Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

Minä vein tänään auton öljynkulutuksen johdosta huoltoon. (0,4 -0,5 l /1000 km)
Tehdään kampikammion alipaineen muutostyö. Tästä muutoksesta on kuulema ollut suuri apu, kertoi työhönottaja.
Heinäkuussa tehtiin 60tkm huollossa joku kampanjatyö, sen seurauksena putosi polttoaineen kulutus noin litran/100km. Jospa nyt tippuu sitten öljyn kulutus. Auto on A4 (B8) 2.0 TFSI multi.

Nudde

LainaaOnkos Nudden öljytutkimukset jo tehty, hieman kiinnostaa mikä oli tuomio ?

On tehty, eilen. Tuomiota nyt ei ole muuta kun että se on tehty ja seurataan sitten miten nyt menee öljyä, toivottavasti vähemmän kuin 2 l/1000km. Mun autolle tehtiin kanssa se huoltopaketti mitä tähän vikaan löytyy, eli kampikammion paineen muutostyö tjsp. Ilmoittelen kun kilsoja tulee että miten on mennyt.

Nudde

LainaaHeinäkuussa tehtiin 60tkm huollossa joku kampanjatyö, sen seurauksena putosi polttoaineen kulutus noin litran/100km. Jospa nyt tippuu sitten öljyn kulutus. Auto on A4 (B8) 2.0 TFSI multi.

Kulutus tippui, sehän kiinnostaisi, onko tiedossa mitä autolle tehtiin?

LainaaMinä vein tänään auton öljynkulutuksen johdosta huoltoon. (0,4 -0,5 l /1000 km)

Sullahan toi ei ole ollut niin paha edes, mulla meni vielä enemmän, paras oli 0.5L / 260km.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.11.11 - klo:09:37
Sullahan toi ei ole ollut niin paha edes, mulla meni vielä enemmän, paras oli 0.5L / 260km.

Tehtiinks teille, Nudde ja Ohikulkija, kulutusmittaus perinteistä mekaanista öljytikkua käyttäen ja lisäämällä öljyä aina taas ylärajaan vai punnitsemalla öljyn kokonaismäärä alussa ja lopussa vai auton omaan sähköiseen öljymittaukseen perustuen?
A4 2.0Tq

Vmatti

Itselleni tehtiin siten, että öljyt sisään punnituna, 1000km ajoa ja öljyt ulos punnittuna. Erotus oli jotakin 660g.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Hevosmies

Lainaan itse itseäni; näin tapahtui mulle kesäkuun lopulla:

LainaaSoitto Audi centeristä: imusarjan vika, läppien ohjausventtiili hajonnut, uusi osa perjantaiksi

Kaverilla ensimmäisiä 2.0 211 hp TFSI (n. 90000 km) ja hänellä tuli pari kolme viikkoa sitten samantyyppinen vika: imusarjan läpän akseli poikki, korjaus 650 euroa...varokaa, te 2.0 TFSI-kuskit, vitsaus on täällä!!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Nudde

LainaaTehtiinks teille, Nudde ja Ohikulkija, kulutusmittaus perinteistä mekaanista öljytikkua käyttäen ja lisäämällä öljyä aina taas ylärajaan vai punnitsemalla öljyn kokonaismäärä alussa ja lopussa vai auton omaan sähköiseen öljymittaukseen perustuen?

Minä tein itse kulutusmittauksen, puoli litraa öljyä ja ajoin sitten aina kunnes sanoi pling, siihen mittariin ei ole luottamista ja tikkua ei ole. Nyt enismmäiset 1000km pitäisi mennä ilman että joutuu lisämään öljyä, muutan pitää ottaa yhteyttä huoltoon. Sen jälkeen jos ei ole mennyt öljyä homman pitäisi olla kunnossa. Katsotaan ja seurataan.

Nudde

LainaaKaverilla ensimmäisiä 2.0 211 hp TFSI (n. 90000 km) ja hänellä tuli pari kolme viikkoa sitten samantyyppinen vika: imusarjan läpän akseli poikki, korjaus 650 euroa...varokaa, te 2.0 TFSI-kuskit, vitsaus on täällä!!

Samantyyppinen vika, siis veikö auto öljyä?

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.11.11 - klo:11:42
Minä tein itse kulutusmittauksen, puoli litraa öljyä ja ajoin sitten aina kunnes sanoi pling, siihen mittariin ei ole luottamista ja tikkua ei ole. Nyt enismmäiset 1000km pitäisi mennä ilman että joutuu lisämään öljyä, muutan pitää ottaa yhteyttä huoltoon. Sen jälkeen jos ei ole mennyt öljyä homman pitäisi olla kunnossa. Katsotaan ja seurataan.

Annoin itselleni kertoa, että maahantuoja/tehdas hyväksyy takuuaikana öljynkulutusrajan ylittävissä tapauksissa vain auton omaan öljynmittausanturiin perustuvan mittauksen. Siis auto kiinni huollon härpäkkeisiin ja kohta nähdään öljyn korkeus millin sadasosan tarkkuudella. Mittaus alussa ja väh. 1000 km ajon jälkeen.
A4 2.0Tq

Ohikulkija

LainaaKulutus tippui, sehän kiinnostaisi, onko tiedossa mitä autolle tehtiin?

En nyt muista mitä siihen huoltoon kuului, mutta ilmeisesti se on tehty kaikille, koska se oli kampanja juttu.

LainaaTehtiinks teille, Nudde ja Ohikulkija, kulutusmittaus perinteistä mekaanista öljytikkua käyttäen ja lisäämällä öljyä aina taas ylärajaan vai punnitsemalla öljyn kokonaismäärä alussa ja lopussa vai auton omaan sähköiseen öljymittaukseen perustuen?

Mittaus tehtiin siten, että punnitsemalla uudet öljyt sisään ja sitten noin 1000 km ajoa. Sitten punnittiin jäljellä oleva öljy. Huolto sai tällä menetelmällä pienemmän kulutuksen kuin itse kirjanpidolla sain. Itse mittasin kulutuksen siten, että kun tuli ilmoitus öljyn lisäyksen tarpeesta, laitoin litran öljyä ja km lukema ylös. Sitten ajoa niin kauan että tuli uusi ilmoitus niin km lukema ylös ja litra öljyä.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 15.11.11 - klo:12:00

Mittaus tehtiin siten, että punnitsemalla uudet öljyt sisään ja sitten noin 1000 km ajoa. Sitten punnittiin jäljellä oleva öljy. Huolto sai tällä menetelmällä pienemmän kulutuksen kuin itse kirjanpidolla sain. Itse mittasin kulutuksen siten, että kun tuli ilmoitus öljyn lisäyksen tarpeesta, laitoin litran öljyä ja km lukema ylös. Sitten ajoa niin kauan että tuli uusi ilmoitus niin km lukema ylös ja litra öljyä.

Toivottavasti ei punnittu käyttäen henkilövaakaa :D. Noin 100 gramman punnitusvirhe öljyn massassa meinaa n. 0,12 litran heittoa öljyn tilavuudessa. Jos ajomatka alku- ja loppumittauksen välillä on 500 km, niin se meinaa heittoa öljynkulutukseen n. 0,24 l/1000 km. Tonnin ajolla heitto on tuon 0,12 l/1000km.
A4 2.0Tq

fleetwood

Itsekin lisäsin juuri puoli litraa omaani.

Talvirenkaatkin tuli vaihdettua ja sen jälkeen auto yllätti 'check tire pressure for all four tires' -ilmoituksella. Jälkikäteen omin päin koodattu tpms toimii näköjään sittenkin, aiemmin en ollut saanut todennettua tuon toimivuutta. Ei tosin taida olla kovinkaan tarkka systeemi, koska ehdin ajella vaihdon jälkeen 20-30 km ennen tuota hälytystä. Noh, eipä paine erokaan ollut paljoa ja isommasta vajauksesta tullee varmaan hälytys vähän nopeammin.
Passat GTE Variant

Flat

Mullakin on tuo TPMS koodattuna, mutta eipä huudellut renkaidenvaihdon jälkeen mitään. Joko se ei toimi tai talvirenkaat oli samassa "balanssissa" kuin kesärenkaat ?

Pekka T

Minulla taas on ihan ostettu versio tuosta TPMS:tä, eipä ole koskaan mitään huudellu, eli toiminneeko ollenkaan?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Minusta Audeissa se ei herjaa yhtä herkästi noista rengaspaineista kuin esim. VW:ssa. Liekö tavalla toteutettu?

Varsinkin jo kesä- ja talvipyörien halkaisija pysyy ennallaan, niin ei pitäisi tulla herja. Eikös Audeissa TPMS perustu ABS (ESP) antureiden signaalieroon?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

fleetwood

Minullakaan tuo ei tosiaan aikaisemmin ole hälytellyt, vaikka joskus yritin sitä vähän testaillakin. Siihen nähden tuo hälytys oli melko yllättävä, uskoin jo ettei tuo koodaus toimisi.

Talvirenkaissa oli painetta noin 0,2-0,3 baria vähemmän kesärenkaisiin verrattuna, joten yllättävän pienen eron tuo huomasi. Talvirenkaat ovat tosin aavistuksen kesärenkaita kapeammat.

Mutta tosiaan, vähän epävarmalta tuo systeemi vaikuttaa.
Passat GTE Variant

a-o

Olin katsovinani facelift A4:n sisäkuvista, että penkinlämmittimen nappulassa näkyisi pienen pienet ledit lämmittimen tehoa näyttämässä. Tämä olisi kyllä hieno parannus nykyisen mallin lämmittimiin.

Kuvan autossa 3-alueilmastointi:

Lisää kuvia:
http://www.worldcarfans.com/211102737694/2012-audi-a4-facelift/photos

Miten joku onkin voinut suunnitella penkinlämmittimen päällelaittamisen niin monimutkaiseksi kuin nykyisessä mallissa on: painaa ensin nappulaa ja sitten toisesta nappulasta pitää valita teho...

Wilburi

Minun mielestäni nykyinen penkinlämmitinsysteemi on aivan loistava. Ei mitään tökeröitä nappeleita vaan tyylikäs integroitusysteemi. Firman Transporterissa on sellaiset pyöriteltävät napit, jotta ovat kyllä todella rumat.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

eGetin

Njaa, aika perseestä tuo A4:n systeemi on. Golfeissa tuo on varsin pätevä systeemi, yksi nappi jota painetaan ja ekasta painalluksesta peffanlämmitin on jo täysillä. Kolme lediä ilmaisevat lämmitystehon.

Audissa nyt muutenkin koko ilmastointilaite ja sen oheislaitteet ovat aika kankeita käyttää, ei onnistu siirtämättä katsetta tiestä näytölle vähän väliä. Sinänsä kyllä todella näyttävä ja sitä rataa, mutta itse käytettävyys on kyllä jätetty puolitiehen. Radiostakin mahdotonta valita esitallennettuja kanavia ilman katsomista kun fyysiset napit puuttuvat ja valinta tapahtuu rullalla.

fleetwood

Toisaalta taas ainakin tuo 3-alueinen osaa pitää kabiinin olosuhteet erittäin stabiilina eli ilmastolaitetta ei juuri tarvitse säädellä - ei edes lämpötilaa. Edellisessä B7:ssa automatiikka ei ollut läheskään samalla tasolla ja myös uudessa Passatissa manailin automatiikan huonoa toimintaa.

Mittapuuna toimii loistavasti kesä-Cadillac, jonka automaatti-ilmastointi on esimerkillinen; painetaan auto-asentoon ja valitaan haluttu lämpötila. Niin ja sehän oli Cadillac, joka esitteli automaattisen ilmastoinnin vuonna 1964...
Passat GTE Variant

Ktk

Persgrillin systeemi muuttuu samanlaiseksi kuin esim. uudessa kutosessa. Elikkäs eka painallus laittaa tehot täysille, toinen pienemmälle, kolmas pikkuteholle, neljäs painallus grilli sammuksiin. Noin se muistaakseni oli kun sitä näpräsin.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.11.11 - klo:22:34
Persgrillin systeemi muuttuu samanlaiseksi kuin esim. uudessa kutosessa. Elikkäs eka painallus laittaa tehot täysille, toinen pienemmälle, kolmas pikkuteholle, neljäs painallus grilli sammuksiin. Noin se muistaakseni oli kun sitä näpräsin.

Kerrankin asiallinen päivitys!

clima

Kai sen saa sitten suoraan täyslämmityksestä poiskin ettei tarvitse monta kertaa painella, vai miten? Siinä kun menee nappulan paineluissa laskuissa sekaisin niin se on kohta uudestaan taas päällä.  :-X

Ktk

Ei voi tietää. Selvinnee kun pääsee kokeilemaan paremmin. Mulla tosin ei ole ollut vaikeuksia nykyisenkään nelosen persgrillin saati ilmastoinnin käytön kanssa. Lahjattomammat varmaan suistuu vähintään tolppaan kun laittavat sitä päälle.  ::)

jotpee

Hienoa, täysin sama logiikka kuin GM:n tuotteissa jo 10 vuoden ajan! Ihan oikeasti, nykymallin B8:in lämmityslaitteen ja siihen liittyvien toimintojen (istuinlämmittimet ym.) säätölaitteiden ergonomia on korkeintaan keskinkertainen. Jos se olisi hyvä, sitä ei varmankaan tarvitsisi muuttaa?

Lämppäri, persgrilli ym. toimivat sinänsä oikein hyvin. Muita automerkkejä kokeilemalla ja ennen kaikkea pitempään ajamalla kuitenkin huomaa, ettei Audi (tai muut VAGit) ole ihan kaikessa se kärkimerkki.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Nudde

LainaaMinulla taas on ihan ostettu versio tuosta TPMS:tä, eipä ole koskaan mitään huudellu, eli toiminneeko ollenkaan?

Minulla huusi kyllä eilen renkaidenvaihdon jälkeen. Ja on ostettu versio.

Nudde

LainaaMiten joku onkin voinut suunnitella penkinlämmittimen päällelaittamisen niin monimutkaiseksi kuin nykyisessä mallissa on: painaa ensin nappulaa ja sitten toisesta nappulasta pitää valita teho...

minunkin mielestäni oikein loistava systeemi tämä mitä nyt on, jos tulee sellainen paina kerran, paina kaksi se on jo tökerö, jos se ei näytä sitä missään todella näkyvästi. Nykyinen systeemi on kai jotenkin hankala käyttää, mutta jaksan syskyllä kerran laittaa päälle ja kevällä pois! :) Näin on menty jo monella autolla, ei sitä viitsi koskea sinä aikana, toimii loistavasti, ja lämpötilan pitää ehkä nostaa kun talvi tulee noin 0,5 astetta! Se on ainoa mitä tulee säädettyä, niin ja huurteenpoisto joskus päälle, samoin kuin sivupeilien lämmitys.

Nudde

LainaaKai sen saa sitten suoraan täyslämmityksestä poiskin ettei tarvitse monta kertaa painella, vai miten? Siinä kun menee nappulan paineluissa laskuissa sekaisin niin se on kohta uudestaan taas päällä.  

Siis ihan oikeasti, pistättekö aina päälle/pois sen joka ajossa????

Nudde

Sitten vielä toinen asia, etupää, eli se alahuuli, tuleeko neloseen samanlainen mitä kutoseen? Ainakin kuvissa näyttää tältä, eli se nyt hieno alamuoto tippuu pois ja siitä tulee suora, sellainen lumiauran näköinen ? Ei hyvä, ainakaan mun mielestä.

Flat

OT. kunka ihmisillä voi persus jäätyä kankaisella penkillä. Mulla on persgilli ollut päältä pois jo kolme vuotta, ja hyvin toimii !

Ilmastoinnissa ainoa nappi johon on tarvetta koskea on huurteenpoisto. Itse ilmastointilaitteen lämpötila asetettiin kolme vuotta sitten ja siinä se, Mikä hemmetin automaatti se on jota tarvii koko ajan räplätä ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy