Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Digster

#1
Orkkis kaapeli siis, ettei mikään tiettyyn vcds versioon sidottu ?
#2
maksaa karttoineen ja töineen marmorilla 450e luokkaa. näin C7 ( -14 ) Bitti alluun vuosi sitten.  Eli ei MiB2 versioiseen.

Lainaus käyttäjältä: välkky - 27.12.22 - klo:16:52
Paljon mahdollista... :D
#3
OE osana , mulla meni apparin puolen pitkä pohjamuovi ja sen etu/takaosassa olevat pienet palasiksi. 280 maksaa ne .
Ensi viikolla asennus Joensuussa ( Biili C7 Allu 3.0 BiTdi -14 )
#4
A6 C7 (11-) / Vs: Hiukkassuodatin
12.02.22 - klo:09:37
Lainaus käyttäjältä: Newbie - 03.01.22 - klo:17:25
Lopputulema se, että hiukkasloukku oli todellisuudessa täynnä. Auto on nyt palautettu vakioksi ja suodatin vaihdetaan. Mulle jää maksettavaksi muutama satanen.

hyvät että tuohon päätyivät. Hyvä kampe on toi biili , kunhan ei lähde syömään öljyä ( syyllinen yleensä on EGR josta pinnoite lähtee irti ja syö 3's sylinterin soikeaksi ?? ). Minulla oli CGLC koneellinen C7 vm -13 vuodet 2016-2021 ja ajoin siihen 320 tkm tuona aikana mittariin.  276 tkm kohdalla pestiin DPF ex kulkineesta kun ei enää poltot käynnistyneet ja alkoi syömään reilusti polttoainetta ( 2-3 L / 100 km nousi kulutus )  Vakiosoftalla ajelin kokoajan.
Öljyt/suodattimen vaihdoin 15 tkm välein , 30 tkm välein puhdistusaineet ( Forte ) tankkiin ja 60 tkm välein öljytilan huuhtelu. 
#5
Toukokuussa tuli C7 bitti allu, jossa eka ilma-alusta minulla.

Kerran tuli ilmoitus viasta. VCDS:llä katsottu, että vuoto jossain ( ei ollut tarkennusta ) , resetoitu ja ei ole uusinut ( ajoin isoon vesilätäkköön juuri ennen tätä ilmoitusta ) Etupussit maksaa saksan maalla reilun 200e ja takaiset 500e luokkaa. Kompura 250e.  35tkm ajanut tuolla ja ollut tyytyväinen.
Eli ei suuremmin eroa hinnoissa rauta alustaiseen.
#6
Hyvä , että pysyin vanhemmassa tekniikassa.
Ex C7 2.0tdi vajukki vei laskennallisesti 5.79l / 100km. MMI näytti 5.3  ( ajoin 250tkm ja 5 vuotta )
Nyxä C7 3.0 Bitti allu vie laskennallisesti 7.5l / 100km, MMI näyttää 6.8 ( toukokuun jälkeen ajanut 35 tkm )
Tietty ajomaisema on pääasiallisesti maantietä itäisessä suomessa ( kuusamo/jyväskylä/kotka alueella )
#7
Saa nähdä miten omaan kulkineeseen uppoaa TT thermon pumpullinen 1500w versio. Valtuutetulla asennuspisteellä sisätilan pistokkeella asennus 580â,¬ ( 3.0 BiTdi -14  ) .  Asennus vasta viikolla 48 , kun eka asennus meni asentajan aikataulujen pettämisen takia pieleen ja itse tarvitsen autoa päivittäin töissä :)

Autossa on jo Webasto, mutta ei ole hyvä käyttää autotallissa :)
#8
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.05.19 - klo:18:33
Itse asiassa ainakin meidän perheessä halutaan juuri tehdasnavit. Meidän autoissa ei puhelimiin edes kosketa vaan ne ovat vain mukana, aivan kuten autojen avaimetkin. Saako sen puhelimen navigaattorin langattomasti peilattua auton omalle näytölle? Meille myös kaikki piuhat ohjaamossa edustavat 1900-lukua.

C7 (-14) allroad käytetty navin päivityksessä. 5h työtä yrittivät laskuttaa kun mokasivat omissa arvioissaan. 259â,¬ karttadata ja 1,5h töitä ) reilu 400â,¬ maksoi päivitys.
Tehtaalle yhteys pitää olla päivityksen ajan ja jos MMI ei ole uusin versio, niin sen päivitys kestää vähintään 12h marmolla. Onneksi oli uusin MMI itsellä. -15 kartat oli minulla tuossa, niin nopeutui jostain syystä MMI käyttö tuon päivityksen jälkeen ( jäi miettimistauot pois Tele/media puolella )
#9
Lainaus käyttäjältä: hpi - 10.09.21 - klo:13:39
Brembon ns vakiopalat tuottaa sit paljon jarrupölyä…niitä nyt sit ahkerasti pestyän  ;) ;)

Ei ainakaan minulla tule, tietty mustat vanteetkin on autossa.  Vähintään kerran viikossa pesussa auto.
toukokuun puolesta välistä tähän 21.9  , 26tkm ajoa saanut oma auto.
#10
Lainaus käyttäjältä: Tek6 - 10.07.21 - klo:01:25
Korjaus, Audin MMI (3GP) näyttäisi tukevan vain 3G-taajuutta 2100MHz, joka kuuluu vain harvassa paikassa kaupungissa.
3G-taajuus on Suomessa useimmiten Band 8 (900MHz).

Elisan kortti on paikallaan ja toimii joissain paikoin kunnolla 3G, oma koti sattuu olemaan, missä toimii :)
Kiitos tiedosta.

#11
A6 C7 (11-) / Sim kortti häröä C7
06.06.21 - klo:00:47
Uutena tuttavuutena tuli vaihdettua C7 Allroad , jossa on sim paikka. Ovatko nämä laitteet todella näin tarkkoja liittymästä jota käytetään. Telian liittymä toimii vain 2G:nä , Elisan toimiessa ongelmitta 3G:nä.

Ulkomailla ollut juttua , että voisi softan päivitys auttaa ( mmi ) ja jenkkilässä on service bulletin asiasta ( TSB 2039515/4 ) jossa vaihdetaan koko moduuli.

#12
Tilailin viime viikolla C7 A6 allroadiin ( 230 Kw ) zimmermanin levyt ja Brembon palat eteen ja taakse. rahteineen jäi maksamaan autodocilta 379â,¬. tän vk tiistaina tulivat kotiin toimitettuna. Ens viikolla alle.

#13
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
02.06.21 - klo:20:12
Nyt auto "päivittyi "
Alle tuli -14 A6 allroad BiTdiQ , ajettu 185 tkm , töissä kerkesin ajella viikon ja nyt lomalla ollut viikon , niin hymy ei ole vielä hyytynyt, vaikka kaikkea pientä joutunut tekemään auton eteen ( vanteet pienemmäksi :) ) . Enemmän sähköherkkuja, enemmän ongelmia. vielä olisi 1 kamera pimeänä. Myyjäliike vatvoo , et mitä tehdään.  Hinta marmolla kameralle oli 446â,¬

Vanhaan jäi mittariin 404 tkm kun jätin liikkeeseen.


Lainaus käyttäjältä: Digster - 04.04.21 - klo:23:33
Päivitys : Itsellä alla edelleen C7 -13 A6 nakkikeittimellä ja vajaa vetoisena. Ajettu nyt 396 tkm.  Hankin tämän -16.
Vaihdettu osat : osineen ja töineen hinta
Kytkin / vauhtipyöriä ( manuaali ) : 360 tkm , 1700â,¬
jakopää hihna+hilppeet 2 x  550â,¬ / kerta , 205 tkm ja 350 tkm ajettuna.
EGR 260 tkm kohdalla elektroniikan sekoamisen takia 320â,¬ , Autodocilta valoen EGR.
1 x DPF pesu , 250â,¬ 230 tkm kohdalla.
öljyt vaihdettu 15tkm välein , ja 30 tkm välein forten putsaus aine tankkiin ja 60 tkm välein öljytilan huuhtelu.
2x kolaroitu :) eka remontti 13000â,¬ 2017 , toinen 9000â,¬ 2018.
levyt ja palat vaihdettu 240 tkm kohdalla joka nurkkaan. 600â,¬
1 pyöränlaakeri edestä mennyt 290 tkm kohdalla. 390â,¬

1,5 vuoden keskikulutus mitattuna ajot/tankkaukset laskennalla  5,94L/100km.
Parhaiten menny 5.15L/100km , huonoiten vaunun kanssa ajaessa 7.43L/100km

Öljyä syö 1dl/1000km , eli ei hälyyttävä. Ajoa tulee 10%/90% suhteella ( kaupunki/maantie ) . Ajoa tulee 60-100 tkm / vuosi.
#14
Miten hehkun saa hajomaan diisselissä ? 2 edellistä autoa olleet diisseleitä ja kumpaankaan ei tarvinnut vaihtaa hehkua. Ekalla ajoin 4v ja 320 tkm , nyt toinen 4,5v ja 340 tkm ja matka jatkuu :)  C7 2.0 tdi -13 siis nykyinen. Onko vain huonoa tuuria jos hajoaa ?

#15
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
04.04.21 - klo:23:33
Päivitys : Itsellä alla edelleen C7 -13 A6 nakkikeittimellä ja vajaa vetoisena. Ajettu nyt 396 tkm.  Hankin tämän -16.
Vaihdettu osat : osineen ja töineen hinta
Kytkin / vauhtipyöriä ( manuaali ) : 360 tkm , 1700â,¬
jakopää hihna+hilppeet 2 x  550â,¬ / kerta , 205 tkm ja 350 tkm ajettuna.
EGR 260 tkm kohdalla elektroniikan sekoamisen takia 320â,¬ , Autodocilta valoen EGR.
1 x DPF pesu , 250â,¬ 230 tkm kohdalla.
öljyt vaihdettu 15tkm välein , ja 30 tkm välein forten putsaus aine tankkiin ja 60 tkm välein öljytilan huuhtelu.
2x kolaroitu :) eka remontti 13000â,¬ 2017 , toinen 9000â,¬ 2018.
levyt ja palat vaihdettu 240 tkm kohdalla joka nurkkaan. 600â,¬
1 pyöränlaakeri edestä mennyt 290 tkm kohdalla. 390â,¬

1,5 vuoden keskikulutus mitattuna ajot/tankkaukset laskennalla  5,94L/100km.
Parhaiten menny 5.15L/100km , huonoiten vaunun kanssa ajaessa 7.43L/100km

Öljyä syö 1dl/1000km , eli ei hälyyttävä. Ajoa tulee 10%/90% suhteella ( kaupunki/maantie ) . Ajoa tulee 60-100 tkm / vuosi.



#16
Oma CGLC se vain jatkaa menoa. Viimeisimmässä öljynvaihto huollossa siirrytty vag öljyyn ja pysyy paremmin sisällä, mitä totalin tai shellin tavara. 10 tkm ajettu niillä ja näytöstä näkyy, että puolet olisi mittavälistä hävinnyt.

Tänään kävin hakemassa rempasta auton, vaihtui kytkin ja vauhtipyörä. Nekin antautuivat vaunun ja kärrin vedossa 360 tkm kohdalla.

Öljytilan huuhtelu auttaa varmasti tähän männän rengas ongelmaan, kuten myös polttoaine järjestelmän puhdistusaineet.
Talvella maskisuoja edessä.

Oma autoni saa "pitkää" ajoa kesät talvet. ELi tulee 60-100 tkm ajoa vuodessa.
#17
180/210 tkm vaihtoväli. itse vaihdatin 205 tkm kohdalla. Nyt autolla ajettu 335 tkm.
#18
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 25.11.19 - klo:23:13
Kai vaihdat sentään öljysuodattimen samalla kun öljytkin 15tkm välein?

Vaihtuu kyllä ölppä suodatin 15 tkm välein. Tarkennus kohdallaan.
#19
Ylimääräisenä on mekaanisesti alletaittuva koukku paketti. OEM koodi : 4g0800491Q

Hp 400 â,¬ ja rahdit menee ostajalle.
#20
A6 C7 (11-) / Vs: A6 C7 Peräkoukku
25.11.19 - klo:22:58
Mulla ylimääräisenä alle taittuva koukku, OEM koodi : 4g0800491Q
#21
Renkaat vaikuttaa paljon kulutukseen.
Misukan crosslimatet alla , niin diisseli maistui 2.0tdi manuaali vajukille cglc:lle keskimäärin 6.1L/100km
Nokian hkpl 8:t niin menee 5.4 L / 100 km.

Hakka black2:lla pääsin parhaimmillaan 4.7 L/100km

#22
Oma A6 2.0 tdi -13 CGLC kuluttaa öljyä 0,1l / 1000 tkm, eli vaihtovälille lisään kerran 1l öljyä (15 tkm vaihtoväli ) Padalla ja rungolla ajettu reilu 331 tkm ja lisää tulee 1-2 tkm / viikko.
Teen öljytilan huuhtelun 60 tkm välein ja suodattimet vaihtuu 30 tkm välein.
Näin pysynyt tämäkin kiisseli auto ajokuntoisena jotenkin :)  Ex avensis meni 479 tkm.
#23
Omaan CGLC (2.0tdi)  moottoriin olisi ollut EGR laakkosella 800â,¬ , tilasin saksasta saman valeon egr:n mikä paikallaan audin koodeja myöten, niin 250â,¬. Vaihtotyö meni ison määräaikaishuollon yhteydessä.  A6 kyseessä siis .  Ohjaus eletroniikka sekosi ja aiheutti joka puolelle moottoria vikakoodeja, egr piuhan irroittamalla jäi vain egr vikakoodi jokatoisella käynnistys kerralla.
-13 vm ja nyt rullattu 313 tkm, EGR vaihto suoritettu 240 tkm kohdalla. Päästöhuijaus päivitys tehty 150 tkm kohdalla.


#24
Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 26.10.18 - klo:18:58
öö miksi hyvät jarrulevyt ja aivan umpisurkea jarrupalat. Roadhouse on niin kivikovaa tavaraa että kuluu levyt ennemmin kun palat tosin ne alkaa jo vinkumaan suhteellisen nopeaan.  niitä on laitettu koska todella halvat mutta kyllä se takuuseen esim.4:nen kerran jälkeen alkaa ärsyttämään

Ei ole vielä alkanut vinkumaan.  60 tkm ajettu vaihdon jälkeen.  Menen sen mukaan mitä monesti suosittelevat. 
Ei tärise, eikä vetele jarrutellessa Mitä OEM laikat teki ( tietty niillä olikin jo ajettu 240tkm ) 
#25
Lainaus käyttäjältä: Digster - 05.02.19 - klo:21:31
Hyvin toimii ko. pisteestä sähköt. akkulaturin asennuksessa olevat tehneet ko pisteeseen kierteet, niin sai mutterin alle laitettua valojen plussan. Hyvin toimii, mutta hal anturi ottaa häiriötä  jostain tietyissä kohdissa tien päällä ( indusoituuko pinnassa olevista maakaapeleista ? ).

Tämä hal anturin sekoaminenkin selvisi, takuukorjauksessa umpion johdotuksista löytyi vikaa, niin uudella johtosarjalla homma toimii ok.
#26
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.02.19 - klo:08:41
Täällä ollut ajossa -13 A6 pappaversiona, eli  vajaana ja 2.0 tdi , ilman mitään erikoisempia varusteita. Yhteistä matkaa on ollut 2.5 vuotta ja ja näillä näppäimillä alkaa olemaan mittarissa 300 tkm.  (oman persauksen alla n 180 tkm ). Ainoana ei niin kuluvana osana , niin on mennyt egr ( elektroniikka sekosi ). Kuluvina osina, niin levyt joka nurkkaan ja 205 tkm kohdalla jakopää näistä isompina remppona.  Muutoin huollot menneet 15tkm välein. Öljytilan huuhtelu 60 tkm välein.
Ei suurempia ongelmia , nyt menee tutkintaan etuvalo, joka vaihtui vajaa 2 vuotta sitten kolarikorjauksen yhteydessä. Täynnä sumua  kosteutta etuvalo.
Eka vaggilainen tämä, niin ei ole pahaa sanottavaa. Halvempaa tätä on korjailla /huoltaa mitä japanin ihmeitä.

#27
Kori ja valot / Vs: Kosteutta ajovaloissa
12.02.19 - klo:21:27
Katsotaan mitä laakkonen vastaa. Kolarikorjauksessa vaihdettu vajaa 2 vuotta sitten etuvalo. Nyt tekee kosteutta sisään.
varaosa takuu ?

Osassa paikoista ilmoitetaan 2 vuotta audin varaosille.




#28
Hyvin toimii ko. pisteestä sähköt. akkulaturin asennuksessa olevat tehneet ko pisteeseen kierteet, niin sai mutterin alle laitettua valojen plussan. Hyvin toimii, mutta hal anturi ottaa häiriötä  jostain tietyissä kohdissa tien päällä ( indusoituuko pinnassa olevista maakaapeleista ? ).
#29
A6 C7 (11-) / Vs: A6 2015 polttoaineluukku
05.02.19 - klo:21:29
2013 A6:sta meni vaihtoon. marmorilla vaihdettuna 50â,¬ ( muiden remonttien yhteydessä )
sen jälkeen ajettu 100 tkm , ja ei ongelmia.
#30
A6 C7 (11-) / Vs: Käytetyn osto
06.09.18 - klo:19:30
Minulla on -13 A6 CGLC koneella, eli 2.0 tdi , manuaali laatikko jatkeena , vajukki vetoisena. mun perseen alla ollut reilu 2 vuotta ja 170 tkm.

Ei ole ollut mutteriohjaus ongelmaa. Koneessa ei ole ollut muuta ongelmaa, kuin vain EGR , joka piti vaihtaa ( piirilevy hajos jollain tasolla, kostealla säällä teki eri puolille moottoria vikoja, egr irti ei ongelmaa , eikä myöskään uudella EGR:llä ongelmia).  Saksasta tilaamalla valeon EGR ( sama mikä paikallaan oli ) 252â,¬ rahteineen.
Eka jakopää remppa tehty 205 kohdalla. nyt ajettu 270tkm.

sisäpuoli lämpenee kyllä talvellakin, mutta moottori ei saavuta käyntilämpötilaansa koskaan  yli -25C pakkasissa, vaikka viimasuoja olisi paikalla. tarkoitus olisi nyt syksyllä asennella Binarin lisälämmitin känny ohjauksella.

Oman auton keskikulutus on n5.5l/100km  , suurinosa ajosta matkaa maanteillä ( max 100km/h nopeus )
jarrulevyt meni uusiksi 260 tkm kohdalla kieroutumisen takia. öljynvaihto väli tiputettu 30tkm --> 15 tkm , kadottaa n 1/4 mitallista tuolla vaihtovälillä.  Öljytilan huuhtelu tehdään 60 tkm välein.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy