Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Miktoy

Laitoin oman iV mallin Autovex palveluun ja sain sieltä mielestäni hyvän tarjouksen.
Auto vaihtoi edellispäivänä omistajaa ja eilen tuli uusi auto alle. Merkki vaihtui kun ei 50kâ,¬ auto toimi siten miten pitäisi. Maahantuojasta ei ole mihinkään. Huolto ja myynti toimi erinomaisesti ja harmittaa suuresti heidän puolestaan. Maanantaina päivitettiin mib järjestelmäkin. En tiedä oliko tämä se "viikon 30 suuri päivitys" vai jokin pikku päivitys. Mitään eroa en huomannut ja esim navissa käyttäytymisen oppiminen on edelleen näkyvissä, eikä se edelleen toimi. Edelleen samaa paskaa koko systeemi. Miten esim puolta halvemmissa scalassa ja kamiqissa voi olla langaton android auto mutta ei tässä lippulaivassa. Pitäkööt tunkkinsa.
Tehokas diesel neliveto tuli tilalle, ai että mitä ajamisen riemua näillä keleillä. Melkein tekisi huvikseen mennä ajelemaan, toisin kuin Superb.llä. Jotain se kertoo autosta vaikka se hyvä oli ajaakin ja varusteet oli huippuluokkaa. Mutta jos joka kerta ketuttaa istua autoon, säädellä valikoita kun asetukset ei pysy, istua kylmään autoon kun connect ei toimi yms yms paljon muuta niin ei voi muuta kun laittaa kiertoon. Toivottavasti joskus saavat nuo kuntoon niin voisi Skodan taas ostaa.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

658136

@miktoy, Millasen hinnan sait jos saan luvan udella?

Auto menossa helmikuun 1. viikolla pajalle. Tutkivat infotainmenttiä ja antennia.

jopo

^^ Tätähän tämä vuoden kestänyt softien jatkuva alhaalla olo tulee aiheuttamaan. Itse otan vielä lyhyen testin Volkkarin kautta ja jos ei sielläkään ala hommat toimimaan, niin voi hetkisen viedä, ennen kuin takaisin tullaan. Pahuksena tässä vain on se, että omaan käteen ovat VAG-konsernin autot aina tuntuneet autoina parhailta (makuasioita). Nyt vain nämä kokemukset Superbin kanssa niin softan kuin luotettavuuden osalta ovat pahasti luotaantyöntäviä. Mullakin on huollosta ihan ok kokemukset, mutta ovat aika kädettömiä jos ei tehtaalta ole ongelmiin mitään ohjeita.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 22.01.21 - klo:12:23
@miktoy, Millasen hinnan sait jos saan luvan udella?

Auto menossa helmikuun 1. viikolla pajalle. Tutkivat infotainmenttiä ja antennia.
Mielestäni tyydyttävän hinnan jonka takia kaupat syntyikin. Tulihan tuossa takkiin niin kuin autokaupassa aina mutta autoliike oli tässä ostajana ja pääsin ilman vaihtoautoa ostamaan myös itselle uutta autoa jolloin suoralla kaupalla pääsee eritavalla tinkailemaan.
Uusi exää vastaava maksaa konfiguraattorilla rakentaen sen 53te ja eikös nämä ollut alkaen 38te. Ex superb iv oli varmaan Suomen varustelluin L&K kaikilla varusteilla paitsi varashälytin ja suksipussi. Lisäksi pientä irtainta ja suojaa sinne tänne sekä valaistut kynnyslistat.
Suosittelen kyllä etenkin näin uusille autoille ja takuutakin kun vielä voimassa tuota Autovex palvelua. Siellä näkee minkä hinnan omasta autosta voi saada, pakko niitä tarjouksia ei ole hyväksyä ja lisää voi neuvotella jos kaupat on lähellä syntyä. Tässäkin tapauksessa liike osti auton jossa 1v vielä takuuta jäljellä, todella huoleton auto myydä heidän eteenpäin. Maksu tuli liikkeeltä heti ja kaikki sujui todella helposti itseni kannalta. Uskon, että liikekin on tyytyväinen tuohon autoon. Annoin mukana kahdet kangasmatotkin yms kaiken tuon pienen irtaimen, myös autoesitteen sekä lisävaruste esitteen. Eipä noihin tuskin hirveästi muutoksia ole vielä kerinnyt tulla mutta siitä seuraava saa hyvin varustellun auton ja näkee, että siitä on pidetty huolta.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 21.01.21 - klo:20:48
Tehokas diesel neliveto tuli tilalle, ai että mitä ajamisen riemua näillä keleillä. Melkein tekisi huvikseen mennä ajelemaan, toisin kuin Superb.llä. Jotain se kertoo autosta vaikka se hyvä oli ajaakin ja varusteet oli huippuluokkaa. Mutta jos joka kerta ketuttaa istua autoon, säädellä valikoita kun asetukset ei pysy, istua kylmään autoon kun connect ei toimi yms yms paljon muuta niin ei voi muuta kun laittaa kiertoon. Toivottavasti joskus saavat nuo kuntoon niin voisi Skodan taas ostaa.

Tämä!

Monelta dieselin demonisoijalta tuntuu unohtuneen ne faktat minkä takia se oli erittäin suosittu käyttövoima ennen kuin päästöhuijaus paljastui ja Sergio Marchionne lausui sanat "diesel is dead". Nykyaikainen diesel on edelleen erittäin mukava ajaa hyvän väännön ansiosta, myös isot autot menee kohtalaisen pienellä sopalla ja nelivetoja on paljon tarjolla eikä sekään nosta kulutusta taivaisiin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

livejungle

No nyt ei tarvitse enää connectin kanssa pelleillä.
Kaikki kentät pimeänä forever eikä näe mistään mitään tietoja. ;D Arvatkaa meinasinko maksaa tuosta palvelusta..



passo_s

Noloa kun laittoivat hinnan näille Skodan ja Volsun Connect palveluille. Myyvät sellaista mikä ei toimi.Hain volsun we Connect  tilini maksullisen sopimuksen päättyessä veloituksetonta lisäaikaa vedoten siihen että Suomessa jotenkin hyvitetään se että palvelu ei toimi ja olet siitä kuitenkin maksanut. Samaa hyvityspyyntö meiliä pommitin sähköpostin send laatikon mukaan viisi kertaa, viidennessä mainitsin että otan yhteyttä kuluttajasuojaan. Sitten antoivat 6 kk maksutonta aikaa lisenssiin.

-karppa-

Kun lukee tätä topic:a ja osa autonomistajista on jopa vuoden tapelleet ettei auto toimi oikein, niin eikö kukaan ole viitsinyt lähteä riitauttamaan asiaa ja hakemaan hinnanalennusta tai jopa kaupanpurkua ettei auto vastaa mitä sinulle on myyty?

Oikein syljettää, että keskeneräistä paskaa myydään kuluttajille ja sen jälkeen odotetaan takuuajan loppumista tai että asiakaalla tulee pinna täyteen ja myy tappiolla keskeneräisen auton pois. Kun lukenut näitä, niin ei ole kyllä mitään mielenkiintoa vaihtaa dieseliä pois, kun tekniikka on lapsenkengissä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jiihoo74

Onko porukalla tietoa onko tämä Connectin toimimattomuus jotenkin sidoksissa pelkästään suomalaisiin autoihin. Vai onko samaa valitusta myös ulkomaalaisilla foorumeilla? Voiko liittyä jotenkin autossa olevan tietoliikenneyhteyden "yhteensopivuusongelmiin" suomalaisten operaattoreiden kanssa? Luulisi, että jos sama ongelma on myös keski-ja etelä-Euroopassa niin olisihan siihen väistämättä löytynyt jo joku korjaus.
Skoda Superb IV Style MY21

Passatti

Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 23.01.21 - klo:10:02
Onko porukalla tietoa onko tämä Connectin toimimattomuus jotenkin sidoksissa pelkästään suomalaisiin autoihin. Vai onko samaa valitusta myös ulkomaalaisilla foorumeilla? Voiko liittyä jotenkin autossa olevan tietoliikenneyhteyden "yhteensopivuusongelmiin" suomalaisten operaattoreiden kanssa? Luulisi, että jos sama ongelma on myös keski-ja etelä-Euroopassa niin olisihan siihen väistämättä löytynyt jo joku korjaus.
Kyllä samaa narinaa kuuluu ainakin sweduilta ja engelsmanneilta. Eli koskee kaikkia. Olen pommittanut rajusti tehdasta ja Helkamaa. Vastasivat ,että tekevät parhaansa. Sain kylläkin connectiin lisä aikaa helmikuuhun 2022 asti. Riittää minulle.
Always lead, never follow

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 23.01.21 - klo:10:59
Kyllä samaa narinaa kuuluu ainakin sweduilta ja engelsmanneilta. Eli koskee kaikkia. Olen pommittanut rajusti tehdasta ja Helkamaa. Vastasivat ,että tekevät parhaansa. Sain kylläkin connectiin lisä aikaa helmikuuhun 2022 asti. Riittää minulle.

Helkamaa pommittaminen on täysin turhaa  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

658136

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.01.21 - klo:09:52
Kun lukee tätä topic:a ja osa autonomistajista on jopa vuoden tapelleet ettei auto toimi oikein, niin eikö kukaan ole viitsinyt lähteä riitauttamaan asiaa ja hakemaan hinnanalennusta tai jopa kaupanpurkua ettei auto vastaa mitä sinulle on myyty?

Oikein syljettää, että keskeneräistä paskaa myydään kuluttajille ja sen jälkeen odotetaan takuuajan loppumista tai että asiakaalla tulee pinna täyteen ja myy tappiolla keskeneräisen auton pois. Kun lukenut näitä, niin ei ole kyllä mitään mielenkiintoa vaihtaa dieseliä pois, kun tekniikka on lapsenkengissä.

Itsessään hybriditekniikka toimii. Samalla tavalla Connectin ongelmia on muissakin malleissa, joissa tätä samaa HW & softaa on käytetty.

Käytän auton helmikuun alussa infotainmentin ja antennin tarkistuksesta. Jos (ja kun) ongelmat jatkuu täytyy asiaa lähteä selvittelemään Kuluttajaneuvonnan kautta. Ilmeisen pitkä ja tod.näk. vähän apuja tuova tie, mutta jotain kuitenkin.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.01.21 - klo:11:45
Helkamaa pommittaminen on täysin turhaa  ;D.
Se on kyllä totta. Hehän eivät osaa ja voi korjata tätä ongelmaa. Kuitenkin he voivat raportoida tehtaalle, että asiakkaat ovat tyytymättömiä. Kuluttajasuojaan on turha valittaa kun valitus ajat ovat toista vuotta pitkiä ja lopputulos on, että saa parin sadan euron hyvityksen. Näin Suomessa.
Always lead, never follow

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 23.01.21 - klo:18:43
Se on kyllä totta. Hehän eivät osaa ja voi korjata tätä ongelmaa. Kuitenkin he voivat raportoida tehtaalle, että asiakkaat ovat tyytymättömiä. Kuluttajasuojaan on turha valittaa kun valitus ajat ovat toista vuotta pitkiä ja lopputulos on, että saa parin sadan euron hyvityksen. Näin Suomessa.

JA kun ei reklamoi saati vaadi kaupanpurkua, niin et saa mitään. Kertoo hyvin Suomalaisesta ajatuksenjuoksusta. Tokihan voi vain odottaa, että asiat korjaantuisi itsestään...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.01.21 - klo:19:25
JA kun ei reklamoi saati vaadi kaupanpurkua, niin et saa mitään. Kertoo hyvin Suomalaisesta ajatuksenjuoksusta. Tokihan voi vain odottaa, että asiat korjaantuisi itsestään...
Kaupan purkuun ei ihan riitä se, että auto on ajettava ja suurin osa varusteista kuitenkin toimii. Itse reklamoin asiasta myyjää ja maahantuojaa. Yritin neuvotella maahantuojan kanssakin mutta turhaan joten oli neuvoteltava myyjän kanssa. Myyjän kanssa päädyttiin yhdessä, että otetaan kuluttajaneuvoja mukaan tähän joten tein sen. Päädyttiin myyjän kanssa sopuun mutta ei se autoa silti kuntoon saanut. Hinnanalennus tms ei silti lämmitä autoa ‐25C pakkasella kun connect ei toimi tai navigaattori ohjailee pitkin järviä ja metsiä autoa. Tai että koko mib järjestelmä yrittää vain kirjautua sisään ja jumittaa siinä, että radiota, navia tai handsfreetä et pysty käyttämään.
Näistä kun selitin kuluttajaneuvojalle niin siellä täti tosesi, että radioko ei toimi. Yritin selittää, että tämä "radio" on nykyautossa vähän enemmän kuin 90 luvulla Corollassa Blaupunk stereot.
Kuitenkin kaupan purkuun vaaditaan aika paljon enemmän ja esim omalla kohdalla kun kilometrejä tuli sen +1000km viikossa ja asiat venyy viikkoja ja kuukausia niin olisin kaupan purussa saanut paljon vähemmän käteen kuin auton myymällä suoraan, jonka nyt tein. Siellä laskettiin noin 10-20snt per kilometri mitä olisin joutunut maksamaan eli esim 50tkm ajetusta autosta olisin joutunut maksamaan jopa 10 000e hinnan kompensaatiota. Voin sanoa, että nyt sain paremman hinnan ja tuo ei ollut vaihtoehto tästä syystä.
Vika tai viat joita tämän auton kohdalla oli ja on luvattoman paljon ei ole myyjän vika, ei maahantuojankaan mutta Suomessa maahantuojan kyllä pitää antaa sinne tehtaalle painetta ja yrittää ymmärtää asiakasta ja tehdä asiakkaalle mahdollisimman vaivattomaksi näiden asioiden hoito. Jos joku tuolla Helkamalla ymmärtäisi palvelun päälle, ei näitä tarvitsisi täällä pähkäillä. Esim tuo latauslaite ongelma joka kesti sen 10kk. Olisivat heti antaneet uuden laturin niin homma olisi ollut kunnossa, pikku raha heille mutta aika pahasti nyt kusivat kengilleen. Elleivät itse niin asiakkaiden ureat ainakin heille roiskui tällä toiminnalla. Nyt he venyttivät asiaa ja asiakkaat minä mukaan lukien kävivät kuumina ja keskustelua täällä ja muualla. Ihan turhan takia. He vain päätyivät pikku rahan takia odottaa tehtaan virallista korjausta. Pelisilmä ja peliliikkeet puuttui. Tämä on tilanne tajuttomuutta ja hyvin lyhytnäköisyyttä. Nyt johti siihen että moni vaihtaa merkkiä, kannattiko?
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.01.21 - klo:09:52
Kun lukee tätä topic:a ja osa autonomistajista on jopa vuoden tapelleet ettei auto toimi oikein, niin eikö kukaan ole viitsinyt lähteä riitauttamaan asiaa ja hakemaan hinnanalennusta tai jopa kaupanpurkua ettei auto vastaa mitä sinulle on myyty?

Oikein syljettää, että keskeneräistä paskaa myydään kuluttajille ja sen jälkeen odotetaan takuuajan loppumista tai että asiakaalla tulee pinna täyteen ja myy tappiolla keskeneräisen auton pois. Kun lukenut näitä, niin ei ole kyllä mitään mielenkiintoa vaihtaa dieseliä pois, kun tekniikka on lapsenkengissä.
Minulla on kuluttajariitalautakunnassa yksi case käynnissä (varustepuutteet, Infotainment, jne ongelmat) ja toinen KKV:ssa (Skoda Connect palvelu, reklamaatio odottaa vielä jälleenmyyjän vastausta, maahantuoja ei vastannut reklamaatioon).

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 23.01.21 - klo:23:22
Kaupan purkuun ei ihan riitä se, että auto on ajettava ja suurin osa varusteista kuitenkin toimii. Itse reklamoin asiasta myyjää ja maahantuojaa. Yritin neuvotella maahantuojan kanssakin mutta turhaan joten oli neuvoteltava myyjän kanssa. Myyjän kanssa päädyttiin yhdessä, että otetaan kuluttajaneuvoja mukaan tähän joten tein sen. Päädyttiin myyjän kanssa sopuun mutta ei se autoa silti kuntoon saanut. Hinnanalennus tms ei silti lämmitä autoa ‐25C pakkasella kun connect ei toimi tai navigaattori ohjailee pitkin järviä ja metsiä autoa. Tai että koko mib järjestelmä yrittää vain kirjautua sisään ja jumittaa siinä, että radiota, navia tai handsfreetä et pysty käyttämään.
Näistä kun selitin kuluttajaneuvojalle niin siellä täti tosesi, että radioko ei toimi. Yritin selittää, että tämä "radio" on nykyautossa vähän enemmän kuin 90 luvulla Corollassa Blaupunk stereot.
Kuitenkin kaupan purkuun vaaditaan aika paljon enemmän ja esim omalla kohdalla kun kilometrejä tuli sen +1000km viikossa ja asiat venyy viikkoja ja kuukausia niin olisin kaupan purussa saanut paljon vähemmän käteen kuin auton myymällä suoraan, jonka nyt tein. Siellä laskettiin noin 10-20snt per kilometri mitä olisin joutunut maksamaan eli esim 50tkm ajetusta autosta olisin joutunut maksamaan jopa 10 000e hinnan kompensaatiota. Voin sanoa, että nyt sain paremman hinnan ja tuo ei ollut vaihtoehto tästä syystä.
Vika tai viat joita tämän auton kohdalla oli ja on luvattoman paljon ei ole myyjän vika, ei maahantuojankaan mutta Suomessa maahantuojan kyllä pitää antaa sinne tehtaalle painetta ja yrittää ymmärtää asiakasta ja tehdä asiakkaalle mahdollisimman vaivattomaksi näiden asioiden hoito. Jos joku tuolla Helkamalla ymmärtäisi palvelun päälle, ei näitä tarvitsisi täällä pähkäillä. Esim tuo latauslaite ongelma joka kesti sen 10kk. Olisivat heti antaneet uuden laturin niin homma olisi ollut kunnossa, pikku raha heille mutta aika pahasti nyt kusivat kengilleen. Elleivät itse niin asiakkaiden ureat ainakin heille roiskui tällä toiminnalla. Nyt he venyttivät asiaa ja asiakkaat minä mukaan lukien kävivät kuumina ja keskustelua täällä ja muualla. Ihan turhan takia. He vain päätyivät pikku rahan takia odottaa tehtaan virallista korjausta. Pelisilmä ja peliliikkeet puuttui. Tämä on tilanne tajuttomuutta ja hyvin lyhytnäköisyyttä. Nyt johti siihen että moni vaihtaa merkkiä, kannattiko?

Ymmärrän täysin sinun pointin ja en ole naljailemassa. Henkilökohtaisesti vituttaa teidän puolesta, että keskeneräistä paskaa myydään asiakkaalle ja odotetaan takuun loppumista jolloin asiakkaalla maksatetaan tämän jälkeen kaikki.

Suomessa ainoa joka voi ryhmäkanteen tällaisissa tapauksissa tehdä on kuluttajaviranomainen. 2007 vuodesta lähtien tämä mahdollisuus on ollut heillä ja he ovat tehneet tasan 0 ryhmäkannetta. On vuosia yritetty saada yksityisille tätä mahdollisuutta, mutta yritykset ovat lobanneet ettei tätä mahdollisuutta tulisi yksityisille.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ryhm%C3%A4kanne

https://lakimiesuutiset.fi/ryhmakanteesta-ollaan-edelleen-erimielisia/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

slarpa

Nyt on kolme päivää auto pyörittänyt päivitystä infotainmentiin...onko muilla vastaavaa?
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 24.01.21 - klo:20:57
Nyt on kolme päivää auto pyörittänyt päivitystä infotainmentiin...onko muilla vastaavaa?
Ei ole itselläni jäänyt nuo päivitykset tuolleen jumiin. Joskus olen odottanut päivityksen loppuun pihassa, joskus en. Viime viikolla tuli yksi päivitys, jota en jäänyt odottelemaan ja juuri kun katsoin Ilmoituksia, siellä on viesti että päivitys suoritettu. Oli kyllä jo päiviä sitten saanut päivityksen valmiiksi kun sen tietää siitä kun auton käynnistymisessä Infotainment sanoo että Background services cannot be started tai jotain sinne päin...

Aba

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 24.01.21 - klo:20:57
Nyt on kolme päivää auto pyörittänyt päivitystä infotainmentiin...onko muilla vastaavaa?

On, sanoo välillä että päivitetty mutta sitten ilmestyy taas yläreunaan ympyröity ykkönen ja siellähän se taas päivittää. Ei ole tässä ollut pitempiä ajoja niin ei ehkä ole vaan ehtinyt viedä tuota loppuun.

Mulle tuli muuten ekaa kertaan ilmoitus, että eSIM palvelut eivät käytössä. Hävisi tosin seuraavan käynnistyksen jälkeen. Hassua sinänsä, koska nyt on muutaman päivän etäkäskyt menneet läpi.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

neoman

Lainaus käyttäjältä: Aba - 24.01.21 - klo:22:35
On, sanoo välillä että päivitetty mutta sitten ilmestyy taas yläreunaan ympyröity ykkönen ja siellähän se taas päivittää. Ei ole tässä ollut pitempiä ajoja niin ei ehkä ole vaan ehtinyt viedä tuota loppuun.

Mulle tuli muuten ekaa kertaan ilmoitus, että eSIM palvelut eivät käytössä. Hävisi tosin seuraavan käynnistyksen jälkeen. Hassua sinänsä, koska nyt on muutaman päivän etäkäskyt menneet läpi.

Mitä se ympyröity numero yläreunassa kertoo? Olen aina ihmetelly sitä. Välillä ykkönen, sitten kakkonen.. tainu nelonenkin siellä olla. Välillä sitä ei ole ollenkaan.

Aba

Lainaus käyttäjältä: neoman - 24.01.21 - klo:23:16
Mitä se ympyröity numero yläreunassa kertoo? Olen aina ihmetelly sitä. Välillä ykkönen, sitten kakkonen.. tainu nelonenkin siellä olla. Välillä sitä ei ole ollenkaan.

Taitaa kertoa ilmoitusten määrän. Eli kun vetää ruudun ylälaidasta alas ja valitsee ilmoitukset.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

hama

Ikkunan avaus tai sulkeminen kertaliipaisulla ei toimi. Taisi pakkasjakson aikana ikkunannostimen momenttilaukaisu toimia ja nyt ikkuna ei avaudu eikä sulkeudu kertaliipaisulla. Muistelen, että siihen oli fokin fixi, jonka itsekin pystyi tekemään. Muistaako joku?

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: hama - 25.01.21 - klo:08:42
Ikkunan avaus tai sulkeminen kertaliipaisulla ei toimi. Taisi pakkasjakson aikana ikkunannostimen momenttilaukaisu toimia ja nyt ikkuna ei avaudu eikä sulkeudu kertaliipaisulla. Muistelen, että siihen oli fokin fixi, jonka itsekin pystyi tekemään. Muistaako joku?

Olisko ollut niin että kertaalleen vaan molempiin ääriasentoihin eli auki ja kiinni, niin resetoi sen sormenväliinjäämisvoimatunnistimen.

M_M

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 25.01.21 - klo:09:49
Olisko ollut niin että kertaalleen vaan molempiin ääriasentoihin eli auki ja kiinni, niin resetoi sen sormenväliinjäämisvoimatunnistimen.

Melkein. Molemmissa ääripäissä pitää lisäksi päästää irti napista ja sen jälkeen ajaa uudelleen muutamia sekunteja sitä väkisin "päätyä vasten". Sen jälkeen automatiikan pitäisi taas toimia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Aba - 24.01.21 - klo:22:35
On, sanoo välillä että päivitetty mutta sitten ilmestyy taas yläreunaan ympyröity ykkönen ja siellähän se taas päivittää. Ei ole tässä ollut pitempiä ajoja niin ei ehkä ole vaan ehtinyt viedä tuota loppuun.

Mulle tuli muuten ekaa kertaan ilmoitus, että eSIM palvelut eivät käytössä. Hävisi tosin seuraavan käynnistyksen jälkeen. Hassua sinänsä, koska nyt on muutaman päivän etäkäskyt menneet läpi.

Sama eSIM ilmoitus itsellekin tullut nyt muutaman kerran. Tuo päivityksen pyörittäminen häiritsee, olen ajanut yhteensä n. 6h lyhyemmissä pätkissä (pisin ajo reilun tunnin) mutta ei ole silti mennyt valmiiksi. Ettei olisi tekemistä tuon yhteyden katkomisen kanssa kun tuntuu ettei etene. Jokin tarkistuskoodinpätkä ei mene läpi kun yhteys pätkii tms?
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

jopo

Käsittääkseni päivitys lataa vain auton ollessa pysähdyksissä virrat päällä. Ei ajon aikana. Yleensä nämä pienet päivitykset ovat kestäneet noin minuutin kaksi latautua onnistuneesti. Joskus alkuaikoina minullakin oli yksi päivitys joka hangoitteli pitkään. Nykyään nämä päivitykset ovat menneet ongelmitta - kunhan vain pitää auton paikallaan viroissa hetken. Mutta jos on jokin päivitysbitti poikittain, niin tuskin tuo paikallaan olokaan mitään auttaa.

BertilDator

15tkm/1v huolto lähestyy, tosin kilsoja vasta 11500. Tuntuu tyhmältä mennä vaihtamaan puhtaita öljyjä kun pääasiassa ajanut sähköllä. Mietin miten pahasti maailma kaatuu jos menisi vasta lähempänä 15tkm huoltoon eikä nyt kun vuosi tulee täyteen. Ajatuksia?

658136

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 25.01.21 - klo:14:57
15tkm/1v huolto lähestyy, tosin kilsoja vasta 11500. Tuntuu tyhmältä mennä vaihtamaan puhtaita öljyjä kun pääasiassa ajanut sähköllä. Mietin miten pahasti maailma kaatuu jos menisi vasta lähempänä 15tkm huoltoon eikä nyt kun vuosi tulee täyteen. Ajatuksia?

En antaisi maahantuojalle tuollaista "vapaudu vankilasta"-tekosyytä tulevien ongelmien varalle.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 25.01.21 - klo:14:57
15tkm/1v huolto lähestyy, tosin kilsoja vasta 11500. Tuntuu tyhmältä mennä vaihtamaan puhtaita öljyjä kun pääasiassa ajanut sähköllä. Mietin miten pahasti maailma kaatuu jos menisi vasta lähempänä 15tkm huoltoon eikä nyt kun vuosi tulee täyteen. Ajatuksia?

Miksi ostaa uusi auto eikä huoltaa sitä huolto-ohjelman mukaan edes takuuaikana? Olisiko kannattanut ottaa huoltosopimus, niin ei tarvitse miettiä milloin huoltaa?

Loput kiteytyy alla olevaan. Tosin mua ihmetyttää, ettå nimenomaan vag-konsernin auton omistajat on eniten laiminlyömässä ihan perushuoltoja parin euron säästämisen vuoksi?

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 25.01.21 - klo:15:09
En antaisi maahantuojalle tuollaista "vapaudu vankilasta"-tekosyytä tulevien ongelmien varalle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy