Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

qmckone

#6150
Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.02.12 - klo:19:55
Tuli sen verran ihastuttua noihin avantin faceliftin takavaloihin, kun videoita netissä tuijotti, että pistin tilaukseen.


Olikos siula ennestään takana ledit vai perinteiset?

Edit: Tyylikkäät on kyllä nuo uudet valot.
A4 2.0Tq

qmckone

Viikonloppuna faceliftin ensiesittely. Aiheuttaakohan suurenkin liikekannallepanon pre-face kansalaisissa? Ite ainakin yritän ennättää pyörähtää.
A4 2.0Tq

Totuuden Torvi

Onhan FL ollut jo liikkeissä "pitkään". Tarviiko tuo FL erikseen esittelyn  ;D

qmckone

#6153
Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 09.02.12 - klo:22:21
Onhan FL ollut jo liikkeissä "pitkään". Tarviiko tuo FL erikseen esittelyn  ;D

Ehdottomasti. Saa premium-kahvia ja premium-pullaa. Niinku Toyota-liikkessä saa joka päivä, mutta tavallista. Ja sit myyjät on enempi hereillä, kun "vanhat" asiakkaat tulee ja ehkä kysyy, onko tyyppiviat korjattu ja miten ;D. Vaikka eihän vikoja oo ollu.
A4 2.0Tq

Nalle

Täytyy varmaan poiketa viikonloppuna AC:ssa vilkasemassa tuota FL:ää, mutta taitaa oma mielenkiinto kohdistua sittenkin A6:seen....

ma1ja

Tämän päiväisessä Ilta-Sanomissa on koeajettu A4  3.0 V6 TDI Quattro S-Tronic. Pääsääntöisesti kehuttu, mutta sitten jutussa sanotaan: ”Audin heikko kohta ajettavuudessa on aina ollut ohjaus ja niin tälläkin kertaa. Maantieajossa ohjauksen keskialueella tuntuu pientä velttoutta " autoa joutuu hieman suoralla paimentamaan.” Kirjoittanut Manu Metso.

Onko noin? Kaikenlaisia juttuja olen nelosesta nähnyt, eikä kyllä mieleen muistu, että ohjausta olisi moitittu. Paremminkin kehuttu ohjaustuntumaa kaikin tavoin. Olenko katsellut asiaa rinkulalasien takaa?
Niin se vaan menee.

Qrmu

#6156
Ohjaustuntuma on kyllä erilainen kuin vaikka golfissa. Golf keskittää vahvasti, kun taas A4 menee varmemmin siihen suuntaan minne ratti osoittaa.

Tietty jos ohjauskulmat on pielessä, niin silloin A4 menee samalla varmalla päättäväisyydellä aina väärään suuntaan.

Edit: A4 3.0 TDI koeajoauton rengastus on myös varmasti leveä. En ihmettelisi jos vetely urissa olisi jo vähän häiritsevää.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 10.02.12 - klo:12:21
Onko noin? Kaikenlaisia juttuja olen nelosesta nähnyt, eikä kyllä mieleen muistu, että ohjausta olisi moitittu. Paremminkin kehuttu ohjaustuntumaa kaikin tavoin. Olenko katsellut asiaa rinkulalasien takaa?

Brittiläiset moittivat Audin ohjausta aika usein. Esimerkiksi Q3:lle irvailtiin, että siinä on mahdollista valita kolmesta tunnottomasta ohjauksesta (jos siis oli sopivat varusteet ruksittu). Joskus ohjauksesta löydetään hyviäkin puolia, mutta karkeasti yleistäen Audin ohjaus on (Edit: siis ainakin EVO:n ja CAR:in mukaan) liian kevyeksi tehostettu ja välittää liian vähän informaatiota tiestä. Itse en ole Audeista ajanut kuin TT:tä ja sen ohjaus tosiaan oli yllättävän kevyt, mutta tunnosta en muistin varassa osaa hirveästi sanoa. Auto kuitenkin meni sinne minne halusi, eikä ohjaus vaatinut mitään ylimääräistä huomiota ja nämä ovat varmaan ominaisuuksia, joita ainakin kotimaiset autolehdet arvostavat.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

mmo

Onhan sitä ohjausta osittain parjattu aikoinaan, jo esimerkiksi TM 4/2008:ssä olevassa koeajossa sanottiin seuraavaa:

"Ohjauksessa on hyvä tunto, kun kaarretaan selvästi johonkin suuntaan. Kuljettaja saa pyörien kautta tietoa kitkasta, vaikka ohjausvaste onkin kevyenpuoleinen. Kuitenkin suoraan ajettaessa pyörät eivät keskitä riittävällä tarkkuudella, ja auto jää kaartamaan, ellei suuntaa määrätä käsin."

Muutenkin koeajoissa esitetty kritiikki tainnut koskea tunnotonta keskialuetta ja suoraan ajamiseen liittyviä ongelmia. Kuten sanottua, Audin "tavaramerkkinä" tainnut jo vuosia olla tämä ohjauksen reilu tehostaminen, mikä osaltaan selittänee keskialueen epämääräisyyttä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: mmo - 10.02.12 - klo:12:43

"Ohjauksessa on hyvä tunto, kun kaarretaan selvästi johonkin suuntaan. Kuljettaja saa pyörien kautta tietoa kitkasta, vaikka ohjausvaste onkin kevyenpuoleinen. Kuitenkin suoraan ajettaessa pyörät eivät keskitä riittävällä tarkkuudella, ja auto jää kaartamaan, ellei suuntaa määrätä käsin."


Sama ilmaisu sopii myös B7:aan, varsin hieno vietävä mutkaisella tiellä mutta suoraanajo tunnotonta, etenkin liukkaalla ( ja quattrolla varustetulla autolla  ;D ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:13:39
Sama ilmaisu sopii myös B7:aan, varsin hieno vietävä mutkaisella tiellä mutta suoraanajo tunnotonta, etenkin liukkaalla ( ja quattrolla varustetulla autolla  ;D ).

Täsmälleen. Ainakin XC60 vaatii vähemmän paimentamista maantiajossa, mutta Audi oli selvästi nautittavampi mutkatiellä. Sanoisin jopa, että Audi käyttäytyy sivistyneemmin etuvetonakin  liukkaalla mutkatiellä, missä tuntoa ja mikroautomaista nautittavuutta riittää. Ja kun painopiste on alhaalla, auto imee hienosti tiehen. Eikä lähde lapasesta varoittamatta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jeenyus

Dodii,

Kuten toisella palstalla kirjoittelin, että meni vähän peltiä ruttuun Audista. Alkuviikosta vein auton VW-Centerille Vantaalle  korjaukseen ja arvio oli viikko eli 5arkipäivää. Tänään kuitenkin auto oli valmis ja haettavissa, päässäni ihmettelin, että no jopas on nopeaa ja kaikki ei voi olla niin kultaista. Eikä ollutkaan, muuten kaikki oli hienosti mutta en saanut ensin konepeltiä auki eli sitä sisäkahvaa nykästäessä konepelti ei pompannut auki ja jouduin vetäsemään sitä parikin kertaa ja sen jälkeen vielä ulkopuolelta avittamaan jotta sain sen auki niinkuin sen pitäisi aueta. Eli maanantaina auto takaisin, luulisi sen olevan vain joku säätöhomma, pahoittelivat, että tuollainen käpy käynyt...
Audi A4 1.8TFSI

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.02.12 - klo:17:30
Ainakin XC60 vaatii vähemmän paimentamista maantiajossa,

Se on toi avara tien ja pohjan väli mikä sen tekee ;)

NcP

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:13:39
Sama ilmaisu sopii myös B7:aan, varsin hieno vietävä mutkaisella tiellä mutta suoraanajo tunnotonta, etenkin liukkaalla ( ja quattrolla varustetulla autolla  ;D ).

Mielestäni B7-mallin ohjaus ilman servotronicia on erinomainen, sen kanssa taas hieman tunnoton.  Tietty se on myös melko raskas hitaissa vauhdeissa, joten se ei varmasti ole kaikkien mieleen.  Vaimo tykkää enemmän VI Golfin ohjauksesta, joka on kevyempi kaikissa tilanteissa.

Flat

LainaaOlikos siula ennestään takana ledit vai perinteiset?

ihan alkupään hehkulamput....kohta ollaan taas kehityksen etunenässä !

Lainaa”Audin heikko kohta ajettavuudessa on aina ollut ohjaus ja niin tälläkin kertaa. Maantieajossa ohjauksen keskialueella tuntuu pientä velttoutta " autoa joutuu hieman suoralla paimentamaan.”

haiskahtaa servotroniclta ? IMO, servo on on todella veltto ja tunnoton maantiellä.

Ton-1

Hieman jo varusteitakin omaava, tasan 4 v. vanha B8 lähestyy hinnaltaan sitä puolenvälin krouvia.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4574166
Member of a A(udi) & A(prilia) club

T

#6166
Saksantuonti kun ei ole Xenon-valoja, ja päivävalot ei tee A4 suomessa ominaista häijyä mutkaa?

Etuvetodieseleitä saa keski- ja etelä euroopasta jo edukkaasti kun vm on 2008 ja km yli 100t. Verotkaan ei enää pahat tuolla vuosimallilla.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:23:03
Hieman jo varusteitakin omaava, tasan 4 v. vanha B8 lähestyy hinnaltaan sitä puolenvälin krouvia.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4574166
Olikos tuossa jotain spesiaalivarustetta tuon 3-alueilmastoinnin lisäksi. Lista on kyllä pitkä, mutta aika vakiokamaahan nuo lähes kaikki oli. "Penkinlämmittimet edessä" ehkä on se jokin :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: T - 10.02.12 - klo:23:07
Saksantuonti kun ei ole Xenoneita?


Voipi hyvinkin olla - selittäisi muutoin hyvän varustetason ( joskin rekkari ei puolla tuontiautona oloa - ei ala K:olla).

edit:Sporttipenkit/ 3-puolaratti/alusta noin niinku ensinäkemältä, laite omaa sporttipaketin ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

#6169
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:23:14
Voipi hyvinkin olla - selittää muutoin hyvän varustetason ( joskin rekkari ei puolla tuontiautona oloa - ei ala K:olla).

edit:Sporttipenkit/ 3-puolaratti/alusta noin niinku ensinäkemältä, laite omaa sporttipaketin ?
Eikös sporttipenkit ja ratti ole "vakioita" :)
Mikäs tuo juttu on että tuontiauton rekkari alkais K:lla.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.02.12 - klo:23:17
Eikös sporttipenkit ja ratti ole "vakioita" :)
Mikäs tuo juttu on että tuontiauton rekkari alkais K:lla.


Voipi olla, en tiedä, siis jos menen ja ostan sen uuden alkaen hinnan aanelkun niin noi penkit ja ratti ovat siinä ? Silloin ne olisivat vakiona.

Tuo K-alkuisuus on vahvaa mutua, olen ymmärtänyt että tuontiautoissa on K-alkuinen laatta, olenkohan taas kerran väärässä ?  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T


Tiedä sitten tuleeko pre-faceliftien hinnat nyt lähitulevaisuudessa kuinka paljon putoamaan, ainakin veljeni A4:sta hyvityshinta oli vielä todella hyvä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:23:25
Voipi olla, en tiedä, siis jos menen ja ostan sen uuden alkaen hinnan aanelkun niin noi penkit ja ratti ovat siinä ? Silloin ne olisivat vakiona.
No ei muuten mutta tällä palstalla ne on pakollisia ja "vakiokamaa", muita ei edes noteerata  ;D

LainaaTuo K-alkuisuus on vahvaa mutua, olen ymmärtänyt että tuontiautoissa on K-alkuinen laatta, olenkohan taas kerran väärässä ?  8)
En ainakaan itse ole kuullu tuosta K-alkuisesta tuontiautoissa.
Kyllä se varmaankin tuontiauto on. Edeltävä rekkari (numeroa pienempi) kuuluu 2004 Volvo S60:lle ja seuraava rekkari 1980 W123 Mersulle. Eli ei ole samanikäisiä konserniautoja lähimmät rekkarit esim. Audi tai VW. Maahantuojahan rekisteröi useampia peräkkäisiä rekisterinumeroita kerralla maahantuotuihin autoihin. Tämän vinkinhän antoi muistaaksen Skriko (...vai olikohan se RoccoScientist) Sciroccoketjussa.
Esim. jos oman autoni edeltäviä ja seuraavia rekkarinumeroita haen niin kyllä ne on samanikäisiä Audeja kaikki lähimmät.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.02.12 - klo:23:03
Hieman jo varusteitakin omaava, tasan 4 v. vanha B8 lähestyy hinnaltaan sitä puolenvälin krouvia.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4574166

Tuolta sivulta poinittu lainaus: "-ISOFIX-kiinnikkeet etumatkustajalle ja etumatkustajan airbagin de-aktivointi avaimella (HUOM! tämä varuste on todella harvassa A4:ssa)"

Todella harvassa todellakin, kun eikö tämä ole ollut vakiovaruste kaikissa virallisesti maahantuoduissa A4 B8:issa? Minusta tämä on aika vahva todiste tuontiauton puolesta.

Edit: Tuo rekisterinumerosarja on vielä vahvempi. Seuraava selvitettävä, onko alkuperämaa Saksa vai Ruotsi vai kenties jotain ihan muuta? ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.02.12 - klo:23:32
En ainakaan itse ole kuullu tuosta K-alkuisesta tuontiautoissa.
Kyllä se varmaankin tuontiauto on.

Kiitos selvennyksestä, opin tänään taas jotakin uutta.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

T

Eikös nuo valot ole ilmiselvä todiste siitä että on tuontiauto. Muistelisin jonkin vuoden-parin takaisen keskustelun jossa todettiin että B8 on tuotu maahan suomeen ja ruotsiin ainoastaan tuolla "mutka" päiväledillä, eli ilmeisesti Xenoneilla, ja S-line kylkilistoilla.

En ole itse ainakaan koskaan nähnyt suomi-autoa noilla valoilla. Ja näitä B8 on pääkaupunkiseudulla todella PALJON.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Quality

LainaaMikäs tuo juttu on että tuontiauton rekkari alkais K:lla.

Ainakin oma XC60 K-alkuisella rekkarilla on Volvo-Auton Belgiasta maahantuoma ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

FIN-ZZE

Itse tuotatin oman B8 Saksasta muutama kuukausi sitten. Soitin eri katsastuskonttoreille ja kysyin millaiset kirjaimet heillä on menossa, kilvet annetaan numerojärjestyksessä. Valitsin sopivimman yhdistelmän. Sen verran kävi tuuri, että joku voisi kuvitella kilpeni olevan maksettu, sen verran hyvin kirjaimet ja numerot natsaavat!

Ktk

K-kilpi tuontiautoissa on täyttä legendaa. Johan on taas Esson baarissa keksitty. Halogeeneilla löytyy kyllä ihan Suomi-autojakin, tosin ei paljoa. Ovat ilman business-pakettia tilattuja.

eGetin

Kuinkahan huonot nuo halogeenit mahtaa olla käytännössä jos TM:n valomittausten mukaan xenonit päihittävät ne eikä xenonitkaan A4:ssa mitkään huippuvalot ole...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy