Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Volkkaripappa

#1
Lainaus käyttäjältä: anteroidi - 13.01.20 - klo:09:02
Täällä on jossain muuallakin asiasta juttua, mutta tuo kuuluu koneen ominaisuuksiin. 98lla nakuttaa vähän vähempi ja öljyä mielellään ylärajaan asti niin sekin voi vähentää nakutusta.  Itsellä ainakin nakutellut 5v, 35tkm mitä tuo on tuossa ollut. Asiantuntija voivat korjata jos olen väärässä.

Kyllä se öljyn oikea määrä valmistajan mukaan on siinnä oljytikussa merkkien keskivälissä, empä juuri usko että 0.5l litraa öljyä lisää koneessa jotenkin vaikuttaisi nakutukseen.
#2
Lainaus käyttäjältä: Beetle - 13.01.20 - klo:09:24


Onko kannen pultit kertakäyttöiset?
On.
#3
Kyllähän noilla kilometreillä ei juuri kannata pääomaa autoon sitoa, kyseessähän on vain tavallinen kansan auto. Säästäisin nuo nokka akseli remontin rahat ja katselisin pienemmillä kilometreillä olevaa kulkinetta. Tietysti jos harrastuksena on autojen korjailu, niin silloin asia on eri.
#4
Tuttu juttu, aikoinaan vaimon 2002 Golfiin tuli vedet vasemman jalan varpaille. Syynä oli roskista syntynyt "tunkio" sisäilmanottokaukalon uumenissa.
#5
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 23.12.19 - klo:19:27
Rajoittuuko tämä vesiongelma Variantiin vai esiintyykö sitä muillakin Golfeilla?

Kahdessa omassa autossa Golf Variant 2012 ja nykyisessä Golf Sportvanissa 2016 molemissa aivan sama vika. Eli tuotekehitystä ei ole tapahtunut ainaakaan tuolla aikajanalla. >:(
#6
Juurikin näin. Ei autoon saa tulla vettä, ellei järveen aja.
#7
Lainaus käyttäjältä: karpalo2 - 20.12.19 - klo:15:36
Täällä sama homma 1.4 variant 2014 takakaiuttimet vuotaa. Jalkatiloissa ihan reilusti vettä.
Olinhan tämän huomannu jo pari vuotta sitten. Ajattelin tuolloin että ovien tiivisteissä, joku ominaisuus mikä tekee tämän. Sitten törmäsin tähän keskusteluun ja kävin tänää VV-centerissä. Auto alkaa olemaan 6v, ajettu kuitenkin vasta 96tkm. Ei vastaantuloa. Pitänee alkaa kyselee pajoilta, mitä ottavat tästä työstä.

Ei muuta kuin takaisin marmorille ja tiukkana vaatimaan vastaantuloa, tässähän on kyse tyyppiviasta. itseltäni korjattu mukisematta nykyisen auton vesivuodot 0e. Edellisestäkin VW:stä jouduin vain maksamaan jonkin "kahvi rahan". Ihme venkoilua jossakin päin suomea näillä marmoreiilla selvästä asiasta :o.
#8
Lainaus käyttäjältä: Teemu74 - 21.12.19 - klo:10:05
liimaa öljynkestävällä moottorisilikonilla pieni alumiinilätkä paikaksi.
helppo tehdä vaikka parkkipaikalla.

lätkä pohjaan ja vaikka risu maatavasten pitämään paikoillaan lätkää kuivumisen ajan.

Vaikuttaa purkka ynnä sinitarra viritykseltä. ;D
#9
En tiedä auton ikää, mutta suosittelisin koko öljypohjan vaihtoa. Joissakin tapauksissa nuo ihmeaineet saattaakin toimia mutta öljypojan lämpötian muutoksien (laajeneminen/kutistuminen) vuoksi en kyllä noihin luottaisi. Nimittäin jos ajoa tulee enemmän kuin postilaatikolle ja takaisin.
#10
Oletpa saanut huonoa palvelua :o. Itselläni täysin päinvastaiset kokomukset VW:n puolelta, kolmas volkkari menossa ja aina on viat löydetty ja korjattu takuuna tai goodwillinä, huolloissa ei mitään moittimista, kustannusarviot on pitäneet kutinsa lisätyöt joista on sovittu ovat aina tulleet tehdyksi ja kuntoon.
Kun auton ostaa pitää sille harkita jonkinlainen elinkaari, omissani siinä hieman yli tai alle 100 000km jää rahat sitten suuremmista remonteista uuden auton alle saamiseen, tämä vähän OT. Mutta en ole koskaan joutunut napit vastakkain merkkihollon kanssa, vaikka yhteen golfiin jouduttiin vaihtamaan puolimoottori sylinterin soikeuden vuoksi ;D.
#11
Kori ja valot / Vs: Viimasuoja juttua
13.11.19 - klo:12:01
Alempi mielestäni riittää n. -5, sen jälkeen sitten yläsäleiköön suojat kiinni. Öljyn lämpötilahan antaa tuohon viitteen, eli  öljyn lämpöjen pitäisi olla samat kuin kesällä ilman mitään suojia eli +95 - +105 astetta. Sillä jäähdytysnesteen läpömittarilla ei tee mitään näissä lämpötila asioissa.
#12
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
28.10.19 - klo:12:56
Enpä oikei suoralta kädeltä usko vikaan, tuo laatikko S asenossa heittelee niitä vaihteita vain hätäisemmin silmään. Jos kovin vaivaa, niin ainahan voi käydä vikakoodit takistuttamassa tai ajella herrasmiesmaisesti D:llä.
Oma 7dsg tuntuu aina erillaiselta seuraavana päivänä jos ajoprofiili on edellisenä päivänä ollut jotenkin poikkeava,eli joka päivä joutuisi marmolilla notkumaan. Kylmänä paukauttaa 6-5 D:llä niin että persauksissa tuntuu, kilsoja 30.000. Nää on kai niitä ominaisuuksia, yhden kerran kävin marmorin huoltoarskan kanssa laatikon ominaisuuksia ihmettelemässä, tulos ei vikaa. Joten ei näiden kanssa kannata yöuniaan menettää.
#13
Jaa, muistelen että ennen  wanhaan laitettiin kuparitahnaa, voin muistaa väärinkin kun tuo muisti on nykyisin niin huono. :(
#14
En halua olla nenäkäs, mutta johtunee tuosta 330 000 kilometristä. ::)
#15
Rahat vaihtoehto 3. Moottorit ja apulaiteet sisältävät suunattoman määrän liikkuvia osia ynnä vielä lämpölaajenemisen/pienenemisen aiheuttamat äänet. Olisin todella huolissani jos konepellin alta ei kuuluisi mitään :D
#16
En noin iäkääseen autoon enää ruostesuojausta teettäisi, kyllä siellä koteloissa varmaan ruostekkin on aluillaan kun vw on käyttänyt vain noita vahapohjaisia aineita jo vuosia hiilivetypäästöjen pienentämiseksi. Jostain lukenut että ruostesuojauksesta on eniten apua kun se teetetään 0-3 vuotiaille autoille. Itse teetätin lisäturva suojauksen ennen auton luovutusta.
#17
Samaa mieltä M_M kanssa. Tuosta liimaventiili ilmiöstä oli kova poru aikoinaan Teboilin Terra bensiinin ja Opelin kesken, siis vuosikymmeniä sitten. En usko että siitä tässä tapauksessa on kyse.
#18
Jos autoni moottorista mitattaisiin alhaiset puristuspaineet, teettäisin niiltä osin moottori remontin korjaamolla. Eikös tuon taikaliemi käsittelyn joudu tekemään vähän väliä.
Nuorena kossipoikana kokeilin sen aikaisia moottorin lisäaineita sen aikaisiin "ritsoihin", enkä havainnut muuta hyötyä kuin rahapussi keveni.
#19
VAG / Vs: Miksi vaihteisto vinkuu
15.02.19 - klo:10:07
Hammasrattaista. Laakerit viallisena yleensä kahisee.
#20
No öljyn yksi tehtävähän on puhdistaa moottoria, joten uusi öljy "siepaa" heti moottoriin jääneet likapartikkelit. Enemmän olisin huolissani jos tuo öljy ei tummuisi, etenkin dieselissä jossa tuota nokea syntyy enemmän kuin ehjässä bensa moottorissa.
#21
Joskus vähän sivusta seurannut kun asentajat vaihtoivat tuulilasia. Kaksi miestä ainakin tarvitaan, sivuikkunat ovista auki, sillä jos satut heti liimauksen jälkeen lyömään oven kiinni saataa lasi pullahtaa paineen vaikutuksesta paikoiltaan. Sen verran tarkalle hommalle vaikutti että en itse ryhtyisi, mutta jos harrastuksen vuoksi niin sitten vaan vaihtamaan.
#22
Eikös nuo kellokytkimet ole loppujen lopuksi taloyhtiön omaisuutta ja jos taloyhtiö perii niistä jonkunlaisen autopaikka maksunkin, on taloyhtiön vastuulla pitää ne kunnossa. Yhteys isännöitisijään tai taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan että kellot kuntoon ja pirun äkkiää näillä pakkasilla.

Omakotiasujalle se on tietysti oma ongelma.

T: Hallituksen pj.
#23
Vähän epäselvät taustatiedot, kuten tuossa edellä todetiin. Mutta jos se vaihdekeppi heiluu hulluna 4 vaihteella, tarkastaisin moottorin ja vaihteiston tuennan ja niiden kumityynyt.
Yhdessä omistamistamistani kotterossa vaihdekeppi heilui huomiota hertävästi 5 vaihteella. Huollon vastaus että johtuu löysistä moottorin ja vaihteiston tukityynyistä ja jämäkämpiä ei voi laittaa koska moottorin jurina kantautuisi herkemmin matkustamoon, todettakoon vielä ettei ollut konserni peli.
#24
Hakusanalla Radiator Flush löytyy aika monta jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen tarkoitettua tuotetta.
#25
Minulle mutisivat jotakin että noihin kaiuttimien vuotoihin olisi tullut tehtaalta jokin korjausohje. Tiedä sitten kun vaihtoivat minulle kolme tiivistettä ja yhden kaiuttimen, no sitä saa taas parin vuoden kuluttua  vaihdella tiivisteitä >:(.
Osaisiko joku viisaampi etsiä netistä kuvan josta kävisi ilmi mitä skeidaa nuo tiivisteet oikein on? Jonkinlaista vaahtokumia siis muttei kai sentään mitään pesusientä kai, mutta huomioon ottaen konsernin viimeaikainen laatu en ihmettelisi jos olisivat tiivistelleet vanhoilla mummon alushousuilla.  :-\
#26
Lainaus käyttäjältä: SNG - 02.12.18 - klo:21:34
Päätin nyt sitten tällä kertaa laittaa alamaskin ensin. Ulkonäöllisesti huomaamaton ja nopeampi asentaa.

Veden lämmöt pyörivät 83-84 asteen tienoilla kun keli oli pari astetta pakkasella,

Mistäs climatronicin näytöstä saikaan öljyn lämpötilan näkyville? Vedelle näyttö on 19.2.

Pyysin auton luovutuksen yhteydessä laittamaan öljyn lämmöt näkyviin jos vain mahdollista, kun olen tälläinen tietokonevammainen niin eipä paljon uskalla muita nappuloita hiplata kuin istuinlämmityksen, no rengaspaineen hälyn osaan kuitata tuosta car valikosta. :-[
#27
Alamaskin suojan olen laittanut aina ensin, pakkasen kiristettyä alle -5 asteen olen laittanut ylämaskin suojan, tuolla systeemillä olen öljyn lämpötilan saamaan pysymään tuossa +90-100 kieppeillä normaali ajossa, moottoritie ajoa tulee harvemmin talvella ajettua.

Alamaskin suojan laittanut ensin, ennen kuin suolapaska alkaa lentämään, viimeistään marraskuussa, talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Jos tuolloin on vielä muutama +astepäivä niin öljyn lämmöt voivat käväistä +105 asteessa mutta uskoisin nykyöljyjen kestävän paljon korkeampiakin lämpötiloja, vaikka niissä trendi näyttää olevan kohti aina vain ohuempia öljyjä.

Toki jokainen tekee näitä kokeiluja omalla vastuullaan ja omat kokemukseni perustuvat 1.2 ja 1.4TSI koneisiin.
#28
Näkeehän sen ajotietokoneelta moottoriöljyn lämpötilan, pakkasella vaatii pitemmän ajomatkan ilman viimasuojaa että öljy lämpenisi edes hiukan yli 90 asteen. Viimasuojan kanssa (ylä ja alasuoja) tuo optimilämpötila 90-100 astetta saavutetaan paljon nopeammin. Nyt puhun 1.4 ja 1.2 TSI moottoreista ja tuon öljyn optimilämpötilan oletan olevan tuon joka saavutetaan normaalissa ajossa kesäisin.
#29
Nosellaampa aihetta hieman. Miten tälläisen säköisen huoltokirjan esität autokauppoja tehdessä, kun olisi autokauppiaalle esitettävä että kaikki huollot on säännöllisesti tehty? Saman liikeen myynti puolella varmaan näkevät auton historian koneelta, mutta entä sitten kun menee kauppoja tekemään liikkeeseen joka myy jotain muuta merkkiä kuin konserni pelejä?

Minulle ei jää noista vw huolloista muuta konkreettista kuin kuitit maksetuista huolloista. Onko tässä nyt sitten alettava säästelemään noita kuitteja? Takuu korjauksistahan ei saa edes niitä, millä todistat toisen automerkin myyjälle että "lastentaudit" on korjattu pois? :-\
#30
Kyllähän tuo neula Golfissa sekunnin murto-osiksi stoppaa aina vaihtotapahtuman ajaksi, sillein ettei nouse tasaiseen kun 1 lähdetään ja 7 kiihdytetään. Normaali mittaristo ja minusta normaalia käytöstä. Kaksi 7-vaihteista(dsg) omistanut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy