Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jni

#121
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
26.10.14 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: tapz - 26.10.14 - klo:19:02
pamaisuudesta olet sinänsä oikeassa. Tosin papat ajelee melkoisen karvalakkimalleilla, eikä varmasti ole sport-alustaa ja matalaprofiilisia renkaita. Se vaikuttaa aika paljon auton ulkonäköön. Valkoinen ei sekään taida olla pappojen mieleen :-)

Ja VÃ,,Ã,,RÃ,,SSÃ,,:

Olen nykyjään pappa ja ajelen vastaisuudessa Skodien sijaan VALKOISELLA E-mersulla, nelivedolla ja premium business- varustuksella, nahkasisustuksella, navigaattorilla yms. herkuilla varustetttuna. Tosin Elegancella, koska Avantgardeen tai AMG-versioon ei saanut perinteistä keulaa!!!
#122
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 26.10.14 - klo:11:52
Laitahan lisää kuvia kun saat autosi. Tuolla metallinharmaalla värillä ei ole turhan monta Räsää vielä nähtykään, upea väri.

Olen samaa mieltä. Puhtaana upea. Likaisen tuollaisen näin tossapäivänä. Oli aika hirveä.
#123
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.14 - klo:15:59
Oma RS on pelannut ongelmitta. Ei edes sitä useilla ollutta varoitusvaloshowta. Yksi nitinäkohtakin paljastui takalootassa olleeksi pikkutavaraksi. Öljytaso ei ole vajunut silmin havaittavasti, ei ole ovenkahvat jäykät eikä mitään muutakaan -ei edes jarrut kilju. Tällä mittapuulla ainakin siis perhanan tylsä auto.  Liekö mallivuodelle 2015 tehty siis jo priimaa? Tämähän kävisi jo preemiumista jos ei nimi paljastaisi tuulipukuautoksi.

Hienoa, että Peevelillä on RS pelittänyt. Octavia on kyllä hieno auto, vaikka siihen en tällä kertaa itse päätynytkään.

Kävin tänään ottamssa kylmät tyypit uudesta Passatista. Sama fiilis on koko autossa kuin Octaviassakin, kaiken kaikkiaan. Premiumia tai ei?

Vain yksi asia on Passatissa paremmin. Itse asiassa se on minulle viimeinen show stopper, miksi Octavia ei tullut itselleni. Eli kyse on oviverhoilusta. Passatissa ne on toteutettu niin, kuin ne pitäisi olla Octaviassakin.
#124
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.14 - klo:12:54
Mitähän paskamateriaalia tuo tuulilasi on?
En ole raapannaut lasia käytännössä kertaakaan vuoden aikana ja olen aina yrittänyt varoa sitä.
Tänään webastolla lämmitin 10min ja kattelin että saattaapi olla lasi jäässä tai sitten ei.
Raapalla otin "loskan" pois todella kevyesti varoen painamista. Kuivasin lastan joka vedon jälkeen vielä farkkuihini ettei jäisi hiekkaa väliin.
Huomasin sitten aamun pimeydessä pystyttäisiä naarmuja.
Katsoin päivänvalossa tuulilasia aurinkoa vasten niin ihan kauheat pystyttäisen naamut tuli koko tuulilasiin.

Kaveri ajoi sitten samaan auringonkulmaan 3v vanhan bemarinsa jonka (Pilkington) lasia on surutta raapattu. Ei näkynyt käytännössä naarmun naarmua.

Aikaisempia autojani olen myös surutta raapannut eikä mitään tälläistä ole tapahtunut.
Miten voi olla mahdollista että yksi todella kevyt loskan poisvetäminen tuhoaa koko tuulilasin? ...ttu että ....tuttaa.
Teen tosta lasista vielä reklamaation.

Samaa pashaa nuo lasit ovat olleet oman kokemukseni mukaan ainakin 2011 saakka. Vuodessa ja 20 tkm:ssä ovat jo vaihtokunnossa.
#125
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 13.10.14 - klo:14:23
Ihan samalla tavalla ja ennalta-arvaamattomasti se on toiminut jo 10 vuoden ajan.
Siksi en tuota nykyiseen kulkineeseen tahtonutkaan. Oletin kyllä että 10 vuodessa olisi edes jonkinmoista tuotekehitystä tapahtunut. Mutta eipä näköjään ole. Mitenpä tuota nyt kehittäisikään. Se 2004 vuoden BMW:n Aktiivicruise ei sentäs reagoinut pysäköityihin autoihin lainkaan, ilmeisesti se oli hyvä asia :)

En ole mistään toistaiseksi kuullut vastaavia ominaisuuksia Mersussa. Siinähän käytetään kahta kameraa, joilla muodostetaan kolmiulotteinen kuva tutkan lisäksi. Ilmeisesti siitä syystä ei reagoi virheellisesti? No, se nähdään ensi vuonna.
#126
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.10.14 - klo:16:30
Luulisi että ruoste nappaa siitä kiinni kun sinkitys rikotaan?

Pöntöt on (tai ainakin oli ennen) rosteria ainakin Octaviassa.
#127
Yeti / Vs: stockman tarjous
10.10.14 - klo:07:22
Muutama kysymys:
-Kuuluisiko kuskin penkin alla olla huomioliivi, nyt sitä ei siellä ollut? Ei
-Mitä asioita pystyy koodaamaan, nyt esim takavalot eivät palaneet päiväajovalojen kanssa? Ne takavalot ja paljon muuta. Tältä foorimilta löytyy tietoa.
-Miten tehdään sisäänajo dsg-loodalla varustettuun autoon? Ajamalla normaalisti
#128
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 07.10.14 - klo:19:15
Joku oli sitä mieltä, että taustapeilin vanha yöpeiliasento on kätevämpi kuin tummuva peili. Joo, en väitä vastaan. Ocu III Elegancessa on myös sivupeilit automaattisesti tummuvat. Sivupeilien kautta tulevaa häikäisyä on paha poistaa yöpeilikäännöllä vai mitä?  ;)

Eipä sieltä sivupeilien kautta mitään häikäisyä tulekaan.

Paras olisi, jos tuossa peilissä olisi sekä automaatti- että manuaalinen himmennys. Samoin kuin pyyhkimissä sekä sadetunnistin että säädettävä tihkukytkin.

#129
^Mielipide: Itse kiertäisin tuollaiset kötöstykset kaukaa. Aika epäilyttävää muuten, mutta kun on katsastettu oikein kehujen kera, niin se on sitten eri juttu.
#130
Lainaus käyttäjältä: repomies - 06.10.14 - klo:21:57
^Peilin toiminta perustuu kahteen valoanturiin joiden antaman signaalin (käytännössä kai ldr-vastusarvo) mukaan peili arpoo tummuutta. Auringonpaisteessa joko anturien erotusarvo ei tule esiin dynamiikan loppuessa kesken tai sitten on yksinkertaisesti päätetty että valoisalla ei turhia himmennellä.

Peilihän tummuu kyllä, jos sen eteenpäin osoittavan anturin peittää. Näitä tilanteita varten pirkkaniksi olisi joku sinitarraknölli vaikka mukitelineiden luona, joka länttäistään sinne peilin taakse anturin kuoppaan silloin kun alkaa jurpia. Itsellä ei ole ollut vielä toistaiseksi tarvetta, mutta enpä ole kovin pitkään automaattisesti tummuvan peilin kanssa ajellutkaan.

Peilin saisi pysyvästi herkemmin tummuvaksi palasella tummennuskalvoa.

Tuo tekniikka on kyllä tuttua. Silti pidän parempana perinteistä ratkaisua, jossa peilin saa käännettyä yö-asentoon.
#131
Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 06.10.14 - klo:18:44
Miten sadetunnistimen pitäisi oikeasti toimia? Octavia III:ssa se on mielestäni täysi vitsi. Sateen alkaessa minun on itse aloitettava pyyhkimien käyttö, automaatti aloittaa sen aivan liian myöhään. Sateen aikana pyyhintä tapahtuu jotenkuten epätasaisesti. Joskus ajoissa, joskus liian myöhään. Sateen loppuessa ja tuulilasin ollessa melkein kuiva, pyyhkimet saattavat joskus pyyhkiä hullunlailla edestakaisin. Normaaliako???

No miten on automaattisesti himmentyvien peilien normaali toiminta? Octavia III:ssa takanatulevan valot peileissä vain hieman vihertyvät. Normaaliako? Voi kun kaipaan sitä nipukkaa, josta taustapeilin sai muljauttaa nopeasti eri asentoon.

Tässä samassa kaksi asiaa, jotka eivät ole niin hyvät kuin perinteiset menetelmät.

Missään autossani ei sadetunnistin ole kyennyt lähellekään täydelliseen suoritukseen. Volvossa oli erinomainen toteutus, jossa oli sekä tunnistin että säädetävä tihkukytkin. Sellainen se tulisi olla kaikissa.

Toinen turhuus on tuo automaattisesti himmenevä taustapeili. Ainakin pystyperäisessä farmarissa se ei juuri koskaan himmene tarpeeksi, kun takalasi on enemmän tai vähemmän likainen ja haittaa tunnistimen älyä. Lisäksi tilanteessa, jossa aurinko paistaa suoraan takaa ei himmene ollenkaan. Mieelstäni täysin turhake ja siksi jätin sen tulevasta pirssistäni kokonan pois. Manuaalisäätö on parempi.
#132
Lainaus käyttäjältä: tet - 02.10.14 - klo:11:27
Sama tapahtuu vageissa aina, kun akkukaapeli irrotetaan. Pitäisi tapahtua vielä kaikissa ovissa eikä vain kuskin ovessa, joten kokeilepa muutkin lasit läpi.

Diesel Superbissa startti kylmänä pakkasella sai aikaan saman. Myös herjasi käynnistyksen jälkeen kaikista mahdollisista polttimoista. Jännite pääsee laskemaan startissa jonkun kriittisen arvon alapuolelle.
#133
Minulla oli neliveto Octavia tuolla koneella. Alle kahdeksan litran kulutukseen ei päässyt koskaan. Pienimmillään pääsi talvinopeusrajoitusten aikana hissukseen ajaen 8.0 - 8.2 l/100 km kulutuksiin. Kesällä meni sitten vähintäänkin litra enemmän.
#134
Audi / Vs: Audi RS4 4.2 V8 B7 Sedan
05.10.14 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: konga - 05.10.14 - klo:11:13
Nämä ovat kyllä todella upeat jakkarat.  :)

Jakkarat?

#135
Ota Yaska tuohon vertailuusi mukaan myös hintaan sisältyvä varustelu. Skodat ovat järjestään olleet Suomessa paljon paremmin varusteltuja kuin Saksassa tai muualla.

Kun Scout tuli Tsekin konfiguraattoriin, kävin siellä rakentamssa itseäni kiinnostavan mallin (184 hp TDI kaikilla saatavissa olevilla varusteilla). Sain siellä hinnaksi lisättynä RS TDI:n mukaan arvioidulla autoverolla noin 50 keur. Samaa hinta pompsahtaa nyt myös Suomessa.

No omalta osaltani tämä case on jo ohi, koska tulossa on aivan erimerkkinen auto.
#136
^Ja poinntisi on?
#137
Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 02.10.14 - klo:22:29
Pari tuntia sitten ajelin moottoritietä kotiin ja jälleen kerran sattui parikin kertaa noin 50 kilometrin matkalla asia, joka minua on ruvennut viime aikoina ärsyttämään. Kun lähestyn edellä ajavaa, huomattavasti alle suurinta sallittua nopeutta ajavaa autoa ja alan valmistautua ohittamaan, näen takanani ajavien siirtyneen paljon aiemmin ohituskaistalle ja kiihdyttävät nopeutta. Tällöin minun on joskus jopa painettava jarrua, koska takaa tulee jono autoja, jotka eivät sitten pidäkään järin suurta kiirettä ohittaakseen sekä minut että edelläni ajavan varsin hitaasti liikkuvan ajoneuvon.  >:( Toisin sanoen nämä vanhan BMW:ni takana tulevat autot tekevät minulle obstruktion. Heillä näyttää olevan himo siirtyä ohituskaistalle jo puolitoista kilometriä ennen kuin tavoittavat ohitettavan ajoneuvon.

Tuttu tilanne. Mitä lähemmäksi pääkaupunkiseutua ajellaan, niin sitä yleisemmäksi tuo ilmiö menee. Lopulta kaikki ajavat vasenta kaistaa, minäkin, koska en halua jäädä hitaan rekan taakse plokatuksi.

Tuo on täysin idioottimaista. Jos kaikki ajaisivat oikeaa kaistaa ja käyttäisivät vasenta ohittamiseen, niin silloin olisi liikenne sujuvaa.
#138
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
28.09.14 - klo:14:04
^Onko tuo nyt ihan totta, että perusväreissäkin on lakka. Ei ainakaan ollut vielä 2014. Samoin noiden maaliongelmien käsittelyn yhteydessä olen ymmärtänyt, että ainakaan candywhitessa ei ole lakkapintaa nykyiselläänkään.
#139
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
27.09.14 - klo:19:00
^Aika jännä, että hinnastossa tosiaan on 250 CDI 4Matic sedanina. Farkkuna ei.

Oma kantani on, että Mersu kannattaa ottaa niin isolla moottorilla ja niillä varusteilla mihin lompako vain venyy.

Itsekin harkitsin uutta C-sarjaa, mutta aikataulu ja hinnoittelu muutti valinnan E-sarjan Premium Busineksen suuntaan. Siinä itselleni pakollisilla varusteilla saa samaan hintaan enemmän tilaa ja varustelua nykyisellään.
#140
Lainaus käyttäjältä: Viive - 26.09.14 - klo:16:36
Itse kyllä katsoisin molempia aika tarkkaan. Sillä jos auto on ollut vaikka jollain 75-80 vuotiaalla ukkelilla joka ajaa luokkaa 3 tkm vuodessa niin ei ne kilometrit siinä enää hyviä ole jos autolla ikää vaikka 5 vuotta. Alkaa olla moni paikka niin kovettunut käytönpuutteesta että mieluummin se 50 tkm ajettu hyvin huollettu auto on parempi 5 vuoden kohdalla kuin 15 tkm ajettu 5-vuotias. Käyttöähän nämä vehkeet jonkinverran aina tarvitsevat.

No kerropa nyt mitkä paikat kovettuvat käytön puutteesta? Ettei nyt taas ole Esson baarin tarinoita.

Itse ostin yli kolme vuotiaan ja 4000 km ajetun Suzukin keväällä. Auto on kuin uusi ja on toiminut loistavasti. MItään kovettumia ei ole todellakaan ollut.
#141
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 24.09.14 - klo:22:49
Oli tämän takia ihan pakko kirjautua pitkästä aikaa sisään.

Siis tilasitko sinä, HAL9000, tuon skoodan ihan itsellesi? Omaan käyttöösi? Siis skoodan, tämän vuosituhannen surkeimman luomuksen, jota ei voi verrata edes Talbottiin? Ei tämä ole todellista 8)

EDIT: Ã,,lä nyt vaan sano, että otit vielä DSG:llä? Se olisi jotain mikä ei mahtuisi tähän universumiin.

Heh, heh. Samaa ihmettelin minäkin. Niin ne takit kääntyvät...
#142
Lainaus käyttäjältä: 4motion - 24.09.14 - klo:19:04
Uusi Scout tilattu tänään.

Millaisia toimitusaikoja lupailivat?
#143
Plugi (mikälie?) on siis kuitenkin vääränlainen. Vaihda okeanlainen tilalle.
#144
Taitaa teidän roottorilta tulla aika monta Skodaa Suomeen. Hyvin on Veho asiansa hoitanut.
#145
Libanonin "tulliainen" lienee kyseessä?
#146
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.09.14 - klo:23:34
Nelivetoisena? Säilytyksessä hinta laskee 500 per päivä... johonkin ..

No ei nyt oikein aukea, mitä ajat tuolla kysymyksellä / kommentilla takaa. Säilytyksessä hinta laskee 500 per päivä? Hei haloo...
#147
Lainaus käyttäjältä: jni - 04.08.14 - klo:05:37
^Heh. Samasta firmasta kyselin itsekin. Ei kiinnosta heitä. Taidan ostaa Mersun...

Niin siinä kävi, että ostinkin.

Hieno Octavia on kokonaisuutena. Tasapainoisen näköinen.

Miten kuvailisit äänieristyksen vaikutusta melutasoon?
#148
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 05.09.14 - klo:19:06
et maininnut että tarkotitko edellisen kommentoijan päivävaloja vai huomiovaloja parkkeina

Viittasin kirjoittajan viimeiseen sanaan eli huomiovaloihin.
#149
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 05.09.14 - klo:18:59
Octaviassa palaa parkit samalla kun ajovalot, niinkun varmaan monissa muissakin autoissa?

Kuka on toista väittänyt?
#150
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 05.09.14 - klo:18:20
Päiväajovalot ei saa palaa samaan aikaan ajovalojen kanssa. Tai tarkemmin saa palaa himmennettyinä mutta silloin ne eivät ole päiväajovalot vaan toimivat ns. huomiovaloina.

Etuvaloja varmaan tarkoitit eli kansankielellä ns. parkkeja.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy