Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

LainaaAutossa on toki Bluetooth hands-free, mutta ajoittain olisi hyvä saada lisäkuuluvuutta hainevän kautta.

Taitaa olla lisäkuuluvuudelle kova tarve jos olet valmis maksamaan tuollaisen summan (869EUR). Eikös suomessa nyt kännykkä kuulu ihan hyvin ilman tuota antennia ?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.02.12 - klo:23:34
minullahan kävi aivan samalla tavalla tossa ennen joulua kun oli huollossa. Ihme homma, silloin ihmettelivät että ei tällaista ole ennen sattunut........

Puhuivat yhdestä toisesta vastaavasta tapauksesta kun tuota punaista öljyvaloa ihmeteltiin. Ehkä se oli autosi.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Aslaasj

#6122
LainaaTaitaa olla lisäkuuluvuudelle kova tarve jos olet valmis maksamaan tuollaisen summan (869EUR). Eikös suomessa nyt kännykkä kuulu ihan hyvin ilman tuota antennia ?

Ei vaan itse ymmärrä mistä tuollainen hinta tulee sille puhelinkohtaiselle adapterille.
Tarve olisi kyllä olemassa, kuuluvuus on ajoittain aika huono kun liikutaan maaseuduilla.

E: siis minulla on tuo kaikki kuvassa oleva jo autossa, tarve on vaan puhelinkohtaiselle adapterille.

kokken

Ilmeisesti tuo "Ladeschale" on se puhelimelle räätälöity osa - jos muut komponentit on kasassa tarvii vain ostaa omalle puhelimelle lataamiseen sopiva liitin/teline. Mikä puhelin sulla on? Pikaisella googlaamisella noita näyttäisi käytettyjä löytyvän muutamalla kympillä... Mutta toisaalta, eikö tuo edistyneen puhelinintegraation idea ole juuri siinä, että se sisältää itsenäisen auton kattoantennia hyödyntävän radio-osan, joka vain blutoothilla kaappaa oman puhelinen numeron ja yhteystiedot sim-kortin etäkäyttönä? Ja oma puhelin on "lepotilassa" eli toimii jonkinlaisessa slave-moodissa?


Aslaasj

Itsellä tuo samsung Xcover 271, ei taida toimia etäkäyttönä.
Löytyi asiantunteva marmorimyyjäkin ja samsungeihin ei kuulemma löydy maahantuojan puhelinvalikoimasta sovitinta. Nokialaiseen kylläkin alk. 180 eur.

kokken

Ei taida jutella minkään Android-laitteen kanssa...

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 20.01.12 - klo:14:12
A4 Sedan Business 1.8TFSI 125kw quattro, CO2 144g. Ennakkohinta 42 530,06e
A4 Avant Business 1.8TFSI 125kw quattro, CO2 149g. Ennakkohinta 44 425,95e

Nämä on nyt sitten tulleet ihan virallisiin hinnastoihinkin, Audin sivuilla 3.2 päivätty.
Tuleeko tuota 1.8TFSI 125kw quattroa koskaan automaatilla?

a4b8

Onkohan facelift A4:ssa keskikonsolissa enemmän namiskoita kuin edellisessä mallissa? Ilman että on navigointia, kolmialueilmastointia ym rastitettu? Onko monsuunin-, daytonanharmaasta, cuvée-hopeasta kokemusta, näköhavaintoja?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pertsa

^Onko keskikonsolin nappuloiden määrä yksi hankintakriteereistä? Eli mitä enemmän sen parempiko? :)

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.02.12 - klo:18:53
Onkohan facelift A4:ssa keskikonsolissa enemmän namiskoita kuin edellisessä mallissa? Ilman että on navigointia, kolmialueilmastointia ym rastitettu? Onko monsuunin-, daytonanharmaasta, cuvée-hopeasta kokemusta, näköhavaintoja?

Heh. On siellä ainakin business-paketissa tutkiin liittyvä namiska. Muista en tiedä. Voin laskea napit kun auto tulee - se on leivottu kasaankin viime viikolla.

Muistaako kukaan onko faceliftissa vihdoin vaihdettu kilpivalot ja kenties sitätilankin valoja LEDeihin?

PS: Odottavan aika on liian pitkä. Kauankohan menee, että auto on noudettavissa. :/
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jpvain

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 05.02.12 - klo:19:00
Heh. On siellä ainakin business-paketissa tutkiin liittyvä namiska. Muista en tiedä. Voin laskea napit kun auto tulee - se on leivottu kasaankin viime viikolla.

Muistaako kukaan onko faceliftissa vihdoin vaihdettu kilpivalot ja kenties sitätilankin valoja LEDeihin?

PS: Odottavan aika on liian pitkä. Kauankohan menee, että auto on noudettavissa. :/

Noin kuukausi valmistuspäivästä kuulemma menee. Itsellä auto tehdään vasta 14.2 joten odotusta pari viikkoa enemmän vielä itsellä...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Flat

#6132
faceliftin valoista:

tuossa näkyy avantin FL takavalot hyvin, mielestäni ihan hienot. Mutta mikä ihme efekti videon alussa on etuvaloilla ( ja ihan lopussa)  ?

Facelift 2013 Audi A4 Avant 2.0 TDI - in Detail (1080p)

ja löytyi toinenkin

Audi A4 Facelift: Herausgeputze Ringe

MoFFe

Kamerassa yleensä ledvalot näyttävät tuolta... eri Hz määrä mitä kamera tallentaa.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 05.02.12 - klo:19:00Muistaako kukaan onko faceliftissa vihdoin vaihdettu kilpivalot ja kenties sitätilankin valoja LEDeihin?
Kilpivalot on nykyisin aina LEDit Xenonien kanssa, mutta sisävaloista LEDejä on vissiin edelleenkin vain jalkatilavaloissa sisävalopaketin yhteydessä.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

jpvain

Valoista puheenollen onko kenelläkään tietoa noista sumuvaloista, ovatko "lämpimän valkoiset" kuten aikaisemmin vai kenties xenonien sävyiset valot?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Aslaasj

Tänään töihin mennessä mittari näytteli -40,5 astetta. Letkun päässä yön yli ja kylmän kankeaa oli. Ei tuossa 3,0 tdi.n kyydissä kylmä ollut, mutta moottorin lämpömittari pysyi 50.n ja 90.n puolivälissä, eikä noussut ylemmäs.
Kierroksia käyttämällä 2000 rundissa lämpö nousisi herkemmin, mutta jo moottorijarrutus risteykseen tullessa laskee silmissä lämpötilaa.
Webasto olisi kova sana näille keleille, paitsi muutaman tutun webasto oli jättänyt käynnistymättä aamulla.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 06.02.12 - klo:19:38
Tänään töihin mennessä mittari näytteli -40,5 astetta. Letkun päässä yön yli ja kylmän kankeaa oli. Ei tuossa 3,0 tdi.n kyydissä kylmä ollut, mutta moottorin lämpömittari pysyi 50.n ja 90.n puolivälissä, eikä noussut ylemmäs.
Kierroksia käyttämällä 2000 rundissa lämpö nousisi herkemmin, mutta jo moottorijarrutus risteykseen tullessa laskee silmissä lämpötilaa.
Webasto olisi kova sana näille keleille, paitsi muutaman tutun webasto oli jättänyt käynnistymättä aamulla.

On muuten uskomatonta kuinka kauniisti toi kutonen välittömästi käy -25C pakkasesta lämmittämättä repästynä käyntiin. Itselläni ei vielä ole Webastoa/Eberiä tuossa, mutta piti yksi koekäynnistys tehdä vaikka seisontaan kylmimmän ajan yli nyt laitoinkin.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Aslaasj

Juu, työpaikan pihalla kävi tyhjäkäyntiä oman autoni vieressa tdi octavia ja olin jo varma että autoni oli sammunut kun kävelin vierelle. Vasta kuskinpenkillä huomasin että käynnissä oli. Tuntuu se 3,0tdi myös karkealle kun on tarpeeksi pakkasta, mutta herra varjele tuota 2,0 tdi konetta  ::)

Ohikulkija

Onko käytännön kokemuksia käyttökustannuksista, kaksiveto vs. neliveto? (onko ero merkittävä?)
Onko nelivedossa kalliimpi:
- Vakuutus?
- Polttoainetta kuluu ehkä vähän enemmän?
- Huoltojen hinnat? (merkkiliikkeessä)
- Renkaitten kulutus? (vai onko peräti pienempi)

lortti

Käytännön kokemus on se että ennen kun minulla oli vajakkeja, niin niillä tuli ajettua talvella olosuhteidenkin pakosta paljon rauhallisemmin. Nytkun on neliveto niin tulee otettua quattro kiihdytyksiä joka liikennevaloista seuraaviin valoihin odottamaan. Tästä johtuen soppaa meneekin sitten kaupungissa sellaista 10-11 litraa sadalla. Uskoisin että jos malttaa olla ulosmittaamatta nelivedon loputonta pitoa joka kiihdytyksessä niin ei sitä bensaa nyt kamalasti enemmän mene. Mulla tämä ei onnistu  ;D

Vajakki audiin tosin ei ole vertailupohjaa mutta ei kaverin vajakki A4 ekoTDIkään kaupungissa millään pisaroilla mene.

Nalle

Jos tuon 1.8 125kw quattron saisi automaatilla, niin voisin vakavasti harkita nykyisen B8:sin vaihtamista facelift malliin, nyt kun on vielä tuo Alpine Pro kampanja.
Ei oikeen iske toi manuaali, kun on automaatilla ajellut viimeiset 10vuotta.
2.0TFSI Q S-tronic menee taas yli budjetin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 08.02.12 - klo:12:35
2.0TFSI Q S-tronic menee taas yli budjetin.

En tiedä, jos on ostamassa miltei 50 ke:n autoa niin tuntuuko se jokulisätonni enää siinä konkurssissa ?

Ota manuskana ?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.02.12 - klo:13:41
En tiedä, jos on ostamassa miltei 50 ke:n autoa niin tuntuuko se jokulisätonni enää siinä konkurssissa ?

Ota manuskana ?  ;D

Nyt varovaisesti. Itse menin 3v sitten ostamaan käytettyä A3:sta ja nyt on tulossa jo toinen uusi A4. Myyjä jo naureskeli, että kyllä me seuraavaksi se S4 laitetaan. Ei kyllä naurata yhtään, kun niin siinä aika varmasti käykin. ;D
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

NcP

Mobilesta kun katselee A4 B8 2009-2010 quattroja, joukossa on huomiota herättävän paljon 3.0TDI-koneella varustettuja autoja.  Mikähän tuohon on syynä?  Saksan käyttömaksut/verotus, tyyppivika, kulutus vai mikä? 

VAG!

Lainaus käyttäjältä: NcP - 08.02.12 - klo:14:42
Mikähän tuohon on syynä?  Saksan käyttömaksut/verotus, tyyppivika, kulutus vai mikä? 

Diesel, iso iskutilavuus ja korkeahkot CO2-päästöt tuottaa saksalaisittain korkeat vuosimaksut. 2009 3-litrainen nokivasara 180 gramman päästöillä tuottaa noin 400 euron vuosimaksut. Vanhemmissa päästöt eivät vaikuta, mutta verot ovat silti kovemmat.

Noin 2009 alkaen disukoissa vero määräytyy muistaakseni näin:

Iskutilavuuden jokainen alkava desi kerrotaan 9,5:llä ja siihen lisätään 110 gramman ylittävät päästöt kerrottuna kahdella.

Eli 2980cm3 ja 180 grammaa menisi dieselin kohdalla näin: (29*9,5) + (180-110)*2 = 415,50 euroa.

Bensakoneissa muuten sama, mutta 9,5 vaihdetaan kakkoseksi.

NcP

Kiitän selvennyksestä.  Sittenhän tuo voisi olla ihan järkevä tuontiauto tässä vaiheessa, kohtahan verotusperusteet tietty muuttuvat täälläkin...

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.02.12 - klo:13:41
En tiedä, jos on ostamassa miltei 50 ke:n autoa niin tuntuuko se jokulisätonni enää siinä konkurssissa ?

Ota manuskana ?  ;D

Onhan noilla 1.8TFSI Q ja 2.0TFSI Q vajaa 6K€ hintaeroa (siis Business Avantista on kyse).
Sillä rahalla sais jo jonkinlaista varustetta ruksittua, ja onhan toi 1.8 uudempi ja vähemmän kuluttavampi
kone ja tiedä vaikka siinä olisi tuo öljynkulutus saatu kuriin  :D
Onko kellään tietoa tuleeko tuota 1.8 quattroa saataville automaatilla?

Jos tohon 2.0TFSI:in sijoittaisi, niin silloin ollaan jo aika samoissa A6:sen hinnan kanssa samalla padalla, toki Quattro puuttuisi A6:sta ja sitähän olen tässä nyt hakemassa.

jnsFI

Kappas. Tänne tuli mukava yllätys. Auto on jo maassa ja luovutusta yritetään ensi viikolle. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Flat

Tuli sen verran ihastuttua noihin avantin faceliftin takavaloihin, kun videoita netissä tuijotti, että pistin tilaukseen.
Jotain piristystä talven keskelle. Olipa tyhmä veto....no ei ollut ensimmäinen kerta.....



nYt sitten odotellaan pakettia, ja asennushommiin..Eiköhän tuo asennus ole ihan nopsa juttu ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy