Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Ktk

Juu ei siellä mustaa sisäkattoa ole, tuli ajatuskatkos.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 15.12.11 - klo:10:37
Tämä hidas lämpiäminen moottorin osalta on ominaisuus. Pari litraisessa dsl on ihan sama juttu. Kunhan pakkaset alkaa niin kahdeksaakymppiä ajelemalla ei ole toivoakaan saada moottorin lämpöjä 90 asteeseen. Keulaan saa nahkakäikäleen vaan ei siitä sen enempää, on senverran täällä jo niistä naureskeltu :-X

Hmm. kyllä tuolla kulutuksella mitä kone soppaa varsinkin kylmänä vie, pitäisi riittää lohkon lämpenemiseenkin jos termari toimii. 2.0TDI koneesta ei ole kokemuksia, mutta ainakin 1.9TDI tuntuu hitaasta lämpenemisestään huolimatta kipuavan lopulta ylös. Onko 2-litrasessa lohko alumiinia? Pumpparissa ei ole kuin öljypohja kannen lisäksi (sekin on tosin hyvin eristetty huovalla). 1.4TSI tuntuu lämpenevän huonommin kuin 1.9TDI, kun siinä on kone paljaana. Tuon huomaa jo eberin kanssakin, kun dieselissä riittää 15-20min näillä keleillä täyslämpöiseksi (ilman sisäpuhallusta) ja pienessä bensamyllyssä jää vajaaksi.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

qmckone

Lainaus käyttäjältä: AP - 15.12.11 - klo:12:24
Jännä ettei myyjä suositellut suoraan tuota Comfort -pakettia. Se meinaan on aika must ja sisältää sinun erikseen ruksimia varusteita. Ja muutenkin varsin kivasti hinnoiteltu.

Ennemminkin omituista.
A4 2.0Tq

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 15.12.11 - klo:12:45
Juu ei siellä mustaa sisäkattoa ole, tuli ajatuskatkos.

Pöh, oiskin ollut siten liian hyvä ollakseen totta.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 15.12.11 - klo:19:41
Ennemminkin omituista.

Saahan sitä paremman katteen erillisistä legoista, joten miksi tyrkyttää toista vaihtoehtoa huonommalla katteella, jos asiakas ei sitä kysele?

Ton-1

Aivan.

Sitä 'palvelua' sanan varsinaisessa merkityksessään.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.12.11 - klo:19:53
Pöh, oiskin ollut siten liian hyvä ollakseen totta.  :P

Mikä siinä mustassa sisäkatossa viehättää?  :) Mulla on sellainen ja vaihtaisin vaaleempaan, niin ei olis niin pimeä auto..  ;D
Onhan se tyylikäs, mutta..

Käytettyä ei voi kaikilta osin valita.

Tsekkasin parkkihallissa termarin toimintaa ja tuntuis, että syyläri lämpenee hiukan kun käyttelin paikallaan koneen 50..60C asteiseksi. Vaikea oli vain sormenpäillä tunnustella, kun ei mahdu purkamatta. Ei sen veden kuuluis sinne kiertää ennen kuin on täyslämmin. Laitoin nyt muovin kennon eteen muualle paitsi alareunaan, kun siinä on cooleri edessä. Jäi siis vielä 1/3 osa paljaaksi, mutta luulis tuon jo hiukan jelppivän kunnes homma selviää. Parkkihallista kun lähti jo melkein kuumalla koneella, niin kulutus on näköjään ihan muuta. Tulee äkkiä 1/2-1 litra lisää kylmällä körryytellessä. Seiskan alle en ole sillä päässyt tankillisissa, vaikka matka-ajoa suurin osa ollut. (todellinen kulutus)

Pitänee alkaa eberille koloa katselemaan..
Nykykalusto

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 15.12.11 - klo:20:04
Mikä siinä mustassa sisäkatossa viehättää?  

Mikä siinä mustassa pikkumustassa sitten viehättää ?  ;D

Itselläni jos nyt olis rastituksen aika niin muutoin mustan/tumman sisustan kanssa olis kyllä myös musta sisäkatto ehdoton, muutoin tummassa setissä vaalea katto on jotenkin korni.

Markku J

msvahn: kyllä sinun termostaatti varmaan on viallinen, jos jo 50-60 asteessa syyläri lämpenee. Enemmän kuitenkin perustan arvioni siihen, että minun 3.0 TDI lämpenee näillä keleillä jo 12-15 km matkalla täysiin 90 asteen lämpöihin mittarin mukaan. Tämän lämpenemisen suhteen vaikuttaisi olevan iso ero 2.0 ja 3.0 TDI:n välillä.

_Mikko_

Mikä siinä mustassa sisäkatossa viehättää?  :) Mulla on sellainen ja vaihtaisin vaaleempaan, niin ei olis niin pimeä auto..  ;D

Kyllä tuo musta sisäkatto on aika tyylikäs, tai ainakin omaan mieleen.

Istuskelin tuossa taannoin yhden normaalin octavian kyydissä ja ihmettelin "outoa" tunnelmaa sisällä. Sitten vasta kun istuin takaisin omaani niin tajusin puutoksen. Enkä tarkoita RäSän mukavampia penkkejä vaan juurikin sitä mustaa kattoa ja verhoiluja. Ei se mielestäni pahasti autoa pimennä, noh makunsa kullakin.

Ja anteeksi sanan "octavia" mainisteminen tässä pyhässä ketjussa.  ;D

MoFFe

Tuossa 3.0 tdissäähän on se lämpövastus joka lämmittää konetta ja sisäilmaa nopeammin kylmällä.
Toisaalta voi olla että 2.0 tdissä on möys. Siitä koneesta en osaa sanoa mitään  :)

Ifa

No sitä vartenhan pitää olla kattoluukku että saa valoisuutta autoon, kyllä tuohon mustaan kattoon on tykästynyt eikä näy kaikki
likakaan kovin herkästi kuin vaaleassa katossa  ;)
A5 Cab

Wilburi

Samaa mieltä tuosta mustasta sisäkatosta. On tyylikkämpi kuin vaalea, mutta on kyllä samalla aika tumma, joten sillä tavalla vaalea on parempi. No mukavuudesta joutuu usein tinkimään tyylikkyyden ehdoilla.

Tuli tuossa viikonloppuna ajettua kaverin A4:lla, jossa on normialusta ja ei ole kyllä minua varten. Periaatteessa toimii ihan hyvin, mutta tuntui kuin ajelisi jotenkin löysälä autolla. Kaikki tuntuma tiehen oli joenkin hukassa...liekö syynä se, että on tottunut napakkaampaan alustaan. Toinen seikka, mikä ihmetytti oli kulutus. Ajeltiin suurin piirtein samaa reittiä, mitä omallakin on tullut ajettua, mutta illalla jolloin ei ollut ruuhkaa. 2.0 TFSI:llä menee aamuruuhkassa kulutus 8,0-8,5 litran väliin, mutta 1.8 TFSI:ssä kulutus oli samala matkalla karvan yli 10 litraa ja toiseen suuuntaan jopa enemmän. Kuluttaako tuo oikeasti noin paljon enemmän?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

msvahn

Joo, auto on "no hot country" varustuksella, eli siinä on mm. peilin-/penkinlämmittimet ja tuo PTC (joka lämmittää kyllä pelkkää ilmaa käsittääkseni). Sisälle kyllä tulee lämmintä.

Mulla vaatii moottoritiellekin lähtiessä (alussa tosin 7km 60-70kmh tietä) yht. n.15-20km ennen kuin täyslämmin. Passatti on tuossa 7km kohdalla jo lähes täyslämmin, jos ei pidä puhallusta kovalla näillä plussakeleillä.

Ihan varmuudella en voi tämän päiväisen kokeilun perusteella syylärin lämpöä sanoa, kun säteilylämpökin alkaa johtumaan lämpimässä parkkihallissa noin kuumasta koneesta, mutta jotenkin tuntui että lämpenis ennen aikojaan (ylävesiletkun laippa oli selkeästi syylärin juurestakin jo +30..40C). No, homma selviää kun ehtii tsekata. Missähän tuossa lienee termari?

Joo, allekirjoitan tuon tumman katon mustan sisustan kanssa, kun on yhtä puuta eikä eriparia. Muuten olen vaaleamman sisustan miehiä..  ;D
Nykykalusto

urkki

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 15.12.11 - klo:20:52
Samaa mieltä tuosta mustasta sisäkatosta. On tyylikkämpi kuin vaalea, mutta on kyllä samalla aika tumma, joten sillä tavalla vaalea on parempi. No mukavuudesta joutuu usein tinkimään tyylikkyyden ehdoilla.

Tuli tuossa viikonloppuna ajettua kaverin A4:lla, jossa on normialusta ja ei ole kyllä minua varten. Periaatteessa toimii ihan hyvin, mutta tuntui kuin ajelisi jotenkin löysälä autolla. Kaikki tuntuma tiehen oli joenkin hukassa...liekö syynä se, että on tottunut napakkaampaan alustaan. Toinen seikka, mikä ihmetytti oli kulutus. Ajeltiin suurin piirtein samaa reittiä, mitä omallakin on tullut ajettua, mutta illalla jolloin ei ollut ruuhkaa. 2.0 TFSI:llä menee aamuruuhkassa kulutus 8,0-8,5 litran väliin, mutta 1.8 TFSI:ssä kulutus oli samala matkalla karvan yli 10 litraa ja toiseen suuuntaan jopa enemmän. Kuluttaako tuo oikeasti noin paljon enemmän?

Musta sisäkatto ja musta sisustus on omaan mieleen myös (näin oli edellinen, näin on nykyinen).

Kyllä tuo sporttialustakin tuntuu löysältä 17" nastarenkailla (ainakin omani).

Itsekkin olen yllättynyt, kyllä tuo 1.8tfsi tuntuu bensaa syövän, tosin jossain 8.5:n kohdin on oma keskikulutus, tosin ei vielä kilometrejä takana mitään suuria määriä.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

msvahn

Aluksi kauhistelin drive selectiä tuossa autossani (tulevien remppojen pelossa), mutta kyllä alustan/ohjauksen säätyminen tosiaan tarjoaa lähes kaksi eri autoa. Samoin alustan tuntuma on kuin uusi, eli lienee melko pitkäikäiset vaimentimet loppupeleissä. Tuossa dynamic on kyllä oikeasti jäykkä alusta.

Vieläkin ällikällä lyöty auton erinomaisesta ajettavuudesta uraisella suomitiellä. Ohjauksen tosin tykkään pitää comfort asennossa, kun muuten raskas hallita leppoisassa ajossa moottoritiellä.
Ehkä tämä A4 ei ollutkaan paskempi valinta..  :)
Nykykalusto

Markku J

Ei varmasti ollut huono valinta. Minullakin on mietteissä yhtenä vaihtoehtona hankkia A4 Avant q, jos pääsen joskus siitä kauppoihin. Minun ex A4 oli niin kiva ajaa. Isompi A7 on mukava ja ylellinen, mutta se nelosen dynaamisuus ja "ajajan auto" -tuntuma hiukan hämärtyy tässä isossa autossa.

Wilburi

Kyllä tuo Markun A7 on siltikin aivan eri planeetalta kuin A4. Ymmärrän kuitenkin hyvin näkemyksesi ja olen samaa mieltä siitä, että A4 on todella hyvä ja dynaaminen auto ajaa. Juurikin ajajan auto. Siinä on hirveä ero vaikka Skodan malleihin vaikka samaa tekniikkaa niissä paljon onkin. Taitaa vaan Audilla olla hieman fiksummat insinöörin, kun samoista palikoista on saatu viritettyä niinkin paljon parempi kokonaisuus?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ktk

Skooda ja A4 on kyllä aika helvetin erilaiset autot jo vaikkapa sen suhteen että kone on keulalla eri päin ja sitä myötä koko pohjalevy eri. En menis sanomaan että on paljon samoja palikoita vaikka samoja konsernimoottoreita on molemmissa.

jeremiah

Lisävarusteiden kanssa pähkäilen.

Mitä mieltä olette automaattinen-ilmastointi, 3-alueinen 800+e. Miten tuo kunnolla eroaa default ilmastoinnista ja onko mielestänne eurojen arvoinen?

Sedaniin ei taida saada kiskoja ja aitoja taakse, kuten avantissa? Ottaa päähän kun ruokakassit lentelee pitkin takakonttia tän hetkisessä b7 sedussa.

Audi Drive Select 350+e. Tekeekö tuolla mitään ja vaikuttaako yhtään konkreettisesti ajettavuuteen?

Wilburi

LainaaSedaniin ei taida saada kiskoja ja aitoja taakse, kuten avantissa? Ottaa päähän kun ruokakassit lentelee pitkin takakonttia tän hetkisessä b7 sedussa.

Mulla on omassa B8:ssa kassikoukut takakontissa, johon kauppakassit voi kätevästi laittaa kiinni. Eivät le vielä kertaakaan kaatuneet.

jeremiah

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 15.12.11 - klo:22:57
Mulla on omassa B8:ssa kassikoukut takakontissa, johon kauppakassit voi kätevästi laittaa kiinni. Eivät le vielä kertaakaan kaatuneet.

Sisältyykö ne jonkun mukana tuossa lisävarusteet listalla? Ostanut ne jostain erikseen?

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 15.12.11 - klo:22:53
Lisävarusteiden kanssa pähkäilen.

Mitä mieltä olette automaattinen-ilmastointi, 3-alueinen 800+e. Miten tuo kunnolla eroaa default ilmastoinnista ja onko mielestänne eurojen arvoinen?

Ei moitetta 3-alueisesta. Ã,,änettömämpi kuin perus. Takapenkkiläiset tykkäävät ite säädellä lämpöä/puhallusta. Myös kartturi.

Sedaniin ei taida saada kiskoja ja aitoja taakse, kuten avantissa? Ottaa päähän kun ruokakassit lentelee pitkin takakonttia tän hetkisessä b7 sedussa.

Kassikoukut aivan ehdottomat. Ei tarvii kuljettaa kauppakasseja moukkamaisesti matkustamossa. Tavaraverkko jatkuvasti paikallaan. Sen alle on helppo sujauttaa isompikin rahti, eikä pääse ajossa liikkumaan.
A4 2.0Tq

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 15.12.11 - klo:23:07
Sisältyykö ne jonkun mukana tuossa lisävarusteet listalla? Ostanut ne jostain erikseen?

Tavaratilapaketin mukana tulevat.
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/advice/glossary/luggage_compartment_packages.browser.filter_i_t.html

Pystyy myös ostamaan ja asentamaan itse jälkikäteen.
http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm#_Toc236099831 
Kohta 36.
A4 2.0Tq

Ktk

3-alue-ilmastoinnin tarve on täysin tapauskohtaista. Itse kun ajelen enimmäkseen yksin en tekisi moisella mitään ja jos kyytiläistä ei lämpötila miellytä niin se on vaan voi voi.  ;D Jos taasen usein autossa "erilämpöiset" etupenkkiläiset niin tuo on jees.

Sedaniin ei kiinnityssarjaa saa konttiin mutta kassikoukut voi ostaa vaikka varaosina, hattuhyllyssä on suoraan reiät. Tuollakaan en tee itse mitään kun kuskaan ostoskassit takapenkillä.

Tuo pelkkä Drive Select nappi ei sinänsä ihmeitä tee ellei siihen sitten ota vaikka säätyvää ohjausta/alustaa lisukkeeksi. Paria facelift A5:ttä olen ajanut missä tuo on ilman noita muita lisukkeita ja muistaakseni vaikutti ohjaustehostimen jäykkyyteen ja olikohan niin että dynamic-moodissa heitti laatikon S:lle.

msvahn

Audi Drive Select 350+e. Tekeekö tuolla mitään ja vaikuttaako yhtään konkreettisesti ajettavuuteen?

Tuntuis vaikuttavan kaasupolkimen herkkyyteen omassani, jos pelkkää moottoria säätää. Enemmän tosiaan muuttuvavälityksisestä ohjauksesta ja alustasta iloa on, mutta hintakin on sitten jotain muuta.. Itse säästäisin tuon 350e summan vaikka moottorin ohjelmointiin, niin saa enemmän vastinetta.

EDIT: mulla siis manuaali, eli s-tronicissa varmaan muuttaakin enemmän luonnetta laatikon ansiosta.

EDIT2:
Väännetään nyt vielä termostaatista sen verran, että tämän aamuinen  lähtö 2/3 syyläri peitettynä vaati n. 14km ennen kuin täyslämmin. Huomioitavaa kuitenkin on, että +50C asteen rajapyykki ylittyy jo alle 2km matkalla 40kmh kadulla (sama ennen peittämistä), eli kyllä sieltä lämpöä tulee. Mutta jäähdytin alkaa sitä ajossa hukkaamaan, koska viisari ei pääse yli 70 asteen ennen kuin moottoritie alkaa. Pikkutiellä olisi varmaan mennyt taas yli 20km.

Aiemmat hitaasti lämpenevät (5xTDI, FSI, TSI) kaikki on lämmennyt hetkessä ylös siitä, kun viisari alkaa +70C saavuttamaan. Enemmänkin se alku on hidasta. Toki kovalla sisäpuhalluksella ei meinaa jaksaa saavuttaa, mutta nytkin olen pitänyt puhalluksen Audissa lähes kokonaan pois tarkkaillakseni käyttäytymistä.
Nykykalusto

Tommi14

Uusi foorumilainen ilmoittautuu! Tämmöinen auto on kiikarissa:

8K506Y WKN A4 Avant Business 2,0 TFSI 155 kW quattro S tronic
Laavanharmaa
WSV+1XW+PRH+1BE Sport-varustepaketti
PQ5 Alumiinivanteet, 10-puol., 8 J x 18, 245/40 R 18
1PD Lukkopultit
3X2 Läpilastausmahdollisuus
N7U Alcantara/nahka -verhoilu
6NQ Musta sisäkaton verhoilu
UF7 Audi Music Interface
2Z0 Ilman tyyppi- ja moottorimallimerkintää

Mieli tekisi ruksata vielä S-line-alusta (1BV), mutta ei tahdo rohkeus riittää. Löytyisikö täältä rohkaisijoita?  ;) Olen kokeillut autoa normaalilla sport-alustalla (1BE) ja hyvähän tuokin jo oli, mutta olisikohan se S-line-alustalla vieläkin parempi? A5:sta olen kokeillut S-line-alustalla ja asfaltilla se oli kyllä todella hyvä. Mietityttää lähinnä, miten sillä pärjää huonommilla teillä ja talvella. Esitteen mittojen mukaan A4 + S-line-alusta on jo S4:stakin matalampi. Ja tämän threadin aiempien viestien perusteella auto madaltuu iän myötä hieman entisestäänkin. Ajelen arkisin pääkaupunkiseudulla, mutta vapaalla tulee liikuttua myös Keski-Suomessa ja Lapin lumilla.

Mitenkä foorumin S-line-kuskit ovat autonsa kanssa pärjäilleet? Onko tuntunut liian kovalta? Onko raapinut hidastetöyssyt ja jäät pohjaa? Ovatko nätimmät kartanlukijat valittaneet kyydistä? Onko lapsilla pysyneet tutit suussa?

Hevosmies

S-line alusta on kyllä kova, mutta ei sillä mitään hätää tule. Tai riippuu mihin olet tottunut. Itse siirryin nykyiseen malliin Octavia RS:n puikoista ja S-line alusta tuntuu jäykemmältä. Tosin mulla oli ensiasennusrenkaina Audissa Bridgestone 245/40R18, jotka ovat jäykähköt IMO. Isommissa nopeuksissa tiessä olevat möykyt kyllä tuntuu, mutta en niihinkään juuri jarruttele ja kanssamatkustajat eivät ole valittaneet. Vaimo (aina kun päästän rattiin) kehuu edelleen ajettavuutta, ei pidä liian kovana.

Pohjakosketuksia ei ole tullut, muistaa vaan ajaa suojatiekorotuksiin varovaisesti. Mökille on 4 km perushiekkatietä, joka aurataan talvisin. Mukavasti se lumi kohisee alustassa, mutta pääasia että perille pääsee. Mulla on madalluttamassa vielä nuo zubehör-listat, muuta ei niistäkään maavaran kanssa ongelmaa ole. Tosin autoni hieman tylsistyy talveksi, alla 225/50 kitkat (Michelin). Ja onhan täällä säädettävällä alustalla olevia A4-kuskeja, hekin varmaan suosittelevat niitä.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Ton-1

Itellä nyt ei mokomaa autoa ole mutta muutaman kerran 'korvat ulkona' koeajaneena ei sitä S-line:n alustaa voi huonoksi moittia mutta jos nyt epäröit niin kuten aina se keltainen keskitie on se ehkä fiksuin veto, eli menisin sporttialustalla, on hyvä kombinaatio mukavuutta ja sporttisuutta, toimii hyvin tuon 245/40/18 rengastuksen kanssa.

B8:n kohdalla tuo S-Line:n alusta on ehkä inan onnistuneempi kuin mitä on B7:ssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy