ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Epes

Uusi ID.4 -hinnasto oli ilmestynyt 14.7.
Hinnat eivät olleet muuttuneet mutta rangea oli tullut lisää parikymmentä kilometriä ainakin GTX:n. Mitenköhän ovat sen tehneet?

Ape88

Onkos täällä kukaan vielä perehtynyt lisävalon asennukseen näihin id autoihin?  Mahtaakohan onnistua ihan perus relejohtosarjalla?

Valmet

Ajattelin asentaa tämän: https://www.lumise.fi/lisavalot/dsm-lisavalopaketti-volkswagen-id4-2021-/p/8020104304/#description
Nykyisessä Audissa sama valo ja on erittäin tehokas ja laaja valokeila. Ajattelin kysyä Volkkarilta, asentaisivatko luovutushuollossa samalla.

IDfour

Pari viikkoa ajelua takana ja pääosin ihan positiiviset fiilikset, joskin selvästi heikoin lenkki on tuo viihdejärjestelmä missä ilmeisesti vain luovuttamalla kaikki mahdolliset tiedot VAG:n käyttöön asiat toimivat. Jos vähääkään säätää yksityisasetuksia, mikään ei toimi ja eniten ärsyttää joka käyttökerralla tuleva "profiiliisi on tehty uusia asetuksia, otatko käyttöön". Tuo oli ok alussa kun Appin asetuksia muutteli usein mutta nyt staattisessa tilassa aika raivostuttava, alkaa houkuttamaan luopua koko profiilista autossa (kaipa etäohjausta ilmastoinnin ym. Osalta voisi yhä käyttää Appin kautta) kun tuo valikko häiritsee sekä ajamista että esim napin käyttöä. Ja navigaattori itsessään on ehkä huonoin käyttämäni, mutta liittynee lukemattomiin yksityisyysasetuksiin että saako navi esim. Päivityksiä suljetuista teistä, tietääkö se yhtään paikannimeä ja miksi se on uskomattoman hidas ja näppäimistö vie 90% ruudusta jolloin vaihtoehtojen valikointi vaatii lisätäppäyksiä. Ehkä sitten joskus ohjelmaversio 4.0 korjaa noita, ehkä ei. Osa Fastlane puutoksista hieman hämäriä, selvästi myös kyljissä on läheisyystunnistimet mutta sitä sokean kulman varoitusta ei kuitenkaan ole, tuonkin kai voi ratkaista softapäivityksellä.

Kulutus motarivauhdillakin ok, mutta toki range tippuu kyllä selvästi alle 400km jos matka sisältää esim. 70% 120 aluetta, odotettavaa ja korjaantuu pikalatauksilla. K lataukset toimineet hyvin, type2 laturien osalta hyöty todella rajallinen jos auton maksimiottoteho on se 11, tyhjällä tolpalla 22kW jos olisi ok mutta 11kW vähän turha kun edes lounaan aikana ei ehdi ladata juuri mitään.

Tilaahan autossa on eli siinä mielessä soveltuu erinomaisesti mökkireissuihin. Mutta tärkeintä lienee se että autopuoli tuntuu hyvältä ja ohjaus&alusta&penkit sellaisilta kuin autolta odottaakin.

MoistAsshole

Lainaus käyttäjältä: IDfour - 27.07.22 - klo:09:57
Pari viikkoa ajelua takana ja pääosin ihan positiiviset fiilikset, joskin selvästi heikoin lenkki on tuo viihdejärjestelmä missä ilmeisesti vain luovuttamalla kaikki mahdolliset tiedot VAG:n käyttöön asiat toimivat. Jos vähääkään säätää yksityisasetuksia, mikään ei toimi ja eniten ärsyttää joka käyttökerralla tuleva "profiiliisi on tehty uusia asetuksia, otatko käyttöön". Tuo oli ok alussa kun Appin asetuksia muutteli usein mutta nyt staattisessa tilassa aika raivostuttava, alkaa houkuttamaan luopua koko profiilista autossa (kaipa etäohjausta ilmastoinnin ym. Osalta voisi yhä käyttää Appin kautta) kun tuo valikko häiritsee sekä ajamista että esim napin käyttöä. Ja navigaattori itsessään on ehkä huonoin käyttämäni, mutta liittynee lukemattomiin yksityisyysasetuksiin että saako navi esim. Päivityksiä suljetuista teistä, tietääkö se yhtään paikannimeä ja miksi se on uskomattoman hidas ja näppäimistö vie 90% ruudusta jolloin vaihtoehtojen valikointi vaatii lisätäppäyksiä. Ehkä sitten joskus ohjelmaversio 4.0 korjaa noita, ehkä ei. Osa Fastlane puutoksista hieman hämäriä, selvästi myös kyljissä on läheisyystunnistimet mutta sitä sokean kulman varoitusta ei kuitenkaan ole, tuonkin kai voi ratkaista softapäivityksellä.

Kulutus motarivauhdillakin ok, mutta toki range tippuu kyllä selvästi alle 400km jos matka sisältää esim. 70% 120 aluetta, odotettavaa ja korjaantuu pikalatauksilla. K lataukset toimineet hyvin, type2 laturien osalta hyöty todella rajallinen jos auton maksimiottoteho on se 11, tyhjällä tolpalla 22kW jos olisi ok mutta 11kW vähän turha kun edes lounaan aikana ei ehdi ladata juuri mitään.

Tilaahan autossa on eli siinä mielessä soveltuu erinomaisesti mökkireissuihin. Mutta tärkeintä lienee se että autopuoli tuntuu hyvältä ja ohjaus&alusta&penkit sellaisilta kuin autolta odottaakin.

Luulisi että tuo kuolleen kulman varoitin onnistuu obdelevenillä kun on nuo propellihatut saanut tuon itseajelunkin toimimaan vai mikä nyt onkaan. Mutta onko peileissä välttämättä valoa sitten tuolle ominaisuudelle niin en tiedä.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: MoistAsshole - 27.07.22 - klo:16:49
Luulisi että tuo kuolleen kulman varoitin onnistuu obdelevenillä kun on nuo propellihatut saanut tuon itseajelunkin toimimaan vai mikä nyt onkaan. Mutta onko peileissä välttämättä valoa sitten tuolle ominaisuudelle niin en tiedä.

Jos sieltä puuttuu rauta niin ei onnistu kyllä koodaamalla. Peilien valo on varmasti se pienin murhe kun ei siellä ole edes niitä tutkia millä se ne kuolleessa kulmassa olevat kohteet havaitsee.

IDfour

Tutkat tosiaan ovat koska parkkimoodissa näkee myös suoraan kylkien luona olevat kohteet. Selvä ero siis normaaliin karvalakki-parkkitutkaan missä näyttö näyttää vain etu&takasektorit. Eli liekö niin että juuri se peiliin tuleva valo on kortilla mutta itse anturit periaatteessa ovat autossa.

miz

Eikös ne tutkien anturit ole ihan erit kuin nuo parkkitutkat?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: IDfour - 27.07.22 - klo:19:00
Tutkat tosiaan ovat koska parkkimoodissa näkee myös suoraan kylkien luona olevat kohteet. Selvä ero siis normaaliin karvalakki-parkkitutkaan missä näyttö näyttää vain etu&takasektorit. Eli liekö niin että juuri se peiliin tuleva valo on kortilla mutta itse anturit periaatteessa ovat autossa.

Eivät liity toisiinsa mitenkään..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.07.22 - klo:19:52
Eivät liity toisiinsa mitenkään..

Justiinsa näin.

Nuo kuolleen kulman tutkat on juurikin yksi komponentti autossa mikä kärsii komponenttipulasta ja on siksi niitä monista malleista jätetty pois.

Ja VW ei todellakaan autoihinsa asentele ylimääräisiä osia varmuudeksi.

Ape88

Lainaus käyttäjältä: Valmet - 25.07.22 - klo:07:26
Ajattelin asentaa tämän: https://www.lumise.fi/lisavalot/dsm-lisavalopaketti-volkswagen-id4-2021-/p/8020104304/#description
Nykyisessä Audissa sama valo ja on erittäin tehokas ja laaja valokeila. Ajattelin kysyä Volkkarilta, asentaisivatko luovutushuollossa samalla.
Tuota oon itsekin katellut, on vaan aika kallis tuo merkkikohtainen paketti. Ja onkohan tosiaan niin ettei tuossa tule edes relettä/ johtosarjaa mukana?  ??? Pitääpäs kysäistä

durdet

Itselle tuli viime viikolla Fastlane malli jossa on mustat kattokaiteet.
Näihin ei sitten virallisesti saa kattotelineitä ja syy on kuulemma se, että musta maali ei kestä. Ilmeisesti naarmuuntuvat todella herkästi.
Onko kokemusta että oikeasti on näin? Ajattelin viedä kaiteet teipattavaksi jos todellista tarvetta on.

Sped

Mitkä ne sellaiset kattokaiteet ovat, joihin ei saa laittaa telineitä :D

Sanoiko merkkiliike näin? Näkisin, että kattokaiteet ovat käyttöön tarkoitettu, kuin roiskeläpät, joten jos naarmuuntuu niin sitten naarmuuntuu.

Ymmärrän kyllä pointtisi, en minäkään ehdoin tahdoin haluaisi naarmuttaa mitään osaa.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Squierrel

Onko kokemuksia 128 kW Pro -mallin suorituskyvystä?

Onko nuhapumppu vai löytyykö siitäkin sähköpotkua kotitarpeiksi?

MoistAsshole

Ainakin omaan käyttöön perheen liikutteluun on ihan tarpeeksi, se välitön vääntö tekee jotenkin ketterämmän ja tehokkaamman kuvan kuin onkaan. Toki minulla on vanhassa bensa BMWssä vähän enemmän tehoa ja 1000kg vähemmän painoa, enkä päässyt motarin ohituskiihtyvyttä koittamaan.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Sped - 01.08.22 - klo:14:31
Mitkä ne sellaiset kattokaiteet ovat, joihin ei saa laittaa telineitä :D

Sanoiko merkkiliike näin? Näkisin, että kattokaiteet ovat käyttöön tarkoitettu, kuin roiskeläpät, joten jos naarmuuntuu niin sitten naarmuuntuu.

Ymmärrän kyllä pointtisi, en minäkään ehdoin tahdoin haluaisi naarmuttaa mitään osaa.

Mustia kattokaiteita ollut käytössä jo vuosikymmeniä. Thulen telineet ainakin ovat olleet niin hyvät ja pehmikkeillä tms suojattu etten ole koskaan niihin mitään naarmuja saanut. Bilteman tms ruuvattavilla halpistellingeillä ainakin kaveri sai omaan autoon naarmuja kaiteisiin.

Itsellä on ID.4:sen telineet varastossa odottamassa huomenna noudettavaa autoa.

Valmet

Lainaus käyttäjältä: durdet - 01.08.22 - klo:11:53
Itselle tuli viime viikolla Fastlane malli jossa on mustat kattokaiteet.
Näihin ei sitten virallisesti saa kattotelineitä ja syy on kuulemma se, että musta maali ei kestä. Ilmeisesti naarmuuntuvat todella herkästi.
Onko kokemusta että oikeasti on näin? Ajattelin viedä kaiteet teipattavaksi jos todellista tarvetta on.

Kattotelineistä myyjä sanoi, että kannattaa valita musta katto. On ollut kuulemma maalin kanssa ongelmia liittyen kattotelineiden käyttöön. Otin mustan katon mutta samalla tuntuu, että pitäis kai sen maalin kestää muutenkin. Pörhö tätä ei tiennyt, mutta kilpaileva liike ehdotti.

motozi

Lainaus käyttäjältä: Squierrel - 01.08.22 - klo:15:04
Onko kokemuksia 128 kW Pro -mallin suorituskyvystä?

Onko nuhapumppu vai löytyykö siitäkin sähköpotkua kotitarpeiksi?
Kannattaa käydä koeajolla. Oma kokemus oli, että vastasi hyvin nykyistä vw touran 1.2 tsi:tä, lukuunottamatta ajamisen helppoutta. Eli vähän oli laiskan puoleinen. Riittää, mutta ei minusta vastaa mielikuvaa sähköautoista.

Entoro

Sain oman Pro Performance Fastlanen tällä viikolla, ja on kyllä loistava peli. Kun kävin koeajolla, koeajoautossa piti olla samat varusteet kuin autossa jonka saan. Ajessa kuitenkin huomasin, että Travel Assist puuttu valitettavasti, ja joudun ajelemaan ACC:lla sekä tuolla Lane Keeping Assistilla, joka vain tökkii takaisin kaistalle sen sijaan, että ohjaisi autoa ajamaan keskellä kaistaa.

Oliko täällä tietoa saako tuota TA:ta aktivoitua ohjelmallisesti? Etukameraa autossa ei ole, mutta muuten sensoreita on ympäri autoa, ja myös kapasitiivinen ratti. Tyhmänä luulisin, että jos auto osaa tunnistaa kaistarajat ja tökkiä oikeaan suuntaan osaisi se myös pitää auton itsenäisesti keskellä kaistaa ::)

Sped

Lainaus käyttäjältä: Entoro - 20.08.22 - klo:11:01
Sain oman Pro Performance Fastlanen tällä viikolla, ja on kyllä loistava peli. Kun kävin koeajolla, koeajoautossa piti olla samat varusteet kuin autossa jonka saan. Ajessa kuitenkin huomasin, että Travel Assist puuttu valitettavasti, ja joudun ajelemaan ACC:lla sekä tuolla Lane Keeping Assistilla, joka vain tökkii takaisin kaistalle sen sijaan, että ohjaisi autoa ajamaan keskellä kaistaa.

Oliko täällä tietoa saako tuota TA:ta aktivoitua ohjelmallisesti? Etukameraa autossa ei ole, mutta muuten sensoreita on ympäri autoa, ja myös kapasitiivinen ratti. Tyhmänä luulisin, että jos auto osaa tunnistaa kaistarajat ja tökkiä oikeaan suuntaan osaisi se myös pitää auton itsenäisesti keskellä kaistaa ::)

Onnittelut uudesta autosta! :)
Koodaamisesta en osaa tarkemmin sanoa, mutta sen tiedän, ettei etukameraa ainakaan tarvitse olla Travel assistin toimimiseen. Toimii tutkan (VW-merkissä taitaa olla) ja tuulilasissa olevan kameran yhdistelmällä (tätä kameraa tuskin tarkoitit).
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Entoro - 20.08.22 - klo:11:01
Oliko täällä tietoa saako tuota TA:ta aktivoitua ohjelmallisesti? Etukameraa autossa ei ole, mutta muuten sensoreita on ympäri autoa, ja myös kapasitiivinen ratti. Tyhmänä luulisin, että jos auto osaa tunnistaa kaistarajat ja tökkiä oikeaan suuntaan osaisi se myös pitää auton itsenäisesti keskellä kaistaa ::)

Naapuriketjussa on ohjeet: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50087.msg778127#new

Ilman kapasitiivista rattia TA on aika turha, mutta jos sellainen löytyy niin toiminee hienosti.

Etukamera liittynee Area View ominaisuuteen, Lane Assistantin kamera on peilinjalassa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Alltrack-17

Onko teillä kenelläkään ID4/ID5:ssä park assist plussaa muistitoiminnolla eli sillä toiminnolla, joka osaa ajaa auton itsenäisesti parkkiin vaikkapa autokatokseen?

En löydä sitä omasta ID5 Fastlanesta...

Ape88

Onko tosiaan niin ettei id.4ssa perusledeillä ole automaattipitkiä? Erikseen vielä myyjältä kysyin että onhan sentään automaattipitkät kun ei matrixeja saanut ja vastaus oli että on. ???

jalauros

Mun Fastlanessa ainakaan ei ole niitä automaattipitkiä. Onhan se vähän erikoista  :(
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

MoistAsshole

Ei ole automaattipitkiä fast lanessa. Itse toivon että onkohan niissä edes päivävaloautomatiikkaa? Minulle myyjä sanoi että ei mitään älyä olisi lampuissa, mutta unohdin tuon kysyä...

jalauros

Päivävaloautomatiikka sentään on.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Ape88

Obdelevenillä näköjään saa ne automaattipitkät toimimaan fastlaneen. Onko tietoa koodaileeko merkkiliike noita samoja ominaisuuksia kuin mitä tuolla obdelevenillä saa tehtyä?

Wiiseli

Muistaa vielä koodata muistin niille niin on aina aktiivinen.
PASSAT GTE VM. 2020

Qluisa

Tänään ID4 2.4 päivityksessä ja 12V akun vaihdossa. Akku näyttää siltä, että vaihdettu (ainakin pölyt pyyhitty pois), mutta järjestelmän tiedot näyttää että ohjelmistoversio edelleen 2.3. Mitä vitt..a? Oliko valohoidossa?


gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Qluisa - 26.08.22 - klo:19:50
Tänään ID4 2.4 päivityksessä ja 12V akun vaihdossa. Akku näyttää siltä, että vaihdettu (ainakin pölyt pyyhitty pois), mutta järjestelmän tiedot näyttää että ohjelmistoversio edelleen 2.3. Mitä vitt..a? Oliko valohoidossa?


Ihan oikein, 0912 softa. Toki  tyhmää nimetä se 2.4  ja jättää 2
3 tuomme.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy