Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Arttu

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 06.02.15 - klo:20:47
Eikö ketään tosiaan häiritse tuo jatkuva tuulen suhina ainakin etuovien ikkunoiden yläreunassa?? Sormella koittaen ikkunan yläreunassa tuntuu selvä tuulenvire. Yritin tänään tukkia tuota vuotoa kaikenmaailman kankaansoiroilla ja karvateipeillä, mutta turhaan   >:( >:( >:(

Ja merkkihuollon mukaan ei tietenkään ole mitään vikaa. Kyseessä on kuitenkin tyyppivika. Olen parissa muussakin uudessa Octaviassa huomannut saman vian ikkunoiden tiivisteissä. Kaikissa ajamissani autoissa vastaavan suhinan on aiheuttanut huonosti kiinni ollut ikkuna tai ovi.

Hyviä vinkkejä odotellessa....

Enpä ole suhinoita huomannut. Minusta tämä on hiljaisempi, kuin edellinen Octaviani.

Ja mitä tuohon ajettavuuteen tulee, olen ollut tyytyväinen. Tottakai kovalla sivutuulella ja uraisella tiellä joutuu ohjastelemaan enemmän, mutta niin kai kaikilla autoilla vastaavissa olosuhteissa. Jos ei tarvitse, niin sitten minulla ei niin hyvää autoa ole vielä ikinä ollut.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Ekomies - 06.02.15 - klo:21:30
Maanantai kpl?  Itselläni kestotesti jatkuu,nyt 12 tkm ilman murheita.Harkitsen auton pitämistä jopa
normaalia pidempään kuin 1-2 vuotta, mikä on yleensä ollut viime vuosien vaihtoväli ;D

Ei kannata, vaihda vain 2 v kohdalla uuteen MY 16 kuten itsekin :) Ei tarvitse välittää murheista/vioista... En ole omistanut vielä autoa missä ei mitään vikaa ole ollut, myös vika käsitys on hieman erilainen eri ihmisillä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Devl

Nytpä hälyytteli auto että jäähdytysnestettä pitäs lisätä. Säiliöön meni 0,4-0,5 litraa. Jostain tuo vissiin vuotaa, mutta mielenkiintoseksi tekee ettei ole kuin säteilylämmitin. Taitaa keväällä Seatin ST Cupra kutsua sen verran nimittäin ollu kaikkea tässä kotterossa...

jli

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 06.02.15 - klo:22:15
Ei tarvitse välittää murheista/vioista... En ole omistanut vielä autoa missä ei mitään vikaa ole ollut, myös vika käsitys on hieman erilainen eri ihmisillä.

Minä olen; joskus aikoinaan uusi MX-5 (ennen supertietokoneiden tuloa autoihin). Ei edes käynyt mielessä, että siihen voisi mitään muuta vikaa tulla kuin korkeintaan ajovalopolttimon kärtsääminen.

Tosin minulla vikoja enemmän vaikuttaa se, miten myyjäliike suhtautuu vikoihin sen jälkeen kun rahat on saatu.

Tästä on kohdalle osunut kaksi ääriesimerkkiä. Peugeot: myyjäliike ei ottanut mitään kantaa mihinkään vikoihin. Sanoi vain, että "meillä on jälkimarkkinointi tuolla toisessa kaupungissa; hinaa auto sinne". Heidän touhuistaan jäi niin paska maku suuhun, että en varmasti edes harkitse koskaan ko liikkeessä asiointia.

Ford: jos oli joku kampanja, pyysivät käymään kun sopiva aika on. Jos oli nopea korjaus, tarjosivat lounaan ja pullakahvit. Jos kesti kauemmin, antoivat auton, että ajele tällä sen aikaan kun tuo korjaus kestää. Jos auto olisi jättänyt tielle, olisivat tuoneet hinausautolla sijaisauton ja vieneet oman korjaamoon. En oikein keksi, miten tuosta voisi enää parantaa. Varmasti tullaan tekemään kauppoja jatkossakin kun sopiva auto osuu kohdalle.

Miten Skoda sijoittuu tällä asteikolla?
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

jone26

Lainaus käyttäjältä: Devl - 07.02.15 - klo:10:52
Nytpä hälyytteli auto että jäähdytysnestettä pitäs lisätä. Säiliöön meni 0,4-0,5 litraa. Jostain tuo vissiin vuotaa, mutta mielenkiintoseksi tekee ettei ole kuin säteilylämmitin. Taitaa keväällä Seatin ST Cupra kutsua sen verran nimittäin ollu kaikkea tässä kotterossa...

Sanon vaan sinulle että konsernia vahtamalla asia korjaantuu.Itsellä 2014 Cupra ja ongelmaa ollut,onneksi on ystäviä jotka rassaa VW ammatikseen niin viat on löydetty ja korjattu.Moottorinestettä hävisi myös itseltä ja bensapumppu vuosi.Itsellä oli letkuliitos löysällä kun jäähdytysnestettä hävisi. Vesipumppput on vuotanut myös,termostaatti? Samoja vikoja vuodesta toiseen.

jone26

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 06.02.15 - klo:20:47
Eikö ketään tosiaan häiritse tuo jatkuva tuulen suhina ainakin etuovien ikkunoiden yläreunassa?? Sormella koittaen ikkunan yläreunassa tuntuu selvä tuulenvire. Yritin tänään tukkia tuota vuotoa kaikenmaailman kankaansoiroilla ja karvateipeillä, mutta turhaan   >:( >:( >:(

Ja merkkihuollon mukaan ei tietenkään ole mitään vikaa. Kyseessä on kuitenkin tyyppivika. Olen parissa muussakin uudessa Octaviassa huomannut saman vian ikkunoiden tiivisteissä. Kaikissa ajamissani autoissa vastaavan suhinan on aiheuttanut huonosti kiinni ollut ikkuna tai ovi.

Hyviä vinkkejä odotellessa....


Tässä hyvä vinkki!Painosta huoltoa vaihtamaan tiivisteet muuta konstia ei!Tuulen suhina ei kyllä välttämättä korjaannu,mutta olet aina sitten luultavasti tyytyväinen kun asiaa on edes yritetty korjata. Itse voin sanoa kokemuksesta että ilman painostusta ja video materiaalia huollossa ei tehdä mitään kaikki on muka Vag ominaisuuksia. Vaadi asiaa korjattavaksi ota video/ääni suhinasta,ovat huollossa tottuneet Suomi lampaisiin jotka hyväksyvät kaikki viat ominaisuuksina mukisematta.

Ã,,rsyttää takuunalaisien vikojen vähättely!Ã,,lkää olko lampaita vaatikaa viat korjattavaksi,huolto on tottunut että asiasta voi kohdella kuin paskaa ei näin.

js76

Miten voi määritellä boleroon aina käytettävän oletusnäkymän? Haluaisin että olisi näkyvissä aina kulutus since start, mutta sitkeesti auto aina joissain starteissa (ehkä 1 tai 2 kertaa kymmenestä) vaihtaa ittestään näkyviin joko Vehicle status tai Conv. Consumers näytön, ja joudun muuttamaan näkymää.

Silver

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.02.15 - klo:19:47
Kiitos kokemuksistanne jarrupamauksen osalta. Ok, ääni lienee sitten "ominaisuus", ei vika (eli merkkihuolto ei tehne mitään, ei voine sille mitään, eikä ainakaan tutki takuuseen). Antaa sitten paukkua. Oikea paukkurauta. ;D

Sen verran tuli testailtua, että paukauttaa vain jos on kytkenyt käsijarrun ajon jälkeen ja auto seisonut sen jälkeen pidempään. Jättämällä käkän kytkemättä voi lähteä liikkeelle kaikessa hiljaisuudessa...   ;D
Pysyyhän se paikallaan vaihde (tai Park) päällä jos ei nyt ihan mahdottoman kaltevalle paikalle joudu autoa jättämään. Tosin itse suosin käkän kytkemistä sen vuoksi, että mekaniikan liikkuvat osat ei pääse jämähtämään käytön vähyydestä. Ainakin tapa on jäänyt Taunuksen ajoista..  8)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.02.15 - klo:14:10
Sen verran tuli testailtua, että paukauttaa vain jos on kytkenyt käsijarrun ajon jälkeen ja auto seisonut sen jälkeen pidempään. Jättämällä käkän kytkemättä voi lähteä liikkeelle kaikessa hiljaisuudessa...   ;D
Pysyyhän se paikallaan vaihde (tai Park) päällä jos ei nyt ihan mahdottoman kaltevalle paikalle joudu autoa jättämään. Tosin itse suosin käkän kytkemistä sen vuoksi, että mekaniikan liikkuvat osat ei pääse jämähtämään käytön vähyydestä. Ainakin tapa on jäänyt Taunuksen ajoista..  8)

Sinulla on laadukkaampi yksilö eli paukauttaa vain käsijarru kytkettynä, kun taas minulla myös ilman käsijarrua pysäköityäni (vaihde P-asennossa, tasamaa). ;D

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 07.02.15 - klo:14:23

Tässä hyvä vinkki!Painosta huoltoa vaihtamaan tiivisteet muuta konstia ei!Tuulen suhina ei kyllä välttämättä korjaannu ..............

On todellakin painostettu ja tehty myös kirjallinen reklamaatio. Autossa ei ole vikaa heidän mielestään.

Kugahan

Itselläni myös ihan hyvä kokemus Fordista ja suhinasta. En tosin tiedä johtuiko liikkestä vai merkistä. Joka tapauksesta ottivat kuvaamani suhinan vakavissaan ja säätivät koeajon jälkeen sen verran saranoita, että suhina katosi. Ostin auton talvirajoitusten aikaan eikä se niillä nopeuksilla suhissut. Kesärajoitusten tultua sitten kovemmissa nopeuksissa suhina kuului. Periaatteessa kai moiset sovituspulmat pitäisi reklamoida nopeammin, mutta koska suhina ilmeni vasta kesärajoituksilla, eihän minulla ollut mitään valitettavaa ennen kesää. Mutta nuo eivät siis tehneet asiasta ongelmaa ja hyvä niin. Saattavat joskus saada toisenkin auton kaupattua...

kaide

Farkussa ne suhinat johtuu siitä että kattokaiteen etureunassa on monen millin rako kaiteen ja katon välissä. Tässä sitten tuuli tuivertaa ja omassa se menee jopa kattopellin sisään ja edelleen kattoluukun etureunasta sisälle asti . Nyt kun tuo on muutenkin tämän viikon peltikorjaamolla kun juoppo kolhi takakulman niin saavat samalla ihmetellä  korjausta tuohonkin vikaan
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Kimppari

#2412
Muilla seuraavaa ongelmaa ocun tuulilasin pyyhinnän kanssa? Eli satunnaisesti(kelistä ja lämpötilasta riippuen) pyyhkäisee lasin kuskinpuolelta hyvin ylösmenovaiheessa, mutta kun pyyhin tulee takaisin alas, niin suurinpiirtein pyyhkimensulan keskiskohdasta jää osa pyyhkimättä...tämä "läntti" osuu tietenkin juuri harmittavasti näkökenttään >:(
Edellisessä II-ocussa täysin sama vika(vai ominaisuus) ???  ;) Uusilla sulilla ei ollut kovin pitkäaikaista apua ongelman eliminoimiseen...
Ongelmaa tutkiessa huomasin, että kuskinpuolen sulka jäi selvästi keskikohdan kohdalta "auki" lasiin nähden...

Uudessa Skodassa sulka myös keskeltä vähiten kiinni lasissa...
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

lumberg

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 10.02.15 - klo:05:27
Muilla seuraavaa ongelmaa ocun tuulilasin pyyhinnän kanssa? Eli satunnaisesti(kelistä ja lämpötilasta riippuen) pyyhkäisee lasin kuskinpuolelta hyvin ylösmenovaiheessa, mutta kun pyyhin tulee takaisin alas, niin suurinpiirtein pyyhkimensulan keskiskohdasta jää osa pyyhkimättä...tämä "läntti" osuu tietenkin juuri harmittavasti näkökenttään >:(
Edellisessä II-ocussa täysin sama vika(vai ominaisuus) ???  ;) Uusilla sulilla ei ollut kovin pitkäaikaista apua ongelman eliminoimiseen...
Ongelmaa tutkiessa huomasin, että kuskinpuolen sulka jäi selvästi keskikohdan kohdalta "auki" lasiin nähden...

Uudessa Skodassa sulka myös keskeltä vähiten kiinni lasissa...

Itsellä sama homma. Huomasin että pyyhkäisee hyvin jos antaa kunnolla nestettä tuulilasiin.

Ja toiseen asiaan. Vaihdoin tänään rekkarivalot vastuksellisiin ledeihin, mutta valittaa kuitenkin vikavaloa. Varmaan pakollinen koodata?
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

Honkkis83

LainaaVaihdoin tänään rekkarivalot vastuksellisiin ledeihin, mutta valittaa kuitenkin vikavaloa. Varmaan pakollinen koodata?
Itse hommasin ledperfiltä, hyvin pelittää
ilman mitään koodauksia
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

Pikkukakkonen

#2415
15tkm kiitettäviä kilometrejä ilman vikoja :) Olen kiinnittänyt huomiota tuulilasiin. Ylälaita tuulilasista huurtuu pakkasilla todella helposti, kun esimerkiksi viheltelee tai muuten henkäilee sitä kohden ;) lisäksi rapa kuivuu lasilla puhaltimen kohdalla ärsyttävän helposti ja lasia saa pestä yhtenään... Lieneekö ollut Octavian ominaisuus jo aiemmissa malleissa vai onko mahdollisesti tullut ärsyttävä piirre esim. ohentuneen tuulilasin mukana?

Pikkukakkonen

Mahtanee osittain johtua tuo pyyhkiän "pyyhkimättä jättäminen" juuri siitä että oikea pyyhin kasaa kaiken paskan siihen puhaltimen kuivattamaan kohtaan ja sitä vaan tarttuu silloin herkästi vasempaan pyyhkiään... Runsaalla huuhtelulla asia korjaantuu...

Raimo247

Juttelin eilen huollon kanssa auton suuntavakaudesta. Sain selkeän lausunnon, että aurauskulmia säädetään takuuseen vain 5.000 km asti ja kulkukoira-ominaisuus on todennäköisesti sähköisen ohjaustehostuksen ohjelmoinnissa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 11.02.15 - klo:09:17
Juttelin eilen huollon kanssa auton suuntavakaudesta. Sain selkeän lausunnon, että aurauskulmia säädetään takuuseen vain 5.000 km asti ja kulkukoira-ominaisuus on todennäköisesti sähköisen ohjaustehostuksen ohjelmoinnissa.

Tämä asia mielessäni sanoin automyyjälle, että luovutushuollossa pitäisi tarkistaa aurauskulmat ennen luovutusta, samaten valojen suuntaus etteivät autoni valot häikäise vastaantulijoita. Mutta ei, on kuulemma niin vaativaa kun pitäisi ajaa auto erikseen mittalaitteeseen että pyöränkulmat saa tarkastettua.
Eli ensin luovutetaan auto, sitten todetaan että venkoileeko/kuluuko renkaat ennätysajassa loppuun ja sitten aletaan toimenpiteisiin.
Ja tietty Helkama-auto luikertelee vastuusta koska kilometrejä on ehtinyt kertyä +5000..
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

clacson

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 11.02.15 - klo:10:25
Tämä asia mielessäni sanoin automyyjälle, että luovutushuollossa pitäisi tarkistaa aurauskulmat ennen luovutusta, samaten valojen suuntaus etteivät autoni valot häikäise vastaantulijoita. Mutta ei, on kuulemma niin vaativaa kun pitäisi ajaa auto erikseen mittalaitteeseen että pyöränkulmat saa tarkastettua.
Eli ensin luovutetaan auto, sitten todetaan että venkoileeko/kuluuko renkaat ennätysajassa loppuun ja sitten aletaan toimenpiteisiin.
Samaa tuli pyydettyä tarjoukseen (siltä myyjältä, jonka kanssa kauppoja ei sitten tehty surkean vaihtohyvityksen takia), mutta myyjän mukaan aurauskulmat on asetettu tehtaalla ja ne eivät kuljetuksessa muutu (piste). Ilmeisesti myyjä ei uskalla olla yhteydessä huoltoon, vaan asiakas sitten ajeltuaan jonkin aikaa ottaa yhteyttä tarkistusta varten. Tämä on sitä asiakaspalvelua, rullaati rullaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.02.15 - klo:10:35
Samaa tuli pyydettyä tarjoukseen (siltä myyjältä, jonka kanssa kauppoja ei sitten tehty surkean vaihtohyvityksen takia), mutta myyjän mukaan aurauskulmat on asetettu tehtaalla ja ne eivät kuljetuksessa muutu (piste). Ilmeisesti myyjä ei uskalla olla yhteydessä huoltoon, vaan asiakas sitten ajeltuaan jonkin aikaa ottaa yhteyttä tarkistusta varten. Tämä on sitä asiakaspalvelua, rullaati rullaa.

Samaa jargonia mulle laulettiin myyjäpuolella, ja itse piti varailla ajat merkkikorjaamolle kulmien säätöön. Pielessähän ne omassakin oli, vaikkei se sentään luikerrellut mitenkään erityisesti. Mitään asiakaspalvelua ole nykyään missään...

Kimppari

#2421
Lainaus käyttäjältä: Pikkukakkonen - 10.02.15 - klo:19:34
Mahtanee osittain johtua tuo pyyhkiän "pyyhkimättä jättäminen" juuri siitä että oikea pyyhin kasaa kaiken paskan siihen puhaltimen kuivattamaan kohtaan ja sitä vaan tarttuu silloin herkästi vasempaan pyyhkiään... Runsaalla huuhtelulla asia korjaantuu...

Tätä en ole tullutkaan ajatelleeksi. Mutta joo, monesti runsaalla nesteenkäytöllä saa puhdasta jälkeä, mutta aina sekään ei auta.

Autolla olen ajanut nyt reilu 5000km ja vasta nyt olen ruvennu seuraamaan ajovalojen käyttäytymistä.
Yleensä pidän valokatkaisijaa Auto-asennossa, tällöin palaa aina samat valot kuin valot päällä-asennossa.
Valojen vissiin pitäisi ohjautua ympäristön valon mukaisesti...?
Olen koittanut Boleron asetuksista säätää valojen Switch-on timeä early-medium-late, ei vaikutusta valojen palamiseen...
Automaattiset pitkät valot toimivat kuitenkin hienosti...

Ainoastaan valot parkki- ja 0-asennossa palaa pelkät led-valot.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Honkkis83

LainaaOlen koittanut Boleron asetuksista säätää valojen Switch-on timeä early-medium-late, ei vaikutusta valojen palamiseen...
Automaattiset pitkät valot toimivat kuitenkin hienosti...
Eikös kyseinen toiminto ole tarkoitettu automaattipitkien säätöön ? Eikä niinkään päivä ajovalojen.
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 11.02.15 - klo:14:50
Eikös kyseinen toiminto ole tarkoitettu automaattipitkien säätöön ? Eikä niinkään päivä ajovalojen.

Tätä on jossain käsitelty, mutta en muista missä.

Itselläkin on pieni epävarmuus mitä tämä säätää.. (esim. vaihtohetkeä pitkiltä vastaantulijan tullessa vai vaihtohetkeä pitkille valoisuuden mukaan?)

Aika pimeää tosiaan saa olla, ennenkuin pitkät alkavat toimimaan, sinällään automatiikka toimii kuitenkin hyvin ja varuste on miellyttävä. Asetuksena taitaa olla late.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 11.02.15 - klo:14:50
Eikös kyseinen toiminto ole tarkoitettu automaattipitkien säätöön ? Eikä niinkään päivä ajovalojen.
Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 11.02.15 - klo:14:58
Tätä on jossain käsitelty, mutta en muista missä.

Itselläkin on pieni epävarmuus mitä tämä säätää.. (esim. vaihtohetkeä pitkiltä vastaantulijan tullessa vai vaihtohetkeä pitkille valoisuuden mukaan?)

Aika pimeää tosiaan saa olla, ennenkuin pitkät alkavat toimimaan, sinällään automatiikka toimii kuitenkin hyvin ja varuste on miellyttävä. Asetuksena taitaa olla late.

Jostain olin lukevinani, että ko. säätö liittyisi päiväajovalojen säätöön...
No kumminkin...kuinka teillä muilla valot käyttäytyy auto-asennossa, palaako aurinkoisena päivänä pelkät ledit?
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Atro

Octavian murheita: Eilen huomautteli pari kertaa että pidäppäs jo tauko. Likainen tuulilasi ei ollut myöskään auton mieleen ja napsautti kaukovaloassistentin pois päältä kunnes lasin putsasin. Ihan aiheellisia murheita autolla kyllä!

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 11.02.15 - klo:14:50
Eikös kyseinen toiminto ole tarkoitettu automaattipitkien säätöön ? Eikä niinkään päivä ajovalojen.
Switch-on time: - valoantureiden herkkyyden asetus ympäristövalon intensi-
teetin muutoksen mukaan

■ Early - suuri herkkyys
■ Medium - keskimääräinen herkkyys
■ Late - vähäinen herkkyys

Siinähän se sanotaan ihan suomeksi. Ainakaan minä en ole huomannut pitkienvalojen toiminnassa mitään eroa, päivävalojen kytkeytymisherkkyydessä kylläkin. Muttatuota...pitääpä tarkkailla miten hämärässä autokaukojen toiminta aktivoituu, jospa siinä olisi kuitenkin jokin vaikutus?

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 11.02.15 - klo:15:26
Jostain olin lukevinani, että ko. säätö liittyisi päiväajovalojen säätöön...
No kumminkin...kuinka teillä muilla valot käyttäytyy auto-asennossa, palaako aurinkoisena päivänä pelkät ledit?
Tarpeeksi valoisaa, niin päivävaloja käyttää AUTO-asennossa. Tässä eräänä päivänä piti vääntää katkaisija ON-asentoon, kun oli kyllä valoisaa, mutta pöllyävä lumi (edellämenevien ja vastaantulijoiden nostattama) haittasi näkyvyyttä.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 11.02.15 - klo:15:30
Switch-on time: - valoantureiden herkkyyden asetus ympäristövalon intensi-
teetin muutoksen mukaan

■ Early - suuri herkkyys
■ Medium - keskimääräinen herkkyys
■ Late - vähäinen herkkyys

Siinähän se sanotaan ihan suomeksi. Ainakaan minä en ole huomannut pitkienvalojen toiminnassa mitään eroa, päivävalojen kytkeytymisherkkyydessä kylläkin. Muttatuota...pitääpä tarkkailla miten hämärässä autokaukojen toiminta aktivoituu, jospa siinä olisi kuitenkin jokin vaikutus?

Boleron kirjassa tuo tosiaan lukeekin   8)
Vaikuttaa siis kaikkeen valojen automatiikkaan liittyvään.

Taitaa olla jotain häikkää sitten tuossa meikäläisen anturissa, kun päivävaloina palaa aina xenonit ja ledit.

Toisaalta outoa, kun automaattipitkät toimivat kuitenkin hyvin... ???
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 11.02.15 - klo:10:25
Tämä asia mielessäni sanoin automyyjälle, että luovutushuollossa pitäisi tarkistaa aurauskulmat ennen luovutusta, samaten valojen suuntaus etteivät autoni valot häikäise vastaantulijoita. Mutta ei, on kuulemma niin vaativaa kun pitäisi ajaa auto erikseen mittalaitteeseen että pyöränkulmat saa tarkastettua.
Eli ensin luovutetaan auto, sitten todetaan että venkoileeko/kuluuko renkaat ennätysajassa loppuun ja sitten aletaan toimenpiteisiin.
Ja tietty Helkama-auto luikertelee vastuusta koska kilometrejä on ehtinyt kertyä +5000..

Minulle huoltopäällikkö sanoi, että tarkistus on todella nopea, mutta jos pitää säätää niin menee aikaa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy