Ikkunannostin?

Aloittaja dasRabbit, 04.03.12 - klo:00:57

« edellinen - seuraava »

dasRabbit

Perkule mitä leluja nää volkkarien sähköiset lasinnostimet!
Kiskoja, muovipaloja sekä vaijereita solmussa...
Nyt paukahti apparin ovesta lasinnostin, kuskin ovesta se meni jo monta vuotta sitten.
Saamari, ees jaappanialaisissa vessoissa ei oo näin leluja lasinnostinhärdellejä ko vokkeloissa.
::)

mmak

Varmasti ei, kun niissa ei edes tiedeta, mita tarkoittaa sahkoinen lasinnostin... Muistan aikoinaan, kun veljen coupe audista hyppasi kanssa vaijeri rullalta ja lasi meni vinoon kiinni = riittavasti tuulensuhinaa :D (Karmiton ovi)

Mutta en mieltaisi leluiksi, golffeissa toimii vuodesta toiseen ongelmitta (ainakin itsella :)), rasvatahan niita hyva olisi jossain kohdin. Keraa polya ym. shaissea, joka syo ne nylon nappulat hengilta..

Kannattaa myos muistaa, etta nuo 6n koriset poolot on niita pahimpia lamankaatovehkeita tuohon aikaan.. Ei ole oikein laatuun kaytetty rahaa..

tsiih

Kyllähän nää aika heppoisia on. Kehoitan mmak:ia muistelemaan tarpeeksi kauas, jolloin japseissa oli järjestään toimivat ja kestävät sähkölasit, -antennit, -peilit, -kattoluukut, vakionopeuden säädin ja pyyhkimissä säädettävä tihku kun eurooppalaisissa oli juuri keksitty laittaa lämppärin puhaltimeen kolmas nopeus  ;D ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 06.03.12 - klo:13:00
Kyllähän nää aika heppoisia on. Kehoitan mmak:ia muistelemaan tarpeeksi kauas, jolloin japseissa oli järjestään toimivat ja kestävät sähkölasit, -antennit, -peilit, -kattoluukut, vakionopeuden säädin ja pyyhkimissä säädettävä tihku kun eurooppalaisissa oli juuri keksitty laittaa lämppärin puhaltimeen kolmas nopeus  ;D ;D
Missä japsissa tuollaiset on ollut ja minä vuonna? ;D

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 06.03.12 - klo:14:22
Missä japsissa tuollaiset on ollut ja minä vuonna? ;D

http://www.autowiki.fi/index.php/Mazda_626_GD

Noita japseka sai ainakin kohtuu hyvillä varusteilla aikanaan. Nelipyöräohjauksesta lähtien...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

eGetin

Mk1 Golfiin sai jo 70-luvulla vakkarin ja ellen väärin muista niin ilmastoinninkin. Paljon kaikkea kilkettä noihin on saanut jo kauan muttei kukaan ole hintojen takia moisia ottanut.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 06.03.12 - klo:15:32
Mk1 Golfiin sai jo 70-luvulla vakkarin ja ellen väärin muista niin ilmastoinninkin. Paljon kaikkea kilkettä noihin on saanut jo kauan muttei kukaan ole hintojen takia moisia ottanut.

Se pointtihan noissa 80-luvun japskeissa oli, että niissä tuli tuota sähkötavaraa "vakiona" aivan eri malliin kuin spartalaisissa Saksalaisissa. 90-luvulle mentäessä asia kääntyi sitten päälaelleen vahvan Jenin myötä. Niin ja oikeasti noissa vanhemmissa Japskeissa nuo sähkövermeet on aika "pomminvarmaa" tekniikkaa.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

eGetin

Keskustelussa kyllä taisi pointtina olla yleensäkin se väite ettei sakemanneihin ole varusteita saanut aiemmin, tai näin ainakin asian ymmärsin.

vasara

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 06.03.12 - klo:15:08
http://www.autowiki.fi/index.php/Mazda_626_GD

Noita japseka sai ainakin kohtuu hyvillä varusteilla aikanaan. Nelipyöräohjauksesta lähtien...
sai aikanaan.. nykyään heikosti tarjolla nelivetoa ja bensaturboja?
Japanilaiset kelpaisi muuten hyvin, mutta nelivetoja ei oikein ole kuin Subarulla + maasturit tietysti.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 06.03.12 - klo:15:51
Keskustelussa kyllä taisi pointtina olla yleensäkin se väite ettei sakemanneihin ole varusteita saanut aiemmin, tai näin ainakin asian ymmärsin.
Pointti on se että sai tai ei, sitä en tiedä mutta sen ajan suomiautoissa niitä varusteita ei juuri saksalaisissa ollut. Ja karvalakkijapsia taas sai etsimällä etsiä. Nettiautosta voi hakea 80-luvun lopun Galantin ja Passatin ja vertailla. Kyllä on autoissa eroa niin ulkonäön, kulkupuolen kuin laatuvaikutelman puolesta. Minulla itselläni oli vielä kolmisen vuotta sitten 1987 E15 Gallu, ihan kiva automaatti-lämmitys (ei ac) ja sähkökattoluukku.
90-luvulla homma tosiaan kääntyi päälaelleen eikä ole siitä palautunut, erityisesti tämä koskee Mitsubishiä Suomessa. Niin ovat jääneet 4ws:t kuin dynamic four:it. Nyyhkis.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 06.03.12 - klo:16:15
sai aikanaan.. nykyään heikosti tarjolla nelivetoa ja bensaturboja?
Japanilaiset kelpaisi muuten hyvin, mutta nelivetoja ei oikein ole kuin Subarulla + maasturit tietysti.

Tiedä sitten oliko se jaappanin talouden "menetetty vuosikymmen" (=90-luku) se asia joka tappoi nuo erikoisemmat ja hyvin varustellut mallit lähes kokonaan. Jos en väärin muista, niin 90-luvun aikana meinasi ainakin Mazda mennä konkurssiin, samoin Nissan, eikä muillakaan helppoa ollut. Keskittyivät siis tekemään niitä karvalakki-perusjamppa-malleja jotka myy ja tuottavat kassaan rahaa. Mutta eGetinkin voi jostain penkoa noita vanhoja 80-luvun TM ja Tuulilasi lehtiä jos asia kiinnostaa, kyllä ne täällä myynnissä olleet Saksalaiset autot oli karusti varusteltuja Japskeihin verrattuna, muut ominaisuudet saattoi sitten olla asia erikseen  ;D Kukaan ei liene väittänytkään, etteikö noihin Sakemanneihin olisi varusteita saanut? Kyllähän suurin osa himmeleistä on sieltä lähtöisin, mutta ei ne vaan tänne asti sieltä tulleet tuohon aikaan...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

tsiih

Kyllä kai ne sentään Ameriikasta lähtöisin on?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 06.03.12 - klo:22:18
Kyllä kai ne sentään Ameriikasta lähtöisin on?

Hyvä korjaus! Ainakin noi sähköherbelit siis...  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

dasRabbit

 ;D

Kustannussäästöä...
Kuka tekee halvimmalla ja kuinka kauan ne toimii...
Enemmän muovia=halvempi, nykyajan kertakäyttökulttuuri vaatii paljon.
Ei sen tartte toimia enää kymmenen vuoden päästä, kuka nyt semmoisilla enää ajelis...
;D

Rolleftw

Sama homma täälä. Kuskin puoleinen ikkuna jäi puoliksi auki, eikä nappi enää toimi. Pelkääjän puolella itse nappi on melkein irti. Toisin sanoen kumpikaan sähköisistä ikkunoista ei tällä hetkellä toimi.
Mitähän hittoa sitä sitten tekis.

Lisäks pelkääjän puolen oven lukko jäi yks talvi kiinni avaimeen ja pientä ruostetta molemmin puolin takakaarissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy