Nonii huohotinventtiili taas risaantunut 1.8 TSI DSG vm 2009 sedani superbista. Voisko joku kaivella uuden huohottimen numeron millä löytyis tilalle uusi? Tuntuu olevan meinaan harvinainen osa, kun ei löydy mistään tätä härveliä...
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - superbdyberi #1
Superb II (08-15) / Vs: Superb II: Varaosanumeroita25.05.16 - klo:17:54
Nonii huohotinventtiili taas risaantunut 1.8 TSI DSG vm 2009 sedani superbista. Voisko joku kaivella uuden huohottimen numeron millä löytyis tilalle uusi? Tuntuu olevan meinaan harvinainen osa, kun ei löydy mistään tätä härveliä...
#2
Superb II (08-15) / Vs: Bluetooth-matkapuhelinvalmius Premium (rSAP) [PT2]29.08.15 - klo:15:17Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 28.08.15 - klo:22:01Mites toi asennus, kun mulla on 2009 vm superbi jossa bolero ja vanha tuo boksi penkin alla, joka ei siis toimi uusien puhelimien kanssa, niin onko asennus pääpiirteissään sellainen, että uus boksi penkin alle vanhan boksin piuhoihin kiinni ja sit pieni koodaus VCDS:llä? Ettei tarvitse ruveta mitään uusia piuhoja vetämään pitkin poikin? #3
Superb II (08-15) / Vs: parkkilampun vaihto xenon umpioon27.07.15 - klo:08:31Lainaus käyttäjältä: peke-tsu - 26.07.15 - klo:14:26Suoraan vetämällä taaksepäin sitä se napsahtaa irti. Voi olla tiukka kuten kirjoitin, mutta esim. siirtoleukapihdeillä itse nyppäsen parkit irti ja hommaan menee aikaa minuutti kun molemmat etu parkit on vaihdettu... #4
Superb II (08-15) / Vs: parkkilampun vaihto xenon umpioon22.07.15 - klo:10:47
Omassa ropposessa oli ainakin parkit niin tiukasti kiinni ettei lähteny kantoineen irti sormivoimin. Asiaan auttoi siirtoleukapihdit millä nyppäsin lamput ulos.
#5
Huoltaminen / Vs: Huollon kilpailutus08.06.15 - klo:15:18
Ainiin tännekkin piti päivitellä, kun pari tarjouspyyntöä tullut nyt laitettua.
Ekaan tarjouskyselyyn tuli asialliset tarjoukset 2 kpl, mutta toisessa tarjouskyselyssä kysyin dsg 7 kytkinpakan vaihtoa, niin ihan pelleilyksi meni tarjoukset. Ensimmäinen firma tarjos 70 â,¬ ja erittelyssä, ei osia, ei työlle aikaa, eli heittivät vaan hatusta jonkun summan ja sit pitäisi erikseen sopia kaikki. Toinen tarjous oli taas aivan yliampuvan kallis, kun meni marmorin hinnankin yli 500â,¬ eikä ollut siis marmori pulju, eli vissiin piti vaan tarjous läntätä, mutta niin korkeaksi etten varmasti tarttunut siihen. Vinkkinä tähän kilpailutukseen liittyen omalla kokemuksella voin suositella viron kilpailutus sivustoa http://neuvos.eu/fi/ Tuli tuosta dsg 7 kytkinpakan vaidosta pari tarjousta ja neuvos oli vielä listannut molempien tarjousten plussat ja miinukset, jotta valinta olisi helpompaa. #6
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat05.06.15 - klo:11:38Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 21.05.15 - klo:15:32Noniin omalta osalta homma on nyt niin, että DSG kytkinpakka uusittu Möller autossa eilen hintaan 880 â,¬. Kolmen vuoden takuu työlle ja osille siten, että 2 ekaa vuotta voin käydä takuu asioissa suomen marmorilla ja viimeisenä takuu vuotena tarvii mennä Möller autolle rutisee #7
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?05.06.15 - klo:08:19
Nyt on kokemuksia neuvos.eu palvelusta. Autoon kyselin DSG 7 kytkinpakan vaihdolle tarjouksia. Nopeasti tuli pari tarjousta, joista tartuin Möller auton tarjoukseen, koska osat olivat orginaaleja sekä lisäksi osille ja työlle 3 vuoden takuu siten, että 2 vuotta voin suomen marmorille mennä rutisee ja kolmas vuosi sitten vaatii viron reissua. Erittäin hyvä palvelu tuo neuvos kyllä.
Möller autosta kokemuksia: loistava palvelu. Remontin ajaksi olisin saanut neuvos.eu asiakkaana ilmaiseksi sijaisauton, mutta kun en tarvinnut niin hinta-arvioon sain 5% alennuksen. Remontin kesto oli arviossa 6 tuntia, mutta viron mies hoiti homman tunnin aikaisemmin ja kesken ropaamisen soittivat myös väliaikatietoja, että nyt on osat vaihdettu ja kaikki ok ja seuraavaksi sopeutetaan vaihteisto. Autoa hakiessa setä tiskillä sitten vielä kertoi, että olivat muutenkin katselleet autoa sillä silmällä jotta onko autossa jotain muuta laitettavaa, eli tutkineet akselistot, moottoritilat yms. ja kertoi että jotkut taka-akseliston kumi hässäkät on varmaankin seuraavan huollon yhetydessä ropattava. Ei voi muuta kuin kehua palvelua ja suositella. Lopuksi vielä hinnat: - Suomessa marmorilla oli alustava tarjous hommalle 2000 €. - Möller auton alustava tarjous oli 930 €, viiden prosentin tarjouksen jälkeen hinnaksi jäi n.880 € #8
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat21.05.15 - klo:15:32Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.05.15 - klo:15:06No kyllä minä taidan lahden yli mennä kun siellä aluperäisosilla töineen lysti mkasaa 1000€ ja laivalla pääsee ees taas n. 100€ ni vielä jää 100€ joilla ostankin 10 laatikkoa olutta ni sitten vasta on suomen hinta hakattuna #9
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat21.05.15 - klo:10:28Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.05.15 - klo:05:59Juu varmasti saa. Sittenkö ite vaihdan sen? Vai vienkö suomessa marmorille ja yhteensä hinta onkin töineen 1400â,¬? #10
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat21.05.15 - klo:02:26
Itellä homma edennyt nyt siihen tilanteeseen et omasta kukkarosta se on makseltava ilmeisesti koko lysti. Marmorilla pari touhutonttua olis hintaa kytkimelle töineen. Pistin viroon myös kyselyä ja tossa illalla tuli vastaustakin jo. Viron marmorilla hinta on vaan tonnin ja osille ja työlle takuu 2 vuotta. Täytyy siis suunnata lahden yli ja takas tullessa lastata vielä kontti täyteen juomaa ni toihan tulee jo tosi kannattavaks reissuks
#11
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat16.05.15 - klo:11:03
Itse ajelen pääasiassa suurempia väyliä, eli ei ole mitään helsingin keskustan kaltaisia ajo olosuhteita. Kylmänä vaihteisto pelaa hyvin, mutta ei tarvita kuin muutama pysähdys ja paikaltaan lähtö
(n. 10 kpl), niin johan alkaa jurina ja täristys. Katsotaan nyt mitä tästä sopasta tulee, kun laitoin kuluttajaneuvojallekkin viestiä asiasta. Maahantuojaa alkoi kiinnostamaan auton oston ajankohta ja se mistä olen auton ostanut, kun vastasin heidän aiempaan viestiin, että selvä pyy katsotaan mitä kuluttaja-asiamies on mieltä tästä keissistä. Jos tää nyt omalle kontolle jää 100% kustannettavaks, niin kai se täytyy sitten tallinnan marmorilla käydä teetättää remppa, ni ei harmita niin paljoa kun samalla tuo kontillisen ilojuomaa #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat15.05.15 - klo:14:02
Kiusitte minua rassua Ei oo persaukisella duunarilla varaa maksella tonni tolkulla remppoja. Ennen ku joku neropatti kerkii ehdottaa et persaukinen voi kävellä, niin voin kertoa et se on vakavasti harkinnassa, mut työmatka on kyllä sen verran pitkä et pitää keksiä jotain muuta....
#13
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat15.05.15 - klo:10:52Lainaus käyttäjältä: njs - 15.05.15 - klo:10:33Niin olisi mukava tietää mitkä nämä rajat ovat kun jokaisella on pikkusen erilailla korvattu ja saatu goodwilliä ja osa ei saa mitään goodwilliä. Pitää laittaa kuluttaja-asiamiehelle asia hoitoon. Olikos täällä jollain se kuluttaja-asiamiehen lausunto, kun muisam lukeneeni että vaihteiston oletettu käyttöikä oli siinä mainittu 300 tkm ja kaikkee muuta? Voisin vastata tohon maahantuojan viestiin vielä, että laitanpa asian eteenpäin muita reittejä sitten kun nou can duuta vaan siellä selitetään. #14
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat15.05.15 - klo:10:12
Voi helkkari sentään. Maahantuojan vastaus oli, että kun auto on jo 6 vuotta vanha ja ajettu yli 150 tkm, joten tällöin voidaan osoittaa, että osissa ei ole ollut materiaali- tai valmistevirhettä. Eli maahantuoja ei osallistu millään tavalla korjauskustannuksiin.
Tästä voidaan johtopäätöksenä olettaa, että skodassa vaihteisto (DSG 7) ei ole tarkoituskaan kestää kuutta vuotta eikä 150 tkm. Vit*u mitä paskaa. #15
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat13.05.15 - klo:13:38Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.05.15 - klo:13:25Nii voishan sitä tietty tinkiäkkin yrittää kun vaihtaisi TSI+DSG 7 ropposeen tuon superbin, mutta enpä taida enää täyspaskaan käsiäni liata #16
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat13.05.15 - klo:12:53
Nonii sain vihdoin viimein laitettua reklamaatiota DSG lootan ravisteluista. Saapa nähdä mitä vastauksia tulee asiaan. On se perkule ku just katsurillakin autoa käytin ja läpi meni ilman mitään moitteita ja huomautuksia ja meinasin laittaa kiertoon ropposen, niin kyllä niin huonosti tarjotaan vaihdossakin Superbista et ei mitään järkeä vaihtaa. Kai se vaihtohinta sit hitusen paranee, kun vaihteisto ropattu kuntoon
#17
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat27.04.15 - klo:10:01
No perkules nyt on alkanu laatikko vinoilemaan superbissa. Koneen lämmettyä useamman pysähdyksen ja paikaltaan lähdön jälkeen alkanut laatikko täristää ykköselle vaihdettaessa ja kakkoselle vaihtaessa. Nyt pitäs sit alkaa selvitellä miten asian kanssa edetään. Myyjän vastuulle ei enää voine laittaa tätä, kun auton hankinnasta on kohta 2 vuotta aikaa. Mitähän mahkui tähän on nyt saada mitään good williä kun autolla ajettu 156 tkm ja vm. 2009. Pittääpä kokeilla ensin kysellä tuolta marmorin puolelta miten edetään asiassa
#18
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kesärenkaat alle - joko uskaltaa?30.03.15 - klo:23:54Lainaus käyttäjältä: Hajuv - 30.03.15 - klo:22:27+1 vit*u mitä nylkytystä oli tänään pk seudulla ajella noitten spedejen kanssa... #19
Vanteet ja renkaat / Vs: 1001 Renkaat20.03.15 - klo:10:43Lainaus käyttäjältä: sambolo - 20.03.15 - klo:10:39Niin sikäli hassua, että heidän firmansa on sitten yhteistyössä ton 1001 renkaat puljun kanssa ja sitten ei kiinnosta hommat. Ei kai kukaan pakota firmaa sinne mukaan jos ei nappaa #20
Vanteet ja renkaat / Vs: 1001 Renkaat20.03.15 - klo:10:37Lainaus käyttäjältä: jantsa - 19.03.15 - klo:20:45Mukavasti toimi toimitus asentamoon, mutta tuli valittua omalla kohdalla kyllä niin paska pulju et ite sai soitella perään että joko gumekset on tulleet, kun ei mitään alkanut kuulua vaikka lähetysseurannan mukaan olivat taatusti perillä ja todella huono asiakaspalvelu oli, kun sanoi vaan että kai ne tuolla jossain on varastossa eli ei kiinnostanu pätkääkään koko homma ni hain kumit veks ja vein toiseen paikkaan laitettavaksi. Eli kannattaa pikkusen ainakin funtsia ettei ihan mihin tahansa rupuseen pajaan laita kumeja menemään. #21
Superb II (08-15) / Vs: Superb 2010 1.8 TSI:ta ostamassa16.03.15 - klo:19:55
Ei ole kyllä eteen tullut 1.8 TSI koneesta tarinoita, että olis jakopään kanssa ongelmia ollut. Taitaa olla noiden pienempien 1.2 ja 1.4 TSI koneiden murhe enemmän. Omalla superbilla ajettu 154 tkm eikä ole rallatuksia kuulunut jakopäästä.
#22
Huoltaminen / Vs: Huollon kilpailutus16.03.15 - klo:12:37
Nopeesti tuli ainakin ensimmäinen tarjous, kun äsken nasahti.
#23
Superb II (08-15) / Vs: Superb 2010 1.8 TSI:ta ostamassa16.03.15 - klo:12:02
Tota hirveetä öljynkulutusta on osunut eteen koeajolle vietyjen autojen kohdalla ja tuttavalle osui myös sellainen öljysyöppö jossa meni tuo 15 l/30 tkm rikki ja koneeseen tehtiin kymppitonnin remppa. Kannattaa sen mahdollisen vaihdokin papereita katella tarkkaan. Itsellä jäi kaupat tekemättä yhdestä, kun oli huoltolappuja hanskalokerossa muutama missä edellinen omistaja oli pariinkin kertaan huoltoon ilmoittanut öljynkulutuksesta. Toki nämä on vain pari hassua tapausta ja varmasti löytyy yksilöitäkin joissa tätä ongelmaa ei ole kuten omassa superbissa ja toisaalta tuo ohjekirjan raja 0,5l/1000 km on niin suuri jotta melkein voi ominaisuudeksi jo sanoa että takakontissa pitää olla öljypytty aina mukana.
#24
Huoltaminen / Vs: Huollon kilpailutus16.03.15 - klo:11:51
Minäpä laitoin tarjouspyynnön menemään kun törmäsin linkkiisi Katsotaan miten toimii.
#25
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:23:26Lainaus käyttäjältä: kt - 03.03.15 - klo:17:41No jos se sun autos ei mene katsastuksesta läpi siksi kun päästömittaukset ja OBD mittaukset kusee, koska öljy pääsee palamisen jälkeen savuna putkesta taivaalle, niin sinä vaan lisäät öljyä koneeseen ja asia kunnossa? Jos öljynkulutuksesta ei olisi mitään haittaa tai ei olisi pelkoa siitä ettei leimaa ehkä saa, niin kuka sitä nyt paskaa korjais, mut jos oot ostanu 20 k euron auton ja ei katsurilla leimaa saa, niin pihallako se pitäs romua pitää ja kaadella vaan lisää öljyä koneeseen? Sä varmaan lisäät pissapoikaankin pesuainetta vaan lisää jos nesteen pinta on mennyt pöntön pohjaan vaikka et pissapoikaa olis käyttäny yhtään ja ammeeseenkiin lutkutat vettä lisää vaikka tulppa olis unohtunut ensin laittaa pohjaan. Ei nyt ihan mee mun daijuun tää sun logiikkas.... #26
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:15:16
Koostanpa tähän nyt pikkusen tätä autotohtori hommaa.
Osan mielestä on ihan hyvä käyttää ajoneuvo autotohtorilla, vaikkakin ei sieltä mitään ihmeellistä kaiken kattavaa raporttia tulekkaan, vaan on vähän kuin asuntoon tehtävä kuntoarvio, eli pintapuolinen aistien varainen hypistely käpistely katselmus. Mikäli autotohtorilla ilmenisi jotakin suurempaa se vaikuttaisi kauppoihin esim. alennuksen muodossa tai kaupat jäisivät tekemättä. Autotohtorin hienot termistöt öljyvuotojen yms. vuotojen tarkistus kätkee taakseen vain silmämääräisen tarkastelun eikä perustu mihinkään millään mittarilla mitattuun tulokseen. Osan mielestä autokauppaan vaan lotto meiningillä ja tuurilla saat toimivan pelin ja huonolla tuurilla paskan jota saa korjata tonni tolkulla, jotta katsastuksesta saa romun läpi tai ajaa suoraan paaliin... #27
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:14:54Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 03.03.15 - klo:14:49No jos tässä nuukuus olis pääasiana, niin ostaisin dösälipun vuodeks 1200€. Tutun 20k euron autosta tuli 30k euron auto, eli hinta 1,5 kertaistui ison remontin myötä, joten ei tää nyt ihan aiheetonta ole näitä asioita koittaa selvitellä ja erilaisia mahdollisuuksia ottaa huomioon mikäli varmuutta saa enemmän kuin ostaa sika säkissä. #28
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:12:48Lainaus käyttäjältä: kt - 03.03.15 - klo:12:39Ootko tosissas? Sinusta on ihan ok siis, että huoltovälillä joutuisit lisäämään 2,5-3 kertaa sen määrän öljyä koneeseen mitä sitä laitetaan öljynvaihdossa? Sinustako on sekin hyväksyttävää kun katsastuksessa OBD mittaus kusee siksi kun päästöissä on palaneet öljyt mukana savuna? Edit: Ja jotta tässä ei aleta vain vänkäämään öljynkulutuksesta, jonka nostin aloituksessani esille, niin halusin vain tietää onko autotohtorilla käyttäneiden mielestä se sen 89€ arvoista ja halusin tiedustella miten näitä erilaisia tarkistuskohteita testataan, kun en itse niistä mitään tiedä sillä en ole automekaanikko enkä mikään autoinsinööri. #29
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:11:46Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.03.15 - klo:11:25- Joo pikkusen se kuule peloittaa jos vaihtaa autoa ja sitten saakin heti alkaa taistelee maahantuojan kanssa good willeistä. Toki ei pelko oli millään hysterian tasolla, tiedostan vain yhden tyypillisen vian joka on hyvin lähellä ilmennytkin kolmesti, niin kuin tuossa ylempänä kerron, ja siksi tämä autotohtorin vuotojen tarkastus minua erityisesti kiinnosti, jotta onko heillä jokin moottoripuolen testeri, jolla havaitaan ongelma, jonka seurauksena öljynkulutus voi olla pilvissä. - En halua sellaista öljynkulutusta joka ei ole normaalia - Ei ole skodan voittanutta tullut eteen ja kuten lopussa mainitset, että ei ne kaikki öljyä syö, niin tämähän olisi mukava kun voisi varmistaa että saa alleen yksilön joka ei syö öljyä paljoa #30
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autotohtori kannattava sijoitus vai rahanhaaskuuta?03.03.15 - klo:11:39Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.03.15 - klo:11:14Jaa että vuodot tarkistetaan siis päällisin puolin. Eli ei voi autotohtorin lausuntoja kovin vakavasti ottaa jos mitään ei löydy... Kävin nykyistä kulkinetta etsiessäni koeajamassa kaksi superbia, joissa molemmissa selvisi huoltolappuja plärätessä 30 tkm matkan aikana öljynlisäystarpeen olleen 10-13 litraa. Tuttavani osti superbin vm -11, johon öljynkulutuksen vuoksi tehtiin lähes kymppitonnin koneremontti jotta saatiin öljynkulutus kuriin. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |