotta sitten Scouttia tilatessa. Onhan se ihan hyvä auto ja 1,8 TSI ihan mukava kone, mutta vaikka diisel Scoutti-miehet ovatkin kehuneet autoa hiljaiseksi, niin itse petyin siinä eniten kesärenkaiden aiheuttamaan meteliin. Toisekseen se oli vähän onneton venettä nostaessa ja siirrellessä. Ja kolmantena syynä varmaankin että se oli vaan liian samanlainen aikaisemman 4x4 octaviani kanssa ja kun sitä edellinenkin auto oli Ocu.... 11 vuotta Octavialla vaan alkoi kyllästyttää.

No sehän tässä juuri on kun nyt on tullut katsottua periaatteessa samanlaista cabiinia vuodesta 2009 tammikuusta saakka 06 rs ocu ja 09 ocu, ja ennen sitä 02 ocun capiinia 3v. Jotenkin on alkanut kyyllääntyyn tohon sisustaan vaikka fl sisusta on mittareiltaan ja väreiltään paljon parempi. Niin se on kai se kyllästynimen mikä on tullut 6v aikana.

VW-golf-plus

Onko tosijaan niin että "golf kokoluokan" autoista itse Golf on paras? Olen kokeillu monelaista pirssiä Golf Plussan seuraajaksi mutta ei vaan löydy autoa joka olisi selvästi parempi kuin Plus. Vaikka yritän sulkea pois "tottumuksen tuoman kotikenttäedun" niin aina löytyy muista ominaisuuksia joilla ne hävijää plussalle selvästi . Nyt on koeajossa Yeti ja kovin on kevyttä sarjaa sekin. Kaskai on tähän mennessä parraiten vastannut odotuksia mutta ne rellun tiisselit.
Tapanani on ollu vaihtaa merkkiä mahollisimman usein mutta pitänee tyytyä toiseen Plussaan ja kysynkin onko plussan pumppusuutintiisselit muuttuneet commonraileiksi jossain vaiheessa vuoden 2005 mallien jälkeen?

Sande

Ööö.... mikähän niissä Rellun dieseleissä mättää?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

VW-golf-plus

Lainaus käyttäjältä: Sande - 10.12.11 - klo:07:53
Ööö.... mikähän niissä Rellun dieseleissä mättää?
Koeajossa oli 1,5 litranen ja sen tärinä tyhjäkäynnillä häiritti pahasti. Tuolla oli ajettu 40 tuhatta eli oliko siinä jokin viella vai onko se ominaisuus? Se siis täristi koko autoa.
Kun anto hanaa niin tärinä loppu.

kt

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 10.12.11 - klo:07:23
Onko tosijaan niin että "golf kokoluokan" autoista itse Golf on paras? Olen kokeillu monelaista pirssiä Golf Plussan seuraajaksi mutta ei vaan löydy autoa joka olisi selvästi parempi kuin Plus. Vaikka yritän sulkea pois "tottumuksen tuoman kotikenttäedun" niin aina löytyy muista ominaisuuksia joilla ne hävijää plussalle selvästi . Nyt on koeajossa Yeti ja kovin on kevyttä sarjaa sekin.

Totta haastat. Jeti ei pärjää Gplussalle. Jetin "ainoa" etu on laatikkoperä. Kulutuskin on 0,5 litraa isompi, ainakin tsi 1,4 koneella. Itsekin olen ymmällä, miten tässä näin kävi, ettei "parempaa" enää löydy!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Arcca

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.12.11 - klo:08:31
Totta haastat. Jeti ei pärjää Gplussalle. Jetin "ainoa" etu on laatikkoperä. Kulutuskin on 0,5 litraa isompi, ainakin tsi 1,4 koneella. Itsekin olen ymmällä, miten tässä näin kävi, ettei "parempaa" enää löydy!

Makuasia, meillä emännälle autoa ostaessa kyllä Jeti päihitti plussan. Plussan ongelmaksi tuli se ettei se sytyttänyt yhtään, henkilökohtaisesti paljon laimensi intoa osin Golf V tyylinen interiööri vaikka oli jo tätä uudempi keulaista mallia. Samalla kun ajettiin myös Golf VI niin eron huomasi. En tosin tiedä onko nyt kaupassa saatavassa Plussassa uudistettu sisustaa vuoden takaiseen.

Aika tuttu tunne tuo ettei muut autot tunnu paremmalle kuin vanha, olen itsekin ainakin kaksi kertaa sen takia päätynyt ostamaan uudemman samanmallisen. Vaikka osin sen voi laskea tottumisen piikkiin, niin suurin syy mielestäni on kuitenkin jälkikäteenkin katsottuna ollut se että oma auto on vaan ollut todellakin hyvä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VAG!

Luxemburgin autonäyttelyn "myyjäisistä" olisi saanut edullisesti herrasmiesjaggea:



Siinä siis oikealla XJ8 veekasilla ja parhaimmalla varustetasolle, eli Sovereign. Herkkuina päällä vähän navia, kattoluukkua ja jotain muuta sekalaista. Rekisteröity syyskuussa 2008 ja ajettukin jo 68tkm. Sisältä ja ulkoa virheettömässä kunnossa. Vuoden takuu kuuluu myyntihintaan. Hintalappu olisi tässä:



Piti oikein katsoa vuoden 2008 TM:n hinnastosta, että XJ8 V8 Sovereign perushinta on ollut silloin 155 000 euroa Suomessa ;D

McVAG

jaahas, elämä palauttelee pinnalle. Keväälle oli jo suunniteltu harrasteauton hakukeikka Saksaan, nyt taitaa MX-5 tai Audi TT cabrio ostamatta. Teloin olkapään salilla ja jos vakuutusyhtiö ei korvaa niin menee monet tonnit omasta taskusta olkapään fiksaamiseen...

kele.

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

RSOCUstin

Kovasti alkoi kiinnostaan tollanen A4 1.9tdi Q farkku.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4490479
Tossa ois ollut helmipeli vaikka kilsoja takana, vaikka kakkoks autoksi. Toi kori on kyllä mun mielestä hyvän näköinen.
Todettiin juuri että meidän 2 autossa Golf:ssa sais olla takaovet, taitaa mennä vaihtoon.

Ktk

Karvalakki-sisusta, johan on todellinen S-Line.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy