Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Quality


Pitkään kuolasin tuon 2.0 TFSIn perään, mutta onneksi ei sattunut sopivaa yksilöä kohdalle (ei kylläkään A4 vaan Q5).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.11 - klo:00:27
No mulla se nousi siinä jossain 55000 kohdalla aika rajusta. Miten sun sitten eteenpäin, vai möitkö sen pois?

Mulla oli se noin 75tkm:n saakka, kunnes vaihdoin tuohon 3.0 TDI:hin. Ei se kulutus enää tuosta noin neljästä desistä onneksi kasvanut. Ehkä koneessa jokin tiiviste alkoi pettämään noilla kilometreillä. Tietääkseni noihin koneisiin on alettu tekemään jotain "kaksiportaisia koneremontteja" - ensin yritetään uusia jotain tiivisteitä ja jos ei auta niin sitten siirrytään mäntien ja sylintereiden kimppuun.

Ja kyllä oli putkien pää mustat...
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

rob-s

Luulisi että AC haluaisi itsekin korjata Nudden auton kun on huolenpitosopimus jonka piirissä Nudde hakee käsittääkseni laatikkokaupalla öljypurkkeja (?)

Joutuuhan näihin paholaisen polttoainevehkeisiin lisäämään öljyä silloin tällöin mutta ihan vaan tankkiin (tupaöljyä letkusta)..:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

qmckone

Lainaus käyttäjältä: wtf - 09.10.11 - klo:07:42
paljonkos tuon palkkinäytön väli on? eikös auto pyydä lisäämään puoli litraa? mitä palkki silloin näyttää?
Lainaus käyttäjältä: qmckone - 08.10.11 - klo:21:39
Palkissa on 8 pykälää. Eli yksi pykälä vastaa n. 0,125 litraa, jos koko palkki on litran.
A4 2.0Tq

HolyDiver

Juup,ei vie traktorikoneiset ölppää muutakun tankista nieltynä.

Jos kone on vienyt öljyä tasaseen tahtiin uudesta vaikkapa tuohon 50tkm iin,niin on aika luonnollista,että kulutus tulee kasvamaan.Männänrenkaat alkaa oleen enemmän tai vähemmän karstassa ja öljyrenkaat ei kaavi öljyä kunnolla sylinterin seinämistä männän mennessä alas.Tai puristusrenkaat ei saa tarvittavaa tiiviyttä aikaiseksi,ja tulee ohivuotoa,josta seuraa painetta kampikammioon ja sitä kautta öljyn kulkeutuminen huohotusjärjestelmän kautta taas männän päälle ja sitä rataa.

Minkälaisen sisäänajon Nudde ajoit ? Mielestäni nuo maahantuojien vaatimat ylirauhalliset sisäänajot on tuhoontuomittuja erityisesti koneille,mitkä on tiettävästi taipuvaisia öljynkulutukselle.
S3 8V Sedan -19

Nudde

LainaaMinkälaisen sisäänajon Nudde ajoit ? Mielestäni nuo maahantuojien vaatimat ylirauhalliset sisäänajot on tuhoontuomittuja erityisesti koneille,mitkä on tiettävästi taipuvaisia öljynkulutukselle.

En ajanut ylivarovaisesti, enkä mitenkään kengittänyt, suht normaalisti.

Nudde

LainaaJa kyllä oli putkien pää mustat...

No kyllä ne minullakin on ollut mustia silloin tällöin, roba varmaan tietää :) Mutta kun on toi pesu hoitunut niin hyvin!

VWonderman

Kyllä nyt on varmaan koneessa alkaa olla jotain vikaa jos nykyaikainen 2 litran turbokone vie öljyä melkein samaan tahtiin kuin omani 2-tahti mopo joka syö n. 1l/1500km. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Docw

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.10.11 - klo:07:46
Pitkään kuolasin tuon 2.0 TFSIn perään, mutta onneksi ei sattunut sopivaa yksilöä kohdalle (ei kylläkään A4 vaan Q5).

Omalla Q5:ssä mentiin täydellä öljynäytöllä koko edellinen huoltoväli (10t mailia /16tkm). Onkohan se sitten öljyistä kiinni, omaani kun ei ole long lifea laiteltu?

Flat

LainaaOnkohan se sitten öljyistä kiinni, omaani kun ei ole long lifea laiteltu?

Tätä minäkin epäilen. Onhan se LL öljy aikamoista vettä verrattuna vanhoihin kunnon öljyihin.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:15:22
Eihän toi ole mitään, mun oma syö öljyä kohta 1 litra / 1000km. Nyt mulla on tarkka seuranta mitä menee ja sitten pitää mennä Audille keskustelemaan. On syönyt koko ajan, mutta nyt viimeisen huollon jälkeen vielä enemmän........

Mullahan meni uutena kanssa tota luokkaa ja vaihtoivat sitten uuden koneen 8tkm:ssa  ;D
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.11 - klo:16:21
Tätä minäkin epäilen. Onhan se LL öljy aikamoista vettä verrattuna vanhoihin kunnon öljyihin.
Ei välttämättä auta "tavallinen" öljykään. Kaverilla B7 sillä vanhemmalla 200hv 2.0T koneella. Öljynsyönti on ollut alusta asti älytöntä. Longlifesta luopuminen ei muuttanut asiaa mihinkään.

Pertsa

Kukas se olikaan foorumilla jolle vaihdetiin männät muistaakseni ja mitäs kaikkea siinä tehtiinkään? Oliko se Rauskan A5? Onkohan kulutus loppunut/vähentynyt?

Flat

LainaaLonglifesta luopuminen ei muuttanut asiaa mihinkään.

Höh, nyt meni sekin toivo....miten olis sitten kunnon mineraaliöljyt.

Pitää varmaan ottaa yhteyttä Paavo Ruotsalaiseen (MANOIL)=, jos noilla öljyillä ei pernana toimi niinkuin pitää, niin ei sitten millään....ensimmäisessä pätkässä 7:20 paikkelilla mainitaan juuri nudden ongelma. Ratkaisu on siis löytynyt !

Karpolla on asiaa - Nilsiän öljysheikki (osa1)

Karpolla on asiaa - Nilsiän öljysheikki (osa2)

Ktk

2.0TFSI 180hp Flex Fuel. Nyt vajaat 15tkm mittarissa elikkäs ensi viikolla varmaan eka öljynvaihto (tässähän ei ole Long Lifea). Öljyä lisätty kerran jotain 3 desiä jossain vaiheessa ihan vaan sen takia että tuli täyteen, melkein täyttä taitaa nyt näyttää. Sisäänajo ja muutenkin kunnolla polkien. Tossa on varmaan jotain vikaa kun ei kuluta öljyä.

Teppis

Alle 7000km mittarissa ja litra lisätty 2.0 TFSI:hin. Hyvin tuntuu öljy maistuvan, sheikit tykkää.

jotpee

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 09.10.11 - klo:20:34
Alle 7000km mittarissa ja litra lisätty 2.0 TFSI:hin. Hyvin tuntuu öljy maistuvan, sheikit tykkää.
Oma ajettu karvan alle 8 tkm, öljymäärän näyttö puolessa välissä. Ei pelota öljynkulutus, toistaiseksi. Harmittaa kyllä mokoma ominaisuus uudessa autossa.

Onko muuten kenelläkään 2.0 TSFI-konetta, joka EI vie öljyä merkittävästi? Ja toisekseen, pitäisikö tätä keskustelua jatkaa öljynkulutus-ketjussa?
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

HolyDiver

Lainaa
Sisäänajo ja muutenkin kunnolla polkien.
Lainaa

Villinä veikkauksena sanoisin,että tuossa olisi ollut ratkaisu jokuseen öljyä kuluttavaan koneeseen.Tietysti jos kone lähtee tehtaalta esim soikeilla sylintereillä,alimittaisilla männillä tahi materiaalivikaisilla männänrenkailla,niin ei tuo "kunnolla tehty" sisäänajokaan ole oikotie onneen...
S3 8V Sedan -19

Filixon

VW:n TSI-käyttäjänä kysyisin, lisäättekö Audiin öljyä tietokoneen pyynnöstä vai mittatikun perusteella. TSI-puolella kuuluu huollossa sanotun, ettei öljyä pidä lisätä, ennen kuin auto pyytää lisää. Mittatikun näyttöön ei kuulemma kannata luottaa, koska öljyä on jossakin "piilossa" mittatikun ulottumattomissa.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 09.10.11 - klo:21:01

Onko muuten kenelläkään 2.0 TSFI-konetta, joka EI vie öljyä merkittävästi?

Aika voi kuultaa muistot mutta mulla taisi tämä ed. sukupolven kone viedä edellisellä vaihtovälillä ( reilu 15 tkm) reilu litran, ei sekään ole vähän mutta ehkä kumminkin vielä Vaggineelle ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

MoFFe

Mulla meni litran 25tkm...  ::)

Rauska

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 09.10.11 - klo:21:01
Oma ajettu karvan alle 8 tkm, öljymäärän näyttö puolessa välissä. Ei pelota öljynkulutus, toistaiseksi. Harmittaa kyllä mokoma ominaisuus uudessa autossa.

Onko muuten kenelläkään 2.0 TSFI-konetta, joka EI vie öljyä merkittävästi? Ja toisekseen, pitäisikö tätä keskustelua jatkaa öljynkulutus-ketjussa?
Ei kuluta enää  ;D vaihdettiin männät. No kulutus on normaalia n. 0.3 - 0.4 l/15000 km.
Viime huollossa 30000 km vaihdettiin öljynvaihtoväli 20000 km:n  ??? Liekö tehdasmääräys, en kysynyt.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Nudde

LainaaVW:n TSI-käyttäjänä kysyisin, lisäättekö Audiin öljyä tietokoneen pyynnöstä vai mittatikun perusteella. TSI-puolella kuuluu huollossa sanotun, ettei öljyä pidä lisätä, ennen kuin auto pyytää lisää. Mittatikun näyttöön ei kuulemma kannata luottaa, koska öljyä on jossakin "piilossa" mittatikun ulottumattomissa.

Lisätään öljyä kun auto sitä pyytää, se näyttö näyttää nyt mitä sattuu, ainakin välillä, ja tikkuahan ei edes ole! Eli kun auto sanoo pling ja haluaa lisää öljyä niin silloin lurautan lisää.

Filixon

#4943
Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.11 - klo:22:45
Lisätään öljyä kun auto sitä pyytää, se näyttö näyttää nyt mitä sattuu, ainakin välillä, ja tikkuahan ei edes ole!

Tuo oli minulle uutta tietoa! Onko tikuttomuus Audin oma juttu, vaan puuttuuko tuo perinteisistä perinteisin mittari joistain muistakin "ei-rahvaan" autoista?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Nudde

LainaaTuo oli minulle uutta tietoa! Onko tikuttomuus Audin oma juttu, vaan puuttuuko tuo perinteisistä perinteisin mittari joistain muistakin "ei-rahvaan" autoista?

En tiedä, ainakin 2.0 TFSIssä ei ole tikkua, paikka sille kyllä löytyy......mutta ei tikkua.

Wilburi

Kysyisin ihan varmuuden vuoksi, että eikö kaikissa B8:ssa ole aina SD-kortin lukija? Vai sisältyykö se Concert-radioon tai vastaavaan ja onko CD-vaihtajalla vaikutusta asiaan?

Edit: Harvinaisen epäselvästi muotoilu lause.  :-\
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

al

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 10.10.11 - klo:21:10
Kysyisin ihan varmuuden vuoksi, että eikö kaikissa B8:ssa ole aina SD-kortin lukija? Vai sisältyykö se Concert-radioon tai vastaavaan ja onko CD-vaihtajalla vaikutusta asiaan?

Pikaisesti esitteestä luntattuna Concertissa ja Symphonyssa on SD-paikka mutta Choruksessa ei.

Öljyaiheesta vielä jatkaakseni, mikä on "normaali" öljymäärä mitä mittarin pitäisi näyttää? Pari kertaa valikosta katsoneena se oli noin 4000km aiemmin puolessavälissä ja nyt näyttää että olisi ehkä kolmannes jäljellä. Seuraavaan LL-öljynvaihtoon on matkaa about kymppitonni.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: al - 10.10.11 - klo:21:16
.........Öljyaiheesta vielä jatkaakseni, mikä on "normaali" öljymäärä mitä mittarin pitäisi näyttää? Pari kertaa valikosta katsoneena se oli noin 4000km aiemmin puolessavälissä ja nyt näyttää että olisi ehkä kolmannes jäljellä. Seuraavaan LL-öljynvaihtoon on matkaa about kymppitonni.
Mitä tarkoitat "normaalilla"? Eiköhän tuo MMI:n graafinen palkki vastaa normaalia mittatikkua, jossa jos palkki näyttää "täyttä" vastaa se mittatikun ylärajaa. Kun palkki häviää niin silloin ollaan mittatikun alarajalla. Kaikki näiden välillä on OK. Eli jos siinä jotain palkkia näkyy, niin öljyä on riittävästi. Se kyllä antaa hälytyksen kun öljyä pitää lisätä.
Taas se, mikä lasketaan normaaliksi öljynkulutukseksi, niin siitä on varmastikin monia mielipiteitä. Valmistajan ja manuaalin mukaan 0,5 litraa/1000km on vielä normaalia. Kenenkään auton omistajan mielestä taas tuollainen kulutus tuskin on normaalia.

al

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.10.11 - klo:21:32
Mitä tarkoitat "normaalilla"? Eiköhän tuo MMI:n graafinen palkki vastaa normaalia mittatikkua, jossa jos palkki näyttää "täyttä" vastaa se mittatikun ylärajaa. Kun palkki häviää niin silloin ollaan mittatikun alarajalla. Kaikki näiden välillä on OK. Eli jos siinä jotain palkkia näkyy, niin öljyä on riittävästi. Se kyllä antaa hälytyksen kun öljyä pitää lisätä.

Tarkoitin juuri tuota, eli kaikki lukemat mittarin ääripäiden välissä on siis ok. Ensimmäisen kerran kun tulin sitä vilkaisseeksi oltiin siis puolivälissä asteikkoa menossa, enkä tiedä onko siellä sen enempää ollutkaan.

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: al - 10.10.11 - klo:21:51
Tarkoitin juuri tuota, eli kaikki lukemat mittarin ääripäiden välissä on siis ok. Ensimmäisen kerran kun tulin sitä vilkaisseeksi oltiin siis puolivälissä asteikkoa menossa, enkä tiedä onko siellä sen enempää ollutkaan.

Mielestäni nyt pitää myös muistaa milloin tarkastaa sen öljyn määrän, eli öljyn pitäisi olla vähintään 60'C ja jos autolla on ajettu vaikka 100km niin itse antaisin öljyjen valua rauhassa tunnin verran ennen, kuin tarkastaisin öljyn. Omassa autossa heti ajon jälkeen jos tarkastaa voi näyttää n. 1/5 täyttä ja jos puolisen tuntia antaa auton seisoa näyttää mittari 1/2...
Audi A4 1.8TFSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy