Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - japa

#1
Myös uuden fabian varusteissa ei ole kuolleenkulman varoitinta peileissä. Taitaa puuttua peilinhimmennyskin oikeasta peilistä. Ihmeellistä toimintaa kun ruvetaan karsimaan toimivia ja hyväksi havaittuja varusteita. Mielummin luopuisin sateenvarjosta ja jääskrapasta.
#2
Mulla oli aikoinaan vastaavalla koneella octavia. Uudesta asti samaa nykytystä pintakaasulla. Vikaa ei löytynyt mutta valistunut arvaus on että kone on säädetty liian laihalle päästöjen vuoksi ja sitä ei voi korjata kun se on ominaisuus.
#3
Uudessa fabiassa on sähköinen maskisuoja joka sulkee alaosan aina kun ei ole jäähdytykselle tarvetta. Kätevä systeemi. Vois olla muissakin skodissa.
#4
Moottori ja voimansiirto / Vs: Öljytikku
26.02.23 - klo:11:51
Mikäpä se estää maalaamasta vaikka valkoiseksi kuumuutta kestävällä maalilla.
#5
Voiko tilauksen perua ilman kuluja jos tilaus kestää arvioitua pidempään?
#6
Octavia II (04-13) / Vs: takajarrut
26.07.22 - klo:16:51
Autosta en tiedä mutta motskarista loppui jumittaminen siihen paikkaan kun vaihtoi jarrunesteet uusiin.
#7
Motonetissä on joku camo merkkinen 508/509  5litraa 59 eurua ja mobilin 5litraa 69euroo
#8
Kyllä minusta led valot on aivan loistavat lyhyissä ja pitkissä.
#9
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
28.12.19 - klo:14:27
1,5 dsg octavia vm-19. Lievää nykytystä pakkasilla muutama kilometri. Kone on kuulema säädetty laihalle päästönornien vuoksi ja sitä ei saa optimaalliseksi kylmänä. Tämä ei ole virallista tietoa vaan kuultua.
#10
Omaan octaviaan otin koukun tehdastilauksena, niin kylkiäisenä tuli tehokkaampi jäähdytys ja tehokkaampi laturi. Varmaan volkkarilla sama juttu.
#11
Ei järjen häivää alkaa mopokonetta lastuttamaan josta saa ehkä normaalin 1.4 koneen tehot. Samalla riski kasvaa että kone porsii ennenaikojaan.
#12
Sama vika täälläkin. Toisinaan narisi toisinaan ei. Vika on nyttemin korjaantunut kokonaan kun auto vaihtui automaattiin ;D
#13
Mulla on harvapuolaiset denentcin vanteet. Ei kerää lunta pahemmin eikä tärrää. Mutta aikanaan oli peltivanteet jotka oli pahat täryyttämään. Talvivanteiksi kannattaa valita mahdollisimman ilmavat niin ongelmia ei ole
#14
Kuulostaa provolle  :D kerrohan lisää miten maahantuoja reagoi tilanteeseen ? Jouduitko itse maksamaan?
#15
Sama nykiminen on myös uudessa 1.5 koneessa.  Päästöjen takia varmaan liian laihalla pyörii ja sitä ei voi sitten korjata kun autolle on annettu viralliset päästöarvot.  Mutta yllensä ottaen kaikki mahdollinen vika takuuaikaan olipa mikä vaan kannattaa kirjauttaa huollossa ylös niin on jatkossa helpompi palata aiheeseen ja vaatia takuuseen jos oireet pahenee.
#16
Olipa hyvä kun olit hereillä nimittäin just ajattelin että vähintään yksi näsäviinas ei ole sammunut vielä siinä toivossa että akka huutaisi sängystä että voit tulla jo kohta et saa.  Mulla ei ole enää puutetta kun äsken sain
#17
Olette vitun tyhmää porukkaa. Jotka joutasitta hevon vittuun täältä. Eikö lie selvää että molemmat renkaat on suomessa sallittu ja minä ajan aina kitkoilla ja saatana jos nastat on paremmat niin olkoon se ei haittaa vittu pätkääkään ajakaa niillä vaikka maailman tappiin niin saatte hyvän mielen  piste.
#18
Sehän voi olla niin että tehdashinta ei nouse vaan välikädet nostaa katteitaan. Esim, octavian veroton hinta on noussut yli viisisataa kesästä ja luulempa että hinnannousun takana on maahantuoja ja jällenmyyjät.
#19
Kaverin audia eivät ottaneet merkkiliikkeessä vaihdossa ollenkaan kun ei ollut moottoriremonttia tehty vaikka öljynkulutus oli normaalin rajoissa.  No siinä jäi yksi uusi Audi sitten ostamatta ja hän teki viisaan päätöksen ja ajaa nyt luotettavalla autolla ja pitkällä takuulla.
#20
Mielenkiintoista seurata miten wltp hinoittelu vaikuttaa autojen hintaan . Esim sdoda 1,5 dsg style oli ennen wltp hintoja autoverottomana 24910e ja nykyisin 25485. Joten sinne se suurin hyöty taas meni. Sen tietää miten käy jos autovero poistetaan kokonaan. Johan pomppaa verottomat hinnat sillä kertaa taivaisiin.
#21
Onpa mielenkiintoista settiä taas luettavana täällä ;D Pitääpä kahtoo mitä ne on laittaneet octavian pellin alle kun luovutus on 2/1-19
#22
Toisaalta isotkin autot muuttuu käyttämään korvaavia polttoaineita jä myös sähköistyy. Valtio pitää huolen että käyttömaksut on suuret tulevaisuudessa autoille jotka saastuttaa. Ja toisaalta tulevat hallitukset voi tehdä kieltoja jonkun päästörajan ylittäville autoille.
#23
Sekin hyöty että suolapaska ei lennä syyläria vasten ja ala syövyttämään sitä
#24
Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 30.11.18 - klo:12:03
Nyt ilmeni ärsyttävä resonointi -18 mallin Octaviassa. Hankala paikantaa, apparin oven tai penkin kohdalta. Onko näissä jotain vakiopaikkaa mikä alkaa rämisemään? Kierroksilla 1750-2000
Minäkin ihmettelin räminää ja pitkään yritin paikallistaa samoilta seuduilta. Mutta usko pois. Räminän lähde oli aurinkolasit siinä kattokotelossa. Suosittelen tarkastamaan sen ensin. ;)
#25
Vuotokohtaa kannattaa katella päältä ja alta kirkkaalla valolla lähinnä liitoksia. Toinen voisi olla kansipahvin vuoto. Tuleeko kuplia tai painetta auton pyöriessä paisuntasäiliöön, se olisi merkki siitä. Katso öljytikkuun näyttääkö öljyt tummalta vai onko harmaata seassa.
#26

Kuuluu samaan sarjaan kuin autovero ja ajoneuvovero, eli demaripropagandaa, jonka mukaan jonkun asian omistamista pitäisi verottaa enemmän.
[/quote]

Kysehän on siitä, että jos kulutat teitä niin olet myös valmis maksamaan. Minusta korkeampi vero ohjais veroituksellisesti miettimään henkilökohtaisesti onko nastarenkaat todella välttämättömät. Vuotuinen ajoneuvoverokin on päästöjen mukaan. Mitä enemmän saastutat sen enemmän maksat.
#27
Nastarenkaille pitäisi säätää tienkulutvero ehkä 200 euroo per rengassarja ostettaessa uudet renkaat. Olen omalla autolla ajanut jäätiellä ja oikeen yrittänyt saada autoa sivuluisuun kitkarenkailla onnistumatta siinä. Auto ei vaan kertakaikkiaan laske sivuluisuun kun ajohallinta puuttuu heti väliin. Ja koskaan en ole kiinni jäänyt mihinkään vaikka ollut kuinka liukasta.  Kyllä vituttaa taas keväällä ajaa karkeilla ja uraisilla teillä kun ropisevat renkaat tuo ihmisille turvallisuudentunnetta eikä mitään muuta. Rengastestit on tehty äärirajoja käyttäen ja se ei demostroi normaalia liikenteessä ajamista. Mutta jos autosta ei löydy ajonhallintajärjestelmää niin sitten voin suositella nastarenkaita etenkin niille jolle ajaminen on muutenkin epävarmaa.
#28
Mutta jos sen akun vaihtaa niin AGM akku lienee paras kun se kestää paremmin purkauksia ja latauksia. Ja uusi akkuhan pitää myös koodata auton järjestelmään.
#29
Ei taida nykyään olla laatikossa enää pahemmin lastentauteja. Autobildin testissä oli golf 1,4 dsg ja lootasta eivät löytäneet mitään vikaa 150 000km matkalla.
#30
Lainaus käyttäjältä: samza - 13.10.18 - klo:18:05
Mitä enemmän käytetty auto, sitä halutummaksi manuaali tulee. Eli vanhemmiten automaateista muodostuu ongelmajätettä  ;D
Kai sen DSG:n voisi takuun alaiseen autoon huolia..
Hyvä esimerkki kun joku käsitys on jäänyt päähän niin sitä ei voi muuttaa. Käy lukemassa uusin autobild ja golfin 150000km testi niin palataan asiaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy