Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ritzenhoff

#1
Ei tää niin hirveän halpa ole, mutta toisaalta hyvin varusteltu kyllä. Ei periaatteessa tarvitsisi ruksia mitään ylimääräistä.

Aika paljon enempi autoa tässä ja säästäisi tuhansia, jos vertaa vaikka siihen törkeän ylihintaiseen rahastukseen eli ID3 1st Maxiin. Kiva varmaan maksaa yli 50k, 250km todellisesta rangesta omia pieruja haistellen, kun voisi körötellä tällaisellakin 10 kertaa ulkoa ja sisältä hienommalla ja huomattavasti tehokkaammalla suomen oloihin tehdyllä autolla ;D
#2
ID.3 / Vs: VW ID.3
18.11.20 - klo:19:36
Jos pitkää matkaa ajava ostaa suomessa törkeän ylihintaisen pikkuakkuisen sähköauton tässä vaiheessa ennen kuin luvataan 1000km wltp niin täytyy olla kohtalaisen sekaisin. En välttis edes kehtaisi tulla tuollaista kirjoittamaan.

Jokainen tajuaa että luvattu 400km on suomen talvessa 250km. Kirjoitin siitä tännekin jo varmaan vuosi sitten.
#3
ID.4 / Vs: ID.4
25.09.20 - klo:10:32
Et löytäny sit Enyaqista muuta kuvaa kuin naamioitua ja teipattua autoa jostain viime vuodelta vai mikä toi hirvitys on
#4
ID.4 / Vs: ID.4
25.09.20 - klo:08:49
Enyaq on muuten huomattavasti hienompi sekä ulkoa että sisältä mitä nämä sähkövolkkarit. Paljon sporttisempi ja sitten sisältä selvä upgreidaus vs vanhahkot "toyota"-id3/id4:set. Enyaqissa mittaristo modernisti upotettu sekä keskinäyttö istuu kokonaisuuteen paljon paremmin mitä ruma muovisen/irtonaisen oloinen keskinäyttö volkkareissa.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.09.20 - klo:06:23
Ja tohon päälle talvipakkaset ja seisontalämmitykset. Oma työmatka käsittää 70-80% 100-120km/h nopeutta eli sais ladata 150-200km välein ainaki tätä pieniakkuisinta, kun kulutus hipoisi jatkuvasti 30kwh/100km. Ei näillä tee mitään pk-seudun ulkopuolella. Nää on tarkoitettu omien pierujensa haistelijoille.
#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
09.09.20 - klo:15:28
Tuo keskinäyttö on kyllä törkeän ruma näissä id3 ja id4. Identtinen corollan kanssa. Sitä ollaan 1 sukupolvi perässä kärkeä näissä sähköasioissa.
#7
ID.3 / Vs: VW ID.3
18.06.20 - klo:07:07
No onpas tuo id4 ruma. Tulee mieleen joku japani-katumaasturi.
#8
ID.3 / Vs: VW ID.3
07.06.20 - klo:20:24
Jos oikeasti näitä rupeaa saksasta saamaan uutena pian reilulla 25k, pienellä tinkauksella, niin niitä on sitten vuoden päästä käytettynä myynnissä saksassa 20k,. Ei mitään järkeä siis tilata näitä suomesta nyt uutena +40k,.
#9
Toi HYBRID sana on jotenkin koominen nimessä. Säästö edelliseen malliin on tyyliin jotain 5% jonkun hikisen 48V lisäjärjestelmän takia. Täyttä kusetusta nämä VW konsernin 48V "hybridit".

Vähän sama asia kuin Samsung yrittää kusettaa kuluttajia QLED nimellä vaikka ne ovat vain perinteisiä LCD-televisioita.
#10
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:02
Todella kallis, ei mitään tolkkua. :o

Tsekkasin nopeasti et uusi Leon FR on noin 3-4k, halvempi mitä uusi Golf samalla 1.5 moottorilla ja DSG:llä, kun Golffiin ruksii samankokoiset vanteet ja muut varusteet mitä on vakiona FR:ssä.

Hinnat ihan linjassa sinänsä siis. Kalliita toki molemmat, kuten varmasti tulee olemaan uusi Octaviakin uudesta Audi A3:sta puhumattakaan...
#11
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
29.03.20 - klo:19:16
Keuliiko tuo auto ihan hivenen noilla H&R jousilla? Niiden jousilla kaikki autot keulii. Itse suosisin Eibachia. Tasapaino aina täydellinen. Ne madaltaa yleensä edestä tarkoituksella 5-10mm enempi ja se kerrotaan jo spekseissäkin.
#12
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
16.02.20 - klo:11:36
Eibachit tulee nimenomaan laittaa vakioiskareille, silloin tulee täydelliset. Ei tippaakaan pintakovat ja silti täydellisen jämäkkä. Ei tehtaan sportti-iskareille.

Eibachit myös hyvät kun ne madaltaa muutaman millin enempi keulaa. Nää paskeet kun tulee tehtaalta keulivina ulos.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
14.02.20 - klo:14:38
Ei tartte vaihtaa iskareita, vakioiskarit täydelliset. Kun vaihdoin uuteen octaviaani eibachit vakioiskareilla, niin siitä tuli täydellinen. Ei tää nyt niin erilainen ole.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.09.19 - klo:10:22
samaa mieltä noista alhaalla olevista kahdesta alumiinin värisestä soikiosta, aivan hirveän näköiset. vaikka olisivat black paketilla niin rumat päälle liimatun näköiset jotka pilaavat keulan. aika monessa uudessa audissa on nykyään tuollaiset. ei hyvä. autoja tuskin saa ilman niitä tilattua vaikka näyttää siltä että ne on kännissä kaksipuolisella teipillä isketty muoviin kiinni.
#15
ID.3 / Vs: VW ID.3
20.09.19 - klo:12:55
Eivätkö vielkää ole kehdanneet julkistaa ylihintaa...

"pitkään laatuvaikutelmalla hurmannut Volkswagen on nyt tuomassa myyntiin auton, jonka oviverhoilu koostuu vain kovasta muovista. Perinteiseen verrattuna laatuvaikutelma on heikentynyt, mutta kiinnostaako se ID.3:n ostajaa, vai tehdäänkö laatuvaikutelma muovien sijaan digitaalitekniikalla?"

Nojuu, 50-60k, auto kovamuovilla ja golffia alhasemmalla laatuvaikutelmalla.
#16
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
20.09.19 - klo:10:09
Sisältä vähän kuin Scala, mutta sähköisellä käppärillä. Ihan loogista.
#17
ID.3 / Vs: VW ID.3
14.09.19 - klo:21:04
En sanois et tollane 50k, 300hv uus lataushybridibemmi varsinaisesti on last season jos vertaa id3:seen jos oisivat samanhintaisia... suomalaiselle hyvinkin järkivalinta. Jollei ole pääkaupunkiseudun puunhalaajahihhuli joka on ajat sitten erkaantunut tosimaailmasta. Mut ne tyypit taitaa kyllä olla ikuisia työttömiä ja autottomia noin muutenkin.
#18
ID.3 / Vs: VW ID.3
14.09.19 - klo:20:08
Lisään sulle nopeasti vielä tähän kun pyysit verrokkeja että:

Uusi BMW 3 sarjan hybridi hinnat alkaen 49k,, luxury tai m sport edition 53-54k,
Hevosvoimia 292

Bmw 5 sarjan hybridi hinnat alkaen 54k,
Hevosvoimia 252

Kummankohan merkin valitsisin jos hinnat alkaen malli 77kwh id3 maksaakin yli 50k,....

Kyl se vaan niin on että näillä täyssähköillä rahastetaan nyt tyhmät ekana.
#19
ID.3 / Vs: VW ID.3
14.09.19 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: JK - 14.09.19 - klo:19:02
Pistäs esimerkki eurooppalaisesta autosta hintaan 50k, jossa Passatin sisätilat ja varusteet kuten ID.3 1st Max:ssa. Tehot 150kW.

Sähköauto tulee 5v ja 25tkm per vuosi suoritteella 8-10t, halvemmaksi käyttökustannuksiltaan kun vähäruokainenkin diesel.

Jälleenmyyntiarvo kummassakin arvoitus. Veikkaan että sähkö pitää arvonsa paremmin. Dieselille on kokoajan tulossa rajoituksia, liekkö 5v päästä saa edes ajaa isommissa kaupungeissa? Bensa pitää pintansa toki mutta käyttökustannukset pomppaavat vielä. Ero sähköön 15t, tienoilla mainituilla kilometrillä.

Luuletko tosissas että tuut saamaan suomessa 1st edition id3:sen 77kwh akkupaketilla ja max varustetasolla 50k,? Hinta on kyllä helposti se 60k,. Ei auta mikään.

Sitten se väite että tuolla pääsee 15kwh/100km. Täyttä paskaa. Todellisuus ainakin omalla enimmäkseen motariajolla ja varsinkin talvipakkasilla olisi ainakin 25kwh/100km.

Kaverin faija ei pääse nissan leaffilla 40kwh akkupaketilla turusta tampereelle motarilla yhtä ajoa.. Matkaa jotain 150km.

Täällä missä minä asun maksaa sähkö siirtoineen ja perusmaksuineen 0,15snt/kwh.

Jos samanlainen bensa-auto kuluttaa 7l/100km eli 7x1,5,=10,5,/100km

Ja tämä id3 25kwh/100km eli 25x0,15snt=3,75,/100km

Noin keskiarvoltaan vois sanoa että sähköauto on kulutushinnaltaan 1/3 siitä mitä bensavehje.

Aika pirun paljon saa bensarahaa sillä jos vaikka joku samanlainen bensatouran maksaisi 35k, ja id3 55k,. Puhutaan helposti 15k, hintaerosta. Taitaa sillä rahalla ajella vuosikymmeniä ennen kuin maksaa itsensä takaisin.
#20
ID.3 / Vs: VW ID.3
14.09.19 - klo:17:22
On kyllä törkeän hintainen tää sähköautojen eka aalto. Otetaan ns tyhmiltä rahat pois tuotannon ollessa rajattua. Niiltä status-tyypeiltä jotka haluavat ruman auton, lapsenkengissä olevan tekniikan ja säälittävän todellisen kantaman suomen pakkasissa vaikka hinta olisi mikä. Joidenkin se on kehitystyö maksettava.

Paljonkohan kehtaavat ottaa extraa plus ja max varustetasoista. Veikkaan että plus maksaa 4000, extraa ja max 7000,. Jo noiden varustetasojen renkaiden tuumakoon kasvattaminen maksaa marmitiskillä vähintään tonni per tuuma. Mutta ei haittaa. Ostajia kyllä riittää vaikka 50-60k,:lla saa jo ihan oikean Premium-autonkin polttomoottorilla ilman VW-merkkiä keulassa.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.05.19 - klo:09:53
Näissä vikoissa Flatin kuvissa missä ilmeisesti S-Line black-paketilla on jo jeesin näköinen!
#22
Vituttaa SDP:n, vihreitten ja vasemmistoliiton pelkkä nimen lukeminen nii paljo et meinaa veri kiehahtaa...
#23
ID.3 / Vs: VW ID.3
12.04.19 - klo:12:57
Ois kova jos todellisuudessa maksais 30k, huhuista riippumatta, mut ei ikinä. Menee vielä yli 10v ennenku sähköautot saavuttaa polttomoottoriautot hinnassa. Just luin sellaisen uutisen. 300km e-Golf maksaa 43k, + lisävarusteet.
#24
Itsellä skeidassa pro-kit. Sanon siksi koska taitaa olla itseasiassa samat jouset mitkä menee molempiin.

Mutta siis samaa mieltä hge kanssa, ne ei madalla tarpeeksi. Itsellä 225/40R18 tarvikevanteet jotka tulee sopivasti kaarelle. Kyllä sinne kaaren ja vanteen väliin jää monta senttiä tilaa. Nämä vaggineet ovat niin korkeita vakiona että jos nyt saisin valita niin olisi pitäny tilata sportilinet jotka madaltaa ehkä sen sentin verran vielä enemmän. Jos alla olis 19” niin silloin sportline on mielestäni ainoa vaihtoehto. En edes harkitsisi pro-kittiä.
#26
Kamiq (19-) / Vs: Skoda Kamiq
08.02.19 - klo:15:40
https://www.autobild.de/bilder/skoda-kamiq-2019--14503533.html#bild1

Aivan perseestä tämäkin taas tulee olemaan kuten aikasemmatkin SUV-Skodat ulkonäöltään kuten linkin spy-kuvista näkee. Ei mitään tekemistä konseptikuvien kanssa. Kamiqissa on siis 20mm pidempi akseliväli mitä Karoqissa, mutta sitten 150l pienempi takakontti. Eli on ehkä noin 15cm lyhyempi mitä Karoq. Mitä järkeä tässä mallissa...

Hinta varmaan ihan päätähuimaava kuten Karoqissakin, koska nyt rahastetaan viimeisetkikin roposet SUV-hörhöiltä, koska sellainen muotiauto nyt vaan on ihqumpi.
#27
Skoda / Vs: uusi skoda scala
22.01.19 - klo:10:45
Just näin se menee mitä Popo kirjoitti. Tänä vuonna esiteltävä uusi Octavia on varmasti jokusen tonnin kalliimpi mitä nykyinen malli. On ehkä sen 50mm suurempi, mutta silti. Ihan varmasti myös tulevat uudet myös tänä vuonna esiteltävät A3, Golf sekä Leon ovat nykymalleja kalliimpia. Kaikki kallistuvat.
#28
Q3 / Vs: Audi Q3 (2018 ->)
18.01.19 - klo:16:55
On kallis kyllä, varsinkin jos vertaa edelliseen malliin. No ok kasvoihan se hieman mutta silti.

5000, ei riittäis millään itselle lisävarusteiden hinnaks. Peruskilkkeiden lisäks olis kiva saada parhaat näytöt pro naveineen sekä erottumisen vuoksi myös S-line paketti, iso nippu avustimia jne. Menee 10k, helposti. Sitten aletaankin puhumaan talvirenkaineen jo 60k, autosta, joka olisi siis vasta 1.5 TSI etuvedolla. Ei kiitos!
#29
On ikään kuin siunattu olo, kun Top Tier nastoilla ajelee. Samaan aikaan katselee miten teiden kamikaze-pilotit eli kitkamiehet sub-optimaalisella pidolla kuolemaa halveksuen liukastelee hiki otsalla valuen. Ajelkaa kitkamiehet varovasti, ja koittakaa olla surmaamatta muita, teitä vastuullisempia tielläliikkujia.
#30
Lainaus käyttäjältä: Zego - 16.12.18 - klo:13:52
Suosittelen että sinäkin tutustut paremmin aiheeseen ja opiskelet miten kitkat voi pitää paremmin. Oppi ikä kaikki.

Jos laskeudutaan takaisin reaalimaailmaan, niin suosittelen sinulle samaa ja tutkimaan aihetta kumpi pitää jäätä vasten paremmin, pelkkä kumiseos vai seos jossa on metallia mukana parantamassa pitoa. Nyt ei kannata trollata yhtään. Vähän järkeä juttuihin.. Kyse oli kuitenkin liukkaasta ja jäisestä tienpinnasta eikä kuivasta plussakelin asfaltista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy