Nissan Juke Tekna 1.6 DIG-T M-CVT 4WD Sport

Aloittaja 3.6 V6, 25.04.12 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

Tuli tänään Maxima vaihdettua lähes 9 vuoden pituisen ongelmattoman taipaleen jälkeen.  :( Tilalle tuli otsikon mukainen auto, kokoeroa "hieman", mutta ketteryyttä sitäkin enemmän. Tämäkin onneksi tehty Japanissa, joten edellytykset pitkälle yhteiselle taipaleelle ovat olemassa.

Sopivilla varusteilla ja värillä löytyi yksilö ihan kotikamaralta, joten toimitus supernopea!  ;D

Lisävarusteina Sport-pack ja Nissan Connect, 2 vuoden jatkoturva sekä irroitettava vetokoukku. (Kaupanpäällisiksi lätkäpelipaita, 1500e voucher ja pikku-auto)  :D

Sport-pack pitää sisällään 17" Sport kevytmetallivanteet, tummennetut takalasit, punasävyisen Sport-verhoilun sekä punaisen keskikonsolin.

Nissan Connect sisältää navigointi- ja audiojärjestelmän 5" kosketusnäytön sekä värillisen peruutuskameran.

Tässä pari huonoa kuvaa, parempia myöhemmin.






Filixon

Näkyy olevan automaattivaihteet. Kerrotko jotain niistä, CVT? Miltä maistuvat käytössä? Onko aiempaa kokemusta automaateista? Voitko vertailla DSG:hen?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Highland wanderer

Hieno Nissan. Sopivan erilainen erottuakseen massasta, jo ihan perusmallinakin. Ja tämä vielä Dik-moottorilla, turbo eli kivasti tehoa. Ja neliveto, eli huippumalli! Komea peli siis tekniikalta myös.

Nissanin oma muotoilulinja on ollut viime aikana hyvää.

3.6 V6

Joo, 6-vaihteinen CVT todellakin kysymyksessä. Aikaisemmassa Maximassa oli "perinteinen" 4-vaihteinen automaatti ja Superbissa on DSG6. Perinteinen todella vanhanaikaisen tuntuinen noihin kahteen muuhun verrattaessa, nykii sen verran, että ei jää kyllä epäselväksi milloin vaihto tehdään. DSG6 paljon hienostuneempi ja vaihdot lähes huomaamattomia, pakin kytkeytymisessä todella hidas.

Tämä CVT luonnollisesti nykimätön, koska magneettihihnahan (muistaakseni) siellä pyörii, näin ollen näistä kolmesta hienostunein ja toimii kuin ajatus. Kuitenkin ei mielestäni sovellu henkilölle, joka haluaa tietää koska vaihde vaihtuu, muutenkin kun tarkistamalla sen mittaristosta.

Maximalla tuli surutta vedettyä peräkärryllä todella kovia kuormia ja se vaan kesti ja kesti, joten olettaisin, että näistä kolmesta se kestävin laitos. DSG:llä en vedä mitään ja todennäköisesti hyvä niin.
CVT:llä saa Juken tapauksessa vetää 1200 kiloa eli about oman painonsa, mutta mielikuva venyvästä hihnasta on varmasti mielessä lastatessa tavaraa kyytiin.  ;D

Ai niin, tuossa Jukessa on 3 ajomoodia, sport, normal ja eco. Sport nopeuttaa sekä moottorin reagointia että laatikon nopeutta, Normaali jotain sportin ja econ väliltä sekä eco, joka tarkoitettu rauhalliseen ja taloudelliseen etenemiseen, vaikuttaa myös ilmastoinnin toimintaan.

3.6 V6


pokkus

Onnittelut hienosta ja poikkeuksellisen erikoisesta autosta! Rohkea valinta, mutta itseänikin joku kiehtoo tuossa autossa. Sellainen pikkukirppu, jolle vastaavaa mallia ei oikein muilta valmistajilta löydy.
Minusta tuo auto on oikeasti hieno, vaikka onkin aika erikoinen muotoilultaan. Vaatii ehkä hiukan vaan aikaa, että silmä tottuu :)

mmak

Niin.. Onhan tuo aika ruma ja uhkaa vielä pahasti liikenneturvallisuutta ulkonäkönsä puolesta :(
En nimittäin ole ainut, joka on meinannut ajaa ojaan oksennusrefleksin johdosta tuon rumiluksen nähdessään :E

Mutta pääasia kun tytöt tykkää :)

Sande

Tyylikäs peli, onnea! Vähän käynyt mielessä jos jossain vaiheessa vaimon Note vaihdettaisiin Jukeen... 
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

automaattori

Hieno Juke, Onnea! Mulla oli aikoinaan pari CVT-Micraa ja niillä oli kyllä älyttömän hauska pyöritellä kaupungissa ja kummassakaan ei ollut yhtään vikaa jota huollon olisi pitänyt korjata ja CVT pelas kuin ajatus. Voin vain kuvitella kuinka mukava Juke voi olla noilla varusteilla ja nelivedolla. 
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

3.6 V6

Kiitokset niin kehuista kuin risuistakin.  ;D

Itsekin aluksi, kun Juke esiteltiin, pidin sitä vähintäänkin "omituisena" tekeleenä", mutta nyt kun on sitä päässyt tutkiskelemaan lähempää ja ajelemaan, niin mieli on muuttunut totaalisesti. Jokin siinä vaan vetoaa ja saa hymyn naamalle.   :)

Hankin tämän itselleni, omiin ajoihini, kun taas arvolasti kulkee Superbissa.

Uskomattoman ketterä on ja reagoi kaasuun todella herkästi. Huvittavinta on kuitenkin, että tässä ei tunnu vauhti lainkaan, hetkessä ollaan ylinopeudessa, joten tarkkana saa olla. Yleensähän pikkuautoissa tunne on juuri toisin päin.


VAG!

V6 Superb ja Juke. Siinä on sellainen yhdistelmä jota ei ihan kaikki essonpaarissa sulata ;D Ja ei varmaan muuallakaan. Monilla olisi varmasti vankat mielipiteet "paremmista" vaihtoehdoista.

Hieno ja massasta poikkeava parivaljakko siis. Ok, olen osittain puolueellinen tässä mielipiteessä ;)

automaattori

^ Tuo on taatusti toimiva, mukava ja jopa ylellinen yhdistelmä kohtuuhintaan.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Peeveli

Onnittelut! Juke on kiva ja kivalla tavalla erilainen auto. Makuni autojen muotoilun suhteen on laaja joten Juke on jees. Oli aikoinaan eräänä vahvana ehdokkaana ja koeajoin manuaali-turbobensana. Mahtava voimanlähde; kulkee peevelinmoisesti ja manuaalinakin helppo. Hyvä ajaa. Toki tilat ahtaat Poloonkin verrattuna mutta sehän on jo sen ostavalla tiedossa kuten vaikkapa Mininkin osalta. Uskon että saat myös teknisesti huolettomia kilometrejä. :)

3.6 V6

Kattelin huvikseni maailmalla saavutettuja suoritusarvoja Jukelle ja ne todellakin tukevat persdynoani nyt parin päivän ajelun jälkeen.

Motortrend:

0-60 mph                7.3 sec (automaatti, 4WD)       
Quarter mile       15.7 sec @ 88.1 mph
Braking, 60-0mph       134 ft
Lateral acceleration  0.83 g (avg)

0-60 mph                6.8 sec (automaatti, FWD)
Quarter mile       15.2 sec @ 91.9 mph
Braking, 60-0 mph   124 ft
Lateral acceleration 0.85 g (avg)

Road and Track:

0-60 mph               7.1 sec (manuaali, FWD)
Quarter mile           15.5 sec @ 91.4 mph
Braking, 60-0 mph    133 ft
Lateral acceleration 0.84 g (avg)

Ei hassumpia ollenkaan.  ;D Arvelivat, että teholukemat ilmoitettu alakanttiin ja yhden dynon löysinkin, missä 217 heppaa irtosi koneesta ainoastaan alkuperäinen ilmansuodatin K&N vaihdettuna.











pokkus

Ei noilla lukemilla jalkoihin varmasti jää :) Pienoisena yllätyksenä tuo että etuveto tuosta ryhmästä selkeästi nopein ja omaa parhaimman jarrutusmatkan sekä on hiukan parempi kaarreajossa. Edgen kohdalla on sama homma, että etuveto on suorituskykyisempi mittauksissa kuin neliveto. Olisiko Juken kohdalla sitten syynä nelivedosta syntyvä lisäpaino vaiko hiukan huonompi hyötysuhde? Tosin luulisi hyötysuhde-eron jäävän aika minimiin kun vastapainoksi saadaan paremmin pitoa. Vai olisiko tuo noin 200 heppaa vielä siinä kiikun kaakun, että etuvedolla riittää tarpeeksi pitoa tuon tehon hallitsemiseksi? Uskoisin kuitenkin syynä olevan pienessä ja kevyessä(?) autossa tuo nelivedon tuoma lisämassa.

Ton-1

Varmasti hauskanen peli !

Japsitekniikkaan uskovana olisi kiva kohdata tämä voimalinja (manuaalina) jossain sporttisemmassa ulkokuoressa, joskaan moista ei tällä hetkellä suomeen tuotavien joukossa ole.  :P

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.04.12 - klo:05:55
Pienoisena yllätyksenä tuo että etuveto tuosta ryhmästä selkeästi nopein.

Yllätyin itsekin kun 'normaalisti' se 4WD etu tullut juuri siinä kiihdytyksen alkuvaiheessa, 2WD on monasti alkanut kulkemaan 'omia polkujaanä sitten sataseen kiihdytyksen jälkeen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

3.6 V6

#16
Nissan Juken painot lähtevät 1162 kilosta aina 1389 kiloon, joten olettaisin tuon viimeisen olevan 4WD-versio ja kevyin joko 1.6 NA tai 1.5 Diesel. Valitettavasti en löytänyt mistään tarkkaa painoeroa noille 1.6 DIG-T 2WD ja 1.6 DIG-T 4WD.

Lisäys: nyt löytyi paino 1.6DIG-T 2WD on 1325 kiloa...




pokkus

Noin pieni painoero ei kyllä kokonaan selitä nelivedon huonompaa suorituskykyä. Ei tuossa ole eroa maksimissaan kuin noin 60kg. Tuo reilu 200kg olisi voinutkin olla selkeä syy suorituskykyeroihin, mutta en usko, että noin pienellä painoerolla pitäisi noin paljon eroa tulla kiihtyvyyteen.

Arcca

#18
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.04.12 - klo:18:05
Noin pieni painoero ei kyllä kokonaan selitä nelivedon huonompaa suorituskykyä. Ei tuossa ole eroa maksimissaan kuin noin 60kg. Tuo reilu 200kg olisi voinutkin olla selkeä syy suorituskykyeroihin, mutta en usko, että noin pienellä painoerolla pitäisi noin paljon eroa tulla kiihtyvyyteen.

Voisin kuvitella, että painon lisäksi myös nelivedon voimansiirto taakse panee hanttiin  (pitää pyörittää kiihtyvästi kardaania ynnä muuta rautaa+lisäkitkaa rattaista ja nivelistä).

Edit. Ja onnittelut ketjun hienosta Jukesta. Aika jännä, että on punaista sisustuksessa vaikka auto on musta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jarkko_h

Onnittelut hyvästä autosta.

Isä osti joitakin aikoja sitten etuvetoisen Juken ilman turboa. Rinnalla valinnassa oli Yeti.
Tuo Juke on osoittautunut hyväksi ajettavaksi. En olisi uskonut että joskus tulee näin sanottua japanilaisesta.
Mielestäni Juke hakkaa ajettavuudessa Corollan 6-0 ja on ajettavuudessa&hauskuudessa Yetin tasoa.

VAG linssit päällä yritin puhua isää Yetin puolelle, vaikka jo itsekin koeajossa pidin Jukesta. Molemmilla ajettiin kunnon vertailulenkit.  VAG:n laadun romahdettua voimansiirtopuolella, Nissani taisi olla nappi valinta Lappiin. Tuolla huolto on todella pitkän taipaleen päässä. Isä on ollut autoon tosi tyytyväinen.

3.6 V6

Ei voi kun ihmetellä miten vähän tämä juke vie bensaa, 150 kilsaa on nyt menty ja mittarin "palkki" ei ole vielä värähtänytkään! Tässähän on huima 46 litran bensatankki. :)


Karvis

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 03.05.12 - klo:19:51
Ei voi kun ihmetellä miten vähän tämä juke vie bensaa, 150 kilsaa on nyt menty ja mittarin "palkki" ei ole vielä värähtänytkään! Tässähän on huima 46 litran bensatankki. :)



Sehän on sitten ihan normi japsi, ajellaan ensin reilu 200km ennen kuin bensamittari alkaa liikkumaan alaspäin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

3.6 V6

No niin, terveiset autokeskus konalasta! Meni sitten Juke hajoamaan kesken ajon, ensin alkoi nykimään hullun lailla ja pikkuhiljaa sammui, onneksi ehdin ajamaan tiensivuun ennen täydellistä hyytymistä.  :-[

Ihmettelin jo viime viikolla kun lähti välillä huonosti käyntiin, mutta ajossa toimi kuitenkin normaalisti. Tänään sitten aiemmin huomasin, että käypä kone todella matalilla noin 600 kierroksen tyhjäkäyntiä.

Soitin sitten Nissan tiepalveluun ja tulivat 10 minuutissa  :o hakemaan sekä auton että minut korjaamolle, nyt sitten ajelen 3 päivää audilla ( A3 1.2 2011 automaatti), minkä laatikko nykii lähdöissä kummallisesti...

Ensimmäinen fiilis "hajoamisesta" oli ihan kuin bensa olisi loppunut, mutta kun olin juuri eilen tankannut, niin siitä ei voi olla kyse. Seuraavaksi odotin, että olisi joku valo syttynyt kojetauluun, mutta kun ei.  ???

Ei kauhean hyvin alkanut taival tällä yksilöllä, 360 kilsaa lasissa ja vanhaa maximaa on jo ikävä. Oli muuten myyty jo muutaman päivän jälkeen.


vasara

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 27.04.12 - klo:19:54
Voisin kuvitella, että painon lisäksi myös nelivedon voimansiirto taakse panee hanttiin  (pitää pyörittää kiihtyvästi kardaania ynnä muuta rautaa+lisäkitkaa rattaista ja nivelistä).
...
Ei kai nelivedon voimansiirto suorituskykyyn merkittävästi voi vaikuttaa?
Sehän olisi kaikissa autoissa silloin saman suuntaista, mutta esim. Audilla (ilmoitetut):
A4 1,8TFSI 125kW 0-100 km/h 8,1 s .. paino 1505 kg
A4 1,8TFSI 125kW quattro 0-100 km/h 7,9 s .. paino 1580 kg

nikob

LainaaNo niin, terveiset autokeskus konalasta! Meni sitten Juke hajoamaan kesken ajon, ensin alkoi nykimään hullun lailla ja pikkuhiljaa sammui, onneksi ehdin ajamaan tiensivuun ennen täydellistä hyytymistä.  :-[]

Ajelisit vaan Skodalla niin pääsisit perille  ;) Oli pakko sori  ;D
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: nikob - 31.05.12 - klo:01:04
Ajelisit vaan Skodalla niin pääsisit perille  ;) Oli pakko sori  ;D
Niinpä, onneksi on superb.  ;D

Antoivat muuten korjausarvioksi 12 päivää, haloo! Ei pitäisi mennä kuin pari minsaa kun löisivät tietskan kiinni ja jos vikakoodeja, niin ainakin selviäisi mikä hajosi jos hajosi. Nuija systeemi tiepalvelulla viedä lähimmälle toimipisteelle, ensin selvittämättä missä mahdollisuus saada auto heti työn alle. Airportista ilmoittivat, että tilaa on vaikka muille jakaa...

Saa nähdä kuinka pitkälle tällä A3:lla pääsee, kun nykii jo siihen tahtiin, että oksat pois vai onko ominaisuus tällä pikkukoneyhdistelmällä?

ttdriver

En sen kummemmin ota kantaa Juken hajoamiseen, mutta on se kyllä helvetin ruma!!
Niinhän ne sanoo, että kauneus on katsojan silmässä, mutta silti... Ja vielä punainen keskikonsoli!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


3.6 V6

Loppu hyvin ja kaikki hyvin!  ;D

Saivat tänään auton "korjattua", oli turbon imuletku ollut löysällä jo uudesta lähtien ja nyt sitten irtosi kokonaan. Olisi pitänyt tuokin muistaa, kun oli saiteilla jo vuosi sitten tästä juttua.

Selitti monta asiaa kerralla, huonon käynnistymisen, matalan tyhjäkäynnin ja ponnettoman kulun pienissäkin nopeuksissa. Kulku on nyt ihan erilaista ja hymy mairea.  :)

Sen verran audista, että sen ovimekanismien suunnittelija pitäisi viedä saunan taakse.  >:(


3.6 V6

Tarina jatkuu...

Tänään huvikseni päätin käydä vielä läpi moottorin liitännät ja yllätys yllätys turbon imuletkun turbon puoleinen letkunpää oli juuri ja juuri kiinni ja klemmari, niin löysällä, että kynnellä sain sitä käännettyä!  >:(
Ei voi olla enää sattumaa, että olisi itsekseen noin löystynyt. Ilmeisen huolimatonta porukkaa on kyllä huollossa nykyään, ei kyllä vielä vedä vertoja sille, mitä maximan kanssa kävi, nimittäin siitä oli jarruhuollon yhteydessä jätetty jarrusatulan alimmainen puntti kiinnittämättä. Huh, onneksi ei käynyt mitään ja huomasin itse ajoissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy