Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaOT. kunka ihmisillä voi persus jäätyä kankaisella penkillä. Mulla on persgilli ollut päältä pois jo kolme vuotta, ja hyvin toimii !

Ei se jäädy, mutta talvella mulla on se 2-asennossa, antaa hieman lämpöä ja mukavauutta.

LainaaIlmastoinnissa ainoa nappi johon on tarvetta koskea on huurteenpoisto. Itse ilmastointilaitteen lämpötila asetettiin kolme vuotta sitten ja siinä se, Mikä hemmetin automaatti se on jota tarvii koko ajan räplätä ?

Juuri näin, jotenkin vaan mulla tuntuu että talvella pitää olla se 0,5 astetta tai jopa 1 astetta lämpimämpää kuin kesällä, eli kosken kyllä siihen syksyllä ja taas keväällä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.11.11 - klo:09:03
....Juuri näin, jotenkin vaan mulla tuntuu että talvella pitää olla se 0,5 astetta tai jopa 1 astetta lämpimämpää kuin kesällä, eli kosken kyllä siihen syksyllä ja taas keväällä.
Mulla taas päinvastoin. Kesällä yleensä säätö 21C. Talvella kun on paljon vaatetta päällä niin 19-20C riittää.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.11.11 - klo:09:24
Mulla taas päinvastoin. Kesällä yleensä säätö 21C. Talvella kun on paljon vaatetta päällä niin 19-20C riittää.

Näin täälläkin. Kesällä ajetaan kevyimmissä vaatteissa kuin talvella, joten lämpöäkin säädellään sen mukaan. Ja varsinkin talvella lämpöjä tulee säädeltyä automaatista huolimatta, kun pidemmät siivut kuitenkin ajetaan kevyimmissä tamineissa kuin kauppareissut.

qmckone

Kerta lämmöistä puhutaan, niin kannattaako AC pitää päällä myös talvella?
A4 2.0Tq

clima

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.11.11 - klo:23:08
Siis ihan oikeasti, pistättekö aina päälle/pois sen joka ajossa????

Nämä on näitä tottumiskysymyksiä, itse käytän persusgrilliä vain tarvittaessa, yleensä kovimmilla pakkasilla tai jos on itse viluissaan kun autoon tulee. Niinpä mulle riittäisi yksi nappula josta sen saisi päälle (täysillä)/pois.
Nykysysteemi on minunkin mielestäni varsin hyvä, nopea käyttää.
Persusgrilli ei kuitenkaan mitenkään erityisesti vaikuta esim. autovalintaani.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.11.11 - klo:06:33
Ilmastoinnissa ainoa nappi johon on tarvetta koskea on huurteenpoisto. Itse ilmastointilaitteen lämpötila asetettiin kolme vuotta sitten ja siinä se, Mikä hemmetin automaatti se on jota tarvii koko ajan räplätä ?

Näin se täälläkin Audin ilmastointien kanssa on mennyt käytännössä, ainakaan viimeisen 5 vuoden ajan ei ongelmia ole ollut. AC ollut koko ajan päällä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 16.11.11 - klo:10:35
Kerta lämmöistä puhutaan, niin kannattaako AC pitää päällä myös talvella?

Ainakin -06 Ocussa ilmastoinnin poiskytkeminen kytki myös PTC:n pois päältä, joten aika pölvästiä olisi tuossa autossa painaa se pois päältä talvella. Ja onhan se ilmastointi loistava apu pitämään ikkunat auki, kun on jokunen aste lämpöä ja kostea ilma. Ja samalla saa ilmastointilaite käyttöä, mikä pidentää sen elinikää.

Ja pakkasessahan se ei edes lähde päälle, joten vaikea olisi keksiä mitä haitaa ilmastoinnin päällä pitämisestä olisi talvella.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.11.11 - klo:10:58
....Ja pakkasessahan se ei edes lähde päälle, joten vaikea olisi keksiä mitä haitaa ilmastoinnin päällä pitämisestä olisi talvella.
Jep, päinvastoin, sitähän jopa suositellaan käytettäväksi myös talvisin aina silloin tällöin jos vaan on mahdollista saada auto sen verran lämpimään (raja kai jotain +5 C ?) riittävän pitkäksi aikaa. Tämä siksi ettei tiivisteet kuivu ja nesteet pääsee vähän kiertämään välillä jne.,

Skula

Mikä se semmonen automaatti-ilmastointi on jota pitää räveltää ON/OFF kesät talvet?

Meille tuo A4:n ratkaisu oli syvältä, naaraspuolinen Skula kun väänteli lämpölukemat aina omilleen, samoin sillä pitää aina olla persegrilli täysillä kun keli menee alle 15 lämpöasteen, sillä meni hermo heti alkuunsa Audin systeemeihin. Lähinnä persegrilliin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

rob-s

Omakohtainen kokemukseni ilmastoinnista ja penkinlämmityksstä on seuraavanlainen:
-kuskin istuimen lämmitys 2 asennossa syys - huhtikuu / säätötarve n. 2 kertaa vuodessa
-ilmastoinnin lämpötila muistaakseni 21 ast. / säätötarvetta ei lainkaan
-ilmastointi päällä aina. Auto säätää itse todellisen pumpun tarpeen.
-tuulilasin huurrepoisto / kun tarvetta
-takalasin sulatus / kun tarvetta
-peilien säätö talvella keskiasennossa jotta sulatus koskee myös peruutuspeilejä.

Tärkeintä on että kaikki ominaisuudet toimivat ja vieläpä varsin tehokkaasti. Myönteistä on myöskin, että penkkilämmityksen asetukset säilyvät eli ovat muistilla.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.11.11 - klo:11:12
Meille tuo A4:n ratkaisu oli syvältä, naaraspuolinen Skula kun väänteli lämpölukemat aina omilleen, samoin sillä pitää aina olla persegrilli täysillä kun keli menee alle 15 lämpöasteen, sillä meni hermo heti alkuunsa Audin systeemeihin. Lähinnä persegrilliin..

Eikös nuo ilmastoinnin säädöt ole avainkohtaisia, eli jos kumpikin käyttäisi omaa avainta, niin ei tarvisi säätää?

Passat GTE Variant

qmckone

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.11.11 - klo:11:25
Eikös nuo ilmastoinnin säädöt ole avainkohtaisia, eli jos kumpikin käyttäisi omaa avainta, niin ei tarvisi säätää?

Juu, noinhan se menee.
A4 2.0Tq

Skula

Jos näin oli/on ja se toimi yksilössämme, niin sitten vaan naaraspuolinen Skula halusi niitä säätää enemmän kun tarvetta olis ollu.. Minulle kun on riittänyt kertasäätö VW:nkin automaatti-ilmastoinneissa..  Tämä ei muuta sitä faktaa että toteutustapa ei ole optimaalinen, varsinkaan persegrillin osalta..

Nyt jättäisinkin 3-alueilmastoinnin ja B&O:n pois varusteista jos uuden aaanelkun ostaisin..

fleetwood

Pah, olette vain käyttäneet tuota väärin/tarpeettoman hankalasti.

Jos tuota käyttää oikein, niin ei todellakaan tarvi säädellä mitään, ei edes toisen kuskin jäljiltä, koska ne säädöt ovat omalla avaimella justiinsa ne oikeat.

Meillä olen ottanut tuon alusta asti tavaksi tämän nykyisen auton kohdalla, että kumpikin ajaa omalla avaimellaan, jotta vältyn iskelmäradiolta ja muilta 'vääriltä' säädöiltä.
Passat GTE Variant

Skula

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.11.11 - klo:13:21
Pah, olette vain käyttäneet tuota väärin/tarpeettoman hankalasti.

Ai niin unohdin että kritisointi on arka paikka.

Juu, kyllä se on tuo ilmastointi ja sen säätely, persgrilliä myöten täydellistä ja helppoa tässä aanelosessa.

K70

Osta Skula B7, siinä on persgrillin säätö vielä mallillan. Pyöriteltävä rulla, jossa numero. Paremmasta ei väliä. :)

Skula

Lainaus käyttäjältä: K70 - 16.11.11 - klo:13:47
Osta Skula B7, siinä on persgrillin säätö vielä mallillan. Pyöriteltävä rulla, jossa numero. Paremmasta ei väliä. :)

B7 Avantti tässä on oman listan kärjessä, (hmm topikki pitää ottaa huomioon kirjoittaessa viestejä) vaikka se ei ajettavuudessa pärjää B8:lle, ja tekniikkakin todennäköisesti heikompaa kuin tuoreemmassa versiossa.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.11.11 - klo:13:35
Juu, kyllä se on tuo ilmastointi ja sen säätely, persgrilliä myöten täydellistä ja helppoa tässä aanelosessa.

Pointtini on tässä se, että tarpeeton säätäminen pelkän säätämisen takia on aika turhaa ja siitä saa näemmä vain pahan mielen.

Edit: Mutta, pakko myöntää, että jos sitä persgrilliä nyt haluaa jostain syystä säädellä joka ajokerta, niin hankalahan tuo B8:n (nyt väistyvä) systeemi on.
Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.11.11 - klo:13:51
B7 Avantti tässä on oman listan kärjessä, (hmm topikki pitää ottaa huomioon kirjoittaessa viestejä) vaikka se ei ajettavuudessa pärjää B8:lle, ja tekniikkakin todennäköisesti heikompaa kuin tuoreemmassa versiossa.

Itselläni oli aika kahtia jakautunut fiilis kun vaihdoin B7:sta B8:iin. B8 on paljon raskaamman ja isomman oloinen kuin B7, jossa taas on ikäänkuin sellaista pikkuautomaista ketteryyttä ja vaivattomuutta. Vaikea selittää, mutta kannattaa kokeilla beeseiskaa jos et ole vielä kokeillut.
Passat GTE Variant

Quality

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.11.11 - klo:13:51

Ei sitten varmaan ole yhtäkään vikaa B8seissa ilmaantunut, kun ovat meikäläisen B7aa tuoreempia. Pian 122 tkm menty murheetta, mitä nyt takuuaikana ilmastointia ja jotain pientä korjailtiin. Eivät näy eivätkä tunnu kilsat enempää korissa, alustassa kuin tekniikassakaan. Ainiin, menihän se takalasinpyyhin, mutta sekin on korjattu.

LainaaItselläni oli aika kahtia jakautunut fiilis kun vaihdoin B7:sta B8:iin. B8 on paljon raskaamman ja isomman oloinen kuin B7, jossa taas on ikäänkuin sellaista pikkuautomaista ketteryyttä ja vaivattomuutta. Vaikea selittää, mutta kannattaa kokeilla beeseiskaa jos et ole vielä kokeillut.

B7 on tosiaan mikroautomainen, nimenomaan positiivisessa mielessä. 2.0Tssä on servotronic vakiona, mutta usei(mmi)sta 1.8eista se puuttuu, koska pitää tilata erikseen. Itse pidän hiukan tunnokkaammasta ohjauksesta, mutta raskaaksi sitä ei sovi moittia. Toki B8 on modernimpi esim. keskikonsoliltaan, mutta mielestäni B7n mittariston keskellä oleva värinäytöllinen ajotietsikka hakee selkeydessään vertaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Flat

LainaaB7 Avantti tässä on oman listan kärjessä,

kas, miten olis ?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7455.msg172972#new

Lainaahmm topikki pitää ottaa huomioon kirjoittaessa viestejä

Oikea asenne. Nöyränä pitää olla jos tuommoisia huutelee täällä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.11.11 - klo:14:01
Itselläni oli aika kahtia jakautunut fiilis kun vaihdoin B7:sta B8:iin. B8 on paljon raskaamman ja isomman oloinen kuin B7, jossa taas on ikäänkuin sellaista pikkuautomaista ketteryyttä ja vaivattomuutta. Vaikea selittää, mutta kannattaa kokeilla beeseiskaa jos et ole vielä kokeillut.

Juurikin näin, B7:n ohjaus on mielestäni tunnokaampi kuin B8:n servoversiossa, ilman servoa taas B8:ssa ohjaus on kuitenkin turhan "raskas", vaikea näitä kaikkia on sanoiksi pukea, mutta vastoin intohimoista topikinpalvontaa, totean että omaan makuuni B7:n ohjaus on minulle sopivampi..

Ajelin A3:lla 20tkm ja muutamia tuhansia B7:lla, ja pidän noita molempia ohjaukseltaan ja ajettavuudeltaan melko identtisinä, loistavina sellaisina..

Ohi topikin sanottuna, olisin jo ostanut A3:n jos sen konttitila riittäisi käytössäni, mutta koska B7 Avanttina on aikanaan keksitty, hamuan mielummin sitä..

Tuossa kuikelon ässässä ei ole muuta vikaa kuin se että minulle siitä tulee liian arvokas per kilometri.

Minun listani korkeimmalla pallilla notkuu(toki aika heiverröisellä pallilla) B7 Avantti 3.0TDI koneella...

eGetin

Ja jos ei sopivaa B7 Avantia löydy niin ainahan on Seat Exeo...

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.11.11 - klo:15:42
Ja jos ei sopivaa B7 Avantia löydy niin ainahan on Seat Exeo...

Quattrolla ja 3.0TDI koneella  ;)

OT.. Sorry!

eGetin

No 3.0TDI:stä joutuu kyllä vähän tinkimään ;D

Sorry for teh OT

al

Onko kukaan rassannut B8:nsa takavilkkupolttimoiksi lediä? Melkein haluttaisi tuollainen asentaa, mutta mitä (arvatenkin vastuksen?) vaatii toimiakseen ongelmitta?

Audi A4 B8 LED Blinker

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 15.11.11 - klo:10:58
Lainaan itse itseäni; näin tapahtui mulle kesäkuun lopulla:

Kaverilla ensimmäisiä 2.0 211 hp TFSI (n. 90000 km) ja hänellä tuli pari kolme viikkoa sitten samantyyppinen vika: imusarjan läpän akseli poikki, korjaus 650 euroa...varokaa, te 2.0 TFSI-kuskit, vitsaus on täällä!!

Onks näitä vitsahduksia napsahdellu muilta kuin näiltä kaveruksilta?
A4 2.0Tq

Hevosmies

Kyselin huollossa, että onko tuttu vaiva. Vastaukseksi annettiin epämääräinen: "kyllä näitä tässä muutama on ollut".
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Ohikulkija

LainaaOnks näitä vitsahduksia napsahdellu muilta kuin näiltä kaveruksilta?
"Ei tule nyt mieleen" tuli vastaus Audi Center Espoossa.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: K70 - 16.11.11 - klo:13:47

Firman autossa on vielä tämä tyylikäs pyöriteltävä nappeli. Toimii kohtuullisesti, mutta on sitäkin rumenpi. Ei mitenkään parempi versio nykyiseen säätimeen verrattuna.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 16.11.11 - klo:11:22
Omakohtainen kokemukseni ilmastoinnista ja penkinlämmityksstä on seuraavanlainen:
-kuskin istuimen lämmitys 2 asennossa syys - huhtikuu / säätötarve n. 2 kertaa vuodessa
-ilmastoinnin lämpötila muistaakseni 21 ast. / säätötarvetta ei lainkaan
-ilmastointi päällä aina. Auto säätää itse todellisen pumpun tarpeen.
-tuulilasin huurrepoisto / kun tarvetta
-takalasin sulatus / kun tarvetta
-peilien säätö talvella keskiasennossa jotta sulatus koskee myös peruutuspeilejä.

Tärkeintä on että kaikki ominaisuudet toimivat ja vieläpä varsin tehokkaasti. Myönteistä on myöskin, että penkkilämmityksen asetukset säilyvät eli ovat muistilla.

Itse toimin aivan samalla tavalla, paitsi, että peilin säätö vasemmalla ettei sentään koko ajan lämmitys päällä?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy