Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - japa

Sivuja: [1] 2 3 ... 17
1
Vuotokohtaa kannattaa katella päältä ja alta kirkkaalla valolla lähinnä liitoksia. Toinen voisi olla kansipahvin vuoto. Tuleeko kuplia tai painetta auton pyöriessä paisuntasäiliöön, se olisi merkki siitä. Katso öljytikkuun näyttääkö öljyt tummalta vai onko harmaata seassa.

2

Kuuluu samaan sarjaan kuin autovero ja ajoneuvovero, eli demaripropagandaa, jonka mukaan jonkun asian omistamista pitäisi verottaa enemmän.
[/quote]

Kysehän on siitä, että jos kulutat teitä niin olet myös valmis maksamaan. Minusta korkeampi vero ohjais veroituksellisesti miettimään henkilökohtaisesti onko nastarenkaat todella välttämättömät. Vuotuinen ajoneuvoverokin on päästöjen mukaan. Mitä enemmän saastutat sen enemmän maksat.

3
Nastarenkaille pitäisi säätää tienkulutvero ehkä 200 euroo per rengassarja ostettaessa uudet renkaat. Olen omalla autolla ajanut jäätiellä ja oikeen yrittänyt saada autoa sivuluisuun kitkarenkailla onnistumatta siinä. Auto ei vaan kertakaikkiaan laske sivuluisuun kun ajohallinta puuttuu heti väliin. Ja koskaan en ole kiinni jäänyt mihinkään vaikka ollut kuinka liukasta.  Kyllä vituttaa taas keväällä ajaa karkeilla ja uraisilla teillä kun ropisevat renkaat tuo ihmisille turvallisuudentunnetta eikä mitään muuta. Rengastestit on tehty äärirajoja käyttäen ja se ei demostroi normaalia liikenteessä ajamista. Mutta jos autosta ei löydy ajonhallintajärjestelmää niin sitten voin suositella nastarenkaita etenkin niille jolle ajaminen on muutenkin epävarmaa.

4
Mutta jos sen akun vaihtaa niin AGM akku lienee paras kun se kestää paremmin purkauksia ja latauksia. Ja uusi akkuhan pitää myös koodata auton järjestelmään.

5
Leon 5F (12–) / Vs: 2019 Seat Leon 1.5 ja DSG
« : 14.10.18 - klo:21:17 »
Ei taida nykyään olla laatikossa enää pahemmin lastentauteja. Autobildin testissä oli golf 1,4 dsg ja lootasta eivät löytäneet mitään vikaa 150 000km matkalla.

6
Mitä enemmän käytetty auto, sitä halutummaksi manuaali tulee. Eli vanhemmiten automaateista muodostuu ongelmajätettä  ;D
Kai sen DSG:n voisi takuun alaiseen autoon huolia..
Hyvä esimerkki kun joku käsitys on jäänyt päähän niin sitä ei voi muuttaa. Käy lukemassa uusin autobild ja golfin 150000km testi niin palataan asiaan.

7
Uudessa autobildissä golf 1,4 dsg 150 000km testi. Dsg lootassa ja moottorissa ei mitään moitittavaa teknisesti. Joten taitaa olla tosiaan ongelmat ratkottu vaihteiston ja jakopään osalta volkkarin leirissä . Ei kyllä muutakaan vikaa löytynyt autosta. :)

8
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Autokaupan purku
« : 22.09.18 - klo:09:45 »
Myyjäliike on laskenut että ne sillä kaupanpurkuhinnalla 1900  saavat omakustannehintaan sen rempan tehtyä. Eli maksumieheksi yrittävät sinua laittaa. Ei ole suomessa oikeutta jos virheellisen tuotteen maksumieheksi joutuu ostaja.Toisekseen auto myytäisiin sitten eteenpäin mainostamalla juuri remontoitu ja siitä saisi paremman hinnan.

9
Testit tehdään viemällä renkaanominaisuudet äärirajoille ja arvostellaan sen perusteella. Normikäytössä ei riskirajoilla ajeta joten ei kannata liian tarkkaan tulkita kaikkia ominaisuuksia. Mulle on tärkeintä että rengas kohtuullisen pitävä,hiljainen ja polttoainetaloudellinen. Joten ostan uuteen autooni jonkun tunnetun rengasvalmistajan kitkarenkaat joilla olen pärjännyt mainiosti tähänkin saakka jo viimeiset 10 vuotta.

10
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
« : 09.09.18 - klo:12:12 »
Mikähän siinä on kun nykypäivänä ei voi itse seurata auton tilauksen etenemistä itse tuotannosta liikkeeseen asti. Kun se onnistuu muunkun tavaran osalta. Itse olisi hyvä muokata tilausta ja katsella muutenkin prossesin etenemistä omalta kännykältä.

11
Meinaako tämä wltp pelkistettynä sitä että auto kannattaa ottaa mahdollisimman vähillä varusteilla ja laittaa koukku ja leveemmät kumit sun muut vermeet vasta kun auto on kilvissä koska kaikki paino vaikuttaa päästöihin vai miten se on? :-\

12
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
« : 25.08.18 - klo:10:32 »
Nyt tässä alkaa jo miettimään pitäiskö muokata vielä tilausta kun voi. Eli 1.5 dsg octavia tulossa vuodenvaihteessa. Onko se dsg ominaisuuksiltaan jyristelijä ja nykijä?

13
Abs anturi tunnistaa pyörimisnopeuden ja antaa ilmoituksen jos jossain pyörässä pyörimiskehä muuttuu.Noin puolen kilon heitto paineissa saa aikaan ilmoituksen. Car valikosta voi kuitata alipaineesta johtuvan ilmoituksen. Renkaanvaihdon yhteydessä ilmoitusta ei tule jos renkaissa on tasaiset paineet.

14
Kori ja valot / Vs: Paikka uuden auton lokasuojassa?
« : 25.07.18 - klo:11:46 »
Siis tuossahan on kolo ja maalia ollut tuossa alla. Mikähän tuossa on homman nimi? Menepä nyt ensitöikseen kysymään liikkeestä asiaa ja pohditaan lisää sitten.

15
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 12.07.18 - klo:20:31 »
Päivänselvää että perän kestoikä on pidempi. Joten kyseessä on materiaali virhe ja osan kustannuksista maksaa valmistaja/maahantuoja.

16
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 11.07.18 - klo:22:45 »
Menkää sinne suoli 24 jauhamaan shittiä. Mutta asiasta puheenollen taitaa olla jo harvassa ne laatikkoviat näissä uusimmanpolven malleissa koska on laantumaanpäin tämän topicin jutut. 8)

17
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 10.07.18 - klo:14:44 »
Taitaa olla 7v dgs viat historiaa. Autobildin testissä Fabian laatikko toimi moitteettomasti 100tkm.  Vaihteiston ominaisuudet ovat eri juttu.

18
Octavia III (13-) / Vs: Octavian toimitusaika
« : 30.06.18 - klo:11:35 »
No ajatus oli ensivuonna ostaa uusi mutta nyt jos teki kaupat niin winterpack ja metalliväri tuli kaupanpäälle. Luovutus onnistuu tammikuulle niin etu kannatti hyödyntää.

19
Octavia III (13-) / Vs: Octavian toimitusaika
« : 29.06.18 - klo:14:24 »
þ
Voisin tuohon DSG-mietintään omien kokemusten perusteella kommentoida sen verran, että koeaja sitä DSG-versiota huolella, ennen kuin tilaus lukkiutuu :)
Juuri tuohon koeajoon perustuen haluaisinkin dsg lootan mutta sen kestävyys on se mietinnän aihe.

20
Octavia III (13-) / Vs: Octavian toimitusaika
« : 29.06.18 - klo:12:11 »
1,5 dsg style tuli laitettua kun kaupanpäälle sai metallivärin ja winterpacin ja lisättynä dynamick pack. Sovittiin että auton luovutus on -19
Myyjä sanoi laittavansa tilauksen sisään vasta myöhemmin ettei auto tulisi suotta etuajassa. Vielä mietityttää kannattaako automaatista maksaa se 1500e. Olisi ensimmäinen dsg joka olisi mulla. Täällä on ihan hirveesti kauhukertomuksia dsg.stä. Vaiko jokohan ne lastentaudit olisi poistuneet iän myötä ? Vielä voisi muokata tilausta.

21
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : 28.06.18 - klo:22:47 »
Kuinka hyödyllisinä näette nuo roiskeläpät? Itsekin piti noita tilausta tehdessä tiedustella, mutta unohdin koko asian. Mietin vain, että olisikohan hyvä ottaa autoon luovutushuollon yhteydessä.

Eipä ne monta kymppiä maksa ja säästyy kiveniskemiltä takapuskurin alaosa. Ulkonäöstä voi olla kahta mieltä. Itse otan uuteen. 8)

22
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
« : 21.06.18 - klo:17:54 »
Kiitos tiedosta. Öljyistä olisin kiinnostunut sen verran että paljonko on öljytilavuus ja viskositeetti. Itse vois tehdä ns ensiöljynvaihdon 😎

23
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
« : 20.06.18 - klo:22:26 »
Kiinnostais tietää onko tässä 1,5 Octaviassa sama uusin versio DSG laatikosta mikä on golfissa, Eli märkälevykytkin?
Ja ilmeisesti -19 mallista ettenpäin tulee myös joku hiukkassuodatin  tähän moottoriin ?

24
Octavia III (13-) / Vs: Skoda Octavia facelift 2017
« : 15.06.18 - klo:15:15 »
Kannattaskohan uuteen -19 malliin ottaa virtuaalimittaristo vajaaseen 600euron lisähintaan. Sen sais ruksittua tilausta tehessä. Toisaalta onkohan siitä mitään lisäarvoa rahalle vai tuleeko lisäinfoa tai ominaisuuksia mukana. Olis se varmaan tyylikkään näköinen. Eikös volkkariin se kuulu jo vakiona ??

25
Octavia III (13-) / Vs: Octavia III maskisuoja
« : 02.03.18 - klo:11:45 »
Käytän viimasuojaa myös siksi,että  suolapaska ei pääse syövyttämään jäähdytintä ja muita maskin takana olevia osia.

26
Kori ja valot / Vs: Kolarikorjauksen maalauksen sävyero
« : 19.02.18 - klo:11:54 »
Luulempa että aika haalistaa aavistuksen maalipintaa joten tuore maali näyttää siitä johtuen eri sävyiseltä.

27
Passat CC / Vs: Mistä laadukas käynnistysakku?
« : 19.02.18 - klo:11:44 »
Itse en laittais muuta kuin AGM akun joka kestää paremmin purkauksia ja latauksia.

28
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
« : 01.02.18 - klo:11:33 »
Kävin koeajamassa neliveto diesel karogin ja ei kyllä herättänyt hirvesti ostohaluja. Auto oli yllättävän meluisa vaikka oli kitkarenkaat. Samoin myös maavara on yllättävän pieni eli 17 cm. Oma -16 vm octavia on hiljaisempi ja sähäkämpi kulkemaan 1,4 moottorilla. Odotellaan hybridi versioita ja palataan asiaan  ;)

29
Mutta toki nastoilla sudittelevat kuskit tekevät kitkarenkailla ajaville palveluksen, karhentamalla risteysalueet sudittelullaan. ;)

Yksi autoilija ilmoittautuu mukaan mietintään. :) Aiemmin 29 talvea nastoilla ajelleena, nykyiseen peliin on Contin kitkat odottamassa varaston nurkassa. Kuinka niillä pärjätään, jää nähtäväksi. Ensi keväänä ollaan viisaampia.

Minun veikkaus on että nastoihin ei ole paluuta, on ne senverran mukavat ja tuskin tulee ongelmia. Mutta kerro ihmeessä kokemuksista täällä  ;)

30
Octavia III (13-) / Ocu 3 kytkin täristää kylmänä
« : 21.09.17 - klo:14:53 »
Eli sellaista vikaa havaittavissa kun autolla lähtee esim. aamulla niin selvä tärinä tuntuu kytkimessä liikkeelle lähtiessä eikä meinaa oikeen tasaiseen ottaa vaan loikan kanssa liikkeelle. Vaiva häviää kun ajelee vähän aikaa. Auto siis manuaalilaatikolla ja 1,4 koneella. Onko muilla havaintoja?

Sivuja: [1] 2 3 ... 17







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi