Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Markku J

Ei ainakaan näissä eteläisen Suomen oloissa keränneet Starit lunta. Toki niiden kanssa on syytä kanttareita varoa 225 -kumein, mutta itse varon niitä automaattisesti hiukan liiankin suurella herkkyydellä, kun haluan vanteeni säilyvän varman päälle kunnossa.
A4:n ajettavuus oli erinomainen, loistava suorastaan, noilla 225/50-17 Misukoilla.

msvahn

Aiemmin epäilemäni termostaatti varmistunut vialliseksi. Purin nokasta muoveja, jotta pääsi tunnustelemaan jäädytintä kunnolla. Kyllä se alkaa lämmetä yläreunastaan jo ennen kuin lämpömittari havaitsee mitään eli alle 50 asteisena. Vuoto ei ole iso, mutta riittää hidastamaan lämpenemistä kummasti. Toimivassa virtaus olisi kylmänä niin pientä, ettei se isoa alumiinikennoa päästäisi lämpenemään juuri ollenkaan.

Liekö kovien pakkasten puute noissa Saksan autoissa jumittavan termaria, kun ei riittävästi vaihteluväliä kylmän suuntaan. Samat kelithän tuolla nyt on kuin täälläkin, eli normaalisti se ei lämpenisi enää sielläkään. Aivan vastaava oli BMW:ssäkin tuodessani Suomeen. Kesälläkin kesti lämmetä 10-15km moottori vaikka iso bensamylly. Tuossa nyt oli jo ikää ja kilsatkin 1,5 kertaiset.

Autossani on kyynärnojan lokerossa jonkinlainen GSM-telakointipohja joita Saksassa näkee paljon (multi-SIM/internet käyttöön tai jotain). En osannut valikoista omaa puhelinta normaalisti pelkällä BT:llä yhdistää. Onko se edes mahdollista tuonlaisessa kytkennässä?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 17.12.11 - klo:12:01
Aiemmin epäilemäni termostaatti varmistunut vialliseksi. Purin nokasta muoveja, jotta pääsi tunnustelemaan jäädytintä kunnolla. Kyllä se alkaa lämmetä yläreunastaan jo ennen kuin lämpömittari havaitsee mitään eli alle 50 asteisena. Vuoto ei ole iso, mutta riittää hidastamaan lämpenemistä kummasti. Toimivassa virtaus olisi kylmänä niin pientä, ettei se isoa alumiinikennoa päästäisi lämpenemään juuri ollenkaan.
Kerro sitten auttoiko termostaatin vaihto. Omassa 2.0TFSI:ssä ei auttanut. Syyläri tuntui hieman lämpenevän ennen kuin kone oli lämmin mutta se taisi sitten lopulta olla vain säteilyä moottorista.

eGetin

Tiedä häntä, meillä on tämän vuoden puolella hankittu 2.0TDIe A4 eikä siinäkään lämpömittari täysiin lämpöihin ihan herkästi nouse. Lämpöä kyllä pukkaa vielä näillä keleillä melko nopeasti sisälle, mutta moottori ei lämpeä kirveelläkään. Voi siis olla ihan hyvinkin myös ominaisuus.

msvahn

#5584
Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 17.12.11 - klo:12:06
Kerro sitten auttoiko termostaatin vaihto. Omassa 2.0TFSI:ssä ei auttanut. Syyläri tuntui hieman lämpenevän ennen kuin kone oli lämmin mutta se taisi sitten lopulta olla vain säteilyä moottorista.

Joo, kerron kyllä. Itselläni jäähdyttimen paljas alumiinipinta (yläreuna) lämpeni ensin selkeästi ylävesiletkun puolelta alkaen. Hiljalleen lämpö levisi koko jäähdyttäjään. Alavesiletkua en yltänyt kokeilla, mutta kiertoa tuolla oli. Jäähdytin oli jo selkeästi lämmin kylmässä ulkona, kun olin käytellyt reilu kymmenisen minuuttia paikallaan kylmää moottoria. Mittarikaan ei ollut vielä noussut yhtään.
Kun käden laittoi konehuoneessa moottorin ja jäähdyttäjän väliseen 10cm rakoon, niin lämpö tuntui säteilevän enemmän juuri jäähdyttäjästä iholle. Moottorin päädyssä on jotain muovikoteloita, eli sieltä ei tuossa vaiheessa vielä säteillyt varsinaisesti mitään.

Varmahan en ole, mutta outoa, jos termari päästäisi noin paljon kiertoa. Kovilla pakkasilla mylly ei lämpenisi koskaan. Nuo minun autoni oireet ovat sellaisia, että ajossa neula nousee 50 asteen yli jo alle 2km matkalla (ilman sisäpuhallusta) ja tuosta se vielä kirii hiukan ylös 50 ja 70 asteen viivojen välille, johon jää jäpittämään kilometrikaupalla moottoritielläkin. Vasta kun öljyt on lämmennyt lähes normaaleiksi, jaksaa kertyvä lämpö tuoda viisarin ylös. Sisäpuhallus päällä proseduuri on sama, mutta kuin hidastetussa filmissä..
Kun termari toimii, normaaliautossa lämmöt nouseva melko vakaasti tappiin saakka, mikäli sisäpuhallus ei häiritse.

Esimerkiksi Passatissa nollakeleillä kylmästä lähtiessä (ilman sisäpuhallusta) n. 6-7km matkalla saavuttaa viisari 90 astetta (tällöinhän oikeasti tosin vasta reilu +70C). Vastaavasti -15C pakkasella ei tuohon tule kilometriä enempää eroa, koska neste ei kierrä jäähdyttimeen, vaan ainut ero on lähdössä hiukan kylmempi massa ja suurempi ajoviiman vaikutus.
Nämä ovat tuossa jopa kymmenien kilowattien hukkalämmön tuotossa kuitenkin niin pieniä tekijöitä, ettei ne todellakaan muuta lämpenemiskäyrää tuon enempää.
Tämän takia en ole meidän TSI:ssäkään maskipeittoa edes harkinnut.(autossa eberi)

EDIT:
Lisätään vielä, että pakkasilla ilman sisäpuhallusta ei voi ajaa, joten en väitä, että Passatissakaan nousisi normaalitoiminnassa lämmöt ylös hitaassa ajossa noin nopeasti, mutta tuolla tavalla "laboratorio-olosuhteissa" voi toimintaa testata.
Sisäpuhalluksella on hurja vaikutus lämpenemiseen. Lienee jo kilowateissakin merkittävä lukema, koska 5kW Eberikään ei työnnä samaa kuin matka-ajossa kiertävä neste.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Tommi14

Mitä foorumin S-line-kuskit veikkaa, onko alla olevan linkin autossa S-line-alusta vai normaali sport- tai sähköisesti säätyvä alusta?

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5476203-On-Location-Sneak-Peek-of-All-New-Audi-A4-Avant-S-line-Today-at-Audi-Forum-Ingolstadt

S-line-merkithän tuossa on lokareissa, mutta mun silmään näyttää himpun korkeammalta kuin vaikkapa Pertsan S-line-auto, joka näyttää jo pelottavan matalalta. :)

Ton-1

#5586
Luulenpa että linkattu auto on 'suora' varusteiltaan ja täten alusta on S-Line, mainittu vertaus Pertsaan ontuu siten että Q-version takapää tahtoo olla aina inan vajakkia matalampi, ja vielä kun Pertsan auton alusta on jo 'asettunut' niin siitäkin voi olla korkeus hieman tippunut.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.12.11 - klo:11:29
A4:n ajettavuus oli erinomainen, loistava suorastaan, noilla 225/50-17 Misukoilla.

Jos matti meikäläinen haluaa sporttisen ajotuntuman omaavan aanelkun niin rahat alustaan (esim.S-Line/ tai joku laatuaftermarket), kevyehköt 17" alut ja Markun mainitsemat pallot päälle niin takaan virneen naamalle ilman että parempi puolisko väittäisi auton olevan kivireki (neutraalin hyvän ajotuntuman haussa tärkeintä on semmonen vähemmän kimurantti tuntuma ajettavaan alustaan, rata-autot on erikseen, eihän ne naisetkaan juokse korkkareilla maratoneja  ;D ). IMHO.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

Voi olla, että tuossa S Line -alusta on, mutta ainakin kuvien perusteella näyttää olevan aika korkealla. Aiankin minun autoni on huomattavasti matalammalla. Mitä tulee alustaan, niin 17" vanteet ovat hieman liian pienen S Line -alustalla varustettuun autoon. Ja paljon riippuu vaimosta, mikä on hänen mielestään "kivireki". Minun vaimon mielestä meidän A4 S Line -alustalla ja 19" kiekoilla on mukava ajettava eikä yhtään kova.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 17.12.11 - klo:12:49
Varmahan en ole, mutta outoa, jos termari päästäisi noin paljon kiertoa. Kovilla pakkasilla mylly ei lämpenisi koskaan. Nuo minun autoni oireet ovat sellaisia, että ajossa neula nousee 50 asteen yli jo alle 2km matkalla (ilman sisäpuhallusta) ja tuosta se vielä kirii hiukan ylös 50 ja 70 asteen viivojen välille, johon jää jäpittämään kilometrikaupalla moottoritielläkin. Vasta kun öljyt on lämmennyt lähes normaaleiksi, jaksaa kertyvä lämpö tuoda viisarin ylös. Sisäpuhallus päällä proseduuri on sama, mutta kuin hidastetussa filmissä..
Kun termari toimii, normaaliautossa lämmöt nouseva melko vakaasti tappiin saakka, mikäli sisäpuhallus ei häiritse.
Itsellä on sama tilanne myös termostaatin vaihdon jälkeen. Lämmöt nousee kyllä ~66 asteeseen nopeasti mutta sen yläpuolelle ei sitten millään. Sitten jos keula on peitetty niin nousee kyllä ~90 asteeseen saman tien.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 18.12.11 - klo:13:02
Voi olla, että tuossa S Line -alusta on, mutta ainakin kuvien perusteella näyttää olevan aika korkealla. Aiankin minun autoni on huomattavasti matalammalla. Mitä tulee alustaan, niin 17" vanteet ovat hieman liian pienen S Line -alustalla varustettuun autoon. Ja paljon riippuu vaimosta, mikä on hänen mielestään "kivireki". Minun vaimon mielestä meidän A4 S Line -alustalla ja 19" kiekoilla on mukava ajettava eikä yhtään kova.  ;D

Mitähän siitäkin tulisi jos me päästäis naamatusten puhumaan näistä alustoista ja vanteista ?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

1.8 "APR" Q

em.linkitetyn Audin alusta on S-line...olen melko varma siitä..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.12.11 - klo:15:56
Mitähän siitäkin tulisi jos me päästäis naamatusten puhumaan näistä alustoista ja vanteista ?  ;D

Ehkä seuraavassa Turkumiitissä? Keskustelusta tulee varmasti mielenkiintoinen. Ja A4:ssahan pitäisi olla vakiona 20" vanteet. Tämä 19" on vähän sellainen kompromissikoko ajettavuuden ja mukavuuden kesken.  ;D

Perusbusinessa vanteethan on alla juurikin siitä syystä, että saadaan käytännössä kaupan kylkiäisenä myydyksi kalliit orginaalivanteet, kun suurin odsa ostajista ei viitsi niitä hankkia jälkikäteen rengasliikkeestä. Business se on joka kannattaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

msvahn

Tunnen itteni vanhaksi, kun suunnittelen 16" talvirenkaita tuohon omaani (ja ajelen comfort-asennolla pihakadut  ;D ). Siinä nyt pitäis olla se S-line alusta, kun S-line paketti varustelistauksen mukaan kerran. (ellei sitten Drive Select vaikuta komponentteihin)

Sen sijaan auto lähtee kyllä ohjelmointiin keväällä, niin saa moottorista vieläkin paremman.. Ei mitään yli 300hp softaa vaan esim. joku Karalan peruspaketti päivittäiskäyttöön.  :)

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:30
Tunnen itteni vanhaksi, kun suunnittelen 16" talvirenkaita tuohon omaani (ja ajelen comfort-asennolla pihakadut  ;D ).

Ei tämän kokoset kiulut kyllä tarvitse yli 205 leveitä talvinakkeja, jos siis valitsee tuon leveyden 'joutuu' valitsemaan myös 16" vannekoon (vai meinasitkona 225/55/16 nakkeja?).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tommi14

Olipa hyvä, että löysin tämän vertaisryhmän alusta- ja vannepohdintoihin! Omat oireet alkavat jo karkaamaan käsistä. :) Ã,,sken bongasin hyvännäköisen ja -korkuisen A4 Avantin täällä kotinurkilla ja lähdin ajamaan perään kysyäkseni alustasta ja renkaanleveydestä. Harmikseni tuo kurvasikin parkkihalliin. Sain kuitenkin rekkarin ylös. Puhelimitse sitten selvisi, että sporttipaketti oli. Vähän kyllä hävetti. :-[

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.12.11 - klo:20:33
Ei tämän kokoset kiulut kyllä tarvitse yli 205 leveitä talvinakkeja, jos siis valitsee tuon leveyden 'joutuu' valitsemaan myös 16" vannekoon (vai meinasitkona 225/55/16 nakkeja?).

Nyt noissa audin 16" orkkis vanteissa on 225/55-16 Michelinin eurooppa-kitkat (puolikuntoiset), mutta uskoisin laittavani niihin juurikin 205/60-16.

Noilla nykyisillä asvalttiajettavuus on huippu, mutta eihän ne jäällä mitään pidä. Saksan läpi oli kiva lasketella nopeusluokkaa vasten ajellen.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Tommi14 - 18.12.11 - klo:20:39
Olipa hyvä, että löysin tämän vertaisryhmän alusta- ja vannepohdintoihin! Omat oireet alkavat jo karkaamaan käsistä. :) Ã,,sken bongasin hyvännäköisen ja -korkuisen A4 Avantin täällä kotinurkilla ja lähdin ajamaan perään kysyäkseni alustasta ja renkaanleveydestä. Harmikseni tuo kurvasikin parkkihalliin. Sain kuitenkin rekkarin ylös. Puhelimitse sitten selvisi, että sporttipaketti oli. Vähän kyllä hävetti. :-[

Tervetuloa joukkoon. Täältä saat varmasti paljon vinkkejä ja ideoita...onko se sitten hyvä vai ei, onkin jo toinen juttu?  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

AP

Lainaus käyttäjältä: Tommi14 - 18.12.11 - klo:11:57
Mitä foorumin S-line-kuskit veikkaa, onko alla olevan linkin autossa S-line-alusta vai normaali sport- tai sähköisesti säätyvä alusta?

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5476203-On-Location-Sneak-Peek-of-All-New-Audi-A4-Avant-S-line-Today-at-Audi-Forum-Ingolstadt

S-line-merkithän tuossa on lokareissa, mutta mun silmään näyttää himpun korkeammalta kuin vaikkapa Pertsan S-line-auto, joka näyttää jo pelottavan matalalta. :)

Toi näyttää kyllä hämmentävän korkealta. S-Line merkit tuosta löytyy mutta epäilen, että ei ole S-Line alustaa, jos on niin sen joutuu ainakain päivittämään matalampaan samantein  8) Tumma väri hieman hankaloittaa arvioinitia, mutta kyllä tuo jo lähes Allroad korkuiselta näyttää..  :P
A4 2.0TdiQ avant 2018

eGetin

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:41
Nyt noissa audin 16" orkkis vanteissa on 225/55-16 Michelinin eurooppa-kitkat (puolikuntoiset), mutta uskoisin laittavani niihin juurikin 205/60-16.
Ã,,lä missään nimessä. Isälläni on moiset nakit A4:n alla enkä tiedä yhtään epämääräisempää autoa ajaa - no en ole tokikaan millään Tojotilla ajellut, mutta vähän huolestuttavaa kun tuo meikän Mk3 Golf on kaikin puolin mukavempi ajaa kuin uusi A4. Tai jos talven meinaat niillä sinnitellä niin laita kesäksi nyt edes renkaat siihen alle.

msvahn

Kesänakkeina on nämä 245/40-18. Tuossa on sivukuva alustasta.

Tarkoitatko, että leijuu 205 kumeilla? Minkä merkkiset kumit isälläsi?

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Markku J

Näyttää ihan samalta kuin pre-faceliftin normialusta. Pari sormea mahtuu renkaan ja lokarin väliin. Urheilualustalla mahtuu yksi. S linella ei taida sitten mahtua yhtään - sitä en ole nähnyt livenä. Drive Selectin kautta säädettävä iskunvaimennus ei kaiketi muuta auton korkeutta ?

Ktk

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:30
Tunnen itteni vanhaksi, kun suunnittelen 16" talvirenkaita tuohon omaani (ja ajelen comfort-asennolla pihakadut  ;D ). Siinä nyt pitäis olla se S-line alusta, kun S-line paketti varustelistauksen mukaan kerran. (ellei sitten Drive Select vaikuta komponentteihin

Jos tuossa on Drive Selectin säädettävä alusta niin siinä ei ole S Line-alustaa. Säädettävä alusta on saman korkuinen kuin urheilualusta.

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:41
Nyt noissa audin 16" orkkis vanteissa on 225/55-16 Michelinin eurooppa-kitkat (puolikuntoiset), mutta uskoisin laittavani niihin juurikin 205/60-16.

Ainakin Suomessa myydyissä autoissa 205/60/16 on ollut rekisteriotteessa merkitty koko vain "pikkukoneissa". Isommissa kuten 3.0TDI quattro, on otteessa pienin koko 225/55/16. Jostain minulla olisi semmoinen kuva jäänyt että tuossa kapeammassa ei välttämättä riitä kantavuusluokka noissa isokoneisissa.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.12.11 - klo:21:00
Drive Selectin kautta säädettävä iskunvaimennus ei kaiketi muuta auton korkeutta ?

Ei vaikuta korkeuteen.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 18.12.11 - klo:21:07
Jos tuossa on Drive Selectin säädettävä alusta niin siinä ei ole S Line-alustaa. Säädettävä alusta on saman korkuinen kuin urheilualusta.

Ainakin Suomessa myydyissä autoissa 205/60/16 on ollut rekisteriotteessa merkitty koko vain "pikkukoneissa". Isommissa kuten 3.0TDI quattro, on otteessa pienin koko 225/55/16. Jostain minulla olisi semmoinen kuva jäänyt että tuossa kapeammassa ei välttämättä riitä kantavuusluokka noissa isokoneisissa.

Ei vaikuta korkeuteen.

Ok, eli urheilualustan korkuinen. Vaatimuksenmukaisuustodistuksessa on esim. 17" koolla kantavuus 94Y, eli kyllä 205/60-16 96T esim. pitäisi riittää. Leveempi olis sitten 99T.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ktk

Kattelin kanssa noit kantavuuksia niin näyttäisi riittävän. Mutta tuohon en itse laittaisi 205 rengasta, sen mitä A4:sta nyt on tullut eri renkailla ajettua, niin tuohon painavahkoon laitteeseen ottaisin 225/55/16 jos haluaa maltillisen vannekoon.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:41
Nyt noissa audin 16" orkkis vanteissa on 225/55-16 Michelinin eurooppa-kitkat (puolikuntoiset), mutta uskoisin laittavani niihin juurikin 205/60-16.

Noilla nykyisillä asvalttiajettavuus on huippu, mutta eihän ne jäällä mitään pidä. Saksan läpi oli kiva lasketella nopeusluokkaa vasten ajellen.

Tosiaan sulla on malliston painavin kikotin, mitään tiedä mutta ehkä tosiaan sun kannattais pitäytyä tuossa alk.p. koossasi, tuo 205/60/16 menee mukavasti/mukavemmin niihin alapään malleihin  (esim. 2.0 TFSI Quattro man. sedan), itse meinaan joskus vuonna kirves ja papu (tulevaisuutta) ottaa nämä Sparco:t mukaan siihen seuraavaan ostamaani aanelkkuuni (ja autoni uusi omistaja saa ne alk.p. Ronalit).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

msvahn

Löysin tuollaisen dokkarin, joka täsmäisi aika hyvin omaan  (lukuun ottamatta ulkopakettia)
-penkit, tikkaukset, musta katto, merkit... jne..

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=448244

Onko siis näin, että alla olevan sähköisesti säädettävän iskunvaimennuksen kanssa alustan komponentit muuttuu s-linesta urheilualustaksi?

Huoltokirjassa mm. koodi 1BL
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ktk

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:21:46
Onko siis näin, että alla olevan sähköisesti säädettävän iskunvaimennuksen kanssa alustan komponentit muuttuu s-linesta urheilualustaksi?

Huoltokirjassa mm. koodi 1BL

Ei ja joo. Se on silloin se säätyvä alusta. Tosin liekö jouset samat kuin "normaalissa" urheilualustassa. Vielä kertauksena. Jos A4:ssä on S Line Sport-paketti niin siinä voi olla 3 eri alustavaihtoehtoa:

1. Oletuksena S Line Alusta 1BV (-30mm vakioalustaan verrattuna)
2. Vaihtoehtoisesti ruksattuna normaali urheilualusta 1BE (-20mm)
3. Jos autossa lisävarusteena drive select ja säätyvä alusta niin sitten se on tuo 1BL (-20mm)

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 18.12.11 - klo:21:55
Ei ja joo. Se on silloin se säätyvä alusta. Tosin liekö jouset samat kuin "normaalissa" urheilualustassa. Vielä kertauksena. Jos A4:ssä on S Line Sport-paketti niin siinä voi olla 3 eri alustavaihtoehtoa:

1. Oletuksena S Line Alusta 1BV (-30mm vakioalustaan verrattuna)
2. Vaihtoehtoisesti ruksattuna normaali urheilualusta 1BE (-20mm)
3. Jos autossa lisävarusteena drive select ja säätyvä alusta niin sitten se on tuo 1BL (-20mm)

Ok, kuvien perusteella pitääkin paikkansa. Sinällään hyvä, että maavaraa sentti enemmän.  :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

eGetin

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 18.12.11 - klo:20:59
Tarkoitatko, että leijuu 205 kumeilla? Minkä merkkiset kumit isälläsi?
Kesärenkaissa on Michelinin Energy Saverit ja talvirenkaina Nokian Hakkapeliitta R:t. Kitkat ovat paremmat ajaa kuin nuo Misukat, kertonee paljon ;D Mutta hyvä ei ole siltikään. Ohjaus on ihan järkyttävän raskas ja tavallaan jopa hieman tunnoton. En oikein tiedä miten sitä ajettavuutta kuvailisi, ehkä se epämääräinen lienee paras sana. Rengaspaineista en kylläkään osaa sanoa mitään, voisi ehkä olla hyvä käydä vilkaisemassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy