Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 23.04.16 - klo:22:07
Niin? Eikös tuo onnistu vaihteistosta riippumatta?

Ja manuaalilla helpoiten.

En tiedä missä päin Suomea sinä ajat, mutta jos et aja motarilla/ohituskaistalla ohi, niin alle 300 heppaisella autolla joudut todennäköisesti pykältämään pienempää ohitettaessa. Automaatilla painat vain kaasua...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.04.16 - klo:21:47
Automaatilla ajaminen nimenomaan ei tarvitse mitään motoriikkaa.
Näin ON. Automaatti on ehdottomasti tosi helpoin tapa liikkua autolla. Siitä ei mihinkään pääse. Automaatteja myydään koko ajan enemmän ja enemmän ja vaihteistot kehittyy vuosi vuodelta.
Itselläni ei ole kyllä ollut Golfin DSG automaatissa mitään ongelmaa eikä Audinkaan laatikoissa ole mitään moittimista. Jos nuin hyvin pelaa niin känsäpeukkua pitää näyttää.
En yleensäkään tajua VG konsernin autojen automaattien haukkumista. Minä tiedän aivan varmalta taholta ettei niissä laisinkaan ole siinä määrin ongelmia mitä yritetään höpöttää. TSI moottoreissa kylläkin on ollut ongelmia jos vaikka mitä.
Kyllä niitä vikoja "kepparilaatikoissakin".

Jultsu

Tuulipukukansalle jolle tietokone = kirosana taitaa VAG:n automaatit olla ihan hyvässä maineessa, mutta meille viripiri-miehille käsittääkseni käy volkkarien automaattiaskit aika äkkiä ahtaiksi, väännönkestot on rajoitettu tehtaalta ns. hehkulamppuhuijauksen hengessä aivan langanohuelle marginaalille jolloin vähäinenkin väännönlisäys paskoo paikat heti.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rami

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.16 - klo:22:19
Tuulipukukansalle jolle tietokone = kirosana taitaa VAG:n automaatit olla ihan hyvässä maineessa, mutta meille viripiri-miehille käsittääkseni käy volkkarien automaattiaskit aika äkkiä ahtaiksi, väännönkestot on rajoitettu tehtaalta ns. hehkulamppuhuijauksen hengessä aivan langanohuelle marginaalille jolloin vähäinenkin väännönlisäys paskoo paikat heti.
"siehän  sälli oot" Sanoi A Rokka.
On niillä pojjiilla kovat pelit.
Itse asiassa jotkut vanhat madalletut rullalaudat. ;D ;D ;D
Ota seuraava keppana.

Jultsu

Ei ollut eka kerta kun ramin viesti meni ohi niin että viuhui. Rullalauta ja tuntematon sotilas ja mitä häh. Vai tuliko tuo meikäläisen toteamus nyt otettua jollain tasolla henkilökohtaisena vittuiluna siitä että on osallistunut hehkulamppuhuijaukseen?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rauska

Tästä lähdettiin:
Clarkson vertaa manuaalivaihteista autoa televisioon ilman kaukosäädintä. Hänen mielestään ihmiset, jotka valitsevat manuaalilaatikon autoonsa, eivät myöskään osta pesukonetta, vaan pesevät pyykkinsä lähipurossa.

Clarksonin mielestä manuaalivaihteistolla kuitenkin on käyttöä esimerkiksi rata-ajossa urheiluautolla.
Nyt ollaan tässä mielipidetopikissa jo niiiiiin pitkällä, ettei enää muisteta puhua asiasta  8)
-Ollaan mainittu verrattu vaihtamistarpeita motarilla ohituksissa.  ;D Ainahan sitä kaasua pitää antaa, jotta ohi pääsee...
-Tuulipukukansaa: Josta haluaisin saada tietää ketä se sisältää.
- väännönkestoa
- elokuvahahmoja
- rullalautoja
jne....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Jultsu

Tuulipukukansa on sitä kansanosaa joka huollattaa autonsa herranpelossa marmoritiskin premiumhintaisilla huoltamoilla ja täytättää lasinpesunesteensäkin siellä. Heitä ei kiinnosta tyyppiviat eivätkä huoltohinnat koska he vaihtavat autoaan max. 2 vuoden välein jolloin takuu kattaa (tai ainakin pitäisi kattaa) kaikki korjauskustannukset. Tämän elämäntyylin johdosta heillä ei ole enää varaa pukeutua muuhun kuin alehallien mallistoista löytyviin tuulipukuihin. Vaihteiston väännönkesto on heille yhtä utopistinen konsepti kuin ajoneuvon vuosikatsastus.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rami

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.16 - klo:22:30
Ei ollut eka kerta kun ramin viesti meni ohi niin että viuhui. Rullalauta ja tuntematon sotilas ja mitä häh. Vai tuliko tuo meikäläisen toteamus nyt otettua jollain tasolla henkilökohtaisena vittuiluna siitä että on osallistunut hehkulamppuhuijaukseen?
Ohihan se tahtoopi mennä.
Autoilun tietämys kasvaa vain kokemuksen myötä.
Eihän se kovin pahasti mennyt ohi kun tiesit,että lainaus oli kyseisestä elokuvasta.
En oikein ymmärrä sun hehkulamppu juttuja. LEDeillä mennään. ;)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.04.16 - klo:22:59Autoilun tietämys kasvaa vain kokemuksen myötä.

Harmi ettei verbaalinen ulosanti kehity samaa tahtia.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.16 - klo:22:49
Tuulipukukansa on sitä kansanosaa joka huollattaa autonsa herranpelossa marmoritiskin premiumhintaisilla huoltamoilla ja täytättää lasinpesunesteensäkin siellä. Heitä ei kiinnosta tyyppiviat eivätkä huoltohinnat koska he vaihtavat autoaan max. 2 vuoden välein jolloin takuu kattaa (tai ainakin pitäisi kattaa) kaikki korjauskustannukset. Tämän elämäntyylin johdosta heillä ei ole enää varaa pukeutua muuhun kuin alehallien mallistoista löytyviin tuulipukuihin. Vaihteiston väännönkesto on heille yhtä utopistinen konsepti kuin ajoneuvon vuosikatsastus.
No joo, aika hyvä luonnehdinta. Saattaa jopa olla osittain totta.
Tuon mukaan kuulunen tuohon kansaan   ;D
Toisaalta kuitenkin olen kiinnostunut autoista ja tunnen vääntöasioitakin  8)
Toki huoltohinnat kiinnostaa, mutta itse olen havainnut itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi sopparin. (Aina sijaisauto ym)
Tämä tästä, ei palkokasveja, me ollaan erilaisia ! En pukeudu tuulipukuun  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Kiejo

Yksinkertaiset syyt miksi vain manuaali käy ellei työsuhdeautoa lasketa: ylläpidon kustannukset, luotettavuus ja eliniänodote.

Työsuhdeautolle sitten vain automaatti, kun maksaja on joku muu. Syyt: mukavuus ja  helppous.  ;D

-karppa-

#281
Lainaus käyttäjältä: rami - 23.04.16 - klo:22:17
Näin ON. Automaatti on ehdottomasti tosi helpoin tapa liikkua autolla. Siitä ei mihinkään pääse. Automaatteja myydään koko ajan enemmän ja enemmän ja vaihteistot kehittyy vuosi vuodelta.
Itselläni ei ole kyllä ollut Golfin DSG automaatissa mitään ongelmaa eikä Audinkaan laatikoissa ole mitään moittimista. Jos nuin hyvin pelaa niin känsäpeukkua pitää näyttää.
En yleensäkään tajua VG konsernin autojen automaattien haukkumista. Minä tiedän aivan varmalta taholta ettei niissä laisinkaan ole siinä määrin ongelmia mitä yritetään höpöttää. TSI moottoreissa kylläkin on ollut ongelmia jos vaikka mitä.
Kyllä niitä vikoja "kepparilaatikoissakin".

Kannattaa ottaa ne aurinkolasit pois päästä.

Yli 50 sivua:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/volkkarin-dsg-laatikoiden-ongelmista
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000685210.html
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67983-kaytetty-vw-passat-oli-taysi-pommi-10-000-eun-remontti-kohtuuton

Kerrotko myös meillä mitä ongelmia noissa manuaalilaatikoissa on paitsi kaksoismassa?

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.16 - klo:22:49
Tuulipukukansa on sitä kansanosaa joka huollattaa autonsa herranpelossa marmoritiskin premiumhintaisilla huoltamoilla ja täytättää lasinpesunesteensäkin siellä. Heitä ei kiinnosta tyyppiviat eivätkä huoltohinnat koska he vaihtavat autoaan max. 2 vuoden välein jolloin takuu kattaa (tai ainakin pitäisi kattaa) kaikki korjauskustannukset. Tämän elämäntyylin johdosta heillä ei ole enää varaa pukeutua muuhun kuin alehallien mallistoista löytyviin tuulipukuihin. Vaihteiston väännönkesto on heille yhtä utopistinen konsepti kuin ajoneuvon vuosikatsastus.

Arvaappa miksi nykyään auton huoltojakin kaupataan osamaksulla  ;). Parilta tutulta firmalta kuullut, että tämä osamaksuhuolto on kasvattanut kummasti suosiotaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ak72

Eiköhän automaatti oo ihan paras vaihtoehto perus köröttelyyn kaupungissa ja mateluun maantiellä. Heti kun alla hieman tehokkaampi VAG kulkine ja ajamisen hauskuutta haluaa lisää niin manuaali on pop. Mitä nyt olen kuullut että DSG arpoo pykälää vähän miten sattuu tehokkaissa Seateissa esim. Kovalla askilla voi ihan oman maun mukkaan pujottaa meneen väännöllä tai sitten kierrättää punaselle.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

rami

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 24.04.16 - klo:08:20
Eiköhän automaatti oo ihan paras vaihtoehto perus köröttelyyn kaupungissa ja mateluun maantiellä. Heti kun alla hieman tehokkaampi VAG kulkine ja ajamisen hauskuutta haluaa lisää niin manuaali on pop. Mitä nyt olen kuullut että DSG arpoo pykälää vähän miten sattuu tehokkaissa Seateissa esim. Kovalla askilla voi ihan oman maun mukkaan pujottaa meneen väännöllä tai sitten kierrättää punaselle.
Niin "mitä nyt olen kuullut".... Ei automaatti arvo maantieajossa laisinkaan. Onhan myös S-asentojolla auto lähtee rivakammin liikkeelle. Samoin ratissa on läpyskät jos tarvitsee pykältää. Eipä ole koskaan tarvinnut muualla valitsimeen koskea kuin joskus nykäsee moottoritien liittymässä S-päälle ja painaa sekaan.
Tosiaan nuo rattiläpyskät ovat leluna joka haluaa vaihteiden kanssa pelata.
Jos haluatte katsoa automaattien ongelmia niin käykääpäs vaikka Volvomiesten foorumilla niin ainakin Volvon automaattihaaveet lähtee. Itse pidin ennen UUDEN A4 ostoa Vollea yhtenä vaihtoehtona,mutta haaveet häipyi. ;D ;D ;D
Jos nyt otetaan esille joku sekunnin vaihteenarpomisjuttu niin kyllä "kepparihempalla" tulee niitä sekuntteja joka ajosuoritus,hyvin,hyvin useita.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:09:26
Jos haluatte katsoa automaattien ongelmia niin käykääpäs vaikka Volvomiesten foorumilla niin ainakin Volvon automaattihaaveet lähtee. Itse pidin ennen UUDEN A4 ostoa Vollea yhtenä vaihtoehtona,mutta haaveet häipyi. ;D ;D ;D
Jos nyt otetaan esille joku sekunnin vaihteenarpomisjuttu niin kyllä "kepparihempalla" tulee niitä sekuntteja joka ajosuoritus,hyvin,hyvin useita.

Miten nuo volvon automaattilaatikot liittyi tähän? Kyllä niistä vähemmän on huudettu, kuin DSG:stä, mutta hienosti yrität asiaa siirtää toiseen.

Vai eikö nuo automaattilaatikot olekkaan niin mahtavia? Odotan edelleen vastausta mitä ongelmia noissa manuaalilaatikoissa on tuon kaksoismassan lisäksi, joka onkin kytkin ongelma...

Ja kyllä tuo automaattilaatikon arpominen joskus tympäisee risteyksissä.

EDIT:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28728.0
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:08:09
Kannattaa ottaa ne aurinkolasit pois päästä.

Yli 50 sivua:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/volkkarin-dsg-laatikoiden-ongelmista
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000685210.html
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67983-kaytetty-vw-passat-oli-taysi-pommi-10-000-eun-remontti-kohtuuton

Kerrotko myös meillä mitä ongelmia noissa manuaalilaatikoissa on paitsi kaksoismassa?

Arvaappa miksi nykyään auton huoltojakin kaupataan osamaksulla  ;). Parilta tutulta firmalta kuullut, että tämä osamaksuhuolto on kasvattanut kummasti suosiotaan.

En tiedä mitään VELKAKAUPPOISTA uuden auton oston yhteydessä (en osta autoliikkeestä mitään velaksi)jos sitä kysyt.
Tyrkytettiin kyllä kovasti huolenpitosopimusta mutta minun kohdallani se ei kannata laisinkaan. Epäilen myyjän saavan siitä jotai bojoja.
Tyydyttikö vastaus sinua? ;D :D :D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:09:31
En tiedä mitään VELKAKAUPPOISTA uuden auton oston yhteydessä (en osta autoliikkeestä mitään velaksi)jos sitä kysyt.
Tyrkytettiin kyllä kovasti huolenpitosopimusta mutta minun kohdallani se ei kannata laisinkaan. Epäilen myyjän saavan siitä jotai bojoja.
Tyydyttikö vastaus sinua? ;D :D :D

Vain idiootti ostaa tänä päivänä UUDEN auton käteisellä, jos rahoitusta saa 1% ja jopa alle korolla. Kyllä silloin pääoma kannattaa sijoittaa johonkin paremmin tuottavaan. Toisaalta uuden auton ostajat ovatkin juuri näitä keskituloisia, joka kiteytyy Jultsun kommenttiin hyvin. Yhden uuden XC70 olen ostanut ja toista uutta autoa todennäköisesti en kovin helpolla osta. 27.000 euron arvonpudotus kolmessa vuodessa. Ja kyllä. Oli automaatilla ja maksoin siitä jopa 500 euroa  ;D.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.16 - klo:22:49
Tuulipukukansa on sitä kansanosaa joka huollattaa autonsa herranpelossa marmoritiskin premiumhintaisilla huoltamoilla ja täytättää lasinpesunesteensäkin siellä. Heitä ei kiinnosta tyyppiviat eivätkä huoltohinnat koska he vaihtavat autoaan max. 2 vuoden välein jolloin takuu kattaa (tai ainakin pitäisi kattaa) kaikki korjauskustannukset. Tämän elämäntyylin johdosta heillä ei ole enää varaa pukeutua muuhun kuin alehallien mallistoista löytyviin tuulipukuihin. Vaihteiston väännönkesto on heille yhtä utopistinen konsepti kuin ajoneuvon vuosikatsastus.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:09:30
Miten nuo volvon automaattilaatikot liittyi tähän? Kyllä niistä vähemmän on huudettu, kuin DSG:stä, mutta hienosti yrität asiaa siirtää toiseen.

Vai eikö nuo automaattilaatikot olekkaan niin mahtavia? Odotan edelleen vastausta mitä ongelmia noissa manuaalilaatikoissa on tuon kaksoismassan lisäksi, joka onkin kytkin ongelma...

Ja kyllä tuo automaattilaatikon arpominen joskus tympäisee risteyksissä.
Ymmärtääkseni aloituksessa puhuttiin nimenomaan automaattilaatikon hankkimisesta. Vai HÃ,,!
Liittyy siten.
Et taatusti ehtinyt käydä lukemassa Vollen kirjoittajia vaan läsäytit mitä sattuu. Käyppäs lukaseen V60 automaateisa mitä sanotaan.
Juttua ei tarvitse mihiinkään kääntää.
UUDEN A4 Stronic pelaa siitä huolimatta eriomaisesti ja hienostuneesti. Olipa ylä/alamäki mikä vaan niin ei mitään nykimisä. Liikkeellelähtö tapahtuu ilman mitään nykimisiä.

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:09:37
Vain idiootti ostaa tänä päivänä UUDEN auton käteisellä, jos rahoitusta saa 1% ja jopa alle korolla. Kyllä silloin pääoma kannattaa sijoittaa johonkin paremmin tuottavaan. Toisaalta uuden auton ostajat ovatkin juuri näitä keskituloisia, joka kiteytyy Jultsun kommenttiin hyvin. Yhden uuden XC70 olen ostanut ja toista uutta autoa todennäköisesti en kovin helpolla osta. 27.000 euron arvonpudotus kolmessa vuodessa. Ja kyllä. Oli automaatilla ja maksoin siitä jopa 500 euroa  ;D.

Vain AASI luulee saavansa ilmaista rahaa jostain rahoitusyhtiöltä. Jossakin muodossa se AASI maksaa siitä rahasta rutkasti kustannuksia. ;D ;D ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:09:39
Ymmärtääkseni aloituksessa puhuttiin nimenomaan automaattilaatikon hankkimisesta. Vai HÃ,,!
Liittyy siten.
Et taatusti ehtinyt käydä lukemassa Vollen kirjoittajia vaan läsäytit mitä sattuu. Käyppäs lukaseen V60 automaateisa mitä sanotaan.
Juttua ei tarvitse mihiinkään kääntää.
UUDEN A4 Stronic pelaa siitä huolimatta eriomaisesti ja hienostuneesti. Olipa ylä/alamäki mikä vaan niin ei mitään nykimisä. Liikkeellelähtö tapahtuu ilman mitään nykimisiä.

Ei mun tartte muiden autojen laatikoista käydä lukemassa. Tosiasia on että DSG-laatikot ovat huonossa maineessa, mutta turhaan sä siitä huolehdit, kun vaihdat autosi parin kolmen vuoden välein. Mä taas ostan käytetyn, joka maksaa vähemmän mitä sinun auton arvonmenetys on kolmessa vuodessa ja se ei ole varustettu DSG:llä.

Kannattaa käydä tarjoamassa hieman enemmän ajettua DSG:llä olevaa autoa liikkeeseen vaihdossa ja samanlaista autoa manuaalilootalla. Kumpi otetaan mielummin vaihdossa ja minkälaisella välirahalla  ;). Nettiautossa kun katsoo vähän enemmän ajettuja autoja (VAG-konsernin), niin ensimmäisenä tulee DSG:llä varustetut vastaan ja sen jälkeen manuaalilla. Miksiköhän?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

qwerty

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:09:37
Vain idiootti ostaa tänä päivänä UUDEN auton käteisellä, jos rahoitusta saa 1% ja jopa alle korolla. Kyllä silloin pääoma kannattaa sijoittaa johonkin paremmin tuottavaan. Toisaalta uuden auton ostajat ovatkin juuri näitä keskituloisia, joka kiteytyy Jultsun kommenttiin hyvin. Yhden uuden XC70 olen ostanut ja toista uutta autoa todennäköisesti en kovin helpolla osta. 27.000 euron arvonpudotus kolmessa vuodessa. Ja kyllä. Oli automaatilla ja maksoin siitä jopa 500 euroa  ;D.

Sellaista se köyhän elämä on, että tarvitsee leikkiä sijoitusten kanssa.

Jultsu

Millä logiikalla se 1% korko on ilmaista rahaa kuluttajalle?

edit. tämä viittaus siis tuohon ramin kommenttiin, ja jätetään nyt huomioimatta inflaation vaikutus lainaan tai se mahdollinen käteiskassan sijoitus johonkin korkeatuottoisempaan...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:09:42
Vain AASI luulee saavansa ilmaista rahaa jostain rahoitusyhtiöltä. Jossakin muodossa se AASI maksaa siitä rahasta rutkasti kustannuksia. ;D ;D ;D

Turhaa Rami minulle kerrot, että ilmaista rahaa olisi olemassa (Tai oikeastaan on mitä pankit luo vivuttamalla, mutta se ei koske meitä). Jos et seuraa noita uusien autojen rahoitustarjouksia, niin syytön minä siihen olen. Minä katson aina kokonaishintaa mitä jää viivan alle. Paljonko tuollainen A4 maksaa käteisellä 40.000 euroa? TF-Bank maksaa jo 1.6% koron, joka on verojen jälkeenkin enemmän, kuin 1% rahoituskorko. Kannattaako maksaa käteisellä? No ei kannata. 5% koron saa helposti sijoitetulle pääomalle.

Mutta tämä meni jo ot:ksi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:09:48
Sellaista se köyhän elämä on, että tarvitsee leikkiä sijoitusten kanssa.

Aika huono provo

Oletko kuullut sanontaa raha tulee rahan luokse. Kannattaa tutusta pariin miljardööriin miten he elävät ja LEIKKIVÃ,,T sijoitustensa kanssa  ;D ;D ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 24.04.16 - klo:09:48
edit. tämä viittaus siis tuohon ramin kommenttiin, ja jätetään nyt huomioimatta inflaation vaikutus lainaan tai se mahdollinen käteiskassan sijoitus johonkin korkeatuottoisempaan...

Jätin tarkoituksella tuon itse pois, koska jos saat rahaa/lainaa 1% korolla, niin sehän on "ilmaista" rahaa inflaation vuoksi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

qwerty

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:09:52
Aika huono provo

Oletko kuullut sanontaa raha tulee rahan luokse. Kannattaa tutusta pariin miljardööriin miten he elävät ja LEIKKIVÃ,,T sijoitustensa kanssa  ;D ;D ;D.

Ottaako noin koville olla köyhä, kun ei ole varaa ostaa autoa käteisellä.

rami

Sitä velaksi ostamistahan pystyy psyykkisesti pönkittämään itsellen ihan miten vaan. Se velkahan on aina maksettava ylimääräisine kustannuksineen asiahan on yksiselitteisesti näin. Velkarengin asema ei varmaan ole kovin helppo. Itsellä ei kokemusta. Teen kaikki hankinnat käteisellä. Jopa kiinteistön ostoja myöten jolloin myös saa parhaimmat alennukset olipa kysymys ihan mistä hankinnoista vaan. Ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa lainoista vaan saa olla itse itselleen pankkiirina. Vaikka velkarengit kuinka suitsuttaa omia prosentteja ei se totuutta miksikään muuta. Aina kun on varaa pelata omalla massillann niin vaikuttaa kaupantekoon olipa kyse mistä kaupasta tahansa.
Tarjouksen voi heittää lonkalta jos vastapuolta kiinnostaa niin kauppa syntyy. Tyhmän hommaa ei käteisen käsittely ole.  Voitto pitää tehdä aina ostettaessa????.
Tämä nyt ei enää liity autoihin kovinkaan paljon mutta velaksi ostamiseen.

rami

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:09:55
Ottaako noin koville olla köyhä, kun ei ole varaa ostaa autoa käteisellä.
[/quote

Vanhempi sanonta oli Anttilan mainoksessa jossa oli H...etin iso pöllö.
Perässä luki "Viisas raha ostaa Anttilasta" ;D ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:09:52
Aika huono provo

Oletko kuullut sanontaa raha tulee rahan luokse. Kannattaa tutusta pariin miljardööriin miten he elävät ja LEIKKIVÃ,,T sijoitustensa kanssa  ;D ;D ;D.

Tuskin täällä nyt miljardööreja on ainuttakaan. Varmaan noin kymmenen vuotta vanhoilla kieseillä ajavia iso nippu.
Seuaavaan nippuun jotka ajavat uudemmilla liisareilla tai rahoitusyhtiöiden rahoittamilla autoilla on iso sakki.
Tuoreimmilla pirsseillä ajavat ovat näitä samaa liisariporukkaa.
Ehkä 20% uusilla ajavista ajaa omalla massilla maksetulla pelillä,joka koskee 0-3 vee vanhoja autoja. :o

SJP60

Löytyisköhän tuon rahoituskuvion käsittelyyn joku osuvampi topicci?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy