Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

Mutta on se vaan aika kamalaa, miten useimmissa firmoissa meidät työsuhdeautoilijat "pakotetaan" ajamaan tällaisilla "surkeilla" koneilla. Moni silti valitsee sen. Itse otin hiukan kalliimman 3 -litraisen bensakoneen, mutta senkin karvahattuversiona. Karua !

Pumafi

On se karua! Kyllä omatkin kilometrit kannattaisi bensalla ajella, mutta kun ei noita fiksuja turbobensoja tunnu saavan toistaiseksi näihin Audeihin tai Bemareihin. Toivottavasti tilanne korjaantuu pian ja pääsee tuosta paholaisen polttoaineesta eroon. Sitten voisi vaikka ostaa auton omalla rahalla.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Teppis

Tästä saadaankin aasinsilta maamme tiukkaan autoilun verotukseen ja kellään meillä ei ole varaa ajella haluamillamme autoilla.  >:( Aina Top Gearin katsellessa tulee haikealle mielelle, kun tietää, ettei niihin hienoihin autoihin ole koskaan varaa...No vähän OT, pahoittelut.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.01.11 - klo:21:39
Alkanut näemmä savolaiskolleegaa vanha suolanen janottaa  ;)

Sääli vaan että se janotus loppuu aina hyvin lyhyeen kun rupeaa laskemaan, paljonko audikin maksaisi kunnollisilla varusteilla ja paljonko pitäisi antaa väliin.... :-\ :D

VAG!

#124
aa

jusape

Ja sitten kun monia autoja kuitenkin tilataan vaikkapa eskareiksi vailla kunnon perusvehkeitä, kuten tutkat, niin on näitä kuli-Audeja taas päiviteltävänä.

No, yleinen VAG-leirin ongelmahan tämä on kun kaikki perushommatkin pitää muistaa ja osata ruksia. Hyvä esimerkki vaikkapa aamun Start-ohjelma, jossa uusi Passat koeajossa; isohko farmari ilman parkkitutkia ja jopa ilman xenoneita. Kaikkea muuta näytti läytyvän kuten panoraamakattoa ja osanahkasporttipenkkiä... Huhhuh.

Obvious

Lainaus käyttäjältä: jusape - 29.01.11 - klo:10:51
No, yleinen VAG-leirin ongelmahan tämä on kun kaikki perushommatkin pitää muistaa ja osata ruksia. Hyvä esimerkki vaikkapa aamun Start-ohjelma, jossa uusi Passat koeajossa; isohko farmari ilman parkkitutkia ja jopa ilman xenoneita. Kaikkea muuta näytti läytyvän kuten panoraamakattoa ja osanahkasporttipenkkiä... Huhhuh.

OT:
Uuteen Passattiin ei vielä saa xenoneita, joten se siitä. Parkkitutkat koen itse täysin tarpeettomiksi. Uuden passatin nahkajakkarat ottaisin heti. Panoraamakatosta en maksaisi senttiäkää extraa.

Uutta A6:sta harkitsen vakavasti vielä. Ei ole pahasti hinnoiteltu varusteineenkaan. n.60ke erinomaisilla mausteilla.

downtime

Lainaus käyttäjältä: jusape - 29.01.11 - klo:10:51
osanahkasporttipenkkiä... Huhhuh.

Saivarrellaan lisää. Kyllä se ihan nappanahkaa on kokonaan Passatissa tuo sport-jakkaravarustus. :)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Obvious - 29.01.11 - klo:10:59
OT:
Uuteen Passattiin ei vielä saa xenoneita, joten se siitä. .

Onko maahantuojan hinnasto sitten tarua ?

downtime

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.01.11 - klo:11:27
Onko maahantuojan hinnasto sitten tarua ?

Ei. Xenoneita alkaa autoon saamaan vasta joskus viikon 5 jälkeen? Tuo Startin koeajossa ollut värkki oli varmasti autoliikkeelle tilattu ja saatu jo paljon aiemmin josta syystä xenoneita ei siihen ole vielä saanut. Missään esittelyautossa ei vielä ole xenoneita. Ja ottaen huomioon autojen suht pitkän toimitusajan, veikkaan että xenoneilla varustettua Passattia pääsee näkemään koeajettavan ehkä joskus syksyllä vasta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Obvious - 29.01.11 - klo:10:59
OT:
Uuteen Passattiin ei vielä saa xenoneita, joten se siitä.

Noinko kevyesti ohitat tuollaisen älyttömyyden?

Eletään sentään vuotta 2011 ja kyseessä on ylemmän keskiluokan hinnakas automalli, joka esitellään ilman xenoneita!  ???

Eikö xenoneiden pitäisi nykyään olla jo aivan perusvaruste, ainakin tuohon luokkaan kuuluvassa autossa? Halogeenit voisi sitten tulla myöhemmin kulimalleihin.

Samoin A6:kin puuttuvat parkkitutkat on jotain älyvapaata, kun tutkat sentään ovat jo vakiona ties missä korealaiskikottimissakin. Okei, tutkat ovat tietysti varuste, jonka useimmat ostavat eli lisähintaa saa nyhdettyä jokaiselta asiakkaalta.

jusape

Omaan makuuni kyllä tutkat pitää jo tämän päivän 2011 vehkeessä olla, kun niihin on tottunut. Eilenkin sorvasin auton sellaiseen taskuun, jossa tarvittiin nelivetoa, korkeaa maavaraa sekä parkkitutkaa. Muuten olisi joutunut parkkeeraamaan parin sadan metrin päähän :)

Passatin pitkät ylitykset ainakin itselle tuottaisi aivan varmasti arviointiongelmaa. Keulaylityskin näyttää toooodella isolta.

Obvious

Tutkat ovat ihan ok sitten kun ne osataan konsernissakin tehdä siten etteivät ne näy ulos. Ovat toistaseksi vain rumia nappuloita, joille löytyy käyttöä kerran kaksi vuodessa.

Xenonit eivät myöskään ole pakolliset, monasti ovat vaan hienommat, näkyvyyskään ei ole aina taattu xenoneilla.

savolaiskollega

Kuten Startissa sanottiin, lisävarusteiden hinnat mm. audissa on meillä aika härskejä, saksassa mm. metallivärin hinta passat/a6 on 550/950, meillä n. 500/1500....eli aika kovaa vedetään välistä siinäkin. 1500 euroa metalliväristä on hinta jota en ikimaailmassa maksaisi.... :o

Adams

Kotiin tuli uuden A6:n esite, josta seuraavia huomiota vakiovarusteiden suhteen:

- Uusin grown-gear differential quattro (myös RS5:ssä ja A7:ssa)
- Audi drive select
- Dynaaminen vakioalusta  ;D  ;D
- Bluetooth hands free -liitäntä
- 7" värinäytöllinen MMI, tosin alempana soittimen kohdalla puhutaan 6,5" näytöstä  ???
- Sound system
- Monitoimiohjauspyörä
- Vakionopeudensäädin
- Kääntyvät takapenkit
- Xenon Plus -valot

Nämä varusteet siis esitteen mukaan kaikissa mallivaihtoehdoissa (pl. quattro ainoastaan quattro -malleissa), joten todella kovan paketin on maahantuoja kasannut tänne Pohjolaan.

Tos®

Ihastelin kans tuon esitteen kuvatuksia  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Adams - 08.02.11 - klo:22:54
Kotiin tuli uuden A6:n esite, josta seuraavia huomiota vakiovarusteiden suhteen:

- Uusin grown-gear differential quattro (myös RS5:ssä ja A7:ssa)
- Audi drive select
- Dynaaminen vakioalusta  ;D  ;D
- Bluetooth hands free -liitäntä
- 7" värinäytöllinen MMI, tosin alempana soittimen kohdalla puhutaan 6,5" näytöstä  ???
- Sound system
- Monitoimiohjauspyörä
- Vakionopeudensäädin
- Kääntyvät takapenkit
- Xenon Plus -valot

Nämä varusteet siis esitteen mukaan kaikissa mallivaihtoehdoissa (pl. quattro ainoastaan quattro -malleissa), joten todella kovan paketin on maahantuoja kasannut tänne Pohjolaan.

Tuo näyttö asia on monimutkainen, mutta tarkoita sitä, että keski konsolissa on esiin tueva 6.5" näyttö ja se 7" näyttö on lisävaruste ja on mittaristossa ja ihan hyvä varuste :)

Mikä tuo dynaaminen vakioalusta on?

Kaikissa audeissa sitä ei ole ja aiheesta poiketen onko A6 ja A7 kuitenki ilmajousitus mutta ei säädettävä?

Flat

moderaattorit voisivat melken siirtää tämän keskustelun omaksi aliaiheekseen, luulempa että tässä lähiaikoina C7 omistajia tulee enemmänkin,ja jäsenneltympää juttua voisi riittää....

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.02.11 - klo:20:07
moderaattorit voisivat melken siirtää tämän keskustelun omaksi aliaiheekseen, luulempa että tässä lähiaikoina C7 omistajia tulee enemmänkin,ja jäsenneltympää juttua voisi riittää....

Olkaapas hyvä :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jusape

Avanttia odottaville.....












MoFFe

Ihan hienolta tuo näyttää, mutta toi perä jotenkin roikkuu. Se on jotenkin liian loiva, pitkäksi venytetty.
Kaipa siihen tottuu.

clima

Tuohan on ihan C6:n perä + surulliset takavalot.

Toivottavasti jotain persoonallisempaa on luvassa.

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.02.11 - klo:10:45
Tuohan on ihan C6:n perä + surulliset takavalot.

Toivottavasti jotain persoonallisempaa on luvassa.

Samaa mieltä noista valoista näyttää aika surulliselle. No toivotaan hieman agressiivisempaa luukkia taaksekkin.

Pumafi

Onko kukaan menossa ensi maanantaina tai tiistaina järjestettäviin tilaisuuksiin Espoossa ja Helsingissä, missä A6 on ennakkoesittelyssä? Olisi mukavaa kuulla ensikommentit.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Vmatti

Jep jep, oli toi uusi A6 kyll aika makee livenäkin. Sopivasti säilyttänyt piirteitä edellisestä mallista mutta kuitenkin uusiutunut täysin. Hyvä hyvä



Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Markku J

Hieno se on kuutonenkin, mutta itse olisin kaivannut siihen hiukan itsevarmempaa, maskuliinista ilmettä valoihin ja maskiin niin eteen kuin taakse. Voi olla luonnossa parempi kuin kuvissa tietty.

Kun olen itse kovasti mieltynyt A5:n ja A7:n itsevarmaan lookiin, niin jotain lisää myös kuutoselta kaipaisin. Tietenkin tämä design on tietoinen valinta, jonka pitää puhutella paljon laajempaa ostajakuntaa, kuin A5:n tai A7:n, ja siksi muotoja on pitänyt pehmentää jokaiseen makuun sopiviksi.

Hieno auto varmasti kilpailemaan Bemun F10:n ja Mersun E -sarjan kanssa.

K70

Oiskohan tuo nähtävissä päivälläkin? Kutsujahan ei tietenkään ole tullut tähän niinkuin ei mihinkään muuhunkaan.

Markku J

Eipä minullekaan kutsua tullut - enkä kai sitä voi Espoosta enää odottaakaan. Ehkä sitten jatkossa Vantaan suunnalta odottelen jotain asiakassuhteen rakentamista.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.03.11 - klo:21:22
Eipä minullekaan kutsua tullut - enkä kai sitä voi Espoosta enää odottaakaan. Ehkä sitten jatkossa Vantaan suunnalta odottelen jotain asiakassuhteen rakentamista.
Mitä suotta kun on astetta kalliimpi auto kuitenkin juurikin tilauksessa :)

Ktk

Täysin identtinen kutsu on ollut käytössä Espoo, Vantaa ja Helsinki, samassa lapussa kaikkien paikkojen ajat. Eilen oli Herttikassa ja Airportissa A6 ja tänään Espoossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy