Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Hevosmies

Öljystä: mulla nyt n. 8000 km isosta huollosta (57000 km kohdalla 60 tkm huolto). Öljy laskenut tuttuun tapaansa pikkuhiljaa. Jännäksi tilanteen tekee se, että viikko ja 800-900 km ollaan menty näytön näyttäessä "nolla palkkia" öljyä, eikä auto mitään ole valittanut. Ostin jo öljyputelinkin...kauankohan tässä uskaltaa ajella ilman lisäystä??
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Flat

Lainaakauankohan tässä uskaltaa ajella ilman lisäystä??

Öljyn lisääminen on suotavaa hieman ennenkuin kone leikkaa kiinni.

rob-s

Suosittelen kaikille 2.0TFSI  kuskeille öljytikun hankkimista tämän takia. Se näyttää totuuden. Varaosanumerokin on täällä ollut esillä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 14.10.11 - klo:10:31
Öljystä: mulla nyt n. 8000 km isosta huollosta (57000 km kohdalla 60 tkm huolto). Öljy laskenut tuttuun tapaansa pikkuhiljaa. Jännäksi tilanteen tekee se, että viikko ja 800-900 km ollaan menty näytön näyttäessä "nolla palkkia" öljyä, eikä auto mitään ole valittanut. Ostin jo öljyputelinkin...kauankohan tässä uskaltaa ajella ilman lisäystä??
Itseäkin on aina vähän jännittänyt tuo mutta olen lisännyt vasta kun auto on sitä pyytänyt. Mulla se hälytys on tullut muistaakseni jotain 200-300km sen jälkeen kun palkki häviää. Tosin eihän sekään vielä se "last warning" ole.

ncn

Tulipahan viimein rekisteröityä tännekin - jotta terve vaan kaikille. Muutama kuukausi sitten tuli hankittua pari vuotta vanha B8 ja meno on maittanut enemmän kuin hyvin. Yksi häiritsevä seikka tosin on ilmaantunut, ja ajattelin kysäistä josko joku viisaampi osaisi sanoa mistä johtuu.

Kylmänä auto pitää liikkuessaan outoa rahinaa/rohinaa. Jos malttaa odottaa moottorin käynnistyksen jälkeen sen verta, että ryyppy ehtii mennä pois päältä, rahinaa ei kuulu. Rahinaa ei siis kuulu pelkällä tyhjäkäynnillä kun auto ei liiku/kaasua ei paineta. Tarkemmin en ole pystynyt ääntä paikallistamaan, jostain konepellin alta se tulee ja kuuluu selvästi ohjaamoon vaikka esim. radio olisi päällä. Mitään ajatuksia mistä voisi johtua?

Flat

kyllähän nuo äänet kuullostaa ihan normaalilta auto checkin ääniltä. Jarrut,absit, yms siellä ääntelevät. Pahan kuulloista kieltämättä.

qmckone

#4986
Lainaus käyttäjältä: ncn - 14.10.11 - klo:18:53

Kylmänä auto pitää liikkuessaan outoa rahinaa/rohinaa. Jos malttaa odottaa moottorin käynnistyksen jälkeen sen verta, että ryyppy ehtii mennä pois päältä, rahinaa ei kuulu. Rahinaa ei siis kuulu pelkällä tyhjäkäynnillä kun auto ei liiku/kaasua ei paineta. Tarkemmin en ole pystynyt ääntä paikallistamaan, jostain konepellin alta se tulee ja kuuluu selvästi ohjaamoon vaikka esim. radio olisi päällä. Mitään ajatuksia mistä voisi johtua?


Vaikkei kuvvailemasi viitekehys tähän viittookaan, mut kuuluskohan jarruista? Eikös ne jotenski siätele ihtiänsä aina pitemmän seissauksen jälekkeen.
A4 2.0Tq

-Velmu-

#4987
Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 13.10.11 - klo:18:05
Kiitos infosta. Onko tietoa, saako takuunalaisiin autoihin edelleen tuota viimasuojaa ilman laskua?

Kannattaneen kipasta marmoritiskillä kysymässä.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.10.11 - klo:18:13
Maahantuojan pitäisi maksaa minulle,  että pingottaisin Gutherin vanhat nahkahousut autoni keulalle !
Se on varmaa jos joku on varmaa.

Se on vaan hiukan "pakko" kun audissa ei ole syylärin edessä tarpeen vaatiessa kääntyvää säleikköä kuten bmw:ssä.

Flatilla täytyy kyl olla jotakin meitä dsl audilla ajavia vastaan kun sie aina kuittailet...

Muutoin on alkanut kaduttaa ettei tullut otettua quatroa nykyiseen autoon, olisi ollut tarpeeseen. Monta mielenkiintoista kalapaikkaa jääny kokemata kun ei oikein tohdi nuille hiekkaisille veneluiskille mennä... No seuraavaan sitten jos vielä merkissä pysytään.

Öljykeskusteluihin: eilen auto pyysi lisäämään litran öljyä, edellisestä huollosta ajettu 15tkm. Et ihan kohtuullista dsl versiossa. Dsl ainakin osaa pyytää ettei tarvii hermoilla siitä öljyntaso näytöstä, toki kantsii sitä joskus vilkaista.

Trooper_75

Mitenkäs muuten B8 quattro kuluttaa renkaita, meneekö ihan tasan vai takaa hieman enemmän 40/60 voimanjaolla? Mulla 2 kpl ajamattomia ja 2 kpl n. 7,5-8mm pinnalla olevia ja renkaiden olisi ymmärtääkseni tuon nelivetosysteeminkin kannalta paras olla mahdollisimman samankokoisia? Eli kummat kannattaa laittaa eteen, kummat taakse?

ncn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.10.11 - klo:21:45
kyllähän nuo äänet kuullostaa ihan normaalilta auto checkin ääniltä. Jarrut,absit, yms siellä ääntelevät. Pahan kuulloista kieltämättä.

Jotain samanlaista pohdin itsekin, ihmetyttää vain että kuuluu ainoastaan silloin kun ryyppy on päällä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 14.10.11 - klo:10:31
Öljystä: mulla nyt n. 8000 km isosta huollosta (57000 km kohdalla 60 tkm huolto). Öljy laskenut tuttuun tapaansa pikkuhiljaa. Jännäksi tilanteen tekee se, että viikko ja 800-900 km ollaan menty näytön näyttäessä "nolla palkkia" öljyä, eikä auto mitään ole valittanut. Ostin jo öljyputelinkin...kauankohan tässä uskaltaa ajella ilman lisäystä??
Tähän vielä kommenttina että varmaan tuokin on yksilöllistä missä vaiheessa hälytys tulee kun palkki häviää. Jos on kova öljynkulutus niin tulee varmaan melko nopeasti. Jos kulutus on kohtuullista niin sitten varmaan kestää pidempäänkin.

1.8 "APR" Q

LainaaMitenkäs muuten B8 quattro kuluttaa renkaita, meneekö ihan tasan vai takaa hieman enemmän 40/60 voimanjaolla? Mulla 2 kpl ajamattomia ja 2 kpl n. 7,5-8mm pinnalla olevia ja renkaiden olisi ymmärtääkseni tuon nelivetosysteeminkin kannalta paras olla mahdollisimman samankokoisia? Eli kummat kannattaa laittaa eteen, kummat taakse?
Itsellä on ajettu nyt 20tkm Quattrolla ja renkaat kuluneet ihan tasaisesti.
5 milliä joka kulmassa olisi Pirelleissä vielä kulutuspintaa. Tosin ens keväänä tulee tuumaa isommat alle ja nämä menee varaston perukoille odottamaan auton vaihtoa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Hevosmies

LainaaÖljystä: mulla nyt n. 8000 km isosta huollosta (57000 km kohdalla 60 tkm huolto). Öljy laskenut tuttuun tapaansa pikkuhiljaa. Jännäksi tilanteen tekee se, että viikko ja 800-900 km ollaan menty näytön näyttäessä "nolla palkkia" öljyä, eikä auto mitään ole valittanut. Ostin jo öljyputelinkin...kauankohan tässä uskaltaa ajella ilman lisäystä??


En uskaltanut enää ajella nollanäytöllä, lisäsin 0.5 L öljyä. En kyllä tajua tuota "mittatikun" logiikkaa, palkki heilahti puoliväliin...eikös se tankki ole lähemmäs neljä litraa vai miten se nyt oli. Paholaisen keksintö, hankin kyllä normimittatikun, prkle!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 15.10.11 - klo:17:40
En uskaltanut enää ajella nollanäytöllä, lisäsin 0.5 L öljyä. En kyllä tajua tuota "mittatikun" logiikkaa, palkki heilahti puoliväliin...eikös se tankki ole lähemmäs neljä litraa vai miten se nyt oli. Paholaisen keksintö, hankin kyllä normimittatikun, prkle!
Öljypalkin ylä- ja alarajan väli lienee noin 1 litra, eli puolen litran lisäyksellä sen pitäneekin mennä tuohon puoliväliin. Sama juttu kuin yleensä mittatikussakin. Eihän se koko öljytilavuutta tarkoita. Jos se on alarajalla niin ei silloin kaikki öljy toki ole lopussa. Sehän vastaa samaa kuin normimittatikun alaraja.

Hevosmies

 No näinpä! Ei vaan joskus jummarra...tästähän voisi vääntää myös erikoiseksi tuon bensamittarin epälineaarisen käyttäytymisen: eka 1/4 menee hujauksessa, toinen 1/4 hitaammin jne.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 15.10.11 - klo:17:59
No näinpä! Ei vaan joskus jummarra...tästähän voisi vääntää myös erikoiseksi tuon bensamittarin epälineaarisen käyttäytymisen: eka 1/4 menee hujauksessa, toinen 1/4 hitaammin jne.
Joo saman pannut itsekin merkille tuon bensamittarin kanssa.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 15.10.11 - klo:17:59
No näinpä! Ei vaan joskus jummarra...tästähän voisi vääntää myös erikoiseksi tuon bensamittarin epälineaarisen käyttäytymisen: eka 1/4 menee hujauksessa, toinen 1/4 hitaammin jne.

No sehän on sykroonissa öljymittarin kaa.
A4 2.0Tq

Flat

Lainaatästähän voisi vääntää myös erikoiseksi tuon bensamittarin epälineaarisen käyttäytymisen: eka 1/4 menee hujauksessa, toinen 1/4 hitaammin jne.

Mä taas puolestani pystyn ajamaan tankin ensimmäisellä puoliskolla paljon enemmän kuin jälkimmäisellä. Tämän takia tankkaan autoni aina kun mittari näyttä puolta. Tyhmähän olisin jos ajaisin tankin aina lopuun saakka.

Flat

LainaaFlatilla täytyy kyl olla jotakin meitä dsl audilla ajavia vastaan kun sie aina kuittailet...

Ei mulla mitään dls audeja vastaan ole, kunhan sivusta seurailen teidän onkelmia. Meillä bensamiehillä on nämä öljyonkelmat nääs, jostain pitää iloa repiä ......

Ja onhan muuten mullakin DLS audi, kivempaa ääntä se pitää kuin diesel audi.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 15.10.11 - klo:17:24
Itsellä on ajettu nyt 20tkm Quattrolla ja renkaat kuluneet ihan tasaisesti.
5 milliä joka kulmassa olisi Pirelleissä vielä kulutuspintaa. Tosin ens keväänä tulee tuumaa isommat alle ja nämä menee varaston perukoille odottamaan auton vaihtoa.

Kävin sitten mittaan omani, jolla ajettu 11 tkm. Melko tasassa näytti pinnat olevan (6,3-7mm), kuitenkin edessä ehkä hieman enemmän pintaa (vasen etunen vähiten kulunut?). Tuolta pohjalta laitan paremmat renkaat taakse niin kuin yleensä neuvotaankin.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 08.01.10 - klo:19:47
Entisenä A4 B8 kuskina tämä alkava ketju käy varmaan minullekkin, vaikka A5 onkin nyt autona  :)

Tuosta lauseesta jäi ketju sanan edestä pois sana mega, oikein kyllä silloin arvelin tämän topicin suhteen.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Jusa-

Muistelen täällä foorumilla nähneeni postauksen jossa oli luettelo kaikki LEDit jotka tarvitsee että pääsee B8:sin hehkulampuista eroon. Nyt en löydä tätä, pystyiskö joku laittamaan pointteria?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 18.10.11 - klo:07:49
Muistelen täällä foorumilla nähneeni postauksen jossa oli luettelo kaikki LEDit jotka tarvitsee että pääsee B8:sin hehkulampuista eroon. Nyt en löydä tätä, pystyiskö joku laittamaan pointteria?
http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm

Ktk

A4 S-Line Business Plus hinnasto voimaan 14.10.

Koskee Sedan/Avant, koneina vain 2.0TFSI quattro S-Tronic, 2.0TDI Multi etuveto ja 2.0TDI 143hp quattro.

Varustelu Business Plus lisättynä: S Line ulkopaketti, musta sisäkatto, Sport-paketti (siis ei S line vaan se "normaali" paketti, penkit, alusta, 17" vanteet, sport-ruori)

Koskee vain määräerää autoja jotka on jo tilattu tehtaalta, lienevät varustelulta muokattavissa.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.10.11 - klo:18:13
Maahantuojan pitäisi maksaa minulle,  että pingottaisin Gutherin vanhat nahkahousut autoni keulalle !
Se on varmaa jos joku on varmaa.

Marmorilta sai sitten dsl-Audin keulaan maahantuojan piikkiin Guntherin lederhosenit, vieläpä muovisten nänninappuloiden kera. Saa nähdä miten kylmä pitää olla, jotta noita tulee viriteltyä paikoilleen. En pyytänyt maahantuojalta kuitenkaan etukäteismaksua, jos jää laittamatta :)

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 18.10.11 - klo:17:02
Marmorilta sai sitten dsl-Audin keulaan maahantuojan piikkiin Guntherin lederhosenit, vieläpä muovisten nänninappuloiden kera. Saa nähdä miten kylmä pitää olla, jotta noita tulee viriteltyä paikoilleen. En pyytänyt maahantuojalta kuitenkaan etukäteismaksua, jos jää laittamatta :)

Onhan ne "nännit" kieltämättä aika rumat, onneksi nahkakäikäleeseen on helppo tehdä sopiviin kohtiin reiät ja laittaa vaikka nippusiteellä kiinni.  :P

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 20.10.11 - klo:13:28
Onhan ne "nännit" kieltämättä aika rumat, onneksi nahkakäikäleeseen on helppo tehdä sopiviin kohtiin reiät ja laittaa vaikka nippusiteellä kiinni.  :P

Ja vielä huomaamattoman suojuksen saa, kun avaa konepellin, irroittaa konehuoneen etuosassa ensimmäisenä olevan mustan muovisuojuksen neljä torx-ruuvia ja laittaa ne nahkaiset viimasuojat maskin sisäpuolelle kiinni "nänneillä" ja ruuvaa muovisuojuksen takaisin paikoilleen. Alla olevassa huonossa kuvassa on Audin alkuperäiset viimasuojat paikoillaan.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Ktk

Tuo nahkalärpäke kyllä sitten ihan toimii. Viime talvena oli ajokkina Avant TDI multi, ilman mitään lohkoja yms. Sinänsä mulla ei ollut mitään ongelmaa matkustamossa tarkenemisen kannalta, mutta kyllä tuolla koneen lämmöt sai pysymään ylhäällä.

Trooper_75

#5008
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 20.10.11 - klo:14:16
Ja vielä huomaamattoman suojuksen saa, kun avaa konepellin, irroittaa konehuoneen etuosassa ensimmäisenä olevan mustan muovisuojuksen neljä torx-ruuvia ja laittaa ne nahkaiset viimasuojat maskin sisäpuolelle kiinni "nänneillä" ja ruuvaa muovisuojuksen takaisin paikoilleen. Alla olevassa huonossa kuvassa on Audin alkuperäiset viimasuojat paikoillaan.


Kiitos vinkistä. Pysyykö lärpäke ilmavirrasta huolimatta hyvin paikoillaan pelkillä "nänneillä", tuossahan ei ole takana ritilää tukemassa, kun kiinnittää suojan maskin sisäpuolelle?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 20.10.11 - klo:16:32
Kiitos vinkistä. Pysyykö lärpäke ilmavirrasta huolimatta hyvin paikoillaan pelkillä "nänneillä", tuossahan ei ole takana ritilää tukemassa, kun kiinnittää suojan maskin sisäpuolelle?

Kyllä meidän autossa ainakin viime talven pysyi ilman mitään moitteita nahkalärpäkkeet paikoillaan noin 25 tkm. Lisäksi autoa tuli pestyä viikottain painepesurilla eikä sekään niitä nahkalärpäkkeitä sieltä mihinkään liikuttanut.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy