Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 22.04.16 - klo:13:41
Uusi/käytetty, diesel/bensa, farkku/sedan, iso/pieni, tehokas/lussu, 4-veto/2-veto, automaatti/manuaali ja renkaiksi vielä kitka/nasta, leveä/kapea, korkea/matala jne.. Siitä nyt jokainen valitsee oman yhdistelmänsä ja alkaa taivastelemaan miten joku voi valita toisin. Because I can

Saisinko lisätä vielä etu-/takaveto?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.04.16 - klo:10:19
Ja joku oikeasti uskoo, etteivät DSG ja S tronic olisi samoja laatikoita? Ei se VAG:n laatikko paremmaksi muutu, vaikka siihen laitetaankin Audin rinkulat ja Premium hintalappu.  ::)

Pikku-Audien laatikot ovat samoja kuin muilla konsernimerkeillä. A4 ja isommat ovat eri lootia, niissähän on moottori pitkittäin. Pitkittäismoottoristen laatikko on 7-vaihteinen DL501, jota ainakin aiemmin sai vain nelivetoihin (en ole varma onko tämä tilanne muuttunut). Muilta konsernimerkeiltä ei tätä laatikkoa löydy.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 22.04.16 - klo:13:41
Uusi/käytetty, diesel/bensa, farkku/sedan, iso/pieni, tehokas/lussu, 4-veto/2-veto, automaatti/manuaali ja renkaiksi vielä kitka/nasta, leveä/kapea, korkea/matala jne.. Siitä nyt jokainen valitsee oman yhdistelmänsä ja alkaa taivastelemaan miten joku voi valita toisin. Because I can
"Erittäin hyvin sanottu siellä takana". Jokainen tehköön omat valintansa haluamallaan tavalla. Ei siihen tarvi tämän, eikä muunkaan palstan suosituksia tai hyväksyntää. Kieltämättä tämän palstan seuraaminen on hyvää viihdettä ja toisinaan jopa yllyttää kirjoittamaan itse asian vierestä.
Se, että aletaan arvostelemaan kirjoitusasua, kielioppia tai muuta joutavaa, onkin sitten kokonaan toinen juttu, eikä mielestäni sovi tälle foorumille. Tuskin kukaan olettaa, että täältä haetaan mallia väitöskirjaa varten tai että keskustelu olisi jotenkin yhteiskunnallisesti merkittävää...? Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia.
Ja ettei itse asia unohtuisi, niin todellakin ajan automaatilla nyt ja tulevaisuudessa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Ã,,läpä Mattinen mene jälleen henkilökohtaiselle tasolle. Minä en moiti koskaan ketään ensimmäisenä henkilökohtaisella tasolla vaan koirjoitan yleensä aina monikkomuodosssa.

Sinä koirjotat kyllä yleensä aina niin sekavasti, että mahdollisessa ajatuksenjuoksussa on vaikea pysyä perässä  ;D ;D ;D. Mutta onhan siulta selkeitäkin lausuntoja tullut. Ovatko ne sitten monikkomuodossa, siitä voivat vetää johtopäätöksiä ne, joille kommenttisi olit osoittanut. Kas näin:

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.04.16 - klo:09:19
Itse et ole perillä asiasta sen kun vaian vaahtoat.

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.04.16 - klo:14:26
Siittä tiedän kun höpinäsi ei pidä paikkaansa miltään osin. Olet varmaan kiihkeä kepparin ihalija joka haluaa olla tietävinään kaikki. Täyttä potaskaa. Selvästi ilmaisit tietämättömyytesi Stronic vaihteistoon kun lukee tuota tuubaa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Sinut saisi klimpata jäähylle.

Sinut saisi klimpata ilmaisutaidon alkeiskurssille.  ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Mene valittaan modelle niin saat jälleen rauhan sielullesi.

Tätä foorumia ei tosiasiallisesti moderoida.

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Kyllä sinun kirjoituksesi on niin turhanpäiväistä joopas eipäs jauhantaa ettei niissä kyllä ole mitään kerrottavaa.

Voi hyvin olla, mutta ainakin ne ovat ymmärrettävässä muodossa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Ei muuta kun UUTTA A 4 Audia ostamaan ja tietenkin Stronicilla.

Tässä puhuu selvästi autoonsa rakastunut henkilö, joka ei kykene sietämään sitä, että joidenkin mielestä manuaali on parempi vaihtoehto kuin ronikki.  ;D ;D ;D

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

carbon

Antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä.
Kauhee kohkaus on nyt päällänzäh. Suuret tunteet jyllää.
Eihän asia mulle kuulu, mutta makuasioista vääntäminen ja ilman faktaviitteitä väittely on aina riita-altista touhua.
Vähän niinku valomerkin jälkeen kotimatkalla yritettäis puolison kanssa päättää, vilkuilitko jumalauta vuosi sitten Liisaa tai Mattia pubissa vaiko perkele et.
No mistäs mä sen muistan, olin kännissä, niinku säkin nyt. Soitetaan Liisalle ja kysytään  ;D

Ja siitä se sitten lähti. Pieleen.

Hyviä viikonloppuja!

Joni5

#246
Lainaus käyttäjältä: rami - 22.04.16 - klo:13:03
Ã,,läpä Mattinen mene jälleen henkilökohtaiselle tasolle. Sinut saisi klimpata jäähylle. Minä en moiti koskaan ketään ensimmäisenä henkilökohtaisella tasolla vaan koirjoitan yleensä aina monikkomuodosssa.
Mene valittaan modelle niin saat jälleen rauhan sielullesi.
Kyllä sinun kirjoituksesi on niin turhanpäiväistä joopas eipäs jauhantaa ettei niissä kyllä ole mitään kerrottavaa.
;D ;D ;D

Yksikkö tai monikkomuoto ei ole mitenkään oleellista mennäänkö henkilökohtaiselle tasolle vaan se on se kirjoitetaanko asiasta vai henkilöstä tai henkilön ominaisuuksista.
Asiakeskustelujen kategoriaan lasketaan myös kirjoitustyylistä keskustelu. Siinä vain se asia josta keskustellaan on omansa.
Mattisen kirjoituksessa ei ollut loppujenlopuksi mitään henkilökohtaista vaikka siinä satututtiin keskustelemaan yhden kirjoittajan kirjoitustyylistä. Tällainen ei ole henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Se olet sinä joka et osaa ainoatakaan kirjoitusta laatia ilman henkilökohtaisuuksiin ja ihan turhiin loukkauksiin menemistä.

Esimerkkejä:
Lainaus käyttäjältä: rami
Minä oon takuulla ajanut enemmän pirssillä kuin sinä.
Itse et ole perillä asiasta sen kun vaian vaahtoat.
Suurin tai enemmistö täällä vaahtoavista ei todellakaan ole koskaan omistanut automaattia. Plörinää vaan kuuluu tyhjästä.
Saat ajella vielä useasti maapallon ympäri jotta oot samoissa ajokilometreissä kun minä.
Olet varmaan kiihkeä kepparin ihalija joka haluaa olla tietävinään kaikki.
olet täysin pihalla tuuban jauhannassa.
Taatusti et ole edes ajanut UUTTA A4 Audia. Siinä sinun tietosi.
Selvästi ilmaisit tietämättömyytesi
tuliko köyhyys vai tyhmyys.


Eka Golf

Kun on ajanut yli miljoona kilometriä niin raajat toimivat sujuvammin kuin yksikään automaatti, siis ajattelematta koko asiaa?
Automaatilla taas menee "pasmat" sekaisin ja ajaminen on "tökkivää"!  8)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 22.04.16 - klo:22:42
Kun on ajanut yli miljoona kilometriä niin raajat toimivat sujuvammin kuin yksikään automaatti, siis ajattelematta koko asiaa?
Automaatilla taas menee "pasmat" sekaisin ja ajaminen on "tökkivää"!  8)

Oon hieman jäljessä, mutta osaan ajaa molemmilla ja pidempää matkaa ajan mielummin automaatilla eikä tartte ajatella.

Eikä mene pasmat sekaisin ajoin kummalla tahansa... ?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Mitä tuosta nyt närkästyy jos joku kirjoittaa,että automaatin ostaminen on monellakin rahastakin kiinni.
Nops' näinhän se todellakin itseasiassa on.  Sielu alkaa vaan kehittelemään itselleen kaikenlaisia visioita tukeakseen omaa ajatusta automaatin huonoudesta.
Varsinkin jos ostaa  velkapirssin niin kannattaahan sitä nyt miettiä,että se velkakin on maksettava.
Se yleensä "älähtää johon kalikka kalahtaa"  sanoo vanha sanonta.
Miksi joku ostaa manuaalin????  Siinä vasta kysymys.  Helposti siihen löytyy monenlaista syytä jota kuitenkaan ei halua tuoda esille.
Ajatellaanpas näin. Automaatin hinta olisi 2000-3000e halvempi kuin "kepparin" niin uusien kauppa olisi miltei yksinomaan automaatteja. Kyllä se osoittaa,että se hankintahinta siinä autossa pääosassa. Tuskin kukaan alkaisi "kepparista" maksamaan monta tuhatta lisähintaa.
Säästäminen tai nuukailu on tuossa vaiheessa mielestäni tarpeetonta. Varsikin jos mennää sitten rengasliikkeeseen ostamaan jumalattoman suuria,näyttäviä tarvikevanteita ja mausteeksi tietenkin leveitä ja matalia halparenkaita.
Selvääkin selvempi asia on,että "kepparit tulevat pikkuhiljaa väistymään automaattien tieltä. Se on ihan selvyys. Niin hassun-näköistä on tuo keppariauton käyttö kun sitä vertaa hienosti toimivaan automaattiin.
Tietysti jotka haluaa itsellään pitää nuita rälläämiseen tarkoitettuja potkulautoja niin siihen kuuluu vaihdekeppi,madalletulla alustalla ja leveillä renkailla.
Yhä useampi ostaa nykyään automaatin uutta autoa hankittaessa. Sekä käytettyjen osalta tulee automaattien kysyntä lisääntymään. Oli tuossa useammankin myyjän kanssa asiasta jutustelua. Fakta on tässäkin asiassa ihan päin vastoin mitä täällä kirjoitetaan,että "käytettyjä automaatteja ei kukaan uskalla ostaa".
Ehdottomasti nyt ostamaan uutta A4 Audia ja tietenkin loistavalla Stronic vaihteistolla. Ohase niin lupsakka menopeli ettei mittään rajjoo. Kulkeekin niin pirkuleesti,että oikkeen hirvittee. ;D ;D ;D

arsik

Minä olisin saanut automaatin manuaalin hinnalla,mutta koeajolla sekä minä ja vaimoni päädyttiin manuaaliin.
Tilanne olisi kyllä voinut teitenkin muuttua,jos automaatti olisi ollut esim kuukauden käytössämme.
Niin fanaattinen manuaalin kannattaja en sentään ole,että maksaisin pari tonnia exraa.
Palaan asiaan,kunhan lopetan kaikenlaisen vetotoiminnan autolla.

Lalli

Eikö se ollut UUSI A4 eikä uusi A4? :P

Varmasti jos manuaalista pitäisi maksa extraa useampi tonni niin harva ottaisi.
Toledo 1.2 Tsi

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: arsik - 23.04.16 - klo:11:30
Minä olisin saanut automaatin manuaalin hinnalla,mutta koeajolla sekä minä ja vaimoni päädyttiin manuaaliin.
Tilanne olisi kyllä voinut teitenkin muuttua,jos automaatti olisi ollut esim kuukauden käytössämme.
Niin fanaattinen manuaalin kannattaja en sentään ole,että maksaisin pari tonnia exraa.
Palaan asiaan,kunhan lopetan kaikenlaisen vetotoiminnan autolla.

Tai hommaat hyvän vetoauton automaatilla, ne ei tosin ole stronicceja eikä dsg:tä.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.04.16 - klo:09:41
Mitä tuosta nyt närkästyy jos joku kirjoittaa,että automaatin ostaminen on monellakin rahastakin kiinni.
Nops' näinhän se todellakin itseasiassa on.  Sielu alkaa vaan kehittelemään itselleen kaikenlaisia visioita tukeakseen omaa ajatusta automaatin huonoudesta.
Varsinkin jos ostaa  velkapirssin niin kannattaahan sitä nyt miettiä,että se velkakin on maksettava.
Se yleensä "älähtää johon kalikka kalahtaa"  sanoo vanha sanonta.
Miksi joku ostaa manuaalin????  Siinä vasta kysymys.  Helposti siihen löytyy monenlaista syytä jota kuitenkaan ei halua tuoda esille.
Ajatellaanpas näin. Automaatin hinta olisi 2000-3000e halvempi kuin "kepparin" niin uusien kauppa olisi miltei yksinomaan automaatteja. Kyllä se osoittaa,että se hankintahinta siinä autossa pääosassa. Tuskin kukaan alkaisi "kepparista" maksamaan monta tuhatta lisähintaa.
Säästäminen tai nuukailu on tuossa vaiheessa mielestäni tarpeetonta. Varsikin jos mennää sitten rengasliikkeeseen ostamaan jumalattoman suuria,näyttäviä tarvikevanteita ja mausteeksi tietenkin leveitä ja matalia halparenkaita.
Selvääkin selvempi asia on,että "kepparit tulevat pikkuhiljaa väistymään automaattien tieltä. Se on ihan selvyys. Niin hassun-näköistä on tuo keppariauton käyttö kun sitä vertaa hienosti toimivaan automaattiin.
Tietysti jotka haluaa itsellään pitää nuita rälläämiseen tarkoitettuja potkulautoja niin siihen kuuluu vaihdekeppi,madalletulla alustalla ja leveillä renkailla.
Yhä useampi ostaa nykyään automaatin uutta autoa hankittaessa. Sekä käytettyjen osalta tulee automaattien kysyntä lisääntymään. Oli tuossa useammankin myyjän kanssa asiasta jutustelua. Fakta on tässäkin asiassa ihan päin vastoin mitä täällä kirjoitetaan,että "käytettyjä automaatteja ei kukaan uskalla ostaa".
Ehdottomasti nyt ostamaan uutta A4 Audia ja tietenkin loistavalla Stronic vaihteistolla. Ohase niin lupsakka menopeli ettei mittään rajjoo. Kulkeekin niin pirkuleesti,että oikkeen hirvittee. ;D ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.04.16 - klo:22:01
Tämä on tullut huomattua, kun katsellut sivusilmällä Superbia 170 heppaisena nelivetofarkkuna. Melkein kaikki on DSG:llä ja manuaalit on vähemmistönä. Harmi.

Valitettavasti kun hajoavaa automaatilaatikkoa ei kaikki halua kuten minä. 5000-6000 euron remontti 100-150tkm väliin kuulostaa minulle liian isolta remontilta (Täällä on yli 170 sivua juttua noista DSG-aatikoista). 1000 euron kaksoismassan nyt pystyy 200tkm kohdalla vaihtamaan mukisematta.

Kaikki ei vain tarvitse/halua ostaa automaattia vaikka se ja manuaali ovat saman hintaisia. Jos taas automaatti olisi halvempi pari tonnia halvempi voisin riskin ottaa. Ja kuten todennut onhan automaatilla mukava ajaa, mutta ei manuaalilla ajaminen nyt niin paljon hankalampaa ole. 

Asian voisi kääntää myös toisin päin. Miksi automaattilaatikolla ajavat henkilöt eivät huolla laatikkoaan? DSG-lootaankin pitää öljyt vaihtaa 60tkm välein, mutta taitaa olla lisähuoltona ja erikseen ei tehdä, jos et pyydä (Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Näin ainakin volvolla on geartronic:n suhteen. Manuaalilaatikkoon 200tkm välein öljynvaihto (En ole katsonut huoltokirjasta, mutta itse vaihdan 140tkm huollossa)?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Tulipas jälleen tänäänkin pyöräytettyä n.100 kilsaa tuolla uudella A4 Stronicilla. Kyllä on lupsakkaa menoa. Alla uudet Contin testivoittaja kummit. Auto kulkee kuin sukkasillaan rengaskoko on sama kuin tehdastoimituksena. Kulkee kyllä suoraan ja niin kevyen hiipimällä kuin vaan mahdollista. Ohjaus on kyllä OK,kopi kopi puuta.
Onneksi tuli vielä ostettua UUSI Audi A4. Autossa on Comfort paketti jossa on vakiona äänieristelasit. Voi olla,että nuo lasitkin vaikuttaa ajoääniä hillitsemään.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.04.16 - klo:18:29
Tulipas jälleen tänäänkin pyöräytettyä n.100 kilsaa tuolla uudella A4 Stronicilla. Kyllä on lupsakkaa menoa. Alla uudet Contin testivoittaja kummit. Auto kulkee kuin sukkasillaan rengaskoko on sama kuin tehdastoimituksena. Kulkee kyllä suoraan ja niin kevyen hiipimällä kuin vaan mahdollista. Ohjaus on kyllä OK,kopi kopi puuta.
Onneksi tuli vielä ostettua UUSI Audi A4. Autossa on Comfort paketti jossa on vakiona äänieristelasit. Voi olla,että nuo lasitkin vaikuttaa ajoääniä hillitsemään.

Et sitten ostanut A6:sta tai A8:a? Vai onko tästä tulossa Ramin A4 ylistys topic  ;).

BTW: Auto on käytetty sen jälkeen, kun se on ajettu liikkeestä ulos  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ifa

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.04.16 - klo:18:29
Tulipas jälleen tänäänkin pyöräytettyä n.100 kilsaa tuolla uudella A4 Stronicilla. Kyllä on lupsakkaa menoa. Alla uudet Contin testivoittaja kummit. Auto kulkee kuin sukkasillaan rengaskoko on sama kuin tehdastoimituksena. Kulkee kyllä suoraan ja niin kevyen hiipimällä kuin vaan mahdollista. Ohjaus on kyllä OK,kopi kopi puuta.
Onneksi tuli vielä ostettua UUSI Audi A4. Autossa on Comfort paketti jossa on vakiona äänieristelasit. Voi olla,että nuo lasitkin vaikuttaa ajoääniä hillitsemään.
Onko siinä tuulilasin pyyhkijät myös sisäpuolella... ;D ;D ;D
A5 Cab

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.16 - klo:00:06
Oon hieman jäljessä, mutta osaan ajaa molemmilla ja pidempää matkaa ajan mielummin automaatilla eikä tartte ajatella.

Eikä mene pasmat sekaisin ajoin kummalla tahansa... ?
Vähän ristiriitaista kun pitkällä matkalla ei tarvitse manuaalillakaan vaihdetta vaihtaa?
Enmpi kait vaihteita pitää vaihdella lyhyellä matkalla tai taajamassa?

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 23.04.16 - klo:20:29
Vähän ristiriitaista kun pitkällä matkalla ei tarvitse manuaalillakaan vaihdetta vaihtaa?
Enmpi kait vaihteita pitää vaihdella lyhyellä matkalla tai taajamassa?
Näin luulisi, mutta toisaalta DSG toimii "aistikkaammin" matka-ajossa, jolloin lähtönykäykset jäävät minimiin..😉

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 23.04.16 - klo:20:34
Näin luulisi, mutta toisaalta DSG toimii "aistikkaammin" matka-ajossa, jolloin lähtönykäykset jäävät minimiin..😉
Mitä lähtönykäyksiä on matka-ajossa?

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 23.04.16 - klo:20:40
Mitä lähtönykäyksiä on matka-ajossa?
Täytyy se auto saada liikkeelle siihen matka-ajoonkin..😂

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 23.04.16 - klo:20:45
Täytyy se auto saada liikkeelle siihen matka-ajoonkin..😂
Kirjoitit aikaisemmin matka-ajossa. Lähtö taas riippuu kuskista ja autosta manuaalilla, automaatilla taas automaattilaatikon toiminnasta.

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 23.04.16 - klo:21:04
Kirjoitit aikaisemmin matka-ajossa. Lähtö taas riippuu kuskista ja autosta manuaalilla, automaatilla taas automaattilaatikon toiminnasta.
Juu, niin kirjoitin. Selvähän se, kännissähän se...
Tarkoitukseni oli tuoda hieman keventävällä tavalla esille se tosiasia, joka tälläkin foorumilla on moneen kertaan todettu, että DSG laatikot ovat monesti aika äkkinäisiä juuri liikkeellelähdössä. En ottanut millään tavalla kantaa manuaalilaatikon toimintaan, jota tuossa kovasti yritit tuputtaa.
DSG toimii kuitenkin loistavasti juuri siinä rauhallisessa matka-ajossa, jolloin niitä pysäytyksiä ja sitä kautta liikkeellelähtöjä tulee esim. kaupunkiajoa harvemmin. Toki sen DSG:n saa rytkäyttämään vaikka ohituksissa, mutta siihen tarvitaankin sitten vähän syvempää kaasun painallusta ja ennen muuta voimaa..😉

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 23.04.16 - klo:21:18
Juu, niin kirjoitin. Selvähän se, kännissähän se...
Tarkoitukseni oli tuoda hieman keventävällä tavalla esille se tosiasia, joka tälläkin foorumilla on moneen kertaan todettu, että DSG laatikot ovat monesti aika äkkinäisiä juuri liikkeellelähdössä. En ottanut millään tavalla kantaa manuaalilaatikon toimintaan, jota tuossa kovasti yritit tuputtaa.
DSG toimii kuitenkin loistavasti juuri siinä rauhallisessa matka-ajossa, jolloin niitä pysäytyksiä ja sitä kautta liikkeellelähtöjä tulee esim. kaupunkiajoa harvemmin. Toki sen DSG:n saa rytkäyttämään vaikka ohituksissa, mutta siihen tarvitaankin sitten vähän syvempää kaasun painallusta ja ennen muuta voimaa..😉
Ei minulla ole mitään automaatteja vastaan mutta minun motoriikkaa ei vaan sovellu automaatille!  :-[
Ja kuten jo kirjoitin, vaimo (ja pojat) ajelee sujuvasti molemmilla!

teräksenharmaa

Automaatilla ajaminen nimenomaan ei tarvitse mitään motoriikkaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 23.04.16 - klo:20:29
Vähän ristiriitaista kun pitkällä matkalla ei tarvitse manuaalillakaan vaihdetta vaihtaa?
Enmpi kait vaihteita pitää vaihdella lyhyellä matkalla tai taajamassa?

ITsellä tulee myös ohitettua matka-ajossa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.16 - klo:18:47
Et sitten ostanut A6:sta tai A8:a? Vai onko tästä tulossa Ramin A4 ylistys topic  ;).

BTW: Auto on käytetty sen jälkeen, kun se on ajettu liikkeestä ulos  ;)
Minä ostan auton ihan omaan tarpeeseen. Vaikka mun autolla on ajettu reilu 1000km on se käsittääkseni UUSI A4 mallinimitykseltään. (noin juttelukieleltään) Heh!
Onhan se vähän omituista kun täällä ei saa kehua omaa autoaan eikä myöskään moittia omaa autoaan.
Niin mitä sitten täällä saa kirjoittaa?
Onkohan mahdollisesti lukijalla jokin perusongelma joka vaivaa? ;)

rami

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 23.04.16 - klo:20:11
Onko siinä tuulilasin pyyhkijät myös sisäpuolella... ;D ;D ;D
Ei oo tuulilasin sisäpuolella tuulilasinpyyhkimiä.
Sen sijaan sivuikkunoissa on. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: CeeCee3.6 - 23.04.16 - klo:21:18
Juu, niin kirjoitin. Selvähän se, kännissähän se...
Tarkoitukseni oli tuoda hieman keventävällä tavalla esille se tosiasia, joka tälläkin foorumilla on moneen kertaan todettu, että DSG laatikot ovat monesti aika äkkinäisiä juuri liikkeellelähdössä. En ottanut millään tavalla kantaa manuaalilaatikon toimintaan, jota tuossa kovasti yritit tuputtaa.
DSG toimii kuitenkin loistavasti juuri siinä rauhallisessa matka-ajossa, jolloin niitä pysäytyksiä ja sitä kautta liikkeellelähtöjä tulee esim. kaupunkiajoa harvemmin. Toki sen DSG:n saa rytkäyttämään vaikka ohituksissa, mutta siihen tarvitaankin sitten vähän syvempää kaasun painallusta ja ennen muuta voimaa..😉
Eikö sitä nyt tarvi joka autolla olipa automaatti tai "keppari" niin kaasua osata käyttää lähtötilanteessa?

jkvi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.16 - klo:21:52
ITsellä tulee myös ohitettua matka-ajossa...
Niin? Eikös tuo onnistu vaihteistosta riippumatta?

Ja manuaalilla helpoiten.
CRDi & Collection

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy