Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

tet

^ Nuo tuulilasinsotkimet taitavat olla tän Golfin heikoin lenkki, pökötin pyyhkimiä (ja pesureita) on ollut ikävä. Olen ollut huomaavinani että paikallaan ollessa pyyhkisivät paremmin mutta mitä kovempi nopeus sitä heikommaksi menee pyyhintätulos. Vielä niin ärsyttävä ominaisuus niissä on, että ylös mennessä pyyhkivät hyvin mutta alaspäin tullessa sotkevat sitten vedet takaisin lasille epämääräiseksi "roiskelätäköksi". :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

NcP

Enpä ole huomannut pyyhkijöissä mitään moittimista, pitääpä oikein tarkkailla asiaa kun ensi kerralla olen Golfin puikoissa.

Janne81

Tietääkö joku lähteekö se jalka tilan valo homma helposti irti pitäis vaihtaa siihen ne led polttimot.

Pitääkö siitä availla niitä torx ruuveja vai lähteekö se mötikkä jotenki irti.

Late

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 01.04.11 - klo:13:23
Tietääkö joku lähteekö se jalka tilan valo homma helposti irti pitäis vaihtaa siihen ne led polttimot.

Pitääkö siitä availla niitä torx ruuveja vai lähteekö se mötikkä jotenki irti.

Ihan vääntämällä varovasti lähtee:




tsiih

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.04.11 - klo:12:07
^ Nuo tuulilasinsotkimet taitavat olla tän Golfin heikoin lenkki, pökötin pyyhkimiä (ja pesureita) on ollut ikävä. Olen ollut huomaavinani että paikallaan ollessa pyyhkisivät paremmin mutta mitä kovempi nopeus sitä heikommaksi menee pyyhintätulos. Vielä niin ärsyttävä ominaisuus niissä on, että ylös mennessä pyyhkivät hyvin mutta alaspäin tullessa sotkevat sitten vedet takaisin lasille epämääräiseksi "roiskelätäköksi". :(
Mua sitten harmittaa se roiskaisu. Mutta en enää valita, sijais6rpolossa roiskui paljon pahemmin! Muuten kyllä hyvin pyyhkii, varsinkin kun auto on paikallaan...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Late

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.04.11 - klo:14:01
Mua sitten harmittaa se roiskaisu. Mutta en enää valita, sijais6rpolossa roiskui paljon pahemmin! Muuten kyllä hyvin pyyhkii, varsinkin kun auto on paikallaan...

Johtuu noista viuhka suuttimista toi homma.

ML1

Tuli tänään tilattua emännälle uusi kulkine  ;D
Golf VI 1,4 TSI 90 kw, Highline DSG
Ulkoväri: Musta
Sisältä: Dropmag alcantara Corn silk beige.
Tehdas lisävarusteet:
Paketti 1
Peilpaketti
Parkpilot
Climatronic
Orlando 17" vanteet sport alustalla

Dealerilta:
Sima talvivanteet Contin kitkoilla.

Koneen antama valmistusviikko vk 18  ;D

Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Late - 01.04.11 - klo:13:30
Ihan vääntämällä varovasti lähtee:





Näköjään lähti irti mut ei se ledi kyl oikee sopinu sinne normi polttimon tilalle aika hankala systeemi nyt ymmärrän miks netissä tulee se koko osa uus.

http://www.p2spec.com/ProductDetails.asp?ProductCode=RDCF_GTI6

ilmeisesti helpompi tilaa toi koko mötikkä uus.

Late

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 01.04.11 - klo:14:26
Näköjään lähti irti mut ei se ledi kyl oikee sopinu sinne normi polttimon tilalle aika hankala systeemi nyt ymmärrän miks netissä tulee se koko osa uus.

http://www.p2spec.com/ProductDetails.asp?ProductCode=RDCF_GTI6

ilmeisesti helpompi tilaa toi koko mötikkä uus.

Aika kallis tuo lamppu.. Saa halvemmalla kun itse tekee :)

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Late - 01.04.11 - klo:14:24
Johtuu noista viuhka suuttimista toi homma.
Ei kun sulasta roiskuu alas tullessaan ilmavirran mukana sulkaan jäänyttä vettä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: kotka - 01.04.11 - klo:08:38
Voi huoh..
Onpa vaikeaa saada nuo tuulilasin pyyhkimet pyyhkimään edes tyydyttävästi. Molemmat sulat jättävät pyyhkimättömän alueen lasiin. Pyyhkijät eivät pyyhi kärjistään, alue on noin 12 senttiä sulan kärjestä alaspäin.
Huollossa "muka" suuntasivat pissapojan suutinta paremmin, sekä vaihtoivat sulat. No, kai ne suuntasivat ne jotenkin, kun entistä huonommin puhdistaa. Sulat oli sentään vaihdettu, viimeksi eivät vaihtaneet vaikka erikseen pyysin.
Ehkä minulla on huonoa lasinpesunestettä, pitänee vaihtaa pois VW:n alkuperäisestä ja Nesteen Voltaresta johonkin muuhun litkuun. Ehkä pitää vaihtaa taas nuo sulat ja suunnata itse nuo suuttimet. Ehkä pitäisikin vahata tuo tuulilasi jollain aineella sen sijaan, että pesen siitä kaikki liat/vahat/kurat ja maantiekökön.. Ja täytynee jatkaa päivittäistä auton pesemistä näinä kurakeleinä.

Jos tähän tahtiin kuluu tuulilasin pyyhkimiä, niin pitää ostaa varalle joku tukkupaketti..
Itse kokeilin tuota Nesteen Voltarea Passatissa, ja se tuntuu aiheuttavan aika paljon ongelmia noiden viuhkasuutinten kanssa. Se muodostaa jotain ihme limaa siihen suuttimeen, ja jättää kalvon lasiin.
Lasolia olen siitä lähtien käyttänyt, eikä ongelmia ole ollut sen jälkeen.
Audi A4 Allroad quattro -17

Tos®

Pro Plus on pelannut oikein hyvin vitoskoppasen kans, oikeestaan en ole edes käyttänyt muita litkuja...
Kesällä tosin itikka lasolia...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JuhaN

Moro ml1!! Kyl hyvin lupaavat jos 18 viikolla olis auto sulla mut kokemuksella SYV,,LL,, rinta äänellä voin sanoa että saman verran kun laitat viikkoja lisää niin sit ollaan hyvin lähellä oikeaa!!!

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: JuhaN - 01.04.11 - klo:22:41
Moro ml1!! Kyl hyvin lupaavat jos 18 viikolla olis auto sulla mut kokemuksella SYV,,LL,, rinta äänellä voin sanoa että saman verran kun laitat viikkoja lisää niin sit ollaan hyvin lähellä oikeaa!!!

Taisi olla valmistusviikko se 18. Aika nopeeta toimintaa olisi, jos kuukauden päästä saisi auton jo ajoon.

Eiköhän realistinen arvio ole viikot 27 - 36.

ML1

Lainaus käyttäjältä: JuhaN - 01.04.11 - klo:22:41
Moro ml1!! Kyl hyvin lupaavat jos 18 viikolla olis auto sulla mut kokemuksella SYV,,LL,, rinta äänellä voin sanoa että saman verran kun laitat viikkoja lisää niin sit ollaan hyvin lähellä oikeaa!!!

Ehkä olin hiukan epäselvä mutta tarkoittivat valmistusviikkoa 18 siitä noin 3-4 viikkoa niin auto olisi alla.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Hxor


Itselleni tuli tilailtua 2,0 TDI farkku kolmisen viikkoa sitten. Toimitusaika arvio heinäkuun loppu -elokuun alku.

jvas

Golf tdi 4Motion tilattu vk 9, toimitusajaksi arvioitu vk. 20.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jvas - 02.04.11 - klo:14:14
Golf tdi 4Motion tilattu vk 9, toimitusajaksi arvioitu vk. 20.
4motion, hyvähyvähyvä  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

NcP

Tyhmä kysymys.  Pitäisikö tässä Golfissa olla mustat vai antrasiitin väriset kangasmatot?  Itse lattiaverhoiluhan on musta, mutta mustissa matoissa näkyy lika paljon paremmin kuin antrasiitin värisessä.  Ottaisin siksi mielelläni noi antrasiitit, mutta mahtaako näyttää typerältä...

golf5

LainaaGolf tdi 4Motion tilattu vk 9, toimitusajaksi arvioitu vk. 20.

Hyvän version olet golffin mallistosta tilannut ;)
Otitko Comfortlinen vai Highlinen? Ja mitäs tuli ruksittua lisävarustelistalta?
Mulla meni oman 4motionin tilauksesta käyttöönottoon paria päivää vaille 4 kuukautta.

JuhaN

Volkswagen golf farmari (ac) 4ov 1390 cm3 A. Ja semmonen olis kysymys et mitä tarkoittaa toi A tuolla perässä?? taitaa olla tyhmä kysymys....

Trifid

Olipa kova rengasmelu Golffissa nastarenkailla. Muuten tuo 1.2TSI oli kyllä pirteä kone viemään autoa. Rengasmelua vertailen omaan A4 B6 Avanttiin.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Kale

Lainaus käyttäjältä: JuhaN - 02.04.11 - klo:21:58
Volkswagen golf farmari (ac) 4ov 1390 cm3 A. Ja semmonen olis kysymys et mitä tarkoittaa toi A tuolla perässä?? taitaa olla tyhmä kysymys....

Automaatti?

jvas

#1313
Lainaus käyttäjältä: golf5 - 02.04.11 - klo:17:29
Hyvän version olet golffin mallistosta tilannut ;)
Otitko Comfortlinen vai Highlinen? Ja mitäs tuli ruksittua lisävarustelistalta?
Mulla meni oman 4motionin tilauksesta käyttöönottoon paria päivää vaille 4 kuukautta.

Tollainen on siis tulossa:
- Golf 2.0 tdi 4Motion highline
- varustepaketti 1
- täysautomaattinen ilmastointi
- irrotettava vetokoukku yhdistelmävakautuksella
- takakontinkoristelista
- säilytyspaketti
- moottorilämmitin
- sisäpistoke.
Väriksi täysin nykysuuntauksen vastaisesti amaryllispunainen  ;D
Sisusta titaanin musta.

Hankkisko tuollaset kesävanteet?
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/
ehkä...

Tos®

Punainen ja nuo vanteet on pettämätön yhdistelmä... ++++++++++++++++++++++++++++ osta!!
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PassatBluemotion

Mahtaakohan tuohon tulevaan vuosimalliin 2012 olla tulossa jotain uudistuksia ja mistä tuotantoviikosta alkaen? Viime vuonna vm 2011 uudistuksia taisi tulla pitkin vuotta mm. vanteiden ja led-päivävalojen osalta.

Onko näissä uusissa muutoksissa mitään ”logiikkaa” eli tulevatko aina samaan aikaan ja kuinka aikaisin tulevat muutokset julkaistaan? Voiko esim. jälleenmyyjillä olla tietoa aikaisemmin jostain tulevista muutoksista tai uusista lisävarustevaihtoehdoista?

Ja bonuskysymyksenä raadille: Voiko itse vaikuttaa siihen, millaisilla renkailla auto toimitetaan tehtaalta?

jni

^Jokohan seuraava uudistus on Golf VII. Frankfurtissa syksyllä?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

clima

Lainaus käyttäjältä: jvas - 03.04.11 - klo:18:04
Tollainen on siis tulossa:
- Golf 2.0 tdi 4Motion highline
- varustepaketti 1
- täysautomaattinen ilmastointi
- irrotettava vetokoukku yhdistelmävakautuksella
- takakontinkoristelista
- säilytyspaketti
- moottorilämmitin
- sisäpistoke.
Väriksi täysin nykysuuntauksen vastaisesti amaryllispunainen  ;D
Sisusta titaanin musta.

Hankkisko tuollaset kesävanteet?
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10775/REPLICA+F281+GOLF+GTi+-7x16-5x112-et45/
ehkä...

Muistapa laittaa kuvia näkyville kun tuon kulkineen saat; amaryllispunainen kuulostaa hyvältä, varmasti myös näyttää... ;)

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.04.11 - klo:23:57
Taisi olla valmistusviikko se 18. Aika nopeeta toimintaa olisi, jos kuukauden päästä saisi auton jo ajoon.

Eiköhän realistinen arvio ole viikot 27 - 36.

Itsekin tilasin uuden VI kiisselin viikolla 3 tammikuussa ja nyt ollaan optimistisen toiveikkaita että valmistusviikko olisi 18. Eli saattaisi saada luovutettua just toukokuun lopussa. Tuota lykättiin mulla jo kertaalleen ja tuli maahantuojaltakin joku ilmoitus myyjän kautta että japanin tilanteen vuoksi joidenkin elektroniikka komponenttien saatavuus on heikentynyt ja se viivästyttää toimituksia useilla viikoilla.

Itse tilasin 2.0TDi BMT, 5-ov comforline:n (kun highlinea ei saa manuaalina ja 1.6TDi oli mopo), värinä normaali punainen.

Lisäksi otin ainakin:
- Automaatti ilmastointi
- RCD510
- Dynaudio
- Sadetunnistin ja himmenevä taustapeili
- Tummennetut takalasit
- Sumuvalot(ihan vaan ulkonäön takia, vaikka niillä ei juuri mitään tee)
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 05.04.11 - klo:12:43
Itsekin tilasin uuden VI kiisselin viikolla 3 tammikuussa ja nyt ollaan optimistisen toiveikkaita että valmistusviikko olisi 18. Eli saattaisi saada luovutettua just toukokuun lopussa. Tuota lykättiin mulla jo kertaalleen ja tuli maahantuojaltakin joku ilmoitus myyjän kautta että japanin tilanteen vuoksi joidenkin elektroniikka komponenttien saatavuus on heikentynyt ja se viivästyttää toimituksia useilla viikoilla.

Itse tilasin 2.0TDi BMT, 5-ov comforline:n (kun highlinea ei saa manuaalina ja 1.6TDi oli mopo), värinä normaali punainen.

Lisäksi otin ainakin:
- Automaatti ilmastointi
- RCD510
- Dynaudio
- Sadetunnistin ja himmenevä taustapeili
- Tummennetut takalasit
- Sumuvalot(ihan vaan ulkonäön takia, vaikka niillä ei juuri mitään tee)


Xenonit jäi uupumaan varusteista?  ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy