Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Jyri

Sanoisin että riippuu ihan ajoprofiilista, jos ajot ovat yli 30 min pääsääntöisesti, niin silloin ei tuosta automaattiasennosta pitäisi olla juurikaan haittaa.
Minulla on nyt Superbissa ollut pakotettu automaattiasento kohta 4v päällä (kun ei sitä tästä saa pois) ja ajo on 50% 10-15 min ajoja eikä silti ole ollut ongelmia.

seatts


Itse haluan sen takia pois päältä kun en halua että sammuu vasta autotallissa ja käryttää sitten siellä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Autotallissa omakin majailee ja tosiaan tuo pakotettu automaatti väkisin päällä, muttei kyllä silti ole ollut ongelmia autotallissa, kun siis sammuu samantien kun auton sammuttaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:08:56
Sanoisin että riippuu ihan ajoprofiilista, jos ajot ovat yli 30 min pääsääntöisesti, niin silloin ei tuosta automaattiasennosta pitäisi olla juurikaan haittaa.
Minulla on nyt Superbissa ollut pakotettu automaattiasento kohta 4v päällä (kun ei sitä tästä saa pois) ja ajo on 50% 10-15 min ajoja eikä silti ole ollut ongelmia.

Voisiko varmempaan toimintaan vaikuttaa se että Superbisi on bensakoneella, voi olla että bensawebasto karstoittuu vähemmän pätkäkäytöllä kuin vastaava diesel-lämmitin.

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 14.10.13 - klo:08:43
Liitteenä kuvasarja jossa hieman avustusta tohon. Eli näin pääset ottaamaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen päälle/pois ajossa (tämä vaikuttaa siis automatiikkaan, eli auton "äly" laittaa päälle/kytkee pois riippuen lämpötiloista). Täppä aktiivisena tarkoittaa että käynnistyy automaattisesti ja täppä pois kytkee toiminnan pois.

Ja tämähän taitaa koskea vain Climatronicilla varustettuja autoja? Käsittääkseni manuaali-ilmastoinnilla varustetuissa ei ole mahdollista poistaa automaattikäyttöä ainakaan valikoiden kautta, liekö sitten mahdollista huollon testerillä ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: seatts - 14.10.13 - klo:08:57
Itse haluan sen takia pois päältä kun en halua että sammuu vasta autotallissa ja käryttää sitten siellä.

ja tosiaan tossa hallintapaneelissahan on tuo ihan fyysinen painike ilmastointinapikoiden seassa, josta saa pois päältä. Itse melkein pitäisin automatiikan päällä ja pakottaisin pois fyysisestä napista, jos on tarve sammuttaa. Toki tässäkin lopulta se käytön tapa sanelee mikä järkevintä. Jokainen varmasti löytää itselleen sopivan ratkaisun.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.10.13 - klo:09:40
Voisiko varmempaan toimintaan vaikuttaa se että Superbisi on bensakoneella, voi olla että bensawebasto
karstoittuu vähemmän pätkäkäytöllä kuin vastaava diesel-lämmitin.
Täysin mahdollista, mutta ennen Superbia oli Touran 1.9 TDI jossa Webasto eikä senkään kanssa ollut 4v aikana ongelmia, toki oma käyttöprofiili tuosta pätkäajosta huolimatta on sellaista että käytän Webastoa aika usein sen 20-30 min joka voi myös vaikuttaa toimintavarmuuteen.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.10.13 - klo:09:40
Ja tämähän taitaa koskea vain Climatronicilla varustettuja autoja? Käsittääkseni manuaali-ilmastoinnilla varustetuissa ei ole mahdollista poistaa automaattikäyttöä ainakaan valikoiden kautta, liekö sitten mahdollista huollon testerillä ???

Itse en tosiaan tunne noita muita varustetasoversioita. Itsellä oli webasto myös Focus farkku diesel vehkeessä ja siinä (trend varuste taso) sai aikoinaan AUX heater asetuksen ajotietokoneesta pois. Tuntuisi kummalliselta jos siihen ei voisi vaikuttaa. Toki voihan näin olla, turhapa tuota on spekuloida kun ei tiedä.

Ohjekirjahan tuohon osaa kertoa vastauksen.

teräksenharmaa

Saako tuohon tehdas-webastoon asennettua puhelinkäyttöä?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:08:56
Sanoisin että riippuu ihan ajoprofiilista, jos ajot ovat yli 30 min pääsääntöisesti, niin silloin ei tuosta automaattiasennosta pitäisi olla juurikaan haittaa.

Mutta on, omat ajot on päivisin 250-300km, pääsääntöisesti yli 30min/kerta, mutta maitokaupasta himaan päivän päätteeksi vain pari km/ 5 min.

Pakkassäällä, päivän päätteeksi maitokaupalle jossa menee 10-20 minuuttia, ostokset autoon ja käyntiin - webasto(diesel) hurahtaa käyntiin kun jäähdytysnesteet ehtineet jäähtyä alle weban käynnistysrajan.

Sen parin km matkan weba pyörii, mutta ei ehdi kunnolla lämmittää auton nesteitä, kotipihassa auto sammuksiin ja weba myös sammuu aikansa huristen/tuulettaen.

Seuraavalla weban käyttökerralla onkin sitten tiedossa varsin huomattava savupilvi kun weban tuuletus ei kovilla pakkasilla toimi kunnolla.

Tätä kun jatkui vajaa pari vuotta alkoi tulla käynnistyshäiriöitä ja lopulta takuuseen vaihdettiin koko webasto ja sen polttoainepumppu.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.10.13 - klo:09:51
Saako tuohon tehdas-webastoon asennettua puhelinkäyttöä?

Jossain oli maininta että esim. Remuc ei osaa Golfin tehdaswebaa. Octavissa lie sama laite?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.10.13 - klo:09:57
Jossain oli maininta että esim. Remuc ei osaa Golfin tehdaswebaa. Octavissa lie sama laite?

Suoraan Remucin sivuilta:

TOIMIIKO REMUC WEBASTON/EBERSPÃ,,CHERIN KANSSA?
- Remuc toimii kaikkien Eberspächerin ja Webaston jänniteohjattujen mallien sekä Webaston väyläohjatun (WBUS) EVO-mallin kanssa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 14.10.13 - klo:10:01
TOIMIIKO REMUC WEBASTON/EBERSPÃ,,CHERIN KANSSA?

Olisiko tilanne päivittynyt...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16627.msg395097#msg395097
"Uuden 3-sarjan Octavian tehdasasenteinen Webasto ei ole yhteensopiva REMUC:n kanssa. Tutkimme parhaillaan liittämistä."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.10.13 - klo:10:05
Olisiko tilanne päivittynyt...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16627.msg395097#msg395097
"Uuden 3-sarjan Octavian tehdasasenteinen Webasto ei ole yhteensopiva REMUC:n kanssa. Tutkimme parhaillaan liittämistä."

Varmin vastaus saataneen suoraan valmistajalta kysymällä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 14.10.13 - klo:09:46
Itse en tosiaan tunne noita muita varustetasoversioita. Itsellä oli webasto myös Focus farkku diesel vehkeessä ja siinä (trend varuste taso) sai aikoinaan AUX heater asetuksen ajotietokoneesta pois. Tuntuisi kummalliselta jos siihen ei voisi vaikuttaa. Toki voihan näin olla, turhapa tuota on spekuloida kun ei tiedä.

Ohjekirjahan tuohon osaa kertoa vastauksen.

Nämä uudet Golf/Ocu on ensimmäiset VAGit joissa tuo automaattikäytön poisto on yleensäkään mahdollista, että ei se kovin kummallista ole :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TTO

Lainaaja tosiaan tossa hallintapaneelissahan on tuo ihan fyysinen painike ilmastointinapikoiden seassa, josta saa pois päältä. Itse melkein pitäisin automatiikan päällä ja pakottaisin pois fyysisestä napista, jos on tarve sammuttaa.

Näkyykö Webaston napista, että Webasto on mennyt automaattisesti päälle "taustalla"? Esimerkiksi Ocu II:ssa sisäilmankierto menee päälle, kun laittaa pakin päälle, mutta tätä ei näytetä Climatronicin sisäilmankiertonappulassa (siinä ei valo syty). Sisäilmankierto kyllä siis menee päälle (lukee manuaalissa ja ilmastoinnin ääni muuttuu). Syynä tähän(kin) on ilmeisesti se, ettei käyttäjä "hämmenny", kun auto toimii automaattisesti. Eli tarkastaisin tässä kohtaa tuon toimintalogiikan ennen kuin ottaisin tuon yllä lainatun proseduurin käyttöön. (Itse otin automaatin pois päältä ja tarkoituksena on pakottaa tarvittaessa webasto päälle.)

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.10.13 - klo:10:14
Nämä uudet Golf/Ocu on ensimmäiset VAGit joissa tuo automaattikäytön poisto on yleensäkään mahdollista, että ei se kovin kummallista ole :P

Vai sellaista. Itse en tosiaan tunne VAG konsernin autojen historiaa sen paremmin, saati ominaisuuksia. Näin se asia siis hoidettu aikoinaan VAG konsernilla. Hek. koht. ihmetyttää ettei sitä voi kytkeä pois, että aina pakotettu. Tosin lueskelin muualta että jotkut ovat sitten asennuttaneet kytkimen jälkikäteen, jotta ovat voineet tuohon vaikuttaa.

No nyt on taas vähän fiksumpi, kait ;)

Pumpeli

Onko näissä jonkinlainen ajastin systeemi,millä voi säätää lähtemään päälle tiettyyn kelllonaikaan tms..??

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 17.10.13 - klo:23:09
Onko näissä jonkinlainen ajastin systeemi,millä voi säätää lähtemään päälle tiettyyn kelllonaikaan tms..??

On, radion kautta.

etupyörä

Mulla kesäkuussa ostettu Skoda Okctavia 1.6 TDI Amdition tehdas asennettuna Webasto, tässä ei ainakaan ole toista akkua.

darthjysky

Nii. Taitaa tehdasasenteisiin tulla perusmallia suurempi akku. Jälkiasennuksissa voikin olla erillaisia ratkaisuja
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 19.10.13 - klo:17:43
Nii. Taitaa tehdasasenteisiin tulla perusmallia suurempi akku. Jälkiasennuksissa voikin olla erillaisia ratkaisuja

Webastolla tilatussa Ocussa on Vartan 68Ah AGM akku .
Normaali 59Ah ja taitaa olla myös AGM tyyppiä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 19.10.13 - klo:21:28
Webastolla tilatussa Ocussa on Vartan 68Ah AGM akku .
Normaali 59Ah ja taitaa olla myös AGM tyyppiä?

Taitaa kaikissa Start&Stopilla varustetuissa olla AGM-akku, myös meidän Superbissa on moinen mutta kapasiteettia reilusti enemmän kuin edellämainituissa, ei webastoa mutta diesel motti joten akku on isompi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TTO

Viikolla tein seuraavan testin. Otin illalla ennen sammuttamista Climatronicin valikosta kokonaan pois päältä ja aamulla laitoin Webaston kaukosäätimellä päälle. Tavoitteena oli lämmittää vain moottoria mutta ei kabiinia ja tämän taustalla akun varauksen säästäminen. Ei onnistunut - climatronic oli käynnistynyt itsestään ja myös kabiini lämpesi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TTO - 20.10.13 - klo:15:13
Viikolla tein seuraavan testin. Otin illalla ennen sammuttamista Climatronicin valikosta kokonaan pois päältä ja aamulla laitoin Webaston kaukosäätimellä päälle. Tavoitteena oli lämmittää vain moottoria mutta ei kabiinia ja tämän taustalla akun varauksen säästäminen. Ei onnistunut - climatronic oli käynnistynyt itsestään ja myös kabiini lämpesi.

Noinhan se alkuperäinen webasto pelaa, climatronicin säädöillä ei ole mitään vaikutusta esilämmityksen aikana.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu

Tänään webaston kanssa pientä hämmennystä. Laitoin kakesta päälle ja lähti puhisemaan + valo syttyi kojetauluun. No 10 minuutin päästä menin autolle eikä webasto olekaan enää päällä. En keksi mitään järkevää syytä miksi toimisi noin, tietääkö joku mistä voisi olla kyse? Ei kait akku nyt ainakaan olisi noin vähissä? Ja auto ei siis ollut mitenkään lämmin. Sama toistui pari kertaa. Bensaa tankissa sataa kilometriä varten.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Karvis

Webasto ei toimi jos polttoaine on vähissä, todennäköisesti oli siinä rajoilla kun käynnistit sen joten sammui sitten kesken.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

zobuli

Tuo 100 km taitaa olla juuri se raja ettei webasto enää lähde käyntiin. Pari kertaa tullut tilanne että olisi ollut kiva saada webasto vielä toimimaan, mutta auto valittaa että liian vähän bensaa tankissa. Tuo raja saisi olla vaikka 50 km.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Ocu

Ok, eli toivottavasti tuosta johtuvaa, kiitos. Nyt tankki täynnä, aamulla uusi testaus.
Tankkausväli  on kyllä lyhyt, jos ja kun pitää huomioida tämä ettei aja tankkia kovin tyhjäksi.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Toisaalta mulla kake kyllä kuittasi ON painalluksen...
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 20.10.13 - klo:20:40
Toisaalta mulla kake kyllä kuittasi ON painalluksen...

Syttyikö sitten liikkeelle lähtiessä polttoaineen merkkivalo?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy