Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Late

Sori olin laittanut väärin tuohon viestiin vanteen nimen.. nyt korjattu ja onkin 18" vanne :)

https://pgperformance.com/product.php?productid=17824


Kiviharju

Hinta vaivaiset "US$2,946.00".
Mitähän lienee Suomessa >:(

Taidetaan mennä vielä noilla Interlagoseilla...
Audi A4 Allroad quattro -17

Late

#1262
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 21.03.11 - klo:21:28
Hinta vaivaiset "US$2,946.00".
Mitähän lienee Suomessa >:(

Taidetaan mennä vielä noilla Interlagoseilla...

Tuossa käytetyt ilmeisesti: http://cgi.ebay.de/Sommerradsatz-18-neuwertig-VW-Golf-VI-GTI-/330533705825


MoFFe

Onko kellään tietoa käykö 225/35/19 kumit ja 8.5" leveä vanne ET45 Golfiin?
Vai ottaako kiinni? Tietenkin jos auto on tarpeeksi korkea niin ei ota...mutta kysessää siis oisi Rä golffi. Ja varmaan GTI ihan samat speksit.

Luin jostain että tekemään tämän -> http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=10909&highlight=fender fender modification...  eli muokkaamaan sisäloka suojan kiinnikkeitä.
Jossain forumeilla kirjoittavat että 225 kumit menis noilla vanteilla... mutta 235 kumi on vakio 19 tuumaisena Golf Rssä.
En sitten tiedä... hitto kun on vaikeaa saada sopivaa vannetta ja kumia Golfiin. Varsinkin 19".

makelja

Golfmk6.com forumilla on ollut tekstiä siitä että 8" leveät ja ET45 on se joka pitäisi sopia ilman raapimista. Kun menee leveämmäksi kuin tuo niin raapimiset alkaa ilman muokkausta. Ja muistaakseni R on 1cm matalampi alustaltaan kuin GTI.

Kiviharju

Mulla oli aikaisemmat renkaat 235 leveät ja 8x18" ET45 vanteella ulvaisi välillä kaareen suuremmassa töyssyssä. Nyt 225 renkailla ei ole ottanut kiinni.

Saa nähdä miten käy kun auto tippuu torstaina n.3cm, toisaalta taitaa mennä jousitus hieman jäykemmäksikin niin ei välttämättä haittaa.
Mutta sittenhän olisi edessä vanteiden vaihto, eikä se ikinä ole huono juttu ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

MoFFe

Harmillista...suurin osa vanteista on 8.5x19"  :-\
Pakko kai vaan myydä uuden renkaat jotka ostin... prkl.
Ja ostaa sitten 225/35 tilalle.

Kiviharju

#1267
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 22.03.11 - klo:16:58
Harmillista...suurin osa vanteista on 8.5x19"  :-\
Pakko kai vaan myydä uuden renkaat jotka ostin... prkl.
Ja ostaa sitten 225/35 tilalle.
Mikä R:ssä on vakio vanteen ET? Eikö perus Golffissa, GTI:ssä ja R:ssä ole eroja raideväleissä. Jostain muistan tälläistä lukeneeni...

Edit:
LainaaGTI/GTD/R:n raideleveys edessä 1533mm, muissa 1541mm (takana kaikissa sama 1514mm, paitsi R 1515mm). Eli esim. GTI:ssä rengas edessä 4mm sisempänä vakio-et:llä?

Tuollaisen löysin omasta autotalli ketjustani: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=254.msg31934#msg31934
Audi A4 Allroad quattro -17

MoFFe

Joo ei ole... jarru vissiin on ainoa ero. ET kait on kummassakin 50.
Eli vakio vanne on 8x19" ET50 ja 235/35/19 kumit.

Todella vaikeeta löytää sellaista komboa.

Kiviharju

Kai se on vain kokeiltava kuinka rengastus pelaa, onhan R:ssä vähän jäykempi alusta niin voi olla ettei siinä ole samoja ongelmia kuin vakio "löllykällä"
Audi A4 Allroad quattro -17

NcP

Mitenköhän tämä vanne sointuisi valkoiseen Golfiin



Koko mätsäisi hyvin, 16X7 ET45.  Valmistaja vain on täysin outo, eli laadusta ei ole hajuakaan...

MoFFe

Varmaan ihan hyvin sopii... paitsi omasta mielestä liian pieni koko  :D

MoFFe

Huomasin äsken kun kävin autoa pesemässä niin oikea sivupeili ei toimi tai siis toimii mutta sitä ei voi kääntää ulommas. Se toimii ainoastaan ylös alas sisäänpäin.  ???
Onko muilla ollut ongelmia peilien kanssa?

Pitää kai taas viedä korjattavaksi kun on takua jäljellä.  :-\

Kiviharju

Itse ihmettelin kun yritin peiliä säätää ja kun oikeaa sääti, niin vasen oli kohta taas persiillään. Sitten muistin että ajotietokoneessahan on mahdollisuus valita että säätykö molemmat peilit yhtäaikaa, vai yksitellen. :-[ Ilmeisesti oli ohjelmointien jälkeen mennyt jostain syystä taas päälle tuo asetus.

Kokeilitko tökätä sormella vähän liikkeelle sitä peiliä samalla kun käännät säätönuppia, josko se auttaisi vähän.

Sellaista ongelmaakin on peileissä ollut kääntymisen kanssa. että ne eivät aina käänny takaisin ulos vaikka nupin vääntää oikeaan asentoon. Sitten kun sitä käänteleen useamman kerran edestakaisin niin yhtäkkiä peilit kääntyvätkin ulos.
Tässäkin myös kädellä työntäminen kuskin peilistä auttaa, ja molemmat kääntyvät takaisin oikeaan asentoon.
Audi A4 Allroad quattro -17

MoFFe

Nyt en muista onko se asennus päällä...mutta kyllähän se silti pitäis liikkua?
Olen joutunu sormella painaa peilin takaisin ulos ja olen myös yrittänyt samaan aikaa kun kaveri painoi sitä ulos. Jotenkin tuntui ettei se edes yrittänyt kääntyä itsestään ulos.
Pitää vähän tutkia enemmän asiaa. Tuntuu kumminkin että siinä on jotain vikaa. Kun on se aikaisemmin toiminut(mielestäni).

Jude

Vaikka ei VI koppanen olekaan, niin omassa V Variantissa meni apukuskin peilin johtosarjan kautta vettä oviohjainlaitteeseen ja peilin säätö lakkasi toimimasta oikein. herjasi kyllä vikakoodia, eli siitä kannattaa lähteä.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

pizza_delivery

Mitäs muuten teen kun pesin kolffin tossa eilen, ja huomasin pari kiveniskelmää, jotk aolivat meneen maalin läpi >:(  Miten paikataan?
Ja toinen kysymys mitä eroa on jos vahaan auton pari kertaa ite verrattuna siihen, että tekisi jonkun finnikor brilliant käsittelyn?
Ja viimeiseksi mikä tämmöinen finnikor brilliant kovavaha käsittely on englanniksi kun voisi Diudiu tarvita sitä kun sen saa.

Mikko

Haet marmorilta "kynsilakkapurkin" ja paikkailet sitten sillä. Itselle neuvottiin käyttämään hammastikkua tms, jolla saa riittävän pienen määrän maalia iskemään. Toisesta purkista lakkaa sitten päälle. Pitää kuitenkin odotella vielä, että säät lämpenee. Alkaa olla jo aikamoinen määrä noita peltiin asti menneitä kiveniskemiä.

Quality

#1278
LainaaJa viimeiseksi mikä tämmöinen finnikor brilliant kovavaha käsittely on englanniksi kun voisi Diudiu tarvita sitä kun sen saa.

Ensiksikin, selvitä paikallisilta nettisivuilta tms., onko juuri tuota tuotemerkkiä sikäläisissä valikoimissa. Kyseessä ei itse asiassa ole kovavaha, vaan pinnoite, joka suojaa maalipintaa kovavahaa tehokkaammin. Oisko se "coating" in English.

Uuteen autoon tarkoitettuja pinnoitteita on muitakin kuin Finikor Brilliant, esim. Silver (Seal) One. Rob-s on näiden asiantuntija - vink, vink.

Tuolta löytyy myös aika paljon tietoa: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1308 .
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.03.11 - klo:06:39
Ensiksikin, selvitä paikallisilta nettisivuilta tms., onko juuri tuota tuotemerkkiä sikäläisissä valikoimissa. Kyseessä ei itse asiassa ole kovavaha, vaan pinnoite, joka suojaa maalipintaa kovavahaa tehokkaammin. Oisko se "coating" in English.

Uuteen autoon tarkoitettuja pinnoitteita on muitakin kuin Finikor Brilliant, esim. Silver (Seal) One. Rob-s on näiden asiantuntija - vink, vink.

Tuolta löytyy myös aika paljon tietoa: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1308 .

Okei, kiitos ;) pitää tässä alkaa Tanskankielellä sanaa selvittämään.... Ei varmaan ole helppoa ei  ;D

NcP

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.03.11 - klo:20:22
Varmaan ihan hyvin sopii... paitsi omasta mielestä liian pieni koko  :D

Niinpä, mutta nuo olisivatkin tulossa tuohon emännän kauppakassiin.  Saisi senkin ulkonäköön vähän piristystä ilman isoja kustannuksia, kolhuilla ne vanteet ovat kohta kuitenkin  ;D

Peeveli

Golffi seisoi Barcelonan reissun ajan eli muutaman pvän ajamatta, ja tänään liikkeelle lähdettäessä dsg teki inhottavan tuntuisia nykimisiä jatkuvasti, etenkin 1-2-välillä, myös 2-3-välillä. Tällaista ei aiemmat dsg-volkkarit tehneet tässä määrin. Ja ajotapa rauhallinen. Kai tämä pitäisi kiikuttaa taas merkkikorjaamolle tutkittavaksi. Taitaa olla mekatroniikan vaihdon aika...

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.03.11 - klo:19:41
Kai tämä pitäisi kiikuttaa taas merkkikorjaamolle tutkittavaksi. Taitaa olla mekatroniikan vaihdon aika...
Kuinka paljon mittarissa tällä hetkellä?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 30.03.11 - klo:19:52
Kuinka paljon mittarissa tällä hetkellä?

vajaat 4000 km....

tet

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.03.11 - klo:19:41
Golffi seisoi Barcelonan reissun ajan eli muutaman pvän ajamatta, ja tänään liikkeelle lähdettäessä dsg teki inhottavan tuntuisia nykimisiä jatkuvasti, etenkin 1-2-välillä, myös 2-3-välillä. Tällaista ei aiemmat dsg-volkkarit tehneet tässä määrin. Ja ajotapa rauhallinen. Kai tämä pitäisi kiikuttaa taas merkkikorjaamolle tutkittavaksi. Taitaa olla mekatroniikan vaihdon aika...

Onko mahdollista ettei seisonutkaan ajamatta, vaan joku muu ajoi sillä aikaa? Oppiva laatikko voisi käyttäytyä aika omituisesti jos joku on sen totuttanut toisenlaiseen ajotyyliin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

xmasa

Mä en ole kyllä henk.koht. huomannu yhtään mitään itseoppimista DSG7 suhteen.  :)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.03.11 - klo:07:51
Onko mahdollista ettei seisonutkaan ajamatta, vaan joku muu ajoi sillä aikaa? Oppiva laatikko voisi käyttäytyä aika omituisesti jos joku on sen totuttanut toisenlaiseen ajotyyliin.

No sepä olisi ollut kohtelias autovaras, että palauttaisi auton takaisin prikulleen samaan kohtaan parkkiruutua halliin. :D

tet

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.03.11 - klo:10:08
No sepä olisi ollut kohtelias autovaras, että palauttaisi auton takaisin prikulleen samaan kohtaan parkkiruutua halliin. :D

No lähinnä ajattelin perheenjäseniä, mutta ilmeisesti siis ei ollut sitä mahdollisuutta. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 31.03.11 - klo:08:30
Mä en ole kyllä henk.koht. huomannu yhtään mitään itseoppimista DSG7 suhteen.  :)

Kyll DSG7 laatikko oppi mun ajotavat varsin hyvin vaihtaa tasan silloin kun itse vaihtaisin  ;D  Vaimon ajoon se ei niin paljon ole tottunut  ;)

kotka

Voi huoh..
Onpa vaikeaa saada nuo tuulilasin pyyhkimet pyyhkimään edes tyydyttävästi. Molemmat sulat jättävät pyyhkimättömän alueen lasiin. Pyyhkijät eivät pyyhi kärjistään, alue on noin 12 senttiä sulan kärjestä alaspäin.
Huollossa "muka" suuntasivat pissapojan suutinta paremmin, sekä vaihtoivat sulat. No, kai ne suuntasivat ne jotenkin, kun entistä huonommin puhdistaa. Sulat oli sentään vaihdettu, viimeksi eivät vaihtaneet vaikka erikseen pyysin.
Ehkä minulla on huonoa lasinpesunestettä, pitänee vaihtaa pois VW:n alkuperäisestä ja Nesteen Voltaresta johonkin muuhun litkuun. Ehkä pitää vaihtaa taas nuo sulat ja suunnata itse nuo suuttimet. Ehkä pitäisikin vahata tuo tuulilasi jollain aineella sen sijaan, että pesen siitä kaikki liat/vahat/kurat ja maantiekökön.. Ja täytynee jatkaa päivittäistä auton pesemistä näinä kurakeleinä.

Jos tähän tahtiin kuluu tuulilasin pyyhkimiä, niin pitää ostaa varalle joku tukkupaketti..
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy