Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaNäyttää oikein hyvälle. Millaiset renkaat tässä kuvassa sinulla oli. 225/40/19?

Juuri ne koon renkaat!

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 29.01.12 - klo:18:07


Tästä lähtee maali:


Miten vaihtolokareissa on huomioitu, ettei maali lähde niistäkin?
A4 2.0Tq

Nudde

LainaaMiten vaihtolokareissa on huomioitu, ettei maali lähde niistäkin?

Samalla tavalla kuin orkkiksissa varmaan, sehän oli sinkitys joka oli huono, toivotaan että uusissa on toi sinkitys hieman parempi.

rob-s

LainaaOlen kysynyt tätä ennenkin, mutta kysynpä uudelleen:
Onko kellään tietoa mistä saisi 2011-mallin alumiinisia peilinkuoria? Ebayssakin on vain niitä alkupään peilien mukaisia kuoria. Marmoritiskillä maksaa niin penteleesti, ettei malta sieltä hakea. Tälläkin palstalle mainostaville firmoille olen kyselyä laittanut, mutta ilman vastausta.

Kyllä niitä jatkuvasti Ebay:ssä on tarjolla. Ainut paikka saada niitä kohtuuhintaan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Flat

Tuo lokariasia johtuu puhtaasti suuresta laadunvaihtelusta, joillakin maalit lähtee joillakin ei.

LainaaOnko kellään tietoa mistä saisi 2011-mallin alumiinisia peilinkuoria? Ebayssakin on vain niitä alkupään peilien mukaisia kuoria. Marmoritiskillä maksaa niin penteleesti, ettei malta sieltä hakea. Tälläkin palstalle mainostaville firmoille olen kyselyä laittanut, mutta ilman vastausta...

Eikös tuosta pääsisi halvalla jos hommaisi vaikka 3M:n alumiiniteippiä ja päällystäisi peilinkuoret. Olis varmaan aika helppo nakki tehdä.

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 28.01.12 - klo:22:21
Kysyn teiltä muilta asianosaisilta, miten tohon ajovalopesinten ulosjäämiseen on suhtauduttu?

Mulla suhtauduttiin, että kun se oli vasemman ajovalonpesin niin sen luukun sisällä olevaa pykälää mihin se pesin ottaa kiinni, yksinkertaisesti viilalla muokattiin siten, että ei enää jumiudu. Ja toimii nyt AINA. Itsellä on tosiaan 1.8TFSI versio mutta en ole lisännyt öljyä viimeiseen 13tkm ennen 90tkm huoltoa. Tuona aikana MMI:n mittari näytti aina 1/6-5/6 täyttä noin suunnilleen. Ja itselläni ei lokareiden kanssa ole ongelmia, luonnollisesti sieltä löytyy joitain kiveniskemiä mutta maalin rapistumisesta ei ole kyse. Mutta edelleen nuo nyt vaikuttaa mielestäni pahimmilta tyyppivioilta, koska noita ongelmia tuntuu olevan ulkomaillakin. Ei esim. ratin tärinää voi laskea tyyppiviaksi heti jos sitä vaikka kolmesta autosta löytyykin sillä renkaatkin voi suoraan vaikuttaa asiaan todella paljon...
Audi A4 1.8TFSI

Qrmu

Oli mielenkiintoinen öljynvaihtokokemus.

Perjantaina vaihdettiin öljyt A4 B8 2.0 TFSI:ni. Kun olin lähdössä huollon pihasta, niin moottoria käynnistäessä kuului *plim* ja näkyi punainen öljyvalo sekä teksti joka kertoi että öljyä on vaarallisen vähän. Joten kävelin takaisin tiskille ihmettelemään että mikäköhän autolle nyt tuli. Kello oli jo lähes 18:00 ja huolto oli sulkeutumassa, joten ei siinä enää oikein muuta tehty kuin todettiin että varoitusvalo tosiaan palaa heti kun virrat pistää päälle. Tikulla mitatessa öljyä oli ihan oikea määrä.

Sain sitten viikonlopuksi käyttööni hinnat-alkaen-quattron. Eli A4 2.0 TDI 105 kW manuaali. Täytyy sanoa että A4:n peruspenkit ovat surkeat sporttipenkkeihin verrattuna. En saanut oikein mitenkään mukavaa ajoasentoa. Tuli mieleen BMW E90:n penkit kun selässä alkoi tuntua jo muutaman minuutin ajon jälkeen. Muutenkin tuo moottori on sellainen sekunnin murto-osan ilo, joka loppuu kun tiputaan pois vääntöalueelta ja kaikki hyydähtää. Kulutuskin aika kova pikkudieseliksi näin pakkasilla, eikä moottori lämmennyt koskaan 90 asteeseen -15 pakkasilla. Tuli jo mieleen että alkaakohan DPF kiukutella sijausautossa, jolloin pitäisi hakea sijaisautolle sijaisauto. :P

Tänään maanantaina autoni vikaa ei huollossa saatu enää toistettua. Eikä ole tietoa mistä se olisi edes johtunut. Ehkä jokin kondensiosta johtunut ongelma konepellin aukinaisuuden tunnistimessa?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Flat

Akkua vaihettaessa pitää auto "kalibroida" uudelle akulle. Mites jos akun irrottaa autosta ja laitaa saman kiinni, pitääkö ko. operaatiota tehdä?


rob-s

Minun käsittääkseni jos tilalle tulee samanlainen eli samat kapasiteetit, niin tuskin tarvitsee tehdä mitään.
Siellä jossakin Vag-com:lla näkee ensiasennusakun merkin mutta ei sillä varmastikaan ole merkitystä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jnsFI

Psst. Pahoittelut kun tulee myynti-ilmoitus tähän, ketjuun, mutta mulla on jäämässä ylimääräiseksi S-line 5-spoke vanteiden Replicat koossa 18" (ET35, istuu B8:iin hienosti). Jos joku on vailla kesäsettiä, niin tuosta lähtee halvalla tämän ketjun porukalle. Niissä on nyt melkein loppuun ajetut Hankookit (225 leveät), mutta voin vaihdattaa niihin vielä toivomusten mukaan uudet renkaat. Hinta vanhoilla renkailla vaikka 400â,¬ tms. Yhdessä vanteessa on semmonen pieni sentin pintanirhauma, muuten täysin naarmuttomat.

Tässä autossa samat vanteet: http://vagarena.fi/index.php?topic=600.0

Huudelkaa viestillä jos kiinnostaa. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

kokken

Flat oli laittamassa samaa auton omaa akkua takaisin? Ei tarvi tehdä mitään koodia. Mutta oletan että jos hiipuvan akun tillalle vaihtaa kokonaan uuden akun, niin tarvii. Näin ainakin Bmw:ssä, missä auto sopeuttaa itsensä pikku hiljaa hiipuvan akun kapasiteettiin eikä ilman koodaamista osaa ottaa uudesta akusta enempää tehoja kuin mitä sai irti vanhasta.

Flat

Tuonne kufatecciin on ilmaantunut facelift takavalot.

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/language/en/info/p9198_c284_Komplett-Set-LED-Heckleuchten-Audi-A4-S4-Avant-Facelift.html

Olikos jossan hyvä kuva avantin facelift takavaloista valoisalla/pimeällä ? Olikos noiden ilme kovinkin mollivoittoinen ?
Näyttää siltä että tulee tätä kopperoa pidettyä vielä jonnin aikaan, joten jotain piristystä voisi harkita.


Flat

Nuohan näytää ihan hyvältä. Tuo valonauha on jäljittelee hieman etupään ledien muotoa, eikä ole niin mollivoittoinen kuin 6/7:ssa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.02.12 - klo:09:54
Nuohan näytää ihan hyvältä. Tuo valonauha on jäljittelee hieman etupään ledien muotoa, eikä ole niin mollivoittoinen kuin 6/7:ssa.

Joo, ei paha, paitsi hinta :(

Ohikulkija

LainaaTuonne kufatecciin on ilmaantunut facelift takavalot.
http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/language/en/info/p9198_c284_Komplett-Set-LED-Heckleuchten-Audi-A4-S4-Avant-Facelift.html
Olikos jossan hyvä kuva avantin facelift takavaloista valoisalla/pimeällä ? Olikos noiden ilme kovinkin mollivoittoinen ?
Näyttää siltä että tulee tätä kopperoa pidettyä vielä jonnin aikaan, joten jotain piristystä voisi harkita.

Voiko noita Led- valoja laittaa suoraan hehkulamppu valojen tilalle? (vm 08/09)
Kysyin kerran Espoon AC:ssä. Sanoivat, että tietokone alkaa herjaamaan palaneista valoista, jos laittaa Led- valot.
Sedanissa olin näkeväni hiukan eroa takavalon muotoilussa.

Flat

Voi, kufateciltä tulee donggeli mukana, joka poistaa ko. ongelman.

HJP

Kertokaas minulle joka en B8ia erityisen hyvin automallina tunne, että mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tuommoisesta reilu 100tkm ajetusta 2.0 TFSI 155kw manuaalivaihteisesta autosta, jos mielii semmoisen ostaa? Onko näissä jotain tyyppivikoja jotka ilmenevät vasta noilla kilometreillä? Huollot on kaikki suoritettu ajallaan, eikös tämä moottorimalli ollut jakoketjulla?

Erzi

Lainaus käyttäjältä: HJP - 01.02.12 - klo:17:35
Kertokaas minulle joka en B8ia erityisen hyvin automallina tunne, että mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tuommoisesta reilu 100tkm ajetusta 2.0 TFSI 155kw manuaalivaihteisesta autosta, jos mielii semmoisen ostaa? Onko näissä jotain tyyppivikoja jotka ilmenevät vasta noilla kilometreillä? Huollot on kaikki suoritettu ajallaan, eikös tämä moottorimalli ollut jakoketjulla?

Kannatta koeajolla katsoa väheneekö öljyntaso enemmän kuin polttoaineen...

;D
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: HJP - 01.02.12 - klo:17:35
mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tuommoisesta reilu 100tkm ajetusta 2.0 TFSI 155kw manuaalivaihteisesta autosta ?

Onko maalia poissa lokasuojista ? Tai mitä sitä tarkistamaan, jos se ongelma ei k.o. autoa vielä vaivaakaan ..... niin se voi alkaa vaivata kun sinä olet sen omistaja.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 01.02.12 - klo:18:12
Kannatta koeajolla katsoa väheneekö öljyntaso enemmän kuin polttoaineen...

;D

Öljynkulutus ongelmat on varmaankin jo HJP:llä tiedossa, mikä on sitten normaalia kulutusta?, esim. veljeni autoon piti lisätä öljyä 1 litran verran kun öljynvaihdosta oli n. 6000 km (36000 km).

Näissä CDNC koneissa on jakoketju.

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 01.02.12 - klo:18:25

Näissä CDNC koneissa on jakoketju.



Onko tämä tässä (audin) tapauksessa hyvä ( ja luotettava) asia ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

LainaaKertokaas minulle joka en B8ia erityisen hyvin automallina tunne, että mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tuommoisesta reilu 100tkm ajetusta 2.0 TFSI 155kw manuaalivaihteisesta autosta, jos mielii semmoisen ostaa?

Tarkistaisin ainakin nuo "mahdollisia tyyppivikoja" ketjun ensimmäisen viestin viat. Monet pikkuvikoja, mutta eihän niitä ole heti kiva ruveta korjaamaan/korjauttamaan..varsinkaan omasta pussista

HJP

Pitänee olla tarkkana kun menee eri yksilöitä katsomaan, kiitoksia vinkeistä. Onko tuo öljynkulutus mielestänne sen tason ongelma että kannattaisi kääntää katseet suoraan 3.0TDI -mallin suuntaan, jos vaan budjetti kestää? Kilometrit saisi semmoisessa olla jossain 100-140tkm välillä, onko siinä moottorissä mitään tyyppivikoja vai onko kestävä ja luotettava?

a-o

Lainaus käyttäjältä: HJP - 01.02.12 - klo:17:35
Kertokaas minulle joka en B8ia erityisen hyvin automallina tunne, että mitä kannattaa erityisesti tarkistaa tuommoisesta reilu 100tkm ajetusta 2.0 TFSI 155kw manuaalivaihteisesta autosta, jos mielii semmoisen ostaa? Onko näissä jotain tyyppivikoja jotka ilmenevät vasta noilla kilometreillä? Huollot on kaikki suoritettu ajallaan, eikös tämä moottorimalli ollut jakoketjulla?

Tarkista ihmeessä, että takaa ei puutu vetoakselit ;D

rob-s

LainaaTarkista ihmeessä, että takaa ei puutu vetoakselit

Hyvä vinkki:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ranssi

Mikäli täällä ei ole vielä ollut esillä, niin muistaakseni tuoreimman Tuulilasin mukaan A4:stä esitellään myöhemmin tänä vuonna 150 kW:n V6-dieselillä varustettu versio. Tarina ei kerro vetotapaa, mutta malliversion EU-kulutus on huomattavan alhainen eli 4,9 l/100km.

Tämä antaa vahvaa osviittaa siitä, että VAG:lla ei ainakaan Audilla tulla henkilöautopuolella vähään aikaan näkemään kaksoisahdettua nelosdieseliä. Audin linja poikkeaa siis pääkilpailija BMW:stä, joka on pudottamassa mallistostaan pois matalaviritteiset kuutoset.

K70

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 02.02.12 - klo:11:22
Mikäli täällä ei ole vielä ollut esillä, niin muistaakseni tuoreimman Tuulilasin mukaan A4:stä esitellään myöhemmin tänä vuonna 150 kW:n V6-dieselillä varustettu versio. Tarina ei kerro vetotapaa, mutta malliversion EU-kulutus on huomattavan alhainen eli 4,9 l/100km.
Tämähän on jo hinnoiteltu Saksassa, 3.0 TDI 150 kW multitronic. Tuskinpa tuodaan Suomeen.

Kulutusero (0.1 l/100km) on olematon 2.0 TDI 130 kw:een verrattuna, hintaeroa kolme tonnia.

Aslaasj

Mitä täytyisi hommata tuohon A4.n handsfreehen, jotta saisin puhelimen toimimaan auton antennin kautta, kyynärnojassa on siis kuvan vasemmassa alareunassa oleva adapteri.

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p978_c284_Bluetooth-Handsfree---Retrofit---Audi-A4-8K---Complete-.html

Autossa on toki Bluetooth hands-free, mutta ajoittain olisi hyvä saada lisäkuuluvuutta hainevän kautta.
Onko joku laitellut noita ja millä hintaa?
Soittelin tänään paikalliselle diilerille ja hinta siellä ei vakuuttanut, puhuivat n. 500 â,¬ summasta kun puhuttiin puhelinkohtaisesta adapterista.

Nudde

LainaaPerjantaina vaihdettiin öljyt A4 B8 2.0 TFSI:ni. Kun olin lähdössä huollon pihasta, niin moottoria käynnistäessä kuului *plim* ja näkyi punainen öljyvalo sekä teksti joka kertoi että öljyä on vaarallisen vähän. Joten kävelin takaisin tiskille ihmettelemään että mikäköhän autolle nyt tuli. Kello oli jo lähes 18:00 ja huolto oli sulkeutumassa, joten ei siinä enää oikein muuta tehty kuin todettiin että varoitusvalo tosiaan palaa heti kun virrat pistää päälle. Tikulla mitatessa öljyä oli ihan oikea määrä.

minullahan kävi aivan samalla tavalla tossa ennen joulua kun oli huollossa. Ihme homma, silloin ihmettelivät että ei tällaista ole ennen sattunut........

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy