VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Vastarakki

Ne latauksen ajastukset toimivat miten sattuu. Jos haluaa varmasti rajata latauksen johonkin rajaan, jättää ne latausajastukset kokonaan omaan arvoonsa (poistaa latauspaikan) ja säätää vaan latausrajan latausvalikosta. Sitten jos tarvitsee sitä latausrajaa kesken kaiken muuttaa niin tekee sen kännykällä äpin kautta.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 24.04.23 - klo:10:37
Ne latauksen ajastukset toimivat miten sattuu. Jos haluaa varmasti rajata latauksen johonkin rajaan, jättää ne latausajastukset kokonaan omaan arvoonsa (poistaa latauspaikan) ja säätää vaan latausrajan latausvalikosta. Sitten jos tarvitsee sitä latausrajaa kesken kaiken muuttaa niin tekee sen kännykällä äpin kautta.

Ajastuksia en ole käyttänyt, mutta kyllä se latauspaikkaan sidottu yläraja ja vaikka virran rajoittaminen on itsellä toiminut luotettavasti. Minulla on laitettu tuo niin, että kotipihassa ladataan aina vain 70%:iin ja virran rajoitus on päällä. Aina on toiminut.

2.4:ssä tuo oli tunnetusti sillä tavalla rikki, että sehän ei tallentanut latauspaikkoja ollenkaan pysyvästi. Mutta siis 2.3:ssa toimi ja nyt toimii 3.0:ssa taas :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 23.04.23 - klo:15:24
Kaiken lisäksi lataus ei tunnu ollenkaan tottelevan noita asetuksia. Lataus ei ole kertaakaan pysähtynyt tuohon 50% tasoon vaikka valitsen vaihtoehdon "lataus ennen lähtöaikaa" (tai mitä siinä nyt lukeekaan) sammutusnäytöstä. Lataus ei myöskään halunnut aluksi pysähtyä edes 80% tasoon ennen kuin erikseen ruksin "battery care" valinnan.

Eikös tuon Battery Caren nimenomaan pitänyt jotenkin mahdollistaa lataaminen 100%:iin kertaluonteisesti ajastuksen kanssa? En ole noiden ajastusten kanssa jaksanut hirveästi leikkiä, mutta muistaakseni jotain tuollaista siinä käyttöliittymässä ainakin 3.0:ssa selitetään Battery Caresta.

Ja voisiko tuossa olla sellainen ongelma 50% tason kanssa, että sillä käytettävissäsi olevalla latausteholla ei aika riitä yhtään myöhäisempään lataamiseen jolloin se yrittää heti ladata loppuun asti? Tämä nyt vain oli arvailua, koska veikkaan siinä noin käyvän siinä tilanteessa.

3.0:lla ei ole vielä ollut tarvetta kertaakaan ladata 100%:iin, mutta aikaisemmilla versiolla olen vain suoraan muuttanut sovelluksesta tai autosta käsin sitä latauspaikan rajaa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Sportsfan

Oivalsin lopulta miten nuo latausrajat saa toimimaan. Lat.paikat valikossa alimpana on ruksittavissa oleva kellonaikaväli, oletuksena klo 22 - 06. Jos tuon ruksii päälle ilmestyy sammutusnäyttöön uusi vaihtoehto, "Lataus ensisijaisina aikoina". Kun sen valitsee pysähtyy lataus 50% tasoon ja alkaa sitten uudelleen klo 22 ja lataa 80% tasoon asti. Oletin ensin, että tuo aikavalinta on yösähkölle ajoitusta tms. varten, mutta näköjään latausrajoja ei laisinkaan noudateta ellei tuo aika ole ruksittu.

f080421

#3304
Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 28.04.23 - klo:20:15
Oivalsin lopulta miten nuo latausrajat saa toimimaan. Lat.paikat valikossa alimpana on ruksittavissa oleva kellonaikaväli, oletuksena klo 22 - 06. Jos tuon ruksii päälle ilmestyy sammutusnäyttöön uusi vaihtoehto, "Lataus ensisijaisina aikoina". Kun sen valitsee pysähtyy lataus 50% tasoon ja alkaa sitten uudelleen klo 22 ja lataa 80% tasoon asti. Oletin ensin, että tuo aikavalinta on yösähkölle ajoitusta tms. varten, mutta näköjään latausrajoja ei laisinkaan noudateta ellei tuo aika ole ruksittu.

Heh, olin juuri tuota tulossa vielä lisäämään, että ehkä sinulla ei ollut yhtäkään aikaa aktiivisena. Hyvä, että selvisi :)

Siinä tosiaan pitää olla ensisijainen aika tai sitten jokin lähtöaika asetettu aktiiviseksi. Olen käsittänyt niiden ensisijaisten aikojen olevan nimenomaan yösähköä varten. Jos taas laitat siihen jonkun lähtöajan, niin sen teoriassa pitäisi lopettaa lataaminen siihen lähtöaikaan mennessä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Sportsfan

Edelleen jäin toki ihmettelemään sitä, miksi tuo alkuperäinen asetus jossa olin ajastanut joka viikonpäivälle lähtöajaksi klo 07 ja valinnut sen päälle sammutusnäytöstä ei toiminut. Lataustehosta ei pitäisi olla kyse, sillä käytän 11 kW laturia puolitetulla teholla (virranhallinta ei käytössä). Tämä "ensisijaiset ajat" asetus on kuitenkin minulle riittävän hyvä, joten taidan toistaiseksi tyytyä siihen. Sillä on vaan vähän vaikeampi ajoittaa lataus päättymään niin, että talvella akku olisi sopivasti hieman latauksesta lämmennyt liikkeelle lähtiessä.

Vastarakki

Onko joku varannut aikaa akkumoduulien vaihtoon? Mulla tällainen kampanja Omassa K-autossa: Akkumoduulin/-moduulien vaihto   01.09.2022.

Tän lisäksi se sähkökeskuksen johtosarja (joka on korjattu vian vuoksi) ja 3.2-päivitys.

mikkoan

^ Akkumodulien vaihto taitaa olla tarkistus ja vaihto sitten tarvittaessa.

Olen varannut ajan kaikkiin 17.5. Saas nähdä miten käy.

Guran63

Minun ID.3 1St on alkanut pysäyttämään latauksen 80 %, vaikka olen sen autosta ja We Connect ID:stä laittanut 90 % tai 100 %. Eilen illalla laitoin 90 %:iin halvoille yötunneille ja kun aamulla lähdin, niin oli vain 80 %. Nyt kun We Connect ID-appistä yritän laittaa 90 tai 100 %, menee se automaattisesti 80 %:iin. Ja "pienennetty AC-latausvirta" on myös jämähtänyt päälle, eikä mene pois. Ylös oikealle puhelimeen ilmestyy toisinaan "Tallenna", mutta se ei tunnu tallentavan asetuksia. Taas näitä VW-bugeja...

Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 28.04.23 - klo:21:13
Edelleen jäin toki ihmettelemään sitä, miksi tuo alkuperäinen asetus jossa olin ajastanut joka viikonpäivälle lähtöajaksi klo 07 ja valinnut sen päälle sammutusnäytöstä ei toiminut. Lataustehosta ei pitäisi olla kyse, sillä käytän 11 kW laturia puolitetulla teholla (virranhallinta ei käytössä). Tämä "ensisijaiset ajat" asetus on kuitenkin minulle riittävän hyvä, joten taidan toistaiseksi tyytyä siihen. Sillä on vaan vähän vaikeampi ajoittaa lataus päättymään niin, että talvella akku olisi sopivasti hieman latauksesta lämmennyt liikkeelle lähtiessä.
ID.3 Ist Max 9/2020-

Jaakko666

Onko kukaan laittanut kattotelineitä omaan id kolmoseen? Valmistajan kiellosta huolimatta autoon on kuitenkin saatavilla näitä ja ulkomailla ihan menestyksekkäästi porukka kuljetellut pyöriä yms. Tuli arvioitua silmämääräisesti sisätilat vähän turhan isoiksi mitä ne todellisuudessa on, joten kiinnostaisi laittaa katolle kaiteet ja pyöräteline elämää helpottamaan. Amazonista löytyi tämmöinen setti:

https://www.amazon.com/HCZS-Volkswagen-Aluminium-Transportrack-Lockable/dp/B0B6RLZ3CX/ref=sr_1_2?crid=22PMHQRR04X3U&keywords=id3+roof+bars&qid=1683093401&sprefix=id3+roof+bars%2Caps%2C173&sr=8-2

Jos on kokemuksia ja suosituksia, niin kaikki otetaan mielellään vastaan.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 03.05.23 - klo:09:02
Minun ID.3 1St on alkanut pysäyttämään latauksen 80 %, vaikka olen sen autosta ja We Connect ID:stä laittanut 90 % tai 100 %. Eilen illalla laitoin 90 %:iin halvoille yötunneille ja kun aamulla lähdin, niin oli vain 80 %. Nyt kun We Connect ID-appistä yritän laittaa 90 tai 100 %, menee se automaattisesti 80 %:iin. Ja "pienennetty AC-latausvirta" on myös jämähtänyt päälle, eikä mene pois. Ylös oikealle puhelimeen ilmestyy toisinaan "Tallenna", mutta se ei tunnu tallentavan asetuksia. Taas näitä VW-bugeja...

Mikä softaversio autossa?
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 03.05.23 - klo:09:02
Minun ID.3 1St on alkanut pysäyttämään latauksen 80 %, vaikka olen sen autosta ja We Connect ID:stä laittanut 90 % tai 100 %. Eilen illalla laitoin 90 %:iin halvoille yötunneille ja kun aamulla lähdin, niin oli vain 80 %. Nyt kun We Connect ID-appistä yritän laittaa 90 tai 100 %, menee se automaattisesti 80 %:iin. Ja "pienennetty AC-latausvirta" on myös jämähtänyt päälle, eikä mene pois. Ylös oikealle puhelimeen ilmestyy toisinaan "Tallenna", mutta se ei tunnu tallentavan asetuksia. Taas näitä VW-bugeja...

Toinen kysymys: onko sinulla siihen tallennettu latauspaikka? Ihan vain siksi kysyn, koska latauspaikoilla on omat asetuksensa :)

Toisaalta sanoit kyllä asettaneesi sen suoraan autostakin. Ja autostako käsin ei saa virran rajoitusta pois päältä? Kuulostaa erikoiselta.

Onko We Connect ID varmasti uusin versio ja auto online? Oletko käyttänyt sovellusta autossa sisällä istuen niin näkee heti mitä tapahtuu? Mitäs jos auton laittaa offlineksi niin pysyvätkö latauksen asetukset silloin?

Tuossa jotain ajatuksia mitä itse kokeilisin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Selkäpii

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 03.05.23 - klo:09:02
Minun ID.3 1St on alkanut pysäyttämään latauksen 80 %, vaikka olen sen autosta ja We Connect ID:stä laittanut 90 % tai 100 %. Eilen illalla laitoin 90 %:iin halvoille yötunneille ja kun aamulla lähdin, niin oli vain 80 %. Nyt kun We Connect ID-appistä yritän laittaa 90 tai 100 %, menee se automaattisesti 80 %:iin. Ja "pienennetty AC-latausvirta" on myös jämähtänyt päälle, eikä mene pois. Ylös oikealle puhelimeen ilmestyy toisinaan "Tallenna", mutta se ei tunnu tallentavan asetuksia. Taas näitä VW-bugeja...

Jos auto on pysäköitynä tallennettuun latauspaikkaan niin silloin pätee erilliset kyseisen latauspaikan asetukset, eikä autosta tai ID-appista asetettua latausprosenttia huomioida.

Latauspaikan asetukset on ID-appissa vähän piilossa: lähtöajat -> <latauspaikan nimi> -> hammasratas oikeassa yläkulmassa. Nuo siis ajavat yli kaikista muista asetuksista jos auto on kyseisessä latauspaikassa.

Jos poistaa kaikki tallennetut latauspaikat eikä lataus sittenkään tottele autosta tai ID-appista asetettua yleistä lataustavoitetta niin kyseessä on varmaan bugi.


Guran63

Hei,
- en ole tallentanut latauspaikkoja autoon enkä app:iin
- en tiedä, kumpi (auto vai app) menee edelle missäkin tilanteessa, mutta olettaisi ja muistan, että kun autossa laittaa latauksen esim. 100 % ja laittaa piuhan kiinni, niin se on aiemmin toteutunut - nyt ei
- AC-rajoitus oli päällä autossa, poistin sen, mutta edelleen app ei anna sitä poistaa
- jatkan selvittelyä...

Lainaus käyttäjältä: Selkäpii - 03.05.23 - klo:22:24
Jos auto on pysäköitynä tallennettuun latauspaikkaan niin silloin pätee erilliset kyseisen latauspaikan asetukset, eikä autosta tai ID-appista asetettua latausprosenttia huomioida.

Latauspaikan asetukset on ID-appissa vähän piilossa: lähtöajat -> <latauspaikan nimi> -> hammasratas oikeassa yläkulmassa. Nuo siis ajavat yli kaikista muista asetuksista jos auto on kyseisessä latauspaikassa.

Jos poistaa kaikki tallennetut latauspaikat eikä lataus sittenkään tottele autosta tai ID-appista asetettua yleistä lataustavoitetta niin kyseessä on varmaan bugi.
ID.3 Ist Max 9/2020-

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 04.05.23 - klo:08:41
Hei,
- en ole tallentanut latauspaikkoja autoon enkä app:iin
- en tiedä, kumpi (auto vai app) menee edelle missäkin tilanteessa, mutta olettaisi ja muistan, että kun autossa laittaa latauksen esim. 100 % ja laittaa piuhan kiinni, niin se on aiemmin toteutunut - nyt ei
- AC-rajoitus oli päällä autossa, poistin sen, mutta edelleen app ei anna sitä poistaa
- jatkan selvittelyä...

Onko App muutoin ajantasalla, eli näkyy kun auto lataa ja jäljellä oleva varaus vastaa autossa olevaa?
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Guran63

Hei,
App on (mielestäni) ajantasalla, versio 3.0.12 ja näyttää kun auto lataa - nyt parhaillaan halvoilla tunneilla. Lataa ilman AC-rajoitetta, kun autosta se on pois, eli 10-11 kW, nyt kotona. Appissa se itsepintaisesti AC-rajoite päällä, eikä suostu poistumaan. Autossa on softa 3.0.0.

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 04.05.23 - klo:09:36
Onko App muutoin ajantasalla, eli näkyy kun auto lataa ja jäljellä oleva varaus vastaa autossa olevaa?
ID.3 Ist Max 9/2020-

Iku

Tervehdys. Id.3 1st ei suostu avaamaan latausluukkua. Onko ideoita?

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: Iku - 07.05.23 - klo:17:56
Tervehdys. Id.3 1st ei suostu avaamaan latausluukkua. Onko ideoita?
Avaimesta muutaman kerran peräkkäin painelet avausta, luukusta kuuluu kolahdus kun aukeaa. Myös kevyt painallus luukusta saattaa avittaa avausta - siis yhtaikaa avaimen painallusten kanssa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Iku

Kiitos vinkistä. Kokeilin useampaan kertaan, mutta valitettvasti ei auttanut. Yritin manuaalista katsoa josko olisi pakkolaukaisin salpa, mutta en löytänyt. Täytyy aamulla ajaa K-Autoon josko heillä olisi konstit. 12V akun toisen kengän irrottamista en ole viitsinyt kokeilla josko siitä vaikka tulisi muuta harmia.

Guran63

Hei,
latausluukun aukeamisen kanssa on minullakin ollut välillä ongelmia. Pakkasella on omat ongelmansa jäätymisen kanssa (ostin talvella Motonetista lataussuojan, magneeteilla kiinni, vähentää avautumisongelmia) mutta myös nyt plussakeleillä välillä takkuaa. Olen saanut tuolla lukkoon-auki-lukkoon-auki -toistolla sen vihdoin aukeamaan. Tavaratilassa, sivussa oleva vapautusjohto on siihen, jos latausjohto ei suostu irtoamaan.

Lainaus käyttäjältä: Iku - 07.05.23 - klo:20:20
Kiitos vinkistä. Kokeilin useampaan kertaan, mutta valitettvasti ei auttanut. Yritin manuaalista katsoa josko olisi pakkolaukaisin salpa, mutta en löytänyt. Täytyy aamulla ajaa K-Autoon josko heillä olisi konstit. 12V akun toisen kengän irrottamista en ole viitsinyt kokeilla josko siitä vaikka tulisi muuta harmia.
ID.3 Ist Max 9/2020-

f080421

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 08.05.23 - klo:12:17
Hei,
latausluukun aukeamisen kanssa on minullakin ollut välillä ongelmia. Pakkasella on omat ongelmansa jäätymisen kanssa (ostin talvella Motonetista lataussuojan, magneeteilla kiinni, vähentää avautumisongelmia) mutta myös nyt plussakeleillä välillä takkuaa. Olen saanut tuolla lukkoon-auki-lukkoon-auki -toistolla sen vihdoin aukeamaan. Tavaratilassa, sivussa oleva vapautusjohto on siihen, jos latausjohto ei suostu irtoamaan.

Kannattaa voidella sitä mekanismia vaikka silikonispraylla(?). Itselläni ei ole tuon kanssa ollut kertaakaan mitään ongelmaa parin vuoden aikana enkä edes käytä suojia.

Sellaista on käynyt pari kertaa, että yksi pisara vettä jäätynyt luukun ja rungon väliseen rakoon niin sehän jo estää ponnahtamisen auki, mutta tämä on helppo ongelma ratkaista, kunhan sen vain hoksaa :)

Jos se luukun mekanismi jatkuvasti takkuaa niin kannattaa korjauttaa se, koska ei sen niin kuulu toimia.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Guran63 - 07.05.23 - klo:11:19
Hei,
App on (mielestäni) ajantasalla, versio 3.0.12 ja näyttää kun auto lataa - nyt parhaillaan halvoilla tunneilla. Lataa ilman AC-rajoitetta, kun autosta se on pois, eli 10-11 kW, nyt kotona. Appissa se itsepintaisesti AC-rajoite päällä, eikä suostu poistumaan. Autossa on softa 3.0.0.

Oletko kokeillut poistaa sen sovelluksen ja asentaa uudestaan? Hämärältä kuulostaa, että auto synkkaisi palvelimelle kaiken muun paitsi AC-rajoitteen oikein. Kokeile lisätä autosta sijaintiisi latauspaikka ja katso toimiiko sen latauspaikan omissa asetuksissa AC-rajoite oikein sovelluksen kautta. Itseäni ainakin tuollainen kiinnostaisi testata.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Iku

Solenoidi oli mennyt rikki. Taas toimii. Sanoivat huollossa että verhoilun takaa löytyy luukun vapautus, mutta ei toimi luotettavasti. En ole purkanut verhoilua, joten tämä vain mitä huollossa sanoivat. Vajaan kahden viikon päästä pajalle uudestaan 3.2 päivitykseen ja akkumoduulien tarkistukseen.

mikaanikko

Mistähän kiinanpajasta Volkkari nuo komponentit ostaa? Solenoidi on sentään melko yksinkertainen laite.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Selkäpii

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 09.05.23 - klo:09:54
Mistähän kiinanpajasta Volkkari nuo komponentit ostaa? Solenoidi on sentään melko yksinkertainen laite.

Mulla Tiguan eHybridissä latausluukku reistaili talvisin jatkuvasti. Solenoidi vaihdettiin kolme kertaa, joka kerralla löysivät vettä sen sisältä eli tiivistysongelma. Viimeisellä kerralla laittoivat ponnautuspinnin ympärille lisätiivisteen joka oli tehtaalta tullut saataville kun ilmeisesti sen verran yleinen ongelma kyseessä.

ID3:ssa ei ole mulla ollut tuota ongelmaa mutta varmaan sinne sopivissa olosuhteissa voi päästä vettä samalla tavalla. Talvisin käytän suojahuppua luukun päällä, tiedä sitten onko siitä apua.

mikaanikko

Täytyy vielä ihmetellä miksi tuo avausautomatiikka on katsottu tarpeelliseksi. Sehän olisi ihan toimiva jousimekanismilla joka avautuisi sormella painaen. Eihän siitä sähköliitännästä pysty virtaa varastamaan, joten lukitus on ihan turha ja vikaantuva lisäkomponentti. Volkkari on unohtanut vanhan suunnitteluohjeen "Keep it simple"
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Selkäpii - 09.05.23 - klo:11:25
ID3:ssa ei ole mulla ollut tuota ongelmaa mutta varmaan sinne sopivissa olosuhteissa voi päästä vettä samalla tavalla. Talvisin käytän suojahuppua luukun päällä, tiedä sitten onko siitä apua.
Minulla oli kertynyt kosteutta Cupra Bornin luukun solenoidiin ja se jäätyi lopputalvesta. Luukku ei auennut, jos oli ollut yön kiinni tai ei mennyt kiinni, jos oli ollut auki. Vaihtoivat huollossa koko latausluukun. Saa nähdä miten pelaa ensi talvena? Käytin myös suojahuppua koko talven. Ei auttanut. Leonissa oli sama vika.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jaakko666

Ostin pari viikkoa sitten 2020 vuoden id3. Alusta asti on kuulunut vasemmalta perästä liikkeellelähdössä sellainen pieni kolahdus. Tuota ei kuulu joka kerta ja se kuulostaa sellaiselta, että voisi olla perästä myös jotain mikä kytkeytyy päälle, mutta tosi vaikea sanoa siitä, kun ei ole itse mikään automies ja ei ole kotona autonosturia, että saisi auton ylös ja testattua välyksiä/ripustuksia. Enemmän ääni kuitenkin kuulostaa omaan korvaan sellaiselta, että sellaista ei pitäisi autosta kuulua. Jotenkin kuitenkin outo, kun sitä ei kuulu joka kerta liikkeellelähdössä. Ajattelin aluksi, että äänen voisi aiheuttaa joku tavara kontissa tai oven säilytyskoteloissa mikä pääsee liikkumaan, mutta eilen tyhjäsin auton kaikesta ennen ajoon lähtöä ja kyllä se ääni sieltä tuli taas.

Onko vastaavia kokemuksia?

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 11.05.23 - klo:07:14
Alusta asti on kuulunut vasemmalta perästä liikkeellelähdössä sellainen pieni kolahdus. Tuota ei kuulu joka kerta ja se kuulostaa sellaiselta, että

Mulla on ollut samaa joskus. Epäilen, että rumpujarrut jumittaa kun ei siellä mikään kytkeydy. Ota muutama oikein reipas jarrutus ja kokeile vaikuttaako. Kokeile myös ajella ilman autoholdia ja autoholdin kanssa. Jos se vaikuttaa asiaan niin jarrut kolahtelevat. Meneekö jompikumpi takapyörä lukkoon jos jarrutat rauhallisesti pysähdyksiin esim. irtosoraisella hiekkatiellä/parkkipaikalla? Se on ainakin varma merkki jarrujen jumituksesta.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.05.23 - klo:12:43
Minulla oli kertynyt kosteutta Cupra Bornin luukun solenoidiin ja se jäätyi lopputalvesta. Luukku ei auennut, jos oli ollut yön kiinni tai ei mennyt kiinni, jos oli ollut auki. Vaihtoivat huollossa koko latausluukun. Saa nähdä miten pelaa ensi talvena? Käytin myös suojahuppua koko talven. Ei auttanut. Leonissa oli sama vika.

Mulla on pari vuotta kenkkuillut tuo luukku. Viime talvena jäätyminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Se jäätyi aina yli 10 asteen pakkasilla vaikka olisi ollut kuivaa. Rukan reissulla otin mukaan hiustenkuivaimen ja 10 m roikan, onneksi tarvitsi vain yhden kerran sulattaa  ;D Ja takuuhan on ummessa enkä jaksa Tampereen Volkkarin kanssa enää riidellä. Täytyy hommata se Motonetin latausteltta ja katsoa vaikuttaisko se asiaan syksyn mittaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy