Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

dunlop

Lainaus käyttäjältä: TJS - 16.01.21 - klo:20:06
Ehkä aiheesta on täällä jo keskusteltukin, mutta itselleni tuli uutena havaintona kun tuon lämmityksen kanssa olen kikkaillut viime päivinä, että vaikuttaisi siltä että auton ollessa 8A shukolaturissa, lämmitykseen ei käytetä akun tehoa vaikka ”salli akun käyttö” olisikin valittuna. Kun 8A laturi on kiinni, ilmastointi kanavista puhallettava ilma on hädintuskin haalean lämpimää jos oikeen sitäkään. Jos taas ottaa laturin irti, niin kanavista alkaa puhaltamaan huomattavasti lämpimämpää ilmaa, eli oletan, että pelkkää akkuvirtaa käytettäessä käyttöön tulee auton koko 5kw(?) lämpövastus, mutta laturin kanssa lämmitys on vain 1,8kw shukon varassa.

Eli jos haluaa auton sisätilat jollainlailla lämpimäksi ilman 16A latausmahdollisuutta, niin kannattaa ottaa laturi irti ennenkuin aloittaa lämmityksen.
Onko muilla vastaavia havaintoja?

Käytännön kokemusten mukaan varmaankin juuri noin. Ilman piuhaa lämpenee oikein kivasti, mutta johdon kanssa ei miinuskeleille tee oikein enää mitään. Sulattaahan se ikkunat toki samasta napista, mutta itse ajanut webastoa aina parin pakkasasteen jälkeen.

TJS

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 17.01.21 - klo:06:24
Käytännön kokemusten mukaan varmaankin juuri noin. Ilman piuhaa lämpenee oikein kivasti, mutta johdon kanssa ei miinuskeleille tee oikein enää mitään. Sulattaahan se ikkunat toki samasta napista, mutta itse ajanut webastoa aina parin pakkasasteen jälkeen.

Itselläni on kokemusta myös BMW 330e:stä ja  siinä lämmitys toimii samalla teholla oltiin shuko laturin nokassa tai ei. Toki tuo syö sitten akkua/sähkörangea koska laturi ei pysty kulutusta kompensoimaan, mutta mielestäni pieni hinta siitä että auto lämpenee.  Skodassa systeemi on näemmä joko tai, eli johdon kanssa saat sen tehon mitä ko laturilla tarjolla on ja johdotonna sitten täys teho käyttäen akkua. Itse olisin toivonut että ”salli akun käyttö” optio olisi käyttänyt akkua lämmitykseen myös laturissa, mutta näinpä ei tässä superbissa ole :(

Aba

Joo, jotain tuossa lämmityksessä on eroa kun käyttää e-manageria vs sovellus. En kyllä ymmärrä miksi näin olisi. Sovelluksesta kun olen ajastanut niin lämmittää 30min ajastetun ajan jälkeen. E-managerilla 10 min. Sovelluksella käyttää myös isompaa tehoa sekä ajastuksella sekä käsin laitettaessa päälle. Ei tule e-managerilla kunnolla lämmintä ilmaa vaikka on 16A tarjolla. Tooosi outoa. Nyt kun sovellus ei toimi niin kyllä lämmittäminen sähköllä on kohtuu työlästä.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

ikoskela

Muutamia huomioita ja ongelma. Auto toimi sähkömoodissa vielä -20, mutta sitten -25 ja yli mentiin pelkällä bensalla.
Mulla on ongelma, johon en löydä ratkaisua. Lataan auton schukolla. Laitan johdon paikalleen ja auto aloittaa näennäisesti latauksen, mutta ei lataa kuitenkaan.
Minun pitää aloittaa kännykästä lataus, jolloin se lataa täyteen.
Tämä "ominaisuus" tuli näiden kovien pakkasten jälkeen. Auton sisällä on car-näytössä akun kohdalla elohopeamittarin kuva. Mitä pitäisi tehdä, että lataus jo käynnistyisi suoraan. Pakkanen on nyt noin -5 joten pitäisi toimia.

dunlop

Lainaus käyttäjältä: ikoskela - 17.01.21 - klo:19:26
Muutamia huomioita ja ongelma. Auto toimi sähkömoodissa vielä -20, mutta sitten -25 ja yli mentiin pelkällä bensalla.
Mulla on ongelma, johon en löydä ratkaisua. Lataan auton schukolla. Laitan johdon paikalleen ja auto aloittaa näennäisesti latauksen, mutta ei lataa kuitenkaan.
Minun pitää aloittaa kännykästä lataus, jolloin se lataa täyteen.
Tämä "ominaisuus" tuli näiden kovien pakkasten jälkeen. Auton sisällä on car-näytössä akun kohdalla elohopeamittarin kuva. Mitä pitäisi tehdä, että lataus jo käynnistyisi suoraan. Pakkanen on nyt noin -5 joten pitäisi toimia.

Eihän sinulla ole ajastuksia tulossa? Silloinhan olet voinut määrittää vähimmäisrajan jolloin lataus tapahtuu vasta juuri ennen ajastettua lähtöä?

Akkuhan voi olla myös liina kuuma vastaanottamaan latausta, mutta ei ehkä tässä tapauksessa?

ikoskela

Hei!

Kiitos hoksautuksesta! Mulla oli tosiaan näköjään yksi "lähtö" torstaina 15.30, jota en ollut huomannut. Toivottavasti tämä ratkaisi asian. Lataus oli mennyt taas pois päältä 20% kohdalla.

hama

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 12.01.21 - klo:22:24
Minkähän takia pitäisi tehtaalta kysyä mitään?  Näitä tapauksia on ollut niin monta aiemminkiin (minulla jo viime helmikuun alussa). Päivitys tuli  => MIB3 paskana => yksikkö vaihtoon. Minulla tosin vaihdettiin pari kertaa ensin ihan väärä osa (sähkökeskus), kunnes se (MIB3) mikä ilmoitti viasta, vaihdettiin. Helkamalla pitäisi olla tästä tieto ja ei kun uutta osaa tilaamaan.
Niinhän siinä kävi kuten Timppe kirjoitti. Soitin perään ja kysyin mitä kuuluu, niin yllättäen tehtaalta oli juuri tullut tieto, että Infotainment yksikkö menee vaihtoon, On jo matkalla tänne lumen keskelle.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jopo - 15.01.21 - klo:12:04
Juu en minäkään usko, että tää on pysyvää. Ennenkin näiden foorumien kautta todettu, että osalla toimii ja samana päivänä osalla taas ei.  .....
Mutta joo. Eiköhän nuo etäohjaukset mullakin taas kohta jämähdä.
Jep. Niinhän siinä kävi. Kolme tai neljä päivää tuo etäohjaus toimi hyvin. Aina meni käskyt läpi lämmityksestä ymv. Sen jälkeen ei ole toiminut lainkaan nyt jo useampaan päivään. Tiedot autosta päin päivittyvät kyllä aina, mutta mikään autoon päin menevä käsky ei toimi. Enpä olisi vuosi sitten uskonut kun auton sain, että näin paljon on vielä vuoden päästä softan kanssa ongelmia.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jopo - 19.01.21 - klo:10:46
Jep. Niinhän siinä kävi. Kolme tai neljä päivää tuo etäohjaus toimi hyvin. Aina meni käskyt läpi lämmityksestä ymv. Sen jälkeen ei ole toiminut lainkaan nyt jo useampaan päivään. Tiedot autosta päin päivittyvät kyllä aina, mutta mikään autoon päin menevä käsky ei toimi. Enpä olisi vuosi sitten uskonut kun auton sain, että näin paljon on vielä vuoden päästä softan kanssa ongelmia.
Minulla on viimeinen matka kirjattu viime torstaina ja auto on irroittanut itsensä siis palvelusta taas kokonaan. Maapallo pysyvästi harmaana. En jaksa alkaa sulaketta taas kerran repimään. Täyttyy vaan odotella, kunnes palautuu, jotta saa tehdä sitten kunnon reklamaation ;)
No kohta on vuosipäivä. Auton luovutus oli 24.1.2020 ja heti samana iltana tuli eka tuolloin yli viikon kestänyt yhteysvika.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

slarpa

Samoin. Pallo oli harmaana viikon verran ja yhteys palasi eilen. Aiemmin matkojen tiedot on päivittynyt sovellukseen jälkikäteen, tällä kertaa tyhjää tuolta ajalta.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

dunlop

Mitä tuolle vinkumiselle peruuttaessa voi tehdä? Vai voiko mitään?

Ainakin näin kylmillä keleillä kuuluu melko kova ääni tuosta ruudusta joka kerta kun lähtee..

BertilDator

Näemmä kalenterisovellus tuloillaan: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-launches-calendar-app-for-the-scala-and-kamiq/ myös iV:lle. Saas nähdä millaisen tekeleen ovat koodanneet kun naureskelen vieläkin tuota RSS-lukijaa, joka ei osaa näyttää syötteistä sisältöä ja rajaa syötteen osoitteen merkkimäärän muistaakseni 50 merkkiin.

Connectista on nyt eka keskustelu käyty KKV:n kanssa, odottelen vielä myyjän vastausta, maahantuoja ei ole vastannut mitään.

twilight

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 19.01.21 - klo:18:29
Mitä tuolle vinkumiselle peruuttaessa voi tehdä? Vai voiko mitään?

Ainakin näin kylmillä keleillä kuuluu melko kova ääni tuosta ruudusta joka kerta kun lähtee..

Sama ongelma itsellä.
Olikohan kukaan selvittänyt tätä huollossa asti?

Daatta

Johtuisiko vinkuminen vaan jarrujen käyttämättömyydestä, koska regenerointi? Toki takuusta voisi kinuta jarrujen herkistämisen ja uudet palat, auttaa ainakin hetkellisesti.

Teslaan saa paloja joissa tausta on rosteria ja kitkamateriaalin kiinnitykseen panostettu, tuppaa takajarrut ryytymään. Samasta syystä ID:ssä on rummut takana, ei pitäisi jumittaa niin helposti. Ensimmäisessä Leonissa oli tyyppivikana jarrujen häipymiinen kosteilla keleillä, vein huoltoon Ferodon palat jotka vaihtoivat takuutyönä. Auttoi vähän tuohon vaivaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

twilight

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 19.01.21 - klo:18:42
Näemmä kalenterisovellus tuloillaan: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-launches-calendar-app-for-the-scala-and-kamiq/ myös iV:lle. Saas nähdä millaisen tekeleen ovat koodanneet kun naureskelen vieläkin tuota RSS-lukijaa, joka ei osaa näyttää syötteistä sisältöä ja rajaa syötteen osoitteen merkkimäärän muistaakseni 50 merkkiin.

Tuskin maltan odottaa tuota härpäkettä. Eikä kyllä kiinnostakaan, kunhan nyt jotenkin saisivat ihan perustoiminnot kuntoon, kuten auton latauksen ja lämmityksen.

Itsellä on puhelimen kalenterissa (Exchange-palvelimelta) myös useiden kollegoiden kalentereita näkyvissä, jotta voin halutessani tarkastella niitä ja aikatauluttaa kokouksia. Ilmeisesti MySkoda-sovelluksen Matkansuunnittelupalvelu-osio hakee automaattisesti KAIKKI kalenterit puhelimesta, jolloin tuo tulee täyteen minuun mitenkään liittymättömiä tapahtumia... eikä tätä pysty säätämään mistään asetuksista?

jopo

Lainaus käyttäjältä: twilight - 20.01.21 - klo:10:49
Sama ongelma itsellä.
Olikohan kukaan selvittänyt tätä huollossa asti?
Jarrujen vinkuminen peruuttaessa. Ollut mulla alusta asti. Riippuu täysin kelistä vinkuuko vai ei. Pikkupakkasella yleensä eniten. Huollossa totesivat, että onpa ilkeän kuuloinen, mutta takuuseen tai muuhun ilmaiseen iloon ei ollut aihetta. Huoltomies totesi, että kohtuullisen yleinen ominaisuus. On tuo kuitenkin vähentynyt vuoden aikana selkeästi. Alussa tuo oli aika sietämätöntä.
 

Erkka

Mulla meni T-Rocissa takajarrupalat takuuvaihtoon vinkumisen takia. Peruuttaessa vinkuivat, niin että hävetti tavaratalon parkkihallissa moinen meteli. K-Caarassa vaihtoivat.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jopo

Toisin oli asiat Helkaman mielestä, jolta huolto tarkisti asian. Aika pahvin maun jättää suuhun tuo Helkaman suhtautuminen tähän(kin) asiaan.

miksaa

Ja minulla vaihdettiin Lahden Laakkosella takuuseen tuon vinkumisen vuoksi IV:hen takuuna 30tkm kohdalla taakse levyt ja palat. Huoltoneuvoja vielä sanoi että tuosta on ollut tiedote ulkona jo jonkun aikaa että vaihdettava nuo jos ongelma havaitaan. Itsellä vinkui niin että hävetti peruutella. Tuo nyt kunnossa ja seuraava vika jo käsillä ja korjataan ensi viikolla takuuseen Lahden Laakkosella, takatutkat lakkasi toimimasta, johtosarja kuulemma hapettunut poikki jostain takapuskurin tienoilta. Tämä nyt kolmas takuukorjaus 10 kk omistusaikana :(

jopo

Milloin sulla oli tuo huolto jossa jarrut korjattiin?

miksaa

Perjantaina 8.1 tehtiin 30tkm huolto, jossa nuo takalevyt ja jarrupalat uusittiin.

jopo

Ok. Tuo linjaus on sitten muuttunut. Hyvä niin.

Aba

Mulla kävi 15tkm öljynvaihdossa. Etuparkkitutkat antaneet vääriä signaaleja ja tavaratilan peitto kelautuu huonosti. Nämä kuulemma johtuu lämpötilasta ja mitään ei tehtävissä jos toimivat. Tekivät myös MIB (Men in Black?) resetin, jonka piti auttaa Connect-ongelmiin. Eipä auttanut. Latauksessa oli kuulemma läjittäin virhekoodeja. Ovat varmaan siitä shuko-johdon testailusta, entiiä. Nyt pitäisi pelata auton mukana tullut johto max-asetuksella. En testannut vielä. Muuta ihmeellistä ei tässä yksilössä tullut esiin.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

twilight

MySkoda-sovellus ei ole toiminut moneen viikkoon enää ollenkaan. Yhtään mikään toiminto ei mennyt läpi, vaikka autosta tuli ajantasaiset datat puhelimeen.

Infopuhelimesta annetun ohjeen mukaisesti sitten eilen illalla poistin sovelluksen kokonaan, asensin uudelleen App Storesta, ja kirjauduin sisään. Ja ihme kumma: lämmitys ja ajastus yms. toimivat kerran normaalisti!

Tänään sitten sovellus sanoikin Autotalli-sivulla: Ei aktivoitu. Aktivoi-napista ei tapahtunut tuntikausiin mitään järkevää. Nyt juuri kun kirjauduin tänne foorumille, aktivointi yllättäen menikin läpi.

Onko tämä(kin) täysin tuttu ominaisuus?

BertilDator

Tiistaina tuli päivitys auton Infotainmenttiin, sen jälkeen ei ole auton tiedot päivittynyt ollenkaan eli ajotiedot ja muut edes ajon aikana. Maapallo koko ajan harmaalla. Sulakeresetiltä vaikuttaisi...

jopo

Lainaus käyttäjältä: twilight - 20.01.21 - klo:23:25
MySkoda-sovellus ei ole toiminut moneen viikkoon enää ollenkaan. Yhtään mikään toiminto ei mennyt läpi, vaikka autosta tuli ajantasaiset datat puhelimeen.

Infopuhelimesta annetun ohjeen mukaisesti sitten eilen illalla poistin sovelluksen kokonaan, asensin uudelleen App Storesta, ja kirjauduin sisään. Ja ihme kumma: lämmitys ja ajastus yms. toimivat kerran normaalisti!

Tänään sitten sovellus sanoikin Autotalli-sivulla: Ei aktivoitu. Aktivoi-napista ei tapahtunut tuntikausiin mitään järkevää. Nyt juuri kun kirjauduin tänne foorumille, aktivointi yllättäen menikin läpi.

Onko tämä(kin) täysin tuttu ominaisuus?

Tuo uudelleenasennus on ollut heidän ”ei tiedetä mistään mitään” -vakiovastaus jo kauan. Sattumalta toimi kerran sulla sitten. Mulla toimi tässä taannoin pari pv ja nyt taas ei.  Täälläkin on joskus tullut tuo Ei aktivoitu. Tainnut liittyä niihin kertoihin kun serverit olleet Skodalla alhaalla. Niin ettei edes selainversio ole toiminut. Ei näistä tiedä mikä milloinkin on syynä.

Aba

Joo, jotenkin tuntuu, ettei Skodalla ole mitään käryä mikä tätä yhteysongelmaa aiheuttaa. Luulisi kyllä kiinnostavan, koska aiheuttaa aikamoista tyytymättömyyttä auton ostaneiden keskuudessa. Sitten vielä mainostavat kuinka helppoa ja ihanaa palvelujen käyttäminen on  ::)
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

658136

Lainaus käyttäjältä: Aba - 21.01.21 - klo:08:27
Joo, jotenkin tuntuu, ettei Skodalla ole mitään käryä mikä tätä yhteysongelmaa aiheuttaa. Luulisi kyllä kiinnostavan, koska aiheuttaa aikamoista tyytymättömyyttä auton ostaneiden keskuudessa. Sitten vielä mainostavat kuinka helppoa ja ihanaa palvelujen käyttäminen on  ::)

Taitaa ongelma olla konsernintasolla tässä. Ainakaan Helkama-autoa ei näytä kiinnostavan. Kyllä mulla ainakin tämän pelleilyn ja vastuunpakoilun seurauksena on Enyaqin kohdalle vedetty raksi päälle. Tuli kaksi Skodaa kerralla. Ensimmäinen ja viimeinen.

slarpa

Näinpä, itse arvioinut kohta vuoden iV omistusajan osalta että n.20% on toiminut tuo etäohjaus/sovellus. Eli siis niistä kerroista kun olisin halunnut käyttää toimintoja, n.20% kerroista se on onnistunut. Ei hirveän vahva suoritus jos vertaa auton muihin ominaisuuksiin, jos esim auton (ei pakolliset) avustimet toimisivat vain 20%...
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Passatti

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 21.01.21 - klo:08:35
Taitaa ongelma olla konsernintasolla tässä. Ainakaan Helkama-autoa ei näytä kiinnostavan. Kyllä mulla ainakin tämän pelleilyn ja vastuunpakoilun seurauksena on Enyaqin kohdalle vedetty raksi päälle. Tuli kaksi Skodaa kerralla. Ensimmäinen ja viimeinen.
Tulin täsmälleen samaan tulokseen. Olen lähettänyt tehtaalle 16 mailia ongelmastaja vastaus on : asiaa tutkitaan ole kärsivällinen. En ole enää. Sitten Helkama, soitellut sinne n. 20 kertaa ja saman määrän mailia. Pahoittelevat eivätkä voi mitään asialle. Perjantaina lähetin mailin tekniselle johtajalle Helkamaan mutta eipä ole tullut vastausta. Sama koskee tehdastakin kun sinne pistin myös perjantaina mailia. Nykyään soittelen asiakaspLveluun päivittäin kun teksti kuuluu, että ota yhteyttä infoon. Siellä jo hermostutaan mutta sanon, että äppi kehoittaa soittamaan. Taitaa olla aika massiiviset ongelmat heillä.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy